Új hozzászólás Aktív témák

  • ρσгτσ

    addikt

    válasz DigitXT #19939 üzenetére

    Két olyan eszközt szeretnél összehasonlítani, ami még csak közel sem azonos feltételek között tartózkodik az utakon vagy bárhol máshol, ahol mehet. Sem az eszköz, sem a sofőr, sem alkalmasság szempontjából.

    Nem arról írtam, hogy mennyire biztonságos. Hanem arról, hogy mennyire szabályozott keretek között használható vagy kerülhet forgalomba.

    Az autó amúgy városon belül maximum 70 km/h -val haladhat, mert vannak ilyen utak is. De neki nem ezért nagyobb a maximális sebessége. Hanem azért, mert városon kívül autópályán és egyéb utakon is közlekedhetsz vele. Országtól, szakaszból függően akár 130 km/h felett is.

    Egyébként már voltak olyan elgondolások, hogy speed limiter lenne az autóknál, de ehhez technikailag még nagyon sok feltételeknek teljesülnie kell, mert ez jelenleg nem kivitelezhető, hogy az adott területhez, körülményekhez igazodjon a limit.

    Nem is nagyon látom, hogy a közeli jövőben ez megvalósulna. De amint lehetőség lesz rá, biztos vagyok benne, hogy kiveszik az autósok kezéből a döntést. Legalábbis ilyen formában.

    Én a 25 km/h határt azért nem értem, mert amúgy ott, ahol kis teljesítményű rollerrel közlekedni lehet, a maximális sebesség 30 km/h városon belül. Tehát innen nézve semmi nem indokolja azt, hogy 25 km/h korlátozással közlekedjenek. Simán beleférne a 30 km/h sebességű roller is az alsó kategóriába.

    Ez pedig ugye maximum, mert elnézve a közösségi tereket még mindig meglepetés az embereknek az, hogy ezt maximum az utakon vagy a szeparált bringa utakon teheti meg. Akkor is, ha nincs nevén nevezve a roller a szabálykönyvben. Cserébe elég sokan gyalogosok között, osztott kerékpárúton és egyéb korlátozott helyen sem tartják be.

Új hozzászólás Aktív témák