Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#551) Ariadne válasza lorcsi (#550) üzenetére


Ariadne
őstag

Remélem hamar rendeződik a dolog. A csere vagy újat adnak-ot hogy értették? Cserélni csak újra lehet, jótállása természetesen szintén új. Hivatalosan csak ugyanolyanra lehet, de ha jobbat ad, persze érdemes elfogadni. De nem számíthat be ''használt'' vagy ''napi'' árat, a teljes vételárról kell hogy szó legyen, amit levásárolni nem vagyk köteles, ha nincs ugyanolyanjuk.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#552) lorcsi válasza Ariadne (#551) üzenetére


lorcsi
veterán

:B
rosszul írtam javítják vagy újat adnak

(#553) Ariadne válasza lorcsi (#552) üzenetére


Ariadne
őstag

Huhh, úgy jó. Remélem összejön. :)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#554) net84


net84
őstag

egy kis érdekesség a biztosítós összetűzésemről:
elvileg nem kell, hogy legyen panaszkönyve a biztosítónak (esetemben a biztosítóval egy villámkár ügyében kerültem összetűzésbe), biztosítót bepanaszolni a PSzÁF-nál (Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete) lehet... az dolgokat közben tisztáztuk, igaz a bejelentést megtettük az illetékes hivatalnál félrevezetés és pénzvisszatartás végett.

Read only...

(#555) luciferc válasza Ariadne (#549) üzenetére


luciferc
őstag

autórádió vásárlásakor a legtöbb helyen kikötik, hogy a jótállás csak akkor érvényes, ha szakszervíz szerelte be, és ezt rá is pöcsételte a jótállási lapra. ez jogszerű?

(#556) net84 válasza luciferc (#555) üzenetére


net84
őstag

hááát :F ez engem is érdekelne, józan paraszti ésszel részben igen, részben nem

Read only...

(#557) luciferc válasza net84 (#556) üzenetére


luciferc
őstag

józan paraszti ésszel részben miért igen? két szabványos csatlakozót kell bedugni, beszerelni a keretet és belerakni a rádiót. ha egy házimozit 6 hangszóróval, TV-vel, antennával, anyámkínjával otthon szakember nélkül össze lehet dugni, akkor ezt miért nem??

(#558) net84 válasza luciferc (#557) üzenetére


net84
őstag

igen, először én is erre gondoltam, de mi van amikor nincs készre kábelezve, kötve az autó :F
de szerintem van valami törvényecske, ami ezt szabályozza, hogy mit kell szakembernek bekötnie és mit nem.
Én pl azt nem értem, hogy a kerékpároknál, amit nem kerékpár kereskedésben vesz az ember, hanem pl. a Hervis-be, azoknál milyen alapon kötik ki, hogy a garancia csak akkor érvényes, ha a garanciális szervíz helyezi üzembe, aminek potom ~10k a költsége. Az már mellékes, hogy a szervíz magasan leszarja a kérésedet az összeszerelésnél, ahogy esik, úgy huppan üzemmódben összerakja, féket, váltót nem állít be.

Read only...

(#559) luciferc válasza net84 (#558) üzenetére


luciferc
őstag

ha nincs készre kábelezve az autó akkor két lehetőség van. az emberek nagy része ekkor úgyis szervízbe megy mert nem tudja bekábelezni, a másik, barkácsolós része meg már úgyis bekábelezte előre, vagy bekábelezi a szervíz előtt, vagyis a kérdés tárgytalan. szvsz

engem pont a törvényecske érdekel, csak nem találtam meg, nem tudom milyen szavakra keressek. a kerékpárok a másik hasonló kaliberű dolog.

(#560) Ariadne válasza luciferc (#559) üzenetére


Ariadne
őstag

Egy elég eldugott jogszabályban van benne, egyszer régen megkerestem, de most én sem tudom hirtelen. Arról szól, hogy melyek azok a cikkek, amelyeket kötelező szakemberrel beszereltetni, pl. a gázkazán ilyen. De erős gyanúm szerint az autórádió nem ez a kategória...

A kerékpárnál viszont még a fogyvédelem is azt mondta, kötelező a beállítás. Az már más kérdés, hogy olyan helyen élből nem veszek kerót, ahol külön pénzt kérnek az összeállításáért... A cipőt a cipőboltból régi elve itt is érvényes: kerékpárt a kerékpárüzletből, de Tecsóból ne már... Én nemrég vettem az enyémet szaküzletben, érdekes módon ott benne volt az árban a beállítás sőt plusz még egy hónap múlva vissza kellett vinni és akkor utánaállították. Jó, nem volt olcsó kerékpár, de lehet kapni ott olcsókat is. Ismerem a nagyáruházasak minőségét, alig kerülnek kevesebbe, de olyan borzalmas minőségűek, adott esetben szvsz akár életveszélyesek is, hogy nem éri meg... :U

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#561) luciferc válasza Ariadne (#560) üzenetére


luciferc
őstag

csak az a kérdés, hogy ha abban az eldugott jogszabályban nincs benne az autórádió, akkor kiköthetik-e kötelezően a szakszervízt? Ilyen kikötés törvényesen lehetséges? Illetve ha már kiköti, akkor nem kellene a beszerelés költségét is feltüntetni az ár mellett? hiszen a termék használatához elengedhetetlen kötelező költségről van szó, kvázi része kellene legyen az árnak. szvsz.

(#562) Ariadne válasza luciferc (#561) üzenetére


Ariadne
őstag

Abban nem vagyok tuti biztos, hogy szerepel-e vagy sem abban a jogszabályban, ha szerepel, kötelező szakemberrel beköttetni, ha nem, nem. Az viszont biztos, hogy HA kötelező, akkor annak a költsége vagy benne kell legyen az árban, vagy köteles feltüntetni, hogy láthasd, mielőtt megveszed.

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#563) net84 válasza Ariadne (#562) üzenetére


net84
őstag

én sem veszek multinál kétkerekűt, csak meg akadt multkor a szemem egy 150k-s kerékpáron, aminek +10k a beállítása

én pl elvből nem veszek bike-ot egybe (külömben is már a motorra gyüjtök, annál pedig általában benne van az árban az üzembe helyezés :DDD )

Read only...

(#564) Ariadne válasza net84 (#563) üzenetére


Ariadne
őstag

Sőt, mocit is lehet venni alkatrészenként, az igazi fanok úgy csinálják - lásd Harley... :DDD

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#565) net84 válasza Ariadne (#564) üzenetére


net84
őstag

nem szeretném megbántani a Harley fan-okat, de abból szép motort még nem láttam :( de tény, hogy darabokból is össze lehetne rakni - de azért az nem olyan technikai tudást igényel, mint a kerékpár összeszerelés

Read only...

(#566) lorcsi válasza Ariadne (#551) üzenetére


lorcsi
veterán

Kicserélték egy vadi újra :))
és a gar még egy évre szól :))
a kezdeti egy évhez képes nagyon nagy lépés :)

(#567) Ariadne válasza lorcsi (#566) üzenetére


Ariadne
őstag

Éljen, ez jó hír. A gari meg ugye új termék új garancia, ezen sokat nem lehet vitatkozni. De reméljük, nem lesz szükséged rá, hogy élj vele... :)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#568) X Factor


X Factor
addikt

Sziasztok azt szeretném kérdezni, h. mi van akkor ha valakitől itt a ph!-n vettem egy alaplapot ,de az usb-k nem műkődnek rajta és most elvinném gariztatni. Gari papír, számla minden megvan, de jelenthet e gondot h. nem az én nevemre szól?

mod: Gari aqua-ba szól, nem tudom számt-e valamit, de annyira nem szokták szidni a helyet.

[Szerkesztve]

Make things work

(#569) X Factor válasza X Factor (#568) üzenetére


X Factor
addikt

Na holnap megyek, valaki?

Make things work

(#570) lorcsi válasza X Factor (#568) üzenetére


lorcsi
veterán

nem, nem lehet gond., tök mindegy ki veszi igénybe a garanciát mert a termékre szól, nem pedig a vásárló személyéhez

(#571) X Factor válasza lorcsi (#570) üzenetére


X Factor
addikt

Köszönöm szépen.

Make things work

(#572) net84


net84
őstag

Egy kis sürgős help kellene!
Mi az a vállalási szabályzat?
Pontosan mit kell tartalmaznia, ezt melyik jogszabályban találom meg?

Read only...

(#573) Ariadne válasza net84 (#572) üzenetére


Ariadne
őstag

Nem fogyasztóvédelemmel kapcsolatos dolog, vagy legalábbis nem a vevőkkel konkrétan. Sosem hallottam róla, és hatályos jogszabályban nem is szerepel, csak egyben a neve, amit szerintem bennefelejtettek. A Kereskedelmi- és Iparkamara biztos tudja, van-e még ilyen és mi is az. [link] :)

mod: A 16/1976 MT rendelet írta elő régen, de ez már 2004 óta nem hatályos, szóval szvsz ilyen már nincs.

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#574) Ariadne válasza Ariadne (#573) üzenetére


Ariadne
őstag

No, a 249/2004 (VIII. 27.) Korm. rendelet helyezte hatályon kívül, ez most is ''él'', az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról szól. Ez az, ami alapján a jótálláson, szavatosságon kívüli, tehát ''fizetős'' javításnál ha 20k feletti a díj, akkor 6 hónap kötelező jótállás van a javításra, karbantartásra. Szóval egyre inkább biztos, hogy nincs már ilyen vállalási szabályzat. ;)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#575) net84 válasza Ariadne (#574) üzenetére


net84
őstag

Köszi!
A helyzet az, hogy egy jó ismerősnél a fogyasztóvédelem minden áron ilyen papírt keresett...de nincs már érvényben, akkor a garos vállalás és egyéb részét sem firtatom.

Másik dolog: igaz szintén nem teljesen a garanciához kapcsolódik. De szabályozza valamilyen törvényszerűség, hogy mire kell egységáras árat ráírni? Teszem azt fel, hogy levegő spray 1L ára, festékpatronoknál 1L ára, illetve tonereknél 1kg ára...úgy nagyjából ezeken kötekedett a fogyvéd ellenőrzéskor.

Read only...

(#576) Ariadne válasza net84 (#575) üzenetére


Ariadne
őstag

Annyi azért lehet benne, hogy 2004. szptemberéig kellett legyen ilyenjük, szóval ha akkori vagy azelőtti üggyel kapcsolatban kérik, akkor kell bizony. Gugliba beírva kiad egyébként néhány darabot. :) Azért az MKIK-t kérdezd meg szerintem...

7/2001 (III. 29.) GM rendeletben van benne, a magyarorszag.hu-n biztos megtalálod, néhány helyen a fogyasztóvédelmi törvénnyel kell összeolvasni (1997. évi CLV. törvény), de a lényeg a rendeletben van. :)

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#577) net84 válasza Ariadne (#576) üzenetére


net84
őstag

Köszi! :R
Magyarul, ha bejön hozzám a fogyvédes, és nem egy korábbi ügy miatt, hanem most csak szimplán kéri tőlem, akkor kergessem el nyugottan igaz .... :DDD

Read only...

(#578) KrAt


KrAt
veterán

Sziasztok!

Kéne egy kis segítség.. Tegnap beadtam a monitorom gariba (samu 17-es crt) olyan hibával, hogy bekapcsoláskor pirosan csíkoz. Mindegy..
Ma hív egy nő, hogy a ''monitorocskámnak'' (grr) semmi baja. Mondtam, hogy de bizony, van baja.. Akkor adott egy másik embert (csávót) aki értelmesnek tűnt, és neki elmondtam, hogy mi az ábra, részletesen. Akkor aztmondta, hogy kivizsgálják. Gondolom (javítsatok ki, ha tévedek) ez arra akart menni, hogy menjek monitoromért, mert első bekapcsolásra nem adott hibát (bezzeg nekem mindíg) és menjek a cuccért..

Ha nemsokára telóznak, hogy nem csinálták meg a moncsim, akkor mit csináljak? Mert tuti rossz, a gépem meg vhogy nem akarom becipelni.. :(

(#579) Ariadne válasza net84 (#577) üzenetére


Ariadne
őstag

Hááát, azért arról nem vagyok meggyőződve, hogy biztos elfogadják, ha azt mondod: ''de hát Ariadne ezt mondta nekem a PH!-n!''. :DDD

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#580) Ariadne válasza KrAt (#578) üzenetére


Ariadne
őstag

Szerintem legegyszerűbb, ha bemész és ragaszkodsz hozzá, hogy ott helyben megmutatod nekik, végülis csak némi áram kell hozzá, valamilyen gép pedig csak akad ott...

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#581) net84 válasza Ariadne (#579) üzenetére


net84
őstag

neeeeeem? :)
Mindenképpen utánnanézek ezeknek a számoknak/törvényeknek, de addig is, ha bejönnek és keresik, azért az orruk alá nyomom a kormányrendeletek számait, hátha bejön. Ahogyan egyes ellenőrök fel vannak készülve, kizártnak tartom, hogy fejből tudnák, hogy mi merre meddig.
A mostani folyamatban lévő fogy.védes ügylet is olyan, (hála a te ''tanításodnak'' :R ), hogy általában előre megmondom faternak, hogy mit fog lépni a néni, ha bemegy hozzá. (pl. én már az elején mondtam neki, hogy ez el fog jutni a békéltető testülethez - hát nem igazam lett, sőt, míg ők átnézegették a rendeleteket, én ugyanazt elmondtam neki, igaz az ő kicsit hivatalosabban fogalamazott :DDD )

Monitor: kiindulok az én egykori problémámból, ott pl. az a gép, amin tesztelték, abszolút alkalmatlan volt a mai monitorok tesztelésére, mert a VGA max. tudott, az 800x600-as felbontás 60Hz-en. Ezen bizonygatta nekem, hogy a monitor márpedig jó. Igaz, hogy én ezt a felbontást nem tüntettem fel neki mint hibásat, csak a felette levőket.

Read only...

(#582) farkas 007


farkas 007
tag

sziasztok! nagyon sürgősen szükségem lenne segítségre! van egy ic7-g alaplapom, amit az egy éves gari időn belül cseréltek. a cserélt lap is bajos, de nem akarják kicserélni, arra hivatkozva h a gari az első lap garijának idejéig azaz a vásárlástól számított egy évig érvényes, a cserélt lapra nincs újabb egy év gari. ez igaz? azt mták még h max annyival hosszabbodik a gari, amennyivel nem tudta használni a gépét a vásárló... nagyon sürgüs lenne, mert ma be kéne menni a boltba, vagy vinném vissza a srácnak akitől vettem...

egyszer azt mondták nekem : "úgy kinyírlak, hogy megdöglesz" - azóta sem láttam :D utálom a gyalogkakukkot

(#583) Ariadne válasza farkas 007 (#582) üzenetére


Ariadne
őstag

Mivel új terméket kaptál, annak is van 1 év jótállása, szóval innentől bukott az érvelésük. Ha javították volna, akkor játszana a jótállási idő meghosszabbodása annyi idővel, amíg náluk volt - de nálad nem ez az eset. Arról nem is beszélve, hogy jótálláson kívül szavatosság is van rá, az meg három év...

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#584) Orc


Orc
senior tag

A segítségeteket szeretném kérni.
Egy 19 hónapos Infocus 4805-ös kivetítőnek csapágyas lett a színtárcsája, elviselhetetlenül hangos lett, és néha hallani, ahogy a színtárcsa hozzáér valamihez. Elvittük a szervízbe(egy helyen van a bolt és a szervíz is), ahol korábban telefonon már közölték, hogy találkoztak már ilyen problémával és javítani fogják, de csak Hollandiában.A leadáskor kaptunk munkalapot és felvették az adatokat, valamint mondták, hogy kb. 30 nap lesz a javítás és majd hívnak. Türelmesen vártuk, 40 nap elteltével jött is a hívás, hogy mehetünk érte.
Elmentem és közölték, hogy nem találtak hibát és csak olajozták a szintárcsát (gyanítom akkor találták ki ezt). Állítólag 3 órán át próbálták Hollandiában, de nem produkált hibát. Ekkor megkértem a szervizest, hogy kapcsoljuk be, meg is tettük és azonnal hallható volt, hogy visít és néha fűnyíró szerű hangot ad a kivetítő, a szervizes is elismerte, hogy ez így rossz és mechanikus hiba van, a szintárcsa hozzáér valamihez. Mondtam hogy kapnak még egy hetet, hogy kijavítsák a kivetítőt. Már eltelt majd két hét és semmi hír a projektorról(52 napja lett leadva), felhívtam a szervízt a mai nap , de semmit nem tudtak mondani, csak annyit, hogy talán Hollandiában van. Ideges lettem és közöltem velük, hogy holnap befáradok és visszakérem a teljes vételárat.
Van jogom hozzá? Másik kivetítőt valószínű nem tudnak adni, mert már nem forgalmazzák a márkát. Mit tehetek most, egy napot sem akarok már várni.
A választ előre is köszönöm.
Üdv:
Orc

Kinyomom a szemed, eltöröm a lábad... aztán mehetsz amerre látsz!

(#585) net84 válasza Orc (#584) üzenetére


net84
őstag

Kérheted vissza az árát, mert ha jól emléxem, akkor 40 nap után már bármilyen indoklás ellenére is elmarasztalná a bíróság a céget, a túlzott elhúzódás miatt. Illetve hivatkozhatsz túlzott kellemetlenségre, ami szerintem megintcsak megállná a helyét.
ajánlom figyelmedbe a 151/2003, illetve a 49/2003 törvényeket, amik megtalálhatóak az fvf.hu-n.
Ha nem mennek bele a pénz visszafizetésébe:
- akkor egyből kell adniuk egy teljesen ugyanolyat, ami természetesen originalt
- ha ez nem teljesül, akkor bizony a vételárat jogosan kérheted vissza
- ha továbbra is ''ellenállnak'', akkor kérd a vásárlók könyvét, amibe leírod, hogy mi a helyzet, (kb azt, amit ide is, illetve azt, hogy nem hajlandóak visszafizetni az árát)
- leírhatják a saját álláspontjukat is, majd kapsz egy példányt
- ezután besétálsz az illetékes fogyasztóvédelemhez, és kikéred az álláspontjukat...
valószínüleg a békéltetőtestülethez kerül majd az ügy

A lényeg, hogy lehetőleg ne egyedül menj be, hogy minden szóban elhangzó dologról is legyen tanud...

Ha valamit rosszul mondtam, akkor Ariadne ugyis kijavít :DDD

Read only...

(#586) DeadMeat


DeadMeat
veterán

Sziasztok
Elfustolt a videokarim (igaz en is hozzatettem 1 kis voltmoddal,de azt mar leszedtem rola,nem is latszik),es a bolt ahonnan szarmazik,azt irja a garipapiron,h kulserelmi nyom,eges stb eseten gari ugrik.De ha en azt mondom,h jatek kozben fustolt el bekell,h vegyek hivatalosan? (a kari kb 3 honapos)
Vagy mire lehet ilyenkor hivatkozni,mit lehet tenni?

Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!

(#587) Orc válasza net84 (#585) üzenetére


Orc
senior tag

Az gondot jelenthet, hogy Kft és Kft közötti problémáról van szó, vagy cégekre is ugyanezek a szabályok vonatkoznak?

Kinyomom a szemed, eltöröm a lábad... aztán mehetsz amerre látsz!

(#588) net84 válasza Orc (#587) üzenetére


net84
őstag

cég és cég között tudomásom szerint nem érvényes a fogyasztóvédelmi szabályozás, de egy próbát megér. Hátha nincsenek tisztában a dolgokkal...

DeadMeat - elvileg külsérelmi nyom az égés. Én azért megpróbálnám, hátha bevállalják. Mivel 3 hónapos a kártya, akkor ennek ellenkezőjét kell bizonyítania a cégneg, tehát hogy nem rendeltetésszerűen használtad a kártyát.

Read only...

(#589) Ariadne válasza net84 (#588) üzenetére


Ariadne
őstag

Én csak itt bólogatok halkan... :D Cégek között a Ptk él, jelen esetben a szavatossság szabályai, vagyis javítás, csere (ugyanolyanra) és vételár visszafizetése a sorrend (de nincs 3 nap, meg 15 nap javításra, hanem ki kell kényszeríteni a másik cégből...). Ha esetleg van ''garanciajegye'', amin vállalnak valamennyi jótállást, és ebben még benne vagytok, akkor azt is érdemes igénybe venni, az ott írt feltételek szerint.

De net84, pont tőled hallok ilyet, hogy ''érdemes bepróbálkozni''? :DDD Hú, pedig ezt én nem írtam volna le, mert hát ugye a forgalmazó ellen sem akarok beszélni...

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#590) Baleroo1


Baleroo1
csendes tag

Hali. Van egy Seagate 160GB-os winyóm, haldoklik szerencsétlen. A bolti garanciája már lejárt, de a gyártó weboldala szerint 2010-ig garanciás. Hogyan tudom a gyárral szemben érvényesiteni a garanciát? A weboldal röviden azt irja, hogy vissza kell küldeni a régit és ők küldik az ujjat, valamint külföldi telefonszámok vannak megadva ahol lehet érdeklődni. Egy munkatársam szerint viszont az ilyen cserét a magyarországi nagykeren keresztül lehet lebonyolitani. (Ő WD-t cserélt ilyen módon, de közel fél évébe került neki) Olyan vkit keresnék akinek sikerült már ilyen cserét lebonyolitania.

Ha mindenre tudnám a választ-sosem kérdeznék

(#591) net84 válasza Ariadne (#589) üzenetére


net84
őstag

Igaz, most egy nagyobb összegről van szó, de szinte biztos vagyok, hogy nem direkte a kisker küldte Hollandiába, hanem egy nagykeren keresztül, akit viszont ő is tudna rugdosni.
A mi üzletpolitikánkból kiindulva, egy olyan ügyfelet, aki százezres tételeket hagy nálunk, nem váratjuk ''hónapokig'', ha nem is ugyanolyat, de legalább valami hasonlót adunk neki addig is, amíg nem érkezik meg a sajátja (igaz ez projektornál kicsit húzós, de pont a múlt héten egyik kiemelt ügyfelünknek intéztük már éppen a cserenotit a javítás idejére, amikor végre visszaért a javított gépezet).
Szerintem a garanciális ügyintézés mikéntje és gördülékenysége nagyban múlik a kereskedő hozzáállásán is.
Tény, hogy nálunk is sokan bepróbálkoznak cégként érvényesíteni a fogyasztóvédelmi szabályokat.

Azt viszont nem tudom biztosan, de ha céges számlára vette, de kapott garipapírt, amin szerepel, hogy 30 nap alatt (törekvéses esetben is), akkor ''többet vállalt'' a kereskedő, amit lehet, de akkor be is kell tartani...jól tudom?

Read only...

(#592) net84 válasza Baleroo1 (#590) üzenetére


net84
őstag

Erről hallottam én is, de a nagykerek ezt nem szívesen vállalják be. Mint magánember biztosan szerencsével jársz, de eddig akikkel én beszéltem és intéztek ilyet, ők is kb. fél évet...

Read only...

(#593) Vivax válasza Mosqu!to (#273) üzenetére


Vivax
csendes tag

Válasz Mosqu!to (#258) üzenetére

Üdv!

Kb 3 ete vásároltam egy Gigabite NX76256DRH AGP videókártyát a PCLAND-nál...
Az első alkalommal hogy kipróbáltam elfüstölt!
A kártya egy már bevált ASUSP4P800E-Deluxe típusú alaplapba került,
kipróbált és működő alkatrészek közé. Az induláskor már a
BIOS beállítás közben, kb 1 perc üzem után a képernyő ''zanzás''
lett, majd a számítógép lekapcsolódott. Ez megtörtént kétszer,
majd minden kábel és egyéb átellenörzése után a bekapcsoláskor
sötét maradt a kártya, majd 3-4 másodperc múlva füst, rá 1-2
másodpercre kis lángnyelv csapott fel a jól látható helyen.
Visszaküldtem a céghez...nos azóta csak hitegetenek, meg mindenféle kitalált indokokkal húzzák az időt. Nekem is jöttek itt a ''visszakell küldeni a gyártóhoz hogy bevizsgája'' szöveggel... De kérdem én nem tök nyilvánvaló...
Gondoljunk csak bele mennyi féle cuccot gyárt gigabyte, és mennyit kaphatnak vissza a világból naponta. Nem akarom elhinni, hogy 1-2 percnél többet foglalkozhatnak egy-egy cuccal...ha épp nem burítják bele egy kohóba hogy beolvasszák...
Akkora kamukat nyomnak...egy hete azt mondták, hogy nem kellett elküldeni, most meg hogy mégis...meg hogy egy csomóval baj volt...most meg hogy nem is...
Szerintem csak az van, hogy nagyon nem akarják kicserélni! :(((

Hozzáteszem egy ismerősöm már akkor szívta a fogát, mikor megemlítettem neki, honnan vettem a kártyát...''Csak ne legyen gondod vele...'' volt a reakció.

Most hogy így utána jártam a dolognak jutottam el ide...jó, hogy itt is ezt olvasom... :W

Én is kereskedelemben dolgozok (háztartási készülékek) így képben vagyok...de még ezek után is hasba akarnak akasztani... nagyon nem akarom elhinni, hogy ez valóban így megy...
Kiváncsi vagyok a véleményekre!

Vivax

Az arany sárban is arany

(#594) net84 válasza Vivax (#593) üzenetére


net84
őstag

egyértelmű - fogyasztóvédelem, amennyiben a 15 nap után még mindig csak a hitegetés megy...

Read only...

(#595) Vivax válasza net84 (#594) üzenetére


Vivax
csendes tag

Nem vagyok az egyböl mindennel a Fogyasztóvédelemheztípus, de a délutáni beszélgetésünk után igencsak felhúztam magam...
Dobtam egy angolnyelvű levelet a Gigabite ügyfélszolgálatának is, hogy valóban ez-e az egyetlen járható út...

kösz a gyors választ! ;)

Az arany sárban is arany

(#596) george11 válasza Vivax (#593) üzenetére


george11
senior tag

Ezzel csak az a baj, hogyha látható fizikai sérülés van a cuccon, akkor a garis kötelezettség megszűnik/megszűnhet/, ezért küldik ki a gyárba ilyenkor.
Várni kell türelemmel, és rendeződik a dolog.

Ha esetleg számlával igazolni tudod, hogy szakszervíz üzemelte be a VGA-t, és a szervíz ad egy szakvéleményt arról, hogy a VGA a hibás, akkor talán lehetje eréjesebben(ez pontos j, vagy nem :F ) érvelni.

"5 millióból kijön? Fater megállt, visszafordult mint egy veszkó hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: -Mit is mondott azokról a pillangókról...?"

(#597) net84 válasza Vivax (#595) üzenetére


net84
őstag

én sem megyek elsőre...sőt, nagy ritkán kell hozzájuk fordulni, az erélyes (szerintem ly :) ) fellépés sikeres szokott lenni, de ha mégsem, amikor jegyzőkönyvet megemlítem, már késségesebbek. Egyébként minden ilyen kétes esetben célszerű jegyzőkönyvet felvetetni, hacsak nem automatikusan ezt teszi az adott cég

george11-nek félig-meddig igaza van, ha elfüstölt, akkor előfordulhat, hogy hosszabb tortúrán kell átesnie a kártyának...fizikai sérülésnek minősül az égés is.
Szakvéleményt viszont csak kijelölt független szervíztől fogadnak el. A beépítést viszont nagyon sok esetben szakszervízben ''javasolják'', és ez sokszor a garpapíron is fel van tüntetve.

Read only...

(#598) Ariadne válasza Vivax (#593) üzenetére


Ariadne
őstag

A vásárlók könyvébe beírás segíthet, ha nagyon húzzák-halasztják, erre válaszolniuk kell ha jól emlékszem 30 napon belül.

Ha 3 napon belül vitted vissza, azonnali cserére lennél jogosult egyébként, hát ez nagyon nincs meg. Ha arra gyanakodnak, hogy nem gyári hibás, nekik kell saját költségükön bizonyítaniuk ezt, és a bizonyítás nem egyenlő a saját szerviz barkácsolt véleményével, a fogyasztóvédelem által akkreditált bevizsgálók valamelyikének szakvéleménye az, amit már érdemes elfogadni, mást nem.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#599) Vivax válasza net84 (#597) üzenetére


Vivax
csendes tag

Mivel soproni vagyok nehezen lett volna megoldott a szerviz helyezi be a kártyát dolog...
Amúgy egy itteni szervizes ismerősömmel instaláltuk be a hardvert...mint említettem kipróbált alakatrészek mellé. Semmi gánya cucc, és no gányolás...túlfeszvédelemmel ellátott dugaljban volt. Mielött elfüsölt volna elötte még egy másik (GF5500) kártyával is ki lett próbálva. Tehát mikor az új kártya belekerült, fél perc múlva lekapcsolt a monitor. ez 2x lett próbálva, majd teszt a 0-ról...azaz minden egyes cuccot kicseréltünk vinyó, táp, proci vga...
működött bebootolt és elindult minden...mikor visszatettük a Gigabite kártyát már be sem kapcsolta a monitort és egy pillanattal később el is égett az egyik IC...
Ennél alaposabb vizsgálatot egyik számtech boltban sem csinálnak...
Eddig beszéltem két boltos haverral is és ők is azt mondják, hogy ezt cserélni kéne szó nélkül...
Szóval szerintem csak a lekvárkaszálás megy...hogy nem kelljen cserélniük.
Beszéltem az importőrrel de ők arra hivatkozva, hogy nem velem állnak jogviszonyban, nem voltak hajlandóak semmit sem mondani... :F
Most fel fogom hívni a PClandot, hogy mi a nagy helyezt...kiváncsi vagyok, hogy mit találnak ki.
Először jöttek a ''vissza kell küldeni a gyártonak'' szöveggel azt egy hete, hogy ''volt pár hibás és emiatt nem kell''...és cserélik...aztán tegnap, hogy mivel ''nem volt még ilyen hiba, ezért mégis csak küldik''...szóval ez az ami nekem sántít! :((



[Szerkesztve]

[Szerkesztve]

Az arany sárban is arany

(#600) net84 válasza Vivax (#599) üzenetére


net84
őstag

a te szavaiddal élve nagyon valószínű, hogy csak a ''lekvárkaszálás megy''
pontosan mióta ülnek a kártyán?

az igaz, hogy az importőrnek, nagykernek nem kell veled szóbaállnia, hacsak nem szünt meg a kisker, ahol vetted, ugyanis akkor a nagykernek kell átvennie a terméket garanciális ügyintézésre.

[Szerkesztve]

Read only...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.