Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- bacsis: Gyere el a 10. BRSZK-ra!
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
-
LOGOUT
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zsombe
senior tag
válasz
zolynet #45257 üzenetére
Összejött az Accord projekt? Milyen lett végül? Gratula hozzá és sok balesetmentes km-t!
(bocsánat, csak az elmúlt közel egy évben eléggé inaktív voltam-vagyok a sok munka miatt).Időközben az én Accordom is betöltötte 10. életévét, de még mindig olyan, mintha új lenne, nagyon szeretem.
Elnézve a Honda mostani kínálatát, igazából nem is tudom mire cserélném le, valahogy olyan érzésem van, hogy nagyon rossz irányba mennek sajnos.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
mgoogyi #45295 üzenetére
Igen ők Castrolt nyomnak minden nem turbósba. Az enyém is egy öreg sima polgári verziós változat de akkor is nézzenek már emberszámba. Fiatal gyerekként feltételezhetnék rólam, hogy nem egy fogalmatlan barom vagyok. Subarut amúgy sem a műszakilag hurkák vesznek 99%-ban. Vagy ha más nem legalább kérdezze meg ha már 2 opció van: Figyi öreg alapból Castrol öntünk bele de felárért van Motul. Melyik kell?
Más téren nem volt gond velük (pl izzócseréért meg a kézifék beállításért nem kértek plusz pénzt és első szóra megcsinálták azonnal) csak azt éreztem, hogy ha nem egy Spec C-vel mész oda akkor nem néznek emberszámba. Pedig nem a Spec C-sekből élnek hanem a magamfajta polgári autósból.
LPG: az szívás ha nem gyári rendszer van benne, sőt a gyárit is illik beállítani időnként, amihez itthon viszont nincs szakértelem mert hivatalosan csak Németországban volt forgalmazva a gyári gázos verzió, tehát még a márkaszervizben se értenek hozzá (mondjuk ott speciel semmihez sem
).
Sokan ki is szereltették a Legájukból az utólagos rendszert.Jó offot befejeztem.
-
mgoogyi
senior tag
Nekem Legacym volt (2.0 benzin-lpg), arra mondták, hogy castrolt szoktak bele tenni, de mondjuk nekem olajcserét nem csináltak, sok minden mást igen. Volt egy csúnya szelephézag problémám az lpg miatt, hónapokig szívtam vele, voltam pár szervízben Szegeden, sehol sem jöttek rá, mi a gond. Aztán felvittem hozzájuk és másnap hívtak, hogy tudják mi a gond. Nekem nem volt velük semmilyen rossz tapasztalatom, másrészt eléggé vallás szerű dolognak tartom azt, hogy ki milyen olajat gondol jónak. Értelmes publikált tesztek ugyanis nincsenek arról, hogy két olajat azonos valós körülmények között összehasonlítanak.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
mgoogyi #45292 üzenetére
8100 Eco Energy ---0W-30 -> ezt tenném bele.
Seibiko-val van rossz tapasztalatom... nekem is bele akarták önteni az 5W40-es Castrolt. Szerencsére ott álltam a kocsi mellett mondom ugye nem ezt akarod beletenni? De, mindegyikbe ezt tesszük... Mondom oké, csak az enyémbe ne. Motul legyen és 5W30. Jó de az drágább. Kifizetem légy nyugodt.
Ne félj többet nem is mentem oda vissza. Ha nem egy STi-vel állítasz be akkor kb semmibe se néznek. -
mgoogyi
senior tag
válasz
-cobra- #45289 üzenetére
A korábbi linkedből ezeken agyalnák:
MOTUL
8100 Eco Lite ---0W-20--- API SM---GF5
8100 Eco Energy ---0W-30--- API SL---ACEA A5/B5Mobil 1
Advanced Fuel Economy ---0W-20--- API SN,SM,SL,SJ---GF5
Fuel Economy ---0W-30--- API SL,SJ---ACEA A1/B1,A5/B5Ezek közül kicsit kilóg felfele az Eco Lite 0W-20, ugyanis az észter bázisú és a full szintek közül igazából arra rá lehet fogni, hogy valamennyire rátapad a motor belső részeire és hidegindításkor már van egy pici olaj ott, ahol kell. De nemtom, hogy ez mennyit jelent valójában. Régebben volt subarum és sokat olvastam a hozzá tartozó magyar fórumot. A tuningolós Imprezás arcoknál és a Seibiko Subaru szervíznél a Motul volt az etalon.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Jaffa75 #45288 üzenetére
Igen, Kormi de ez csak szakasz átlag, nem a 89 km átlaga.
Hideg motorral -4,5-ben kis állóhelyben járatás/melegítés után pár km megtétele után lőttem a képet.A legutóbbi vegyes átlagom 8,5 lett amúgy (ebben sok városi rövid táv van mondjuk) ami jó, mert Bubi itt bekérne 12-t. Jó a Fűnyíró meg 6,5-et.
-
-cobra-
aktív tag
válasz
mgoogyi #45283 üzenetére
Kicsit korábban leírtam, hogy milyen autóm van és jellemzően milyen igénybevételt kap "szegény", illetve a kézikönyv milyen ajánlást ír elő.
Az elmúlt bő egy év alatt 8000km-t tettem bele az autóba, ebből 1500km volt hogy haza hoztam. A maradék 6500km nagy része városba került bele rövid távokon. Ezért elsősorban hidegindításra játszok. Ritkán szoktam megküldeni az autót, jellemzően csak akkor, ha országúton nagyot kell előznöm, vagy ha egy évben egyszer elmegyünk Mátrázni, akkor szokott a felső tartományban ingázni.
Gondolom ez a használati mód inkább a 0W-20-at indokolja, mint a 0W-30/40-et.
(Mivel nem megyek olyan sokat hogy 3 havonta cseréljem az olajat, így az ár számomra másodlagos szempont.)
Neked mi a véleményed?Aladdin
Nekem pont az a "bajom", hogy az összes 0W-20 olaj API SN/SM és/vagy ILSAC GF5 minősítéssel rendelkezik, a gépkönyv pedig ACEA-ra hivatkozik.
Egyébként a magyar oldal szerint az Eneos 0w-20 API SN, illetve a Mobil 1 0w-20 is API SN. -
Aladdin
aktív tag
-
Aladdin
aktív tag
válasz
serfozotibi #45272 üzenetére
Akkor nem szokta visszahuzni az ovet, amikor a folso muanyag elvezeto elkoszolodik, mert megtapad a koszon az ov.
-
mgoogyi
senior tag
válasz
-cobra- #45280 üzenetére
[ez volt az alap]
[ez egy másik majdnem ugyanazon értékkel]Majd felviszem annak az értékeit, amit te találtál, az a linkje alapján 2016-os és már benne van az acea c3 jelölés. Viszont a paramétereit nézve egy 40 fokon eleve vastagabb és kisebb viszkozitásindexű olajat látunk, azaz ez egy vastag 5w30-ként fog inkább viselkedni hidegben, mint a régebbi formula.
Szerintem az acea c3 miatt - hogy a részecskeszűrőkkel barátságban legyen - változott meg az összetétele és emiatt a paraméterei is. Így viszont papíron csak egy átlagosan jó 5w30-nak látszik.Mi van az Accord gépkönyvében? És mi a célod az olajválasztásnál?
Hidegindításra játszol sok rövid út miatt? Bírja a terhelést, ha jobban hajtod? Vagy mindkettő? -
-cobra-
aktív tag
válasz
mgoogyi #45277 üzenetére
Íjj de jó kis téma lesz ez most, én is hetek óta agyalok az olaj témán, mit tegyek az R20A3 Accordba. Itt a fórumban a Honda 0W-20-at ajánlották, de ugye arról nem tudni semmit, és nagyon megkérik az árát is (más kérdés hogy a minősége indokolja vagy a Honda felirat a dobozon). Jelenleg az alábbiakra szűkítettem a kört:
Mobil1 Advanced Fuel Economy 0w-20
Eneos Premium Ultra 0w-20
Eneos Sustina 5w-30
Motul EcoLite 0w-20Tudnánk egy ilyen összehasonlítást csinálni? (Mobil1 és Sustina már megvan jóvoltodból
)
Apropó, a Sustina adatai honnan valók? Én ezt a specifikációt találtam, ami jelentősen eltér a tiedtől. Vajon melyik lehet a helyes?
-
demars
addikt
válasz
yodamester10 #45278 üzenetére
Én szombaton esek neki. Kapja a szokásos és jól bevált Motult
Összes szűrő cserélve lesz ( kivétel a benzin szűrő), illetve kap új ablaktörlő lapátokat!Tényleg, BlacKSoul: Van méretes lapát elérhető áron, most nem jut eszembe a márkája, de egy évet simán bír. Ha gondolod átírom az unixos cikkszámokat
-
yodamester10
őstag
Én ma cseréltetek olajat Eneos 5w-30 hyper-s megy bele,remélem jó lesz.
-
zolynet
veterán
No ma szárazak voltak az utak, na mondom eljött az időm, accordba bedobtam az yuasa aksit és gyí a civic-hez. Már csak néhány lépés válasz el amikor is, egy ak"+!'életbe kicsuszott, éppen csak a kulcs és a garázsnyitó és a forgalmija maradt otthon, áááá. Irány haza, de ha már akkor elintéztem egy dolgot.
Összeszedem a motyót, odaérek, aksi rá, teszem a negatívat, beriaszt. Óóóó modnom a távirányítót (nem használom vagy 2éve mert ez a magicar riasztó valahogy összevissza műxik, na szóval a távirányító otthon a fiókban. Azanyád, újra haza. Mondom jó akkor most egy kv és 10perc pihi mert ez a du nagyon rossz irányba megy.
Minden nálam, civic aksi rá, kocsi nyit, izzít, pöcröf, ahhhhhhhh.
10km óvatosba, egy tankolás és egy guminyomás csekkolás.
Aztán 20km örömködés....nagyon hiányzott már!
Volt nálam gopro, fel is tölttöttem két aksit is, de mire odaértem hogy feltegyem és eksön addigra mindkét aksi megmurdált.Na majd legközelebb.
Úgy érzem most megint nagyon egyben van az autó, mi lesz ha megkapja a nagyobb féket (262->282).
Örülök h nem lett dzsuvás, szépen az utolsó km-eken "visszahűtöttem" és újra letettem.
No nem sokáig mert holnap egy Tatabánya odavisszát tervezek, csak ne szóljon közbe az időjárás. -
mgoogyi
senior tag
válasz
BlacKSouL #45273 üzenetére
"Ha csak a szabvány követelményét nézzük, akkor persze, de feltételezve egy közel azonos VI-t, és mondjuk egy 40°C-on mérhető viszkozitást, akkor tekintve hogy exponenciálisan nő(kéne hogy nőjön, és szigorúan monoton is) a viszkozitás a hőmérséklet csökkenéssel, szerintem az alacsonyabb viszkozitású olaj marad alacsonyabb végig, bármeddig hűtjük"
Egyfokozatú adalékolatlan olajnál tuti így kell legyen.
"(Az relatív ritka, hogy az 5W-s mondjuk 40 fokon kisebb viszkozitású, mint a 0W)."
Nem ritka egyáltalán. Vegyél egy tetszőleges ACEA A3 vagy C3-as 0w50-t egyiknek, és egy ACEA A1 vagy A5 vagy C2-es 5w30-at a másiknak. Kicsit félve, de a bal zacsit rátenném, hogy az 5w30 vékonyabb 40 fokon az adatlapja szerint. Pl:
Logikus, amit írsz, csak nem tudjuk, hogy miért olyan a szivattyúzhatóságuk, amilyen. Én inkább azt sejtem, hogy szét vannak adalékolva, hogy átmenjenek a 0w-s SAE szabványon és rányomhassák a dobozra, hogy ez milyen zsír 0w-s olaj. Az egyik legdurvább példa egyébként az 5w30 sustina, olyan viszkozitási indexe van, hogy hidegben 0w20-kal versenyzik.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
mgoogyi #45271 üzenetére
Ha csak a szabvány követelményét nézzük, akkor persze, de feltételezve egy közel azonos VI-t, és mondjuk egy 40°C-on mérhető viszkozitást, akkor tekintve hogy exponenciálisan nő(kéne hogy nőjön, és szigorúan monoton is) a viszkozitás a hőmérséklet csökkenéssel, szerintem az alacsonyabb viszkozitású olaj marad alacsonyabb végig, bármeddig hűtjük. (Az relatív ritka, hogy az 5W-s mondjuk 40 fokon kisebb viszkozitású, mint a 0W)
De fordítva is, azért az adott hőmérsékleten történő szivattyúzhatóság feltételezi azt, hogy az alacsonyabb viszkozitású olaj a saját szivattyúzhatósági határától melegebb hőmérsékleten, azaz a 0W az 5W határhőmérsékletén is szivattyúzható marad, sőt, a viszkozitásának is alacsonyabbnak kellene lennie. (Hacsak nincs valami ami megcáfolja a viszkozitási függvény monotonitását) Márpedig ha a 0W-nek -35 fokon alacsonyabb a viszkozitása, mint az 5W-nek, és +40 fokon is, akkor a -35 <-> +40 tartományban is végig alacsonyabbnak kéne lennie.
De persze ez akkor lenne igaz, ha egyfokozatúakról beszélünk. Többfokozatú már kicsit más, mert némely 5W30-nak bizonyos pontokon "jobb" a viszkozitása, mint egy 0W40-nek. De a VI-ük már nem is azonos. -
serfozotibi
csendes tag
Igen, sajnos ahogy egy előttem szóló már mondta, a hátsó lábtér őrülten kicsi, és beszállni sem kényelmes, bár a csomagtér méretével nincs bajom. Hozzáteszem hogy kombim van. Ez első ülésen utazók nem panaszkodhatnak, kényelem, látvány, széles belsőtér, amúgy szerintem kategóriájában a legszebb műszerfala neki van.
Ennyi telt tőlem, a motorról majd ír másvalaki, mert a benzinesről nem nagyon tudok semmit, nekem 2,2-es dizel van.
Egy dolog van ami fölidegel: Nem tudja valaki hogy mit lehetne csinálni a biztonsági övemmel? Majdnem egy métert kint hagy, nem húzza vissza. Nagyon bosszantó rakosgatni ide-oda. Nem vagyok hülye a szereléshez, de nemtudom szét merjem-e szedni, van-e ott légzsák patron, vagy valami ami bekavarhat.
-
mgoogyi
senior tag
válasz
BlacKSouL #45269 üzenetére
A 10w-vel a 0w-t nem teljesen fair összehasonlítani, a 0w full szint, a 10w meg nagyon messze van tőle.
Én azon szoktam agyalni, hogy van e bármilyen gyakorlati haszna egy 0w-nek egy full szint 5w-vel szemben -20 fok körülig (azonos melegoldal mellett). Mert ugye a hideg oldali viszkozitás a SAE szabvány szerint nem azt írja elő, hogy milyen intervallumsávban lehet a viszkozitása az olajnak bizonyos hidegben, hanem hogy a 0w-s legyen szivattyúzható -40 fokban is, az 5w meg -35-ben. Semmit nem mond arról, hogy a 0w hígabb lesz az 5w-nél tutira -20 fokban. -
BlacKSouL
addikt
Na tegnap megtartottam idei első vezetéstechnikai önképzésemet. Kihalt, de szűk parkoló, félig letaposott hó, alul enyhén jeges.
Alapvető tapasztalatok: Ha egy 2,2 tonnás doboz megindul, akkor az meg van indulvaPontosabban ha a fara kitör oldalra, akkor meglehetősen nehéz összeszedni, ugyanis a téligumi is főleg menetirányba van optimalizálva, oldalra csúszáshoz nem nagyon. Ha kissé lejt a csúszás iránya felé, akkor már sem a technika, sem a rutin nem segít, ha túl nagy a sebesség. Ellenben a haladási irányba történő korrekciókat meglepően jól kezeli a szerkezet. ABS jó, a friss gumik jók, még a vegyes felületen is meglepően bólintósan megfogja a nagy tömeget.
Ami még fura volt, hogy meghúzott kéziféknél is bele-belekorrigál az automatika, tehát igazán szép íveket csak negyedóra gyakorlás után lehet húzni, de akkor is ésszel. Plusz alapból engedi kipörögni korlátozás nélkül a kereket, és külön kell kapcsolni az "egyenetlen útfelület" című gombbal. Akkor nem engedi túlpörögni, viszont meg is öli a játékot.
És hát amikor kontrollálatlanul csúszik oldalra a 2 méter magas doboz, akkor közben folyamatosan az jár az ember eszében, hogy vajon mikor fog megakadni a gumi, és billen az oldalára a cuccÍgy viszont már úgy megyek be vele a forgalomba, hogy tudom, hogy kb. mikor hogy viselkedik és hol vannak a határok. És sajnos jól látni azokat, akik soha nem próbálják ki így magukat és az autójukat, és tökölnek ott is, ahol a többiek bőven simán elmennek. Ráférne mindenkire egy kis sergetés a parkolóban...
mod: illetve még egy: ha az 5,7 méter hossznál oldalra csúszik a hátsó fele, akkor az első kerékkel sokkal kevesebbet lehet korrigálni rajta, mint egy személyautónál, vagyis csak pörög, de egyáltalán nem húzza, irányítja a sodródást.
-
Segnior_Barthez
senior tag
Üdv Urak! Kissé kopott felni kupak Honda matricáját le fogom aplikálni. Van alternatíva ennek pótlására? Gondolom sokunkat érint a kérdés üdv
-
Buster17
addikt
válasz
yodamester10 #45190 üzenetére
Hol lehet ilyet venni?
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Peter.70 #45250 üzenetére
Mikro
9 személyes, közepes doboz, L2H1-es. 2m magas, 5,7 hosszú. Ülések nélkül mérlegeltük 1970 kg. Az üléssorok egyenként kb. 90-100 kilósak, szóval így alapállapotban majdnem 2,2 tonna. Ami azért szomorú, mert ugye 2,9 elvileg a limitje, és így 700 kilóba kell férnie 9 embernek. Persze általában nincs tele.
Node a lényeg, hogy ha jó a hó, és eltekerem a kormányt, akkor ezzel is lehet vicceskedni. És az Euro6 motor reakciója elég lassú ahhoz ahogy viselkedik ilyenkor.Ezt havazás elején egyszer letesztelem, megnézem a határokat, és utána aszerint közlekedem.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Építő/felújító topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A Zotac új handheld gépe szakít a normával
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Carl Pei megmondta nagyjából, hogy mennyi lesz a Phone (3)
- iPhone topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
- Mobil klíma Tarrington House eladó!
- Eladó Zenga Giulia gamer szék / Daccormax ergonomikus irodai szék
- Eladó elektromosan állítható magasságú gamer asztalok (Fekete és Fehér)
- Fornetto Explorer DeLuxe gömbgrill/faszenes grill, pizzakemence feltét, pizzakő, elemes forgatónyárs
- Dreame Z10 Pro robotporszívó
- Bomba ár! Dell Latitude 5411 - i5-10400H I 16GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Fotó állvány eladó
- Apple iPhone 13 Mini / 128GB / 88 % akkumulátor / 12hó Garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8500 16GB DDR4 960GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- iKing.Hu - Apple Macbook 14 M1 Pro - 2021 - Használt, újszerű
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest