Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#751) Ariadne válasza Vivax (#750) üzenetére


Ariadne
őstag

Igen, az ''asztal borogatás'' nálam már bevett kifejezés, annyit jelent, hogy bemenni reklamálni és valóban kifejezésre juttatni, hogy az embernek ez így nagyon rossz. Mert amikor csak annyit mondtam, hogy menj be az üzletbe és mondd el nekik, mi van, akkor sokszor lepattintották az emberkét, mert túl halványan próbálkozott. Sok helyen egyszerűen megpróbálják lerázni az embert elsőre, ezt pedig nem szabad hagyni, különben sehova sem jutunk. Na ennyit jelent, ha én azt írom, ''csapj az asztalra'' vagy ''menj be asztalt borogatni''. :DDD

Valóban nem bátorítanék senkit arra, hogy rögtön agresszíven viszonyuljon az üzlethez, szervizhez, mert ez megbosszulhatja magát, és azért legalább induljunk ki abból, hogy talán meg lehet egyezni - viszont van egy pont, ami után érdemes nagyon határozottnak lenni, és kifejezni azt, hogy nem viccből reklamál az ember, hanem valóban dühös amiatt, hogy jogszerűtlenül járnak el és nem fog belemenni jogellenes és számára hátrányos megoldásba. De persze ez sem azt jelenti, hogy elküldöm melegebb éghajlatra... :)

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#752) Ariadne válasza luciferc (#749) üzenetére


Ariadne
őstag

A számla az tuti mindig elég magában, mert pl. sokszor jótállási jegyet ''elfelejtenek'' adni, számlát viszont tényleg mindig kötelesek - nem csak jótállásos probléma lehet, ha nem teszik meg. :DDD

A jótállási jegy is elég lehet magában, csak akkor a 151/2003. Korm. rendeletre kell hivatkozni, tehát ez az irányadó jótállásnál (a kötelező 1 évnél mindenképp). Szavatosság esetében (2-3. év, amikor kétség esetén fogyasztónak kell bizonyítani a hiba okát) viszont úgy szól a fáma, hogy a számla bemutatása elég kell legyen, itt úgyis a vásárlás dátuma a lényeg csak. Ha pedig önkéntes jótállásról van szó (pl. monitorra, alaplapra gyártó 3 évet vállal), akkor attól függ, de az első évi kötelező jótállásnál és az azutáni szavatosságnál kedvezőtlenebb nem lehet a vásárlónak ...

Csak a jótállási jegy önmagában gyengébb azért, mert az alapján pl. elállásnál nehéz megmondani, mennyi volt a vételár, sokszor nincs rajta. De én pl. vettem már alig használt konyhai eszközt, amire még 1,5 év gari van, csak jótállási jeggyel, mert MM-es termék, gyakorlatilag a vételáron kívül minden szerepel rajta, ami a jótállási ügyintézéshez kell, és gondolom a vételárat is ki tudják keresni, ha nagyon kellene...

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#753) Superman válasza Vivax (#750) üzenetére


Superman
nagyúr

Én írtam egy emailt a kiskernek, ahol vettem és tárgyilagosan arra kértem őket, hogy a szervízükkel egyeztessék már le, hogy mi a helyzet, hol tartanak most, mert a kártya bevizsgálási ideje tudtommal 3 nap. tehát gyakorlatilag arra kértem őket, telefonáljanak egyet......Elolvasták az emailt, majd fülük botját sem mozgatták. Jövő héten kénytelen lszek tenni valamit.

(#754) Ariadne válasza Superman (#753) üzenetére


Ariadne
őstag

Hát igen, személyesen azért talán erősebb hatással tud lenni az ember rájuk, mint telefonon vagy mailben. 20 nap mondjuk még nem olyan vészes, elvileg 15-re kell törekedniük. Olyan 30-nál mondanám én azt, hogy azért álljon meg a menet, de persze egyéni vérmérséklet dolga is, no meg mondjuk egy mindennapi munkára használt laptopnál vagy gépnél mondjuk szintén másképp veszi ki magát.

Nincs konkrét határidő ezen túl, azzal lehet őket noszogatni esetleg, hogy ez neked jelentős kényelmetlenséget okoz, ezért szeretnéd, hogy javítás helyett cseréljék ugyanolyanra, ha nem tudják, adják vissza a vételárat. Szvsz egy személyes látogatás alkalmával ha az asztalra csapsz (ld feljebb kifejtve, mit jelent ez nálam :DDD ), és adsz nekik egy kis időt, hogy rendezzék soraikat, az jó lehet. Ha nem teszik, beírsz a vásárlók könyvébe, tértis felszólító levélben követeled, ami jár, stb. stb., ahogy előbb leírtam.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#755) Superman válasza Ariadne (#754) üzenetére


Superman
nagyúr

OK, köszi, ez mind tiszta, de melyiket ''vegyem elő''? A szervízt, amely egyúttal szállította a kiskernek a kártyát (Gainward forgalmazó), vagy a kiskert, ahol vettem? mert a szervíz tököl vele....

(#756) Ariadne válasza Superman (#755) üzenetére


Ariadne
őstag

Most mondjam egy PH! nagyúrnak, hogy olvasson vissza?! :( Leírom huszadjára is, hogy a kiskerrel állsz egyedül szerződéses kapcsolatban, mivel tőlük vetted a cuccot - a szerviz a kisker érdekében és helyette jár el tkp, tehát ha nem akarsz a szervizzel szenvedni, nem vagy köteles. Persze ezt számos kiskernél még nem realizálták... :U

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#757) Superman válasza Ariadne (#756) üzenetére


Superman
nagyúr

Gondolom azért nem esett le a gyűrű az ujjadról, hogy huszadszor is leírtad. Nem mindig van idő és energia visszaolvasni, egyébként visszaolvastam. :(

A többit köszönöm.

(#758) zetorg


zetorg
aktív tag

helyzet van...
8 napja, pénteken bevittem egy garis 7800gt-t az aqua-ba.tegnap mentem érte, hogy mi van.mondták, hogy a kártya tényleg rossz, de nem tudják cserélni, mert nincs meg rajta egy azonosító matrica.
kérdeztem, hogy ezt miért nem mondták, amikor leadtam a kártyát, erre az volt a válasz, hogy ők segíteni próbáltak és elküldték így a nagykernek, hátha kicserélik. :U

mit tehetek?
fogyasztóvédelem? :F
fogjam rájuk, hogy leszedték a matricát?

[Szerkesztve]

(#759) Ariadne válasza zetorg (#758) üzenetére


Ariadne
őstag

Nem köthetik matrica meglétéhez a jótállást, te elvileg a számla és/vagy jótállási jegy bemutatásával igazoltad, hogy abban a kiskerben vetted, innentől az ő dolguk, hogy intézik el a nagykerrel. Te náluk vetted azt a kártyát, feléd ők felelnek, a nagykerhez neked semmi közöd. A bevételkor sem jelezték, hogy bármi gond lenne, és egyébként is annál többet nem kérhetnek a jótállás intézéséhez, mint amennyit jogszabályban előírtan kérhetnek, és ez a számla/jótállási jegy.

Ki kell cserélniük (ugyanolyanra), vagy visszaadni a teljes vételárat. Először érdemes megpróbálni egyezkedni velük, ha nem megy, a vásárlók könyvébe beírással lehet folytatni, meg tértivevényes felszólító levéllel, és végül a békéltető tetület, aminek csak ajánlás jellegű a határozata, de azt hiszem, az aquát még nem láttam marasztalva, szóval van remény, hogy teljesítik. (A békéltetőknél az eljáró tanácsban mindig van legalább egy jogász, plusz a kereskedők és a fogyasztók egy-egy képviselője, szóval jobban járnak, ha hallgatnak rájuk a cégek.)

Egyébként miben zavart az a matrica? Jójó, nem kérhetik, de azért célszerűbb nem leszedni, ha nem zavar, hiszen mégiscsak jobb a békesség...

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#760) zetorg válasza Ariadne (#759) üzenetére


zetorg
aktív tag

a kártyát használtan vettem, nem is figyeltem, hogy nincs meg a matrica.
fölhívtam az embert, akitől vettem és sikerült megtalálnia a fecnit, amit be is vittem az aqua-ba.elösször nem akarták átvenni, azt mondták, hogy már lejárt a gari...
mondtam nekik, hogy ne idegesítsenek, náluk volt a kártya 1 hétig és ott ketyegett a garancia ideje.átvették, azt mondták, hogy megpróbálnak intézni valamit, érdeklődjek 1 hét múlva.

ezt a hetet még megvárom, de ha nem történik semmi, megyek tovább.
köszönöm a segítséget!azért remélem, hogy nem kell felszólításokat küldözgetnem :)

(#761) Davcy


Davcy
tag

Sziasztok,

egyik barátnak problémája akadt egy Fujitsu Siemens notebookkal. 8 hónapi használat után egyik reggel nem kapcsolt be, így elvitte a MM által megadott szervizbe. 2 hét után a szervizes csóka telefonált, hogy jöhet a notebookért fél óra múlva, csak hagyja jóvá, hogy új alaplapot rakjanak bele. Mint kiderült nem ingyen, hanem 120 e-ért, amit persze a barátom nem fizetett ki. Több hónapi totojázás után szólt nekem és együtt lementünk a szervizbe, ahol bemutatták, hogy azért füstölt el a lap (három helyen, 2 az egyik oldalon 1 az átellenes oldalon) mert valamit beleöntöttek, ha nem mi, akkor már így volt és 8 hónap után adta meg magát. Láthatólag tényleg így gondolták, mert aláírattam velük egy papírt, hogy elfogadják a fogyasztóvédelem döntését, a dologgal kapcsolatban. Kifizetették velünk a bevizsgálási díjat, amit persze leírattam velük, hogyha nekünk van igazunk akkor visszaadják. Kérdésem az lenne, hogy lehetséges -e, hogy valahogy valami befolyjon az alaplap alá még mielőtt megvenné a notebookot az ember, mert a haverom 100% biztos, hogy nem ő csinált vele semmit. Itt van két fénykép, fehér nyomok vannak a burkolat alsó felén ahol tényleg elfolyt valami fehér anyag, de mind a 3 helyen ott, ahol valami fehér színű téglalap alakú valami volt.

Ez egy kép az alsó burkolatról:[link],
ez pedig az alaplap alsó oldalának egyik fele, ahol két részen is vannak nyomok:[link].

Csak azért szerettem volna kérni a segítségeteket, hogy érdemes -e elvinni bevizsgáltatni a fogyasztóvédelemnél, vagy pedig tényleg úgy tűnik, hogy valami belefolyt! Lehet, hogy nem túl sokatmondóak a fényképek, de csak ennyit tudtam csinálni a szervízben.

előre is köszi a segítséget,

Davcy

(#762) Ariadne válasza Davcy (#761) üzenetére


Ariadne
őstag

Azt sosem értettem, miért ír alá valakit olyan papírt, amit nem akar... :(((

A garanciális javítás azt jelenti, hogy a fogyasztónak nem kell fizetnie semmit. Átvételkor nem jelezték, hogy garanciavesztésre okot adó dolgot látnának rajta, ha mégis így gondolják, azt bizonyítaniuk (!) kell, független szakvéleménnyel, pl. erre jó a fogyasztóvédelem által végzett bevizsgálás, amelynek költségeit természetesen a cégnek kell állnia. Ha nem tudja bebizonyítani, hogy a hiba oka az átadás után keletkezett (márpedig ezt biztosan nem tudja), akkor ingyen javítani kell/cserélni/vételárat visszafizetni. Ja, persze ha erre a ''befolyásra'' hivatkoznak, azt is bizonyítaniuk kell, hogy emiatt rossz a gép...

Békéltető testülethez érdemes elmenni (gugli a barátunk ;) ), előtte beírni a vásárlók könyvébe, végül bírósághoz lehet (és talán érdemes is) fordulni. Nagyon átvágták a barátodat, és nagyon rossz döntés volt aláírni azokat a papírokat...

mod: A Fujitsu magyar képviseletének is megérni írni egy emailt legalább, ecsetelve, milyen jogszerűtlenül jár el a szervizük, csak hogy tudjanak róla...

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#763) Davcy válasza Ariadne (#762) üzenetére


Davcy
tag

Ardien,

köszi a gyors választ! Csak azt szerettem volna hozzátenni, hogy nem mi írtunk alá akármit is, hanem ők írták alá, hogyha elvisszük a fogyasztóvédelemhez, akkor elfogadják a döntésüket, és cserélik garanciálisan az alaplapot. A kérdés az volt, hogy lehetséges -e, hogy tényleg valami folyékony dolog miatt lett a hiba, vagy keletkezhetett -e valami zárlatos IC-től, vagy akármi mástól. Azt nem akarom, hogy a ráfordított fogyasztóvédelmi díj után csak azt mondják, hogy nem nyert és bucskázik a haver még egy adag pénzt. Ezért tettem fel a fotókat. Tudom nem látszik rajtuk sok, de legalább annyit látni, hogy a ''dugók'' mellett csak akkor mehetett be valami, ha mondjuk egy lavór vízbe rakja az ember, a haverom meg igazán vigyázott rá. Mindenesetre köszi a gyors hozzászólást!

Davcy

(#764) Ariadne válasza Davcy (#763) üzenetére


Ariadne
őstag

Tehát ők írtak egy papírt, hogy ha ti bevizsgáltatjátok, akkor elfogadják ennek az eredményét? Ettől még nem egyértelmű a dolog.

Egyrészt nekik kellene állni a bevizsgálás költségét, ha jól emlékszem legalább 20-25.000 Ft ez a fogyasztóvédelem által akkreditált bevizsgálóknál (honlapon fent van, melyek ezek). Aztán ez vagy azt hozza ki, hogy igen, belefolyt, de nem ettől hibás, vagy pedig azt, hogy belefolyt és ettől hibás. Viszont mindkét esetben köteles lenne cserélni /vételárat visszafizetni a kereskedő, hiszen azt nem tudja a fogyvédelem sem bizonyítani, hogy ez az átadást követően keletkezett. És a kereskedő egyetlen mentesülési lehetősége ha bizonyítja, hogy a hiba oka az átadás után keletkezett, ez pedig ilyen esetben kb. lehetetlen. Szóval kifizettek egy rakás pénzt helyettük egy olyan eredményért, ami alapján - akármi is az - köteles lenne cserélni/vételárat visszafizetni... (amit viszont esetleg meg fog tagadni...)

mod: Jó, van egy másik megközelítés is: ha feltételezzük, hogy amikor megvette, akkor is ilyen volt belül, akkor viszont ezzel együtt is működött, tehát nem ez a belefolyás a hiba oka, hanem valami más. Ez bizonyítható dolog, gondolom. De ha csak annyit hoz ki a vizsgálat, hogy ''sry, nem tudjuk'', akkor is nagy összeget lehet bukni, és ha már kifizetted, max bírósági úton lehet kiszedni belőlük, ha nem akarják maguktól kifizetni.

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#765) net84


net84
őstag

egy-két kérdéses szituáció:
mindkettó szoftver-hardver kapcsolat, de más területről, és az egyikben érdekelt vagyok, a másikban csak informálódok...

tehát! Adott egy mobiltelefon x szolgáltatónál 1 év garanciával. Kikötheti-e a szolgáltató, hogy csak az általa feltett szoft-al használhatom a telefont, és amennyiben a márkaszervíz (ezt igazolni is tudom munkalappal) által feltett sw van fent, úgy ugrott a garancia... Megteheti? Úgy is, hogy a kereskedőjük beismerte, hogy egyes funkciók azért nem működnek megfelelően, mert a cég által feltöltött sw hibás???


...és amiben nem vagyok érintett:
kikötheti-e a számítástechnikai szervíz garanciális ügyintézéskor, hogy csak akkor hajlandó átvenni a számítógépet, ha a hozzá vásárolt operációs rendszer van a gépen????
Nevesítve arról van szó, hogy a Sulinetes gépeteket a város egyik legbalfaszabb cége javítja garidő alatt, és kb. két hete azzal szórakoznak mindenkivel, hogy csak akkor veszik át a gépet, ha Linux van rajt. Azzal nem érvelhet, hogy nincs rajt az op rendszer eredetiségét igazoló matrica, hiszen nagyon sok olyan licensz van, aminek nincs külön matricája (pl. Campus)...
ez ügyben egyébként várok egy reakciót a központi szervíztől is

Read only...

(#766) Davcy válasza Ariadne (#764) üzenetére


Davcy
tag

Nekem főleg az a gondom, hogy szerintem nem folyt bele semmi, azt már értem, hogyha belefolyt valami akkor bucska a dolog. Ezért raktam fel a képeket, mert ha tényleg valami folyadék okozta, akkor sansztalan a dolog. A fő kérdés az, hogy a képek alapján el lehet e dönteni, hogy esetleg valami az alaplapon folyt el (esetleg valami zárlatos dolog miatt) - mert ebben az esetben érdemes zsizsegni.

köszi,

Davcy

(#767) sasa311 válasza net84 (#765) üzenetére


sasa311
veterán

1., Ha te megvettél egy telefont X cégtől és X cégnek a márkaszervíze bármit csinál a telefonoddal az nem adhat okot garanciavesztésre.
Ha a sarki józsi dugitelefonheckelőjében csinálják az igen, de ha a hivatalos márkaszervízben az nem.

2., Szerintem a szervíznek a világon semmi köze ahoz, hogy te milyen szoftware-ket tárolsz a gépeden. Ők a hardware problémákat hivatottak megoldani. bár ez szsz.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#768) doc válasza net84 (#765) üzenetére


doc
nagyúr

úgy tudom (bár csak hallottam, biztos nem vagyok benne) hogy Sulinetes géppel gyakorlatilag SEMMIT nem csinálhatsz
tehát: nem nyúlhatsz semmilyen benne levő hardverhez, még bővítéssel sem
nem adhatod át/el
és nem cserélheted ki a rajta futó oprendszert

(#769) Ariadne válasza Davcy (#766) üzenetére


Ariadne
őstag

Épp azt próbálom megértetni veled, hogy nem feltétlenül bukta a dolog, ha tényleg belefolyt valami... :U Különösen, ha bizonyítható, hogy nem emiatt hibás.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#770) Ariadne válasza net84 (#765) üzenetére


Ariadne
őstag

Szitu 1: Szerintem is ha a márkaszerviz javítás keretében vagy egyébként fizetősen variált rajta valamit, az nem befolyásolhatja a garanciát, ebben határozottan biztos vagyok. A ''sufnituning'' nyilván más eset, de ha a hivatalos szerviz nem nyúlhat hozzá, pláne hiba miatt, akkor ugyan ki?

Szitu2: Szintén egyetértek, semmi köze ahhoz, milyen oprendszer van a gépen. A Sulinet azért azt nem tilthatja meg, hogy a jogtiszta :U Winydózomat rátegyem a gépre, jól is néznénk ki... És aki még valami kacifántosabb oprendszert akar használni, vagy a gyerek otthon progmatos... Szóval egészen abszurd. Ha ragaszkodnak hozzá, mondd nekik, mutassanak Sulinetes papírt, amin rajta van, hogy csak a hozzáadott oprendszerrel használható. Ha meg nem tudnak ilyet, akkor csak szép csendben vegyék be a gépeket...

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#771) net84


net84
őstag

köszönöm a segítségeket, a sulinetes gépes történetről valahogy így gondolkodok én is...egyelőre nem találtam olyan papírt, amin kitérnének az sw-re...

Mobilteflonos téma részletesen:
Adott a vodkafon és adott egy hivatalos Motorola szervíz. Ha én megcsináltatom a telómat sw szempontjából a Motorola szervizébe, és később valami nyügje lesz hw-sen, akkor a vodkafon nem fogadja el gariba, mert szerinte monyák...(ez a kereskedő álláspontja) a telefonba semmi nem változik szervesen, ugyanúgy voda függő a készülék, csak annyival külömbözik, hogy a gyári, működő motorola sw van fent.
Nem a Live! menü idegesít a telón, mert nem zavar, néha használom is, hanem az, hogy a helyi kereskedőnél a vodás csávó elismerte, hogy azért nem megy rajt több funkció is, köztük a kihangosító, mert a rajta lévő live! sw hibás. Tudnak róla, vigyem be, felteszik rá az újat, és próbálgassam. Nekem viszont nincs kedvem hozzájuk futkosni, és várni minden frissítéskor 2-3 hetet a mobilra - a másik szervíz pedig direkte a motorola szakszervíznek adná le, és 2 max. 3 nap alatt megfordulna a teflon.

Read only...

(#772) Ariadne válasza net84 (#771) üzenetére


Ariadne
őstag

Elvileg a jótállási jegyen feltüntetett szervizek garivesztés nélkül hozzányúlhatnak a készülékhez. Nem tudom, a vodának van-e valami extra kikötése, hogy csak hozzá viheted, ezt meg kell nézni/kérdezni. Ha nincs, akkor egy hivatalos márkaszerviz, főleg, ha papírt is ad arról, pontosan mit csinált és mikor, simán megteheti. Szerintem. :)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#773) net84 válasza Ariadne (#772) üzenetére


net84
őstag

na illentet sem láttam még garipapíron...
Motorola szervízpontok:
pl.: GSM szervíz Kft.

tehát, ha náluk csináltatom, akkor nem hisztizhet a vodkás kiscsávó, hogy garanciavesztés, meg ilyenek? Olyankor sem, ha nem az általuk használt sw kerül fel, hanem a gyári motorola sw?

Read only...

(#774) Ariadne válasza net84 (#773) üzenetére


Ariadne
őstag

Szerintem (ezt most itt hangsúlyozom) ha ír róla papírt, hogy javítás történt, ennek keretében ezt cserélte, nem szólhatnak. De nem tudom, van-e olyan előírás az adásvételi szerződésedben, hogy csak a sajátjukkal használhatod...

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#775) net84 válasza Ariadne (#774) üzenetére


net84
őstag

no ha minden jól megy, jövő hét elején kiderül...menek be a vodához.
thx

[Szerkesztve]

Read only...

(#776) Karvi1


Karvi1
újonc

Sziasztok!

A problémám az lenne hogy novemberben vettem egy videokarit, ami január elejére teljesen meghalt. Visszavittem a boltba, majd azt mondták az ugyintézés 2-3hét. Az idő letelte után felhivtam őket érdeklődve mi is van. Erre azt mondták hogy a bevizsgálás megtürtént, a termék tényleg hibás, és kapok egy ujjat. Aztán mondták hogy kb1hét mulva meglessz a kari. Mivel 200kmre lakom az érintett bolttúl ezért még előtte direkt fel is hivtam őket hogy ott van-e már a kártya, lehet-e érte menni. Azt mondta nincs, de 1,5 úrán belül tutira ott lessz. Felmentem kártya sajnos nincs. És nem tudják kicserélni ugyanolyanra vagy jobbra.
Gondoltam visszakérem akkor a pénzem, mert nem akartam semmi másra levásárolni a vételárat. Erre a srác azt mondja hogy a 31ezer ft-árt vett kártyámért vissza tud adni 22000ftot. Kicsit megdöbbentem. De egyelőre nem fogadtam el. Az érdekelne hogy mennyit követelhetek, tőlük, esetleg van-e erre valami törvény. Mert mintha valahol olvastam volna olyat hogy 6 hónap után 14%al, és azután 3%/hó-val csökkenhet a a visszafizetés a vételárhoz képest. Érdekel hogy ez hogyan müködik valüjában, és ha esetleg kérdezik hogy ezt honnan vettem akkor kellene róla egy link, vagy valami hogy igazolni tudjam.
A válaszokat előre is köszönöm!

(#777) sasa311 válasza Karvi1 (#776) üzenetére


sasa311
veterán

Mondjuk azért a topicba beleolvashattál volna ^^

Amennyiben szerintük garanciális az ügyed (ez ugye megtörtént) akkor kötelesek azt pontosan ugyan olyanra cserélni.
0., Amennyiben nincs pontosan ugyan olyan termék akkor ezek történhetnek:
1., - Megegyezés alapján kapsz helyette egy hasonlót (de erre nem kényszeríthetnek)
2., - Megegyezés szerint levásárolhatod az eredeti vételárat, ami a számlán szerepel (erre sem kényszeríthetnek)
3., - Visszakapod KP-ban az eredeti vételárat ami a számlán szerepel.

NINCS elévülés, meg mostani áron beszámítás meg régen vetted kevesebbet kapsz vissza. Ez mind jogszabályellenes.

Tömören amennyiben a bolt nem képes bármely oknál fogva a ''0''-ás pontot teljesíteni, abban az esetben megegyezhettek 1-2 pontban, de te kötelezheted a boltot a 3-as pontra.

Magánvéleményem, hogy ha a bolt nem hajlik a KP visszaadására, akkor a levásárlással jársz a legjobban (egy jobb karit +1-2 ezer forint ráfizetéssel), de akkor is ragaszkodj ahoz, hogy a számlán szereplő eredeti vételár legyen az alap a levásárlásnál.
Ha kérdezik, hogy honnan vetted mond meg, hogy ez a törvény (amit nekik tudniuk kéne, ha nem akarják bezárni a boltot). De egész nyugodtan előttük felhívhatod a fogyasztóvédelmet ill hivatkozhatsz rájuk, ők is ezt mondanák. Őket a www.fvf.hu oldalon találod, ott akár a konkrét jogszabályokat is elolvashatod.

[Szerkesztve]

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#778) Karvi1


Karvi1
újonc

Köszönöm szépen a válaszod!

A forumot végigolvasgattam kb a 300adik hozzászolásig, de kicsit meguntam ne haragudj! Azon kivül pedig szerettem volna biztosra menni, és azért tettem fel ujbol egy olyan kérdést aminek a válasza már lehet megtalálható volt itt.
De azért tényleg nagyon szépen köszönöm:)

(#779) Rowboy


Rowboy
csendes tag

Sziasztok! Megpróbálom röviden: a teljesen új konfigom nem működött normálisan, kicseréltem memóriát+tápot, de kiderült, hogy az alaplap volt a ludas (hibák ugyanúgy megmaradtak az alkatrészek után,erre vettem egy új alaplapot, most minden ok). Visszavittem, és a szervizes kiszúrt rajta 2 picit hajlott tüskét a procifoglalatban, ezért csak feltételes garanciába vette át. A lényeg, hogy 99%, hogy már vásárláskor rossz volt, csak mivel alig volt feltünő, nem vettem észre. Hiába mondtam, hogy amióta megvan, azóta rossz, természetesen nem érdekelte. Megadott egy számot, azt kell majd hívnom. Ha nem cserélik/javítják, akkor is érvelhetek a független szakértővel, vagy már késő?

(#780) Ariadne válasza Rowboy (#779) üzenetére


Ariadne
őstag

Előszöris: Olyan nincs, hogy ''feltételes garancia'', ezt szépen kitalálták maguknak az üzletek (pl. Mistral), de nem jogszerű. Jótállási idő alatt a kereskedőnek kell bizonyítania (!), hogy te okoztad a hibát, ha ezt nem tudja/akarja, akkor köteles javítani/cserélni/teljes vételárat visszaadni. Bizonyítani bárhogy lehet, de a saját szerviz véleménye csak vélemény, nem bizonyít semmit, mivel nem független (meg sokszor nem is szakértő :DDD ). Tehát itt azt kellene bizonyítania, hogy vásárláskor nem volt hajlott a tüske plusz azt is, hogy emiatt hibás a lap (ami egyáltalán nem biztos!). Vásárlóként egyébként nem is vagy köteles észrevenni azt, hogy két kis tüske fél mm-t elhajlott, hiszen nem vagy szakember.

A gyakorlati érvényesítése a dolognak nem egyszerű (nem tudom, melyik üzletről van szó), de először érdemes bejegyzést tenni a vásárlók könyvébe, leírva ,hogy ne mhajlandóak jogszabálynak megfelelően eljárni, nem bizonyítják be, hogy a hiba a vásárlás után keletkezett (és mi is az pontosan), mégsem hajlandóak teljesíteni a kötelezettségeiket. Második körben békéltető testülethez lehet menni, akik ingyen de nem kötelezően döntenek az ügyben (gyorsak), majd a döntést nyilvánosságra hozzák, ha azt nem teljesíti a cég. Ezután bíróságra lehet menni, kb. ezek a lehetőségek. A fogyasztóvédelemnek is meg lehet írni a dolgot, de ők más nem dönthetnek egyedi ügyekben. Vidéken néha előfordul, hogy kiszállnak bírságolni, de a fővárosban panasz alapján bírságolós esetről még nem hallottam.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#781) Rowboy válasza Ariadne (#780) üzenetére


Rowboy
csendes tag

Köszönöm a gyors választ, akkor ennek tudatában próbálok eljárni, ha esetleg problémáznának! :)

mod: csak most vettem észre, milyen hasznos kis honlap van az adatlapodon, minden elismerésem! :R

[Szerkesztve]

(#782) shadowf


shadowf
csendes tag

Hello,

dióhéjban a problémám, hogy lejárt az 1 év jótállás a vga karimon(7800GS) ami tönkrement. Kérdésem az lenne, hogy létezik-e ilyen hardverre valamilyen szavatossági(2 év szokott lenni) időtartam?

leírom kb hogy képzelem a dolgot: Ugye a keresekdőnél 100% hogy nem jutok előbbre(még ugyan nem beszéltem velük, de el tudom képzelni hogy ráböknek a dátumra és elküldenek) szvsz... Szóval elvinném a karit a fogyasztóvédelemhez bevizsgálni, ők megállapítják hogy megfelelően használtam a kártyát(ami igaz is, egyszer sem húztam, végig alapon ment) és hogy a rejtett hiba már eredendően benne volt. Ezután a kapott igazolásokkal mennék a kereskedőhöz... Legalábbis digi fényképezőnél kb. ilyesmi volt az eljárás. Javítsatok ki ha tévedek(ha full tévedésben élnék és esélytelen a dolog az is írjátok meg)!
Előre is köszönöm

(#783) net84 válasza shadowf (#782) üzenetére


net84
őstag

nem esélytelen, de nem egyszerű (rohangálni: fogy.véd-független, akreditált labor/szervíz-fogy.véd, kereskedő-fogyvéd-kereskedő és esetleg bíróság), nem olcsó (te fizeted az összes költséget, esetleg ha perre viszed és megítélik, akkor látod újra ezt a pénzed), és nem is egy gyors folyamat (sem a fogy.véd. sem a kereskedő nem kapkod, ez utóbbi méginkább elhúzza a dolgot, ugyanis nem fogja egyből bevállalni, hanem elküldi a nagykernek, az kiküldi a gyárnak, és ha mázlid van, akkor 1,5 hónap alatt megfordul a kártya és kapsz egy new kártyát) :(

márha jól emléxem és még él a 3 év szavatosság számítástechnikai termékre...

Read only...

(#784) Ariadne válasza shadowf (#782) üzenetére


Ariadne
őstag

3 év szavatosság biztosan van rá, de még az is lehet, hogy jótállás is. Asusra, Gainwardra, Gigabytera pl. alapból 3 év jótállást vállal a gyártó, amit kötelesek továbbadni feléd. Csak persze sok helyen nem teszik meg. Ez idő alatt pedig nekik bizony javítani/cserélni/pénzt visszaadni kell, hacsak nem tudják bizonyítani, hogy az átadás után keletkezett a hiba oka. Amit kb. nem lehet legtöbbször.

Az elméleteddel ott van a probléma, hogy a bevizsgáltatás legalább 10-15.000 Ft, amit legtöbbször max. perrel tudsz visszaszerezni a cégtől, mivel maguktól nem szoktak fizetni, és mindezt csak akkor játszhatod meg egyáltalán, ha az lesz az eredménye, amit akarsz. De simán lehet az is a végeredmény, hogy megállapíthatatlan, gyártási vagy külső ok miatti a hiba, azzal meg mehetsz a sóhivatalba és buktál plusz pénzt.

Szóval szerintem nézz utána, a gyártó eleve több évet vállal-e, és kezdd el szépen követelni rajtuk, ha igen. Vásárlók könyve beírás, békéltető testület, bíróság.

Ha meg nem vállal a gyártó többet 1 évnél, akkor sajnos a szavatosság érvényesítésére, mivel neked kell bizonyítanod, hogy gyártási hibás, nem sok az esélyed... Szerintem.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#785) Cucli™


Cucli™
tag

Sziasztok
Nemrég beszart az alaplapom (Asus P5ND2-SLI) amit az aquaban vettem tavaly április magasságában. Olyat csinál hogyha 2x 512 ram van benne akkor kis idő után vagy szétfagy a gép vagy restartol. Ha csak 1 van benne akkor vígan elvan és nincs semmi baja.
Eddig még nemvolt semmivel garanciás problémám és ez lesz(?) az első :O
Valakinek volt már ''dolga'' az aquaval? és ha igen akkor mik a tapasztalatok, észrevételek?
Megnéztem a holnapjukat és már nem árulnak ilyen lapot. Mivan akkor ha kicserélnék de nemtudnak ilyet szerezni?

(#786) Ariadne válasza Cucli™ (#785) üzenetére


Ariadne
őstag

Egy kis visszaolvasás sokat segíthet... ;) Egyébként az aquáról úgy emlékszem, vegyes tapasztalatokat írtak az emberek.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#787) Berke


Berke
csendes tag

Garanciális probléma az, ha a képernyőm (lcd, laptopban) háttérvilágításában csíkok jelentek meg???

(#788) Vangelis


Vangelis
nagyúr

Nem ide illik de nem látok igazán tisztána dologban!
Vagyis ide illik, csak nem hardver:D

Feleségemnek, vettünk kb 2hónapja egy csizmá.
Aminek a sarka oldalt kb 1 2 nap viselet után elkezdett elválni a ragaszás...

Visszavittük és kb 2-3 hétig volt ''javítás'' alatt...
Visszakaptuk , elhoztam és kb 3 nap után megint ugyanúhgy elkezdett elválni az oldalánál.. mint ezelőtt.

Megint vissza...de msot érdekes módon pár np mulva hívnak , hogy mehetünk árte.. ma el is mentünk érte.
Az eset ugynaz.... meg van ragasztva, hozzáértünk pattogott el a ragasztás:F

Mondjuk ahölgynek, hogy ez gáz.
Mire a hölgy.... szerinte a csizma teljesen hibátlan..., de elküldheti szakértői véleményezésre.
Mondjuk jó..... de miért nem mondtuk ezt hamarabb.... Hölgy beszól, hogy nem tudják szezonváltáskor mindenkinek kicserélni a csizmát:F

Mondom, de hát kb 3 napig hordta csak a nejem a 15rongyos csizmát.. mert mindig vissza kelett hozni.. az utiköltség meg alkalmanként 2 -3 ezer forint.
eddig 5x voltunk az kb a csizma ára:(... tehát nem hinném hogy hülyeségből járunk vissza állandóan.

Mit és, hogyan lehet ilyenkor tenni?
Ez van:(

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#789) Vangelis


Vangelis
nagyúr

up:)

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#790) sasa311 válasza Vangelis (#788) üzenetére


sasa311
veterán

Ilyenkor az van ( a 3 napos csere dolog már elmúlt), hogy ők megragasszák, és ha már sokszor megragaszották kérhettek egy újat. (persze elküldik majd ''szarértőhöz'' aki megaszondja, hogy hibásan hordtátok-e vagy csak gyárihibás)
Namost a csavar, hogy ugyan olyan nyilván nem lesz, mert már kiment a divatból. Ilyenkor törvény szerint pénz vissza, de valószínű, hogy a bolt preferálná a levásárlást.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#791) Vangelis válasza sasa311 (#790) üzenetére


Vangelis
nagyúr

Persze én is ebben élek tudom, hogy a 3 nap már elmult.


Csak cizmát még nem árultam:D, de majd tanácsot kérek AL Bundy-től:D


Hát jah ... most szakértőnl van.. lesz.

nem jól hortda jah, 2szer volt rajta:D

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#792) Ariadne válasza Vangelis (#791) üzenetére


Ariadne
őstag

Sajna van egy olyan gyakorlata a cipőüzleteknek, hogy valami saját kis sufniba küldik el, akik adnak egy ''szakvéleményt'', amely szerint a fogyasztó rosszul hordta a csizmát. Na ez ellen csak annyit lehet tenni, hogy követeled, hogy a fogyasztóvédelem által akkreditált bevizsgálóhoz küldjék (fvf honlapon fent van a lista), akkor elfogadjátok, de persze ezt nem kötelesek megtenni.

Ha ennyire ajánlották a szakértőt, szerintem valszeg a saját sufnis eset lesz, ilyenkor nem sokat lehet tenni, max. készíttethetsz egyet te magad (6-8000 Ft), de sajnos ezt sem kötelesek elfogadni. :(

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#793) Vangelis válasza Ariadne (#792) üzenetére


Vangelis
nagyúr

Isten!!!..

Bezzeg én hardvereket árulok... itt miért nicns iylen lehetőség:(----

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#794) Ariadne válasza Vangelis (#793) üzenetére


Ariadne
őstag

Ne is mondd a hardvereket... Miért nincs hatalmas fővárosunkban egyetlen olyan cég sem, ahol kétéves garis DVD írót tudnék venni anélkül, hogy könyörögnöm kellene, hozzanak már egyet, mert tényleg meg akarom venni? :O És persze ahol normális a garanciális ügyintézés is... Tudok normális gar ügyintézésűt céget, meg olyat is, ahol van az üzletben kétéves garis író - de a kettő együtt reménytelennek tűnik. :W

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#795) Vangelis válasza Ariadne (#794) üzenetére


Vangelis
nagyúr

Gyere hozzánk, igaz nem főváros de jöhetsz:)

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#796) Ariadne válasza Vangelis (#795) üzenetére


Ariadne
őstag

Kicsit messze van sajnos. Hoppá, viszont egy korrekt webáruház is van, úgy látom... Meg szimpi ''2 év gar'' feliratok, tetszik. :R :)

Mondjuk nem értem, miért néznek itt rám furán, amikor mindenből dobozos 2-3 év garos változatot szeretnék, akármennyibe is kerül... ''Hát mi csak egy évet vállalunk, mert annyit kötelező.'' LG dobozos íróra meg Asus VGA-ra, amire a gyártó több évet vállal, és ezt kötelező lenne továbbadni. Grrr... Legalább mondanák azt, hogy hoznak nekem kétéves garosat, ha már annyira fontos, de nem. Ehh, el vannak szállva az üzletek Bp-en. :( Más városokban viszont vannak olyanok, ahol értékelik, ha valaki igényes és törzsvásárló akar lenni...

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#797) Vangelis válasza Ariadne (#796) üzenetére


Vangelis
nagyúr

postázunk is:)

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#798) Ariadne válasza Vangelis (#797) üzenetére


Ariadne
őstag

Hmm, hmm, meggondolandó... Olvastad esetleg a topikbeli korábbi hozzászólásaimat? És így is? :DDD No mondjuk pont ezért tudom értékelni, ha rendesen viselkednek a ''bótosok'', és akkor én is rendes vagyok. :)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#799) Vangelis válasza Ariadne (#798) üzenetére


Vangelis
nagyúr

no problem.

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#800) MTbc


MTbc
senior tag

Hali kéne egy kis segítség.
Vettünk valamit, nem működött egyszer vissza vittem azt mondták hogy ez jó útána kipróbáltam 5 pc-ben 3 internet kapcsolattal gondolom sejtitek mi lehet ez.Sajna nem irtam fel az adatait.A javítási papíron nincs feltüntetve a gyári száma!(A számlát még nem látam).Kértema a szervizest hogy mutasa meg mit csinált Nála működött Majd egy garis náluk vásárolt termékre bevizsgálási pénz kérnek.Mit csináljak?Jöhet hideg meleg.A másik meg mondtam hogy próbálja ki előttem nála tényleg jó volt de szerintem az adsl modem miatt mert nekik még s régi van nekünk pedig az új!Ilenkor mit csináljak?KÖszi.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.