Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Milyen autót vegyek? (téma lezárva)

Hozzászólások

(#36001) hobizoli válasza zoo8800 (#35996) üzenetére


hobizoli
nagyúr

"Modern common rail systems, whilst working on the same principle, are governed by an engine control unit (ECU) which opens each injector electronically rather than mechanically. This was extensively prototyped in the 1990s with collaboration between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis. After research and development by the Fiat Group, the design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH for completion of development and refinement for mass-production. In hindsight the sale appeared to be a tactical error for Fiat as the new technology proved to be highly profitable. The company had little choice but to sell, however, as it was in a poor financial state at the time and lacked the resources to complete development on its own.[3] In 1997 they extended its use for passenger cars. The first passenger car that used the common rail system was the 1997 model Alfa Romeo 156 1.9 JTD,[4] and later on that same year Mercedes-Benz C 220 CDI."

több drón kell ;P

(#36002) zoo8800 válasza hobizoli (#36001) üzenetére


zoo8800
veterán

mit szeretnél mondani? :)

(#35992) yoleeka
hááát, akinek a kocsija 10:1 arányban eszi a gázolajat a motorolajjal, az nem biztos, hogy olyan jó véleménnyel van a 2.0 PD-ről :D

#36003
nagyon-nagyon leegyszerűsítve, igen.

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#36003) hobizoli


hobizoli
nagyúr

Egyebkent ez commonrail rendszer ha jobban megnezed tokgyanaz, mint a benzines MPI rendszerek, csak nagyobb a rendszernyomasa

A direkt benzin befecsi tema meg a dizelekbol van benzinesbe atultetve

hobizoli

több drón kell ;P

(#36004) yoleeka


yoleeka
tag

Hobizoli-nak igaza van, vice versa az egész körülbelül.

Kicsit ontopic is legyen plz! Ezt minősítené nekem valaki aki kicsit többet ért a szutykokhoz mint én és nagyobb a tapasztalata?

Better to reign in hell, than serve in heaven...

(#36005) dízelracer válasza yoleeka (#35998) üzenetére


dízelracer
senior tag

Attól kapnék sírógörcsöt, hogy ott helyekben állnak olyan alkatrészek amik komoly hiánycikknek számítanak bizonyos körökben. Pl.: 2.0 pdtdi blokk, 16v hengerfej, erősebb 1.9es hajtókarok, 2.0 140lovas dugattyúk, turbók... Nem akarsz kidobálni párat belőlük a kerítésen? :D

Olyan lenne ott nekem mint egy elvonón lévő kábítószeresnek bejutni egy droglaborba.

(#36006) zoo8800 válasza yoleeka (#36004) üzenetére


zoo8800
veterán

1 rossz pont, kereskedésben áll az autó. Magánszemélytől jobb venni. Hölgy tulaj lehet előny és hátrány is. A kaszni épnek tűnik.

Jah, meg ez a hitelátvállalás. 5,5 év alatt nem fizették ki?

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#36007) neduddki válasza dízelracer (#36005) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

megvan ott minden max nahany dolog csak evek mulvakerul elo inenonan:- )))

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#36008) hobizoli válasza zoo8800 (#36002) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Hat hogy ez nem teljesen igy volt, mert onnan indult az egesz, hogy a VW-nek nem volt kedve ezt a CR dolgot lelicenszelni -hiszen megiscsak azok a rüsző digok csinaltak (a Bosch-l), nehogyma nekik fizessenek ezert-, ezert -szinten- a Bosch-l karoltve kifejlesztettek inkabb a sajat rendszeruket, ez lett a PD moka
Aztan kesobb megis -muszajbol- a CR-t kezdtek hasznalni.

input:

" In 2000, the Pumpe Düse (PD, variously translated "pump nozzle", "unit injector", "pump injector") TDI engine[1] began to appear in Europe, eventually coming to North America a few years later.

The Pumpe Düse design was a reaction to the development of high-pressure common rail fuel injection systems by competitors - an attempt by Volkswagen Group to create an in-house technology of comparable performance that would not require any royalties to be paid.[citation needed] While Pumpe Düse engines had a significantly higher injection pressure than older engines, they are slightly less refined when compared to the very latest common rail,[citation needed] and with the original solenoid-operated unit injectors, weren't able to control injection timing as precisely (a major factor in improving emissions).[citation needed] Some current PD TDI engines now utilise piezoelectric unit injectors, allowing far greater control of injection timing and fuel delivery. Furthermore, appearing in 2009 model year, Audi and Volkswagen TDI engines are starting to use the common rail (CR) technique, again with piezoelectric injectors, and CR TDI engines are starting to appear in models from other marques of the Group.[1]"

Ijenkor mar a CR JTD es CDI rendszer mar evek ota szuperalt, csak azt nem toltak ugy az emberek kis fejebe

hobizoli

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#36009) yoleeka válasza dízelracer (#36005) üzenetére


yoleeka
tag

Nos a hajtókarok és a 140 lovas dugattyúk ugyanazok az összesben, ennyit segíthetek. A turbó...hát az nehéz eset vagy 8 kiló és qrvára vigyáznak rá! :D A 4 szelepes (16v) hengerfejet sajnos győrben nem is gyártottak, azok "törzsmotor"-ként utaztak vonaton Németországból és itt csak a Komplett-Motor alkatrészei (turbó, vezérlés, kábelezés, lendkerék, kupplung és tsai) lettek rá felszerelve, szal az sincs... :S

Kerítésen kidobálás? hmm Nehéz ügy az is. Zajlik bent az élet, most fogtak 2 milliós tételben CR izzitógyertyát, persze lopni akarták. Gondolom nem 1 db volt. :D Azonkívül láttam olyat a fószer 20 db PD vezérműszíjat szikszalagozott magára, ruha alá. A portán meg megkérték fáradjon be tételes átvizsgálásra. :D Messze nem ment ő sem. Barát-barátnő páros? Az egyik sori logisztikus, mig a csaj könyvelő, csaj könyvelt, srác lopott, aztán a secusok elkapták őket.. PD-ről mindig vitték az alkatrészt. :) Bár az FSI-részlegen is már kamerával őrzik a gyertyákat, stb. tehát azért van mire figyelni. :D

Better to reign in hell, than serve in heaven...

(#36010) Dare2Live válasza yoleeka (#36004) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

6éves dízel. Ez nekem necces, neked lehet nem.
hitelátválalás. fizetsz érte 300.000Ftt + 60*45.000Ftt azaz összesen 3.000.000Ft. Márha jól mozog a forint, sanszosan deviza alapú.

én tuti kihagynám. te max magadra kötözöl pár pd akármit. :)

amúgy elkeserítő amit írsz.

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#36011) yoleeka válasza zoo8800 (#36006) üzenetére


yoleeka
tag

Igaz a hitelátvállalással bajlódtam én is. Mivel az 5.5 év nem kevés idő, annyi idő alatt már legalább 20%-nak szabadna csak maradni. De igazából a többi okésnak tűnt nekem. Miért jobb a magánszemély? Kereskedésben tudok alkudni, nem? Tény, lehet magánembernél is.

Better to reign in hell, than serve in heaven...

(#36012) Dare2Live válasza yoleeka (#36011) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

lehet 10évre vette fel a hitelt 2005ben....

szerk: Ha ilyen erős dizelt vennék akkor én tuti ilyet néznék. [link]

de izlések pofonok. :)

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#36013) zoo8800 válasza hobizoli (#36008) üzenetére


zoo8800
veterán

Egy icipicit félreértettük egymást :)
Arra reagáltam, miszerint sokan éltetik a FIATot, hogy nekik volt először közvetlen befecsis dízeljük, a Cromában (asszem IDTD). Miközben a közv. befecsk. "inkább" a Bosch érdeme :)

rip and tear, until it is done

(#36014) dízelracer válasza yoleeka (#36009) üzenetére


dízelracer
senior tag

Az anyag ami nem mindegy. Az 1.9 115lovas hajtókarok 230-240lóerő felett törnek mint a ropi a 150lovas hajtókarok nagyjából 400lóerőig jók. Minimálisan összenyomódik az is, megváltozik a kompresszió de el nem törik. A 140lovas dugója meg sokkal jobban bírja a hőt mint az 1.9-esek. Turbó az jöhetne minden mennyiségben, hamarabb "elfogy" mint az ablakmosó folyadék :DDD .

mod: Egyébként az általad kérdezett kocsit én biztosan nem venném meg. Használt autót hitelre ráadásul 5évre havi 45k. Elég neccesen hangzik.

[ Szerkesztve ]

(#36015) zoo8800 válasza yoleeka (#36011) üzenetére


zoo8800
veterán

10 évre Matizt meg Logant szoktak venni, és nem fullos Golfot.
Szvsz azért jobb a magánszemély, mert a nepper amolyan profi, tudja, hogy kell átb. ni az embert egy autóval.

dízelracer: csak neked:D


ha nem is TDI, de dízel (JTD) hengerfejek, Torinoban. :)

rip and tear, until it is done

(#36016) dízelracer válasza zoo8800 (#36015) üzenetére


dízelracer
senior tag

Akkor módosítom:

erre maximum az olasz autó fanatikusoknak áll fel... :P

[ Szerkesztve ]

(#36017) yoleeka válasza Dare2Live (#36012) üzenetére


yoleeka
tag

Valahogy nem szimpatikusak az olasz autók, sem beltérileg, sem motorikusan, nem tudom miért, csak egyszerűen nem. Egyébként max 2 millát szánnék rá. Amit néztem még az 2000-es Ford mondeo, igaz ezek kb 2 milkótól kezdődnek, dehát evvan. Mivel nem vagyok egy kisdarab gyerek, 190 centi magas, kb ezekből tudnék normálisan kiszállni.

Better to reign in hell, than serve in heaven...

(#36018) zoo8800 válasza dízelracer (#36016) üzenetére


zoo8800
veterán

:O :O

rip and tear, until it is done

(#36019) Dare2Live válasza yoleeka (#36017) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Konkrétan mit akarsz elérni? Mi a cél?

2misiből rengeteg koscit lehet kapni de amíg X, hogymit akarsz sztem nem lehet ajánlani.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#36020) yoleeka válasza zoo8800 (#36015) üzenetére


yoleeka
tag

Nem hengerfej, de igy folyik a termelés felénk... a háttérben látható egy DPF motor amint épp halad az állomás felé! Telós kép lett, de sztem egész pofás! :)

Better to reign in hell, than serve in heaven...

(#36021) yoleeka válasza Dare2Live (#36019) üzenetére


yoleeka
tag

Igazából valami értelmes kocsit keresek inkább mondeo méretben, ha egy fokkal kisebb nem gond, amit szeretnék, manuális váltó (6 sebességes), max 150 ló, dízel (gazdaságos), szeretném, hogy akik hátul ülnek kényelmesen férjenek el, túrázni, menni haverokkal jobbra balra, megbízható, család egyenlőre nincs betervezve (legalábbis nem tok róla :D). Így elsőre hirtelen ennyi jutott eszembe. De kb a nagyja pont benne van.

Better to reign in hell, than serve in heaven...

(#36022) hobizoli válasza dízelracer (#36014) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Es miert nem vesztek bele 4340-s hajtokart meg kovaszosdugot? Nem kell keccsolni, oszt az biiirgyja, anyagbol van

Eccerubb, mint gorcsolni a gyari hajtokarokkal, meg dugokkal

hobizoli

több drón kell ;P

(#36023) dragonfx válasza yoleeka (#36004) üzenetére


dragonfx
veterán

jól néz ki. :K
fekete fleni piros csíkkal rá. :P
kérdés mennyit futott valójában.
a foto hátteréből, céges, flotta autónak tünik...

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#36024) zoo8800 válasza yoleeka (#36020) üzenetére


zoo8800
veterán

hülyék :D

#36023
szvsz kereskedésben áll a verda.

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#36025) lajafix válasza hobizoli (#36008) üzenetére


lajafix
addikt

Azé' remélem jól letolták a Boscht pár év után, hogy minek ugrasztották bele őket a PDbe, a Boschnak teljesen jól kellett látnia, hogy a CR jobb mint a PD. Nem semmi ugyanarra a feladatra egy szállító 2 féle megoldást fejleszt, merthogy akad 1 vevő aki megfizesse az egyiket teljesen,míg a másikat 7-8 gyártó licenszeli... Ahellyett hogy kifizetnék a royaltyt. Nem hiszemn hogy 6%nál több lenne, egy 4 hengeres dízelre, 100 € alatt lenne darabonként. (aki tud pontos adatot szóljon). Persze ez évi 1 millió motorra 100 millió €.

szerk: ha a Bosch szólt előre a VWnek a CR előnyeiről, akkor a VW magának kereste a bajt...

[ Szerkesztve ]

Rock'n Roll

(#36026) pro70


pro70
tag

Pont ilyen kocsit keresek!!!

Ha van ilyened vagy tudsz valakit akinek van ilyen akkor írjál! :R

(#36027) hobizoli válasza lajafix (#36025) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Igen, csak ok akkor lehet arra jatszottak, hogy Fiat Group ugyis a csod szelen van es nem akartak anyagilag segiteni ezzel, meg igy ezt reklamozhatjak sajatkent, hiszen ez igy az. Azert a CR rendszerek korul sosem volt az a PR felhajtas, ha megnezed... biztos ki volt szamolva hogy 2-3 evnyi royalaty aran kifejlesztik a PD rendszert es utana a tobbi ev az siman nyereseg, a Fiat-nak meg addig annyival is kevesebb folyik be
Az elso CR JTD rendszer en ugy tudom nem volt tobbszoros befecskendezesu, szoval akkor kb ~ugyanugy ment, mint a PD is, csak par evvel kesobb a Multijet tema lett az, most meg mar 1 utemben akar 7 injektalast is tudnak a precizebb piezo vezerles miatt.
Ez a piezo temat egyebkent a PD-be is atvittek Bosch-ék kesobb

hobizoli

több drón kell ;P

(#36028) Integra válasza pro70 (#36026) üzenetére


Integra
titán

legalább már távolról megmondják, hogy jön a burzsij sarki svédgyerek:))

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#36029) Integra válasza yoleeka (#36021) üzenetére


Integra
titán

mióta gazdaságos egy dízel? főleg használtban?
max az első komolyabb meghibásodásig az. :)

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#36030) pro70 válasza Integra (#36028) üzenetére


pro70
tag

Á az nem azér kell :N Mindig akartam egy ilyet és mostmár elérhető áron van a benzines, de abból is max a 320-asba ülnék bele! 2003-as B6-os passatom van, de ez a 140es így fehérben minimum 20-as felnikkel a szerelmem!!!!

u.i.: burzsij ma az aki az új s600-ban feszít ;)

(#36031) lajafix válasza hobizoli (#36027) üzenetére


lajafix
addikt

azaz a műszaki/gazdaságossági szempontokat háttérbe szorították a 'stratégiai érdekek', ritka hogy bejön. Ráadásul jól látszódik, hogy a technológiát folyamatosan kell fejleszteni(pl a többszörös befecsi) és ennek költsége szétoszlik ha közösködsz.

Rock'n Roll

(#36032) pro70


pro70
tag

Ami sztem reális egy 94-95-ösért, az 1 milla, de az is csak akkor ha szép! 1,4-ér tudok én is :K

(#36033) zoo8800 válasza pro70 (#36030) üzenetére


zoo8800
veterán

a burzsoák ma inkább SUVval gizdulnak. :)
Sok sikert a Mercihez...

rip and tear, until it is done

(#36034) tibi666 válasza pro70 (#36030) üzenetére


tibi666
senior tag

te, ezzel akkorát fogsz szopni, hogy öröm lesz nézni. keresd meg kovit, biztos szívesen csinál belőle még pornófilmet is.

a w140-et nem megvenni nehéz, bagóért vannak a 600-as, fullextrás darabok is. ha valami elromlik benne, akkor olcsóbb venni egy másikat, mint megcsináltatni. annyi van belőlük a bontókban, hogy hihetetlen. nem véletlenül.

(#36035) pro70 válasza tibi666 (#36034) üzenetére


pro70
tag

...Hát ez nem igaz :DDD Nekem nem azér kell hogy ezzel járjak még a budir@ is :N Van kocsim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :C
Teccik mondom és csak fehér, max 320-ast akarok, azt is írtam mennyiért!

Nyugi-bugi van ;)

[ Szerkesztve ]

(#36036) pro70 válasza zoo8800 (#36033) üzenetére


pro70
tag

Na végre :C :R

Üdv Paja

(#36037) tibi666 válasza pro70 (#36035) üzenetére


tibi666
senior tag

ezekben az autókban nem a motor, meg a fogyasztás a gáz.
de majd rájössz.

(#36038) pro70 válasza tibi666 (#36037) üzenetére


pro70
tag

Tudom hogy nem akarsz rosszat, már bánom hogy hirdettem! Lényeg ha sikerül szereznem (és nem kereskedőtől akarok venni, azt tutira át kell íratni) akkor is max az idei nyárra kell nekem!
Megígérem hogy vigyázni fogok rá :DDD :DDD :DDD

(#36039) Khelben válasza pro70 (#36038) üzenetére


Khelben
nagyúr

A nem-kereskedőset nem kell átíratni?

(#36040) pro70 válasza Khelben (#36039) üzenetére


pro70
tag

Jogos :K :R

Hivatalosan át kéne, de ahhoz hogy átírjam nyugdíjas anyám nevére, jóval olcsóbban kéne megvennem! ;)

...és kereskedőnél drága is és át is kell íratni :U

[ Szerkesztve ]

(#36041) tibi666 válasza pro70 (#36040) üzenetére


tibi666
senior tag

tehát üzembentartóival akarsz bálna mercedest venni. gratula.

[ Szerkesztve ]

(#36042) zoo8800 válasza pro70 (#36040) üzenetére


zoo8800
veterán

nem egészen világos, hogy is szeretnéd birtokba venni a kocsit....

OK, már látom, üzembentartóival.
De ha olyan nagy a szerelem, miért csak pár hónapra kell? :D előre tudod, hogy szét fog esni? :D

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#36043) pro70 válasza tibi666 (#36041) üzenetére


pro70
tag

Na má megin :DDD Ezt most fejtsd ki bővebben, mert sztem max 5 hónapra okos aki nem írat át egy bálna mercit :K Szeptemberbe mennie kell úgyis :))

(#36044) tibi666 válasza pro70 (#36043) üzenetére


tibi666
senior tag

miért kell 5 hónapra?

(#36046) zoo8800 válasza lsc (#36045) üzenetére


zoo8800
veterán

jóárasítani kell, ilyen a világ.

rip and tear, until it is done

(#36047) Integra válasza pro70 (#36030) üzenetére


Integra
titán

ok, akkor már távolról megmondható, hogy jön a lepukkant sarki svédgyerek:))

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#36048) Integra


Integra
titán

hiába no, a merga is kurva.
mindenki az.
:)

ember legyen a talpán aki majd megtudja mondani hogy épp melyikben melyik márka motorja fog dolgozni.. nissan vq37 mergában... hihetetlen ez valahol. persze a merci örülni fog neki, hogy lesz egy frankó v6-os blokkja.
de mit és hol nyer a nissan?! rönó meg kit érdekel.. de tény, ügyesen csinálják.

a bmw meg psa-val állt össze ugye.
a volvo meg made in china lesz hamarosan. mintha lett volna esélyük másra..
nagy a baj.

[ Szerkesztve ]

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#36049) zoo8800 válasza Integra (#36048) üzenetére


zoo8800
veterán

A VW-motoros Bentleyt és a BMW-motoros Rolls-Roycet meg se említed?:))

rip and tear, until it is done

(#36050) Integra válasza zoo8800 (#36049) üzenetére


Integra
titán

lehet, de ott azért a minőségre nincsen panasz. max a megbízhatóságra:DDD
tudnak ők ha akarnak, de az nem a megfizethető kategória.

mi csak c vagy max d szegmensben gondolkodhatunk alapvetően, ott is inkább használtban. tény, senki sem a magyar piacot tartja a legfontosabbnak.

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Milyen autót vegyek? (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.