Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#101) nRu3 válasza ::Geri:: (#100) üzenetére


nRu3
addikt

rámenöseben, sürüben b@szogasd öket , hisz a kártya a tiéd és már sok idő is eltelt, ha látják nem nagyon izgatod magad akor ők sem fáraszák magukat.

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#102) nRu3 válasza nRu3 (#99) üzenetére


nRu3
addikt

UP?

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#103) ::Geri::


::Geri::
tag

Na.. írom a fejleményeket. Tegnap előtt felhívtam őket, hogy 1 hónap és 2 napja van náluk a kártyám, jött a válasz hogy mentek érte a beszállítóhoz, megvan a cserekártya, ok a dolog. Rá is kérdeztem, akkor biztos megvan? ''Igen''. ok.

Ma reggel megcsörren a telefon ''Szia, bocs de egy agpset küldtek ki és kiderült hogy feltételesen kiküldik a gigabytenak, még minimum 1 hónap''. Nem akartam ordítani a telefonban, inkább elköszöntem.

Na most mi a jó franc a teendő ilyenkor ? Most már tuti hogy perelek/feljelentek/csinálok valamit, de nincs semmi törvény adta kötelezettségük? 1,5 hónapja vettem a kártyát, most kb augusztusig nem is lesz hírem róla ? Tanácsokat kérek plz!

Life is Short, Upgrade Hard

(#104) ::Geri::


::Geri::
tag

UP! Érdekelne a véleményetek! thx

Life is Short, Upgrade Hard

(#105) #00809728


#00809728
törölt tag

Szasztok!

Tud valaki nekem egy olyan linket ill oldalt berakni aki a gariztatásról szól.Pld mobiltelefont ha már 4-szer jaívitattom akkor nem kőtelesek kicserélni?

Várom az infokat kérlek bennetekeket segitsetek.

(#106) luciferc válasza #00809728 (#105) üzenetére


luciferc
őstag

kicserélni elvileg nem kötelesek, viszont van egy olyan kitétel a megfelelő jogszabályokban, hogy a javítást a vevőnek okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni, 4 javítás ugyanarra a hibára már szvsz jelentős kényelmetlenség. Illetve ha jól tudom arra is van lehetőség, hogy elállj a vásárlástól, ha nem tudod rendeltetésszerűen használni a készüléket. adtnál kicsit több infót? ugyanazzal a hibával? milyen gyakorisággal volt gariztatva?

(#107) #00809728 válasza luciferc (#106) üzenetére


#00809728
törölt tag

Telefonom egy s700i decemberi vásárlásu.
A telom amikor hívnak nem mindig de lefagy.Kb 2 honap után jelentkezett a hiba.
Szoftver friss majd vissza ad kb 1 hét mulva cserekészüléket addig kaptam.
Kb rá 2 héttel ugyanazok a hibák.Felvittem majd 2 hét után kőzőlték mehetek érte.
zoltam egy havernak menjen el érte Bp és használja majd vigye vissza ha rossz.
Természetesen kb 2 nap után kideült rossz.
Akkor kicserélték a memoriakártyát benne azt mondták az volt rossz.
Kb 3 napja kaptam meg ismét és megint rossz ugyanaz a hiba.Telefonáltam nekik és azt mondták a teloba a telefon jó a simkártyám szar.Oké kicseréltettem ma a simkártyámat a panonnál.
Na nem telt bele 5 perc hívtak is és már jőtt a hiba.Szétesik a kép és újraindul a telefon de mindent vissaztesz alapra tehát állítgathatom be újra.

Kiváncsi lennék most mivel állnak elő.Ezért kéne egy garival kapcsoltaos infó!:R

(#108) luciferc válasza #00809728 (#107) üzenetére


luciferc
őstag

Ptk

306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
(4) A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja.
(5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el.

Ezek alapján szvsz teljesen jogos hogy te cserét kérsz. A (2) bekezdést már régen kimerítették a 4-szeri javítással, igen jelentős kényelmetlenséget okoztak. Szóval kutyultam a dolgokat, bocs, visszavenni nem kötelesek, de cserélni szvsz igen!

[Szerkesztve]

(#109) #00809728


#00809728
törölt tag

Köszönöm szépen.:R

Írkáltam még máshová is és azt valaki elmondthatta olyannak aki tudhatott az én telomról.
A lényeg felhívtam kb 1 órával ezelőtt és kérdzeték akkor mit szeretnék én 2 variánst ajánlottam.
- új telot kérek s700i
-új telot k750i

Kiváncsi vagyok melyik lesz?

(#110) #00809728


#00809728
törölt tag

Ja a legjobb részt le sem írtam.:Y

Megkaptam a hétvégén a Bp-s nagykertõl a 3-szor is javított S700i-met.
Hát azt mondták a kártyát kelett benne kicserélni igaz azt is ott vettem és 128mb de tõnkrement.
Én ugy tudtam egy kártya mükõdik vagy nem.
De ami a legjobban bántott Karcos,Brandon foliát levették majd tõbbszõr visszatették nem jól.Persze igy már nagyon nem is tapad.Tehát szar.
Ami a csucs tele koncert fényképekkel.''Caramel és társai''
Gyerekek ezt álmomban sem képzeltem volna.Tehát ennyit a gariról ill a javitatásokról!Sajnos meg kell,hogy váljak a telcsimtõl mert a gariztatást már meguntam és elment akedvem az egész Bp-s hobelebanctól.
Szfvárról már 3-szor felvittem és kb 25-szõr telefonáltam.Inkább veszek a panonnál telot lehet az sem jobb de biztosabb.:Y

(#111) lesaux válasza #00809728 (#110) üzenetére


lesaux
veterán

Ami a csucs tele koncert fényképekkel.''Caramel és társai''

Légyszi, ezt írd már le úgy, hogy megértsem, mert ha az van, amire gondolok, akkor picsán lehet őket rúgni. Javításnál csak új alkatrész építhető ugyanis a termékbe. Persze most nem tudom, hogy a memóriakártya alkatrésznek számít-e.
Egyébként a sztorit ahogy van, leírnám a panaszkönyvbe.
Ja, és törekedniük kell a 15 napos javítási határidőre, csak indokolt esetben lehet több.
Ezt érdemes elolvasni: Bővebben: link

(#112) #00809728 válasza lesaux (#111) üzenetére


#00809728
törölt tag

A lényeg a telomnál a fagyások voltak.Erre ők az első alkalomnál egyből á tudjuk szoftvert kell frissiteni.
2 alkalomnál hát a memoria kártya ami benne volt én az helyett kértem egy nagyobbat 32mb helyett 128lett.
Akkor azt mondták ,hogy átnézték és kitisztitották és jó.
Akkor a havernál újra gebasz volt ezért már másnap visszakapták a telcsimet és ott volt ugy 2 hetet ugymond tesztelés alatt.
Akkor közölték a memoria kártya amit adtak eredeti sony teljesen új az volt a rossz most már tuti jó lesz.
Hazahoztam és akkor tüntek fel a minőségi problémák.Karcos,a fóliát összkarcolgatták ill össze-vissza tapogatták annyira ,hogy vehetek egy újat 2500ft-ért.
A fképet meg sajnos későn vettem észre a készülékemen.Biztos ez volt a teszt!

(#113) hardy01 válasza e-biza (#10) üzenetére


hardy01
csendes tag

Van külön a gyártó álltal vállalt garancia + létezik szervíz garancia.
Ha mondjuk 1+2 éves gar van a termékre, akkor abban a nagykerben ahonnan származik a termék utána kellene kérdezni a feltételeknek.

(#114) luciferc válasza #00809728 (#109) üzenetére


luciferc
őstag

ha van híred akkor ne habozz megosztani velünk! cserélik?

(#115) #00809728


#00809728
törölt tag

Ugy tudom a nagyker a RIGHTPHONE és a garis javítatója a E-CARIE SOLUTIONS KFT

Innen van a telom.

Tegnap felhívtam őket és 2választásuk van.Csere S700i-re vagy K750i adnak helyette persze origi és nem járt egyik sem koncerteken.
Ma kapok választ.

(#116) Nedudgi


Nedudgi
aktív tag

Sziasztok!

Egy kiskerben vásároltam egy eszközt egy év garival, és annak teszemazt folyó hó 14-ig szól a garanciája, és és én beviszem előtte 7en a cuccot a kiskerbe, mert tönkrement. És azt mondja aekem hogy nem tud gariztatni mert a disztribútornál pl: kedd-szerdán van gari ügyintézés, de hétfő 14. és kedden már le fog járni a gar. Én viszont még időben vittem be a kiskerbe? Nah ilyenkor mi van? Megszívtam?

(kitalált adatok)

It took the computational power of three Commodore 64s to fly to the moon. It takes a 486 to run Windows 95. Something is wrong here. -- SC sig file UBUNTU - KDE - Rock'n'Roll

(#117) luciferc válasza Nedudgi (#116) üzenetére


luciferc
őstag

dehogy szívtad meg. Az átvételről papírt kell kapnod. Innentől kezdve nincs kérdés, hiszen te a kiskerrel állsz szerződésben, tőle vetted a terméket. Időben bevitted, tehát a garancia érvényes. Ennyi. Persze, akkor ha kitalálnák, hogy évente egyszer van nagyker ügyintézés, akkor minden termék garja ugrik? Szóval ne hagyd magad.

(#118) Nedudgi válasza luciferc (#117) üzenetére


Nedudgi
aktív tag

Én is így gondoltam. A Kiskeres viszont vmi olyat magyarázott, hogy a gari az a nagykerbe szól, de ők intézik. Nem egészen értem...:F
De majd meglássuk amikor beviszem a kártyát. Eddig csak telefonon beszéltünk. Az a baj hogy régi vásárlójuk vagyok, és sose volt eddig semmi gond, nem hinném hogy át akar b@szni...

It took the computational power of three Commodore 64s to fly to the moon. It takes a 486 to run Windows 95. Something is wrong here. -- SC sig file UBUNTU - KDE - Rock'n'Roll

(#119) luciferc válasza Nedudgi (#118) üzenetére


luciferc
őstag

ha így is van, akkor sem lehet számodra hátrányos, hogy adott napokon nincs garamciális ügyintézés. Ez ki van zárva.

(#120) rollins


rollins
őstag

Én is beállok a sorba mint várakozó. Egy Nec nd-3520a dvdírót vettem a kékhalban, pécsen és kb.4 hónap után nem akart CD-t se írni se olvasni, ezt a pécsi boltban is tapasztalták, mikor visszavittem és ők is megnézték (pár nap múlva) Úgynézki a központban szarakodnak vele. Eddig ''még csak'' 3 hét telt el. Ma kellett volna megkapnom az új írót, de azt mondták telefonon hogy érdeklődjek 3 nap múlva.
Attól tartok ez így fog menni egy darabig, míg nem sikerül nekik nagyon felbosszantaniuk. Remélem, nem így lesz. Szvsz ez az egész garancia ügyintézés úgy ahogy van, el van cseszve és jó lenne ha az illetékesek változtatnának rajta. Egyébként a Nec dvdíró a ''jó minőség'' hírében áll , csak hát én ilyet fogtam ki.


[Szerkesztve]

(#121) rollins válasza rollins (#120) üzenetére


rollins
őstag

Megoldodott: Kaptam egy Pioneer DVR-109 -est helyette +1 ezresért (érdekes). Vajon Pio meddig fogja bírni?....Ez a picit több mint 1 hónap..., az akkor is sok.

[Szerkesztve]

(#122) Mikk^


Mikk^
csendes tag

Üdv

Látom itt is vannak akik benne vannak a garanciális ügyintézésbe.
Nos.
Van/volt egy 915Ft+ LG monitor.
Eltöltött 2x 1,5hét időt szervízben. Egyszer sem tudták rendesen megjavítani.
Kaptam egy cserepapírt. Most az ''EUC'' bolt 15 napot mondott, hogy annyi ideje van beszerezni egy ilyen monitor.
Hiába mondtam hogy már 2szer volt ez szervízben és így már bőven kifutottunk a 15 napból
(1 napot -illetve du hazahoztam másnap du vissza szervízbe- volt itthon).
Erre azzal jött hogy az nem az ő átvevő szervizük.
Ráadásul a @@csög@@kó elkezdi hogy milyen jó üzlet lenne nekem 2évente cseréltetni a monitorom. Majdnem kiszedtem a pult mögül ezért.

Szóval tényleg van 15 napja hogy szerezzen másikat?
Mennyi az esélye hogy egy ilyet tudnak hozni?
A számlán milyen összegnek kell szerepelni elvégre újraindul a garancia?
Ez nem a boltnak okoz kárt nem, elvégre LG indította a cserét és a végén ő fizeti ki?!

Egyébként elegem van a magyar garanciális ügyintézésből és flegma szervizesekből!

(#123) rollins válasza Mikk^ (#122) üzenetére


rollins
őstag

Mikor megkaptam a cserét, a garancia újraindult. A csere számlán az aktuális árak voltak. Tehát a Nec -et is és a cserébe kapott Pio -t is az aktuális áron számolták. De azt nem tudom hogy ez így korrekt volt -e. De hogy mi a franc tartott több mint egy hónapig, azt nem tudom megérteni.

(#124) Steve 018


Steve 018
csendes tag

Helló Mindenkinek! A hozzászólásom kicsit hosszú lesz de érdemes lesz végigolvasni!!!
Én egy miskolci számítástechnikai boltban vásároltam egy Asus 9600 xt videókártyát 39000 huf-ért. Hazavittem, örültem neki. A tesztprogramok jól lefutottak( 3dmark 03 stb), de játékokban a Vpu recpver mindig bekapcsolt -> ha kikapcsoltam akkor fagyott. Nekem se kellett több fogtam magam és a kártyát és visszavittem. A boltba mondta a fószer, hogy majd ők megnézik és akkor elválik, hogy mi lesz vele. Másnap felhívtam őket és mondták, hogy tényleg hibás. - mondom :''tényleg?''. Aztán kezdődött a telefonálgatás... a kártyát elküldték a forgalmazónak, de a garanciális cserekártyára összesen !!!6 hétig!!! kellet várnom. Most pénteken mentem a boltba és mondták, hogy megérkezett a kártya és előtúrt az előadó egy dobozból egy zacskós kártyát. Mondom lassan, lasan ...én dobozba hoztam. Erre előkereste a dobozát a régi kártyámnak, amit otthagytam és mondta, hogy csak a kártyát küldik el. Mondom OK. De amit utána csinált aazt a szememnek se hittem el...fogta a kontakt spray-t és elkezdte fújogatni a kártya ventijét. Megkérdeztem, hogy mit csinál? használt a kártya? erre azt mondta, hogy most használtat küldtek. Érdekes én a kártyát egy hétig se tudtam használni rendeltetésszerűen ő meg egy használtat ad.... Mondom ezt lenyeljük mert mondta, hogy ők nem nézték még meg de biztos jó. Mondom OK. Hazavittem, betettem, ment rendesen. Mondom nézzünk egy TV-out-ot...néztem volna de olyan sötét a képe, hogy ha a tv fényerejét max-ra állítom, akkor is halovány. A színek élesek rajta csak éppen a fénye nincsen -> gammakorrekció sem segít rajta szal tutira hibás....más fórumon is olvastam ilyen hibáról.
A kérdésem az lenne, hogy most ha visszaviszem akkor reklamálva kérjem vissza a pénzem vagy várjak újra heteket mire küldenek valami használt izét? Egyáltalán garanciális cserére küldhetnek-e használt eszközt, amikor én egy újat vettem? Jah és a fószer nem akarta meghosszabítani a garanciát sem. Akkor hova lessz az az egy és fél hónap a garanciaidőből, amikor nem is nálam volt a kártya? Valaki tudna mondani olyan linket ahol az erre vonatkozó jogszabályok vannak felsorolva?
Elsőnek ennyit, sztem érdekes dolgokat művelnek ezek a boltoscsávók.
Minden lehetséges megoldást várok!

(#125) Viktor0610 válasza Steve 018 (#124) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

Én fényképezővel jártam így... Nekem több, mint két hónapot ültek a cuccon, több telefon, e-mail volt már, mire kicserélték. Én sz.tem újat kaptam -szvsz. használtat _nem_ adhattak volna.
Ja, mégegy! A gari újraindult a csere napjával!!!

Samsung Galaxy A54

(#126) Conki


Conki
tag

Nekem az lenne a kérdésem, hogy most, hogy az EU-hoz tartozunk, itthon is érvényes-e a kötelező 2 éves jótállás. Vagy garancia. Vagy hogy van ez?

(#127) Steve 018 válasza Viktor0610 (#125) üzenetére


Steve 018
csendes tag

Akkor asszem, holnap meglátogatom a boltot, rájukborítom azt asztalt és kérem vissza a pénzem....
Csere helyett ugye lehet kérni azt, hogy adják vissza a pénzt mert nincs nagy kedvem hónapokat várni egy újabb hibás cuccért....
Jogszaályoss site-ot nem tudsz? Mert nagyon az orruk alá dörgölném....

(#128) Conki válasza Steve 018 (#124) üzenetére


Conki
tag

Nálam az X800XT hozota elő a VPU recovert, fagyogatott, túlmelegedett (10 hónaposan).
Vettem egy új, Zalman hűtőt rá.
Azóta is jó:)
A Garanciát meg megehetik...

(#129) Steve 018 válasza Conki (#128) üzenetére


Steve 018
csendes tag

Már mind1 a kártya TUTIra hibás volt mert ők is azt mondták. 3dmarkban nem fagyott csak game-okban. A gpu hőmérője szerint 40 fokos is alig volt amikor vpu-zott. És amikor max-on járt a venti akkor is u. úgy vpu-zott mint pl 80%-osba. Már nem vpuzik a cserekárty csak éppen szar a tv-out mert sötét a képe. Hallottál már ilyen esetről? Más fórumokba azt mondják hogy rarish csere, ha ilyen baja van.

[Szerkesztve]

(#130) szeva000


szeva000
addikt

Nekem is lenne egy kérdésem!
Beszart a DVD íróm(NEC3500),még anno 25000ft-ért vettem.Most visszavittem,még éppen garis,de ha felajánlanak mittom én helyette egy NEC3540-as írót,ami most kb 12000ft,akkor a 25000ft-ból a különbözetet visszakapom vagy levásárolhatom még?
Vagy ha nem tudnak ugyanolyan írót adni,akkor a pénzt is visszakérhetem?

[Szerkesztve]

(#131) Conki válasza Steve 018 (#129) üzenetére


Conki
tag

Ilyennel még nem találkoztam.

Egyébként nekem is csak 1-2 játékban vpuzott, 3dmark ment rendesen, még húzva is.
Eleinte az alap frekvenciák csökkentettem, majd kicseréltem a hűtőt rajta.
Ez megoldotta.

(#132) Steve 018 válasza Conki (#131) üzenetére


Steve 018
csendes tag

Akkor kapufa. Már úgysincs meg az a kártya, ami vpu-zott. De az a kari nem melegedett túl.

[Szerkesztve]

(#133) Steve 018


Steve 018
csendes tag

Valakinek valami ötlet a 124-es hozzászólásomra? Fontos lenne mert holnap megyek vissza a boltba.
Bármi ami eszetekbe jut.: jogszabály meg ami ilyenkor kell az orr alá dörgöléshez a boltban.

(#134) szeva000 válasza Steve 018 (#133) üzenetére


szeva000
addikt

Termékfelelősség, szavatosság, jótállás


A termékfelelősség a már bekövetkezett károk helyrehozatalát jelenti. Az EU-ban ha valamely termék, a termék hibájából akár személyben, akár más tárgyakban kárt okoz, akkor termékfelelősségi igénnyel lehet élni. Ha például tönkremegy a TV, és emiatt megsérül a mellette lévő videó és hifi torony is, akkor kérhető az így keletkezett kár megtérítése.



Terméknek minősülnek az ingóságok és az energia.



Hibáról akkor beszélünk, ha a termék minden körülmény figyelembevételével nem nyújtja azt a biztonságot, ami általában elvárható. Figyelembe kell venni a rendeltetésszerű használatot, a forgalomba hozás idejét, és a termék árusításának körülményeit is.




Az EU irányelvek szerint a keletkezett károkért a termék gyártója felel (az importőr is gyártónak minősül). Előfordulhat, hogy többen felelnek a kárért (pl. gyártó, alkatrészgyártó, importőr), ekkor a termékért e szervezetek egyetemlegesen felelnek.




A felelősség alól mentesül a gyártó, illetve a forgalmazó, ha:

a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető;
nem hozta forgalomba, vagy nem forgalombahozatal céljából gyártotta;
a hiba arra vezethető vissza, hogy a terméknek egy hatósági előírásnak vagy jogszabálynak kellett megfelelnie.

A felelősség alól mentesül a a résztermék előállítója,



ha a termék szerkezete okozta a kárt (ilyenkor a végtermék gyártója felel).

Az igényérvényesítés 3 éven belül lehetséges, melynek kezdete a károsodás/hiba felismerése. Az ún. jogvesztő elévülési idő 10 év, melynek kezdete a forgalombahozatal. Ezt követően semmilyen igénnyel nem lehet élni. A termékfelelősségi jogszabály alapján akkor indítható kártérítés, ha a hibás termék által okozott kár legalább 500 eurónak felel meg.





A kártérítés mértékét - amennyiben a gyártó és a fogyasztó nem tud megegyezni - kártérítési eljárás során a bíróság állapítja meg.



A károsult köteles bizonyítani a hibát, a kárt és a kettő közötti okozati összefüggést;
míg a gyártó illetve a forgalmazó köteles bizonyítani, hogy minden előírást betartott.
Szavatosság



A szavatosság az áru, szolgáltatás rendeltetésszerű használatáért meghatározott ideig való jótállás.



A vásárló


A szavatossági igény vásárlói benyújtásának határideje 2003. július 1-től 2 évre nőtt.



A vásárlástól számított első hat hónapban jelentkező hiba esetén a kereskedő köteles bizonyítani, hogy a hiba a vásárláskor nem volt benne a termékben, hogy a hiba nem a teljesítéskor is meg lévő körülmények miatt keletkezett, hanem az áru rendeltetésellenes használata okozta. A Rendelet több kötelezettséget is felállít a kereskedő részére: mindenekelőtt a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyen rögzítenie kell a vásárlás tényét, illetőleg a kifogás beazonosításához szükséges adatokat, továbbá amennyiben a kifogást a fogyasztó igényétől eltérően rendezi, ennek indokát is.



Szükségképpen szakvélemény beszerzésével lehet minden kétséget kizáróan igazolni azt, hogy a meghibásodás nem gyártási hiba eredménye.

A törvény vélelem miatt az első hat hónapban a kereskedő köteles bizonyítani, és a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos valamennyi költséget viselni - így a szakvélemény beszerzési költségét is.



Hat hónap leteltével a bizonyítási teher megfordul és a továbbiakban nem a kereskedőnek kell a hiba keletkezési körülményeit bizonyítania, és ennek a bizonyításnak a keretében az esetlegesen szükséges szakvéleményt beszereznie, hanem - a Rendelet vonatkozó rendelkezései értelmében - a fogyasztó közvetlenül fordulhat a Főfelügyelőséghez. Ez esetben a fogyasztónak tudnia kell azt, hogy egyrészről a vizsgálat költségeit neki kell megelőlegeznie és az csak abban az esetben jár vissza neki, ha a kifogása alaposnak minősült. A vizsgálati díjat - mivel ez esetben az a szavatossági igény teljesítésével kapcsolatban felmerült költségnek minősül - a kereskedő köteles visszatéríteni, de a visszatérítési kötelezettséget az FVF nem állapíthatja meg, csak a bíróság.



A jogérvényesítés elévülési ideje:

a tartós használatra rendelt termékeknél a szavatosság elévülése három év letelte után következik be.
nem tartós cikkeknél hat hónap után évül el a szavatossági igény.
Azaz ezen idő alatt élhet jogaival a fogyasztó. Azoknál a termékeknél, amelyeknél egy év a jótállási idő, további két esztendeig, azoknál pedig, amelyeknél kettő év a jótállás időtartama, további egy évig érvényesíthető a szavatosság.



A nem tartós használatra rendelt termékeknél (például: cipő, egyéb ruházati termékek stb.) a szavatosság alapján érvényesíthető jogok általános elévülése hat hónap. Ha a vásárló e hat hónap alatt menthető okból nem tudja szavatossági jogait érvényesíteni így különösen, ha a hiba, jellegénél, avagy a dolog természeténél fogva hat hónapon belül nem volt felismerhető - szavatossági jogait a teljesítéstől (vásárlástól) számított egy évig érvényesítheti.

Az EU-ban a szavatosság az alábbiakra terjed ki:

az áru nem alkalmas a használatra;
teljesen más árut szállítanak, mint amit a fogyasztó rendelt;
hiányzik a használati utasítás;
kevesebb áru érkezik, mint amennyit a fogyasztó rendelt;
hibás teljesítésnek minősül a szolgáltatott áru szakszerűtlen összeszerelése is, ha a szerelés szerződéses kötelezettség, és azt a kötelezett vagy olyan személy végezte el, akinek magatartásáért a kötelezett felelős;
a kötelezett felel akkor is, ha az áru összeszerelését a szerződésnek megfelelően a jogosult végezte el, de a szakszerűtlen összeszerelés a használati útmutató hibájára vezethető vissza.
A fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely ezektől a rendelkezésektől a fogyasztó hátrányára tér el.


A minőségi vagy mennyiségi hibáért kellékszavatossággal, a jogi hibáért jogszavatossággal tartozik a kötelezett (aki lehet a gyártó, a forgalmazó vagy a kereskedő). Jogi hibának minősül, ha a hibátlan teljesítés ellenére a jogosult nem szerzi meg mindazon jogokat, amelyek őt jogszabály vagy szerződés alapján megilletnék.


Ha a termék nem felel meg a szerződésnek, a fogyasztót a következő szavatossági jogok illetik meg:

a Ptk. módosítása a fogyasztók számára előnyös irányba változtatta meg a jogérvényesítés sorrendjét. A korábbi szabályozás szerint a fogyasztó elsősorban a hiba kijavítását, illetőleg megfelelő árleszállítást kérhetett, és csak abban az esetben kérhette az áru kicserélését, ha a hiba nem volt rövid idő alatt (8 napon belül) értékcsökkenés nélkül kijavítható, vagy a kijavítás a jogosult érdekeinek sérelme nélkül nem volt lehetséges.



Egyrészt az új szabályozás alapján a fogyasztó már első körben választhat, hogy kijavítást vagy kicserélést kér, tehát a kicserélés, mint igény teljesítésének nem feltétele a javíthatatlanság. A fogyasztó választási lehetősége csak akkor korlátozott, ha a kicserélés lehetetlen (pl. nincs azonos vagy hasonló termék a kereskedő készletében) vagy ha a csere aránytalan többletköltséget eredményezne (pl. azonnal és minimális költségigénnyel járó javíthatóság esetén).



Másrészt az szabályozás alapján a szavatossági jogok érvényesítésének sorrendjében második helyre került az árleszállítás igénylésének a lehetősége, illetőleg az elállás (azaz a vételár visszakövetelése), mely utóbbira akkor kerülhet sor, ha a jogosultnak sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, illetőleg ha a korábbi igények teljesítését a kötelezett nem vállalja vagy nem tudja teljesíteni. Fontos szabály ugyanakkor, hogy jelentéktelen hiba miatt nincs helye elállásnak.





A forgalmazó


A forgalomba hozó felelős a fogyasztóval szemben azért, hogy az áru annak átadásakor megfelel a törvényes vagy szerződésben meghatározott tulajdonságoknak.



A gyártó, illetve a forgalmazó mentesül a felelősség alól, ha



a fogyasztó már a szerződéskötéskor tudott a hibáról, és ennek ismeretében is megkötötte a szerződést;
a fogyasztó észreveszi, hogy a kötelezett hibásan teljesített, és ezt nem közli időben, akkor az ebből eredő kárért nem felel.
a fogyasztó szavatossági jogait az olyan hibák tekintetében érvényesítheti, amelyek a teljesítés időpontjában már megvoltak, és két éven belül felszínre kerültek. Használtcikkeknél ez a határidő az eladó és a fogyasztó közötti megállapodással egy évre lerövidíthető.
Jótállás



A jótállás esetében arról beszélünk, hogy az áru az átadáskor hibátlan volt. Ez tehát szigorúbb felelősség a szavatossághoz képest, mert a hibás teljesítésből eredő jogvita esetén a gyártónak, illetve a forgalmazónak kell bizonyítania, hogy hibátlan árut adott át és a hiba a fogyasztó rendeltetésellenes használata miatt keletkezett.



A jótállás legrövidebb időtartama 12 hónap, de egyes termékeknél ennél is hosszabb lehet.
A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003 GKM rendelet szerint a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Fogyasztói jogok


A vásárló kérheti a hiba kijavítását,
a vételár leszállítását,
a hibás áru kicserélését,
valamint a munka újbóli elvégzését.
Javítás esetén - a hiba bejelentésétől kezdődően - a jótállási idő azzal az időtartammal meghosszabbodik, amely alatt az áru rendeltetésszerű használatra alkalmatlan volt. Ha a hibás árut ki kell cserélni, illetve a munkát újra el kell végezni, a jótállás újra kezdődik.



A vásárló - a szavatossági szabályokkal ellentétben - nem javíthatja ki maga a hibát, mert ezzel elveszíti a jótállási jogait.



Tartós termékek esetén amennyiben a termék a vásárlástól számított 3 napon belül meghibásodik, a forgalmazónak ki kell azt cserélnie. (Kivéve, ha a termékbe beépített biztonsági elemek (például elektromos biztosíték) hibásodnak meg.



Igényérvényesítés


A vásárló jótállási igényét a jótállási jeggyel érvényesítheti, de meg kell őriznie a vásárláskor kapott fizetési bizonylatot is (blokk, nyugta, számla), mert a jótállási jegy csak ezzel együtt érvényes.

(#135) Steve 018 válasza szeva000 (#134) üzenetére


Steve 018
csendes tag

Köszönöm szépen!! Ezt jól áttanulmányozom. És mi a véleményed az esetemről?(#124) hozzászólás

(#136) szeva000 válasza Steve 018 (#135) üzenetére


szeva000
addikt

Véleménywm??
Én már ledöntöttem volna a kiscsávót!
Ha cserélnek,akkor csakis újat vegyél át,a gariidő a szervízben töltött idővel tolódik.
Ha nem akarnak lépni fenyegesd meg őket a fogyasztóvédelemmel és ha kell lépd is meg.
Csak akkor kellet volna egy jegyzőkönyvet csináltatnod,mikor beadtad a kártyádat.

(#137) Steve 018 válasza szeva000 (#136) üzenetére


Steve 018
csendes tag

Már mind1 ezt visszaviszem -> úgyis hibás, tv-out hiba. A garanciális cserekártyánál is érvényes-e a 3 napos cseregarancia úgy mintha újat vettem volna? Holnap lenne a 3. nap....visszakérhetem az árát?

(#138) Vangelis


Vangelis
nagyúr

MM ben kicseréltek egy dvd irót nekünk, és nem adtak ismét ujra 2 év garit.

ez állitólag nem igy müx?!
Tudna valaki egy törvény tmutani erröl.

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#139) luciferc válasza Vangelis (#138) üzenetére


luciferc
őstag

holnap mutatok, ha addig más nem linkel

(#140) Vangelis válasza luciferc (#139) üzenetére


Vangelis
nagyúr

Más nem linklet, mutass létszike:DDD, had tekerjem meg a nyakukat.

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#141) kovsol


kovsol
titán

a fejhallgatóm zsinorja megtört vagy rosszúl érintkezik ott ahol belecsatlakozik magába afejhallgatóba (remélem éretetek) :D
az lenne a kérdésem ez garanciális probléma ?

May the Force be with you!

(#142) luciferc válasza Vangelis (#140) üzenetére


luciferc
őstag

No, volt itt a PH!-n garanciás cikk, annak 3. részében az utolsó oldalon (Bővebben: link) van egy kisokos, közérthetően a főbb szabályokkal, valamint egy kis törvénytár. Na ebből a tárból neked a PTK (Bővebben: link)megfelelő részei kellenek, mégpedig a 248 paragrafus, annak is az (5) bekezdése:

A törvénynek a szavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályait a jótállási jogok
gyakorlásánál megfelelően alkalmazni kell.


valamint a 308. paragrafus, annak is a (3) bekezdése:

(3) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot nem tudja rendeltetésszerűen használni. A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

Ez a két szabály együtt biztosítja, hogy sima jótállás (köznyelvben: garancia) esetén is, ha cserélték, akkor újra kezdődik a jótállás.

Nyomtasd ki ezt a kis PTK kivonatot és dugd az orruk alá.

(#143) BobChemistry válasza Steve 018 (#124) üzenetére


BobChemistry
őstag

használtat nem adhatnak, ez törvénytelen

legfeljebb akkor, ha már Te is használtat vettél

de ha új volt a kártya, akkor bontatlant kell, hogy kapj, ha meg nem tudnak adni, akkor stex vissza:Y

Bármilyen közel vagy valakihez, végtelen a távolság köztetek.

(#144) luciferc válasza szeva000 (#136) üzenetére


luciferc
őstag

Ha cserélnek,akkor csakis újat vegyél át,a gariidő a szervízben töltött idővel tolódik.

Nem nem, ha csere van, akkor teljesen előről kezdődik a gar. Vagyis ha a 3 év garos vinyó 2,5 fél év után megadja magát és cserélik, akkor újabb 3 évre van garod (feltéve, hogy a cseretermék ilyen feltételekkel kerül egyébként is árusításra.. Lásd korábbi hozzászólásom

(#145) Vangelis válasza luciferc (#142) üzenetére


Vangelis
nagyúr

a SZEMETEK...... MEGÖLÖM ÖKET, RÁADÁSUL MÉG NEM IS MÜX...... állitolag:(

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#146) luciferc válasza Vangelis (#145) üzenetére


luciferc
őstag

én a karóba húzást és lassú tűzön megsütést javaslom ;]

(#147) Vangelis válasza luciferc (#142) üzenetére


Vangelis
nagyúr

MOst hivam öketm, és kijavitják a garanciajegyet...... a szemetek:(

Mert modna akivel beszéltem, hogy ö nem volt ott és akoléga biztosan nem tudta...jah és asrác évek óta dolgozik ott:D........ és még xar is a készülék:(((

[Szerkesztve]

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#148) Vangelis válasza luciferc (#146) üzenetére


Vangelis
nagyúr

Jah de nekm ezmegint plusz ut és 60km,,,,az utiköltségemet nem kelll tériteniük? a szemetek....

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#149) Steve 018


Steve 018
csendes tag

Nah további fejlemények a ''történetemben''. A tv-out hibás használt kártyát visszavittem hétfőn a boltba. Mondták, hogy most pénteken hívjam őket, hogy mi a téma, van-e kártya vagy nincs. Felhívtam őket, mondták, hogy mehetek érte mert megérkezett. A boltba odaadták a kártyát, átírta a garancialevelet az eladó. Már mentem volna ki a boltból amikor mondom...megnézem jobban azt a kártyát. Lám-lám...ugyanaz volt a sorozatszáma, mint az első kártyának, amit még vettem. Nah itt nagy baj van mondtam az eladónak...ez ugyanaz a kártya, ami VPU recoverezik állandóan. Az eladó a telefon után kapott és hívta a forgalmazót, hogy mi ilyenkor a helyzet...erre a forgalmazó mondta, hogy tesztelték a kártyát és semmi baja. Hmm érdekes nekem az a kárty sz*rakodott....sőt még a boltba is tesztelték a szervízesek és ők is azt mondták, hogy hibás a kártya. A boltos erre mondta, hogy vigyem haza és nézzem meg a kártyát, hogy jó-e. Meg ha nemjó akkor vigyem be géppel együtt. Meg elkezdett papolni inkompatibilitásról meg alaplapi bios-frisíítésről. Bios hiba nem lehet mert a 2.-nak kapott tv-out hibás kártyának nem volt baja( nem vpu-zott). Mondtam neki, hogy én nem leszek itthon, itthagyom a kártyát, nézzétek meg ti. nah ma kb itt tartok. Még kivárom a keddet, hogy mit mondanak a szervízesek.
Bocs, de ez a hozzászólásom is hosszúra sikeredett, de ez van...
Valakinek valami ötlet?
Már az ismerősök ajánlgatják a fogyasztóvédelmet....sztem az lesz ha jövőhétre nem csinálnak valami érdemlegeset.

(#150) -Jackson-


-Jackson-
őstag

nah úgytűnik szükségem lett erre a topikra.
az alaplapomon (IS7-E2) megadta magát az egyik rögzítő-hurok a csipszetnél. pár újraindulás után megnéztem (akartam) a hőmérsékleteket a bordákon, és látom hogy az északi hídon nagyon nem úgy áll az a borda ahogy kellene. ilyen gond esetén lehet élni a garival? vagy ez teljesen esélytelen? mert igaz hogy fizikai sérülés történt, de nem fizikai behatástól, hanem magától... elvileg jövhéten kiderül, de jólenne ha megnyugtatnátok

الله أكبر | [J][A][K] [10][Q]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.