Hirdetés
- Segway-Ninebot Kickscooter Max G30E II elektromos roller
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Asszociációs játék. :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Szólánc.
- Öregszem
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz Thunderzolee #19899 üzenetére
Ahogy feljebb is írtam infó gyűjtésre jó az a csoport például a fenti témában is. Több szervizes és szakértő is van a csoportban, így könnyen információhoz lehet jutni, hogy egy-egy népszerű modell moddolása, korlátozás módosítása hol tart, mit tudnak jelenleg megoldani, milyen módon kivitelezhető.
Aki mondjuk bejut egy csoportba és az alapján hoz döntést, azt nagyon tudom sajnálni. Én napokat töltöttem el azzal, hogy megfelelően válasszak. Annak ellenére, hogy itt is kérdeztem.
Nem arról szólt a téma, hogy rollert keres.
Szerk.:
Azt egyébként innentől kezdve érdemes lenne leírni az itteni ajánlások során, hogy nem EU modellek esetében a várható szabályozás miatt érdemes plusz költséggel számolni. Illetve arról érdeklődni, hogy jelenleg milyen lehetőségek vannak a módosításra.Vagyis ez a minimum, mert még nem tudjuk milyen további dolgoknak kell megfelelni a különböző kategóriákban.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
PociAti
őstag
Olvastam pár újabban megjelent cikket, és következetesen azzal a szóhasználattal élnek, hogy az alap roller kerékpárnak, míg a nagyobbak SMKP-nak minősülnek majd.
Viszont pár hónappal ezelőtt megjelent kiszivárogtatás kapcsán még azzal a szófordulattal éltek, hogy 350 W-nál nem nagyobb rollerekre a kerékpárosok közlekedési szabályai vonatkoznak majd, míg a nagyobbakra az SMK közlekedési szabályai. (Mindkét esetben némi megkötéssel, pl. hogy utas szállítása nem megengedett).
Ne legyen igazam, de számomra ez azt sugallja nem lesz külön roller kategória, hanem a rollerek és hasonló járgányok hová lesznek bekategorizálva. Ilyen apró megfogalmazásbeli eltérések bizonyos esetekben elég nagy jelentőséggel tudnak bírni. Például ha üzemeltetés témakörben hozzányúlnak az SMKP szabályaihoz, akkor automatikusan a nagyobb rollerekhez is hozzányúlnak.
-
DigitXT
nagyúr
A várható szabályozásra figyelmeztetés valóban nagyon hasznos lenne.
(4 éve lehet ezzel riogatni a topiklakókat. Persze egyszer biztos lesz vmi.)Addig is: helyezze növekvő sorrendbe az alábbi projekteket a kivitelezésre
2023. márciusig fordított idő szerint!A. M0-s autóút, Budapest
B. La Sagrada Familia, Barcelona
C. DigitXT rollere, Budafok
D. 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet módosítása az
elektromos rollerek besorolásával kapcsolatban, MagyarországA helyes válasz...
B, A, D, CKivitelezés kezdete (hogy okosnak tűnjön a műsorvezető):
B. 1882 (141 év)
A. 1987 (36 év)
D. 2019 (4 év)
C. 2021 (2 év) -
addikt
válasz DigitXT #19904 üzenetére
Annyi a különbség, hogy most már benyújtották a módosító javaslatot elfogadásra és aláírásra. Amennyiben nem dobják vissza átdolgozásra, eléggé célegyenesbe kerül a téma.
Egyébként a 25 km/h órára gondoltam, mint az egyetlen fix. pontja a módosító javaslatnak már évek óta. Ami nem is meglepő, és szerintem ez a maximális sebesség várható volt, ha kategóriára bontjuk a rollereket.
Ezzel együtt viszont lehetnek még érdekességek, ami néhány rollert kizárhat a közlekedésből.
Viszont azt gondolom, hogy a megfelelő tájékoztatás része kell hogy legyen az, ha egy pálcika ennek a kritériumoknak nem felel meg csak azért, mert a global verzió.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
addikt
válasz PociAti #19907 üzenetére
Azoknak, akik global régiós pálcikákat javasolnak.
Mert amúgy többségében még így is jobb ajánlat kintről venni, de azért ezzel érdemes számolni, ha valaki beruházna rollerre. Vagy inkább felhívni rá a figyelmet.
Az sem mindegy, hogy az adott típusnál megoldható -e. Vagy éppen milyen módon oldható meg. Na meg az sem mindegy, hogy a vevő számára mennyire van elérhető távolságban olyan szerviz, ahol ezt meg tudják oldani.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
PociAti
őstag
De a határon billegő rollerek esetében ezek szinte követhetetlen pillanatnyi állapotok.
Például azt se tudni milyen hardver variánst fog az kapni, aki most rendel XY eladótól. Nem tudni hogy az elektronika milyen vezérlőcsipet tartalmaz, és milyen firmware verzió lesz az adott rolleren. Ezek erősen lekorlátozhatják a lehetőségeket. Vagyis a pillanatnyi lehetőségeket, amire egyes szervizek már talán tudnak naprakész megoldást, mások meg nem. És akik tudnak rá megoldást, azok még mindig elvállalják a módosítást, vagy egy kellemetlen eset miatt inkább már nem kockáztatnak.
Megfelelően felépített és karbantartott tudásbázis nélkül az adatok nagyon gyorsan elévülhetnek.
(Például egy fórum ajánló teljesen alkalmatlan lenne erre az információ mennyiség és annak szövevényessége miatt.)És erre jön rá az, hogy mit fogad el a hatóság. (Tárgyalás esetén már más a helyzet. Ott szakértőket be lehet vonni, aki pl. alá tudja támasztani azt, hogy egy 500W-os roller teljesítménye és végsebessége szoftveresen vissza lett fojtva azért, hogy kerékpárnak minősüljön, ne SMKP-nak.)
-
addikt
válasz PociAti #19910 üzenetére
Osztom az ezzel kapcsolatos felvetéseidet, és ezért is írtam korábban, hogy itt részletszabályok ismerete nélkül könnyen lehet, hogy némelyik rollerrel kizárja magát az ember a közlekedésből. Mert olyan minősítés vagy bármi más hiányzik, ami a használathoz, vagy az engedélyezéshez szükséges lenne.
Bár itt elsősorban a nagyobb gépekre gondolok, de bármelyik lehet ebben érintett.
Nyilván itt senki nem tudja megmondani, hogy mi lesz a végleges, viszont ezekre mindenképp érdemes felhívni a figyelmet. Mert könnyen lehet, hogy ablakon kidobott pénz lesz a roller, amit egy-egy ember ajánl teljesen jóindulatból. Hiába spórolt azon, hogy kintről vette.
Meg amúgy nekem az is eszembe jutott, hogy az eredeti cikk hiányos. Mert hát felületes, azt mindenki látja... Viszont lehet nem került bele minden fontos részlet. Pl. biztos nem lesz "W" meghatározás? Vagy csak kimaradt az eredeti cikkből és mindenki ezt átírva kreál cikket.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
PociAti
őstag
Tippem szerint a Wattban megadott névleges teljesítmény valószínűleg benne lesz a rendeletben (1-350 W kerékpárszerű gép, 351 W - pár ezer W a következő kategória. És lesznek rollerek, amik ebbe se férnek bele.)
Pont a határon mozgó rollerek az egyik legizgalmasabb terület, az új modellek közül nagyon sok ebbe a sávba tartozik. Ha valaki kissé nagyvonalúan értelmezi a szabályokat, akkor a roller pont átcsúszhat a következő kategóriába.
Vagy ha nagyon biztonságosan szeretne ajánlani, akkor csomó jó rollert nem vesz számításba. -
gergo5991
őstag
kezdem a hiénáskodást, ha bejön a szabályozás, és ha a nami illegál lenne, fél áron átveszem bárkitől, de csak nemdohányzó, orvosfeleség, autópályán használt, fűtött garázsban tárolt, megkimélt példány jöhet szóba
Dualtron X2 UP 87 kilóméterrel 3100 euróért mennyire jó vétel? könnyen túl lehetne adni rajta 4 ért? látszik csávó "pénz szűkében" lehet ha 50%ot enged a vétel árból, ha jól látom 2db range rover is parkol a garázsban
[ Szerkesztve ]
-
janes1976
őstag
Sziasztok! Szeretném megkérdezni, hogy ez mennyire ajánlott roller?
[link]
Ez az ár még csak MA van, olyan 112kra jön ki árban. Mennyire éri meg? Egyáltalán nem értek hozzá, ezért kérdezem. Előre is köszönöm a válaszokat.[ Szerkesztve ]
Xiaomi X6 Pro 512/12 GB (Grey)
-
Bep
őstag
válasz Somatom #19913 üzenetére
Így van! Vagy hozol be olaszból robogót senki nem kérdezi meg. Nincs műszaki. Kell rá kötni egy azonosító alapján (ami általában az alvázszám) egy biztosítást.
16 éve nyomom egy Piaggio NRG Mc2 Extreme-el. Gyári 50-es henger van rajta a mai napig. Egyedül ami a végsebességet korlátozó tényező a variátor távtartó "hiányzik" belőle, így tudja a legkisebb áttételt és nem gyári már a kipuff (míg a kipuffogó is gyári volt, addig a "vakcső" lett levágba a leömlőnél, hogy ne folytsa vissza magát a 2T). Minden más az.
Simán viszi a +80-t még így is, hogy 22 éves bontatlan (pedig üresen van +95kg maga a robogó).
Tudom, hogy van egy kirakat NKH-s pad, de sose állítottak meg, azért mert tartottam a forgalom ritmusát, (sőt inkább gyorsabb voltam).
Szóba kerültek az épített rollerek is. Segédmotoros kerékpárnál sincs semmi, láttam már épített chopper Simsontól elkezdve, több épített robogót. Nincs műszaki, nincs papír, nincs rendszám. Biztosítás van egy azonosítóval. Egyedül régen, úgy 10 éve volt egy időszak, mikor a láthatóan nem gyári kormány (pl. BMX szerű kormányos épített kis Honda Dio-k) miatt hápogtak, meg volt akinek mérőszallagozták itt nálunk.
Az elején biztos rá fognak hangolódni, de utána le fog ülni az egész szerintem.
Az, hogy hol használod már más tészta lehet egyedül. Itt a nagy rollernek számító eszközöket értem, ami kerékpár sáv/út viszonylatában. Robogóval is megb***nának autópályán, kerékpárúton.[ Szerkesztve ]
-
addikt
NKH pad még eléggé teszt jellegű. Vagyis maga az ellenőrzés. Szerintem nem mostanában lesz elterjedve az ilyen típusú ellenőrzés.
Roller azért más kategória, mert stabilitásban, felépítésében is azért egy jóval gyengébb konstrukció. Nem véletlenül van terítéken több országban is a szabályozás megoldása.
Pl. motorral nem túl sűrűn haladsz gyalogosok vagy bringások között. Legalábbis normál esetben. Tehát nagyobb veszélyforrás.
Én mondjuk ott kezdeném, hogy komolyabban kellene venni a KRESZ ismeretek átadását a fiatalabb generációnak. Amiben úgy néz ki lesz előrelépés, de majd meglátjuk hogyan...
Azért mégis kicsit ijesztő, hogy jelenleg szinte bármilyen korú ember, bármilyen teljesítményű rollert vezethet minden közlekedési ismeret nélkül. Szerintem ez a szabályozás legfontosabb része, de még sok minden nem tiszta, hogy ez hogyan valósul meg.
Szerk.:
Azért írom ezt, mert önmagában a szabályozás csak elősegíti a probléma megoldását, de nem oldja meg ellenőrzés nélkül.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Reggie0
félisten
válasz Thunderzolee #19746 üzenetére
Hat, az alu es acel talalkozasa sem egy eletbiztositas korrozios szempontbol. Ilyen esetekben az alu szeret fogyni.
[ Szerkesztve ]
-
Tomi881
tag
válasz pescara #19923 üzenetére
A kettő között én is erősen elgondolkoztam. Majdnem a G30 Gen2-re esett a választásom, de annak csak 100 kg a teherbírása, így nem mertem megvenni azt 100 kg súly felett. A vezérlőpanel is jobb a 4 Pro-n. Hiába 10 km kevesebb a max hatótáv, szerintem jól van optimalizálva a rendszer rajta.
-
pescara
aktív tag
válasz Tomi881 #19925 üzenetére
En azert dontottem vegul a G30 mellett, mert elotte xiaomi 3 lite-vel ugy jartam, hogy semmi alkatresz nem volt hozza es ugyanezt mondjak a pro4-re is. Egy kis hiba miatt egy honapig volt a garis szervizben es ok hivtak, hogy visszakapom a penzt, mert nem tudjak javitani alkatreszhiany miatt. A G30-hoz van minden, meg a hatotav is hosszabb.
-
veterán
-
zazenke
őstag
kedves fórumozók akkor a legfrissebb info szerint jól értelmezem a lehetséges kresz szabályt hogy ami többel megy mint 25 az mostantól lakott területen belül sem járdát sem kerékpárutat nem használhat ? Magyarán szólva kizavarják a forgalomba az autók közé? mert az igen érdekes lesz a magyar utak minősége mellett hullani fognak az emberek.
-
veterán
-
Somatom
veterán
válasz zazenke #19929 üzenetére
Erre a legfrissebbre is csak annyira lehet alapozni, mint a korábbiakra. Egy SMKP -nak kell legyen rendes világítása (E szabványos tompított/országúti), ülése, biztosítása, stb. Az kevés, hogy a KRESZ -ben hoznak egy módosítást a rollerekre.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
DigitXT
nagyúr
válasz Thunderzolee #19930 üzenetére
Csakhogy itt a képesség miatt akarnak büntetni, nem az elkövetés.
Nyilvánvaló, hogy az összes autó képes 50-nél többet menni, mégsincs
kitiltva az autóforgalom a városból (még), hanem 50 km/h a limit (még),
és aki ezt nem tartja be, azt büntetik. A 30-ra képes roller meg SMKP.Szerk: nem azt írta a kolléga, hogy aki többel megy, hanem ami.
Szerk2: franciákat sem értem. Ha eleve tilos járdázni, akkor honnan jön,
hogy sok rolleres-gyalogos ütközés történik. Hol? (Amúgy Párizsban én
'98-ban is láttam elektromos rollert, igaz, nem minden sarkon állt egy...)
És ha már tilosban jár, ott balesetezik: mégis mit segít ezen a féklámpa?[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz DigitXT #19932 üzenetére
Viszont az autót ellenőrzött, szabályozott keretek között gyártják, amit hivatalosan helyeznek forgalomba és időnként vizsgáztatni kell. Amihez jogosítványt kell szerezni, és azt időnként szükséges meghosszabbítani.
Lényegesen szabályozottabb keretek között működik, mint a roller.
Persze abba is belemehetünk, hogy csomó mindent elnéznek feketén a műszakin, hogy gyártóknál is kibukik a csalás, vagy hogy az orvos simán egy tollvonással elintézi, hogy alkalmas legyél a jogosítvány meghosszabbítására.
Ettől függetlenül össze sem lehet hasonlítani a két eszközt, ha azt nézzük milyen módon kerülnek az utakra és mi szükséges a vezetéséhez. Gondolom nem sokan örülnének neki, ha ezt kellene végigcsinálni a rollerekkel is.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
DigitXT
nagyúr
A forgalomba helyezés és a műszaki vizsga hogyan jön ahhoz, hogy mekkora
végsebességre lehet képes az autó? És hogy ezzel közlekedhet-e korlátozott
szakaszon, vagy csak pl. német autópályán? (Egy 300 km/h-ra képes autót is
bárki megvehet (ha van rá pénze). És közlekedhet vele a közutakon. Akkor is,
ha amúgy a jogosítványa önmagában nem teszi képessé az "Erő" uralására...)De értem mit akarsz mondani: ami képes nagyobb sebességre, az egyszerűen
legyen kizárva... Ám legyen: szopás lesz mindenkinek, de nagyon biztonságos.Ámbátor szeretném akkor javasolni a 25 km/h fölött tekerni tudó (!) bringások
eltiltását is a közbiztonság érdekében. Nem érdekel, hogy betartja a 30-at. Ja:
neki miért 30? Megkérdezték a kapitányt? Vagy mert nehezebben gyorsul fel...
(Akkor szeretnék kérni az "1.4 nagyon siet" autómra kibővített sebességhatárt,
mert sokkal nehezebben gyorsul fel 130-ra az autópályán, mint a 2.0 turbó.)Szerk: az autó csak egy példa volt... SMKP-ra pl. nem kell műszaki (még).
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz DigitXT #19934 üzenetére
Úgy jön ide, hogy gyakorlatilag bármilyen rollert használhatsz az utakon, járdán, bringa úton és egyéb helyeken. Senki nem vizsgálja a képességeit, a felépítését, az anyagminőséget, összeszerelést. Vagy egyáltalán azt, hogy alkalmas -e a használatra és nem jelent veszélyt a felhasználóra.
Valószínű elég sok roller kiesne, ha ezeket kizárólag szabályozott keretek, és előírások alapján lehetne gyártani. Plusz különböző normáknak megfelelve valószínű drágulást is hozna magával.
Ez pedig ha folyamatosan felül lenne vizsgálva, akkor a fenntartása is sokkal drágább lenne. Már akkor is, ha rendszeresen karbantartott, mert ezt akkor sem ingyen csinálnák.
Emellett nyilván biztosítást is kellene kötni minden rollerre. Ezzel együtt pedig biztonsági előírások is komolyabbak lennének. Szintén minden roller esetében.
A jogosítványnál pedig tudást szerzel, aminél vizsgálják az egészségügyi alkalmasságodat, és ezzel együtt helyezik a kezedbe a felelősséget. Amit időnket megismételnek.
Ezért mondom azt, hogy teljes más egy autó, aminél azért sokkal szabályozottabb keretek között kerülsz ki az utakra.
Bringánál én azt gondolom! azért más az elbírálás, mert emberi erővel hajtott eszközről beszélünk. Aminél hatással van a vezető fizikai képessége vagy az aktuális állapota. Egy 30 km/h maximális sebességű roller pedig akkor is 30 -cal fog menni, ha amúgy hulla fáradt vagy és a reakcióidőd is a béka segge alatt van.
Gondolom én, de erről inkább a szakértőket kellene megkérdezni, hogy miért van így. Szerintem a 30 még simán beleférne. Még úgy is, hogy én nem túl sűrűn tapasztalom azt, hogy a bringások annyival mennének, mint én. Pedig csak 25 km/h a végsebességem.
Szerk.:
Ez a 20 és 25 km/h szabályozás, ami már egyre több országban jelen van, szerintem egy kissé túlzó, és ezt valamikor a jövőben majd azért érdemes lenne újra átgondolni.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
veterán
"Ez a 20 és 25 km/h szabályozás, ami már egyre több országban jelen van, szerintem egy kissé túlzó, és ezt valamikor a jövőben majd azért érdemes lenne újra átgondolni."
Épp azon vannak, h átgondolják.
20-ra akarják csökkenteni.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz Thunderzolee #19937 üzenetére
Én azt gondolom amúgy, hogy lassan egyre több ország be fog állni erre, és rövidesen belép a képbe az EU is. Persze az EU jogszabályok, szabályok, rendelkezések sokszor rugalmasan harmonizálhatók (ilyen esetekben), de valószínű mindenki ezek közül valamelyikre fog ráállni.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
DigitXT
nagyúr
válasz Reggie0 #19936 üzenetére
Járdán pont nem akarok én menni, de majd a Dunaparton igen.
A 6-os úton, ahol de facto 100-as a tempó, nem életbiztosítás gurulni...
(Persze, néha mérnek, és akkor megfogják, aki 110-zel, megy, de ritkán:
70-nel közlekedő szabályos autók közé sem való egy 10" kerekű vas.)Ui: persze megoldás az általános 30 km/h sebességhatár, onnan fasza...
ρσгτσ: tök jó, hogy megmagyarázod, hogy az autózás mennyire le van
szabályozva, tehát biztonságos. Ellenberger nincs semmiféle "gyártási"
korlát, hogy márpedig 50-et mehet max., mert városi autó. Sőt, még a
130-as korlátot se rakják bele, pedig nálunk ugye sehol nem lépheti át.
(Versenypálya kivétel, de ugye nem oda gyártják az átlagos autókat.)Amúgy természetesen, ha nagyon "belebuzulnak", akkor viszlát épített
roller. De lehet, hogy még a firmware hekkelőkön is csattan a bilincs.Amúgy nekem nyolc, amennyit én megyek vele, lehet az az úton is.
Vagy majd bűnözök a kerékpárúton, amíg nem kapok komoly csekket...[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz DigitXT #19939 üzenetére
"Ismét rollerbűnözőket fogtak a hétvégi rendőrségi akcióprogram keretében.
Mint azt tudják, hétvégén a rendőrség razziát tartott, kitelepültek a főbb bicikliutak mellé, és ellenőrizték az azokon haladókat.
Rendkívül veszélyes rollerbűnözők is a horogra akadtak, akik teljesen üres bicikliutakon merészeltek, ahogy ők nevezik "csapatni" mintegy 50-70km/h-s sebességgel.
A rendőrség a polgárőrséggel karöltve azonban a hétvégén civil járművekből fedélzeti kamerákkal rögzítették, ahogy átlépik a sebességhatárt, és tartósan "gurulnak".
Még azt is rögzítették, ahogy egy felbukkanó kerékpárost észlelve azonnal lelassítanak a kerékpáros által is használt 25-30km/,h-s sebességhatárig. Félelmetes.
Fekete, többnyire teljesen zárt bukósisakjuk félelmet kelt az ilyen látványhoz nem szokott falusiak tekintetében, erről megkérdeztünk néhány helybélit is, de csak kamerán kívül merték elcsukló hangon elmondani, h annyira rettegnek már a kertjük végében húzódó bicikliúton elhaladó rolleresektől, h zajvédő fal telepítését kérték a polgár jenőtől, mert az elektromos rollerek surrogó hangjától már kikészülnek idegileg.Az ún pálcikarollerek közül néhány igen veszélyes Aovo típust is elfogtak, amik köztudottan nem 25km/h-val tudnak csak haladni, hanem akár 35km/h-val is.
Rendkívül szomorúnak nevezte Lázár János, a rendelet aláírója, h a rollerbűnözők semmibe veszik a (NER holdudvarához tartozó) szakértők által meghatározott sebességhatárokat, kerékméreteket; pedig a "Nemzeti Roller Szerelő Központ"-ok bármelyikében átalakítják az elavult nézetek alapján gyártott, ún "kiskerekű" Segway, Xiaomi rolerek kerekeit az ujonnan meghatározott 12"-os mérete.Jelenleg szakértők bevonásával vizsgálják, mennyire terheli meg egy egy gyorsasági roller a kerépárutak minőségét..
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Casseius
tag
-
DigitXT
nagyúr
válasz Thunderzolee #19940 üzenetére
Ez jó volt!
-
Somatom
veterán
válasz Thunderzolee #19940 üzenetére
Vazze! Csak a zajvédő falnál lett gyanús.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Reggie0
félisten
válasz Thunderzolee #19940 üzenetére
Amugy ugyan ezt csinaljak az autosokkal is, nincs ebben semmi meglepo. Hajnal 4kor mesz 100-al a vacin es jonnek baszogatni a rendorok
-
addikt
válasz DigitXT #19939 üzenetére
Két olyan eszközt szeretnél összehasonlítani, ami még csak közel sem azonos feltételek között tartózkodik az utakon vagy bárhol máshol, ahol mehet. Sem az eszköz, sem a sofőr, sem alkalmasság szempontjából.
Nem arról írtam, hogy mennyire biztonságos. Hanem arról, hogy mennyire szabályozott keretek között használható vagy kerülhet forgalomba.
Az autó amúgy városon belül maximum 70 km/h -val haladhat, mert vannak ilyen utak is. De neki nem ezért nagyobb a maximális sebessége. Hanem azért, mert városon kívül autópályán és egyéb utakon is közlekedhetsz vele. Országtól, szakaszból függően akár 130 km/h felett is.
Egyébként már voltak olyan elgondolások, hogy speed limiter lenne az autóknál, de ehhez technikailag még nagyon sok feltételeknek teljesülnie kell, mert ez jelenleg nem kivitelezhető, hogy az adott területhez, körülményekhez igazodjon a limit.
Nem is nagyon látom, hogy a közeli jövőben ez megvalósulna. De amint lehetőség lesz rá, biztos vagyok benne, hogy kiveszik az autósok kezéből a döntést. Legalábbis ilyen formában.
Én a 25 km/h határt azért nem értem, mert amúgy ott, ahol kis teljesítményű rollerrel közlekedni lehet, a maximális sebesség 30 km/h városon belül. Tehát innen nézve semmi nem indokolja azt, hogy 25 km/h korlátozással közlekedjenek. Simán beleférne a 30 km/h sebességű roller is az alsó kategóriába.
Ez pedig ugye maximum, mert elnézve a közösségi tereket még mindig meglepetés az embereknek az, hogy ezt maximum az utakon vagy a szeparált bringa utakon teheti meg. Akkor is, ha nincs nevén nevezve a roller a szabálykönyvben. Cserébe elég sokan gyalogosok között, osztott kerékpárúton és egyéb korlátozott helyen sem tartják be.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
addikt
Egyébként ha már nagyon a sebességhatároló oldalról nézzük a témát, akkor közúton pl. kamionnál úgy tudom ez szabályozott keretek között működik. De van itt kamionos, aki ezt pontosan meg tudja mondani.
Ezért szoktak panaszkodni például a román kamionoskra, ahol azért többször úgy tűnik nincs limiter.
Lehetne amúgy rollernél is ez, de szerencsére nem korlátozzák be ennyire a használatát és lehetőség lesz egynél több kategóriából választani.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
pescara
aktív tag
G30 max ba eleg a 37 psi kereknyomas? Kezikonyv 32-t ir, a roller szervizesek 45-ot mondtak, a kerekre meg 55 van irva Kiprobaltam a 45-el, nagyon pattogott az uthibakon, 40 korul mar kenyelmesebb lett, most 37 re fujtam, most tokeletes. Ez belso nelkuli gumi, ugye? Akkor viszont gondolom nincs olyan, hogy alacsonyabb nyomasnal kidorzsoli az egyik a masikat. Azt gondolom, hogy a hatotav es a fogyasztas kemenyebb gumikkal hatasosabb, de az igazan nem erdekel, hogy 50km helyett csak 40-et megy el, ha nem razkodunk darabokra.. Thunderzolee is irta, hogy jobb nem betonkemeny gumikkal jarni. A rollert mi gyilkolja jobban, ha folyamatosan razkodik, vagy ha puhabb a gumi?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett + Freewell Mega 16 Filter Pack (46)
- DJI Motion Controller 2 - drón mozgásvezérlő "joystick"
- DJI Mavic 3 Classic FMC drón táska, koffer (Skyreat)
- DJI Mini 3 Pro / Mini 3 / Mini 4 Pro drón akkumulátor (eredeti DJI)
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett - 3 akku, garancia, tartozékok (45)
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest