Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mr. Teddy
őstag
válasz Ariadne #1900 üzenetére
Most már teljes mértékben így állok hozzá, nem is érdekel a gép útja. Eddig hogy gyorsítsam az ügyintézést, magam rohangáltam a garjegyen megjelölt szervízátvevőhelyre, hogy minél hamarabb kész lehessen. Mostmár leadtam ott ahol vettem. Hibát mindenképp elismeri az Edigital is. Független attól, hogy mit intéznek az Olympusszal a javítást már nem fogadom el. Ha jól tudom 3 munkanapuk van ezt kigondolni, hogy javítás vagy csere, ha nem szólnak semmit, és majd 15 nap után hívnak, hogy kijavították, holott cserét kértem, visszautasíthatom, ugye?
-
ML320
senior tag
válasz Ariadne #1897 üzenetére
Korábban pont te írtad:
"Egyrészt ha tudnak ugyanolyat adni, azt el kell fogadnod, és akkor nem kapsz vissza pénzt, nincs levásárlás - kivéve persze ha maguktól belemennek az üzletben más megoldásba."
Ezek után: "aktuális áron levásárlás" például egészen biztosan soha nem lesz jogszerű?A jogszerűségbe most nem mennék bele. Nekem ez inkább elvi kérdés. Én továbbra is azt látom, hogy a környező piacon megforduló "utolsó napokban meghalt a cuccom, és azonnal kérem vissza a pénzt" emberkék aránya nő. Az indokuk pediglen nagyon sok esetben a nyerészkedés. És sajnos ez a réteg az, akik miatt nem fogunk sohasem mindenkinek megfelelő és elfogadható törvényt kapni. Amíg van kihasználható kiskapu, azt páran kihasználják.
A gyártói garanciával egyetértek, viszont hozzátenném, hogy a gyártóknak is kellene valamilyen formában egy országos hálózatot megszervezni. Nálunk Szombathelyen röhej, hogy nincs pl Samsung márkaszervíz. Bezzeg amikor jön a telefonos elégedettség felmérés, mindig a képükbe vágom: átlag júzer hóna alatt a monitorral megy Pestre? Ebben a vasutassztrájkos időszakban? Na, ez a jelentős kényelmetlenség.
Sajna mindenért a kisker van pellengérre állítva. Akár hardver, akár szoftver. A gyártók továbbadják a felelősséget. Ők szarnak nagy ívben a piacra. Ha az ő felelősségi körüket jobban be lehetne határolni, akkor talán lenne esély a gyorsabb és rugalmasabb garügyintézésre. Addig viszont marad a kiéleződésektől teli kisker-ügyfél kapcsolat. IMHO
Ember tervez, Isten perverz...
-
Ariadne
őstag
Ezek után: "aktuális áron levásárlás" például egészen biztosan soha nem lesz jogszerű?
Megegyezni bármikor bármiben lehet, ahogy az is lehetőség, hogy hagyom a francba az egészet és kidobom a kukába az elromlott alaplapot. De jogszerűen nem kötelezhetnek rá, itt ez a lényeg. Nincs ugyanis olyan módszer, amivel általános szabályt lehetne mondani, hogy is menjen. Korábban agyaltunk már pár emberrel ezen, és kitalálni sem tudtunk olyat, amit jogszabyálba lehetne foglalni és mindkét félnek jó lenne.
"Levásárlásként" mondjuk én nem mennék bele alacsonyabb áron levásárlásba, a teljes vételár levásárlására gondoltam. Kivéve mondjuk dvd írót meg más olyan dolgot, amit teljesértékűen tudnak pótolni egy másik jobb cuccal. Több év után meghalt videókártyánál ezt nem tudják megtenni szerintem, de még vinyóval is működhet, meg monitorral.
Viszont nekem továbbra is az a véleményem, hogy tenniük is kellene a kiskereknek saját maguk érdekében és fellépni a nagykerek ellen, nem részletezem, biztosan ismered már, mert mindig ezt szajkózom. De amíg kékhal meg mustárféle cégek tömegei léteznek, addig ez nem fog megvalósulni, nekik egyszerűbb pár évente új céget alapítani...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Stalker76
csendes tag
válasz Ariadne #1903 üzenetére
A pár évente új céget alakítok dolog a politikusaink által használt kiskapu. Nem fognak maguk ellen tenni. Van olyan konkurens cégem, aki köbö a hatodik cégénél tart, ugyanazon a bejelentett címen. Ennyit a zero toleranciáról.
Másrészt: a vevők igénylik és hajszolják bele a piacot a drasztikus árversenybe. Az meg, hogy a nagyker ellen tegyenek lépést a kiskerek... Kivitelezhetetlen. A gyártók pár disztribbel állnak kapcsolatban. Ha nem én veszem meg a cuccot, akkor a konkurenciám, és olcsón adja a kedvezményért remegő újgazdagnak. Magyarországon jelenleg halott az üzleti etika. És ha kedves fogyasztóvédők már azért 200e-re büntetik a forrásomat, mert nincs kiírva, hogy áraink forintban értendőek, hát ne haragudj, de a jó (saját magam által moderálva) !
ML320: Ennyire nem tudsz aludni?
Isten szerethette az együgyü embereket, hisz olyan sokat teremtett belőlük.
-
Stalker76
csendes tag
Korábban pont te írtad:
"Egyrészt ha tudnak ugyanolyat adni, azt el kell fogadnod, és akkor nem kapsz vissza pénzt, nincs levásárlás - kivéve persze ha maguktól belemennek az üzletben más megoldásba."
Ezek után: "aktuális áron levásárlás" például egészen biztosan soha nem lesz jogszerű?Végülis van igazság ebben. Ha a terméket el kell fogadnia, akkor miért a számlán szereplő árat kellene figyelembe venni? Én három kiemelt cégtől veszem a cumóimat. Két nagyker (brand dolgok), és egy kisker (apró vasak). Mindenki arra panaszkodik, hogy ha azonnail pénzt ide vissza fellépés van, azt érezhető nyerészkedésből kérik.
Ariadne: Egy dologban igazat adok neked is, meg ML320-nak is. Úgy látom, egyikőtök sem szereti, ha a vevő és az eladó egymást hülyének nézi. És itt van a kutya elásva. Amíg a felhasználók vásárolnak olyan üzletekben, vagy inkább olyan emberektől, akik büntetlenül átverhetik a piacot, addig nem fog változni semmi.
Isten szerethette az együgyü embereket, hisz olyan sokat teremtett belőlük.
-
Ariadne
őstag
válasz Stalker76 #1905 üzenetére
Amíg a felhasználók vásárolnak olyan üzletekben, vagy inkább olyan emberektől, akik büntetlenül átverhetik a piacot, addig nem fog változni semmi.
Igen, ez egy közös pont, amiben úgy tűnik, mind egyetértünk. Ha az üzlet nem keménykedik kéthónapos időhúzással meg "nemgarismegégett" megoldásokkal, akkor én sem fogom a teljes vételárat követelni, hanem megegyezünk, met nekem gyorsabb, nekik meg egyszerűbb, mindketten jól járunk.
A kékhal, akiket bepereltem anno, egyértelműen kamu szövegekkel és hülyének nézéssel érte el azt, hogy elegem legyen a dologból. Hiába böktem rá az üzletben egy olcsóbb más cuccra, hogy abban megegyezhetünk, ők csak nyomták tovább a szöveget... Na ez kihozza belőlem a legrosszabbat, vásárlók könyve, békéltetők, tértivevényes felszólító levél, bíróság... Most meg az elsők között vagyok a hitelezőik között, de ezt persze kenhetem a hajamra. Ez van, így vásároljon ennél a névnél valaki. Viszont még nem ért véget a felszámolás, és van folyamatban egy-két ütős dolog is ellenük, hehe, legalább egy jót röhöghetek a végén, az is valami.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
luciferc
őstag
válasz Stalker76 #1905 üzenetére
Ha a terméket el kell fogadnia, akkor miért a számlán szereplő árat kellene figyelembe venni?
Ez nagyon egyszerű. A vevő arra a konkrét termékre kötött szerződést az adott garanciális feltételekkel, nem pedig egy másik termékre. Ha nem tudjátok pontosan azt a terméket pótolni, akkor vissza kell állítani az eredeti állapotot.
Veszel egy autót 4 millióért, 3 év teljes körű garanciával. 2,5 év után úgy meghal, hogy csak az egészet lehet cserélni, de nincs már ugyanolyan autó, nem gyártják. Mit szólnál hozzá, hogyha aktuális áron számítva ajánlanának fel egy csereautót? Miközben neked az a konkrét típus kell, nem másik, nem az utóda, hanem az.
-
Stalker76
csendes tag
válasz luciferc #1907 üzenetére
A dolog ott sántít, hogy az autóknál nincs olyan szintű áringadozás, mint a számtech cuccoknál. Relative fix áron vannak.
De ha autó, akkor konkretizáljuk. Veszek egy Opel Corsát 3M-ért. Eltellik a két és fél év, kivonják a forgalomból. Betojik a kocsim. És mert most már a Vectra kerül 3M-be, minimum egy olyant adjanak!!! Igaz az Astra 2.3M, de hülye leszek elfogadni. Hát hol van az Astra a Corsához képest....Isten szerethette az együgyü embereket, hisz olyan sokat teremtett belőlük.
-
luciferc
őstag
válasz Stalker76 #1908 üzenetére
Na álljunk meg egy pillanatra. Senki nem mondta a gyártó cégnek, akár autó akár számtech cucc, hogy olyan hosszú garanciát vállaljon, amit már nem tud biztosítani (termék életciklus, raktáron tartott garanciális készlet, stb miatt). Ha mégis megteszi a piaci nyomás, a verseny miatt, és ezáltal előnyhöz jut (vásárlók megszerzése), akkor tessék ennek esetleges kellemetlen következményeit is vállalni! Az úgy nem ér (és ezt kellene minden kereskedőnek megértenie), hogy vállalok hosszú gart, csábítom a vevőket, azt mikor teljesíteni kell, akkor nyüszögök, hogy ja de már milyen dolog ez. Nem kell vállalni, ha nem tudja biztosítani! Ez vonatkozik a kiskerre is. Ha tudja (vagy tapasztalatai alapján sejti), hogy az adott termék garja kamu, akkor vagy ne árulja, vagy bizony nyelje be, hiszen a vevőnek azért örült a vásárláskor. Ugye? A vevő nem csak akkor fontos mikor vásárol. Komoly kereskedőnél ugyanolyan fontos panaszkor is. Sőt.
-
etnies
senior tag
Sziasztok!
Tönkrement a két éves VGA-m, gari 36 hónap van rá. Gariancia levelen szerepel, hogy garanciális ügyintézéshez kell a doboz is. Doboz már nincs meg, ellentétben a CD-vel, kézikönyvvel, kábalekkel.
Tényleg kell a doboz a garanciális ügyintézéshez vagy ez csak elrettentés miatt szerepel a papíron?
Kerestem a jogszabályok között, de nem találtam erről semmit."önmagam hite vagyok magamban"
-
Ariadne
őstag
válasz Stalker76 #1908 üzenetére
Egész pontosan ha nem tudnak Corsát adni, akkor kötelesek visszafizetni neked a 3 millát plusz kamatok. Nem vagy köteles elfogadni sem egy Vectrát, sem egy későbbi Corsát, csak a pénzt. Egyszerűen azért, mert egy akkori évi Corsáról szólt a szerződés, ami a kereskedő hibájából (igen, a kereskedőéből, mivel vele szerződtél) nem teljesült, ezért ez egyfajta szankció, hogy igyekezzenek legközelebb hibátlan példányt eladni. Jelentéktelen hiba miatt elállni amúgy sem lehet, ahhoz meg nagy hiba kell, hogy javíthatatlan legyen, és emiatt járjon vissza a vételár. Az elv, az egyszerű, mint egy fakard, csak a megvalósítás nem nagyon megy. Legalábbis nálunk...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
A számla elég kell legyen, ez alapján. A csomagolás az csak csomagolás, a Ptk. alapján legalábbis azért van csak, hogy ne sérüljön az áru szállítás közben, szerintem nem elvárható, hogy két évig megőrizd. A többi cuccot persze kérhetik, ha arról van szó, hogy másikat adnak vagy pénzvisszafizetés lesz a dologból.
Ha leadod, mindenképpen írasd rá a papírra, amit kapsz tőlük, hogy milyen egyéb dolgokat adtál oda, és hogy ezzel a kártya minden tartozékát odaadtad.
Egyébként nagyon üzletfüggő, hogy hajlandóak-e valóban foglalkozni az ügyeddel, és mire tudsz jutni velük. Ilyenkor jön ugyanis elő az a gond, hogy két év múlva ugyanolyat szinte biztosan nem tudnak adni, ilyenkor viszont egyedül a teljes vételár visszafizetését vagy köteles elfogadni. Érdemes azért, ha egyébként normálisak, megegyezni abban, hogy levásárolod a teljes(!) vételárat. Be szoktak próbálkozni az "aktuális vételáron beszámítással", de ez kifejezetten jogszabályellenes.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Stalker76
csendes tag
válasz luciferc #1909 üzenetére
A vevők megkövetelik a hosszú garidőt, de most ezt hagyjuk.
És vedd már észre, hogy a kereskedő csak elad. Nem ő gyárt!!! Innentől kezdve a garanciát a kereskedőn keresztül a gyártónál, vagy annak szakszervízénél lehet érvényesíteni. Amúgy mi a különbség az áru, és pl egy szolgáltatás között? Semmi, hiszen a vevők egy igényre fizették ki az összeget. Megkapták, jó, elromlott, nem jó. Cél az eredeti állapot helyreállítása, mármint ez amennyire lehetséges. Ha nem tudja cserélni a cucot, de felajánl egy másikat, részemről csak a kötözködők nem fogadják el. Talán ezért is állnak a békéltető testületek felsőfokú végzettségűekből? Bár egyértelmű lehet, hogy felcsillan egy pénzügyi lehetőség. Magyar ember szeret potyázni. Meg keresztbe tenni a másiknak.
Az ellátó csatorna sok lépcsőből áll. Ezért lehetetlen a 3 napon belül megmondom dolgot betartani, illetve a 15 napon belüli megoldásra mindenki törekszik, nem alapból az a rosszindulatú bunkóság van, amit te vagy ti feltételeztek.
Ne vásároljon a bolt az adott nagykertől? Megveszi a cuccot a vevő a szomszéd sarki fűszerestől, ugyanattól a nagykertől és gyártótól. Vay a nagyker által fentartott webáruháztól.
És ha erősíteni akarjuk a gyártói felelősséget, akkor arra csak egy infó: A nagyobb disztribek éves forgama 5-10milliárd. Az 20-40 millió euró. És ez egy cég, sok partnerből eredő bevétele. Nudli. A magyar cégeket, a magyar gazdaságot röhögve kifizeti a nyugati tőke, farzsebből. Bizonyos cuccokat azért nem lehet beszerezni itthon, mert hála egy viselkedéskultúrának kivonult innen a gyártó. Nesze neked, magyarság igénye!!!
De legyen. azonban ha a vevői társadalom is ennyire igényli a hosszú garanciát, az olcsó árat, a magyar nyelvű leírást, a seggnyalást, és egyebeket, akkor azért az olcsó pénzért kapja meg azt, amit érdemel. A jelen levők úgyis mind úgy vásárolnak, hogy hajlandóak több pénzt kifizetni a korrekt garizásért, a jó kapcsolatért, a hosszú garanciáért.
Nem érdekel. Tudom, hogy nem lehet meggyőzni se téged, se az itt fórumozók 90%-át. Azonban az tény, hogy ti nem dolgoztatok sosem eladóként, szervizesként. Könnyű úgy a vizes lepedőt ráhúzni másokra, hogy fogalmad nincs az egészről. Csinálj egy üzletet! Ilyen korrekt viselkedés mellett tuti befutó leszel! Én úgy 16 éve foglalkozom ezzel. Egy kis tapasztalat már rámragadt.
És tudod, az hogy anyáztok a boltokra, az szép és jó, de mi eredménye lesz? Ez nem a fogyasztók felvilágosítása, mert csak leírod a törvényeket, a hivatkozásokat, stb. Itt vannak egyáltalán az eladók? Bakke, ez tisztára a mai politikia színjáték. Összegyűlik egy tömeg, és a másikat fikázza.
Most megyek két hétre szabira. Majd benézek...Isten szerethette az együgyü embereket, hisz olyan sokat teremtett belőlük.
-
Stalker76
csendes tag
válasz Ariadne #1912 üzenetére
Ez a megvalósítás valóban nem megy nálunk, ha egyből a pénzt követelik vissza a jobb termék helyett. Egy ilyen vevői magatartás miatt meg ne csodálkozz, ha a gyártó inkább megcsináltatja a kocsit. Mégha többe kerül is. Hiszen ha már annyira az a Corsa kell a vevőnek, hát megkaphatja. Aztán jön az anyázás, hogy miért nem is kapta meg a Astrát, vagy akármi mást. Lehet, hogy te neki adsz igazat, de szerintem tökéletes igazság nem létezik. Mindig valakinek a szemszögéből van szó igazságról. A célnak az kellene lennie, hogy a szempontok közeledjenek.
[ Szerkesztve ]
Isten szerethette az együgyü embereket, hisz olyan sokat teremtett belőlük.
-
Ariadne
őstag
válasz Stalker76 #1915 üzenetére
Amit itt leírtál, jaj, hányszor láttam már leírva. Tudod az a helyzet a jogszabályokkal, hogy akkor is kötelező betartanunk őket, ha utáljuk és nem tartjuk jónak őket. Nem szeretek adót fizetni - de kötelező. A kereskedő meg nem szeret garanciális ügyintézéssel foglalkozni és ha indokolt, visszaadni a teljes vételárat - de kötelező. Nem választás kérdése, hát hol élsz, ember?
Nem köteles jobb terméket elfogadni, punktum. Ha nem nézed hülyének és nem próbálod kamu szövegekkel kijátszani, hanem gyorsan igyekszel intézni az ügyét, akkor viszont a fogyasztó sem fog szívózni - értem ez alatt a normális fogyasztót -, és ha valóban neki is jobb, el fogja fogadni. Vagy nem, joga van ahhoz is.
Az teljesen jó megoldás, ha megjavítja az autót, tökéletes, sőt a legjobb megoldás. Ha többe kerül megjavítani, akkor mérlegeljen és adjon önként másik ugyanolyat, vagy vissza a pénzt, ezek a lehetőségek, a kereskedő többet mindig adhat, kevesebbet viszont nem.
Igazság? Ki beszélt itt igazságról? Ez jog. Ha tudsz jobb szabályozást, érd el, hogy megváltoztassák a jogszabályt, de addig bizony ez így kötelező, akárhogy kapálózol ellene.
Jó éjt.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Kevo
tag
Vidd vissza, kutya kötelességük kicserélni (mondjuk biztos hivatkozni a gairpapíron feltüntetett szövegre, miszerint a dobozt meg kell őrizni), de a jog Téged véd. Amúgy VGA-nál ilyet egy magyarországi nagyker sem kér, még a legkukacoskodóbbak sem, hisz magán a kártyán rajta van a sorozatszám, ami alapján mind a kiskernek, mint a nagykernek simán be kell tudnia azonosítani az adott terméket, ergo számla/nyugta nélkül is simán utána tudnak nézni, hogy mikor, kitől jött az adott termék. A dobozt ált. akkor szokták kérni megőrzés végett, ha nem a terméken, hanem a dobozon szerepel csak valamiféle sorozatszám, lásd pl.: pendrive, egyes memóriák, egerek, amik csak sima kartondobozban jönnek (bulk álnéven fut), stb. Lényeg a lényeg, ha kötözködnek, csak említsd meg a fogyvédelem + békéltető testület párost...tuti siker
Üdv
Kevo
u.i.: amúgy ha nincs meg hozzá semmi cuccod (kábelek, CD, stb.) akkor is kutya kötelességük cserélni, mert amennyiben a nagyker megállapítja a hibát és cserél, akkor csak azt adják át a kereskedőnek, amit az garanciális ügyintézés során nekik átadott, ergo ha csak karit adtál, ők is csak azt adnak, tehát még erről sem kéne tartanod. Minden csak a kereskedő joindulatán múlik, de hangsúlyozom, a törvény melletted áll.
-
Ariadne
őstag
Khm, az a kisker problémája. El kell fogadniuk így jogszabály alapján, a többit oldják meg maguk...
mod: De persze Kevo is korrektül elmondta.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Traptor
aktív tag
Sziasztok!
Kérdésem az, hogy ha veszek valamit kiskerben 1 év garral és a bolt következő héten becsuk, akkor hol érvényesíthető a garancia?
A disztribútornál?Ha volt már ez a kérdés, akkor bocs.
Traptor
.: Aláírás helye :.
-
volvoguy
addikt
üdv. az ipon-os topikból irányitottak ide. őszintél szólva nem olvastam sok pozitivumot az iponról, az árakat leszámitva. kb. 50% rá az esély, hogy hibás cuccot küldenek, valamint egy hónap ebben az esetben a gariztatás végigvezetése..szal kész káosz az egész.
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
-
#72042496
törölt tag
Sziasztok!
Vettem egy Plantronics Pulsar 590 bluetooth headsetet, de amikor vezeték nélküli módban van, zavaró alapzajt ad. Állítólag zenére is kiváló kell, hogy legyen, ebből kiindulva gondolom nem szabadna így viselkednie.
3 napon belül vagyok még bőven - ha visszaviszem ezzel az indokkal, ugye kötelesek azonnal cserélni, ha van raktáron?Minden tartozékot, cókmókot vissza kell vinnem, vagy elég csak a problémás headsetet?
Elnézést a tudatlanságért, előre is köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz #72042496 #1928 üzenetére
Érdemes visszavinni, ki kell cserélniük, és mindent vigyél hozzá. Ha nem cserélik ki, akkor írasd le velük, hogy a hallott hang szerintük a termék természetes velejárója (fícsör, nem bug...), ezzel utána lehet továbbmenni. Csak ne húzd az időt, ki ne csússz a 3 napból.
-
#72042496
törölt tag
válasz luciferc #1931 üzenetére
Akkor akár már most is beírhatom. QuantumR Kft., ők Plantronics hivatalos magyar disztibútora.
Amúgy ott vannak tőlem egy sarokra, legalább az idő nem fog telni az ügyintézéssel.
[ Szerkesztve ]
-
-
Llew
senior tag
válasz Ariadne #1888 üzenetére
Hali!
Garancia kérdés téma #1888-as hozzászólásában írtad:
"Nekem abból van elegem, hogy nincs egy nyomorult számtech üzlet (pontosabban egy van )"Ez azt jelenti, hogy abban az egyben érdemes vásárolni, mert ott legalább rendes garanciás ügyintézésre számíthatok? Ha igen akkor kik ők?
Azért kérdem mert az iponnál akarok gépet venni, de most, hogy átfutottam a témát elbizonytalanodtam. Azért hajlok feléjük, mert sajnos a helyi üzletekkel sincs túl jó tapasztalatom, illetve az egyik itt a PH-n is szerepel, nem véletlenül. Szóval ahogy látom az esélyeim kb ugyan olyanok, csak az ipon még olcsóbb is.
Llew
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
Mr. Teddy
őstag
Sziasztok!
Újfennt tanácsot szeretnék kérni. Már lentebb írtam, hogy egy ideje bajlódom egy olympus fényképezőgéppel. Volt hogy leadtam szervízre, azt nem csinálták meg rendesen, meg minden ami csak előjöhet. Most múlthét pénteken leadtam az edigitalban, ahol vettük. A jegyzőkönyvbe az lett írva, hogy kicserélést kérünk, mert már sokat volt szervízben, stb..A három munkanap a mai nappal lejárt, és nem értesítettek, hogy mi lesz a sorsa. Úgy tudom 3 munkanapon belül meg kell mondaniuk, hogy cserélik, vagy javítják a gépet. Ez a tájékoztatás nem történt meg, így most mit tehetek? Mi van, ha két hét múlva szólnak, hogy megjavították a gépet, jöhetek érte, akkor azt én nem vagyok köteles elfogadni, mert cserét kértem, és nem mondták, hogy javítják, nem? Kerekperec ezek után én csakis kicserélést kaphatok? Vagy ez a 3 nap sem kötelezi őket semmire, bár nem lepődék meg semmin..
Köszi szépen.
[ Szerkesztve ]
-
Kevo
tag
válasz Mr. Teddy #1941 üzenetére
Nincs megszabva idő A jogszabály szerint a szerviznek "törekednie kell arra, hogy 15 napon belül javítsák a terméket". Magyarán ha tovább tart, már akkor sem tehetsz semmit, ha 1 hét 1 hét, ha 1 hónap 1 hónap...idióta volt, aki ezt kitallálta
Mod: amúgy cserét kérhetsz, ez jogos, de vannak egyes gyártók, disztribútorok, aki pl nyomtatók esetében kikötik, hogy csak 5 javítás után cserélik. Ez benne van a garancia feltételek leírásában. Ha nem tetszik nem veszed meg, ha megvetted, magadra vess
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
annak egyes gyártók, disztribútorok, aki pl nyomtatók esetében kikötik, hogy csak 5 javítás után cserélik. Ez benne van a garancia feltételek leírásában.
A jogszabályokban meg benne van, hogy a vevőnek okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell megoldani a gondot, plusz a jogszabályokkal szemben korlátozó kitételek semmisek. Ennek tükrében a csak 5 javítás (ez már rohadtul jelentős kényelmetlenség) után cserélik kitétel szerintem bőven semmis. Persze a "tisztelt" magyar bíráknál bármi megtörténhet.
-
luciferc
őstag
válasz Mr. Teddy #1941 üzenetére
A 3 nap kötelezi őket, tehát ha nem jeleztek, hogy elfogadják-e az igényed, akkor jogszabályt sértettek, aminek viszont a hazai gyakorlatban semmi de semmim következménye nincs. Amíg nem jutnak el olyan szintre a bírságok (akár fogyvédelem, akár az én kezdeményezésemre a bíróság), hogy egyetlen ilyen manőver után ugrott az X5-ösének a tizede, addig nem lesz itt semmi. A jogszabályok semmit nem érnek ha nincs mód a betartatásukra. A magyar kereskedői kultúra még a magyar vevői kultúránál is alacsonyabb
-
Mr. Teddy
őstag
válasz luciferc #1944 üzenetére
Na mindegy, felhívom őket holnap, hogy mi a szitu. Persze tuti azt mondják, hogy ilyen nincs, meg ködösítés.
Amúgy ha a fogyvédelemhez fordulnák, akkor ők miben tudnak segíteni? Elmondom, hogy ez és ez volt, sztem már rohadtul jogtalan az egész, akkor ők beszélhetnek a bolttal, vagy vmi nyilatkozatot kiadhatnak, hogy "szerintük szerződésszegés történt" és egy igen erős ám nem kötelező papírt tudnak nekem adni, amihez hasonlóan fog kb a bíróság is dönteni, ha épp úgy alakulna? -
Mr. Teddy
őstag
válasz luciferc #1946 üzenetére
És akkor fogom magam , elmegyek egy békéltető testülethez, és tudnak adni egy hivatalosabb véleményt? Mondjuk olvastam, hogy ingyenes is meg minden, lehet ha úgy lesz elmegyek. Csak egy kérdés, hogy a békéltető testület álláspontját mennyire szokták a boltok elfogadni? Lehet visszamondja, hogy hát jó, akkor sem cseréljük...
-
Csaba_20_
őstag
válasz Stalker76 #1914 üzenetére
Stalker76 írta:
És vedd már észre, hogy a kereskedő csak elad.Igen, emiatt a gondolkozásmód miatt tartunk ott, ahol. Eszerint a kereskedő csak megveszi a terméket X áron és eladja X*1.1=Y áron. Ahol a 10% őt mindenféle ellenszolgáltatás nélkül megilleti. Vegyük már észre, hogy akkor a kereskedőre az égvilágon semmi szükség nincs! Minek beszervezni a láncba egy élősködőt?
-
net84
őstag
Mr. Teddy - az edigital-nak adtad le személyesen? Szerintem kicsit piszkáld meg az idegeiket, ha semmi érdemleges nem történik a telefon után - sétálj be megint, kérdezd meg, hogy mi a helyzet a géppel, majd írj be a vásárlók könyvébe, ahol részletesen leírod, hogy mi a jelenlegi helyzet, képtelenek voltak megmondani 3 nap alatt, hogy mi lesz a sorsa a fottoaparatnak.
Arra érdemes felkészülni, hogy az edigital el sem megy a békéltető testület "megbeszélésére".Csaba_20_ - Stalker76 kolléga szerintem arra utalt, hogy a kereskedő sem isten, és leszarják, hogy ő éppen miért hisztizik. Nincs közvetlen kapcsolata a gyártóval, csak a nagykerrel. Sok esetben a magyar importőr sem áll szóba a kereskedővel.
Az tény, hogy az informatikai piacon nagytakarítást kellene tartani, hogy valamelyest rendeződjön a helyzet.
Nem azt modom, hogy változtassanak drasztikusan a fogy.védelmi törvényeken, azokat csak aktualizálni kell helyenként. Amit lehetne csinálni, az az ellenörzésekre és büntikre más rendszert kidolgozni.Hozzánk utoljára az ANTSZ (igen, és nem a budit ellenőrizték) jött ki úgy, hogy aki az ellenőrzést végezte, azt sem tudta, hogy mit kell keresnie, csak a jogszabályokat ismerte, a pontos termékekkel nem volt tisztában. Átturta az egész céget. Majd 2szer kellett vele javíttatni a jegyzőkönyvből és felfogni csak a kontrol ellenörzés után fogta fel. Természetesen nem az alap büntit kaptuk annak ellenére sem, hogy együttműködtünk, és minimális hiányosságunk volt valamint ezeket is rövid időn belül rendeztük.
Eszembe jutott, hogy tegnap mit akartam kérdezni:
Jogszabály is jó, de az is jó, ha valaki jogszabály hivatkozással alátámasztva leírja, hogy meddig, mikor, kinek kell elvégeztetnie független szakértői vizsgálatot. Eddig nem találkoztam jogszabállyal, ami ezt részletesen taglalná - azt tudom, hogy a fizikai sérülésről sehol semmi nincs (mondjuk ezzel lehetne kiegészíteni a törvényt). Illetve, abban az esetben is kell-e független szakértői vélemény, ha a sérülés keletkezése egyértelműen megállapítható. Pl. a fordítva behelyezett memóriamoduloknál a legtöbb esetben megég a foglalat és a memória is, tehát megállapítható, hogy hogyan volt bent a memória.Read only...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest