Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ariadne
őstag
szvsz joga van ahhoz, hogy kicseréljék egy ugyanolyanra, ha ez nem megy vagy nem akarják, akkor pedig visszafizessék a teljes vételárát. Ez a törvény (na jó, rendelet is).
A fogyvédelem csak elmondja, mit tehet az ember - bár a fogyvédős haver esetleg kibulizhat egy ''véletlen'' fogyvédelmi ellenőrzést, akkor szépen megbírságolhatják őket egy-egy ilyenért...
A vásárlók könyvébe érdemes belepanaszkodni, mert azzal lehet menni a békéltető testülethez, akik ingyen megmondják a tutit (bár nem kötelező a határozatuk, de nyilvánosságra hozzák, neten is). Aztán már csak a fizetési meghagyás bíróságra való beadása marad. Vagy a levásárlás, ha nem az a harcos típus a panaszos, de ebben az országban erre senki nem kötelezheti.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Thyb
senior tag
Hi, kérdésem lenne a Red Tower Computerrel, van valakinek tapasztalata?
Ma készülök náluk egy TFT moncsit venni, és hát ott ugye lehetnek elvileg pixel hiba stb(bár attól óvjon meg bennünket a gyártó). Szal az érdekelne, hogy volt-e velük valakinek garanciális tapasztalata. Előre is kössz a segitséget.Ha a hatalom csúcsán nincs erkölcs, alatta nincs szabadság.
-
mynames
senior tag
Az FVF-nek van ellenőrzési és szankcionálási joga?
Már régóta húzom, de ma viszem vissza az MP3 playert mert leesett a joy róla és így gáz a használata (hacsak nem növesztek gitárpengető méret és alakú körmöket). Kíváncsi leszek, hogy mit szólnak majd, mert már a vételkor is éreztem, hogy a boltos ősei részt vettek a Dózsa féle megmozdulásban. -
Ariadne
őstag
Van, elvileg kiszállhatnának egy jóízű bírságolásra, gyakorlatilag meg csak elmondják, mihez van jogod. De legalább az e-mailben feltett kérdésekre is válaszolnak, ez jó - telefonban azért időnkét kicsit gázos a válaszuk...
Ha még jótállásos (1 év vásárlástól), akkor kérheted 1. kijavítását, ha nem megy vagy 15 napnál sokkal tovább húzzák 2.kicserélést egy ugyanolyanra (!) 3. ha nincs ugyanolyan vagy ezt sem akarják, elállhatsz a szerződéstől, vagyis visszaadod a cuccot, ők perkálják a teljes eredeti vételárat.
Ha azt akarják beadni, hogy te tetted tönkre, jótálláson belül nekik kell írásban indokoltan közölni ezt veled (vizsgálat ehhez kb. 15 rugó, nekik ), különben mese nincs, jav-cserél-eláll... Ha nem akarják figyelembe venni, amit mondasz, írd bele a vásárlók könyvébe, amit kértél, és hogy mit reagáltak, akár minden alkalommal külön. Ennek 1 plda a tied, azzal lehet menni a békéltető testülethez, akiknek a döntése vagy meggyőzi őket (nálam eljöttek kékhalék pl), vagy nem, de akkor is már tudod, hogy állnak hozzá, ha bíróságra kerül a dolog, sőt van egy békéltetős döntés a kezedben, amihez képest nagyon már nem valószínű eltérés a bíróságon sem, bár ezt tényleg sose lehet tudni, lásd Isten meg állatkert... (meg a békltetők ingyen jól elmagyarázzák, mennyire jó esélyekkel indulhatsz tovább, és hogy célszerű).
Az eladók ''ősisége'' meg ismerős, bf-be felvételi alapfeltétel lehet...
Jut eszembe, ha nem jótállásos, akkor is vásárlástól 3 év szavatosság rulez, ugyanazt kérheted, különbség, hogy mondhatják azt, hogy szerintük nem hibás vagy te rontottad el, és akkor te állod a bevizsgálást, amit kvázi csak bíróságon lehet behajtani. Bár ha amúgy nem megy a cucc, még vételár-15 rugó is jobb, mint az abszolút 0.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Mosqu!to
addikt
Hi, újabb kérdésem támadt.
Végül sikerült a lejátszót garanciába eljuttatni a nagykerig (a kisker Nov. 1 vagy 2-án vitte el), de azóta rajta ülnek. Én már az első letelt hét után felhívtam őket, hogy mi a szitu, de a kisker mutogat a nagykerre, hogy ők szarnak rá, dehát nem tudnak mit tenni, azt mondják, hogy várjanak... Azóta eltelt egy szűk hónap, és a helyzet még mindig ugyanez. Van valami olyasmi emlékem, hogy 2 hét után, kötelesek a pénzt visszaadni, vagy cseredarabot adni a javítás idejéig. Amikor ezt mondtam, azzal támadtak, hogy ilyen törvény nincs, csak olyan, hogy 15 munkanapon belül kell visszaadni (ami amúgy már lejárt), és ha nem, akkor ösztökélni kell a szervízt arra, hogy elkészüljön, ami szerintük nem egyértelmű kifejezés, így jogilag nem támadható.
Mit tudok tenni?
[Szerkesztve]Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
-
Ariadne
őstag
válasz Mosqu!to #255 üzenetére
Attól függ, mikor vásárolták (ha jól eméxem, használtan vetted). Ha 2003 nov 22 előtt, akkor van 15 napos kötelező javítási határidő, ha azután, akkor tényleg csak ''törekedniük kell'' erre, sajnos.
Amit tehetsz: asztalborogatás, hogy adják vissza, adjanak helyette egy másik ugyanolyat, vagy visszakéred a pénzed. Aztán beírás vásárlók könyvébe, hogy mit kértél és ők mit reagáltak (csak finoman...), aztán ennek 1 pld-ával lehet menni békéltető testülethez, a bpi a www.bkik.hu lapon megtalálható. Ingyen döntenek az ügyben, nem kötelező erővel ugyan, de hátha a makacs tények pecsétes papíron rábírják őket némi alkura... Ők részletesen mindent el is magyaráznak, rendesek.
Ja, cseredarabot nem kötelesek adni egyáltalán.
Nekem a békéltetők mondták kifejezetten, hogy ha sokáig ülnek az úgymond javítás alatt lévő cuccomon, akkor igenis elállhatok a szerződéstől és visszakérhetem a teljes vételárat - sőt a fogyasztóvédelem is ezt írta. De nem biztos, hogy a cégnél el fogják ezt hinni, nem szokták, ezért jók a békéltetők. Aztán mehet fizetési meghagyás nekik, hogy fizessenek, ha ellentmondanak neki, akkor meg sajna csak bíróság marad.
szerk: most így visszaolvasva megpróbálom nem ismételni magam, sorry.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Mosqu!to
addikt
Köszi a segítséget, látom rendesen benne vagy a témában!
Az Mp3 lejátszó 2003. október 28-án lett vásárolva, magyarul az ominózus dátum elött. Az igazság az, hogy (ha hinni lehet nekik) nekik semmi közük az egészhez. Ők beadták a CHS-hez 3 hete, és azóta ott nem történik semmi. A srác már az én képemet is kurvára unja, ezért ő is telefonál egy csomót, meg bemegy, de csak azt mondják, hogy várjon. Most igérgeti h el akarja érni a szervízvezetőt, de egyelőre nem sikerült neki.
A probléma az, hogy az asztalborogatáshoz kevés vagyok (hiába vagyok elég termetes), mert még csak a 17. életévemben járok. 1x anno apámat rá tudtam venni egy ilyen balhéra, ott meglett az eredménye, bár ott közvetlen a szervízzel tudtunk ordibálni, nem a közvetítővel. Újat biztos, hogy nem fognak tudni adni, mivel egy kifutott, már nem gyártott szériáról van szó, viszont az ára elég kemény volt anno, 78000 Ft. Javítani mp3 lejátszót pedig nem nagyon tudtak.
Amúgy nincs véletlen MSN-ed, vagy ICQ-d? Ha van, pls keress meg (cím az adataimnál)!Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
-
Mosqu!to
addikt
Váháhá ma megint betelefonáltam, és állítólag elküldte a nagyker a gyárba a terméket, és hogy valami kavarás volt, mert a chs csak 1 év garit vállalt, a gyár csak fél évet (), ezért ha minden igaz, jóvá fogják írni a lejátszó árát. Állat
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
-
Ariadne
őstag
válasz Mosqu!to #258 üzenetére
Ha már egyszer bevették garanciális javításra, akkor későn sírnak így utólag... Különösen ha ráírták a szervízlapra is, hogy garanciális. Remélem sikerül a jóváírás, és remélem teljes vételáron számítják a cuccot!!!
Elvileg egy év a kötelező törvényi minimum jótállás, ami meghosszabbodik azzal az idővel, amíg szervízben van a cucc, sőt akkoriban még volt ilyen, hogy fődarab csere esetében újraindul arra a hibára. Most jut eszembe, 2003-ban nem biztos, hogy volt kötelező jótállás, kivéve ha a ''hang-és videotechnikai készülék'' kategóriába bepakolhatjuk - szvsz igen.
De mivel szavatosság 3 év, ez mindenképpen van, és senki nem vitatja, hogy hibás a lejátszód, ezért tuti időben vagy... A szavatosság első 6 hónapja ugyanolyan, mint a jótállás (ez lehetett az a gyári ''fél év''), utána pedig a fentebb kifejtett bizonyítási dolog miatt rosszabb - ők viszont úgy tűnik, ezt szerencsére nem vitatják, szóval nincs gond.
Hát a kékhaléknál való mp3 lejátszó vásárlás igen fejleszti az ember fogyasztóvédelmi ismereteit... Legalábbis az enyémet igen, de lassan az övékét is, remélem...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Dare2Live
félisten
Igaziból nemtudom mitcsináljak....:
Idén oktoberben vettem egy MSI6600GTt Sulinetben a Pécsi FEFOban. Miután megvettem eltelt 1hét(3napos csere ugrott) mire beszereztem a gépem többi összetevőjét, összeraktam a gépet és ekkor ért a hidegzuhany, hogy a vga kártya nemműködik. Mivel teljesen tuti volt, hogy a VGA a rossz visszavittem FFEFOba ahol kiprobálták és konstatálták, hogy tényleg rossz és gariztatás lesz. Na ennek már lassan 1.5 hónapja és amikor hetente/2hetente bemegyek mindig szétrakják a kezüket, hogy BPről még nemküldték a kártyát és sorry. 3hete kaptam egy cserekártyát egy x300at ami jó filmnézésre de másra nemigen énmeg azért vettem egy 6600GTt mert játszani szeretnék.
Azlenne a kérdésem mitkéne tennem azért, hogy megkapjam a kártyám, igaziból semmi bajom nincs a FEFOsokkal nagyon kedvesek meg elmagyarázzák, hogy nemtehetnek róla mert BPs nagyker ülrajta csakhát ez rajtam semennyire se segít, meg valahogy az az érzésem kezd lenni, hogyha nemcsapok az asztalra nemtalálok ki vmit akkor még februárban is uez lesz....don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Ariadne
őstag
válasz Dare2Live #260 üzenetére
Lásd #256
Annyi eltéréssel, hogy sulinetnél nem érdemes elállni és visszakérni a pénzt, mert hát ugye az a fránya adókedvezmény... Szóval valami kicserélős kompromisszum a legkifizetődőbb."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Totyi
őstag
Némi tapasztalattal gazdagodtam.
Sony fülhallgató,2 hónapos;az egyik fele halkabban szól.Egyik percről a másikra.
Írány a 18 ker,itt van egy Sony márkaszervíz.Egy kis helység;és nagyon barátságos,és szimpatikus hapsi.
Elmormogom;hogy rossz.Papírokat kér,vásárlást igazoló blokkot,összes tartozékot.Odaadom...nevet,címet,telefonszámot kér.Számítógépben pötyög.Úgy 3 perc múlva megkérdem:ne mondjam el;hogy mi a probléma?Figyeljetek!!!!-ez a válasz.
''Bocsánat,de rajtad kívül senkit nem érdekel,hogy mi a baj.Rossz.Vissza a Sonynak,és kuka.Kapsz egy másikat,smsben értesítünk;hogy mikor.Visszajössz,kapsz egy igazolást a cseréről és visszamész oda,ahol vetted.Adnak egy újat helyette.Futár hozza az igazolást,lehet 2 nap,de lehet 3 hét is.''
Hát ezen meglepődtem.Ilyen garanciális ügyintézést sem láttam még.
Senkit nem érdekel;hogy mi a baj...netán saját hibából ered a gond.Bementem és 5 perc múlva már sehol se voltam.Kaptam egy cserére jogosító igazolást,amit még visszaigazol a Sony,és annyi.Van egy új fülesem!
Komolyan mondom:LE A KALAPPAL A SONY ELÖTT.Legalábbis a garanciális ügyintézés minősége előtt.
A kiszolgálás udvarias és segítőkész volt.Így kéne mindíg minden elintézni,nem szivatni a jónépet.Gondolom azért egy nagyobb műszaki cikknél csinálnak vmi vizsgálatot.Csak ennél nem volt vizsi.Biztos azért,mert az ilyen kis szarokat nem lehet javítani;csak cserélni.Ez az első igazán jó tapasztalatom garancia ügyben. -
sasa311
veterán
ennek a nagyon érdekes garanciális ügyintézésnek 2 okát látom:
1., Egy ilyen kis kütyü sz@r fülhallgató úgysem javítható...
2., Vagy ha igen egy ilyen kis értékű cuccot nem éri meg szerelni, mert 1 vagy 2 munkaóra +ideoda szállítgatás többe kerül, mint adni egy újat.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Totyi
őstag
Azért nem 2000 forint volt ám! 9900 forintért vettem.Közel 10000 forintos fülesnél már máshogy hangzik a dolog.Nekem is az eszembe jutott ilyesmi,de arra goldoltam,hogy ez már majdnem 5 számjegy.Attól függetlenül még lehet,amit mondasz.A javítást a hapi is mondta:az ilyet nem lehet javítani.Csak cserélni.
Végülis nekem mindegy,a lényeg hogy kapok egy újat.
Egyébként róla van szó[link]
[Szerkesztve] -
Agyasima
őstag
Ehhez annyit hozzátennék, hogy:
Egy fogyasztóvédelmi állásfoglalás szerint ugyan már nem kötelesek tartani a 15 napot percre pontosan, de ez nem jelenti azt, hogy addig húzhatják, ameddig akarják. Konkrétan kimondták, hogy a 18 nap pl. még egy elfogadható, de a 22 nap várakozás már nem. Tehát aki 1 hónapja vár már a garancia rendezésére, nyugodtan menjen a fogyasztóvédelemhez, vagy említse meg az üzletben a fogyasztóvédelmet. Néhol igazi varázsszó...toledói csöcsparádé | ''Az ég kék volt, a szemed szürke, én zöldet hánytam...'' | Trutymó terror
-
Ariadne
őstag
válasz Agyasima #266 üzenetére
Milyen állásfoglalás ez? Tudnál róla bővebbet, link, stb? Sajnos az viszont biztos, hogy ez nem kötelez senkit semmire, mert nem jogszabály... De olyan 3 hét után már én is borítanám az asztalt meg szoktam is borítani Azzal viszont egyetértek, hogy bűvös hatása van időnként a fogyvédelem megemlítésének. Egy-két cég mondjuk van, akik immunisak erre, konkrétan kettőt tudok, az egyik neve M-mel kezdődik és szél, a másiké B-vel és hal...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
montressor
aktív tag
Kovetkezo lenne a kerdesem: Vettem egy Novo Future? usb kulcsos mp3 lejatszot. Ugy kertem, h legyen benne radio es a szamlan rajta is van ket kis betu: FM. Igen am, de sajna csak 1 honap utan derult ki, h nincs benne radio. Ilyenkor mi van?
Sajna a fogyasztovedelem honlapja most epp nem mukodik
Koszike -
Agyasima
őstag
Olyan régen olvastam már, hogy azt sem tudom, hogy hol...
A szegedi mustárt én a magam részéről megvédeném, visszavittem döglött vinyót, és ott helyben cserélték, kb 5 perc alatt.toledói csöcsparádé | ''Az ég kék volt, a szemed szürke, én zöldet hánytam...'' | Trutymó terror
-
Ariadne
őstag
válasz montressor #268 üzenetére
Azért érdekelne, hogy lehet, hogy 1 hónap után derült ki, h nincs benne rádió, ha egyszer direkt olyat akartál... Egyébként mivel a számlán is rajta van, hogy FM, és remélhetőleg a gyári szám is stimmel a lejátszóddal, kellene hogy adjanak egy rádiósat helyette. Abba mondjuk beleköthetnek, hogy ugyan már hogy nem vetted észre eddig, és szvsz joggal... Azért menj bátran, végülis nem azt adták, amiért fizettél!
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz montressor #271 üzenetére
Így azért más - jogos (szerintem ). De ha visszamész vele (vagy a gazdija), mindenképp az elmúlt két hónapon belüli időpontot mondjatok, hogy akkor jöttetek rá, mert elvileg a hiba észrevételétől 2 hónapon belül elvárják, hogy szóljon az ember.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Mosqu!to
addikt
válasz Mosqu!to #258 üzenetére
Nos végül tegnap elött (kb 6 hét alatt!) oldódott meg a probléma, de ha nem mentem volna be asztalra csapni, majd felborítain, akkor sztem a végtelenségig ültek volna a seggükön, ugyanis az 1 hete küldött e-mailt még csak akkor olvasták el, amikor bementem. Végül fél óra időhúzás után kinyögték magukból az eredeti vételárat, szóval végül jól jártam, de ettől független A PCLAND-OT SENKINEK SEM AJÁNLOM, AKI NEM AKAR A GARANCIÁLIS ÜGYEKEL SZÍVNI!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
-
-
arw
csendes tag
Szia mindenki! Asus P4P800-E Deluxe alaplapom ment tönkre. A jobb alsó fekete négyzet tök forró (éget, olyan meleg) és nem csinál semmit se a lap. Visszavittem a boltba ahol vettem, azt mondták felküldik pestre bevizsgálni. Ok, megtörtént a szervíz szerint a lap hibátlan. Nem nyugszok bele, mert közben vettem egy másik lapot (Abit IS7-E2 ami működik az összes alkatrésszel, más nem lett cserélve), ezért ott hagytam a boltban ahol vettem, kipróbálják ők is. Telefonálok és kiderül a bolt is ugyan azt a hibát észleli, tök forró csipszet, és se kép-se hang. Vissza pestre, hogy ne szórakozzanak már. Erre tegnap telefonálok, hogy mi van már, erre mondja a bolt, hogy visszajött az alaplap és hibátlan a szervíz szerint!!!!! Most ilyenkor mi van??? Az alaplap 3 év garis, és sulinetes. A felét már visszatérítették, de 15e Ft van benne. ????????????????? A csipszet olyan szinten meleg, hogy az ujjamon égési sérülés lett!!! És a gép megse mukkan vele!!!
-
Ariadne
őstag
Szia!
Előrebocsátom, hogy ahhoz nem értek, hogy most tényleg jó-e így egy alaplap vagy sem, szóval feltételezem, hogy ez tényleg hiba.
Na ez a nehéz eset, amikor azt mondják, hogy jó... Egy kis asztalborogatással jó lenne elérni legalább azt, hogy leírják egy jegyzőkönyvben (kell lennie nekik, kötelező, vagy fenn van az fvf honlapon) vagy hibabejelentő/szervizlapon, hogy mikor és pontosan mi volt a panaszod a lappal kapcsolatban (melegszik és NEM működik).
Aztán próbáld követelni rajtuk, hogy vizsgáltassák be a fogyvédelemmel (saját költségükre), mert jótállás alatt nekik kell bebizonyítani, hogy jó vagy te rontottad el, és az ő saját szervizük nem független, azt mond, amit akar... Nem kötelesek megcsinálni sajna, szóval ha nem megy, dobd be a ''bejelentést teszek a fogyvédelemnél, hátha kiszállnak bírságolni'' mondatot, aztán írd bele a történteket (és a cég hozzáállását) a vásárlók könyvébe. Ennek egy példányával mehetsz a békéltető testülethez (helyi keresk. és iparkamara mellett), akik ingyen döntenek és jogászok, viszont nem kötelező a döntésük, csak nyilvánosságra hozzák. Aztán már csak a jogi út marad, de hátha sikerül elérni, hogy kicseréljék. Mivel sulinetes, mindenképp ezt érdemes követelni, csak ne hagyd, hogy ''csökkentett áron levásároltassák'' az árát, mert azt nem lehet...
Legrosszabb esetben pedig - ha megvan a papír arról, hogy most milyen panaszod volt vele - megvárod, míg egyértelműbb lesz a hiba, vagy szép lassan megmurgál, és újra visszaviszed...
mynames: priviben válaszoltam...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
SacRiFicE
csendes tag
Nem egy rossz 5let, de a bolt elismeri, hogy rossz, csak a szervíz nem.
Elég fura felállás és hogyan lehet szerintük jó, az ami meg se mukkan?
Próbálj kiközdeni egy személyes tesztet, hogy előtted nézzék meg egy gépben az alaplapot, nyilván utána elismerik, hogy szarra se jó.
Valószínű csak kimértek rajta 3 kondenzátort, és ráfogták, hogy jó, mert azoknak nincs baja és a meghibásodások 90%-ban azoknak tönkre kellene mennie.AMD forever !!!
-
SacRiFicE
csendes tag
válasz Mosqu!to #273 üzenetére
Az az igazság, hogy lassan mindenütt a szarkeverés van:
BlueFish, Aqua, Mistral sem igazán korrekt ilyen téren.
Még rosszat nem hallottam EDDIG a Szilícium comp.-ról, Magicompról, Alien comp.-ról, de gondolom mindenkinek van egy kis vaj a fején, de ugye nyilvánosan nem kéne rágalmazni egyiket sem...AMD forever !!!
-
Ariadne
őstag
Várj csak, a Ramiris nem csak nagyker? Mert bonyolítja a dolgot, ha céges néven vetted esetleg... Mert akkor a fogyvédelem nem véd, pl. 15 napos javításos szabály meg még egy csomó nem él.
Mondjuk akkor is ugyanúgy javításhoz, kicseréléshez vagy elálláshoz van jogod, ezen nem változtat a dolog. Csak nem mehetsz békéltetőkhöz, hanem csak bíróság marad (ami drága és lassú, szvsz csak több tízezres értéknél és meglehetősen egyértelmű esetben éri meg, akkor viszont megéri!)."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Szabesz
őstag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem: 3 napos visszavásárlás él, vagy egyártalán valós? Tehát a termék nem rossz, sőt ki sem let próbálva, csak rájöttem(ünk) , hogy fölösleges ill. kicsi (táp).
Ez a 3 nap visszavásárlási garancia csak a bolt extra szolgáltatása lehet, és nem kötelezi erre semmi?
A felhomályosításért előre is köszönet¯\_(ツ)_/¯
-
Ariadne
őstag
válasz Agyasima #283 üzenetére
Tévedsz, VAN ilyen, de csak akkor, ha hibás és van rá jótállás (vagyis 10.000 Ft feletti bruttó vételár feletti és a 151/2003. Kormányrendelet mellékletében szerepel - a táp szerepel benne, mint szgépalkatrész.)
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
TéKrys
senior tag
Sztem max levásárolhatod az összeget, de vissza pénzt nem fog adni. Ja és legyen bontatlan a csomag. De tudtommal nem köteles egyikre sem. Vissza pénzt tuti hogy nem ad csak azért mert neked nem felel meg a termék.
http://www.hackthat.net/df/ddos/13300/index.html - egy jó kis oldal, nem kell félni tőle :D
-
Ariadne
őstag
Ami a rendeltetésszerű használatot akadályozza. (nem mondom, hogy ez egy egzakt meghatározás, de ez van a kormányrendeletben) Bár gondolom van pár táp, ami nem ad le annyit, amennyit névlegesen kellene, szóval ez lehet, hogy ilyen és kész, a technikai részéhez nem értek.
Ha 10.000 alatt van az ára, akkor is van rá szavatosság, ezt elfelejtettem, első 6 hónapja ugyanolyan, mint a jótállásnak. Szóval HA rossz, akkor javít, ha nem megy, kicserél, ha nem megy teljes vételár visszaad. De ha jó, csak neked nem megfelelő, nem köteles visszavenni.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Szabesz
őstag
válasz oceanearth #287 üzenetére
Miből szűröd le azt hogy Codegen, vagy egyátalán bármit? NEM én vettem, és nem is nekem lesz, csak én rakom össze. és nem 3000Ft hanem sokszorosa.
Garanciális kötelezettségekről érdeklődtem, nem a ''Milyen tápot vegyek?'' c. topicban vagyunk, ahol leugatás jár minden hülye kérdésért...
Köszönöm a segítőkész, építő jellegű hozzászólásodat a témában¯\_(ツ)_/¯
-
Ariadne
őstag
Az előírás, hogy 15 napra kell törekedniük - na ez egyáltalán nem egzakt, sőt állítólag szándékosan ilyen enyhe, mondván két fél szerződésébe most már nem akar beleavatkozni a fogyasztóvédelem, mint hatóság, oldják meg egymással... Szóval nem szankcionálják, ha nem tartja be. Viszont én pl. 3 heti tökörészésük után fogtam magam és szóban, majd panaszkönyvben írásban is elálltam a szerződéstől, hivatkozva az eltelt időre, ami ''jelentős kényelmetlenésget okozott'' nekem. Jogosan megtehetjük, a békéltető testület is megerősítette nekem (szerencsére), mikor náluk jártam.
Elvileg mondjuk amikor bevitted, onnan 3 napon belül meg kellene mondaniuk, mit csinálnak vele (javítás vagy csere), de ezt nem szokták betartani, mondjuk sokszor nem is fair velük szemben, szóval szvsz 2-3 hét után már lehet verni az asztalt. Ja, és a ''márpedig nálunk működik'' dolognál nem kérhetnek pénzt a munkájukért, még ha ezt a garanciális feltételeikbe belevésték, akkor sem. Ilyenkor fogyvédelem és bírósággal való ''fenyegetés'' bedobása jöhet, meg beírás a panaszkönyvbe, magadhoz véve a 2. példányt (nem módosíthatják később)..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ez abszolút lökött dolog benne, mert a jótállásnak pont az a lényege, hogy jótállási időn belül nem használódhat és romolhat el a cucc, vagyis használhatónak kell maradnia a végéig. (Sőt, elvileg a szavatosság végéig, ami 3 év vásárlástól minden cuccra...) Szóval ha mondjuk valamelyik alkatrésze a tápnak túl gyenge, elhasználódik és ettől használhatatlan lesz jót. időn belül, akkor bizony áll a zászló nekik, javít/cserél/teljes vételár visszaad.
Szerencsére azt írnak, amit akarnak, a jótállási rendelettel ellentétes kikötések semmisek, vagyis olyanok, mintha nem is lennének.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Charlie Gordon
aktív tag
Sziasztok !
Meghalt egy 80 Gb-os Samsung vinyó amit még nincs két éve, hogy egy vadonatúj PC-vel vettek. Garipapír megvan ( 3 év garancia ) a gond az, hogy a kisker közben megszünt. Van esély arra, hogy valahol ezt gariba kicserélik, és ha igen, hol ? A Samsung honlapján nem találtam erre vonatkozóan semmit. -
petilaci
csendes tag
Hi!
Az alábbi problémában kérném a segítségeteket.
2005. júliusában vásároltam egy HP laptopot 240.000 Ft-ért. Kb. 3 hónapot birt ki, szeptemberben - mikor szükségem lett volna rá suli miatt - vihettem vissza a boltba (a hálókártya érdekes hangokat adott ki, a vinyó lekapcsolgatott használat közben). Mondom hogy mi a probléma, nézegetik, kipróbálják végül visszavették garanciális javításra ami kb. 2 hét lett volna, pár nappal kifutottak az időből, mert alaplapot kellett a gépben cserélni (mert ugye integrált minden, szóval csak ez lehet a hibás) amit meg kellett rendelni stb. Mondom oké, csak jó legyen. Elhozom a gépet, itthon kipróbálom, ugyanaz a hiba. Visszaviszem ismét, ismét nézegetik, majd arra jutnak hogy ismét 2 hétre maradjon ott a gép, akkor valószínű nem az volt a hibás amit kicseréltek, mert ők is elküldik a márkaszervíznek, szóval nem ők tehetnek róla. Nem akartam mondani hogy ez engem nem nagyon érdekel, mert ha vállalták a javítást és jelezték hogy kész van, akkor gondolom jogosan várnám el, hogy nem potyára járkáltatnak. De ez történt mivel a fáradtságot sem vették, hogy kipróbálják mikor visszakapták a szervízből. Na mindegy, előfodulhat ilyen. Kérdezem akkor mit lehetne tenni, mert nekem suliban kellene a gép, szóval nagyon nem szeretném itthagyni újabb 2 hétre. Erre modták, hogy akkor maximum a vinyót ki tudják cserélni, és próbáljam ki hátha jó lesz. Kicserélték, hiba persze ugyanúgy megmaradt. Ismét visszamegyek, mondom, hogy ugyanaz a hiba az új vinyóval is, és ha lenne rá lehetőség akkor szeretném ha kicserélnék a gépet egy újra, vagy ha ez nem lehetséges akkor levásárolnám egy más márkájú készülékre, de mivel azóta olcsóbb lett nekem megfelel a mostani ár is. Ekkor elkezdtek számolgatni, meg hogy ilyenre még nem volt precedens, és végül azt mondták hogy 120.000 Ft-ért megvásárolják tőlem a féléves gépet. Ebbe persze nem mentem bele. Mondtam, hogy akkor visszahozom javításra a gépet, ha tudom nélkülözni. Közben elkezdett süvíteni az egyik ventillátor is a gépben nagy örömömre. Na mondom mostmár tényleg elegem van, 10-én visszavittem, most megint szervízben van 2 hétig. Az üzletben mondta a szervizes, hogy valószínű még valami inverter áramkört is ki kell cserélni, biztos az a hibás...
Kb. 2 hét múlva gondolom meg lesz a gép, de nem sok esélyt látok rá, hogy működni fog.
Szerintetek ebben az esetben mit lehet tenni?a rendszer papíron elektronikus...
-
szeva000
addikt
válasz Charlie Gordon #294 üzenetére
Én úgy emlékszem a 3.évet csakis a gyártónál tudod érvényesíteni.
-
m1c1mack0
csendes tag
hi
a kovetkezo ugyben kernem segitsegeteket:
meg tavaly naron vettem egy 6600GT -t (palit markaju jo gagyi ra is faragtam)
ami most karacsony elott tonkre ment, konkretan egyszeruen ki esett belőle a venti!!
Csak azert nem fustolt el, mert epp a gep elott ultem es ereztem az amper szagot.
A kartya ugye meg csak fel eves volt boven garis szal vissza is vittem dec 15. en,
kertem csere kartyat is mivel itthon volt masik pice-s kartyam de azt nem adtak
mondtak majd ezugyben ''jovo heten felhivnak''(azota is hivnak...)valamint kozoltek hogy a kartyamat vissza kuldik pestre ahol megnezik valoban garancialis e a problema.
30.-an mivel addig meg mindig nem hvitak, vissza mentem es megkerdeztem mi van
azt mondtak meg mindig nem tudjak garancialis e a problema, de ez alaklommal legalabb mar kaptam egy x300-ast cserebe(de ezt is azert mert kertem nehogy mar ok ajanlottak volan fel)
es kozoltek hogy jovo hetre meg lesz a kartya es majd megint hivnak
szoval ez volt eddig es ma mar 15.-e van...
mar 30 napja nalunk van a kartyam
Azert irok ide, mert ugy hallotam ha 30 napon belul nem tudom ervenyesiteni a garancialis probleat penz vissza fizetest kerhetek (a kartya amugy anno 41k volt).
Igaz ez??vagy mit tudok meg tenni mert mar unom ezt az x300 ugyanis ezen nem igazan tudok gamelni... -
Ariadne
őstag
válasz Charlie Gordon #294 üzenetére
E-connect?
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz petilaci #295 üzenetére
Na ez a szokásos dolog, hogy hányszor próbálják ezt megjátszani, hihetetlen.
Jótállás van a gépedre, és folyton van valami baja. Teljesen természetes módon kérheted, hogy cseréljék ki egy másik ugyanolyanra, vagy ha nem tudják, adják vissza a teljes eredeti, számlán szereplő vételárát. Ez a törvény.
Ha nem akarják megtenni (remélem kértél papírt, amikor javították, amin szerepel, hogy mi volt a hiba és mikor történt a javítás), érdemes egyrészt asztalt borogatni a kiskernél, ahol vetted, ''fenyegetőzni'' fogyasztóvédelemmel és bírósági perrel. Aztán 2. lépcsőben érdemes a vásárlók könyvébe beírva követelni a cserét (csak ugyanolyat vagy köteles elfogadni) vagy a teljes vételár visszatérítését a szerződéstől való elállás miatt - indoka a jelentős kényelmetlenség, amit a sorozatos hibák okoznak, mivel ''munkaeszközöd'' a gép. A másodpéldánnyal lehet békéltető testülethez menni (ha érdekel, belinkelem, hol vannak), ha ez is eredménytelen, érdemes felszólítani őket tértis levélben a pénz visszafizetésére, majd fizetési meghagyás útján követelni tőlük a pénzt (ez még mindig nem bírósági per, csak az is lehet belőle).
Ha kevésbé vagy harcos alkat, követeld azt, hogy levásárolhasd a vételárát, de erre egyébként nem kötelezhet senki, Mo-on ilyen ''megoldás'' nem létezik hivatalosan."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest