Van benne esőérzékelős ablaktörlő, fűthető ülés és szélvédő, vízlepergető + hővédő üvegezés, behajtható tükör, tempomat és tolatóradar is. A klíma is kétzónás automata, a rádió pedig 6 hangszórós, és van USB + Aux bemenete is alul a középkonzolon. A váltó ugyanúgy hatos a dízelhez és ötös a benzineshez.
Elektromos ülés nincs, de annak csak memória funkcióval van értelme (már a 9 évvel ezelőtti Escortomban is volt, és azóta is haszontalannak tartom), és a többség nem pool car-nak venné.
A Focus és cee'd kombik árát pontosan összevetettem januárban, mert mind a kettő rajta volt a jelöltek listáján. Listaáron 8xx ezer Ft differencia volt a cee'd javára úgy, hogy a Focushoz írtam garanciát 4 évre. Azt sajnos nem tudom, hogy a ráncfelvarrott "új Focus" felszereltsége miben változott, de biztosan lesz rövidesen ráncfelvarrás a cee'dhez is, bár túl sok mindent nem tudnak belepakolni, talán a TX-ben széria lesz a Xenon és a félbőr.
Egyébként egy EX + Elektromos csomag Plus további 800e Ft mínusz (+tolatóradar ára) nyújtja ugyanazt mint a TX, csak a 2 literes motor nem érhető el hozzá semennyiért. Igaz, az a1.6-os majdnem úgy megy, mint a Focusban a 2 literes (amit 40e km-en át nyúztam).
Vitatkozni lehet a részleteken, de aszemellenzős, minden tapasztalatot és adatot nélkülöző kinyilatkoztatásokra allergiás vagyok. Úgy hasonlítsunk össze két dolgot, hogy hasonló mértékben ismerjük őket, és lehetőleg elfogultak se vagyunk egyik irányába. Kivételesen most csak a Focus mellett lehetnék elfogult, mert a Focus II kombit úgy 75e km-en át hajtottam, míg a cee'd-et csak két tesztkörre vittem el.
A legjobb aláírás a héten