Honda topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Wiz Khalifa:] Grand Theft Auto VI - Érdekességek, látványosságok, képek, infók egy helyen.
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
BlacKSouL
addikt
A motornak van egy konstrukcióból + gyártási technológiából adódó pontosságú illesztése. A gyártó ezt megnézi, és ehhez választ olyan viszkozitási tartományt, ami az üzemmeleg (+/- valamennyi tűrés) állapotra ideális. Vagyis kb. azt nézik, hogy ha egy motort egyszer elindítanak, beállítanak mondjuk 3000-s fordulatra, és rendszeresen megterhelik a főtengelyt, de mondjuk 10-15000 km-nek megfelelő futásteljesítmény után új olajjal töltik fel, akkor ez elvileg kenési szempontból a világ végéig elmegy.
Amikor a valóságban kopik a motor, akkor a gyárihoz képest tágabb hézagok keletkeznek, amik már nem teljesen üzemszerű működést eredményeznek. A szimmeringek eresztenek, a dugattyúgyűrűk eresztenek, a csapágyak kotyogósodnak. A gyári állapotra beállított olajszivattyú teljesítménye látszólag (és valóságosan is) gyengül, hiszen a nagyobb hézagokba több olajat kell benyomnia. A gyári állapotú motorban jól teljesítő olaj elkezd fogyni, jobban fogyni, füstölni, szennyeződni, több üzemanyagot felvenni, emiatt előbb szétesni, mint eleinte. A kevésbé ideális kenés viszont nem az olaj hibája, hanem a megnövekvő illesztési hézagoké. Ezt a növekedő hézagot próbálják aztán a "szakemberek" azzal pótolni, hogy "jó sűrű" olajat tesznek bele, hogy az majd jól eltömíti a hézagokat.
Ezzel aztán még adnak egy lökést a kopásnak. A sűrűbb olaj ugyanis hatványozottabban rontja a hideg üzemi kopást, viszont nem tömít... legalábbis abban az értelemben nem, ahogy gondolják. Logikusabb lépés lenne a melegoldal növelése. De a hidegé semmiképp...
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
Téma tudnivalók
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- TicWatch Pro 2020 okosóra
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6430, 14" HD+ Kijelző, I7-3720QM, 8GB DDR3, 320GB HDD, Nvidia 1GB, WIN 10, Számla,