Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#451) Ariadne válasza net84 (#443) üzenetére


Ariadne
őstag

Ha még garanciális (10.000 Ft feletti vagy a gyártó vállalt rá), akkor a forgalmazónak kell(ene) bizonyítania, hogy nem rendeltetésszerűen használta a páciens, ez pedig kvázi lehetetlen. A bevizsgálás költsége persze a céget terheli! (És nem mindegy, hol vizsgáltatja be...) Ha nem tudja ezt bizonyítani, akkor javítania/cserélnie kell.

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#452) Ariadne válasza BLiNk3r (#448) üzenetére


Ariadne
őstag

Tesztelésre kell adni lehetőséget - érdemes végiggondolni, biztos tuti megbízható-e egy olyan cég, akik nem hagyják, hogy kipróbáld és csak a pixelhibamenteset vedd meg... Én biztos elhúznék onnan a lehető legrövidebb úton...
Ez egy nagy vita egyébként, hogy a standard pixelhibahatárokon belüli hibaszámú monitorral mi a helyzet. Én azt mondom, hogy hibátlan terméket akarok venni, és ha egyetlen icipici alpixel is hibás, akkor cserélje ki, mert ez hibás teljesítés. A szabvány egy dolog, megnéztem, nem találtam nyomát, hogy vásárlóként nekem bármi közöm lenne a pixelhiba szabványhoz. Nem mondja ki egyetlen jogszabály sem, hogy a pixelhiba szabvány alatti hibákat el kellene fogadnia a vásárlónak... :U

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#453) shteer


shteer
titán

meghibásodott az alaplapom a gépemben (Abit IC7), gari már nem volt, csak a tápon
szerviz bevizsgálás megtörtént: túláram-villámkár

így meglévő lakásbiztosításunk (ne kérdezd milyen, nem tudom) fedezné az alaktrészt, DE nem jó nekik az eredeti számlája (ráadásul nem is az én nevemre szól)... hanem ''friss'' számlát kérnek, mert ''jelenlegi áron'' térítenek - ez viszont lehetetlen, ki ad nekem csak 1 számlát?

1. valakinek volt már hasonló ügye?
2. ha más fajta alaplapot veszek, arról viszek számlát, godolom az nem jó

..szerintem jónak tűnik

(#454) Ariadne válasza shteer (#453) üzenetére


Ariadne
őstag

A biztosító kér friss számlát? Ez fura... Csak vadiúj dologban bekövetkezett villámkárt térítenek? Hogy van ez? Nem tudom elképzelni, hogy ne legyen jó az eredeti számlája, nem hinném, hogy azt szeretnék, hogy valami számlagyárnál szerezz egyet, ez abszurd... Nem lehet, hogy félreértettél valamit, amit mondtak?

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#455) shteer válasza Ariadne (#454) üzenetére


shteer
titán

én is furcsállom... este még rákérdezek a biztosítósnál, előbb nem tudom

szerk: lehet az a probléma, h akkor még nem ennél a biztosítónál volt megkötve, amikor vettem a lapot

[Szerkesztve]

..szerintem jónak tűnik

(#456) net84 válasza shteer (#453) üzenetére


net84
őstag

néhány biztosító csak abban az esetben hajlandó fizetni, ha a javításról viszel számlát...valsz a te esetedben is ez történhetett
gondolom szeretne a biztosító egy mostani számlát, amin az új alkatrészek/javítás költségei vannak rajt

szvsz kérdezd meg a biztosító illetékesét...

Read only...

(#457) net84 válasza Ariadne (#451) üzenetére


net84
őstag

ezt jó tudni :DDD valami ilyesmire emlékeztem, de nemtudtam, hogy pontosan így van most is

pixelhibára:
énnekem majdnem sikerült összevesznem egy kiskerrel notivásárlás miatt
kértem őket, hogy mielött átveszik a nagykertöl a notit, akkor kérjék meg őket, hogy nézzék meg van-e rajt pixelhiba, mert azt nem leszek hajlandó én sem átvenni...a cég nem nagyon örült az ötletemnek, de megígérték, hogy megpróbálnak mindent megtenni

Read only...

(#458) shteer válasza net84 (#456) üzenetére


shteer
titán

na kialkudtam egy ''helyettesítő'' számlát, elvileg az is jó lesz

..szerintem jónak tűnik

(#459) net84 válasza shteer (#458) üzenetére


net84
őstag

hát igen...sajnos a bankok, ha kifizetésről van szó, akkor nemnagyon kapkodnak

Read only...

(#460) SP!T


SP!T
addikt

Hali! Haveromnak beszart az alaplapja és már 1 hónapja gariban van, visszament érte, de azt ondták még kb 1 hónap mire tudnak adni egy ujjat. Az lenne a kérdésem, h addig ideiglenesen egy cserealaplapot kérhet-e tőlük? Köszi

There's a device that I've been using called a whoop.

(#461) net84 válasza SP!T (#460) üzenetére


net84
őstag

kérhet, de nem kötelesek adni egyet...de azt viszont meg kell indokolniuk, és ezt alá is kell támasztaniuk, hogy miért nincs még mindig alaplap. szvsz ilyen hosszú idő elteltével, főleg annak fényében, hogy még 1 hónap, mire alaplap várható, kérheti vissza az árát...hacsak nem sulinetes, mert akkor nemnagyon kellene visszakérni az árát, és akkor elképzelhetó, hogy azért vár a kisker ennyit, mert cserét csak ugyanattól a nagykertől adhat, és valsz. a nagyker is törekszik arra, hogy ugyanolyan lapot adjon vissza

Read only...

(#462) Ariadne válasza SP!T (#460) üzenetére


Ariadne
őstag

Még annyit tennék hozzá, hogy egyébként meg nem hivatkozhat a nagykerre, az az üzlet dolga. A sürgetésre meg ritkán hatásos, de egyetlen módszer a vásárlók könyvét kérni és beleírni, hogy meddig sz*roznak már, mikor mi történt, és mi nem. 30 napon belül kötelesek válaszolni rá, ekkor egy példányt érdemes elhozni, azzal lehet későb békéltető testülethez menni, ha nagyon elmérgesedik a dolog.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#463) net84


net84
őstag

valaki tudna egy pontos linket vagy leírást adni, hogy egy műszaki cikk garpapírján pontosan minek kell szerepelnie a jelenlegi jogszabályok szerint???

Read only...

(#464) Ariadne válasza net84 (#463) üzenetére


Ariadne
őstag

[link] Itt megtalálod, ez a 151/2003 korm. rendelet.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#465) net84 válasza Ariadne (#464) üzenetére


net84
őstag

köszönöm

Read only...

(#466) ToBeY


ToBeY
nagyúr

Lenne egy fontos kérdésem.
Adott egy aqua garis 6800GT PCI-E Jól szellőző házban (Tt Soprano) a GPU ideal 70fok GPU környezet 55fok. Full load-on game közben,GPU 90-100fok között van,GPU környezet 70 fok körűl van.

Ha vissza viszem gariba mi fog történni?
a,Elhajtanak mondván ez teljesen normális, vagy a házam szellőzése a rosz!
b, Vga cooler csere?
c, Kártya csere?

(#467) net84 válasza ToBeY (#466) üzenetére


net84
őstag

elhajtanak, mondván megy a kártya

Read only...

(#468) GeorgeBerger válasza ToBeY (#466) üzenetére


GeorgeBerger
tag

Ha nem hibázik, akkor ne zavarjon!
Bele se merek gondolni, hogy az FX Ultrám hány fokos..:)

(#469) ToBeY válasza net84 (#467) üzenetére


ToBeY
nagyúr

Az ok elhajtnak mert még üzemel a vga!De ha mondjuk 4-5órás Fear party közben elhalálozik, mert 4-5 órán keresztűl megy 100°C+ fokot, akkor mi a fenét csinálok még is??
Akkor itt álok egy döglött kb 50k kártyával,és valószínű gariztani se tudom, mert rámfogják hogy szarráhúztam! :(((

(#470) ToBeY


ToBeY
nagyúr

Na nem csinálnak vele semmit addig amig nem fagy le,nem esik szét a kép ilyesmi....
Majd megkapják koksz darabot akkor! Ha nekik ez kell....

(#471) net84 válasza ToBeY (#469) üzenetére


net84
őstag

akkor tessék csak üzemeltetni, terhelni, had főljön...sajnos nem cserélik
Egyébként is azt megállapítani, hogy üzemi hőméréséklet ez a 100°C, illetve, hogy ez hiba, azt a gyártó tudná...vagy írsz nekik egy mail-t, ahol leírod a hibádat részletesen (nem a magyar forgalmazónak), vagy beviszed oda, ahol vetted, és kéred, hogy küldjék el a gyártónak bevizsgálásra - ez viszont akár több hónapot is jelenthet...és jogilag nemtom hogyan néz
szvsz terheld, esetleg kicsit csökkenthetnék a szellőzésen, hátha az már egy kicsit segít

Read only...

(#472) Ariadne válasza net84 (#471) üzenetére


Ariadne
őstag

Szvsz ha van egy papírja arról, hogy bevitte ezzel a hibával, és azt mondták rá, hogy nem csinálnak semmit, az elég kell legyen az esetleges elhalálozás esetán arra, hogy ne lehessen ráfogni a tulajra az égetést. Meg egyébként is jótállási idő alatt ha az üzlet nem tudja bebizonyítani, hogy a tulaj égette össze és nem gyári hiba volt, javítania/cserélnie/pénzt visszaadni kell, mint a kisangyal. És nem szokták tudni (akarni) bizonyítani, ráadásul a fenti papír igen jó ellenérv ilyenkor.

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#473) net84 válasza Ariadne (#472) üzenetére


net84
őstag

Megnéznéd, hogy szerinted ez a szöveg megfelel-e egy garanciapapíron?

''Jótállási feltételek

Általános feltételek
1. Jótállási igényt az a fogyasztó érvényesíthet, , aki a termékkel és érvényes jótállási jeggyel rendelkezik.

2. A jótállási jegy akkor érvényes, ha azon pontosan fel van tüntetve: a fogyasztó számára értékesítő Forgalmazó neve és címe, a készülék megnevezése, típusa, termékszáma, a gyártó és az importőr neve és címe, a vásárlás – vagy ha az üzembe helyezést a Forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembehelyezés – napja.

3. A fogyasztó köteles a termék hibájának felfedezése után azt (a termék típusának és gyári számának, valamint a hibajelenség leírásának közlésével) a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül bejelenteni, „A jótálláson alapuló igény bejelentése és érvényesítése” cím alatt írottak szerint.

4. A terméken tárolt számítástechnikai adatok, programok, beállítások megőrzése, mentése a fogyasztó feladata. A Forgalmazó vagy a javítószolgálat nem felel – az eltérést nem engedő jogszabályi rendelkezések keretei között – adatvesztéssel adatsérüléssel okozott károkért, továbbá közvetett és következményi károkért, elmaradt haszonért, akkor sem, ha ezek az elvégzett javításra visszavezethető okból következtek be.


A fogyasztó kötelező jótálláson alapuló jogai
1. Az alábbi jogok a 151/2003. (IX.22) Korm. rendelet alapján kötelező jótállás alá tartozó termékekre érvényesek, a kötelező jótállás időtartama alatt.

2. A jogszabályon alapuló, kötelező jótállás időtartama 1 év. A jótállási idő a termék fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

3. Hiba esetén a fogyasztó – választása szerint – elsősorban kijavítást, vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha az általa választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha a Forgalmazónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotában képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a jótállási kötelezettség teljesítésével a Forgalmazónak – illetve a javítószolgálatnak – okozott kényelmetlenséget.

4. Ha a fogyasztó sem kijavításra, sem kicserélésre nem tarthat – a 3. pontban foglaltak szerint – igényt, vagy ha a Forgalmazó – illetve a javítószolgálat – a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, a vagy a kötelezettségnek az 5. pontban írt feltételekkel nem tud eleget tenni, a fogyasztó – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

5. A forgalmazó – illetve a javítószolgálat – a kijavítást vagy a kicserélést a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel, megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül köteles elvégezni.

6. Amennyiben a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Forgalmazó nem hivatkozhat a 3. pont értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

7. A tintapatronok, telepek, akkumulátorok, festékkazetták meghibásodása a készülék cseréjére nem jogosít.

8. A javított termék jótállási időtartama meghosszabbodik azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a terméket nem használhatta.

9. A jótállás nem érinti a fogyasztó törvényből eredő jogait.


A jótállási igény érvényesítését kizáró okok
1. Nem tartoznak a jótállási kötelezettség körébe az alábbi okokra visszavezethető hibák és azok elhárítása:
(a) nem rendeltetésszerű használat
(b) szakszerűtlen karbantartás vagy változtatás
(c) a termék specifikációtól eltérő üzemeltetése
(d) bármely, a hibát vagy annak okát előidéző beavatkozás vagy javítás, amelyet nem a jelen Jótállási jegyen feltüntetett Forgalmazó – illetve javítószolgálat – végez el.

2. Kizárja a jótállási igények érvényesítését, ha a fogyasztó nem tartja be a termékhez biztosított használati (kezelési) útmutatóban foglaltakat, és ennek következtében keletkezett.

3. Jótállási igény nem érvényesíthető, ha a termék vagy a hozzá tartozó Jótállási jegy érvénytelen, azonosításra alkalmatlan vagy valótlan adatokat tartalmaz, vagy a termék gyári szám nem olvasható, vagy hiányzik, kivéve, ha ezeket a gyártó vagy a Forgalmazó okozta.

4. A fenti okokból bekövetkező hibák esetében a javítás költsége a fogyasztót terheli, a jótállási időn belül is.

5. A termék tisztítása és karbantartása, valamint a kellékanyagok pótlása nem tartozik a jótállás körébe.

A Forgalmazó és a javítószolgálat Jótállási jeggyel kapcsolatos kötelezettsége
1. A Forgalmazó a termék eladásakor köteles a Jótállási jegyen a készülék típusát, sorozatszámát, a vásárlás napját feltüntetni, azt hitelesíteni és a fogyasztónak átadni. A Jótállási jegy helyes kitöltésének ellenőrzése a fogyasztó feladata, vita esetén a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a Jótállási jegyen, illetve a terméken szereplő termék- és sorozatszámok eltérése a Forgalmazó mulasztásának eredménye.

2. A jótállás körébe tartozó javítás esetén a Forgalmazó vagy javítószolgálat a Jótállási jegyen köteles feltüntetni: a javítási igény bejelentésének és a javításra átvétel időpontját, a hiba okát és a javítás módját, a termék fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, a jótállás – a kijavítás időtartamával meghosszabbított – új határidejét.''

Read only...

(#474) Ariadne válasza net84 (#473) üzenetére


Ariadne
őstag

1. A Forgalmazó a termék eladásakor köteles a Jótállási jegyen a készülék típusát, sorozatszámát, a vásárlás napját feltüntetni, azt hitelesíteni és a fogyasztónak átadni. A Jótállási jegy helyes kitöltésének ellenőrzése a fogyasztó feladata, vita esetén a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a Jótállási jegyen, illetve a terméken szereplő termék- és sorozatszámok eltérése a Forgalmazó mulasztásának eredménye.

Na ez nem így van, az ő felelősségük a jóti jegy kiállítása és az is, ha rosszul töltik ki. Olyan szempontból mindegy, hogy ez a szabály, minden ellentétes kikötés érvénytelen (csak ezt ők nem tudják). :DDD

Elvileg a számla is elég kell legyen a jótállás érvényesítéséhez, de ez is olyan, amitől nem lehet a fogyasztó hátrányára eltérni, tehát megint a ''nem tudják, hogy hiába írták le'' esete áll fenn. A többi azt hiszem OK.

A monitoros ügyeddel mi lett végül?


[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#475) net84 válasza Ariadne (#474) üzenetére


net84
őstag

Köszi, aztatat a részt kijavítom.

Monitor? Háááát :)
Mikor visszavittem 2 nappal azután a szervízbe, hogy ők kiadták, közöltem velük, hogy el kívánok állni a javítástól a túlzott kellemetlenségek miatt. Ezután 1,5-2 hetet ültek a dolgon, mondván, hogy az LG nem igazolta még vissza a cserelehetőséget.
Nagynehezen megkaptam a csereigazolást, pár napig vitatkoztam a kiskerrel is, hogy márpedig én nem kérek ugyanilyen típust, mégha sulinetes, akkor sem...
Nagynehezen a nagykert ráveték arra, hogy nem kérnek típusazonos cserét. Megegyeztünk abban, hogy az álltalam választott monitorra, ami LG helyett egy Samsung lett, fizetek 5k-t és minden oké (azt ne firtassuk, hogy ha az árakat nézzük, még akkor is nekik kellett volna visszafizetniük...)
De legalább megoldódott, és van egy normális monitorom, amivel remélem nem lesz többet semmi problémám.

Read only...

(#476) net84 válasza Ariadne (#474) üzenetére


net84
őstag

Ha csak szimplán kihagyom a fogyasztót terheli részt, és csak az első mondat marad bent, akkor megfelelő a jótállási jegy?

Read only...

(#477) Ariadne válasza net84 (#476) üzenetére


Ariadne
őstag

Várj, ha a másik oldalról van rá szükséged, tehát mondjuk eladó lennél, aki kiállítja a jóti jegyet, akkor más a szemszög kicsit. :)

De ha egyszerűen kihagyod a második mondatot, úgy korrekt.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#478) net84 válasza Ariadne (#477) üzenetére


net84
őstag

okés, akkor kihagyom, egyébként igen, most éppen eladó oldalról vagyok érdekelt (egy teljes garpapírt kell módosítanom, elölről hátulról, hogy az új verzió mehessen a nyomdába meg tördelésre)... :)
Akkor szvsz fogom és kihagyom.

Köszi! :R

Read only...

(#479) Ariadne válasza net84 (#478) üzenetére


Ariadne
őstag

Az eladói oldalról nézve még egyszer megnéztem, és egy kisebb hibát még találtam az elején: a 49/2003 GKM rendelet szerint elvileg elég a bizonylat (számla) bemutatása is, nem kell feltétlenül a jótállásinak meglennie (bár niylván jobb). Legtöbbször amúgyis egy papíron van az egész.

Azt is érdemes beleírni, hogy ''Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.'' Ez is idézet a 49/2003-ból, így nyertek némi - reális - időt a válaszadásra, hiszen tényleg nem lehet mindig rögtön megmondani, pl. javítható-e a cucc egyáltalán, vagy ki lehet-e cserélni.

A kijavítás-kicserélésnél a 15 napra törekvést nem tudom, jobb-e beleírni, szerintem annyiban jó lehet, hogy nem ugrálhat a vásárló, hogy márpedig a törvény szerint neki most kell...

Az importáló feltüntetésees dolog érdekes, elvileg kötelező, de nem szokták. Ha én cég lennék, azért lehet feltüntetném a nagykert legalább, mert egyrészt ez megkönnyítheti az ügyintézést saját magam számára, másrészt ha - ne történjen meg - megszűnik a cég, utána sem fogja szidni a vásárló a felmenőimet, mert ott van előtte, ki a nagyker, akivel egyezkedni tud. :)

mod: Priviben megírhatnád, melyik ez a jó cég. Hamarosan gépet kellene vennünk. ;) Na csak poén volt, nem várom el, hogy kiadd őket.

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#480) ToBeY


ToBeY
nagyúr

Mivel kell a gép így nem volt kedvem szarakodni több hónapot a boltal és kermivel,így vettem rá egy réz hűtőt ami olyan -10-12 lehúzott! Már csak alapon 60-62 terhelve 75-80fok

De most az alaplapomon lett csapágyas a venti,. Iszonyú hangja van.De a gép bekapcsolásától számítva kb 10 percre rendes ''hangja'' lesz.
Nem tudom ezzel kezdenek-e valamit,vagy ismét én ruházzak be hűtőre :(((

(#481) net84 válasza Ariadne (#479) üzenetére


net84
őstag

erre a 15 napra törekvésnek nincs valami ''szakszövege'' (hivatali zsargon) ? :DDD

A másikat beírom egy új menüpontba ''A fogysztó kötelező jótálláson alapuló jogai''-ba azon belül egy új bekezdésbe.

Ezt a 15 napos dolgot ugyanezen rész 5. pontja helyett vagy pluszba ebbe bele írjam?

Read only...

(#482) Ariadne válasza net84 (#481) üzenetére


Ariadne
őstag

Szerintem simán írhatod az 5. pontba következő mondatnak, végülis ez a kereskedőnek is kedvez, ha úgy nézzük. A fogyasztó szükséglete lehet, hogy egynapos javítás, de ha törekedsz (de mondjuk a nagyker késik vagy hófúvás van Taiwanban) és mégiscsak 15 nap alatt megy, akkor nem állhat el a páciens a szerződéstől a neki okozott kényelmetlenség miatt.

''A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.'' Ez a jogszabályszöveg, teljes egészében lásd itt [link]

A kis gyűjteményem is segíthet: [link], meg ezek a magyarázatok [link] [link] [link] [link], bár ez a fogyasztók oldaláról nézve ilyen, de tkp ugyanarról van szó a pult túloldalán is.

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#483) net84 válasza Ariadne (#482) üzenetére


net84
őstag

Köszi! Beírom...
A linkeket megnézegetem, letöltögetem ami akár a késöbbiekben is érdekes lehet.

[Szerkesztve]

Read only...

(#484) net84 válasza Ariadne (#482) üzenetére


net84
őstag

Köszönet a sok segítségért!
Csekkoltattam a munkalapos dolgot a fogyvéddel, ők nem találtak bent semmi gázos dolgot - sem abban, ha az értesítést követő 90. napon újra értesítjük, ha 30 nap elteltével nem jelentkezik érte, akkor megsemmisítjük, vagy a másik variáció, amit te ajánlottál, azt is jónak találták.

Read only...

(#485) Ariadne válasza net84 (#484) üzenetére


Ariadne
őstag

Örülök neki, ennyihez azért legyen joga a kereskedőnek is. ;) A megsemmisítést egyszerűen csak nem találom célszerűnek, azért találtam ki mást, mert anyagilag még mindig jobban megéri, ha eladhatod annyiért, amennyiért lehet, mint egyszerűen a kukába dobni.

(Igyekszem nem egyoldalúan fogyasztópárti lenni, mert sok vásárló is visszaél a jogaival vagy ügyeskedik, ennek egy részét meg lehet akadályozni jogszerű eszközökkel. :)) )

Leginkább kéz és lábtörést kívánok a jövőre nézve, azt hiszem... :C

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#486) net84 válasza Ariadne (#485) üzenetére


net84
őstag

Köszi!
Annak ellenére, hogy a másik oldalon állok (dolgozok), sokszor vagyok fogyasztó oldalon is. Szeretek én is tisztában lenni a jogokkal/kötelességekkel mindkét oldalról. Szívesen állok a fogyasztók rendelkezésére, felvilágosítom őket, ha valamivel nincsenek tisztában. Általában már az első pár mondatból kiszűrhető, hogy melyik az a fogyasztó, aki nyerészkedni akar és melyik, aki csak félre tájékozódott vagy csak szimplán nem ért hozzá...
Előző munkahelyemnél és a mostaninál is azon vagyok, hogy a fogyasztó 100%-osan elégedett legyen, és ebben erősen közrejátszik a garanciális ügyintézés mikéntje. Ha nem tiporjuk a vásárló jogait a sárba, akkor valószínüleg legközelebb is fel fogja keresni az üzletet.

Read only...

(#487) dany27


dany27
őstag

hali

egy olyan kérdésem lenne ha két helyem veszem meg a gépem hatdverjeit akkor tudom érvényesíteni a garit rájuk ha nem egy boltból származnak.

és mit tom én a lapka be agyja kulcsot és beviszem úgy elfogadják??

(#488) dany27


dany27
őstag

valaki má lécci!!

Fontos!!!

(#489) luciferc válasza dany27 (#487) üzenetére


luciferc
őstag

természetesen igen, a garancia az adott eszközre vonalkozik. ha nem tudják bizonyítani, hogy egy hibás vidkártya, vagy rossz proci okozta mondjuk az alaplap halálát, akkor semmi gondod nem lehet. tudomásom szerint. de Ariadne a főtudor :)

(#490) luciferc válasza net84 (#486) üzenetére


luciferc
őstag

nem lehetne ezt a mentalitást klónozni? :R

(#491) net84 válasza luciferc (#490) üzenetére


net84
őstag

az a helyzet, hogyha már velem betartatják a szabályokat, akkor én is ''betartatom''...legyen itt szó arról, hogy én vagyok az ügyfél, és egy kereskedővel tartatom be, vagy kereskedő vagyok, és szépen elmagyarázom az ügyfélnek, hogy milyen fogyasztói törnények vonatkoznak rá/rám.
Szerintem így a korrekt, és úgy gondolom, hogy egy kereskedés így mehet jól és zökkenőmentesen (ha semmi balhé nincs körülötte, és a negatív kritika is minimális - mert ugye olyan nincs, hogy a negatív kritika 0)
Ha nem nyereségorientáltak, hanem vevőorientáltak lennének a cégek vagy kombinálva a kettőt :), akkor nem kellene ez a sok ''veszekedés'' garanciális probléma ügyintézésekor(főleg amit a multi komplexumoknál kell véghezvinni, hogy normálisan foglalkozzanak a garanciával)


dany27 - mivel abban az esetben, hogy alkatrészként veszed meg a géped, és magad, vagy valamely sz.tech cég rakja össze, úgy alkatrészekre, és nem konfigra vonatkozik a garancia. A meghibásodot alkatrészt mindig abba a kereskedésbe/boltba kell visszavinnad, ahol vetted, vagy ha van kijelölt szervize, akkor visszaviheted oda is.

[Szerkesztve]

Read only...

(#492) luciferc


luciferc
őstag

Ugye jól emlékszem, hogy az interneten rendelt cuccoknál (ha nem személyesen veszem át), akkor távollevők között kötött szerződésekről szóló kormányrendelet alapján a forgalmazó nem köthet ki olyan feltételt, hogy nem jogosult a vevő az elállási jogát gyakorolni, ha felbontotta a csomagolást? A fogyvédők tudnak tenni ez ellen valamit panasz esetén?

(#493) net84 válasza luciferc (#492) üzenetére


net84
őstag

háááát :F
ki mit ért a csomagolás felbontásán?
Azt amiben érkezik, azt mindenképpen fel kell, hogy bonthassad. Azután, ha a termék még pluszban be van csomagolva, abban nem vagyok biztos.
De szerintem nem kötheti ki, max azt, hogy az eredeti csomagolással együtt veszi csak vissza.

Majd jön Ariadne és megmondja, hogy mi is van ilyenkor pontosan...

[Szerkesztve]

Read only...

(#494) luciferc válasza net84 (#493) üzenetére


luciferc
őstag

én átolvastam most a rendeletet, szó nincs benne csomagolásról (kivéve zene, szoftver), mint az elállási jogot ütő dologról. mellesleg nincs is értelme a csomagolás felbontását tiltani, hisz pont azért van a 8 nap indoklás nélküli elállási jog, mert nem tudod kézbe fogni, nem tudod esetleg kipróbálni, nem tudod működés közben megnézni a terméket. És az most mindegy, hogy sok klasszikus boltban sem, mert az is nagyon helytelen.
megnézten valamit a depo-n, és 3 boltból 3 kikötötte, hogy csomagolást nem lehet felbontani. Én meg nagyon szívesen panaszt tennék ezek ellen, ha tudom, hogy lehet valami következménye. ha képtelen betartani a jogszabályokat, akkor legyen szíves nem árulni interneten. Bírom az ilyen kereskedőket. Az internet plusz vásárlókat jelentő potenciálja kell neki, de a speciális szabályok már büdösek. És ezek nem csak maguknak ártanak, mert normális ember így nem vásárol tőlük, csak ha tudja, hogy amit vesz, az tutira megfelel neki, hanem az egész internetes kereskedésnek is, mert ha az éppen próbálkozó vevőjelölt olvassa ezeket a feltételeket, akkor lehet, hogy az egésztől elmegy a kedve.

mod: az eredeti csomagolást a rendelet is előírja, sőt azt is joggal várja el a kereskedő (és ha jól emlékszem a rendelet is előírja), hogy ne cibáld szét a csomagolást.

[Szerkesztve]

(#495) net84 válasza luciferc (#494) üzenetére


net84
őstag

hát ez az! Sajnos sok kereskedő van, aki magasan lesz*rj* a jogszabájokat és rendeleteket.
Tegnap este már nem sok kedvem volt átnézni a dolgokat, de ma utánanézek, amint lesz egy kis szabadidőm napközben.

Read only...

(#496) Ariadne


Ariadne
őstag

Az egészen biztos, hogy nem kötheti ki a felbontatlan csomagolást, épp az a lényege a rendeletnek, hogy feltétel és indoklás nélkül el lehet állni, tehát akkor is, ha csak meggondolta magát az ember. A postaköltséget viszont persze ekkor is bebukja a megrendelő, de ez azt hiszem magától értetődik.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#497) luciferc válasza Ariadne (#496) üzenetére


luciferc
őstag

én is így gondolom. a fő kérdés az, hogy a fogyvédőkhoz címzett panaszra mit lépnek a fogyvédők. felszólítják, aztán hanem reagál, akkor bírságolnak, vagy csak iktatják a panaszt?

(#498) Ariadne válasza luciferc (#497) üzenetére


Ariadne
őstag

Nincs már jogkörük egyedi ügyekben eljárni, ezért el fogják utasítani a kérelmedet... Elvileg ha elég sok panasz összegyűlik ugyanarra a cégre, akkor közérdekű keresetel élhetnek, de nem nagyon szoktak... :( Célszerűbb vásárlók könyvébe beírni, békéltető testülethez menni, a fogyvédelem is ezt szokta tanácsolni.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#499) luciferc válasza Ariadne (#498) üzenetére


luciferc
őstag

sejtettem. francért kellett kiherélni őket. ez mellesleg amúgy sem egyedi ügy, mert mindenkit érinthet. Igazán csinálhatnának már az internetes kereskedők is valami szövetséget, ami fellép az ilyen elősködők ellen.

Nyernék a lottón (vagy hirtelen felemelnék sokkal a fizetésem) esküszöm vennék valamit, visszaküldeném, aztán ha nem jön vissza pénz, akkor irány a bíróság. elvileg tuti az ügy, nem?

(#500) Ariadne válasza luciferc (#499) üzenetére


Ariadne
őstag

Igen, elvileg tuti. Persze a bíróságon sohasem tuti teljesen semmi, de ez annyira az, amennyire csak lehet. :)

Egyébként más garis ügyben most várom a ''csúcspontját'' a kékhalas afféromnak, én bizony bepereltem őket. Kb. ennyire magától értetődő az ügy, jövő hónapban lesz a tárgyalás, a nagyokos ügyvezető maga barkácsolja a beadványokat a cég nevében, pedig villamosmérnök, gondolhatod... :DDD Néhány tízezres összegnél nem fáj olyan sokba a dolog, inkább sok időbe kerül - legalább már dühös sem vagyok rájuk, csak röhögök magamban, milyen balfék egy társaság. Élmény lesz leemelni a bankszámlájukról a nekem járó pénzt, kamatostul-költségestül, majd olyan fél év múlva kb... :DDD

Egyébként van a csomagküldőknek egy érdekképviseleti szervezete, Magyar Áruküldők Egyesülete a nevük. És van egy pont, ahol esetleg meg lehet fogni ezt a céget, most jutott eszembe. Nem tudom, van-e nyilvántartási számuk - a csomagküldőkénti nyilvántartás nélkül elvileg tilos ilyen tevékenységet folytatni, bár a cégek többsége nem kérelmezett ilyet, ezt a fogyvédelem egy elemzésében olvastam. Na ha ezt megírod nekik, arra hátha lépnek...

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.