- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Essejó: MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyepi
tag
A videóban szereplő motor az R2-es motor, nem az SH, ne keverjük a dolgokat.
Volt itt egy pár fals infó is, megpróbálom összefoglalni, hátha segít.
Amit szerintem érdemes lenne megcsinálnod: be kell menni egy márkaszervízbe, nézzék meg, hogy volt-e olajszivattyú lánc cserélve vagy sem. Ha nem, érdemes kicserélni. Ehhez le kell venni a szelepfedelet. Ahhoz ki kell venni az injektorokat. Ergó a tűzkarika probléma megoldva. Ha lent van a szelepfedél, kiderül, hogy van-e kifújás. Egyúttal rá lehet nézni a vezérműtengelyre, hogy kopott-e. Ha igen, csere.
Ha se kifújás, se vez. tengely kopás, akkor lánc csere és kész. Olajszivattyú szűrőre rá lehet nézni. Ha nincs benne koksz, semmi teendő vele. Ha igen, csere, de le kell hozzá venni a szivattyút. Kicsit macerásabb de nem vészes. Amúgy nem kell cserélni.
Én a vezérműláncot hagynám, nem szokott vele gond lenni. De ha érdekel, élő adatban meg lehet nézni a nyúlást.
Arra figyelj, hogy az olajszivattyú láncot szettben, lánckerekekkel, vezetővel, feszítővel együtt cseréljék!
A gen. szíjat cseréld le, szokott szakadni és az hajtja a vízszivattyút is. Érdemes a feszítő görgőt is cserélni, meg szokta enni, bár azt látni kellene.
Ez mind persze, csak szvsz. -
Gyufaaa
veterán
Hálás autó! 2,5 évesen vettem, júliusban tölti a 6-ot (de nem azért mert mazda6
) 2.2D 150LE. Olajpumpa láncot cseréltettem vételt követően (~260k) bár a 2015 utániaknál már nem jellemző ezt is olvastam, de ennyit nekem megért. Mazda Mirai szervizelte.
Olajcsere 10 ezrenként és tankolom. Nincs vele problémám. Típushibák minden gépnél vannak, itt se több mint más gyártónál vagy típusnál, ami a saját véleményem. Kox minden turbós kecskénél gond, ennél is. Erre is megvan a megfelelő szerviz ami 150-180k-ból tisztítja a teljes rendszert garanciával. (Az 1.0 Suzuki Swifttel nincs ilyen probléma.)
Sok ballesetmentes km-t bele! -
ZeroX92P
tag
Nem nagyon szeretek konkrét ajánlásokat tenni mert mindenkinek más a fontos, mindenki maga tudja mi fér bele és meddig tervez az autóval ezek meg nem olcsó dolgok.
Az autód 2015-ös ami azt jelenti, hogy nem teljesen első szériás, ezzel együtt amit én biztosan megtennék ha az enyém lenne és hosszú távra terveznék vele:
-olajpumpa lánc cseréje, az új már erősített darab elméletileg azzal több baj nem lesz.
-injektorok tömitésének az ellenőrzése, nem-e fúj ki valamelyiknél, illetve akár a tömítés cseréje, ha még nem a javított darab van benne
-olajpumpa szűrőjének a cseréje ha kell (annak is van egy saját szűrője az olajteknőn belül ezekben már egy külön cserélhető elem)Vezérműlánc érdekes kérdés ugyan ott van, ha nagyon hosszú távra terveznék én kicserélném, ha újra szét kell szedni később a cseréhez, az munkadíjban közelít ahhoz amit most meg lehetne spórolni ha bennemarad. (mivel az árat € ban írtad, így gyanítom nem a magyar óradíjak a mérvadóak, akkor ez utóbbi különösen igaz lehet)
-
b3Ro
senior tag
-
ZeroX92P
tag
Igen az első az egy vezérműlánc és látszik egy kisebb is mellette a videón, az az olajpumpa saját lánca, kettő van benne, téged inkább az utóbbi érdekel.
Vezérműlánc problémákról a normális fáradáson kívül én nem hallottam, annak valóban lehet hallani a csörgését ha fárad akár a lánc, akár a feszítő.A szíj az kívül van, egyszerű a cseréje nem kellemes ha elszakad menet közben mivel az hajtja a generátort vízpumpát stb.
Itt az "első" szerelő által említett problémákról van szó, azok valósak.
Van a 2.2D motornak néhány olyan problémája amivel ilyen futásnál már foglalkozni kell ha meg akarod úszni jó esetben a motorfelújítást rosszabb esetben a motorcserét, nem mind filléres tétel de olcsóbb mintha szétmegy az egész, van bőséggel irodalma, hogy mikre kell figyelni mit érdemes kicseréltetni. -
ZeroX92P
tag
Az olajpumpát egy külön lánc hajtja nem a vezérlés (az is egy külön lánc), ha az leköszön azt egy alacsony olajnyomás lámpa fogja neked jelezni, hallani nem fogod, viszont jó esély van egy motorcserére utána. És igen az olajpumpa lánca valóban típusra jellemző meghibásodás.
Amit te látsz szijat meg repedést nem is drága meg nem is túlzottan nagy munka kicserélni, preventív jelleggel 7évesen nyugodtan ki lehet. -
b3Ro
senior tag
Sziasztok.
Van egy Mazda 6 2.2 Diesel 2015-autom, 176k km van benne, és a "serpentine belt"-en van egy kis hasadas. Elvittem egy szerelőhöz, aki fogta a fejét, hogy huuu nagyon sok baj van ezzel a típussal, és motornal a láncot ki kell cserelni, ami kb 1000-1200 euró. A serpentine belt-meg jovan az ügy, mert nem nem vészes.
Haza felé bementem egy Mazda szervizbe, és mondtam a történetem, és egyből mondták, hogy azt a láncot nem piszkaljuk, csak ha "rattling" zajt hallok.
Felhívtam egy másik szerelőt, és az is azt mondta, amit a szervizben.Na mármost, én nem tapasztalok, semmi zajt, és a kocsi is szépen megy. Lehet, hogy az első szerelő le akart húzni? Az igaz hogy ennél a típusnál 100-150k után cserélni kell azt a bizonyos láncot?
-
#TOTTI
őstag
válasz
dangerzone #5030 üzenetére
Nekem mondták a szervizben, ha abban viszem haza, pakoljam ki és hagyjam az autot lezárva 20 percig, utána menet közben helyre áll, de mint olvasom így is volt neked.
-
nyepi
tag
válasz
dangerzone #5035 üzenetére
Igen, attól be tud hülyülni.
De feltanulja magától. -
Gustavson
tag
válasz
MaddeNNNN #5036 üzenetére
Az 1.6 benzin ugyan az a motor mint az elődjénél (BK), csak ez már EURO 5. Szerintem örök élet +1 nap.
Én a sedan BK 1.6 105LE -vel napi 10km-t megyek átlag, szinte csak városban. Havi 1-2 alkalom 50km vagy több. Klíma + OMV E5 átlag 10l városban (kicsit nehéz a lábam). Városon kívül kb.: 7L. Olajcsere évente, "gyári Mazda" olaj 5w-30. Nem csörög, nem zörög, nem eszi az olajat. Nem füstöl. Most van benne 169e km. Az erő olyan 3.500 rpm után jön meg igazán, de ott már hangja is van. Nem egy erőgép, de autópályán is szépen lehet vele haladni.
Egy nagy rákfenéje van, az a korrózio. Nem vettem észre időben, meg is kapta a küszöbön egy 5cm-es darabon, de hát 16 éves.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo Thinkpad T480 csak belső akku. 8-32GB 256GB-2TB
- iKing.Hu - Apple Macbook Pro 13 Touchbar M2 -2022 - Használt, karcmentes
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- Bomba ár! HP EliteBook 820 G3 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest