először a motorféket, majd az intardert (ha van) végül pedig az üzemi féket aktiválva
Google, kamionos fékezésre ezt találta.
Ahha, akkor most számoljunk egy kerékátmérőt, szélességet, gumimélységet, azaz rövidebben az útra felfekvő felületet.
Átlagos autógumiméret az 15", és 185-195 szélesség, kamionnál 22.5" átmérő, 375-385 szélesség.
Kb dupla szélesség, és hosszában is több fekszik fel az útra, átlagos személyautónál 350-400kg, kamionnál meg 1t kb kerekenként(hirtelen megnéztem egy átlagos kamion súlyát, póttal együtt), most erre ugye dupla szélesség, szóval rögtön nagyon közel van hozzá, és még nagyobb is, légellenállás is jóval több, bár a súly is, amit meg kell fékezni, de a féktárcsa mérete is nagyobb.
És kamion nem igen fog 200-al száguldozni.
És még alapvető különbség a dobfék és tárcsafék esetében a
- hatásfok
- reakcióidő.
Mivel csak tárcsaféknél oldható az ABS, az ASR és még a sok 3 betűs fékhatáson alapuló stabilizáló rendszer, alapból értelmetlen a kérdés, hogy tárcsa, vagy dob.
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -