Ha hinni lehet a 101 km megtett távnak, akkor rendkívül keveset mentek vele! Sikerüljön elképzelni mennyire keveset, gyakorlatilag 3 teljes töltéssel megtehető távolságot. Jó hír, hogy akkor valószínűleg szerkezetileg is makulátlan állapotban van még, és nem egy 150 kg-os ember ugratott vele hónapokon keresztül.
A Battery fülön vannak az akkumulátorra vonatkozó értékek.
Ott láthatod a teljes töltési ciklusok számát, illetve ami még érdekes adat lehet, hogy a leginkább gyenge cellacsoport mennyire lóg ki lefelé a többiek közül. (Hiába küldene róla képet, ha nem volt folyamatosan használva, akkor teljesen megtévesztő értéket kaphatnál. A régóta álló, lassan merülő akkuk más képet mutathatnak, mint terhelés hatására lemerülő állapotban.)
A problémát inkább a helytelen tartásból (feltöltetlen állapotban lévő tárolástól) öregedhetett volna meg az akku. Ezek az akkumulátorok évente 1-3%-ot öregednek, ennyivel lesz kisebb a hatótáv. És erre jön rá az elhasználódás.
Az imént olvastam itt egy jó nagy hülyeséget: "500 töltési ciklus után kezd merülni a kapacitás."
Helyette az az igazság, hogy ezeknél a korai rollereknél a gyártó a dokumentációjában azt ígérte, hogy 500 teljes töltési ciklus után is még legalább 70%-os hatótávra lesz képes. (Nem azt, hogy csak utána kezd lemerülni. Ez azért egész mást jelentene.) A kapacitás csökkenés azonnal elkezdődik, ha használod, ha nem.
Az újabbaknál már 80%-so értéket ígérnek 500 teljes töltésre. Vagy ennyit javultak az akkuk, ennyit finomodott a töltés vezérlés, ennyire jól teljesítettek az akkuk, ennyivel bátrabbak a marketingesek, nem tudni. Talán mindegyik együtt.
Egy korábbi hozzászólásban írtam, hogy a tiédhez hasonló első generációs modelleknél volt probléma a kormányszárral. Magyarországra 34 db került belőle, lehet ez is közötte van. "Az érintett sorozatszámok (S/N) a következők: 21074/00000316 - 21074/00015107 és 16133/00541209 - 16133/00544518."