Hirdetés

2024. május 7., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#351) Ariadne válasza Grass (#350) üzenetére


Ariadne
őstag

Vásárlók könyvébe kell beírni (szervizben ha van, hogy nem hajlandóak megmondani, mi van vele - ezt most nem tudom tutira, kell-e ott is lennie, de azt hiszem, igen), annak másolatával lehet menni a békéltető testülethez, akik ingyen de nem kötelezően döntenek. Ez a lehetőség összesen, meg a bíróság, de azt itt nem nagyon kéne, mert kisebb összegről van szó, meg tényleg nem biztos, hogy nincs köze a törésnek a hibához.

Meg ha írnál Geniuséknak, hátha...

szerk: Most olvasom vissza, nem tudom, a kiskerhez vitted vagy a szervizhez, mindenesetre a kiskernél kötelező vásárlók könyvét tartaniuk, ez biztos.

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#352) Grass válasza Ariadne (#351) üzenetére


Grass
aktív tag

Kiskerhez vittük vissza ahol vettük is. A vásárlók könyve és a panaszkönyv miben különbözik?
A szerződéstől való elállás lényegében azt jelenti hogy kérem vissza a pénzt? Ha igena kkor ezt milyen esetben tehetem meg?

"Ne vedd készpénznek mások gondolatait" - Good Will Hunting

(#353) Ariadne válasza Grass (#352) üzenetére


Ariadne
őstag

A kettő ugyanaz, azt hiszem a vásárlók könyve a hivatalos neve, a másik a köznapi. Egy számozott oldalú, közjegyző által hitelesített (színes szalaggal összekötött) könyv, hárompéldányos indigós lapokkal, rajta kell legyen a cég pecsétje. A kiskernél egyszerű, ott kötelező lennie ilyennek, ha nem, az önkormányzat jegyzője bírságolhatja őket. ;]

Az elállás igen, az, amikor visszakéred a teljes vételárat. Jótállás keretében először javítani köteles a cég, ha ez nem lehetséges vagy nem akarják, akkor csere (csak ugyanolyan másikat vagy köteles elfogadni), ha ez sem lehetséges, vagy ésszerű időn belül nem teszik meg, akkor kötelesek visszaadni a teljes vételárat.

Ezt az utóbbit magad is követelheted, ha ''jelentős kényelmetlenséget'' okoz neked mondjuk a többhónapos javítás, vagy nem hajlandóak semmit csinálni hosszú ideje. Úgy állhatsz el a szerződéstől, hogy pl. beleírod ezt a vásárlók könyvébe, mármint azt, hogy kéred vissza a teljes vételárat, mert ez meg ez történt/nem történt. Jobb esetben ilyenkor felajánlják, hogy levásárold, erre nem vagy köteles, de sokszor érdemes élni vele.

Más kérdés, hogy nem sok mindent lehet tenni, ha erre sem reagálnak, helyi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltetők ingyen döntenek, de nem kötelezően, aztán csak bíróság marad, amivel azért nagyon óvatosan kell bánni, nagyobb összegnél érdemes csak vagy ha van vállalkozó kedvű jogász ismerős a környéken. :)

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#354) Grass válasza Ariadne (#353) üzenetére


Grass
aktív tag

Na megoldódott. Adtak egy újat megint. Három a magyar igazság remélem ezzel már nem lesz gond :)
Köszi a segítséget egyébként. De azért az elég érdekes hogy ha valaki csak kisértékben vesz valamit amivel ugye bíróságra menni értelmetlen akkor elég kiszolgáltatott helyzetben van. Na mindegy.

"Ne vedd készpénznek mások gondolatait" - Good Will Hunting

(#355) Ariadne válasza Grass (#354) üzenetére


Ariadne
őstag

Hát ez így van. Én mondjuk nem hagyom magam, hozzáállás kérdése, most perlem a kékhalékat pár tízezres összegre, fél éve kb. egy hang sem jött tőlük, bár minden megegyezési lehetőséget megpróbáltam. Az egyetlen ellenvetés, amit képesek voltak kicsikarni magukból (a békéltetők előtt), annyi volt, hogy nem az ő saruk, menjek a nagykerhez... LOL

Mindez azért, mert a szerviz (aki a nagyker is véletlenül) két javítás alkalmával is új ''garanciajegyet'' adott, vagyis újrakezdődött az egy év jótállás, és mikor harmadjára végleg behalt a cucc, ''javítgatta'' pár hétig immár a BF szerviz, aztán hirtelen derült égből villámcsapásként kiderítették, hogy nem is garanciális már (szerintük...). Komolytalan egy cég. :(

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#356) net84


net84
őstag

a monitorom mult hét csütörtök óta szervízben...félsiker
kaptak egy részletes hibaleírást, hogy mit is csinál/nem csinál. Erre kedden telefonálok, hogy mi a helyzet, furcsa volt, hogy bekapcsolták a szervízvezetőt, rögtön azután, hogy mondtam a munkalapszámot... ez a manus vagy nem tud olvasni, vagy nem érti a magyart, mert megkérdezte, hogy mi a hiba a monitorral, mert ő nem talált semmi (elismételtem neki azt, ami a papíron van) - megnyugtatásként közölte, hogy nem talált ilyen hibát eddig, de még 1 napig teszteli. Jó! Tegnap elfelejtettem őket délután visszahívni, ma reggel pótoltam... a munkafelvevő csajszi hosszas halgatás után közölte, hogy a monitoron a technikus még dolgozik...talán lesz belőle valami, igaz a cseréig meg sem állok.

Kérdés!
Már csak egy szervízszelvényem van/volt a garpapíron. Mi a hivatalos eljárás ez esetben? Adhat-e újat, ha igen mikor? Most vagy a következő szervíz után? Változik a garancia idő új papír kiállítása esetén? Régen nem úgy volt, hogyha elfogyott a garszelvény, akkor automatice csere járt (ha igen, és ezt megszüntették, akkor mikor)?

Mit csináljak, ha megint összeverik a monitort? Átvétel elött tüzetesen átnézem, ha valami sérülést találok rajt, akkor jegyzőkönyveztessem vagy mi? hagyjam ott és keressem fel a fogy. védelmet?
Swap (egy gyári javítottat) cserét nem kell elfogadnom igaz (semmi ilyen törvény nincs, ami erre kötelezne?)?
Az enyémet javíthatja, vagy egy teljesen újat (gyári újat) adhat igaz? Remélem lassan minden teljesen tiszta lesz ''bennem''...

Read only...

(#357) Kriss


Kriss
tag

tudna valaki küldeni nekem egy linket arról a paragrafusról, amiben az áll, hogy ha nem tudják cserélni, akkor az eredeti vételárat kell, hogy visszadják.
előre is köszi.

[Szerkesztve]

(#358) Ariadne válasza Kriss (#357) üzenetére


Ariadne
őstag

Itt van [link], 248. és 306. § a legfontosabbak ilyen szempontból. A ''hogyanra'' meg [link] itt lásd a gyakori kérdéseket. :)

306. § (1) b) és (2) alapján állhatsz el, ha sokáig javítják (nem tudom, ez-e a helyzet), és 309. § (2) alapján nem létezik ''aktuális értéken beszámítás'', hanem csak teljes vételár visszatérítése.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#359) Ariadne válasza net84 (#356) üzenetére


Ariadne
őstag

1. Mindegy, hogy oldják meg azt, hogy nincs elég szelvény, lényeg, hogy papírt adjanak arról, mikor, milyen hibával ment be, és mikor adták ki, mit javítottak rajta.

mod: És kell hogy maradjon papírod a régebbi javításokról is, szükség lehet rá... A letépkedett garipapír mindenképp nálad kell maradjon, akármit is adnak utána.

2. Olyan sosem volt, hogy ha nincs több szelvény, cserélik.

3. Én a helyedben nem venném át, ha nagyon összerondítják, és beírnám a vásárlók könyvébe, hogy térítsék meg a kárt... ;] Mivel amikor tőleg átvette, nem tett semmilyen megjegyzést, hogy eleve karcos lett volna, ezért nem tudja bizonyítani, hogy nem náluk történt. Ez az agresszív megoldás, de jobb ötletem nincs.

4. Csere esetén csak ugyanolyan típusú újat vagy köteles elfogadni, a jótállás is újrakezdődik, mivel új termék. Persze elfogadhatod a gyári javítottat is, ha akarod, csak nem vagy köteles. Ha nem fogadod el, akkor hosszas procedúra elé nézel, ez tény. Sulinet miatt szvsz érdemesebb valami értelmes megegyezést (cserét) kicsikarni belőlük.

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#360) Kriss válasza Ariadne (#358) üzenetére


Kriss
tag

köszi.
a lényeg az, hogy november óta ülnek a ramomon (2*256/433 Kingston Hyperx), ami szerintük is hibás, és azt mondták, hogy most adnának helyette 2*256/400 samsung ramot 1év garival.
és az a legundorítóbb, hogy egyszer már akartak adni helyette egy használt kingston-t, és amikor szóltam, hogy ez bizony használt, még ők voltak felháborodva.

(#361) Kriss válasza Ariadne (#358) üzenetére


Kriss
tag

az is benne van valahol, hogy csak ugyanolyan új termékre cserélhetik?

(#362) net84 válasza Ariadne (#359) üzenetére


net84
őstag

köszi!
az első 3 világos, más megoldást már nem látok, minthogy kötekedő agresszívvé lépek elő!

4. - nam áll szándékomban elfogadni a gyári javítottat... fentebb leírtam, hogy szvsz ez valami simlis dolok a magyarországi LG-vel közreműködve.
Hosszas procedúra lesz, azt tom, főleg, hogy a szervíz egy hivatalos LG szervíz, a bolt, ahol pedig vettem egy teljesen más cég. A szervízből ezért is fogom kiverni a csereigazolást, utánna már a bolttal fogom tudni normálisan intézni a dolgokat (van ismerős illetve konkurenciák voltunk egy ideig)

Hasérült, beírok a vásárlok könyvébe, egy példányt elhozok, majd átvegyem a monitort (írjam alá a munkalaot/átvételi bizonylatot) vagy ne és inkább sétáljak be a ''hivatalba''?

Még 1szer köszi!

Read only...

(#363) Ariadne válasza Kriss (#361) üzenetére


Ariadne
őstag

Benne van, hogy csere, és ez mindig újra való cserét jelent, ez nincs bővebben kifejtve szó szerint, mert magától értetődő dolog. Te egy új dolgot vettél, ha nem működik, egy másik újat kell kapnod. Nézd meg még ezt [link] és ezt [link] is, ez az össz szabály.

Ezek meg magyarorszag.hu összefoglalók, ha ez többet segít [link] [link].

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#364) Ariadne válasza net84 (#362) üzenetére


Ariadne
őstag

Otthagyni kockázatosabb dolog, de szvsz kényszerítőbb hatású. Persze megtehed azt is, hogy átveszed, de beírsz, vagy pl. viszel fényképezőt, és ott helyben az üzletben lefényképezed (ez csak most jutott eszembe - lehet, hogy nem hagyják..), hogy látsszon, hogy ott fényképezted, beírsz és hazaviszed. Ha az átvétel mellett döntesz, akkor mindenképp az átvételi papírra is írd oda, hogy a beadáskor hibátlan külsején ilyen és ilyen kaprcolások vannak, amelyért kártérítést kérsz (vagy valami hatásos szöveg), és ebből is legyen neked is példányod, másolatod, valami. ;) Hm, azt hiszem, jobb, ha átveszed, mert mégiscsak kell valami, amit használsz addig is...
A fogyvédelem tenni nem fog semmit, nem lehet már nekik egyedi ügyben határozatot hozni, békéltető testülethez lehet menni a bejegyzés másolatával, ált. gyorsak, csak nem kötelező a döntésük, viszont bemutathatod a bíróságon utána...

mod: Szívesen, jó cserkész ott segít, ahol tud. (Bár nem vagyok cserkész... :) )

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#365) net84 válasza Ariadne (#364) üzenetére


net84
őstag

Köszi szépen! A fejlemények majd még beírom....

Read only...

(#366) Windex


Windex
tag

Hali!
Lenne egy kérdésem. Vettem pár hónapja egy MPIO mp3 lejátszót. A mai napig minde szép és jó volt vele, de elkezdett zörögni a hozzá adott fülhallgató bal része. Olyan mintha kontaktos lenne. Tehát a kérdésem az lenne, hogy ha emiatt visszaviszem akkor kicserélik vagy próbáljam megcsináltatni, esetleg új fülest venni hozzá?

(#367) net84 válasza Windex (#366) üzenetére


net84
őstag

Ha a fülesnek van gondja, akkor nem biztos, hogy cserélik...sok esetben kereskédes múlik, hogy ilyen esetben hogyan ''dolgozik''. Ugyebár, ha megtörött a kábel, nem valószínű, hogy cserélik. Ezekkel elég nagy huzavona szokott lenni tapasztalatom szerint.
Próbáld le egy másik fülessel, ha azzal jó, szvsz dobd ki a másikat (vagy tedd el, ha esetleg történik a lejátszóval valami, akkor a gyári fülessel add le)...

Read only...

(#368) net84 válasza Ariadne (#364) üzenetére


net84
őstag

Visszakaptam a monitorom teszt okésan. Állítólag nem csináltak vele semmit. A korábbi sípolási problémát viszont most akárhogyan kínzom, nem tudom előhozni (a hátlap és az előlapi keret csatlakozása elég furcsán áll, abból sejtem, hogy mégis szétszedhette, de ez nem biztos)
A többi hiba továbbra is jelentkezik, sőt, ha nem demagnetizálom, akkor ''szaporodik'' rajt az elszineződött felület... Ma este még letesztelem, hogy a sípolás előjön-e, és holnap visszavinném.
Az még hozzátartozik a dologhoz, hogy megmutatta a szervízes, hogy nála nincs semmi baja a monitornak a teszt alatt. Számítástechnikai szervízesként, felvázoltam neki papíron is leadáskor, 2 nappal később telefonon is, hogy pontosan milyen felbontásban, milyen frekvencián milyen hibát produkál. Erre mikor meg szerettem volna nézni, hogy milyen felbontásba és frekin teszteli, kiderült, hogy a gép, amire rákötötte, alkalmatlan a frekvencia állítására, mert a VGA kártya max 60Hz-en képes 1024x768-ban üzemeltetni, és nincs is lehetőség a kártyánál az állításra kissebb felbontásnál sem...kicsit bosszantott, de mivel hétvégére már nagyon kellett a monitor, ezért megegyeztünk, hogy elviszem és amennyiben továbbra is csinálja a hibát visszaviszem.

Nomármost! Van-e lehetőségem valami ilyesmire: túzott kellemetlenségek miatt el kívánok állni a javíttatástól és a készülék cseréjét kérem... valami ilyesmi szöveggel egészítenénk ki a munkalapot, ez így korrekt, elfogadható?

Másik dolog: nagy valószínüséggel, ha ebbe belemennek, akkor egy SWAP (gyári felújítottat) cserét próbálnak majd adni, amit ha jól emléxem nem kell elfogadnom (mivel vagy az enyémet javítja vagy pedig gyári újat ad) igaz? Ha mégis ezzel próbálkozik, akkor ugyanazt csináljam, mint amiről beszéltünk sérülés esetén - tehát vásárlók könyvébe beírni, valamint a munkalapra is felvezetni, hogy nem fogadom el a gyári felújítottat? Kérhetek olyan szakvéleményt (ha a szervíz állítja, hogy amit adni szeretne, az gyári új), melyszerint a szakszervíz igazolja, hogy az adott készülék gyári új??? Igazából ezzel szeretném kiugratni a nyulat a bokorból, ha bepróbálkoznának, mert a monitorral és a szakvéleménnyel bevizsgáltatnám utánna, hogy télleg új-e (és ezt átvétel elött közölném is velük)...???

Előre is köszi!
net84

Read only...

(#369) net84 válasza net84 (#368) üzenetére


net84
őstag

no hátha jön valaki....gondolkodok, hogy visszavigyem vagy ne vigyem... :F már teljesen elegem van ezekből a hercehurcákból...de a monitor akkor is szar! Nem pénzt keresni akarok rajt, hanem egy jól működő monitor kell...!!!

Read only...

(#370) Ariadne válasza net84 (#368) üzenetére


Ariadne
őstag

Első kérdés: igen, ha a javítás ''jelentős kényelmetlenséget'' okoz neked, és itt abszolút ez a helyzet, akkor elállhatsz a szerződéstől, vagy ha sulinet (jól emléxem?), akkor kérd a cseréjét, nevezz meg konkrét készüléktípust, hogy mire (valszeg ugyanolyan nincs már). Fontos, hogy írásban állj el, legjobb talán a vásárlók könyvébe beírva, majd a példányodat elhozva.

Második: Igen, csak újat kell elfogadnod, és csere esetén elvileg csak ugyanolyan típust. Az ötletek jók, mindenképp írásban legyen, hogy gyárilag felújított és nem új, és kérj szakvéleményt (valszeg nem csinálnak, de ettől még érdemes kérni) vagy valamilyen igazolást arról, hogy ez egy teljesen új készülék. Ha ráírják, hogy nem új, azzal már buktak, ha meg ráírják, hogy új, te meg bevizsgáltatod és mégsem, akkor szintén (a bevizsgálás költségét, ami 15k körül van, sajna csak bírósági úton lehet ilyenkor leverni rajtuk.)

Pont nemrég léptem tovább a saját elállásos ügyemben, hamarosan kitűzik a tárgyalást, hát nagyon kíváncsi leszek. :D

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#371) net84 válasza Ariadne (#370) üzenetére


net84
őstag

köszi szépen...megerősítettél abban, hogy érdemes folytatnom, ne hagyjam a fenébe
ha eljutunk addig, hogy bevizsgálás kell, nem fog érdekelni, valahogy kiköhögöm, de akkor még a benzinköltséget is visszafizettetem velük...

Sok sikert neked is!

Read only...

(#372) net84 válasza net84 (#371) üzenetére


net84
őstag

visszavittem :)
a munkafelvevő csajszi korrekt volt, nem pattogott, szépen írta, amit mondtunk...most már nem kaptak részletes hibaleírást, hisz a multkorit is elkeverték, aztán előjött, de egyáltalán nem foglalkoztak azzal, hogy a hülye ügyfél vette a fáradságot és reírta a hibák előfordulásának körülményeit...
Egyelőre vásárlók könyvébe nem írtunk be, a munkalapra felvetettük, hogy nem kérjük a javítást, hanem helyette cserét kérünk...igaz a csajszi azt bejelölte elötte
- fogyasztói igény: javítás
- rendezés módja: javítás
ezek a rendszerükben választható opciók, hidegen hagy, hogy mit írt be
- Megyjegyzés: CSERÉT KÉR AZ ÜGYFÉL!!!!

Pénteket jelölték meg, hogy érdeklődjek, mit sikerült intézniük az LG Mo-val...egyelőre az az álláspontunk (faterom nevén van a sulinetes számla, enyém meg a monitor - és így ketten intézzük), hogy ha pénteken még nem tudnak semmit, akkor fogalmazást írunk a vásárlok könyvébe és nyomatékosítjuk igényünket.

Amint találok egy angolul kiválóan írni olvasni tudó személyt, küldök egy levelet az LG Global-nak, amit biztosan nem az LG Mo kap meg, és leírom, hogy mi ebben az országban a helyzet, meg elküldöm a leveleket, amiket az itteni technical support szakembertől kaptam...meglássuk annak mennyire fognak odakint örülni.

Read only...

(#373) Ariadne válasza net84 (#372) üzenetére


Ariadne
őstag

Na, ez egyelőre már valami, van papírod arról, mit kértél. Hátha maguktól is sikerül alkotniuk valamit... Tudod, a remény hal meg utoljára. :DDD

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#374) Windex válasza net84 (#367) üzenetére


Windex
tag

Köszi a választ!
Elég normális helyen vettem, azzal nemhiszem hogy gond van. Furcsamód utóbbi pár napban elég intenzíven használtam és most semmi zörgés nem volt. Remélem bírja még egy ideig, utánan meg csere lesz valami jobbra.

(#375) net84 válasza Ariadne (#373) üzenetére


net84
őstag

kezdem belátni, hogy a fogyasztovédelem neméppen áll a helyzet magaslatán...
az itteni fogy.védesnek, aki a műszaki dolgokért felelős, az az álláspontja, hogyha gyári felújítottat ad a szervíz, akkor az elfogadható, amennyiben megadja a teljeskörű garanciát (ami megegyezik az új termék garidejével) - nem baj! nem vitatkozok, kerek perec le van írva a garpapírra, hogy vagy ezt javítja (amit nem kértem) a szervíz, vagy kapok egy teljesen újat...
már nem vitatkozok senkivel, max a szervízzel :DDD

Windex - nincs mit

Read only...

(#376) blogos


blogos
tag

Hello!

Szeretnénk venni egy háztartási gépet, ami egy éves, csak nincsen meg a papírja.
Egy vonalkód található rajta.
Ezzel lehet valamit kezdeni, hogy ténylegesen be tudjuk határolni az életkorát?(mosógép és kivülről több évesen is nagyon szép lehet )
Valakinek van ötlete?
thx :R

B.K.!

(#377) Ariadne válasza net84 (#375) üzenetére


Ariadne
őstag

Hm, fura, hogy eltérő vélemények vannak erről városonként... :U A csak újra cserélésnek valahol az a logikája, hogy te egy új terméket vettél, ezért ha kicserélik, szintén egy újat kell kapnod. Abba még mindig bele lehet kötni, ha nem pont ugyanolyanra akarják cserélni, mert azt sem vagy köteles elfogadni.
Esetleg Főfelügyelőség e-mailben? Nekem mindig korrekt választ adtak eddig, telefonon viszont nincsenek a helyzet magaslatán.
Én bejelentéssel is próbálkoztam már a fogyvédelemnél, mert a jótállási ügyintézés szabálytalansága elvileg bírságolható - de kaptam egy elutasító határozatot, mely szerint egyedi ügyekben már nem járhatnak el, így marad a bíróságosdi. Egyébként több tízezres összegnél már esetenként bevállalható a dolog, ha vannak az embernek papírjai mindenről és előtte legalább egyszer megmutatta jogásznak, hogy biztos ne legyen benne bibi. De legtöbbször nem éri meg, és sajnos erre utaznak ezek a cégek. :(((

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#378) Ariadne válasza blogos (#376) üzenetére


Ariadne
őstag

A gyártó honlapján, felhívásán, e-mailes érdeklődésen és persze guglin kívül más ötletem nincs. De ezek talán segíthetnek. :)
Be is lehetne vizsgáltatni, hogy kiderüljön, milyen állapotú, csak az kicsit sok, sacc 15-20k körül van. Vagy kihívni hozzá egy szerelőt, nézze meg, mondjon véleményt, akkor olcsóbban kijön az ''eredetiségvizsgálat''. :D

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#380) blogos


blogos
tag

Köszönöm a gyors válaszaitokat!
Szerelő kiesik, nem akarok semmivel se többet a gépre költeni:)

Akkor megkérem, hogy nézze meg a sorozatszámot és a bosch(mert erről van szó), honlapján megnézzük az ügyfélszolgálatot és szépen megkérdezzük:)
Remélem bejön ez a módszer.
Még egyszer thx :R

B.K.!

(#381) net84 válasza blogos (#380) üzenetére


net84
őstag

esetleg keresd meg a BOSH magyarországi beszállítót telefonon. Amennyiben rajtuk keresztül hozták be az országba, akkor ha nagyon jók akarnak lenni, meg tudják mondani, hogy mikor került a kereskedőhöz/nagykerhez...
De mivel unijósak vagyunk, ezért könnyen lehet, hogy más ország forgalmazójától vette a kereskedő/nagyker. Ebben az esetben kicsit nehezebb lesz így kideríteni, de hátha...

Read only...

(#382) net84 válasza Ariadne (#377) üzenetére


net84
őstag

nagyon nem zavar, hogy mit magyaráznak, majd felhívom és beszélek vele személyesen... de mivel a garpapíron az van, hogy gyári új készülékre cserélheti (ennek ott van a paragrafusa vagy mi a nyavajája is), ezért én ehhez fogom magam tartani... :DDD

Read only...

(#383) Ariadne válasza net84 (#382) üzenetére


Ariadne
őstag

Örülök, hogy vannak még harcos kedvű emberek, akik nem hagyják annyiban a dolgokat, hajrá! :C
Lehet, hogy naiv feltételezés, de ha egyre többen ébrednek rá, hogy hoppá, engem itt át akarnak vágni, és nem hagyják magukat, akkor előbb-utóbb (na jó, utóbb) változnia kell a cégek hozzáállásának is. Na persze ehhez az is kell, hogy ne mindig mindenből a legolcsóbbra hajtsanak az emberek, párszáz forint miatt félretéve a garanciális aggályokat nagyobb értékű cuccoknál is, mert vannak számtech és elektronikai üzletek pl., ahol az olcsó húsnak igen híg lehet a leve később.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#384) net84 válasza Ariadne (#383) üzenetére


net84
őstag

igen-igen
mostanában szeretném lecserélni a gépem egy notebookra... az egyik fő kérdés bennem a garancia
ugyanis, ha webshop-ba veszem meg, akkor nyerek rajt 30-50k-t, de ha valami gigszer van vele, akkor nekem kell futkosnom vele, és a legtöbb cég pesti, ami nekem elég messze van :( arról nem is beszélve, mivan, ha már az elején van vele valami gond...
Egyelőre ott tartok, hogy inkább megveszem egy itteni üzletbe (ahol még a kereskedőket is ismerem - hála a szakmai multnak), fizetek érte többet, de ha bármi van, akár az átvételkor, nem én fogok vele szívni...sajnos úgy érzem, hogy a webshop-os rendeléses dolgokhoz, még nem vagyunk eléggé felnőve

Read only...

(#385) lorcsi


lorcsi
veterán

van egy samsung winchesterem, mikor vettem nem adtak hozzá semmit csak a számlát(ezen szvsz rajta is van minden), és a winchesterre is rátettek egy matricát a vásárlás dátumát feltüntetve rajta. Most úgy tűnik egy bizonyos funkció nem üzemel benne (S.M.A.R.T) ezért elvileg cserélniük kellene, de a garancia jegyet is kérik :F
Mi a teendő most?


Ui.: Természetresen gari időn belül vagyok



[Szerkesztve]

(#386) Ariadne válasza lorcsi (#385) üzenetére


Ariadne
őstag

A számla bemutatása elég a szabályok alapján, az pedig a kisker hibája, ha nem adott ki külön jótállási jegyet, ettől a jótállás még megvan. ;) Gondolom mindez a szerviznél jelent gondot - egyszerűen vidd el a kiskerhez, ahol vetted, ők mindig kötelesek bevenni ilyenkor (a szervizhez vinni közvetlenül egy választható lehetőség, nem kötelező, vigyék el ők). Odaadod nekik, aztán csináljanak amit akarnak vele, intézzék el a szervizzel a dolgokat, csak adjanak neked papírt arról, hogy bevették, és igyekezzenek 15 napon belül jutni valamire. Ha kell, verd az asztalt, az adatlapomon lévő linken megtalálod a jogszabályokat is, amire hivatkozni lehet. :)

mod: Ha bármit is nem akarnak, kérd el a vásárlók könyvét, és írd bele, mi történt.

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#387) lorcsi válasza Ariadne (#386) üzenetére


lorcsi
veterán

ha nem adott ki külön jótállási jegyet, ettől a jótállás még megvan.
én is így gondoltam :)
eléggé biztató dolgokat írtál, szerintem cserélni fogják, már csak az a kérdés mikor
Ők fogják vinni(felküldik pestre)
Az átvételi papír nagyon fontos, még a véágén letagadják :((
A vásárlók könyvébe írás után milyen következmény lehet, el kell azt küldeniük a Fogy. védelemhez?

THX! :R

[Szerkesztve]

(#388) net84 válasza lorcsi (#387) üzenetére


net84
őstag

te mehetsz vele a fogy.véd.hez, vagy Ariadne megmondja hova, de már az, hogy kéred a vásárlók könyvét, nagyot nyomhat a további intézésen...

Read only...

(#389) Ariadne válasza lorcsi (#387) üzenetére


Ariadne
őstag

Hát előszöris a ''lélektani hatás'' hasznos lehet egyes esetekben, ahogy net84 is írta. :) Most sajnos nincs határidő, meddig kell válaszolniuk rá - viszont régebben volt és hamarosan megint lesz azt hiszem 15 nap előírva erre. Arra jó, hogy nyoma marad annak, mi történt, ha elhozod az egyik példányt, ez jár neked (pl. azt, hogy nem hajlandóak bevenni a cuccot a kiskernél, nem tudod később bizonyítani másképp), és a békéltető testület eljárásának feltétele is a bejegyzés egy példányának bemutatása, vagy más módon igazolni, hogy próbált megegyezni az ember.
Meg a legrosszabb esetben a bíróságon is jól jön, de eddig persze legtöbbször nem érdemes elmenni.
A fogyvédelem sajna már nem dönt egyedi ügyekben, ők is a békéltetőkhöz küldenek.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#390) lorcsi válasza net84 (#388) üzenetére


lorcsi
veterán

rendben akkor ha minden kötél szakad jöhet a vásárlók könyve ;]

(#391) net84 válasza Ariadne (#383) üzenetére


net84
őstag

pénteken felcsörögtem a szervízt, hogy mit sikerült intézni a monitorral... a munkakód bedigtálása után a csajszi egyböl megint bekapcsolt valakihez (hangjából ítélve a szervízvezetőhőz - volt már hozzá szerencsénk)
elismételtem neki is, hogy miért telefonálok... egy kicsit érthetetlen volt, amit modott: még munka alatt van - arra a kérdésemre, hogy mikor lesz kész, meg visszakérdezett, hogy maguk nem cserét kértek (de bammeg, de ha egyszer azt mondod, hogy munka alatt van, akkor az józan paraszti ésszel azt jelenti, hogy szerelitek - ezt lenyeltem)
közöltem vele, hogy igen a cserét kérjük a túlzott kellemetlenségek miatt, valamint, hogy már egy évvel korábban is leadtam a monitort ilyen hibával, akkor sem csináltak vele semmit (a kontrasztot helyrehozták rajt, de semmi mást - még szerencse, hogy megtaláltam az akkori hibaleírást), az LG azért cseszeget, hogy azért nem tudják megcsinálni, mert nem megfelelő hibaleírással adom le a monitort. Két és fél három héttel ezelött leadtam egy részletes leírással, hogy milyen felbontásban, milyen képfrissítés mellett mennyi idő múlva milyen hiba jelentkezik... a tesztelés nem megfeleő frekvencián és felbontáson történt (ezt elismerte a szervízes is - mikor szembesítettem ezzel - meg rájött, hogy én sem vagyok hülye a dologhoz)...a hiba továbbra is megvan
közbevágott - akkor most megpróbáljuk megjavítani
ezt megköszöntem és nem kértem :((( itt már majdnem kiabáltam vele a telefonba....

végül még majdnem arra akart rávenni, hogy ha már én beszéltem az LG-vel, akkor intézzem a cserét (ez egy burkolt célzás volt a részéről - hamár beszéltem az LG-vel, akkor miért őt baszogatom - csak kicsit szebben fogalmazott)
megegyeztünk végül abban, hogy kéri a cserét az LG Magyarországtól
még a végén kihangsújoztam neki, hogy SWAP-os monitorral ne is próbálkozzanak, mert nem fogadom el, súrolja a törvénytelenség határát...elfogadta, közölte, hogy továbbítja ezt is az LG-hez (azt azést kihangsújoztam, hogy tudom, hogy nem ők tehetnek erről az egész garozási rendszerről, de lehetne egy kicsit gyorsabban is intézni)
Ma bent voltunk, hogy kapjunk valami fix dátumot, hogy mire lesz valami a monitoromból - szerda...-kis hatásszünet-...talán, reméljük (egy sorszámra várnak az LG Mo-tól, amit fel kell vezetni a csereigazolásra)
nem baj, szerdán megint bemegyünk, ha akkor sincs semmi, akkor már télleg kapnak a vásárlók könyvébe :((( :((
Kitartó vagyok! Innen nincs vissza út :DDD

Read only...

(#392) Ariadne válasza net84 (#391) üzenetére


Ariadne
őstag

Szép munka! Kemény harcos vagy, látom. :D Végülis az ember ilyenkor legfeljebb a láncait veszítheti, ha úgyis mindig elromlik a monitor, ennél rosszabb helyzetbe nem kerülhetsz. Legfeljebb annyiban, hogy utálni fognak az üzletben, de ezt is megszokja az ember egy idő után... ;]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#393) net84 válasza Ariadne (#392) üzenetére


net84
őstag

szvsz engem azóta utálnak ott, amióta kicsieréltettük a leamortizált/összetört hátlapot a monitoron (titkon talán ők is reménykednek, hogy legközelebb egy nyamnyung munitort veszek - de el kell őket keserítenem, bármennyire szeretnék más típust/márkát kapni, az biztos, hogy LG lesz, egyelőre a típusa nem biztos - a kikötésem annyi volt, hogy szürke-csont szín kombinációja legyen az újnak - közben én már ''tárgyalok'' az új monitorról a kereskedéssel) :) - jut eszembe kifelejtettem a neki küldött üzenetből, hogy a csereigazolás úton van...csakhogy fel tudjanak rám lelkileg készülni ők is :DDD

Read only...

(#394) SacRiFicE válasza net84 (#393) üzenetére


SacRiFicE
csendes tag

Figyu, lassan mindenhol csak ki****ni akarnak már az emberrel.
Ha másképp nem megy, akkor így kell velük bánni. Ne már mint vásárló mi járjuk meg!

AMD forever !!!

(#395) net84 válasza SacRiFicE (#394) üzenetére


net84
őstag

sajnos, amíg Magyarország nem képes felnőni a feladathoz (és mi emberek sem), addig hadakoznunk kell (tisztelet a kivételnek - vannak még olyan helyek, boltok, ahol tudják, mikor mit lehet/kell tenni, hogy a vásárló is jól járjon)

egyelőre csereigazolásra várok még mindig (hétfőn szerdára, szerdán csütörtök délutánra ígérték), de a bolt ahol vettem, már jelezte, hogy 1 héten belül elvile tudják cserélni...sulinetes monitor esetén is elálhatók attól, hogy ugyanilyen típusú monitort kérjek igaz?

Más:
belebotlottam egy cipő ''információs'' lapjába, amit vásárláskor a cipő mellé (ha jól tudom, erre törvény kötelezi az eladót) adtak...szerettem volna kideríteni, hogy a Párom által vett akciós papucsra (990.-) hogyan vonatkozik a jótállás, de mindenhol csak szavatosságról van szó...
azt tudom, hogy a ferdeszemű boltosok rendszeresen próbálják eljátszani, hogy 1000huf alatt és az akciós termékre nincs garancia...de mi van a cipő esetében? 1000huf alatt van, IT cuccnál, ha jól rémlik, akkor blokk ellenében 6 hónap gar van rá

Read only...

(#396) net84


net84
őstag

ügyfél vs. szervíz - 1:0 :DDD
megvan a csereigazolásom, mehetek új monitorért...és még telefonáltak is, hogy megjött a csereigazolásom, menjek be érte...

Egy kérdés merült most fel bennem: (a monitor sulinetes volt, tehát lesz most vele papírmunka) Kérhetek-e én típust (tehát szeretnék eltérni még az LG-től is), vagy mindenképpen el kell fogadnom azt, amit a nagyker ad.
A sulinetes ügyfélszolgálatos emberke aztat mondta még 2-3 hónappal ezelött, hogy a sulinetes termékekre is ugyanazok a jogszabájok/feltételek vonatkoznak, mint a nem sulinetes termékekre.

Magyarul, akkor nagyon is, hogy kérhetek én típust, értékegyeztetéssel. Igaz?

Read only...

(#397) net84


net84
őstag

No! A nagyker álláspontja (kérdésem, hogy ez így jogilag/törvényileg megfelelő-e):
amennyiben tud ugyanolyan típust adni, akkor azt el kell fogadnom, ha ugyanazt a típust nem tudja biztosítani, akkor van lehetőségem alkudozni, de akkor is a nagykeré az utolsó szó... :(
ez így nekem nem okés
én úgy tudtam, hogy van lehetőségem kérni a nem típusazonos cserét...ezek szerint csak abban az esetben, ha nem tudja ugyanazt a típust biztosítani, akkor kérhetek más típust, és a nagyker eldönti, hogy neki az megfelelő-e
Ariadne? :O :O ha kell feljelentem a nagykert is!!! Itt már nem szívesen hátrálok meg... :(((

Read only...

(#398) net84 válasza net84 (#397) üzenetére


net84
őstag

:F
mi van akkor, ha visszakérem az árát, és egyből veszek egy másik típust? Bizonyos szinten nem követek el bűncselekményt...nem? Anno monitort vedtem, most is azt veszek...csak mivel nem hajlandók a nem típusazonos cserére, ezért kénytelen vagyok így eljárni... :F

[Szerkesztve]

Read only...

(#399) net84 válasza net84 (#398) üzenetére


net84
őstag

up - senki? hétfő-kedden be kellene vinnem a csereigazolást :( és nyilatkozni, hogy mit szeretnék

Read only...

(#400) Xpod válasza net84 (#399) üzenetére


Xpod
addikt

Kérhetsz cserét más típusra, természetesen az esetleges különbözetet ki kell fizetni.
Nekem anno a m*stralban is és most a mediam*rkt ban is cseréltek, teljesen más típust kértem, a különbözetet kifizettem és kész.

Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.