Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#151) -Jackson- válasza -Jackson- (#150) üzenetére


-Jackson-
őstag

:U

الله أكبر | [J][A][K] [10][Q]

(#152) luciferc válasza -Jackson- (#150) üzenetére


luciferc
őstag

Szerintem ki kell cserélniük, mégpedig a Ptk 248. § alapján, annak (1) bekezdése ugyanis a következő:

Aki a szerződés hibátlan teljesítéséért szerződés vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, ennek időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak a törvényből eredő jogait nem érinti.

Tehát ha azzal jönnek, hogy biztos másik hűtőt akartál felrakni, vagy bármi más módon te okoztad a törést, akkor csak simán közöld velük, hogy ezt nekik kell bizonyítani, és amennyiben nem teszik meg, akkor cseréljék ki. Ha nagyon kekeckednek, akkor érdemes a fogyvédőkhöz fordulni első körben.

ez persze az én véleményem.

(#153) BobChemistry válasza luciferc (#152) üzenetére


BobChemistry
őstag

nem akarok okoskodni, de Én úgy tudom, hogy ha nincs fizikai sérülés a terméken, de felmerül a gyanú, h nem rendeltetésszerű használat miatt történt, akkor a forgalmazónak - eladónak - kell bizonyítani ,hogy nem rendeltetésszerű használat esete áll fent, ha viszont fizikai sérülés van rajta, a vevőnek kell bizonyítani, h Ő rendeltetésszerűen használta

ha tévedek, kövezzetek meg:R

Bármilyen közel vagy valakihez, végtelen a távolság köztetek.

(#154) Kain válasza BobChemistry (#153) üzenetére


Kain
senior tag

Helyesen szóltál!

(#155) net84 válasza BobChemistry (#153) üzenetére


net84
őstag

ezt én is így tudom, de hova lehet leadni az adott eszközt, hogy nézzék meg???
Fogy.Véd.? Hol?

Read only...

(#156) BobChemistry válasza net84 (#155) üzenetére


BobChemistry
őstag

igen, a megyei fogyasztóvédelemhez

Bármilyen közel vagy valakihez, végtelen a távolság köztetek.

(#157) BobChemistry válasza Kain (#154) üzenetére


BobChemistry
őstag

:R

Bármilyen közel vagy valakihez, végtelen a távolság köztetek.

(#158) szeva000 válasza BobChemistry (#153) üzenetére


szeva000
addikt

De csak 6hónapig kell a forgalmazónak bizonyítania,utána sajna neked kell szaladgálnod,bevizsgáltatnod a terméket,ha nem adsz nekik igazat:(

(#159) luciferc válasza BobChemistry (#153) üzenetére


luciferc
őstag

és tudnál erre jogszabályi hivatkozást is adni? érdekel, hogy hol tesznek különbséget fizikai és nem fizikai sérülés között. ha elpukkan egy kondenzátor, az fizikai vagy em fizikai sérülés? ha kisül egy IC, az fizikai vagy nem fizikai sérülés?

szóval: mi az, hogy fizikai/nem fizikai egy sérülés egy tárgynál?

[Szerkesztve]

(#160) csabika999


csabika999
csendes tag

Sziasztok!
Van egy érdekes történetem:

Az egész úgy kezdődött, hogy vasárnap elfüstölt a 4 hónapja vásárolt Chieftec
420 W-os tápom. Hétfőn visszavittem, az eladó rádugta a 230-ra és a ventilátorok elindultak DE ALAPLAP NÉLKÜL! Mondtam neki, hogy ez így nem lesz jó, mert nem lehet kikapcsolni a gépet, de ő csak azt hajtogatta, hogy a táp hibátlan. Ebből arra következtettem, hogy az eladó vagy tök hülye, vagy engem néz annak:Y Kb. 5 perces vitatkozás után azt mondta, majd kipróbálják alaplappal is, addig adott egy 400 W-os Mercury tápot (persze 20 érintkezőset, az alaplapomon meg 24-es csatlakozó van) és majd hívnak.

Még nem hívtak...

Erősítsetek meg, egy tápnak úgy nem szabadna úgy beindulnia, hogy az alaplapba való dugóra nincs rádugva semmi!

[Szerkesztve]

(#161) luciferc válasza BobChemistry (#153) üzenetére


luciferc
őstag

na, vagy itt a #160-as. ha elfüstöl a táp, az fizikai vagy nem fizikai sérülés?

(#162) csabika999


csabika999
csendes tag

Fizikai, de a külsején nincs sérülés, a lezáró matrica sértetlen, elméletileg túlfeszvédelem is van benne, így hogy tehettem volna tönkre???

Amúgy ezekhez nem kötelező magyar nyelvű használati útmutatót adni?

És mi a f***ért kezd el kötözködni az eladó, ha azt mondom hogy füstölt és nagyon erős égett szaga van?

[Szerkesztve]

(#163) luciferc válasza csabika999 (#162) üzenetére


luciferc
őstag

BobChemistrynek (#153) szólt a megjegyzés, nem neked.

amúgy de, kell hozzá magyar nyelvű leírás. ha nincs, akkor a törvény szerint kvázi mindenért (a józan ész határain belül, tehát kisbaltás támadás nem számít) az eladó felel.

(#164) csabika999 válasza luciferc (#163) üzenetére


csabika999
csendes tag

THX!

Akkor jó, mert nem adtak!

És abban igazam van, hogy nem szabadna beindulnia csak a konnektorba bedugva(alaplap nélkül)???

[Szerkesztve]

(#165) luciferc válasza csabika999 (#164) üzenetére


luciferc
őstag

elvileg nem, én úgy tudom. ahhoz hogy beinduljon két érintkezőt rövidre kell zárni.

(#166) csabika999


csabika999
csendes tag

Én is így tudom (a zöldet kell összekötni bármelyik feketével)

De nem kötött össze semmit semmivel, ez alapján nekem volt igazam

(#167) Jumbo


Jumbo
tag

Hello!

Az lenne a kérdésem: VGA hűtésére is érvényes a garancia? Kerregés, megállás stb...

(#168) csabika999 válasza Jumbo (#167) üzenetére


csabika999
csendes tag

Mennyi ideje vetted?

(#169) Jumbo válasza csabika999 (#168) üzenetére


Jumbo
tag

9 hónapja

(#170) csabika999 válasza Jumbo (#169) üzenetére


csabika999
csendes tag

Akkor nem tudom, nekem 3 napon belül szó nélkül cserélték, ráadásul abban a k*cs*g üzletben, ahol most a táppal szívatnak

(#171) luciferc válasza Jumbo (#167) üzenetére


luciferc
őstag

egyrészt a jótállási jegy adhatna erről tájékoztatást. másrészt a kerregés az még necces, a megállás viszont már ok, ugyanis a kártya működéséhez szükséges a hűtés, így elég fontos alkatrész. elvileg. de a jótállási jegyen (ha van, ugye) mondhatják, hogy kopó alkatrész, így a felhasználó dolga a csere. ha visoznt ilyen nincs leírva, akkor megállás esetén már garanciális szvsz.

(#172) net84 válasza Jumbo (#167) üzenetére


net84
őstag

elvileg nem, de mivel garanciavesztéssel jár, ha tecseréled ki, ezért inkább vidd vissza, hogy csinbálják meg ők... Ha teljesen megáll, akkor biztos, hogy egyből cserélik...

Read only...

(#173) csabika999 válasza Jumbo (#169) üzenetére


csabika999
csendes tag

2 választásod van:

1. kicseréled a hűtőt, de ezzel a gari ugrik
2. besegítesz a megállásban

Persze a legjobb megoldás, ha telefonon megkérdezed, hátha..

[Szerkesztve]

(#174) luciferc válasza BobChemistry (#153) üzenetére


luciferc
őstag

BobChemistry, a #159 és #161-esre van valami válaszod?

(#175) csabika999


csabika999
csendes tag

Részlet az üzletvezetői tanfolyam tankönyvéből:

Bővebben: link

[Szerkesztve]

(#176) luciferc válasza csabika999 (#175) üzenetére


luciferc
őstag

nem tudom ki írta ezt, de véleményem szerint ez tele van baromsággal, egyes részei pedig elavultak.

(#177) csabika999 válasza luciferc (#176) üzenetére


csabika999
csendes tag

Hááát nem tudom, de ezt kb. 1 hónapja tanultuk.

(#178) sasa311


sasa311
veterán

Sziasztok!

+ napja vettem egy Sweex 450W-os tápot (1 év garival). Beszereltem, de furcsa, sípoló hangot ad ki :F A működését nem befolyásolja, minden működik, a feszültség stabilnak tűnik, nem fagy, a táp mégcsak nem is meleg, a ventik is halkak csakhát ez a furcsa sípoló hang! Ja és egyértelműen akkor jön belőle ki ez a hang, amikor valami felveszi a + delejt (pl.: lefele húzom az ablakot olvasásnál, elindítok egy progit, stb.. tehát mikor változás van)
Namost érdeklődtem, összesen 1 embert találtam, akinek ilyen márkájú tápja volt, és azt mondta, neki is sípol.

Ez szerintetek minősíthető hibának és cseréltethető? (értelem szerűen szerintem egy tápnak nem kéne sípolnia :Y)

ja és magyar leírást én sem kaptam :(((

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#179) csabika999 válasza sasa311 (#178) üzenetére


csabika999
csendes tag

Ha a ''+ napja'' inkább ''3 napja'' akart lenni, akkor még ma vidd vissza, KÖTELEZŐ KICSERÉLNIÜK!

(#180) sasa311 válasza csabika999 (#179) üzenetére


sasa311
veterán

08.02 :B

Mekkora majom vagyok már indulok is vele :R

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#181) csabika999


csabika999
csendes tag

08.02 egyébként csak 2 napja volt

(#182) luciferc válasza csabika999 (#177) üzenetére


luciferc
őstag

pl azt írja, hogy 15 nap után cserekészüléket kell biztosítani. ez nem igaz, a jogszabály már nem tartalmazza ezt. persze ha így teszel, az nem baj, sőt jó, mert akkor én is odamennék vásárolni, de nem kötelező. tehát mint javaslat esetleg szerepelhetne, de így elavult.

aztán a táblázat... így önmagában egy nagy baromság, azt mutatja, mintha a jótállással eladott dolgokra nem vonatkozna szvaatosság. pedig bizony vonatkozik.


az sem igaz, hogy jótállást a termelő vállalja, ugyanis

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

1. §
(3) A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó).


és ezt csak így gyorsan és nem is vagyok jogász.

érdemes lenne ezekre rákérdezni, kiváncsi vagyok én is, hogy mit mondanak.

(#183) csabika999


csabika999
csendes tag

Találtam egy ilyet a könyvek között:

Bővebben: link

Ennek ellenére nem így tanultuk, és a 4 hónapos táp (amelyik elfüstölt) garijegyén is ez áll:

Bővebben: link


[Szerkesztve]

(#184) luciferc válasza csabika999 (#183) üzenetére


luciferc
őstag

az elsőt nagyjából végolvastam, nagyon korrekt, és mellesleg sokkal értelmesebb, magyarosabb szöveg is, mint a tankönyved. elég gáznak tűnik az a könyv.

a táp garijegye: miért ne állhatna rajta, hogy vállalja a 15 napon belüli javítást, és ha nem sikerül, akkor cserekészüléket ad, hogy 30 napig bütykölhesse? ez a vásárlónak kedvező, tehát jogszerű eltérés a törvénytől.

a gyártó cég jogutód nélküli megszűnése esetére vonatkozó kikötés (az elején) szvsz semmis az 1 éves kötelező jótálllás idején belül (ha van ilyen kötelező jótállás az adott termékre)

szvsz az a tény, hogy fődarabnak a számítógépházat tekinti elég csúnya dolog, de sajnos azt hiszem jogszerű. nagyon gáz, hogy ilyet le mernek írni, ilyen szart sem vennék soha.

(#185) csabika999 válasza luciferc (#184) üzenetére


csabika999
csendes tag

A javítási határidő tekintetében nagyon rendesek, ha tudnak (és 95%-ban tudnak) már a hibás áru leadásakor adnak cserekészüléket.

(#186) luciferc válasza csabika999 (#185) üzenetére


luciferc
őstag

ok, ez teljesen jogszerű dolog, és nagyon dícséretes

a tankönyved ettől függetlenül sületlenségeket tartalmaz.

(#187) csabika999 válasza luciferc (#186) üzenetére


csabika999
csendes tag

Hát igen, ez a könyv még 2002-es:Y

De hogy miért ezt a baromságot tanították 1 hónapja, azt nem tudom

[Szerkesztve]

(#188) luciferc válasza csabika999 (#187) üzenetére


luciferc
őstag

szvsz ilyenkor is lehet reklamálni... feltéve persze, hogy az előadásokon sem hívták fel a figyelmet a változásokra.

(#189) sasa311 válasza csabika999 (#181) üzenetére


sasa311
veterán

2dik-a, 3dik-a és 4dik-e :DDD
Ezt szerintem a boltban lazán 3 napnak számolnák, mert nekik így jó....

Amúgy visszavittem, korrekt volt a srác, bár bepróbálkozott a ''elküldjük szervízbe, 1-2 hét'' dumával, de mondtam, azért hoztam vissza 3 napon belül....bla-bla..
Szóval miután ráeszmélt, hogy ilyen nincs több raktáron azt mondta, hogy levásárolhatom az árát tápba, ha gondolom, úgyhogy hoztam is helyette egy Ultra-Power 420W-osat. Hát ezzel valami azt súgja, jobban jártam :))
Sokkal halkabb, remélem a teljesítménye is elég lesz.


Ha visszavisztek cuccot csak határozottan, a boltosok vannak érted nem fordítva :C:R

mod: helyesírás :DDD

[Szerkesztve]

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#190) csabika999 válasza sasa311 (#189) üzenetére


csabika999
csendes tag

Szerintem jól jártál az Ultra-Power táppal, ránézésre is jobbnak tűnik a Sweex-nél.

Ezt pedig a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség weboldalán találtam:

Használati-kezelési útmutató

Egyes termékek forgalmazására vonatkozó jogszabályok előírhatják, hogy amennyiben a termék használata, kezelése külön tudnivalókat igényel, mint például egy mikrohullámú sütő, erről a gyártó külön kezelési és használati útmutatóval tájékoztassa a vásárlót. Ebben a termék használatához, működtetéséhez, kezeléséhez szükséges feltételeket és információkat kell közölni. Szöveges használati-kezelési útmutató helyett jelek és jelképek is alkalmazhatók, azonban ezeknek közérthetőnek és egyértelműnek kell lenniük. Külföldről származó termékek esetében a gyártó által biztosított idegen nyelvű útmutatónak megfelelő tartalmú magyar nyelvű használati-kezelési útmutatót kell a fogyasztók számára biztosítani.

Előfordulhat, hogy a megvásárolt termékhez a forgalmazó nem biztosít csak egy pár oldalas, összefoglaló útmutatót, az eredeti pl. 50 oldalas kezelési útmutató helyett. Ebben az esetben a helytelen használatból eredő károkért a forgalmazó felelős. Számítástechnikai termékekhez ugyanúgy kell magyar nyelvű használati útmutatót biztosítaniuk a kerekedőknek, mint ahogy pl. egy tévéhez

(#191) Vangelis válasza csabika999 (#190) üzenetére


Vangelis
nagyúr

Hát én még nem láttam egy alaplaphoz sem,:), és valszeg nem is fogok......
Gondolom mert ezeket a SZERVIZNEK KÉNE BEÉPITENI..VAGY MIÉRT IS? sorry caps lock:)

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#192) csabika999 válasza Vangelis (#191) üzenetére


csabika999
csendes tag

Külön terméknek minősül, így adniuk kellene hozzá:(((

Egyébként miért kellene szervíznek beépítenie:F

(#193) Vangelis válasza csabika999 (#192) üzenetére


Vangelis
nagyúr

Csak kérdem, de nem adnak és nem si fognak szerintem soha:(

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#194) csabika999 válasza Vangelis (#193) üzenetére


csabika999
csendes tag

Szerintem sem, de nem is baj, mert ''Ebben az esetben a helytelen használatból eredő károkért a forgalmazó felelős.''

[Szerkesztve]

(#195) Vangelis válasza csabika999 (#194) üzenetére


Vangelis
nagyúr

JAh jah, vissza naygker....osz csere:DDD...csak ébn halottam valahol, hogy nem árt a szerviz teszi be...mert ..na tom mé, de olvastam valhol...mindegy

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#196) luciferc válasza Vangelis (#195) üzenetére


luciferc
őstag

a szervíz általi beszerelés csak akkor lehet feltétel, ha jogszabály ezt előírja (gázkészülék), vagy a forgalmazó megköveteli (pl autó akkumulátorok esetén megkövetelik a töltési rendszer vizsgálatát, csak így lesz jótállás). Ezt viszont vásárláskor egyértelműen közölni kell, és szerepelnie kell a jótállási jegyen is. minden más esetben, ha nincs leírás, akkor a forgalmazó felel, akár még proci sarkazásért is! szvsz

(#197) Vangelis válasza luciferc (#196) üzenetére


Vangelis
nagyúr

Na oké, akkor ezt már tudom:D......
És ha a forgalmazó megköveteli? oylan nincs?, hogy csak szerviz rakhatja be?!

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#198) luciferc válasza Vangelis (#197) üzenetére


luciferc
őstag

pont ezt írtam, hogy de igen, van olyan, hogy a forgalmazó megköveteli, hogy szervíz rakja be, de akkor ezt előre közölni kell (mert mondjuk akkor nem azt veszed meg). ennek amúgy semi értelme, mert ha az egész gép nincs leplombálva, akkor bármikor belepiszkálhatsz. ezért is nincs ilyen feltétel a jótálláshoz.

(#199) sasa311 válasza Vangelis (#193) üzenetére


sasa311
veterán

Valószínűleg nem is lesz, de ennek 1Xű oka van. Ha bármilyen cucc bekerül az országba (ergo nemtom gyártanak-e a vargáné-n kívül bármit MO-n:DDD) akkor az importőrnek (nagyker, mégnagyobbker, ect..) kell a használati utasítást lefordíttatnia. Egy szaktolmács pedig nem két fillért. :(
Jobban megéri nekik, ha megbüntetik őket 10.000-re mintha 100.000-ret kéne kifizetniük a tolmácsnak. :Y

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#200) luciferc válasza sasa311 (#199) üzenetére


luciferc
őstag

no igen, már megint ott vagyunk, hogy szarok a törvények.ha a leírás hiányát nem 10000 Ft-tal, hanem az éves árbevétel 5%-át kitevő összeggel büntetnék, akkor mindjárt lenne fordítás. és nem kell oda szaktolmács, kizárt hogy egy nagy importőr cégnél nincs valaki, aki ért a gépekhez és tud angolul is.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.