- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ment a privát.
(#74490) Tamás9x a többieknek igaza van. Ez most milyen motor is tulajdonképpen, gyári vagy tuning? Mert ha gyári, akkor teljesen felesleges mahinálni bármilyen más légszűrővel, a gyárinál egyik sem lesz jobb. Ha ez van, akkor ott valami más (pl karburátor) probléma lesz nálad amit már szintén megírtak.
-
Itt az a baj tween, hogy mint sok más robogó és köztük ez is (és ezt kevesen tudják, csak összerakásnál jön a meglepetés) nem egy fajta első teleszkóppal jött ki. Ránézésre sokszor szinte semmit sem lehet látni, de még sem mindig ugyanaz. Még évjáraton belül is tapasztaltunk már eltéréseket. szét kéne előtte szedned mielőtt megveszed hozzá a felújító készletet. Már ha fel lehet újítani (nem sérült a szár stb).
-
nyogo83
Topikgazda
Nem feltetlenul tett jot neki(itt gondolom a sarukat zartad ossze, meg mintha visszaolvasva lattam volna, hogy forditva is lett berakva) foleg ha ra lett inditva/rugva, de azt ki tudod merni.
Volt visszabb itt tema a fesszabalyzo kimerese.
Amit meg kellene merned, hogy egyaltalan az onindito kap-e aramot.
Az, hogy kattan a rele nem jelent semmit, csak hogy azt hogy a rele kap aramotMeg azt is megmerni, hogy az akksi mennyire van feltoltve...Mert gyenge akksival is tud ugyanilyen tunetet produkalni.
-
flegga92
senior tag
Nekem is volt többször is ilyen gondom a Gullivernél, ami gyári volt. Relé kattan, indítómotor el sem indul.
Problémák amik előfordultak:
Gyenge akku, mielőtt veszel próbáld ki más akkuval, én a kocsit kötöttem rá mindig.
Másik, hogy valahol szakadás van. Ha van multimétered akkor szedd le a csatikat az önindítóról és nézd meg, hogy eljut e az áram odáig. Ha nem, akkor kövesd vissza a vezetéket, nálam volt egy gyári toldás a vezéken az volt szétcsúszva. Ha lejut az áram akkor a csatlakozók végeit tisztítsd meg, ha sarus akkor csiszolópapírral fémtisztára csiszold le. Ez nálam megoldotta a problémát.
Ha ez sem megy akkor szedd ki az önindítót, direktbe kötöd az akksira, ha úgy megy, akkor nem bírja a 70-es hengert. Érdemes bezsírozni amit kell, mert én mindig rúgdostam, csak akkor indítóztam mikor nem sztenderen volt, aztán megszorult picit az önindító. -
Szevasz tween, rég jártál erre
A 70-es szett miatt van. Nem tudok tuning önindítókról. Ellenben ennek örömére rengeteg gyártó készít mindenféle extrém kinézetű tuning berúgókart. Mert ugye aki tuningol az vagány, és a vagányok rugdossák a tuningrobogójukat nem pedig a nagypapás önindítóval szenvednek.
-
-
Bib
őstag
Nem nagyon értem a kérdést. Átalakítás vagy csak csere? Levegőszűrőt lecsavarozod, bilincseket meglazítod. Csöveket, lehúzod (karbifűtés ha van, olajzó ha van, vákumcső ha van) Súbert kiveszed, gázbowdent kiakasztod. Karburátort kiveszed, az újat fordított sorrendben visszarakod. Mindent fényképezz le előtte vagy jelöld meg a csöveket, ha nem egyértelmű.
-
-
-
Gyárilag 90-es főfúvóka van benne, próbára jó lesz. De nem biztos, hogy elég lesz neki. Majd kell gyertyaképet nézni és az eldönti.
(#69594) kukutyi Nem kell más, a típus megvan ennyi meg elég. A héten majd egy bolt által olyan adatbázis közelébe jutok amiben talán benne lesz.
(#69595) Yosolo28 Igen, ez vele jár.
De ez leginkább akkor feltűnő, ha valami egyszerűbb olaj van a gépezetben. A ricinus alapú teljesen szintetikus 2T olajoknak annyira nincs rossz szaguk, nekem kifejezettem bejön. Ha meg még ez sem jó, akkor lehet gyümölcsillatút is venni, azt még az autósok is szívesen szagolják.
-
-
A Gianelli-nál még nem hallottam, hogy lenne ilyen fojtás. De fogod, kilazítasz 3 csavart és láthatod, hogy mi a helyzet vele. Bár ha lenne benne az nagyon érezhető lenne. Ilyenkor ha a leömlőnél ki is van szedve a szűkítés, ez a másik a hangtompítóban kb ugyanúgy visszafogja a motort. Mondom, nagyon ritka, hogy még ide is beletesznek egyet. Eddig én azt hiszem, hogy csak a doppler-nál találkoztam ilyennel, a képen lévő szűkítés is abból való volt. Először én sem vettem észre, hogy van benne, mert a legtöbb gyártóval ellentétben doppler úgy szállítja a rezonátorait, hogy már rá van szerelve a hangtompító. Csak akkor esett le, hogy valami még mindig nem stimmel, amikor a leömlőnél már ki lett véve a szűkítés, de még mindig olyan volt a cső mintha ki sem lett volna véve belőle.
-
Azért a biztonság kedvéért én tennék egy olyan próbát, hogy lehúznám a karbiról a benzin és a vákumcsövet és megnézném, hogy így mi történik. Lehúzva a két csövet egy jól működő vákumcsapnál nem szabad csöpögnie a benzincsőnek. Csak akkor engedhet üzemanyagot ha megszívod a vákucsövet. Bár ugyanez a szitu akkor is ha rá vannak kötve ezek a csövek a karbira, csak így könnyebb leellenőrizni.
Ha jól működik minden (jó a vákuumcsap), akkor a karbi csak akkor kaphat üzemanyagot ha jár a motor, önindítózol vagy épp a berúgókart rugdosod. Egyébként nem.
Vagy az is egy megoldás, ha járó motornál csak a vákumcsövet húzod le a karburátorról. Ha jól működik a csap, akkor rövid idő múlva le kéne állni a motornak, mivel a lehúzott vákuumcsövet nem szívja semmi, az nem nyit, és ezáltal a karburátor nem kap benzinutánpótlást.
Nem nem érdemes ez miatt új karbit venni. -
-
Ezt találtam ami az általad megadott méreteknek kb megfelel. 110mm hosszúságút nem is nagyon láttam csak 113mm-est. Vagy ha igen, akkor a magasság nem stimmelt, alacsonyabb vagy magasabb volt. De gondolom ez a plusz 3mm még belefér. Egyébként a tárhelyet kéne inkább lemérni ahova bemegy.
Én ettől drágább akkut tuti, hogy nem vennék kismotorba. Ennél gagyibbakat szoktam használni 2-3 évig. -
-
-
-
-
-
gabe_
őstag
Semmi extra, ha bemégy egy autósboltba, és kérsz egyet 50-es robogóhoz. Fognak mutatni szerintem 2-3 fajtát, ha kell kábelt is adnak mellé. Megveszed amelyik tetszik.
Én mikor vettem robogómat, utána nemsokkal kicseréltem a gyertyát is, és csodálkoztam, hogy lerázódik a gyertyapipa. Hát ami gyertya benne volt el volt görbítve a vége, azért nem esett le. Az új gyertyán persze egyenesen állt, arról le is rázódott 100 méterenként, mert az előző tulaj ahelyett hogy kicserélte volna a párszáz forintos pipát inkább elgörbítette az érintkezőt...
-
-
-
üszök
őstag
-
-
-
-
-
Dehogy ugrott, az ugyanaz lesz. A karbid viszont igen, oda már kell a 19-es.
(#63668) Micsurin Hát ebben nem vagyok egy szaki, de ha olyat veszel rá amit az adott típushoz gyártanak (gondolok itt pl egy tuning cégre) akkor mi baj lehetne? Ők pontosan kiszámoltak mindent.
Amikor megvettem a K8-at azon sem a gyári rendszer volt már (megkaptam azt is), hanem egy jobb, neves tuning cég által gyártott cumó. -
A 70-es aluhengernél mindenképp kell már főtengelyt cserélni! Még ha csak egy alu sport-ról van szó akkor is.
A 70-es vas amit még elbír a gyári főtengely, de azt is csak akkor, hogy ha jó állapotban van. De azt mondom, hogy hosszabb távon a vasnál is jobban jár az ember egy cserével.(#63666) Micsurin Most robogó rezonátorról kérdezel, hogy mire kell figyelni?
-
Utánakérdeztem pár cimborámnál erről a szettről. Kb azt mondták róla amit én is gondoltam.
Maga a cucc nem egy nagy durranás. Az a fajta, aminél inkább a köbcenti adja az erőt nem pedig a henger minősége-"tudása".
Tehát ezzel azt akarom mondani, hogy egy kicsit is komolyabb 70-es alu agyonverné ezt, hiába a nagyobb köbcenti. Persze ettől még nem rossz. -
-
Nem zárja el a benzint a karbi. Vedd le az alját a karbinak, ott lesz az úszó ami egy kis tűszeleppel zárja a benzin útját, ha fent az úszó = tele van benzinnel a kis "dekli". Nézd meg, h a tűszelep nincs-e elkopva, jár-e rendesen. Tűszelepet pár forintért tudsz venni másikat.
-
Micsurin
nagyúr
Csak a Quannonba hülye méretű az aksi sajnos !
louisban is csak 2-3 fajtát árulnak. De ha vissza jött a wilkerből akkor lehet belepróbálok egy másik akkut is! Köszi!
-
Dj.Mike
senior tag
Az a fura hogy addig jó volt míg ki nem lettek cserélve a görgők meg a kipufogó. A boltos srác szerint nem is volt ott semmi alátét mégis be lehetett rúgni. Ha jól emlékszek akkor ő is próbálta összerakni alátét nélkül de elforgott a berúgó szóval csak kellett oda az alátét.
-
-
Szerintem nem éri meg az egészet.
Ha nem érdekelnek a törvények akkor vegyél egy 180-as runnert. Pár éve rövid ideig volt nekem is. Ahhoz hozzá sem kel nyúlnod, megy mint a szél. Viszont alváz-motorszám alapján szerintem jelen helyzetben simán utána tudnak már nézni, nem tudod bemagyarázni a rendőröknek, hogy 50-es.(#63253) benceman00 Erősen zsebbe nyúlva akár 20 lovat is.
-
benceman00
tag
Nem akarok vészmadár lenni de majd fognak érdekelni. Rendőr minden kötekedés nélkül egy rutin ellenőrzés során elkéri az alvázszámot és a motorszámot. Rá egy hétre ott virít a vastag csekk a postaládában.
Egyébként egy jól beállított 70es 2Tből simán ki lehet hozni 14LE-t ami egész jó.
-
-
-
-
kcsa
veterán
Pedig elég egyszerű a döntés B125 és A között.
Nézd meg az árkülönbséget egy 125-ös és egy hasonló állapotú 150/180-as robogó között. Vagy semmi árkülönbség nincs, vagy (és ez jellemzőbb) a 150-es olcsóbb, mert B125-el nem lehet vezetni, az árkülönbséget meg hozzáteheted jogsihoz.
-
Előfordul, hogy egy idő után cserélni is kell benne egyébként is.
Hogy több gyapotot beletenni?.......hát nem tudom, megpróbálhatod, de baromi nagy csendesedést szerintem ne várj. Milyen Gianelli amúgy?(#63124) Tothgera30 Jó, igazad van, ez nézőpont kérdése. Én jobbnak tartom.
Ami mindenkit érint az az, hogy alkatrész árakban is van különbség. Egy olcsóbb példa: A haverom a piaggio blokkos SR50-hez a szívócsonkot kb 8 ezerért veszi, a vizes minarelli-hez megveszed a feléért. Ráadásul szó szerint évente kell cserélnie, mert berepedezik neki mindig, hiába fújogatja minden félével.
Ami nem mindenkit érint de engem,és a hozzám hasonlólat igen, hogy jobban lehet tuningolni a minarelli-t és szintén olcsóbban. Nem véletlenül a tuningolok kedvenc robogója az Aerox a vizes minarelli blokkjával.
Egyébként jó a piaggio blokk is, egy szóval nem mondom, hogy rossz lenne.
-
kcsa: zseniális kifejezést használtál, mindent leír
Jó, nyilván a 125cc sem egy 600cc-s motor, de azért kategóriákkal használhatóbb, mint egy 50cc... 110-120km/h körül van a vége, 90-100km/h-t simán utazol vele ha kell, és 3,5 liter körül kér enni.
De nyilván minden attól függ mire használnád. Nekem a városban már az 50cc nem volt elég, a 125cc-vel teljesen jól elvagyok, épp annyira dinamikus és nyomtékos amennyire kell, viszont nekem szempont az alacsony fogyasztás is, ezért ültem egy 180cc-s 2T Runner után 125 4T-re ...
Ha Pestről Balatonig akarsz motorozni és nagyrobogóban gondolkozol akkor már nyilván a 250, 400, 600cc-s kell, oda a 125cc valóban "kutya f..a", de rövidebb távokra városban szerintem elég jó kategória -
Az nem számít, hogy új minden. A variátorszettnél sem. Gondolom egyébként nem a gyári variátor lett beépítve? Ami egyébként egyáltalán nem baj! Ha kicsit is jobbá akarod tenni a robogód az ott kezdődik, hogy egy másik variátor nem pedig egy rezonátor, normális esetben az csak utána jön. Ilyenkor csak az a baj, hogy ha meg van bolygatva ez az egész akkor összerakásnál újra ki kell méricskélni aprólékosan mindent. Hiába tetted be a hozzá adott hézagológyűrűt. Látod, hogy nem jó. Itt fél milliméterek is számítanak. Nem tudnak mindenre felkészülni a gyárilag hozzáadott cuccokkal. Egy hangyaf@sznyival vékonyabb hézagolót kéne, hogy belerakjál.
Chereiose A Runner és az SR 50 jó választás, de szerintem az SR 50 jobb. Hiába szépek, a kilométeróra állásokat soha ne vedd komolyan!
Az 50-es 4 üteműt szerintem felejtsd el, harmatgyenge.
-
"olykor darál, mint ha összeérne"
Járó motornál, és csak néha?
Az alkatrészek kicserélésével megváltozott az optimális belső távolság. A szerencsésebbik eset az, amikor megnő a hézag (nem tudod berúgni a motort), mert ilyenkor egy hézagolással a variátor mögött meg lehet szüntetni a hibát. A te esetedben pont az ellenkezője van. Egyébként erre a részre nem szokás semmi dekni tömítést használni, de ez esetben mégis megoldás lehet.
Viszont nekem az továbbra is fura, hogy miért csak néha csinálja? Ha ez a hiba akkor elméletileg folyamatosan kéne.
-
mumtaz
senior tag
Vagy trükközés, mint nálam. Én a dekninél a tömítés helyét kinyomtal olajálló tömítőpasztával, majd egy műanyag lapot lefújtam szilikonnal és a deknit ráfektettem a pasztával lefelé és hagytam megszáradni. Egy darabig szétnyomta a dekni súlya. Mikor megszáradt, a kiálló részeket levágtam, de ami a műanyagon feküdt, azt nem bántottam. Ott szép egyenes lett.
-
barack1997
senior tag
-
mumtaz
senior tag
Mi bajod van vele? "Csak" ott bactam el, hogy túl hidegben egy fárasztó munkanap után álltam neki nyomástartó szelepet cserélni és barom módon a régi O gyűrűkből raktam be párat és nem az újakat, mert véletlenül összekevertem. Most meg az egyiknél átengedi a benyát a nyomástartó mellett és nincs meg a kellő üzemanyag nyomás.
Ezt a hibát kell korrigálni, de nem szórakozok. Kikapom az egész blokkot, felhozom a melegbe és itt bütykölöm szépen.
-
-
üszök
őstag
Abban a lábad közt a kis kulcsos izében van ha jól emlékszem,és YB4L-B kell bele talán. Ebben a videóban 0:40 től látható. Vagy YTX5L-BS gondozás mentes. Ennek a méreteit is megtaláltam: 114x71x106mm
-
mumtaz
senior tag
Hézagoló alátéteket (gyűrűket) kell venni. Készletben szokták árulni. Több darab van a csomagban 2-3 különböző méretben. Ezeket a külső tárcsa és a hüvely közé kell tenni. Azt határozza meg, hogy a külső tárcsa mennyire legyen bent és ezzel az ékszíj pozicióját is nyugalmi helyzetben. Ha nincs rendesen kihézagolva, vagy nincs bent hézagoló, akkor a szíj magasabban áll a varió és a külső tárcsa között.
Az a jó hézagolás, ha az ékszíj épphogy nem ér hozzá a hüvelyhez.
Én úgy szoktam hézagolni, hogy felrakom a hüvelyre a szíjat és annyi hézagolót teszek fel, hogy alig érezhetően, de a szíj hüvelyre ülő bordázott része épphogy lelógjon egy picit a hézagolásról.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Tőzsde és gazdaság
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iPhone topik
- Milyen házat vegyek?
- Proxmox VE
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude 7280 - i5-7GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE AORUS MASTER RTX 3070 8GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest