Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Aktív témák
-
Zsubi
őstag
válasz
fekeandras #19048 üzenetére
Nem ismerem sajnos
-
fekeandras
őstag
Én a Szabó Feri megoldásait részesíteném előnyben.
Dízelben ő a király jelenleg.
(Mert ő az aki 3D programokkal lemodellezi a motorban, hengerfejben a gázáramlást stb.. és az alapján saját tervezésű hengerfejet gyártat le.Nem kicsit tuning őrült...)
A 90 Quattrójában ott figyel már egy ideje egy 1.9PD TDI 400lóerő és 600Nm feletti teljesítménnyel ...
Hibamentesen! -
tildy
nagyúr
Lehet mégsem veszek kocsit. Félrerakom a pénzt...
-
Zsubi
őstag
válasz
VR6-Fan #19044 üzenetére
Igazad van, Common Rail-re gondoltam én is természetesen
A mechanikus alkatrészek elviselnek simán 200Le-t, a bajok 250Le körül kezdődnek de akkor sem a főtengely hanem (amiről én tudok) h eltörik az blokköntvény a csapágy háznál az egyik ismerős pont ez miatt cserélte már a 2. blokkot és egyszerűen nem lehet vele mit csinálniHa növeljük a mennyiséget (dózist), akkor vagy az adagoló (vagy a meghajtása) szakad meg, vagy az elnyúló égés hátrányos hatásaival kell szembenéznünk. Ezért legelsõ módosításként a porlasztócsúcsok cseréje javasolt. Aztán ha ez is kevés, ellehet kezdeni "kotorászni" az adagolóban. Az egészet kicsit hasonlítani lehet egy motorhoz, itt is van furat-löket. Ha többet akarunk, nagyobb elemmel a furatot, a löketet pedig nagyobb emelõtárcsával lehet növelni.
-
VR6-Fan
veterán
nem értem hogy lehet egy elő kamrás dizelből TDi-t csinálni, max ha a fej kompatibilis, azt meg nem hinném hogy ennyire lego lenne a VW
már mint miből az 1,9 pd-ből? de olyan 200 fölött picivel (asszem 217-es volt a legbrutálisabb chip) amit a srác még megírnt ismerősömnek (B6-os passat), de felesleges volt mert annyival nem tudod többet teljesítményben mint amennyire drasztikusan emelkedett a fogyasztás és csökkent a motor élettartalma.
am meg mert attól hogy felraksz egy nagy turbot a tdi-re meg egy húzott adagolót a csúcsok nem nagyon kultiválják ,se a főtengely, azért egy komoly TDi nem abból áll hogy kap egy nagy turbot meg egy adagolót.golf 6-ba hallottam én is az az 1,6 CRDI-t (és nem TDi-t).
h.sz.-ed 2. felére, ezt jó tudni
PD-ben azért nem 20% tartalék van am a VW elég sok motorjában bőven benne hadja a 20%-ot, a japánoknál szokás gyárilag is kevés tartalékkal kiadni a motorokat.
"nagyobb teljesítményhez többlet üzemanyagot"-> ez után mondja nekem valaki hogy egy majd 200 lovas dizel 6liter eszik, jah 6.-ban ország úton 100-al!
-
Zsubi
őstag
válasz
VR6-Fan #19041 üzenetére
Golf II 1.6TDI-re gondoltam
Nagyon meg lehet csinálni az 1.6TDI
Tudod ahol a füst ott az erő
Ezzel csak az-az 1 baj van h ennél nagyon többet nem tudsz majd a gyári turbóval kihozni belöle
Golf VI 1.6TDI lesz azt hiszem 110LeAlapszabály: több ló-több zab
A nagyobb teljesítményhez többlet üzemanyagot kell az égéstérbe juttatni. Ezt többféleképp el lehet érni, de nem mindegyik hoz megfelelő eredményt, sőt szélsőségesen megnövelheti a motor hő és mechanikai igénybevételét, ami az élettartam rovására megy!
Gyárilag a befecskendezőrendszer minden paraméterét gondosan behangolják, nem sok tartalékot (ritkán több 20 %-nál) hagynak a rendszerben. Már aki megelégszik ennyivel, annak legpraktikusabb egy csip és nincs szüksége másra. De a lóerőmánia drogfüggőséghez hasonlítható, ami ma elég, az holnap már kevés...! -
VR6-Fan
veterán
előző h.sz-mben egy kérdés neked
ezt a nagy tdi faragást annyira nem értem, mi az istenek ilyen olyan adagoló...
1,9 pdtdi, gyári 130 lovas merci vito cooler és egy jó chip 186 paci meg 400nm, nem megy tönkre a motor 1 év után.. (mehet följebb is csak már nem tartós), 6-os kézi váltóval.
egyedül a nyomó oldali csövezést éri meg kicserélni mert azt szokása szét nyomkodni..meg egy relatíve nyitott rendszert alá.
bár kellene a fenének az kereplő undorító kormólós valami...
-
VR6-Fan
veterán
válasz
hobizoli #19034 üzenetére
ok kifelejtettem tényleg vezérmű tengely, akkor már ha dől bele rendesen a nafta, kis szelep tágítás, elehetne játszani a szívó benyással rendesen, de nagyon sokba kerül
akkor inkább egy turbos motor vagy tényleg TDi...
TexT-BoY:abba azért a japánok se bővelkednek
, de szerintem itt már nem is az a lényeg
Zsubi:VW-nek mióta van 1,6 TDi-je?
talán majd CR-ből lesz a 6-os golfba, PD-ből meg 1,4-es van és van a sima TD 1,6-osba.
-
Zsubi
őstag
válasz
dragonfx #19025 üzenetére
1120kg azt hiszem így fejből.
Most így 7000 ezerig forog, és a motor kód: AEK.
Jól tudod volt belőle 1.8 90Le változat is de szerintem az 1.6 jobb ezzel a változtatható szívócső hosszal alacsony fordulaton pláne most, jó nyomatékos.
2.-ban most 100-at megy, elötte amikor ne volt megírva csak 90-t.
De elötte az volt a baj hogy 6000 ezernél elkellet váltani mert nem ment most ráérsz 6900-7000-nél és folyamatosan tol.
Jah és a legfontosabb h nem eszik többet -
TexT-BoY
addikt
csokolom de nagy a fejetlenség, repkednek a lojjerők és a másodpercek, padon meg gyorsuláson meg senki nem mér
.
-
-
#TOTTI
őstag
válasz
anjani182 #19013 üzenetére
Nekem Opel Astra G VAN 2.0DTi van 100Le 230nm.. és a gyorsulása 12.5sec...
Mivel az a váltó másképp van skálázva és bár nem jo a gyorsulása 0-100ra de sokkal rugalmasabb pl 3.ban 60-100ra fele annyi padlóval mint pl az 1.6 16V Astra.. ami megint csak 100LE..
80-140re pedig kb 5seccel rövidebb mint a 100LE 1.6os..
Az 1.4es azért megy jobban mert hosszabb az 1. fokozat városi használatra.. a nagyobb dizelnél pedig arra valo az egyes hogy meggurulj kb 20-30ig... max...
-
Zsubi
őstag
Azért nem kell lenézni azt a kis 1.4TFSI motort, mert elég nyomatékos és még megy is rendesen, igaz olyankor 10-11 litert megeszik
-
Mr.Grincs
veterán
válasz
anjani182 #19013 üzenetére
Nah ez az, hogy ezt nem nagyon tudom. A dízel alacsony fordulatszámon adja le a maximális nyomatékát 1500 és k2500 közötti rpm között a benzines meg olya 3000ezer körüli tartománynál adja le, majdnem kétszer annyinál mint a dízel de lehet ez lehet hogy erős tulzás.
Az az 1 másdperc annyira nem számít ebben az autókategóriában, meg szerintem senki nem méri le stopperral hogy mennyi idő alatt gyorsul...Sokmindentől is függ teli tank vagy nem hány személy stb keréknyomás... Én nem nagyon nézem ezeket a gyorsulási adatokat, nem versenyzésre vezsem az autót.
De kicsit furcsa hogy egy toyota aki jó dízelmotorokat csinál 8szelepeset rak be az autóiba, yarishoz ideális jólrepíti azt a kis kasztnit de szerintem egy aurishoz kevéske full terheléssel. -
VR6-Fan
veterán
válasz
hobizoli #19017 üzenetére
oké a mai feltöltősök tényleg gazdaságosabbak.
de pl 4-es golf 1,4 16V(75le) vs 1,6SR(102le) az 1,4-es többet zabál, ország út kivételével mindenhol, jó mondjuk ez városon kivül nem nagyon számot tevő de aki városra veszi, az annyira nem jár jól az 1,4-esel, főleg ha klíma stb
-
dragonfx
veterán
hello ez a vw fun club ?
bmw rulezzzz
-
hobizoli
nagyúr
válasz
VR6-Fan #19010 üzenetére
Ja hiszen egy 1.4-s motor tobbet ker enni atlagban, mint egy 2.0-s
Oregem, pont ezert csinalnak kis ccm-u feltoltott motorokat, mert nem igy van, manapsag sok mindent az emisszios normak miatt csinalak ugy, ahogy.
Nyomod neki, az 1.4 feltoltott minimum ugy megy, mint egy szivo 2.0-s -es egyatalan nem biztos, hogy tobbet eszik ekkor, mert eleve jobb a feltoltott rendszer hatasfoka, mint a szivoe-, nem nyomod annyit ker, mint egy szivo 1.4-s. Olyan, mintha ket motor lenne az autoban
Ez atlagban mindig kevesebb lesz, mint a szivo 2.0-se, es a karakterisztikaja is sokkal jobb a feltoltottnekhobizoli
-
hobizoli
nagyúr
válasz
dragonfx #18931 üzenetére
Hagyjuk mar ezt a tulterhelt turbo parat, eleve tevuton jartok az emletekkel
Egy szivo motor, ami porgesbol hozza ki szetuvegelve ugyanazt a lojjt, az nagyobb igenybevetelen fut, mint a turbos motor, mivel a fordulattal exponencialisan nonek a tomegerok, a feltoltessel pedig csak max egyenesen aranyosan, tovabba az sem mind1 mennyi a loket, foleg ha szivo a motor.
Joreggelt.15 eve '93-ban PuntoGT 1372ccm-bol mar 136LE volt 204Nm nyomatekkal, 4 evvel korabban a mk2 UnoTie meg 118, az akkori 2.gen turbokkal, amiknel ma mar fenyevekkel jobbak is vannak, es tok szeria szivomotorbelso van bennuk gyarilag, semmi kovidugo meg 4340-s H profilu repulogepipari acelotvozetu hajtokar, a szivo motorhoz kepest a hengerfejben az egesterbe van okozva egy ~2mm-s besullyesztes, hogy alacsonyabb legyen a szivonal a CR, aztan jonapotkivanok.
Nem varialtak tul a dolgot.hobizoli
-
tildy
nagyúr
Hallgattam @-ra. Mivel elvitték beszámíttatás nélküla kocsim, ezért.... Ezért most egy ideig nem kell nekem autó, úgyis bkvzom....
Pénzt elrakom, rakom félre lakásra. -
anjani182
őstag
válasz
Mr.Grincs #19011 üzenetére
Én csak egyet nem értek.
Auris 1,4 D4D 8szelep, 90ló, 190nM gyorsulása 12sec
Auris 1,4VVTi 16szelep,97ló, 130nM gyorsulása 13secHát igen, mondhatnánk, hogy persze, persze a dízel nyomatéka nagyobb, ezért megy jobban DE:
Auris 2,0 D4D 16szelep, 126ló, 300nM gyorsulása 10,3sec
Auris 1,6VVTi 16szelep, 124ló, 157nM gyorsulása 10,4secNa most, akkor ezt magyarázza el nekem valaki! Miért megy jobban a kevesebb lóerős 1,4-es dízel, mint a több lóerős 1,4-es benzines, viszont ott a baromi nagy 2,0 dízel sok-sok nyomatékkal, és az meg az 1,6-os benzines szinten gyorsul.
Hol itt a logika?!
-
Mr.Grincs
veterán
Megnéztem a toyota honlapján az aurist, meg a yarist az új yaris nagyon jó, néz ki.
Ami nagyon cink hogy ugyan az a motor van benne az aurisban is meg a yarisban is 1,4 D4D szelepes közös nyomócsöves turbódízel, azt hittem ezek már 16 szelepesek, de nagyot néztem mikor láttam hogy nemez van 5 sebességes váltüval meg robotváltóval.
A nagyobbik motor az már 16 szelepes.
Yarishoz elmegy a ez fajta motor. -
VR6-Fan
veterán
válasz
rootkiller #19009 üzenetére
azért megnézném hogy melyik lenne jobb 122 lovas tsi vagy 130 lovas 1,8 20V, mondjuk egy 4-es golf kasztniba... és itt nem csak gyorsulásra gondolok...
azért ettől az 1,4 motortól nem kell hasra esni, amit a biztosításon nyersz egy 1,8-2l szemben azt fogyasztásban elbukód.
de hogy éljek egy jó barátom szavaival:"Figyeljétek meg nem sokára CSAK a MAGYAR piacra lesz A8 1,4 TSI."
-
VR6-Fan
veterán
válasz
anjani182 #19006 üzenetére
szerintem az aurisban az 1,6 kevesebbet fogyasztana mint az 1,4-es.
szvsz én inkább nem vennék új autót, ha nagyon új szagú kell akkor inkább valami 2-3 éveset 50k km alatt vagy közelében, nagyobb, jobb gépet, esetleg jobban felszereltett is vehetsz annyi pénzből, pl corollak?
-
anjani182
őstag
válasz
VR6-Fan #19002 üzenetére
1,4TSI miért jó? Azért mert a biztosításnál sokat jelent, ha 1,4-ből megvan az, ami másnak 1,6-ból. Így veszed az 1,4TSI-t és örülsz, mint majom a farkának.
Visszatérve az alulméretezett motorokhoz, hát igen, most egy 1,4HDi szaladgál alattam, szerencsére 98%-ban egyedül járok, így annyira nem gáz. De amúgy gyenge, mint a sz@r, nincs mit fényezni.
Kipróbáltam múltkor az 1,4es 97lovas Aurist, erre is csak ezt tudom mondani, harmat gyenge. Sajnos ez van, erre van pénz, alap motorok a kategóriákban, megkérik a nagyobbak árát.
Csak vegyük az Auris esetét, vagy akár ott a 308, vagy az új Golf, 300-400 ezreket kérnek el a nagyobb, erősebb motorokért. És itt erről van szó, ezt nem tudom megfizetni én sem, mert nem az a 2 deci fogyasztás meg a kicsit magasabb kötelező riaszt el, hanem az áruk. Sajnos ez van...
-
Mr.Grincs
veterán
Olvastam a tesztet én is és igen az autó
De megelégednék egy 320CDi ML Mercivel is. Szerintem formailag jobban néz ki igaz kissebb egy kicsit, mint a Q7. Igazi dízelmozdony
rootkiller: Az biztos jó lehet nagyon ahhoz a kasztnihoz.
Tiguanhoz is van egy 1,4 es motor azt is nagyon praktikusnak találom
ismerősünk megkérdezte hogy nekünk is ilyen sokat fogyaszt a bmw-nk miért nektek mennyit kíván? X3asa van 2.0D motorral és 9 alatt nem megy el vele, nekünk X5 van automata 3.0D 8,5, 8,8 9,0 9,6 attól függ hogy hol mennyit mennyivelKicsit lefehéredett a forma amikor közltük vele az infókat.
-
VR6-Fan
veterán
válasz
rootkiller #19000 üzenetére
itt egyesek nagyon elvannak tévedve hogy majd az 1,6 motorral 5.-be meg 4.-be lehet 100 körül elözgetni azokat nem pont ország uti hajtásra találták ki (jó persze ako normálisan autozik annak bőven elég egy 1,6-os 100 lovas benzines bárhova)
de nyilván nem arra kell számítani egy ilyen kaliberű motortól hogy erőből elmegy bárhol, és mot tök mindegy hogy honda(jó tudom van 1,6 160 lovas motoruk bla-bla, de azt is "szét kell forgatni" hogy menjen) vagy VW.
ez megint sarkítás részedről hogy a dizel jobb jah, de ott egy 1,9-2.0 turbos motoról beszélsz...
ezt az 1,4 tsi mániát se értem.. mivel lesz jobb mint egy sima szivó 1,8 20V, talán alacsonyabb fordulat tartományba jobban fog húzni de fönt elég durván elfog fognyi...
de azért kis pedálozás az 1,6 -os motorok mellett, 1,6 16V 212le
-
Mr.Grincs
veterán
válasz
anjani182 #18980 üzenetére
Így van, egyre többen tekingetnek japán fele. Micsu, Suzuki, nemtudom a mazda mennyire japán stb. Koreai a kia amire 7 év gari van és azok már kezdenek autót is gyártani. Nem szarral gurgáznak az biztos. Hyundai is szépnek mondható autókat gyárt mostanában. Olcsóbb, pl a susuki, meg fenntartrani sem olyan nagy rémálom szervíz terén. 1,3 DDis dízel Suzuki Ignisünk volt az össz javítás amit költöttünk rá 7 rongy volt a fékbetét előre, + az olaj amit öntöttünk bele, amikor kellett + a szélvédőmosó de az más megint. Ezezn kívül sosem volt szervízben. Végül kb 190 ezr kmterrel adtuk el semmi baja nem volt csak váltani kellett.
Egy csomó autógyártónál kajak nemértem a motortervezést hogy állapítják megy autóhoz, sok autónál láttam hogy nagyon kicsi a motor épphogy elviszsi kocsitszekrénytnemhogy terhelés alatt, ezt nevezem okos spórolásnak. Attól még hogy köbcentire mást fizet be az ember nem spórol vele inkább többet veszít a tankolással..
Aktív témák
- Apple Watch Nike S6 44mm Space Gray LTE, ajándék új szíjakkal, üvegfóliával és ütésálló tokkal!
- BenQ MW523 3D DLP Projektor, 3000 ANSI lumen, 143 óra üzemidő + 2db 3D szemüveg + Ingyen posta
- 16" macbook pro m1pro.
- (új, bontatlan) Kingston 8GB DDR4 3200Mhz CL22 (Foxpost:+1400Ft)
- Új állapotú ASUS TUF Gaming A15 FA507NU - Ryzen 5 7535HS, RTX 4050, 15.6FULL HD 144Hz, 1TB SSD, 32GB
- Apple iPhone 15 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPad 8 32GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 64GB DDR4 1TB SSD RTX 3080 10GB CM CMP 510 Seasonic 750W
- Csere-Beszámítás! Kezdő Gamer számítógép. I5 6400 / GTX 1060 3GB / 16GB DDR4 / 250SSD + 1TB HDD
- Bomba ár! Dell Latitude E6520 - i5-2GEN I 4GB I 250GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest