Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Milyen autót vegyek? (téma lezárva)

Hozzászólások

(#34001) dragonfx válasza Eagl3 (#33999) üzenetére


dragonfx
veterán

mitől gáz??
egyáltalán nem.
minőségi remusnak tűnik.
6hengerhez ahgy legyn emár hangja is 13 éves autó nem elzs széria.

nem mellesleg 25 vagy 28asba kell ilyet....1500kg...

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#34002) Ck. válasza Eagl3 (#33999) üzenetére


Ck.
addikt

Nekem kép alapján kimondottan tetszik, mint ahogy ez is: [link]
Valamikor időt kéne szakítanom személyesen is szemügyre venni őket.

(#34003) zsid válasza dragonfx (#34001) üzenetére


zsid
senior tag

Mondjuk,hogy ebben az évjáratban találsz 520ast kétszer ennyiért is, de a legtöbbje 1,5x ennyire van kirakva. Kicsit furcsa nem?

<tRucKdriFteR>

(#34004) Eagl3


Eagl3
veterán

Mitől gáz?

-Kezdésnek ott az ára. Mint ahogy zsid is írta túl olcsó a piacon lévő többi e39 -hez képest (még ha ennyi is lenne a reális ára, de ez más téma) ráadásul kereskedésből van, akik ugye szeretnének keresni is rajta.
-A másik katasztrofális jel az a kályhacső a végén, ami ráadásul szépen ki van égetve, nyilvánvaló, hogy nem papi, mami járt vele a sarki közértbe.
-Fólia... ez még mondjuk nem akkora gáz, de egy ilyen autó vásárlásakor törekedni kell a minél inkább gyári állapotra.
-Nincs feltüntetve a km állás és nincs belső kép az autóról.

(#34005) dragonfx válasza zsid (#34003) üzenetére


dragonfx
veterán

tény igen 1.5 körüli az ára.
a fólia nem hátrány mér kéne gyári állapotra törekedni eladáskor?ilyne alapon 1db e36ot nem adnának el a hazsnáltkocisk között mert mindegiyken van valami ami nem széria.
na igen belső kép meg km óra állás nélkül necces
de ácsi egy e39től ne is várd papai/mami hazsnálta...de mér is mindneképp jó lenne az??..azért hogy ne legyne benne 30e km.keresztül olajcsere mondjuk mert nem figyelnek rá csak tescoba gurulnak??..ez a kocsi nem arra való.hajtós verda már persze amit a 150 ló elbír.

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#34006) SaNyEe válasza dragonfx (#34005) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

"hajtós verda már persze amit a 150 ló elbír."

Pont ez a baj vele. Le van verve a veséje, szétbagózva a tüdeje, lehet már kicsit agyatlan is, de legalább napszemüvegbe van :DDD
Ha messziről látszik egy autón, hogy pedal to metal üzemmódban volt használva akkor marhára felesleges vele foglalkozni. Annyi más van a piacon még. Egy előnye az ára, ha az 1,5M-ig a különbözet rá van költve akkor már viszont lehet jó vétel volna. De ehhez igen komolyan át kell nézni.

Nomeg néha olvasgatom a BMW-sek magyar fórumát, ott is egész vicces ami megy esetenként. Mindenki így meg úgy fikázza a fékeket (E30/E36), hogy elmelegednek két három fékezés után.. lassan már 7es BMW-kről kapkodják le a komplett fékrendszereket, hogy autópályán, szerpentineken meg tudjanak állni 250ről, 200ról egymáután 12szer, mert normálisan közlekedni derogál nekik . . .

Tisztelet a kivételnek aki rendezett körülmények közt csapat, vagy normálisan vezet.

[ Szerkesztve ]

-- end of transmission --

(#34007) zsid válasza dragonfx (#34005) üzenetére


zsid
senior tag

Sztem ez nem nekem akart jönni:-)
Szvsz egy ilyen korú 520ért sok a 1,5milla még akkor is ha jó állapotú(semmi bajom a bmwvel).
Nem kell ahhoz papi/mami,hogy ne legyen szétgyilkolva. Lehet annak a BMWnek kulturált gazdája is,aki valszeg gyakrabban hordja szervízbe,mint a jaszkarizós hülyegyerekek. Láttam már olyan 92es 5öst,ami kívül belül gyári volt és gyönyörű. Persze nem is a helyi ügyeletes streetracer volt a gazdája.

<tRucKdriFteR>

(#34008) dragonfx válasza zsid (#34007) üzenetére


dragonfx
veterán

ez így igaz de amíg valaki nem nézi meg innena fórumról adig csak találgatni tudunk :DDD

Hát azért egy 20as 6hengert nem oylna könnyű széttolni....700k.t rányomni meg baromság....

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#34009) SpeedR válasza SaNyEe (#34006) üzenetére


SpeedR
őstag

Ez így nem pontos. A 6hengereseken és felette mindig is megfelelő fékek voltak. A 4hengereseken voltak dobfékek, de ezeknek is elég kell lenniük ahhoz a ~90-100 megvadult lóhoz.
A fantikok közül páran felrakják pl. E34-re német belpiacos 750i brutál 4 dugós fékeit, de biztosíthatlak róla, hogy normál használatban erre semmi szükség.

(#34010) SaNyEe válasza SpeedR (#34009) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

féllreértettél, nem az autót akartam minősíteni, a usert :U
Általában nem a vas a szűk keresztmetszet.
Amúgy meg a tárcsafék hátul eléggé dizájn értékű . . . Most tolta tervező ismerős srác a szakdogáját a fékek evolúciójáról. Kb. jobban mutat, meg könnyebb mint az azonos teljesítményű dobfékes társa. Ennyit mondott. Jó persze azt nem tagadta, hogy jóval erősebb egy a gyári dobfékkel megegyező átmérőjű tárcsafék, csak épp marhára mindegy személyautóknál, mert ritkán tolat 200-al az ember :DDD Erőteljes fékezéskor meg totál elől van a súlypont.
Ezt alátámasztandó a magyar túraautósok közül volt BMW-s srác, E36 coupeval ment. Egy interjú alkalmával mesélgette miket módosítottak az autón (nagy vonalakban persze). Külön kiemelte a féket innen onnan szedték, a hátsót meg hagyták gyárinak, úgyse játszik túl nagy szerepet, hogy foglalkozni kelljen vele külön.

[ Szerkesztve ]

-- end of transmission --

(#34011) hobizoli válasza SaNyEe (#34010) üzenetére


hobizoli
nagyúr

A hatso tarcsafek is sokkal jobban hül, mitn a dob, es a tarcsafeknel a fekbetet egyenletesebben, nagyobb feluleten er a fekfelulethez, mint dobfeknel a fekpofa.

hobizoli

több drón kell ;P

(#34012) zsid válasza hobizoli (#34011) üzenetére


zsid
senior tag

Biztos,hogy nagyobb felületen ér hozzá,mint a dobféknél a fékbetét?

<tRucKdriFteR>

(#34013) SpeedR válasza SaNyEe (#34010) üzenetére


SpeedR
őstag

Jah, a dobfék teljesen jó egy átlagos hétköznapi, nem túl nehéz autóra. Igazából egy nagy hátránya van, mégpedig az, hogy nehezen hűthető le intenzív használatnál. Emiatt nehéz/nagy teljesítményű autókra alkalmatlan.

(#34014) lsc válasza SpeedR (#34013) üzenetére


lsc
nagyúr

Emiatt nehéz/nagy teljesítményű autókra alkalmatlan.
Jó hogy erről sok teher nem tud. Ott is terjed a tárcsafék, dobfék sokkal tartósabb.

Az élet kegyetlen .

(#34015) SpeedR válasza lsc (#34014) üzenetére


SpeedR
őstag

Teherautóknál viszonylag ritka a 200-ról történő satufékezés, kisebb lassításokra pedig ott a retarder is. Egyébként jobb a tárcsafék, és szvsz csak az ára miatt nem alkalmazzák mindenhol.

(#34016) lsc válasza SpeedR (#34015) üzenetére


lsc
nagyúr

Nem igazán jobb a tárcsafék, egy nagy előnye van, könnyebb hűteni. A tárcsafék hamar koszosodik, emiatt messze nem olyan tartós mint a dob. Rengeteg teher tárcsafék reped, messze nem bírja a terhelést annyira mint a dob.
Emiatt nehéz/nagy teljesítményű autókra alkalmatlan. Ez akkor sem igaz, egy 70 t-s szerelvénynek elég a 80-as tempó, ott is van mit megfogni, nem kell 200.

Az élet kegyetlen .

(#34017) _Voyage_ válasza lsc (#34016) üzenetére


_Voyage_
aktív tag

Ahha, teheren viszont motorfék az elsődleges, és mellesleg 6 kerék van, plusz még 6 a póton, és mindegyik kétszer akkora, mint egy személyautón.

Megint felsültél, ne égesd magad...

Ne, ne válaszolj.

[ Szerkesztve ]

- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -

(#34018) lsc válasza _Voyage_ (#34017) üzenetére


lsc
nagyúr

Ezt is szimulátoron próbáltad :)) ?

Az élet kegyetlen .

(#34019) _Voyage_ válasza lsc (#34018) üzenetére


_Voyage_
aktív tag

Nem, ezt a mozigépész tanfolyamon tanultam az oktatómtól, azaz tőled.

- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -

(#34020) SaNyEe válasza hobizoli (#34011) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

dobféken a fékpofa az eseti egyenetlenségeit elég hamar lekopja, onnantól fogva sokkal nagyobb felületen, sokkal kisebb nyomással biztosítja a fékhatást. Igen, rosszabbul hűl le. De nem sokszor van olyan, hogy zsinórban sokszor egymás után kellene megállni nagy sebességről rövid úton. Hétköznapi autóknál mondjuk a tárcsa is szépen el tud melegedni ha többször satuznak vele nagy sebességről. Pláne a tömör hátsó tárcsák esetén.

-- end of transmission --

(#34021) Khelben válasza lsc (#34018) üzenetére


Khelben
nagyúr

:D

(#34022) lajafix


lajafix
addikt

lol nem semmi ez a dobfékes okoskodás. A féknél elsőrendű a fékhatás és nem a tartósság...

Rock'n Roll

(#34023) dragonfx válasza SaNyEe (#34020) üzenetére


dragonfx
veterán

vagyha jó fék és nem müxik aza bs akkor gumifüst....ami nekem volt ma. :Y

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#34024) hobizoli válasza zsid (#34012) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Igen, mert sokszor csak simplex rendszeru a dobfek, azaz csak 1 fekmunkahenger van, pl fent szettolja fekpofakat, de lent fix a rogzites es csak 1-1 csapon fordul el, ezert nem kozpontosan tolja ki a fekpofat, igy hiaba nagyobb feluletu maga a fekpofa a fekbetetnel, mindenhol az nem er hozza a fekdobhoz. Ezzel szemben a fekbetet teljes felulettel hozzaer a fektarcsa felulethez.
A keletkezo fekportol is sokkal konnyebben tisztul a fektarcsa foleg akkor, ha erre kulon elvezeto bemarasai is vannak vagy furatos

hobizoli

több drón kell ;P

(#34025) Mobi28 válasza lsc (#34018) üzenetére


Mobi28
tag

:DDD :C

(#34026) lsc válasza hobizoli (#34024) üzenetére


lsc
nagyúr

Ha ez igaz lenne akkor miért kopik el a simplex féken is a fékpofa egész felülete ? Ha a felső rész ér hozzá akkor csak az kopna, nem ? A fékporral kapcsolatban nagyjából igaz amit írsz.

Az élet kegyetlen .

(#34027) MPowerPH


MPowerPH
félisten

(#34028) tibi666 válasza MPowerPH (#34027) üzenetére


tibi666
senior tag

kívülről nem rossz, de az a középkonzol...

(#34029) MPowerPH válasza tibi666 (#34028) üzenetére


MPowerPH
félisten

Tisztában vagyok vele, hogy ez az R modell kinézete, a sima széria nem így fog kinézni.
A középkonzol nálam csak ott hibádzik, hogy van az a csúnya szellőzőrostély ott középen...az tényleg gusztustalan... Azt az egy darabot kettőre kellene osztani, és máris pofásabb lenne. :)

Don't Tread On Me

(#34030) zsid válasza _Voyage_ (#34017) üzenetére


zsid
senior tag

Teherautókon a motorfék az elsődleges? Mivaaan???
Elsődleges mindig az üzemi fék és a biztonsági fék. Utána a retarder/kipufugófék,majd esetleg a motorfék,ami abszolút hanyagolható. Nem rakhatod vissza csak úgy 3at 40tonnával a hátad mögött,mint a személyautót,mert ahhoz a motor fékező hatása már kevés. Gyakorlatilag túlpörögné magát és a motorban fellépő tömegerőktől,az egész széthullana.
A 12 kerék vs. 4 kerék nem tudom,hogy jön ide,amikor nem kerekenként,hanem tengelyvégenként van fék. Amúgy is rakott szerelvénynél számolhatsz a húzón 3,a póton 4 tonna tengélyvégterhelést (azaz kerekenként), személyautónál meg 400kg?
A tárcsa szvsz jobb,de kamionon hajlamos túlmelegedni,repedni. Ha meg egyszer szétrepül...a dob akkor is fog valamennyit,ha már teljesen vason van,még haza lehet vinni az autót, eldurrant tárcsával nem.

Nem kell ahhoz 200km/h, hogy nagyot kelljen fékezni, elég 80-90-nél egy vészfékezés,elvégre majd 40 szeres mozgási energiát kell a féknek hővé alakítani.

#34024: Én úgy vettem észre,hogy a betét egyenletesen kopik. ( ezért nem tudom elképzelni,hogy a használat során a munkahengertől kopna a másik oldal felé)

[ Szerkesztve ]

<tRucKdriFteR>

(#34031) Khelben válasza MPowerPH (#34027) üzenetére


Khelben
nagyúr

Ez is kezd hasonlítani egy lacettire. Ez a koreai egyendesign úgy látszik, nagyon bejön a gyártóknak. Néztem az új 5-ös bmw-t, egy az egyben egy koreai alsóközepes hátsó lámpáját tették rá...

(#34032) tibi666


tibi666
senior tag

(#34033) MPowerPH válasza Khelben (#34031) üzenetére


MPowerPH
félisten

Melyikét rakták rá? :U L alakú lámpa Lexus szerű, de nem ugyan az. :U

Don't Tread On Me

(#34034) lsc válasza zsid (#34030) üzenetére


lsc
nagyúr

Ne zavard, biztos ezt gyűri most is German Truck Simulator.

Az élet kegyetlen .

(#34035) tibi666


tibi666
senior tag

(#34036) hobizoli válasza hobizoli (#33921) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Au... hát, válság van :P

hobizoli

több drón kell ;P

(#34037) Mobi28 válasza tibi666 (#34035) üzenetére


Mobi28
tag

És még csúnya is.

hobizoli: ők azért nem csúnyák... :D

[ Szerkesztve ]

(#34038) lenox válasza lajafix (#34022) üzenetére


lenox
veterán

Es mezei orrnehez auton nem fog jol hatul a dobfek? Nem tul sok olyat hallani, hogy elmelegedett hatso dobfek miatt baleset...

(#34039) lajafix válasza lenox (#34038) üzenetére


lajafix
addikt

szerintem ennyire részletesen nem nézik a baleseteket, hogy ha az ütközésnél tárcsafék lett volna hátul, akkor megállt volna az autó. A tárcsafék egyrészt gyorsabb(erre jó a nagyobb nyomás), másrészt a kisebb melegedési veszteség miatt a mai nagyobb súlyú autóknál hatékonyabb hátul is.

szerk: amikor meg azt olvasom hogy nem igazán jobb és a dob tartósabb az bizony nem igaz

[ Szerkesztve ]

Rock'n Roll

(#34040) lsc válasza lajafix (#34039) üzenetére


lsc
nagyúr

Ha nem javítottál féket akkor a "nem tartósabb" kifejezés nem kicsit túlzás, igaz anélkül is .
A nagyobb nyomást sem igazán értem, egy "vegyes" rendszerű féknél ugyanaz a főfékhenger dolgozik mindkét rendszerre, mitől lenne nagyobb a nyomás? Kevésbé karbantartásigényes a tárcsa /ez is relatív, a csúszkák pl hamar be tudnak rohadni, de ebbe ne menjünk bele/, viszont a könnyebb koszolódás miatt hamarabb is kopik.

Az élet kegyetlen .

(#34041) VR6-Fan válasza lsc (#34040) üzenetére


VR6-Fan
veterán

fékerő szabályzó van hátul (vagy a modernebb ABS-esknél már az ABS látja el ezt a funkciót), ergo nem egyenlő a fék munkahengerekig eljutó fék erő, elől és hátul.

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#34042) SaNyEe válasza lajafix (#34039) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

mert rácsaptál a hasadra aztán azt mondtad :DDD
Ez is egy kategória, semmi gond.
Aki meg egy komplett tanulmányt készített, tervezett és csomót szimulált a szakdolgozatához az meg semmi.

Nem állítottam, hogy jobb lenne, igazándiból nincs sok értelme személyautókon hátul a tárcsának, ahogy lenox is írta az orrnehézség miatt. Erőteljes fékezésnél meg aztán abszolút orrnehéz minden autó. Persze verseny célra ahol a hátsó tárcsa is hűtött ott más a szitu, no meg mintha a felhasználás jellege is más volna.
Ha azt meg nem tudod elfogadni, hogy egy dobfék tartósabb mint egy tárcsa az már a te egyéni problémád, de tényleg.

-- end of transmission --

(#34043) lenox válasza lajafix (#34039) üzenetére


lenox
veterán

Szerintem nezik, hogy muszaki hiba-e az oka a balesetnek, pl. nem mukodo fek.

Mennyivel gyorsabb egy tarcsafek? Magam reszerol szkeptikus vagyok, hogy a mami a keresztezodesben vagy a zebranal akar fel centivel is elobb megallna, ha hatul tarcsa van es nem dob.

(#34044) lajafix válasza lsc (#34040) üzenetére


lajafix
addikt

bocsánat, úgy értem hogy a dobfék bár tartósabb, csakhogy a féknél ennél fontosabb szempont a fékhatás mértéke és tartóssága. E miatt tartják jobbnak a tárcsaféket.

Rock'n Roll

(#34045) lsc válasza VR6-Fan (#34041) üzenetére


lsc
nagyúr

Amelyiken nincs, mondjuk induljunk ki abból, egyébként ha nem lenne annyira hatásos a dobfék akkor miért kell elvenni tőle a féknyomást ?

Mod lajafix : A hatásosságra neked is .

[ Szerkesztve ]

Az élet kegyetlen .

(#34046) lajafix válasza SaNyEe (#34042) üzenetére


lajafix
addikt

mondom hogy rosszul írtam: a fékhatás tartósságára gondoltam, előbbre való mint az élettartam.

szerintem nehéz dolga lesz a szakdolgozat írónak ha ennyire szembemegy az általános iránnyal...

Rock'n Roll

(#34047) VR6-Fan válasza lsc (#34045) üzenetére


VR6-Fan
veterán

wareszban, meg a trabiba nincs, tárcsásokban 95% mind van hátul.

dobfékesnél már ez az arány kisebb, de itt is jellemző főleg nagyobb tömegű kocsiknál, bár kisebb tömegű eleve orr nehéz kocsiknál talán még indokoltabb lenne, mert ott még jobban lecsökken a tapadás hátul.

mert a dobfék is ugyan úgy beblokkolhat, hátul, mint ahogy a tárcsa.

[ Szerkesztve ]

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#34048) _Voyage_ válasza zsid (#34030) üzenetére


_Voyage_
aktív tag

először a motorféket, majd az intardert (ha van) végül pedig az üzemi féket aktiválva

Google, kamionos fékezésre ezt találta. :U

Ahha, akkor most számoljunk egy kerékátmérőt, szélességet, gumimélységet, azaz rövidebben az útra felfekvő felületet.
Átlagos autógumiméret az 15", és 185-195 szélesség, kamionnál 22.5" átmérő, 375-385 szélesség.
Kb dupla szélesség, és hosszában is több fekszik fel az útra, átlagos személyautónál 350-400kg, kamionnál meg 1t kb kerekenként(hirtelen megnéztem egy átlagos kamion súlyát, póttal együtt), most erre ugye dupla szélesség, szóval rögtön nagyon közel van hozzá, és még nagyobb is, légellenállás is jóval több, bár a súly is, amit meg kell fékezni, de a féktárcsa mérete is nagyobb.
És kamion nem igen fog 200-al száguldozni.

És még alapvető különbség a dobfék és tárcsafék esetében a
- hatásfok
- reakcióidő.

Mivel csak tárcsaféknél oldható az ABS, az ASR és még a sok 3 betűs fékhatáson alapuló stabilizáló rendszer, alapból értelmetlen a kérdés, hogy tárcsa, vagy dob.

- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -

(#34049) tibi666 válasza _Voyage_ (#34048) üzenetére


tibi666
senior tag

tudod mester, van aki kamionosként keresi a kenyerét (pl. zsid), és van aki tizenévesen millió km-eket tol bele szimulátorba, pl te. mi lenne, ha egyszer nem próbálnál meg kötözködni valakivel? nagyon kevés vagy te ehhez, mind érveléstechnikailag, mind tudásilag.

(#34050) t1 válasza tibi666 (#34049) üzenetére


t1
addikt

:R

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Milyen autót vegyek? (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.