Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Egy korszak vége
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Csalók a Facebookon. De ennyi???
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Vegyestüzelésű kazán rostély házilag!
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Szólánc.
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
-
LOGOUT.hu
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz fpeter84 #46493 üzenetére
Megmondom az öszintét mikor megvettem már akkor éreztem, hogy vmi nincs teljesen rendben, de elhessegettem, mondván, hogy csak paranoiás vagyok.
Héten visszakapom az akksit és magam járok a végére. Még tart a gari idő. Max kivégzem a végéig vhogy.A tudást mástól kapjuk, a siker a mi tehetségünk - Remember: Your life – Your choices!
-
Kernel
nagyúr
válasz csabyka666 #46497 üzenetére
Lényegében igen, csak megjelenik egy automata töltőáram opció is, amit a belsőellenállás mérése alapján talál ki a töltő, hogy mennyire komoly akkuval áll szemben, attól függően jó nagy áramot is rákapcsolhat, mondjuk a maximális 5A-t.
Ehelyett a manuális árambeállítást kell alkalmazni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csabyka666
veterán
válasz fpeter84 #46493 üzenetére
Ha nem is alapjáraton pötyögve, de a motort felpörgetve, neadjisten az izzók bekapcsolása nélkül szerintem elmehet 14,6V-ig, még ha az nem is szerencsés. Hosszútávon lehet, hogy nem jó, de párszor ki kell bírnia.
Ami biztos, hogy ha csak alig az akksi nyugalmi feszültsége fölött vánszorog járó motornál is, akkor ott nincs rendben a töltés! Ez alól kivétel pl az én 25 éves motorom, ami egy kétütemű, egyhengeres, 250ccm-es gép, ott alapjáraton alig van (de inkább nincs is) töltés, magas fordulat kell hozzá, hogy a generátor életre keljen.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
veterán
válasz Kernel #46489 üzenetére
Hú, az király lenne, ha működne, mert akkor tölteném tizedével sokáig, aztán max néha alkalmaznám a gyorstöltést, amit az adaptere csinál.
Itt ugyanúgy működik minden, mint a Pb akksiknál?
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Kernel
nagyúr
válasz fpeter84 #46493 üzenetére
14,4 V-ot tartják a vízbontási küszöbnek (de elvileg 14,34 V) ami felett fokozódik a buborékolás, bontja a vizet vagyis durranógáz képződik.
Ennek ellenére vannak állítólag autók, ahol 14,4 V vagy kevéssel felette üzemel a generátor, és olyan akku van benne, ami ezt elbírja, noha elvi alapon nem a legszerencsésebb.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
-
fpeter84
senior tag
Már többször is találkoztam olyan jelenséggel hogy a kocsiban szórakozott egy akku - zárlatosnak tűnt, alig lehetett tölteni, hamar merült - de némi bolygatás, összerázás után mintha kicserélték volna, tette tovább a dolgát. A természetes elhasználódás során salak, apróbb ólomszemcsék válnak le a lapokról, ami okozhat cellazárlatot. Valószínűleg peches esetben ideje korán is okozhat ilyen problémákat, megrekedhet a lapok között, de összerázás után leült az aljára és egy darabig még jó lehet...
Emiatt érdemes lehet jobbfajta akkut venni, mint pl az Exide Premium család, amiben a lapok egyenként tasakokba vannak húzva és nem alakulhat ki ilyen jelenség...
(#46484) csabyka666
Töltésen 14.6V már elég sok! Igen, vannak sajnos ilyen igénytelenebb megoldások - pl az utolsó G astra évjáratok, 2004-esnél még nem ilyen volt, valamint kisebb franciákra hallottam ilyet emlegetni - hogy az alulméretezett kis töltőáramú generátornak felhúzzák a feszültségét a töltésszabályzóval 14.6-14.8V csúcsra, és ennek megfelelően szépen zabálja is az autó a nagyobb izzókat... A márkaszervíz hivatalos megoldása: vágd el a tompított vezetékeit és köss be pár méter plussz vezetéket - azon esik 1-2 tized, és állítólag jobban bírják majd az izzók
'99 octavia, '05 H astra, '02 superb, '02 A6 - ezekbe amim volt mindbe rendes nagy áramú generátorok voltak (100-140A) és a töltőfeszt soha nem láttam 14.2V felett, de inkább csak 13.8-9 átlagos fogyasztók üzemeltetése közben...
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz Keeperv85 #46490 üzenetére
Igazság szerint a pufferkondi felesleges, mert csak az átlagáram számít, sőt az akkunak még jót is tesz a lüktető egyenáram, memóriaeffekt szempontjából állítólag. Más vélemények szerint pedig mindegy.
Csak utóbbit problémás pontosan bemérni egy multiméterrel, a sima DC-vel ellentétben.
A C/10 töltés lényege épp az, hogy mivel nem gyorstöltés, nem nagyon melegíti az akkut, nem olyan kritikus a leállítás időpontja sem. Eleve azt sem lehet biztosan tudni, hogy mennyire volt lemerülve, mégis mehet 15 óráig vagy tovább is, a felesleget elfűti.
Ni-CD esetében C/10, Ni-MH akkunál valahol C/10 és C/40 között van az az áram, amit tartósan (túltöltésként is) elvisel:
http://www.ti.com/lit/an/snva557/snva557.pdf
Nagyobb áramra, Ni-CD telephez lehet olyan töltőt építeni, ami egy előre beállított feszültség elérésekor megszakít (csepptöltés maradhat). Erre találhatók példák:
http://www.electroschematics.com/1897/automatic-nicad-battery-charger/
http://www.simple-electronics.com/2011/10/simple-ni-cd-charger-automatic.html
http://www.google.com/images?q=12v+nicd+battery+charger+circuit
Lehet készíteni hőfokmérésen és/vagy a -dU feszültséglehajláson alapuló áramkört is, valamilyen processzor alkalmazásával, de több soros cella esetén kérdéses, hogy melyiknél, mikor hajlik vissza az a feszültség, így nem biztos, hogy van ennek értelme.
De gyártanak ilyen töltőt, például az Imax B6 képében, aminek tápegység nélküli változatához már olcsón hozzá lehet jutni:
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
-
Keeperv85
nagyúr
Amúgy ha már ezek az akkus csavarozók kerültek szóba… tud valaki ezekhez megbízható töltőkapcsolást? Persze: oké, hogy fogok egy 230/24V-os trafót, majd rádobok egy egyenirányítót, meg egy szép nagy puffer elkót és előtéttel visszafogom a feszültséget… viszont ezekben nincs védelem, az analóg árammérős megoldás sem látszik túl biztonságosnak, mert ha ott felejtem, mérhet nyugodtan…
-
Kernel
nagyúr
válasz csabyka666 #46488 üzenetére
Annál épp 15 soros cella a maximum, vagyis a 18 V-os telep ráköthető.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
darvinya
titán
válasz Killing #46485 üzenetére
Nem, mert minden töltéskor veszteség keletkezik.
Tehát nem csak számok kivonása adja ki a teljes kapacitást.
pl: 5000mAh akkubank kb. 2700-2900mAh esik 1810mAh aksi 100%-os töltésére.
Ezután a kis töltetségnél még több kell ugyanannak az aksi töltéséhez kb. 2900-3400mAh, de már nincs ennyi.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Kernel
nagyúr
válasz csabyka666 #46473 üzenetére
Elég gyorsan átmelegedett, de lehet, hogy az olyan. Nagyobb problémának látom ezeknél, hogy túl nagy töltőáramot engednek meg, ami a kezelési utasítás szerint mondjuk 6 óra alatt feltölti, de ha tovább marad rajta (vagy le sem volt merülve teljesen), akkor túlmelegíti az akkut, idővel egyes cellákból elkezd szivárogni az elektrolit, főleg amelyik lefelé áll.
Tehát ez már gyorstöltés, amivel jobban kellene vigyázni. Az akkucellák gyári adatlapján a normál töltés a szokásos: kapacitás tizedrészének megfelelő áramon 15 óra.
Ezért én azt csináltam, hogy a saját trafós AC töltője helyett egy DC 24 V-os monitortápot dugtam rá (azonos még a csatlakozó is), a töltőegységben pedig a dióda helyett egy 68 Ω, 2 W ellenállást építettem be. Így idővel beáll kb. 120 mA töltőáram, ami később még csökken is. Ezzel maradhat rajta akár 24 óráig is, nem melegszik különösebben.
De mindez egy 12V / 1200 mAh kapacitású telephez van méretezve.
A töltőkörben van még egy tranzisztor is, ami eredetileg a diódán eső feszültség hatására kapcsol egy töltésjelző LED-et, ez ugyanúgy működik tovább, mert van 10 kΩ bázisellenállás, ennek köszönhetően nagyobb feszültségesés sem árt neki.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Killing
addikt
Sziasztok!
Tudom hogy nem éppen ide tartozik, de hülye vagyok az egészhez
Van egy 5000 mAh kapacitású külső akkumlátorom, ami egy iPhone 6-ot hivatott tölteni (1810 mAh-s akksival). Ez nem azt jelenti hogy 2x 100%-ra (0%-ról), meg még egyszer 76% környékére kellene töltenie a telefont?
Nekem egyszer teljesen, utána pedig 26%-ra tölti fel.Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
csabyka666
veterán
Üdv!
Azt is mérjétek meg, hogy amikor indítod, akkor mennyire esik vissza a fesz. Egy jó akkuval még önindítózva sem kellene durván visszaesnie.
Bár már a 12,3V sem túl barátságos, az akksi a végét járhatja. Vagyis az akksi még menne, de az önindítót nem díjazza. (A motoromban is 12,3V a nyugalmi fesz, de mivel az nem önindítós, elmegy vele még sokat.)Kocsi töltése rendben van? Fordulaton 14,6V-ig el kellene mennie.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Kernel
nagyúr
Nekem most félóra pihentetés után 12,3 V mérhető a szivargyújtónál, járó motornál 13,6V.
Amikor egy cella zárlatos, 10 V körül szokott megállni, de normális esetben éveknek kell eltelni, hogy a kamra alján lerakódó üledék átvezetést okozzon valamelyik cellában, ezáltal folyamatosan szipkázza azt lefelé.
Amikor két nap múlva indítani akarod, akkor kellene rámérni, még indítás előtt, hátha abból levonható valami következtetés. Az is elképzelhető, valamilyen más jellegű gyári hibáról van szó, ami miatt megnő az akku belső ellenállása, miközben a feszültséget tartja.
Nem tudom, hogyan mérték, de szakműhelyben kell lenni mérősöntnek, amivel rá tud terhelni az akkura és úgy mérni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Sziasztok,
Adott egy savas kocsi akksi (44Ah) ami az utóbbi időben elég gyatrán viselkedett. Ha két napot nem mentem vele akkor hétfőn imádkozni kellett, hogy elinduljon. Aztán szépen töltögettem. Előkerült a gari papirja, még van rá 1 hónap. Viszont az utóbbi időben már nem tudtam 13V fölé tölteni, ami számomra azt jelenti, hogy az egyik cella megadta magát vagy éppen gyengélkedik.
Nah szaki barátunk bevizsgálta és szerinte minden OK. Tartja a 12,x Volt-ot több napig. Mondtam, hogy igen, de attól még nem indul vagy csak köszörülve indul a kocsi.
Mivel tudom még jobban alátámasztani a feltevésemet?
(autó részről nincs gond, mert másik akksival zenét mindent hallgathatok és akkor is simán indul..., nyugalmi fogyasztás minimális)#46478 Miről táplálod meg?
[ Szerkesztve ]
A tudást mástól kapjuk, a siker a mi tehetségünk - Remember: Your life – Your choices!
-
dewil666
őstag
válasz fero02 #46479 üzenetére
Köszönöm a gyors választ!
Esetleg ötlet a hiba jelenségre?KLÍMA és villanyszerelés, telepítés, karbantartás! dewil666 felhasználónak 270, 940 (régi) pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! Motoros üdvözlettel ! ! ! Ne vezess olyan gyorsan hogy az őrangyalod lemaradjon!
-
dewil666
őstag
Jó reggelt mindenkinek!
Van egy kérdésem:
Egy audio jel erősítő kütyüről van szó.
A képen bekarikázott lábaknál a multiméter sípol (vezeték szakadást kerestem). Ennek a két lábnak így összeköttetésben kell lenni?
Hiba jelenség hogy a hesdset fűhallgatója búg sípol és nem nagyon lehet érteni a beszédet.
Köszönöm a választ.[ Szerkesztve ]
KLÍMA és villanyszerelés, telepítés, karbantartás! dewil666 felhasználónak 270, 940 (régi) pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! Motoros üdvözlettel ! ! ! Ne vezess olyan gyorsan hogy az őrangyalod lemaradjon!
-
Lompos48
nagyúr
válasz DrojDtroll #46474 üzenetére
Mint @And írja: reflexió, azaz visszaverődés, ami fáziseltolással érkezik az eredeti jelhez képest egy/ugyanarra az antennára.
[ Szerkesztve ]
-
And
veterán
válasz DrojDtroll #46474 üzenetére
Egy fémdarab, amelyet nem gerjesztenek semmivel és nem használod egy vevő részeként (azaz nem működik antennaként), nem válthat ki ilyen hatást. Persze árnyékolhat, reflektálhat, némi segítséggel villámhárítóként funkcionálhat, de önmagában zavaró elektromágneses tér keltésére nem alkalmas.
-
DrojDtroll
veterán
Elektromágneses interferenciát okozhat-e templomtorony rézből készült teteje?
-
csabyka666
veterán
válasz csabyka666 #46472 üzenetére
A töltőnek mennyire szabad melegednie? Kb 20 percet volt fenn, de már olyan meleg, hogy a kezem alig bírja el. Az akksi épphogy langyos. Töltött bele, az biztos, mert elég nagy erő van a gépbe, kézzel esélyem sincs megfogni a tokmányt.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
veterán
Végülis ez se rossz ötlet, de lehet nem lennének hosszú életűek az akksik. Falat amúgyse akarok fúrni vele, max csavarbehajtónak használnám.
DE! Most meg elindult a töltés, szerintem itt valami érintkezési hiba lesz, mert a multi 0V-ot mutatott rajta...
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
mezis
félisten
válasz csabyka666 #46462 üzenetére
Ha csak ritkán használnád és akkor sem kell bika erősnek lennie, megpróbálhatod pl 2Aó-ás ceruza akkukkal (15 db) helyettesíteni. (Nekem 12 V-osba sikerült 10 db-ot foglalattal együtt beleszuszakolni.)
mezis
-
csabyka666
veterán
válasz Kernel #46468 üzenetére
Hát köszi, ez így bonyolult lesz. Tényleg egyszerűbb találni egy olyan valakit, akinek a gépe bedöglött, de az akksija jó...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Kernel
nagyúr
válasz csabyka666 #46462 üzenetére
Soros kötésben van, 18 V esetén 15 db cella, SC vagy 4/5 SC méretű cella általában.
Soros kapcsolásban az eredő Ah-kapacitás egy cella kapacitásával azonos, tehát ha például 18V / 1,2 Ah van kívül feltüntetve, az azt jelenti, hogy 1,2 Ah kapacitású cellák vannak belül.
De egy ilyen pakkot nem egyszerű összerakni ponthegesztő nélkül, hiába vennél forrfüles változatot, azt is problémás összeforrasztgatni.
Vannak cégek, akik ilyennel foglalkoznak, akku forgalmazás és pakkok készítése, valahol láttam interneten. Vagy eBay-en 18V-os pakkot is lehet találni, ami persze nem olcsó, postaköltség is több, a súly miatt.
TME-től is lehet rendelni cellákat.
Többféle elrendezés lehetséges:
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
MineFox54
őstag
-
csabyka666
veterán
válasz Keeperv85 #46465 üzenetére
Értem. Hát ez nem márkás, valami Mister Tool, vagy mifene, akkor valószínűleg felejtős az akksi-téma. Megpróbálom feltölteni, aztán ha nem megy, eladom így. Mennyit érhet kb? Maga a gép + a töltő (+ a rossz akksi, ha rossz), saját dobozában...?
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Keeperv85
nagyúr
válasz csabyka666 #46464 üzenetére
Az egész szett nem ér annyit, mint az akkuk ára, hacsak nem márkás, mint írtam…
-
Keeperv85
nagyúr
válasz csabyka666 #46462 üzenetére
Szia!
Lehet, hogy találsz hozzá, de nem érdemes, hacsak nem legalább Boss, vagy B&D. Nálam is itt hevenek hónapok óta ezek, nekem is akku csere + töltő lenne, de nem látom értelmét…
-
csabyka666
veterán
Üdv mindenkinek!
Került hozzám egy akkus fúró, aminek az akksijában vagy szakadás van, vagy szimplán megdöglött, de nem mérhető rajta fesz. 18V-os elvileg.
Az akku házán vannak csavarok, tehát szét tudnám szedni, és gondolom a belsejében valamiféle kis akksikból hozták ki a 18V-ot sorosan-párhuzamosan. A kérdésem az lenne, hogy e-bay-ról lehet rendelni ebbe új akkukat? Mármint azokat a kicsiket, amikből összeáll a 18V...Köszi!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Kernel
nagyúr
válasz MineFox54 #46459 üzenetére
Annak valószínűleg 300 Ω a tekercse, de én sem hinném, hogy az kell neked. Én például ilyet vettem:
http://www.ebay.com/itm/400676393357
A relé tekercse 5V / 66 Ω, érintkezők 10A-t kapcsolnak. A panelon van két SMD LED, egyik az 5V tápot jelzi, másik a tekercsre kapcsolt feszültséget.
Az SMD tranzisztor PNP, vagyis az emitter megy az 5V-ra, a bázist pedig GND-re kell húzni a bekapcsoláshoz, amihez természetesen beiktatták a szükséges ellenállást is.
De végül a relét kiforrasztottam és önmagában használtam fel.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
MineFox54
őstag
Sziasztok!
Kéne egy relé, amit arduino uno-val kapcsolnék. 12 voltot kapcsolnék vele. Nem tudom még mit kell leírni , egy relé tipp kérésnél, de ha nem elég akkor szóljatok. -
vmk
tag
Sziasztok.
Van egy hibás akkus fúróm amiben tönkrement egy dióda(?) a kapcsoló környékén.
Az alkatrésznek csak a fele van meg amin a következő felirat részletek találhatóak:
3W12
IN540
Meg tudnátok mondani, hogy ez mi lenne pontosan?
Illetve mitől mehetett szét?
Köszönöm. -
kjani18
őstag
Egy bontóból való régi lada generátor, a feszszabályzójával szépen ellátja dolgát, de sok minden más problémát is meg kell oldani ( pl. nagy szélerősség esetén ne pörögjön túl, csapadék miatti korrózió, stb.)
Egy ilyen méretű légcsavar, ami ezt a rendszert meg tudja hajtani, már elég balesetveszélyes!Olvasd el, benne van a megbízhatóságom is! https://logout.hu/bejegyzes/kjani18/uzletszabalyzatom.html
-
Lompos48
nagyúr
-
válasz Lompos48 #46439 üzenetére
Egy sima DC villanymotor képes lenne generátorként üzemelni egyébként? Mert arról néztem videót, hogy egy autó generátort próbálnak több-kevesebb sikerrel (inkább utóbbi) motorként üzemeltetni.
Kérdésem is lenne, bár már témában. Hogy tudnám a legegyszerűbben, és olcsón, lehetőleg előre épített elemekből megvalósítani egy infrás vezérlésű hálózati aljzatot? Magyarán egy konnektort, vagy elosztót távirányítóval kapcsolgatni. Tudom, vannak erre kész megoldások, de azok elég drágák, illetve jó lenne, ha mondjuk egyedileg lehetne programozni a vezérlést, mondjuk TV távirányítóról irányítva a folyamatot.
Jó lenne egy távvezérelhető kész kapcsolás, ami relével kapcsolná (vagy csak vezérelne egy külső relét) a hálózati feszültséget, biztos lehet ilyet készen kapni, csak nem tudom, hogy keressek rá.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
rii
nagyúr
köszönöm!
.-(
akkor marad a sörkollektor, napkollektor ...
asszem értem már ezen youtube-os videók lényegét:
a google asszem látogatottsági szám után fizet a videót feltöltőnek.esetleg alnternatív módon hogy lehetne elektromos áramot előállítani a napelem kivételével?
csak hogy merrefele nézelődjünk?piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Kernel
nagyúr
Történelem során az örökmozgók "feltalálásának" egyik trükkje volt, amikor valahol elrejtettek egy mágnest (vagy például befújtak egy kis sűrített levegőt), ami becsempészte a látszólag zárt rendszerbe azt a plusz energiát, ami a súrlódási veszteségeket kompenzálta.
Permanens mágnest lehet ugyan bányászni is, de azt is valamikor egy energia felmágnesezte. A kőolaj, szén például évmilliókkal ezelőtti napsugárzás energiáját tárolja.
Amit gyártanak mágnest, abba is energiát kell fektetni, amit az eltárol lényegében:
http://hu.metapedia.org/wiki/Mágnes
Előállítás
Először elkészítik a kívánt összetételű előötvözetet, amelyből őrléssel finom port állítanak elő. Ebből mágneses térben történő préseléssel készül az anizotróp mágnes, vagy izosztatikus préseléssel az izotróp mágnes. Sok esetben először nagyobb hasábokat préselnek és később ezekből gyémántszemcsés tárcsákkal vágják ki a kisebb méretű hasábokat. A préselt darabokat magas hőfokon szinterelik majd köszörülik, vágják méretre.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
rii
nagyúr
válasz Lompos48 #46437 üzenetére
elnézést, ha síkhülye bvagyok a témához ...
.-(
de akkor se lehet a mágneses tér-ből energiát kinyerni, ha mint ezen a videón is ... a mágneses taszítát kilőki az egyik mágnest, erre egy másik kerül a képbe, azt is kilöki, és így tovább ...nem látom, hogy hol hibádzik a fenti videó .-((((
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Lompos48
nagyúr
szóval az erengiamegmaradás ott hibádzik, hogy nem energiát fektetünk be, hanem egy mágneses tér hajtja?
Ha hajtaná, az már energiabevitel lenne, de nincs honnan. Ez egy örökmozgó lenne. Nem működhet.
két mágnes között hogy mi taszítja-vonja őket?
ez sem mágneses energia?
az csak a mágneses tér?Igen, CSAK tér. Egy állapot, abból nem lehet energiát kinyerni. Olyan, mint amikor elektrostatikus potenciálra kötött embernek égnek áll a haja. Lehet iskolában bemutatták anno nektek a Wimhurst generátorral.
Ha nem hiszel a leírtaknak, sikert a kísérletekhez!
-
rii
nagyúr
-
Lompos48
nagyúr
Az említett tétel kimondja, hogy: "A termodinamika Első főtétele az energia-megmaradás elvén alapszik. A környezettől elszigetelt rendszerben, bármilyen folyamatok is mennek végbe a rendszeren belül, az energiák összege állandó. Ha a rendszer nem zárt, akkor a rendszer energiája pontosan annyival nő, amennyivel a környezeté csökken, és ez fordítva is érvényes."
A mozgás (forgás) energiát igényel. Ez bevitt energia nélkül nem keletkezhet magától. A(z állandó) mágneses tér pedig, nem egy forrás, amiből ki lehet "venni". Csak egy állapot.
...a mágneses energia alakul átt súrlódási energiává...
Ha így lenne, akkor időben fogyna. Ja, csak úgy mellesleg: az nem mágneses energia, hanem mágneses tér. Durván hasonlsággal élve: a felhők elektrosztatikus töltése is ugyancsak egy (elektromos) tér. Igaz, villámláskor hatalmas energiák szabadulnak fel, de a tér ezáltal eltűnik. És mind így...
-
rii
nagyúr
válasz Lompos48 #46433 üzenetére
azt értem eddig, hgy nem értem mi a baj vele .-(((
valami törvényszerűség miatt ez nem műköhet?
energiamegmaradás?
a mágneses energia alakul átt súrlódási energiává vagy mivé, ha egy generátort hajtana meg, nem?mi a baj ezzel a "kontrukcióval'
r9vid idő után leáll?piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Lompos48
nagyúr
Amíg a termodinamika I. tétele érvényes (valamelyik parlament nem szavazza le ), addig nem. Ja, meg a Széles Gábor...
haver azt írja, hogy az azonos polaritással tárotl mágnesek idővel elgyengülnek
Csak, ha valamilyen fizikai okokból kifolyólag szerkezetbeni változások történnek a mágnes mikrostruktúrájában. De nem a olaritás miatt.
[ Szerkesztve ]
-
rii
nagyúr
sziasztok
van "értelme" ezeket megcsinálni?
https://www.youtube.com/watch?v=sgEjqVFJXzU
https://www.youtube.com/watch?v=QLufUUpqNgU
https://www.youtube.com/watch?v=xM6gNFtbhH4
haver azt írja, hogy az azonos polaritással tárotl mágnesek idővel elgyengülnek ...
... meg akkor lenne lenne értelme, ha nagy-erős mágnesekkel meg lehetne hajtani mondjuk egy autóakkumulátor-töltőt-generátort.piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Kernel
nagyúr
válasz Keeperv85 #46427 üzenetére
Zavarszűrőegység, átvezeti fázist (L), meg a nullát (N), mérhető a 680 k is. Működést nem befolyásolja, ha két szál dróttal helyettesítenéd az egészet, akkor is menni kellene a szerkezetnek.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Keeperv85
nagyúr
Sziasztok!
A kis panelen nem találtam több hibát, így tovább mentem és kiszedtem ezt a… miez?
Hogy kell ezt megmérni? Ha a rajta lévő kapcsolásnak hiszek, akkor ez egy összetokozott kondi és egy ellenállás, párhuzamosan. Tehát optimális esetben 680kohm… vagy mégsem?
-
csabyka666
veterán
válasz fpeter84 #46425 üzenetére
Egyedül a WiFi shield mondható melegnek, de ez sem forró, csak langyos. A többi IC még csak kézmelegnek sem nevezhető.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
fpeter84
senior tag
válasz darvinya #46420 üzenetére
Teljesen normálisak azok a foltok, nézd meg hogy mind a lábas alkatrészek körül vannak - mezei forrasztást segítő gyanta, ami ennyi idős korára sötétedik, gyűjti a port. Én eddig szinte mindenben találkoztam hasonló nyomokkal, én nem aggódnék miatta...
Sajnos nem találok semmi doksit a rajta lévő IC+ TP175C switch-ről - hogy pl milyen tápfeszeket kér - de kizártnak tartom hogy az is közvetlenül használná bárhol a 9V-ot. Terveztem már jópár SoC modul vezetékes háló portja köré nyákot (Carambola2, HLK RM04, stb) és ekkora tápfeszt soha semmi nem kért még...
Ha Wifin is instabil, az már jelenthet valamit... A fémsapkán, switch IC-n, táp IC-ken stb nem tapasztalsz intenzív melegedést?
[ Szerkesztve ]
-
Keeperv85
nagyúr
válasz csabyka666 #46423 üzenetére
Ránézésre az én kis panelem is is jó… Ám az kevés vígasz!
-
Keeperv85
nagyúr
válasz csabyka666 #46421 üzenetére
Amiatt ne aggódj, az én működő Tenda routerem is dobálja a setup felületen. Van valahol a portok közelében egy switch IC, meg kéne nézni!
-
csabyka666
veterán
válasz darvinya #46420 üzenetére
Jó, ebben lehet igazad van, de már nem egy routert szétszedtem, és nem ez az első, ami foltos. Láttam már ilyet, és működött mind, nem dobálta el a kapcsolatot.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
darvinya
titán
válasz csabyka666 #46419 üzenetére
Mint egyszer már kérdeztem( (#46391) darvinya).
Most bebizonyosodott.
A foltok nincsenek még ha öreg is.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
csabyka666
veterán
válasz csabyka666 #46397 üzenetére
Sikerült elindítani az SMC routert a stabilizálatlan 9V/1A-es adapterről! 11,8V körül mozog a feszültség üzem közben. A router működik, nem is melegszik túlságosan, de...
Nem tudom, hogy a router alapból rossz, vagy az adapter nem tetszik neki, de a LAN portok teljesen érzéketlenek. A WAN is totál süket, hiába dugok rá modemet vagy egy másik routert. Érdekes, hogy WLAN-on elérem a készüléket, be is tudok lépni a konfigjába, de a vezetékes részét nem sikerül működésre bírnom.
Reseteltem, de semmi. Arra tippelek, hogy a router hibás, mert a menüjét böngészve néha eldobja a kapcsolatot - van WiFi jel, de timeout-ol.Próbáltam stabilizált 12V-os adapterrel is, ugyanaz. A firmware-t nem merem lefrissíteni WiFi kapcsolaton keresztül, mert lehet, hogy örökre elküldeném a rendszert.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Kernel
nagyúr
válasz malisonX #46408 üzenetére
Volt már szó ilyenről, gondolom abban is egy aszinkron motor van, aminek a fordulata az 50 Hz frekvenciával van majdnem szinkronban. A frekvencia tehát adott, az áram csökkenésének hatására viszont a forgómezőhöz viszonyított késés (slip) tovább növekszik, míg egy ponton teljesen elvész a kapcsolat a forgó mágneses mező és a forgórész között, a tengely megáll, rángat ide-oda.
Ezért a fordulatszabályzási lehetőség némileg behatárolt, de attól még a célra elegendő lehet. Meg kell próbálni egy fázishasítós szabályzóval (triac), hogyan reagál, mennyi kell a stabil elinduláshoz például.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz Keeperv85 #46415 üzenetére
Ha a Gate bekötését megszakítod, akkor nem pöröghet a motor, vagy lehet tesztelni egy ideiglenes mérőkörben is.
Beiktatni egy áramkörbe, adni neki vezérlőfeszültséget. Tirisztornál csináltam régebben, rákötöttem az áramkorlátozós tápegységre, anód pozitív, katód negatív, 5-10 V mehet rá. A vezérlőkaput átzártam az anódra, erre a tirisztor begyújt és úgy is kell maradnia, amíg a főáramkört meg nem szakítom. (Mivel itt DC-ről beszélünk, ami "magától" nem szakad meg, mint az AC.)
Ugyanez működik egy 4,2 V-os Li-ion töltővel is. Most próbáltam, de csak tirisztor van kéznél. A töltőn van zöld LED (terhelés nélkül), piros LED (áramgenerátoros üzemmód).
Ugyanúgy rákötöm, átzárom, piros LED jelez és úgy marad.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Kernel #46413 üzenetére
Köszi!
Arra gondoltam, hogy TIC 246 M-re cserélem, ugyanis az anód és a gate közé mérek ~1Mohm-ot, gate-katód közé 600ohm, igaz be van ültetve még. Bekötni így nem merem mérőkörbe, nincs áramkorlátos tápom, az IC- ről, amin lóg nem találtam infót, még megpusztul a végén, az meg smd, úgy biztos megy a kukába az egész… ( elgőzölt egy kivezetést ez a panel a szélén már a haláltusájában, azt is meg kell majd javítani… )
T1-T2 alapban szakadás, de nem tartom kizártnak, hogy vezérlésre is úgymarad. Maga a triac nem valami könnyen szerelhető, neki van szegecselve a hűtőzászlónak. Ha van esélyem, inkább nem fúrnám le onnan, de más nem nagyon van, ami a mostani hibát okzhatná, igaz ha nem nyitna, akkor nem nagyon kéne a motoromnak felpörögni maxra…
@Lompos48: Neked is köszi!
Szerintetek a leírtak fényében: cseréljem le inkább, vagy keressek további hibát, mert valamit nem vettem észre?!
[ Szerkesztve ]
-
Lompos48
nagyúr
válasz Keeperv85 #46411 üzenetére
Hihetetlenül hiányosan van dokumentálva. Egyértelmű osztályozást nem találtam, sajnos. Ami kiderült (mondjuk!):
BTA15 600BCE/BTB15 600BCE nem szigetelt vagy szigetelt borda,
BTB15 600BCE áram,
BTB15 600BCE feszültség,
BTB15 600BCE gate áram szerinti osztályozás (A,B,C...).
Ami még "felbukkant" és ez része lehet a további betűjelzéseknek, a "snubber" áramkör védőelemeinek az integrálása és/vagy a logikai szintekkel való vezérlés. De ennek a módját/értelmezését nem találtam.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz Keeperv85 #46411 üzenetére
Ebben a szakmában nem szokás variálni a bekötésekkel, azonos típusszámon belül.
BTB15-600 a típusszám, ami annyit jelent, hogy a BTB15 (15 amperos) széria 600 V-os tagja.
Mivel a BTB15 kifutott szériának tűnik, ezért erről kevesebb adat található, de azért így is akad:
Ez pedig más szériából, a példa kedvéért:
Itt látszik, hogy a 15 amperos széria már kifutott, vagy lehet hamisítvány is: [link]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
And
veterán
válasz Keeperv85 #46411 üzenetére
Pedig van adatlap az ST Microelectronics féle BTB15-höz: [link], de az sem bőbeszédű. Elég régi típus, az adatlap '89-es. A jelölésről csak annyit ír, hogy "Marking: type number". Tehát valószínűleg a felhasználó számára a többi kód (ami jelölheti a gyártás helyét, idejét, gyártósort vagy akármit) nem tartalmaz releváns információt.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Lompos48 #46409 üzenetére
Köszi!
Ennek az egész sorozatnak így vannak a lábai? Azt tudom hogy kell őket mérni, de ebből van pár verzió és nem tudom a többi jelölése milyen különbséget takar:
Mindegyik 600V és 15A, de mit takar a CE, BT… stb jelölés a 600B után? Más karakterisztika lehet? Nem találok hozzájuk adatlapot az a gondom…
-
Lompos48
nagyúr
-
malisonX
aktív tag
Sziasztok!
Van a WC helyiségemben egy Vents 100MT típusú szagelszívó ventilátor (paraméterei: 230V 16W 0,1A 2300rpm 128 m3/h 40Pa 37dB
Az elektronikája sajnos elromlott. (Ezen volt beállítható hogy a villanykapcsoló lekapcsolása után még hány percig forogjon.)
Ezt nem is akarom megjavítani, mert szeretnék olyan változtatásokat eszközölni, hogy:
1. Lassabban pörögjön, kb. fele fordulatszámmal, mert így baromi hangos. Ehhez milyen alkatrészt kell vennem és milyen paraméterekkel?
2. Nem akarom, hogy egyből a lámpa felkapcsolása után elkezdjen forogni a ventilátor, jó lenne, ha késleltetve indulna, és inkább azután pörögne még egy kis ideig, hogy leoltottam a lámpát. Ezt mivel lehetne megvalósítani?
Előre is nagyon köszönöm! -
Keeperv85
nagyúr
Sziasztok!
Egész nap kutatom, de nem találom a BTB15 600BCE triac lábkiosztását, nem ismeri esetleg valaki közületek?
-
-
PHM
addikt
válasz Vidual001 #46404 üzenetére
Már megválaszolták a kérdésed.
Vegyél egy neked szimpatikus vezérlőt és azt kösd a hangkártya kimenetére.Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
Vidual001
tag
válasz Kernel #46403 üzenetére
Nem ilyen duplasorosom van, hanem ez a fajta.
Karácsonyra kaptam, és nővérem egy Tabletet és egy okostelefont nem tud megkülönböztetni, szóval gondolom bement a legközelebbi elektronikai üzletbe, ahol árulnak Ledet, és megvette az 5méteres szalagok közül a legolcsóbbat. De gondolom ők is Kínából szerzik e-bay segítségével, ezért azonos a képen látható távirányító és adapter az enyémmel.
A fő problémám még mindig az, hogyan kellene bekötnöm a jack-et a rendszerbe?
Mert nem hinném hogy a jacken kijövő jel elég erős lenne, hogy szép erősen villogjanak a ledek.MSI GT62VR 6RD Dominator Pro
-
Kernel
nagyúr
válasz Vidual001 #46402 üzenetére
Pont nem az a lényeg, mert 12V esetén a P=U*I képlet alapján ezt bárki megmondja.
Ha ilyen dupla soros szalagod van, annak névleges áramfelvétele méterenként 1A:
http://www.ebay.com/itm/221413045623
Ez meg már 120 wattról beszél 5 méteren, ami 10A, vagyis méterenként 2A:
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Vidual001
tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest