Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bambano: Bambanő háza tája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- GoodSpeed: Samsung Galaxy SmartTag2-esek a tolvajok ellen!
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- RIOS Gépház: Rebootoljuk a PROHARDVER YouTube csatornáját!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fabolous4
csendes tag
Sziasztok Mazda 6 GH Takumi felszereltségű 2012 évjáratú 155 lóerős 2.0 benzines autóm van, az lenne a kérdésem, hogy gyárilag keréknyomás szenzorok nem voltak amikor hozzám került az autó, utólag ha szeretnék feltenni használható lesz? van jeladója? betanítható? ha igen hogyan valaki tud tanácsot adni? előre köszönöm mindenkinek aki elolvassa, további szép napot kívánok mindenkinek!
-
MrSealRD
veterán
válasz
andikaaa #7396 üzenetére
Én pár évig jártam ezzel a hibakóddal.. a kopogásszenzor megpusztul. Ennek a hibájára figyelmeztető hibakód jelenik meg...kb 4-5 indítás után eltűnik a check engine lámpa is. Idén megcsináltattam. Cserélték a szenzort. Alkatrész maga nem egy drága dolog...viszont macerás helyen van és le kell szedni a szívósort hozzá... kb 4 óra a norma szervizekben. Ezért szokott drága lenni... én ismerős helyen csináltattam ezért ez kevesebb volt.
-
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #7394 üzenetére
Projektoros, de amögött is foncsor van, arra gondolt a kolléga.
Amúgy nem hiszem, hogy bármi baja lesz egy 9 éves foncsornak, főleg hogy ott a menetfény, nem égett folyamatosan az 55 wattos tompított izzó. -
adamka1313
tag
Én megcsináltattam foncsor cserét plusz belső lámpa tisztítás+ uj lámpabúra, természetesen be isl ett állítva, 2006 GY + osram h1 led tűéles a vetített kép. 3 éve ezzel járok soha senki nem villantot hogy vakítana. Néztem már én is szemből pont ugyan az mint a xenon.
-
tobias88888
őstag
válasz
ZeroX92P #7390 üzenetére
Az eddigi kedvenc termékcímem amúgy: 1200W és 800000Lumen
-
ZeroX92P
tag
válasz
tobias88888 #7386 üzenetére
Amennyire én tudom és az okát egyébként nem értem, de a nagyobb gyártók nem gyártanak semleges fehér ledeket, mindenhol csak a hideget találod, szóval igen 4300K-es az aliról, típust nem tudok mondani nézz valamit aminek jók az értékelései. Az hogy ráírnak 90W-ot azzal nem kell foglalkozni annyit írnak rá amennyit akarnak..kínaiak
Engedd el a halogént, abban a generációban az a lámpatest életveszély teljesen mindegy milyen emelt fényűt teszel be, ha éjszaka látni akarsz ki kell cserélni ledre. -
Uher
aktív tag
Foncsort kene eloszor felujitani/kicserelni. Utana az ego/izzo tuning
-
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #7386 üzenetére
Alin ez a 90W-150W csak marketing, amúgy mind jóval kevesebbet vesz fel, mint a halogén.
-
tobias88888
őstag
válasz
ZeroX92P #7372 üzenetére
Igen, 6000K-st semmiképp nem vennék. Amit fent linkelt Moleman az 90W-os, a kocsiban lévő 55öshöz képest. A 4300K-s amit mondasz milyen típus, az is esetleg aliexpress? Mondjuk a 90W nem kéne gondot okozzon, 15A-es a biztosíték, de tényleg annyi lenne? (nem csak a halogén megfeleltetést írták be?) Osramból 20asat találtam, az az extra bright
-
nyepi
tag
válasz
eldoble #7383 üzenetére
Ja, igen, bocs. Már '25 van, tehát 6. szervíz.
Akkor a gyári előírás szerint igen, fékfolyadék is.
Ha attól nyugodtabb vagy, akkor cseréltesd ki.
Meg is lehet mérni a víztartamot, 3% felett cserés.
Én lusta voltam a sajátomban kicserélni, szerintem még a gyári van benne (20 +os.)
Ha cserélteted akkor kérd meg őket, hogy rendesen szívják át a rendszert, ne csak leszívják a fékfolyadék tartályt. -
Moleman
addikt
válasz
Debilon #7377 üzenetére
Ha minden igaz, ez egy H1-es GG fényszóró képe, ez alapján inkább ellenjavallt.
Bár egy 4300k ledet meg lehet próbálni benne, senki nem mondja meg, hogy nem halogén.
Amúgy a GG szériában a xenonnak is ilyen magasra futó vetítési képe volt, csak a későbbiekben álltak át a másik fajtára.
-
eldoble
aktív tag
Sziasztok!
Van egy 2019-es, 2.0 literes, benzines, Mazda 6-om.
Most először azt tervezem, hogy nem márkaszervizvbe viszem a soron következő éves szervizre.
Hol tudom azt megnézni, hogy idő és megtett kilométer függvényében, milyen cseréket és milyen vizsgálatokat kell megcsinálni a következő 6. évi, 100e km-nél? -
Moleman
addikt
válasz
ZeroX92P #7372 üzenetére
Valóban, a 4300k-t mindig elfelejtem, hogy most már opció, régen még csak 6500k volt.
A refinél még nem is gond, ha mindenfelé szórja, úgyis akkor kapcsolod fel, ha nincs sehol senki, de a menetfénynél tényleg kérdéses, hogy mennyire tudják jól reprodukálni az izzószál pozícióját. Mivel ritka a H15, abból nincs is nagy kínálat, így hirtelen csak 6500k-t találtam.
Life hack lehet még a gyenge refi problémájára a ködlámpa, én 100W halogént raktam bele és jó magasra állítottam. Csak a refivel együtt világít, külön nem is kapcsolható.Az előző kocsimban 55 wattos xenont használtam a tükrös refiben, csodálatos volt, 1 km hosszú fényalagutat vágott az éjszakába.
-
ZeroX92P
tag
válasz
tobias88888 #7369 üzenetére
Amit a Mazda elkövetett a halogénes lámpatesttel az egy borzalom, az enyém ugyan xenonos de van ismerősnél halogénes.
A távolságid az pont tükrös, az a menetfényed is egyben H15, 2 izzószál van benne egy a menetfény egy a refi, a tükör miatt a ledre cserét nem javasolnám.
A tompítottat tudod H11 az projektoros, 4300K-es ledet tegyél bele ne 6000K-est, gond nélkül átmegy műszakin és nem triggerel senkit. Csere után nézz rá azért a vetítési képre, hogy ne vakítson, itt évek óta azzal fut az autó gond nélkül. -
smerch
tag
Sziasztok, tavaly
kaptam ajánlatot tűzkarika cserére (Mazda 2.2D ) + olajteknő takarításra ajánlatot szakszervizben. Összesen 200e ft lenne. Egy kissé húzósnak tűnik...
-
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #7369 üzenetére
Műszerrel nem mértem, de én nem láttam lényegi különbséget az Osram és a gyári Philips között.
-
tobias88888
őstag
-
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #7366 üzenetére
A Mazdában végtelenül könnyű izzót cserélni minden más autóhoz képest, nekem nem erőfeszítés kétévente egyszer kicserélni.
Amit küldtél, az nem kamu, de nem is led, ez sima izzó kék burával, semmi haszna.
-
tobias88888
őstag
válasz
Moleman #7365 üzenetére
nem is értem, miért vette át a Mazda a VW-től az ötletet
Gondolom olcsó, más előnyét nem tudom mert nem valami erős.6 éve még csak H11-ből lehetett kapni normális ledet, az nálam bevált.
Hát igen, csak hivatalosan ez nem legális. Amit küldtem linket ott valami ECE tanúsítványt emlegetnek, meg hogy Közúti forgalomban használható: igen, de akkor az full kamu. Kétévente meg ezért műszaki előtt mindig égőt cserélni, hát, nem tudom. -
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #7364 üzenetére
A tompított miért megy mindig? Nappal nem a menetfényt használod? És miért nem piszkálnád? Pont azt éri meg a legjobban cserélni.
Ha még hosszabb időre terveznék az autóval, kipróbálnám a H15 ledet, bár kérdéses, hogy mennyire tudnak jó DRL/refi kombót csinálni, eleve nagyon szar a H15 dizájn, nem is értem, miért vette át a Mazda a VW-től az ötletet. 6 éve még csak H11-ből lehetett kapni normális ledet, az nálam bevált.
A HB3 DRL/refi csak az amerikai piacon volt, a mieinkre nem vonatkozik.
Ja, a lényegre válaszolva: csak néhány Osram LED kapta meg a minősítést, és csak egy bizonyos típuslistára, H11/H15 nincs közte, tehát legálisnak továbbra sem legális.
-
tobias88888
őstag
Nem vagyok annyira otthon a típusok között. Mazda3 2017-nél azt írja hogy:
Távolsági fényszóró - Menetfénnyel 55W H15 (–)
Távolsági fényszóró - Menetfény nélkül 60W HB3 (9005)
Tompított fényszóró 55W H11 (H11)Ezek közül akkor egyik sem cserélhető? (Cikk H4/7-et ír valamiért, vagy csak a teljesítményükre utalnának?) Neten találtam H15 és H11 LED-et is. Tompítottat nem piszkálnám, főleg hogy az mindig megy mert miért ne. Távolságin elgondolkodtam.
-
thefreeman
aktív tag
Sziasztok.
A régi BK 3s Mazdám tavasszal szeretném újabb 3as Mazdára cserélni. Van amire különösen kell figyelni? Leginkább 2017 körüli példányt vagy fiatalabbat szeretnék. Lenne bármilyen különösebb hátránya egy 2015s vagy 2016os példánynak? Az automata váltó mennyire ajánlott szokott gond lenni vele? Rozsdára tudom, hogy különösen figyelni kell de összességében utána olvasva ezek már nem rosszabbak mint bármelyik akár VW konszern autó. A G120 modell a kiszemelt inkább kézi váltóval 5 ajtós kivitel. Keret 4-5millio ha nagyon nem találok ennyiért kicsit feljebb tudok menni. A másik opció valami VW konszern lenne 1.4-1.5TSI-vel de a Mazda egyelőre szimpatikusabb. Tanácsokat előre is köszönöm. -
aleister
veterán
válasz
sakal83 #7359 üzenetére
Felhasználóktól származó valós fogyasztási adatokat a Spritmonitoron érdemes nézni.
-
Moleman
addikt
válasz
sakal83 #7359 üzenetére
Nekem 2013-as Emotion van, eleinte sajnáltam, hogy nem Attraction, nincs xenon, nincs színes kijelző, stb, de most már örülök is, hogy nincs semmi extra csipogó vezetéssegéd sem, amit mindig ki kéne kapcsolni. A világítást megoldottam leddel, a kijelzőt meg nem nézegetem.
A fogyasztás nagyon felhasználásfüggő, városban télen rövid távokon láttam már 9.2-t is a kijelzőn, de az nagyon extrém. 100-110-120-nál nagyon jól fogyaszt, 5.6-6.2 liter környéke. 130-nál már 7 liter fölé megy, konstans 150-nél pedig 8.5 liter fölé.
A futott km is felhasználásfüggő, az enyémben most 172 ezer km van, mechanikusan és a beltér állapotát tekintve is pont olyan mint újkorában, az első futóműben kellett 2 szilentet cserélni 156 ezernél, azon kívül sose kellett hozzányúlni semmihez. Végig garázsban állt, tisztán van tartva, ezért nem is rohad, csak egy kis felületi rozsda van a futóműelemeken.
Az, hogy melyik évjáratot válaszd, függ az igényeidtől és a költségkerettől, nekem pl esztétikailag a mai napig ez az első széria (2012-2014) tetszik a legjobban.
A ledes lámpás faceliftesnek (2015-2017) típushibája a DRL félkör meghibásodása, tudtommal komplett lámpacserével lehet orvosolni, az drága móka.
A 2017 utáni új széria beltere jobb minőségű, jobb a hangszigetelésük is, cserébe jóval nehezebbek, ezért menetteljesítményben és fogyasztásban kicsit elmaradnak a régiekhez képest. A meghibásodások is jellemzőbbek rá, legalábbis a családban lévő autóval több gond volt.Ha esetleg pont ilyet keresnél, mint az enyém, beszéljünk róla, hamarosan megválnék tőle.
-
sakal83
addikt
Sziasztok
Autot kellene vennem es nagyon tetszik a cx-5. A dieslet hanyagolnam, de a fogyasztas fontos nekem.
Varosban haaznalom, illetve palyan 110-120 kornyeken. Illetve vmikor 100km/h
Kerhetek egy őszinte, tankolassal megerositett fogasztasi adatot a fentiekre?
Illetve 2.0as benzinesbol milyen évjárat illetve felszereltsegut nezzek? (automata kizarva)
Illetve max milyen kmrel erdemes venni?
Köszönöm
-
eldoble
aktív tag
válasz
lemmy71 #7357 üzenetére
Egyébként nálunk is ezt a régi Mazdát a gyerekeim használják, de most egyelőre jó, a hibát én csak megnézni tudtam a kis kütyümmel, de a szerelő kiütötte és azóta nem jött vissza.
Már úgy vittük hozzá, hogy előtte kitisztítottam a légtömeg mérőt és már nem is volt akkor már aktív a hiba.
Na, minden esetre köszi, kipróbálom ezt a Spuri-t. -
lemmy71
őstag
válasz
eldoble #7356 üzenetére
Nem benzines de hasonló rejtéjes hiba nálam is volt. Nekem a harmadik diesel injektor dobott egy olyan hibát (megemelkedett résolaj visszaáromlás) Olyankor vészüzem módba tette magát az autó és csak újraindítás után tért magához. Csak a nejemnél produkálta ezt a hibát, nálam nem
Gépre tettem, kiütöttem a hibát, egy két próbakőr és újra chekoltam, de semmi hiba
Többször manuálisan, 300ml -is hiteles fecskendókkel megmértem a résolaj visszaáromlást, az injektoroknál. De határon belül minimális volt az eltérés. A gázolajszűrőt évente 20 ezrenként az olaj cserénél cserélem. De lehet hogy a japanpartos szűrőben gyárilag volt valami mikroszenny és az okozta a gondot. A lényeg, meguntam és adtam a verdának két Spuri beöntést 🩸
Ez már két éve volt, azóta nem volt ilyen hiba.
-
-
eldoble
aktív tag
-
aleister
veterán
...és lemmy71:
Köszi a válaszokat!
Nem voltam ott, amikor csinálta, így sajnos nem tudok erről pontosabbat mondani, de az előzményeket tekintve szkeptikus vagyok.
A következő alkalomra vettem ki szabit, és ott leszek majd mellette. Ha nem is végig, de pár alap dolgot végig szeretnék majd követni. -
nyepi
tag
válasz
eldoble #7349 üzenetére
Igen, ott van 4 bar körüli üa. nyomás. Nem kell semmit csinálni, csak óvatosan széthúzni, spriccelni fog picit a benzin, de nem okoz problémát.
#7350aleister
Mert csak a fémtiszta felületen fog tömíteni a tűzkarika. Csak a kokszot kell kimarni, fémet semiképpen!! És ne is sértsétek meg a felületet, pl. csavarhúzóval.
Én úgy szoktam, hogy a fészekmaróra vágok csiszoló papírnól egy kis karikát, és azzal csiszolom ki. Ez akkor működik, ha viszonylag jó a felület.
De mivel Ti egyszer már kiszedtétek az injektorokat, ez gondolom meg lett csinálva. -
aleister
veterán
Korábban nyepi és lemmy71 kolléga is említette, hogy tűzkarika cserénél az injektorok fészkét ki kell marni. Erre miért van szükség? Ez tulajdonképpen csak a lerakódott koksz eltávolítását jelenti vagy a blokkból ténylegesen fémet kell leforgácsolni?
-
nyepi
tag
válasz
eldoble #7347 üzenetére
Ott szerintem a szelepfedél felől van egy kis műanyag pöcs, amit be kell nyomni. De nem látszik túl jól. Azt úgy érdemes, hogy befelé tolod azt a műanyag csatlakozót. Ha picit beljebb tudtad nyomni, akkor kell benyomni a műanyag pöcköt. Ha be tudtad nyomni a pöcköt, akkor kell megpróbálni lehúzni a csövet. Óvatosan persze mindent. Az ilyesmik szeretnek törni.
-
nyepi
tag
válasz
eldoble #7341 üzenetére
Nincs előttem konkrétan, hogy az 1.8-asnál, hogyan van pontosan, de szerintem egy minimális műszaki érzékkel megoldható. Azt nem tudom, hogy mennyire hozzáférhető. Általában egy biztosító lemez szokott lenni, ami a helyén tartja az injektort. Azt kell kivenni és ki is szedhető. Ha teszed be az újat, akkor meg kell kenni szilikon zsírral az O gyűrűt. De csak szilikon zsírral szabad, a sima zsírtól bedagad és nem fog bemenni!
Én Boschból még semmivel nem találkoztam, ami jó lett volna. Akksi, fék, ablaktörlő, otthoni átfolyós vízmelegítő, akksis fúró...
-
nyepi
tag
-
Apzung
csendes tag
Sziasztok.
Adott egy ferdehátú 3-as 2011-es évjárat. Amikor az első ablakmosót használom hátul is valamennyi kicsurran minden alkalommal. Értelemszerűen ha többet fújok előre akkor hátra is több folyik, ha keveset akkor kevesebb. Az ablaktörlő hátul nem kapcsol be csak ha kézzel rákapcsolom vagy a hátsó ablakmosót használom.
A kérdésem az merre induljak el a hiba diagnosztizálásával? Szivattyú? Hátsó visszacsapó szelep, fúvóka? Néztem a fúvókát elég szopatós helyen van, leszedtem a műanyag borítást a csomagtérben nem igazán láttam hogy lehetne hozzáférni kényelmesen. A szivattyúra gondolok első körben mint hiba, mert ahogy néztem a bontott tartályokat, a szivattyú két irányba ágazik el, ugyanaz működteti az elsőt mint a hátsót, így gondolom amikor elől használom a másik irányba is nyom valamennyit ami kicsordul.
De ha valakinek van esetleg más ötlete, azt szívesen fogadom. Egyelőre annyira nem sürgős de mostanában érzek magamban némi motivációt hogy az apró hülyeségeit a kocsinak megcsináljam, egyelőre ez maradt, a többit (zúgó klíma szenzor, kiégett izzó a kesztyűtartóban, első ablakmosó visszacsapó szelepek) már megcsináltam, bár ezek annyira nem voltak nagy műveletek csak bontani kellett hozzá kicsit.
-
Ursache
senior tag
https://www.ebay.com/itm/163902004890
én ezt vettem meg kb 1 évvel ezelőtt. azóta is ez van mindenhol (napellenző, satöbbi)
-
Radnix
senior tag
2017 Mazda 6 kombi csomagtérajtóba szeretnék nagyobb fényerejű izzót venni (led).
Milyet kellene venni, tudtok ajanlani konkret termeket? -
nyepi
tag
válasz
aleister #7330 üzenetére
Nézd meg a videóban, amit linkeltél, 1:30-tól. Nagyon jól látszik.
Szerintem megoldható, persze. Sosem próbáltam, mert nekem van hozzá célszerszámom, de még a maszekból kiindulva, mindent megoldottunk. Szerintem a Te szerelőd is megoldja. Azért rendesen be kell neki támasztani. 120-140 Nm. a nyomatéka.
Privátban küldd már el a VIN számodat! -
aleister
veterán
"A résolaj csőhöz, vehetsz sima alu alátétet is."
Igen, ezt tudom, a múltkor volt róla szó."Akkor van jó lehúzva, ha a baloldali anya van lejjebb, a jobbos feljebb."
Ennyi, most adtam fel.
Az én világomban, amikor jobban meghúzok egy anyát, akkor az jobban "rácsavarodik" a menetes szárra, több utat tesz meg rajta. Jelen esetben lefelé fog mozogni, ergo lejjebb lesz. Mivel a bal oldalit vissza kell lazítani, a jobb oldalit rá kell húzni, ezért én pont úgy gondolnám, hogy a bal anya lesz magasabban.
De erre már légyszi ne is válaszolj! Én már nem akarok itt megérteni semmit. A szerelőnek ez a szakmája. Majd megcsinálja. Remélhetőleg végre jól. Január 9-én úgy megyek hozzá, hogy kinyomtatok innét minden lényegi infót, aztán boldogul ahogy akar.Annyit segíts még kérlek, hogy az olajpumpa levételhez feltétlenül szükséges ez a videóban lévő eszköz (49 EU01 002), vagy megoldható "standard" szerszámokkal, házi megoldással is? Gondolom ez hivatott megfogni a tengelyt, hogy ne forduljon el amíg a dugókulccsal kicsavarja.
-
nyepi
tag
válasz
aleister #7326 üzenetére
Akkor van jó lehúzva, ha a baloldali anya van lejjebb, a jobbos feljebb.
Szerintem az injektor ugyanúgy merőleges marad a hengerfejre, csak szerintem így nagyobb erő hat rá, ugyanakkora nyomaték mellett.
A résolaj csőhöz, vehetsz sima alu alátétet is. Ha már egyszer vissza lett rakva, akkor érdemes lenne kicserélni, én nem szórakoznék vele. -
lemmy71
őstag
válasz
aleister #7326 üzenetére
Tűzkarikát nem melegítünk, az csere. Egyéb üreges csavaroknál vagy olaj teknő leeresztő csavarnál szoktuk melegíteni. De csak akkor ha éppen nincs új a kéznél. Előtte üveglapon megcsiszoljuk és utánna vörösre melegítjünk. Így újra lágy lesz, de ez csak réznél játszik.
-
aleister
veterán
Áhá! Most már világos. Amikor azt írtad, hogy ferdén kell lehúzni, valamiért mindig arra asszociáltam, hogy kihúzni a porlasztót, amit tökre nem értettem. Aztán amikor említetted, hogy beszerelt állapotában érdekel a fotó, akkor kezdet gyanús lenni a dolog.
Tehát valamennyire a jobb oldali anyának lejjebb kell lennie (mert ott ráhúzunk a 2 nm-re), a bal oldalinak meg valamennyire feljebb (mert ott kicsit visszaengedünk belőle). Akkor ezek szerint a porlasztó nem is tök merőlegesen kellene, hogy álljon, hanem minimálisan jobbra kéne neki dőlnie a helyén.
A résolajcsőnél lévő tömítéseket anno nem cserélte, csak a tűzkarikákat.
Tán lemmy71 kolléga említette a felmelegítős megoldást, azt meg se próbáljuk? -
nyepi
tag
válasz
lemmy71 #7324 üzenetére
Ez egy jó kérdés, de a választ nem tudom. A japán mérnököket kell megkérdezni.
Én azt gondolom, hogy mivel a lefogató nem egyenes, így kvázi erőkarként működik, mivel megtámaszkodik a baloldali anyán. És a csavart ugyanakkora terheléssel húzva mégis nagyobb erő hat az injektorra, mintha csak simán a két anyával húznánk le. A 6-os anyát nem nagyon illik 10-12 nm.-nél nagyobb nyomatékkal húzni.
Ha érthető így. Kb. mint amikor a helyén cserélünk szelepszár szimeringet (lehet, hogy Te már csináltál olyat) és a szerszámot egy csavarral rögzítjük a hengerfejen és úgy nyomjuk be vele a szeleprugót. -
nyepi
tag
válasz
aleister #7322 üzenetére
Pontosan, ahogy a videóban van. De már le is írtam pontról pontra.
Rákapatod a két anyát. Ha szemből nézed, akkor a baloldalit lehúzod 2 nm.-re, aztán visszalazítod 90 fokkal. Utána a jobb oldalit húzod meg 2 nm.-el és arra ráhúzól még 210 fokot. Mivel a lefogató nem sík ezért befeszül. Ha kész van, akkor ráellenőrizheted mindkét anyát, mindkettőnél le fog kattani a nyomatékkulcs kb. 10 nm.-nél. 6.os csavar, kb. egyébként is az a meghúzási nyomatéka. Szóval nem marad laza, nem lesz kevés.
Akkor van jól meghúzva, amikor a két tőcsavar nem egyformán lóg ki az anyából. A videó végén jól látszik.
Már egyébként Autodatában is elérhetőek ezek az információk, mindenképpen javasolnám a szerelőnek a használatát.szerk.
Ne lazíts rajta, vegyétek le a szelepfedelet, ahhoz pedig úgyis ki kell venni az injektorokat. A tűzkarika egyszer használatos, azt dobjátok el jó messzire a bal vállatok felett, a résolajcsőnél lévő alu tömítéseket, ha minden kötél szakad éppen vissza lehet rakni. De azért ellenőrízzétek majd le, hogy nem folyik-e. -
aleister
veterán
Ennek hogyan kellene egyébként szabályosan kinéznie?
Magát a kifejezést sem értem, hogy "ferdén kell lehúzni". Ferdén kell állnia a porlasztónak?
Ezt a videót találtam így hirtelen. Elhangzik benne minden kulcsszó, amit írtál. 2 nm, 90 fok...
Illetve okozhat ez visszafordíthatalan galibát, hogy meghúzta már 5 nm-rel? Lazítsak rajta? -
nyepi
tag
válasz
lemmy71 #7318 üzenetére
Azt, hogy az injektor rosszul van lehúzva. Pont, ahogy számítottam rá. Ez így szar.
A szerelő nem tudja (ami nem gond, nem tudhat minden információt), szarul csinálja, utána majd jön a márka fikázása, hogy szar az autó. Persze, ha nem tarjuk be a gyári utasításokat. Persze sok gyerekhibája van, nem egy világmegváltó motor, de legalább a saját farkunkba ne harapjunk már.
Az áteresz csavarnál csak azért van olyan alátét, hogy könnyebb legyen szerelni. Nincs jelentősége.
Bezzeg a turbó olajzó csövénél, amihez nem egyszerű odaférni, simán dupla réz alátétet használ. -
lemmy71
őstag
válasz
aleister #7319 üzenetére
Én így fotó alapján nem igazán látok rendellenességet, kivéve az említett tömítő alátétet, de az is csak optikai hiba.
Na majd mond rá valamit
Én az olajszivattyú kosárra vagyok kíváncsi, egyből a karter levétele után. Bár lehet hogy tiszta lesz, talán jobb lenne ha vastagon kokszos lenne a kosár, mert akkor ott a hiba. -
lemmy71
őstag
válasz
aleister #7317 üzenetére
Ebből mit lehet megállapítani
Azonkívül hogy a tömítő alátétet "elnyalta" az üreges csavarral. Oda szerintem, egy hagyományos alu vagy réz tömítő alátét is megfelelne. A japó vajon a hűtés (hőelvezetés) miatt tette azt a furmányos alátétet, vagy csak bosszantani akart a kis sárga 👲 -
aleister
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #7313 üzenetére
Az tényleg egy hosszú út lenne a traileren.
-
lemmy71
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #7313 üzenetére
-
-
nyepi
tag
válasz
aleister #7305 üzenetére
Ha Neked a veszprémi szervíz a legközelebbi, akkor annyira messzire vagyok Tőled, hogy nem éri meg idáig eljönnöd.
Egyébként pont most gondolkozok erőteljesen a felmondáson.
Mennyi a normális? Jó kérdés, igazából én elég ritkán találkozok olyannal, hogy már eléri az "X"-et. Általában nem nagyon szokott emelkedni az olajszint. Ha max. és az "X" között felmegy kb. 1/2-ig én már elkezdeném figyelgetni és gyanakodni. Vagy az injektorra vagy a DPF-re.
A 20.000-es olajcsere periódust el kell felejteni a 2.2 SH-nál. Használattól függően 10-12, max. 14 k.! És ha valaki márkaszervízbe jár, mindenképpen kérje meg őket, hogy állítsák be a flexibilis olajcsere periódust! -
aleister
veterán
Ez a "gyári" olajcsere periódus érzésem szerint fenntartásokkal kezelendő. Pl az automata váltó esetében a Mazda élettartam periódust ír, miközben a szakma véleménye, hogy 60.000 km-től már cserés lehet, de legkésőbb 100.000-nél.
A DPF-es kocsiknál érezhetően hamarabb használódik el a motorolaj. Én 20.000 km-t biztos nem hagynám benne, hacsak nem új autó és pályázás mellett volt használva.
-
nyepi
tag
válasz
aleister #7303 üzenetére
Én is azt vallom, hogy itt bontás nélkül nem állapítható meg a probléma. Ez sajnos megint bebizonyosodott.
Nem értem a a veszprémi márkaszervízt sem. Sosem hittem ebben a x km.-ig nem szokott vele gond lenni. Óriási különbség lehet két azonos km.-es autó között.
Leírom, hogy én, hogy szoktam csinálni, hogyan csinálnám.
Ha ezzel a hibával jön be valaki, akkor meg kell nézni az olajszintet és, hogy mikor volt rajta utoljára olaj cserélve. Ha 10 k. felett van a futott km., és/vagy nagyon felhígult az olaj és az olajnyomás érték nem kirívóan alacsony, akkor kap friss olajat, egy friss motorvezérlő szoftvert, beállítom a flexibilis olajcsere periódust és teszt.
Ha rövid időn belül visszadobja, akkor olateknő, szelepfedél le. Utána lehet többet látni. Vákuumszivattyút nem bántanám, ha már kopott, úgyis fog rá hibát dobni. És addig nem fog gondot okozni. -
aleister
veterán
"(Az injektorodról a képet még mindig várom)"
Jogos. Elnézést, ezt teljesen elfelejtettem. Ma biztos nem jutok el odáig, de a hétvégén befotózom.
"Ezt én nem tudom értelmezni. A veszprémiekre gondolok.
Mire föl mondja azt, hogy ez még rendben van?"Ez egy érdekes kérdés.
Anno alvázszám alapján volt egy visszahívás a kocsira, ami miatt bevittem hozzájuk. Akkor mondták, hogy 150e km után már javasolt a tűzkarika csere. Állították, hogy ránéztek és még nincs vele gond, de fontoljam meg a cserét. Tán 180e Ft-ot említettek munkadíjnak, de kedvezményesen megcsinálták volna 120-ért.
Ez is elgondolkoztató, hogy ha egy ismert konstrukciós hibáról van szó, amire volt visszahívás, akkor ez miért nem fér bele a garanciális javításba, ha egyébként az alkatrészköltség kb egy pizza ára, De most ne ragadjunk itt le!A lényeg, hogy ekkor beszéltem a szerelőmmel emiatt, aki a korábban írottakat válaszolta, miszerint észre lehet venni, ha átégett a tűzkarika. Azt javasolta, hogy nézzek rá kb 2000 km-ként alapjáraton a letekert olajbeöntő nyíláson. Ha motor/kipufogóütemmel megegyezően látom, hogy az olajba is beledolgoz valami, akkor ott már kifúj a porlasztó, és akkor cseréli a tűzkarikákat.
Gondolom hasonlóképp ellenőrizték a szakszervizben is.Ezzel némileg szembemegy, hogy a Korinek Marci anno azt írta nekem messengeren, hogy még ők sem találtak olyan módszert, amivel bontás nélkül megállapítható-e a tűzkarika átégése. Egész pontosan ezt írta:
"Itt egyben van a forgattyushaz a veztengelyhazzal a lanchazzal osszekotve. Sose lesz ugy kartergaza.""Én, hogy őszinte legyek, nagyon rühellem, amikor odajönnek és azt mondják, "hogy olvastam a fórumon, ezt meg ezt kell cserélni". "
Igen, ez az internet árnyoldala.
Hallottam egyszer egy riportot egy több évtizede praktizáló háziorvossal, aki elmondta, hogy mennyire nehéz manapság meggyógyítani a betegeket, mert az esetek többségében ők már kész diagnózissal érkeznek hozzá, amit az interneten való keresgéléssel gyűjtöttek be. Biztos fárasztó lehet egy idő után vitatkozni a laikusokkal.
Nálam azért más kicsivel a helyzet, mert a szerelőm maga tanácsolta, hogy vigyem a kocsit Alsónémedibe, mert ő nem ismeri a márkaspecifikus dolgokat. Marci annak idején azt mondta neki, hogy 4 irányba is el lehet indulni olajszint emelkedés/olajnyomás csökkenés esetén. Ez kicsit elbizonytalanította szerintem.
Ezért is kérdeztelek, hogy mennyire tekinthető általános folyamatnak a felsoroltak (szívókosár, vákumszivattyú, vezérműtengely olajzó cső tisztítás, stb). Érzésem szerint azok, és így, hogy már tudjuk merre induljunk, megpróbálom először helyben megoldani. A szerelő is hálás, ha kap egy mankót. -
nyepi
tag
válasz
lemmy71 #7291 üzenetére
Igen, az. RF5-ös motorral.
#7292aleister
Nem márkaspecifikus, de azért nem árt egy kis típus ismeret.
#7293aleister
Attól függ mennyit megy. Jó eséllyel a nagyját megszűri a szívókosár, utána pedig a szűrő, de apró szemcsék feljuthatnak. Azért írtam, hogy érdemes lenne levenni a szelepfedelet is és megnézni azt is.
Ne ijedj meg, annyit nem ér az egész!
#7294aleister
Nem a szerelőt akarom védeni, de azért az autószerelés egy elég bonyolult és összetett szakma lett szvsz. Nem véletlenül van egy jó szakember megfizetve normális helyen.#7296lemmy71
Igen, ezt már én is felvetettem. Egy maszek (maszekben kezdtem, onnan márkaszervíz, ergo voltam már a szopott f@sz mindkét végén), ügyes, jó problémamegoldó képeséggel, de rengeteg apró infó, tapasztalat nincs meg egy-egy márkával, motorral kapcsolatban.
Többek között ezt is meg kell fizetni egy márkaszervízben. Egy Mazdás képzés 180 €/nap, plussz szállás, plussz útiköltség. Nem olcsó. Viszont ezt a problémát pl. elsőre megoldják.#7297ParmaBoy
Fejből pontosan nem tudom, de alapjáron a kisnyomásnál azt hiszem, 1,4 bar alatt, nagy nyomáson pedig 2.7 alatt. A pontos értéket ki kéne keresni.
Az egyértelmű, hogy mindenképpen érdemes előtt/utána olajnyomást mérni, csak felesleges valóban mérni, sokkal egyszerűbb diagnosztikán élő adatban nézni. Teljesen megbízható az olajnyomás érték a diagban is.
#7300aleister
Ezt én nem tudom értelmezni. A veszprémiekre gondolok.
Mire föl mondja azt, hogy ez még rendben van? Hasra ütésre? Ezért mondom, hogy ilyen esetben inkább kérjétek meg a szerelőt is, hogy beszélhessetek vele. Inkább adni kell neki 2000 ft. borravalót. Sajnos az a tapasztalatom, hogy a munkafelvevők néha azt sem tudják merre van az arra.
A másik szerelőt sem értem. Mi az, hogy észre veszitek, majd, ha baj van? Persze, észreveszitek. Amikor már elmegy az olajnyomás.
A tűzkarika csere egy megelőzés. Egy tudott konstrukciós hiba kiküszöbölése. Erre visszahívás is volt annak idején. Ezt egy márkaszervíz nem tudja?
(veszprémiekkel egyszer sem találkoztam még képzésen...)
Én, hogy őszinte legyek, nagyon rühellem, amikor odajönnek és azt mondják, "hogy olvastam a fórumon, ezt meg ezt kell cserélni". Akkor azt és azt cserélem, akkor is, ha tudom, hogy nem lesz jó. Szerintem egy ügyes és megbízható szerelőt kell találni, akiben megbízol és ráhagyni. Nekem egyszer volt egy ügyfelem, aki bejött elmondta a problémát. Elkezdtem, nagyobb volt a gond, mint, aminek indult. Bejött a srác egy gépészmérnök ismerősével (hozzáteszem én is az vagyok, de nem mondtam), és elkezdett okoskodni. Egy tök egyszerű dolgot nem tudtam vele megértetni, felb@sztam magam rajta, mondtam, hogy rendben, akkor a mérnök úr mondja meg, hogy mit csináljak. Megcsináltam, az autót ugyanúgy szar volt, csak elköltöttek rá 600 k.-t.
Szóval az éremnek mindig két oldala van.
(Az injektorodról a képet még mindig várom)
Új hozzászólás Aktív témák
- Synology NAS
- Nagyon zavarja a brit hatóságot az Apple Safari böngészője
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- OLED monitor topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest