Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#1851) ML320 válasza net84 (#1850) üzenetére


ML320
aktív tag

Emlékszel a Gericom notira? 1 év garival jött le, és két évesen meghalt a vinyója - Samsung 60GB. Olyan cucc, amire alapból három év gari van az általános forgalmi csatornákon. A Display - mint Samsung márkaszervíz - becsippantotta a gyári számot és már mondta is, hogy nem hazai forgalmazás. Már mutyizni sem lehet :O
A nagykerek közül meg már mi is szereztünk be nem disztribtől olcsóbban. Be is vallották, hogy direktben hozták be. Ezért volt a csereutalvány intézése 3 hónap. :((
Így melyik nagykernek írjon? Naponta jön a rakás hírlevél, hogy mennyire jó új nagyker vagyunk, ilyen-olyan márkákkal! Egy évre rá meg eltűnik...

Ember tervez, Isten perverz...

(#1852) net84 válasza ML320 (#1851) üzenetére


net84
őstag

próba cseresznye...azért a rami se kutya sok esetben, de akkor is még ott a lehetőség valamelyik nemzetközi samu kontaktnak írni...hátha aszongyák, hogy kűggye kend a monitúrt, aztán el lehet dönteni, hogy megéri-e egy crt-t (ha jól emléxem, akkor arról van szó) küldözgetni

vagy ugyis jön a tavasz, jön a .... ne szólj szám, nem fáj fejed

Read only...

(#1853) Mr. Teddy


Mr. Teddy
őstag

Helló!
Remélem itt tudtok segíteni nekem, fogyasztovedelem.com annyira nem pörgős.
Volna itt nekem egy Olympus fényképezőgéppel egy kis garanciális problémám.
Decemberben lett vásárolva, az EDigitalban.
Szilveszteri fotókon látszódott, hogy rossz képeket csinál, fehér pöttyök vannak a képen, rossz minőségűek, illetve egy pixelhiba is van az LCD kijelzőjén.
Elvittem a kettőből a közelebbi olympus szervizátvevőhelyre, ahol átvették, és kipostázták Prágába javíttatni, a hibákat természetesen elmondtam. Eleve egy hónapos határidőt jelöltek meg, beleszólni nem tudtam, mire mondtam a 15 napos dolgot+törekedni kell rá, erre csak széttették a kezüket. 25nap elteltével visszajött a gép, elvileg ccd-t cseréltek rajta, de az lcd-n a pixelhibát nem csinálták meg. Majd pát hét használat, továbbra is homályos a kép, meg fehér pöttyök is vannak a képen.
Másodszorra elvittem az edigitalba, ahol vettem, mondtam, hogy javítás után ugyanazok a hibák, vagy cseréljék ki, vagy had vásároljam le (levásárlás is jó volna nekem, ennyi kompromisszura kész vagyok) de nem, nem ő dönti el, el kell küldeniük mindenképp a szervízbe, átveheti, de postázná is tovább, de vigyem el személyesen, és akkor jobban el tudom mondani a problémámat, mint ő leírva továbbküldi.
Ma haverommal elmentünk az olympus képviselethez (korábban egy kisebb boltba vittem, de hivatalos átvevő volt az is) ahol elmagyaráztam a problémám, szintén a szokásos, ők nem tehetnek róla, bevizsgálásra el kell küldeniük Prágába a szervízbe. A pixelhibát az lcd kijelzőn elismerték (tehát elsőre is kellett volna javítani), a foltokra azt mondták porszemekről a vaku fénye visszaverődött és azért hagyott a képen fehér pöttyöt. Illetve mondtam, hogy életlen képeket készít. Jeleztem, hogy cserét kérek, ezt elintézték azzal, hogy majd Csehországban eldöntik, ha tudják javíthák, ha nem akkor cserélik ki. Aztán kérdeztem, hogy akkor 3 napon belül telefonálnak, hogy cserélik vagy javítják? Erre egy szimpla nem szolgált válasz gyanánt. Kérdeztük, hogy telefonon nem lehet kitelefonálni, hogy cseréljék ki, mert már 2.szorra küldöm el? Erre is nem.
Itt is egy hónapos javítási határidőt írtak, mire visszakapom.

A tapasztaltabb kolegákat kérdezném, hogy mit tegyek? Unom már elvinni mindenhova, a gépemet kb megvétele óta rendesen nem tudtam használni, mert alapból rossz képeket csinál. Egy hibát kétszer kell beljelentenem, hogy egyszer megcsinálják, mindkétszer 30napos határidővel vállalják. (elsőre hamarabb kész lett, de vagy 25 nap volt). Ha nettó két hónapot nézzük amit szervízben tölt (tölteni fog), ez alatt a két hónap alatt az edigitalban az ára is esett, értéke csökkent. 3 napon belül előre mondták , hogy nem tájékoztatnak, hogy cserélik, vagy javítják, ugyanakkor helytelenül a nő azt írta nekem a jegyzőkönyvbe, a határozott csereigényemnek ellentmondva, hogy "Érvényesíteni kívánt igény: Garanciális javítás" Valószínű más opció nem volt a számítógépben a programban.
Sajnos kicsit hosszúra sikeredett a hozzászólásom, de ezt mind fontosnak tartottam leírni. Kérem, aki érdemben tudja, hogy mit lehetne tenni, és pontosan mi módon, az írja meg.
Köszönöm szépen.

[ Szerkesztve ]

(#1854) Ariadne válasza Mr. Teddy (#1853) üzenetére


Ariadne
őstag

Azt javasolnám, hogy menj be abba az üzletbe, ahol vetted az összes papírral, ami eddig keletkezett, és kérd tőlük nyomatékosan (határozottan, ne hagyd magad), hogy adjanak helyette egy másikat vagy levásárolhasd a vételárát, mert hónapok óta nem tudják megjavítani, vagyis jogosan kérsz cserét. Jogszabályokat ki tudod nyomtatni a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról.

Ha ellenkeznek, légy határozott, ha kell, írj be a vásárlók könyvébe te magad, erre 15 napon belül válaszolniuk kell, ha nem teszik vagy nem felel meg a válaszuk, békéltető testülethez érdemes fordulni, mellékelve a vásárlók könyve bejegyzés egy példányát (ami a tiéd, jár) meg az összes papír másolatát. Ők ingyen, de nem kötelező erővel döntenek az ügyben. Ha nem teljesítik, nyilvánosságra hozzák a határozatot, ezt követően már csak a bírósági út marad, ami ilyenkor szintén viszonylag könnyű eset, persze csak ha bevállalja az ember.

Egyébként meg ha javították a gépet, sose vedd át, ha nem jó, és a jegyzőkönyvet is ha "rosszul tölti ki" a hölgy, bizony ketté kell tépni és visszaadni neki, hogy akkor most legyen szíves úgy kitölteni, ahogy mondod... Nem szabad hagyni magad lerázni.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1855) Mr. Teddy válasza Ariadne (#1854) üzenetére


Mr. Teddy
őstag

Szóval azt mondod, hogy így is meg tudom ezt tenni, hogy van nálam két papír, az egyik az, hogy 25napot a szervízben töltött, utána egy másik, hogy elismerték ugyanazt a hibát, és most folyamatban van a szervizelése?
Vásárlók könyvébe ilyenkor mit szoktak írni? Még soha nem írtam bele.

[ Szerkesztve ]

(#1856) Ariadne válasza Mr. Teddy (#1855) üzenetére


Ariadne
őstag

Nem, ahhoz kell a gép is persze, nem írtam, de igen, kell. Viszont hátha most összejön a szervizelés... Ha meg nem, az is egy plusz érv.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1857) Mr. Teddy válasza Ariadne (#1856) üzenetére


Mr. Teddy
őstag

Szóval akkor jelen helyzetemben csak várni tudok? Boltban sehogy nem tudom követelni a cserét, vagy hasonlót, és akkor odaadom nekik az olyampustól kapott papírt, és majd egy hónap múlva ők átveszik a gépet?

(#1858) smog86 válasza net84 (#1852) üzenetére


smog86
senior tag

TFT-ről van szó. (740N)
Jövőhéten írunk a boltnak levelet, egy másik bajtárssal együtt...aztán ha nem reagálnak akkor samsungnak írok hátha tudnak valamit kezdeni a dologgal... :B
Amúgy Samsung szervízet felhívtam azt mondták ha nincs gari akkor 40ezer mert panelcsere lenne... :W nem ér annyit az egész monitor használtan...

(#1859) net84 válasza smog86 (#1858) üzenetére


net84
őstag

Ha TFT, akkor méginkább megéri vele foglalkozni. Szerintem a Samsung Mo felejtős, inkább valamelyik nemzetközi kontakt.
A bolttal egyébként mi a helyzet? Sikerült megtalálni őket valamilyen formában?

Ariadne - EDigital...egyezkedni lehetetlen velük. A felém fennáló tartozásukat csak polgári peres úton tudnám behajtani, annyit nem ér az egész (~2500Huf), a fogyvéd tehetetlen, a cég meg egy levelet küldött az ügyvédjén keresztül, miszerint elzárkóznak mindennemű anyagi kártérítés és visszafizetés elöl (csak szakszavakkal volt megfogalmazva) Azt nem értem, hogy az ilyen cégeket miért nem bírják úgy megvágni, hogy magukhoz térjenek és végre mindent normálisan vagy legalább elfogadhatóan csináljanak...

Illetve azokat sem értem, akik ott vásárolnak és utánna még hagyják is magukat átverni - én nem vásárolok már semmi ilyet webshopból, és még az sem érdekel, ha olcsóbb 5-10 vagy több ezer forinttal. Nem éri meg az esetleges szenvedést, ami akkor következik, ha netalántán megpusztul.
Az alkatrészek vásárlása is necces neten, de pl. egy fényképezőgép, amit pl. nem is javítanak itt, az .....

Remélem nem bántottam meg senkit, de ebben a topicban is egyre több a gond a webshop-os boltokkal.

Read only...

(#1860) Ariadne válasza net84 (#1859) üzenetére


Ariadne
őstag

Huhh, ez durva. Nálam az is elég volt, amikor kiderült a háttere a csodás 2 év garanciának, onnantól én már nem foglalkoztam velük, digi fényképezőgépből is csodásat vettünk egy _szaküzletben_ gyári garipapírral és 100 oldalas magyar használati utasítással, amit Extreme Digitalnál nem kap meg senki... :) Igen, sajnos a webáruházas vásárlások rizikósak, én sem szoktam. Még az sem tuti, hogy "rendes" üzlettel zöldágra lehet vergődni ha gond van, netessel meg még nehezebb...

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1861) smog86 válasza net84 (#1859) üzenetére


smog86
senior tag

Sem telefonon, sem a boltjuknál (székhelyük is egyben) nem voltak megtalálhatóak...
Úgyhogy marad a levél...

(#1862) Mr. Teddy válasza net84 (#1859) üzenetére


Mr. Teddy
őstag

Akkor a te tapasztalataidat is kérdezném, szerinted mit kezdjek a helyzetemben az edigitallal? Lejebb leírtam hosszan, hogy mi történt, meg ilyenek.

(#1863) Sensei


Sensei
tag

Üdv mindenkinek.

Lenne egy garanciás kérdésem, igaz én a másik oldalon állok, mint eladó.
Eladtam egy videókártyát kb 4 hónapja, most visszahozták, hogy rossz, és a pénzt adjam vissza.
Kérdés: Pénzt köteles vagyok e visszaadni akkor, ha ki tudom cserélni ugyan ilyen új kártyára a rosszat?
Kicsit bosszant a dolog, mert ez az illető állandóan visszahoz mindent garanciába (gyanítom, hogy nem véletlenül romlanak el a dolgai, de sajnos bizonyítani lehetetlen külsérelmi nyom hiányában, már ez is cserélt kártya egyébként), általában jobbra cseréltem neki a dolgokat, most meg pénzt kér vissza.

Előre is köszönöm a választ.

Nem vagyok hülye, csak van a fejemben néhány hibás szektor.

(#1864) net84 válasza Mr. Teddy (#1862) üzenetére


net84
őstag

ha visszaér és újra szar lesz, akkor vidd vissza azedigitalba, ahol vetted
szakszerűen vegyék át, majd várj 15 napot, majd érdeklődj
ha semmi érdemlegeset (szakszervíz állásponton kívül) nem tudnak mondani, akkor vásárlók könyvébe beírás...velök szemben egyébként nehéz eredményt elérni

a másik lehetőség (amit én inkább javasolnék), úgy vetesd fel velük szervízre, hogy írják rá az átvételi "jegyzőkönyvre", hogy te cserét vagy pénz visszafizetést (a megfelelőt kiválasztani :DDD ) kérsz, a javítást nem fogadod el, mivel sokadszori eset után sem sikerült normálisan megcsinálni. Ha nem hajlandóak felírni, akkor írd be a vásárlók könyvébe, hogy nem írták rá a jegyzőkönyvre a te kérésed ellenére sem (csakhogy nyoma legyen), aztán várjál 15 napot, majd érdeklődj, majd ha nincs fejlemény írj be ismét a vásárlók könyvébe és jelezd nekik, hogy a következő utat a fogyvéd lesz. Ezek után nyugodtan keresd fel a fogyvédet és kérd ki a véleményüket.

Az egyáltalán nem a te problémád, hogy ők külföldről veszik ezeket az cumókat és egy hónap alatt fordul meg. Magyarországon adta el, magyar cégként, rájuk is a magyar jogszabályok vonatkoznak.

Sensei - ha záros határidőn belül ki tudod cserélni (15 napon belül) és erről felvilágosítod 3 napon belül (csakhogy szakszerűek legyünk) ugyanarra a típusra, akkor biza köteles elfogadni. Ezügyben kikértük az egykori fogyvédes emberke véleményét a mult héten (néha még most is besegít nekik), és néha-néha benéz hozzánk ápolni a kapcsolatokat :DDD és segítünk neki ahol tudunk.

Read only...

(#1865) neooen


neooen
aktív tag

Sziasztok!

Vettem néhány hónapja 3db Gigabyte 8800GT-t Angliában. Szeretném őket eladni, de nem tudom, hogy hogy írjam ezt a garancia dolgot. Ahonnan vettem még van rá majd 2 év, de mivel ez a csere-bere ott (ahonnan vettem) interneten szokott történni, ezért ez innen Magyarországról nem lehetséges. Viszont a gyártó ettől függetlenül, gondolom még vállal rá garanciát, ha megvan hozzá a blokk. Tehát ha valami baja lenne később vmelyik kártyának, Gigabyteék kicserélnék-e?

Semleges értékelés oka: Az eladott vidokártyán a HDMI bemenet miniHDMI volt, amit én soha nem használtam és fel sem tűnt, hogy az nem a "hagyományos". Ezt nem jeleztem, ami a vevőnek kellemetlenséget okozott.

(#1866) neooen válasza neooen (#1865) üzenetére


neooen
aktív tag

Tud valaki segíteni?

Semleges értékelés oka: Az eladott vidokártyán a HDMI bemenet miniHDMI volt, amit én soha nem használtam és fel sem tűnt, hogy az nem a "hagyományos". Ezt nem jeleztem, ami a vevőnek kellemetlenséget okozott.

(#1867) Calibos válasza neooen (#1865) üzenetére


Calibos
addikt

Elméletileg kicserélik(gyakorlatban is) persze meg kell hogy legyen a számla+garilevél. Ki kell postán küldeni. De előtte érdemes felvenni a kapcsolatot azzal akitől vetted.
Én személy szerint ezért nem vennék távoli országban videokártyát.

(#1868) ML320


ML320
aktív tag

Ahoy!

Egy vevő oldali érdekes kérdés (szerencsére nem nálunk vásárolt cucc)
Ha adott egy kitben adott memória, aminek az egyik tagja megadta magát, akkor az egészre vonatkozik a gari, vagy csak az adott hibázgatósra?
Mi Kingstonnal foglalkozunk, ott eleve a két modult küldöm fel, és cserélik. Ismerős viszont Geil-t vett, 2x512-es formában, gyári készletben. Az egyik vacakol, a bolt viszont csak a hibás modult akarja átvenni. Én erősködtem nála, hogy mindkettőt hagyja ott. Részben jogos a bolt álláspontja, hisz a másik nem hibás. Ugyanakkor, mint készlet - gázos. Ha más időzítésűt kap vissza? :F

Ember tervez, Isten perverz...

(#1869) Ariadne válasza ML320 (#1868) üzenetére


Ariadne
őstag

Szerintem, és ebben szinte teljesen biztos vagyok, egyértelműen mindkettőre vonatkozik. Nem két külön darabot vett, hanem egy darab 2x512-es, egybefóliázott készletet, ami épp azért kerül két külön 512-esnél többe, mert már a gyárban speciálisan úgy válogatták őket össze, hogy biztosan passzoljanak, tkp ez magasabb minőséget jelent. Tehát nem megfelelő megoldás, ha adnak mellé egy másikat, mert az nem fog úgy passzolni, nem készlet lesz, nem az a minőség, esetleg nem az a teljesítmény.

mod: Ez tipikusan az az eset, ahol lehetetlen "javítani", csak másik, hibátlan teljes készlettel lehet pótolni a hibásat. Persze a hibátlan darabot is vissza kell adni az üzletnek, de gondolom ez magától értetődő.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1870) ML320 válasza Ariadne (#1869) üzenetére


ML320
aktív tag

Pontosan erre gondoltam én is. :R Ha csak egyet cserélnek, akkor a párosítás fogalma is értelmét veszti. Sőt, mivel nem két különálló RAM-ra szól a garancia sem, hanem egy adott termékre (függetlenül a két önállóan is használható tételre), így én is azt javasoltam a károsultnak, hogy ne hagyja magát. Kicserélhetik csak a hibásat, de a jól működővel teljesen megegyező legyen az új is, hogy akár használtan könnyebben értékesíthető legyen. Kicsit gyámoltalan a haver, néha noszogatni kell. Itt legalább lát egy kis megerősítést. :D
További érvem: a számlán is egy tétel van csak ...

[ Szerkesztve ]

Ember tervez, Isten perverz...

(#1871) Ariadne válasza ML320 (#1870) üzenetére


Ariadne
őstag

Ez jó érv. :)
Másrészt feltételezem, hogy a Geil sem olyan kis név, hogy a nagyker azon szőrözzön, hogy csak az egyiket cseréli, az ilyen sokév garanciás gyártók azért nem így játszanak. Remélem. :D Ezt te jobban tudod... ;)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1872) ML320 válasza Ariadne (#1871) üzenetére


ML320
aktív tag

Nem tudom... Nem tőlünk való, és a kisker sem a legjobb hírű webáruház (az utóbbi időszak tapasztalatai). A név maga semmit sem jelent számomra. Ami el tud romlani, az el is romlik. Viszont nem mindegy, hogy hiba esetén ki és hogy áll hozzád, hozzám, vagy a velem kapcsolatban lévőkhöz. :R

[ Szerkesztve ]

Ember tervez, Isten perverz...

(#1873) Bagira01


Bagira01
veterán

Sziasztok most gariba van egy hd2900pro 256bit-em. Anno 30k-ért vettem de a boltba az ára felment 37k-ra. Kérdés ha legarizzák és én egy másik kártyára szeretnék ráfizetni akkor a 30k-s vagy 37k-s árat nézik majd :F

Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d

(#1874) Ariadne válasza Bagira01 (#1873) üzenetére


Ariadne
őstag

Egyrészt ha tudnak ugyanolyat adni, azt el kell fogadnod, és akkor nem kapsz vissza pénzt, nincs levásárlás - kivéve persze ha maguktól belemennek az üzletben más megoldásba.
Ha nem tudnak ugyanolyan másikat adni, akkor pedig a teljes vételár jár vissza, pontosabban legtöbbször gyorsabb megegyezni annak a levásárlásában. De ez akkor is csak a tényleges vételár lehet, amennyiért vetted, ehhez képest egyezkedhetsz ráfizetésben. És ez is csak jobb esetben, sok helyen még a teljes vételár levásárlását is nehéz kiszorítani, üzlete válogatja...

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1875) Mr. Teddy


Mr. Teddy
őstag

Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy a webáruházból rendelt termék 8napon belül milyen feltételek mellett vihető vissza? Olvastam azt, hogy indoklás nélkül visszakérheti a vásárló a pénzét. Ha már kibontottam és kipróbáltam a cuccot, hiánytalanul, jól visszacsomagolva is vissza kell venniük?
Köszi

(#1876) luciferc válasza Mr. Teddy (#1875) üzenetére


luciferc
őstag

Az én jogszabály olvasatomban igen, ha már kibontottad és kipróbáltad a cuccot, hiánytalanul, jól visszacsomagolva is vissza kell venniük. De ha ez benne van a pakliban, akkor igyekezz minél kisebb rongálással bontani, és csak a szükséges dolgokat (távirányító, vagy doksi zacskóját nem kell szétszaggatni előre...). A másik viszont, hogy ez csak a jogszabály (feltéve, hogy jó az olvasatom, de szerintem az), a cégek többségével biztos összeütközésbe kerülsz ha kibontva küldöd vissza, mert hogy ez nekik nem tetszik.

(#1877) Ariadne válasza Mr. Teddy (#1875) üzenetére


Ariadne
őstag

Itt a 17/1999 Korm. rendelet tartalmazza a tudnivalókat. Visszaküldheted természetesen, és indokolnod sem kell, de persze a gyakorlatban amit luciferc írt, úgy érdemes eljárni, mert tényleg szoktak kötekedni ezen, bár nem lenne szabad nekik.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1878) Mr. Teddy válasza luciferc (#1876) üzenetére


Mr. Teddy
őstag

Köszi, szerencsésen bontottam ki, nem szakadt el semmi, csak a külső gyári fóliát kellett leszednem. Lehet megérdeklődöm majd a boltban, hogy hogy van ez.
Akinek volt ilyen tapasztalata, az kérem ossza meg, mert ugye Mo-n a jogszabály és a boltok viselkedése nem ugyanaz :)

Ariadne: És ha én webáruházban rendeltem, de személyesen vettem át, akkor az is annak számít, ugye?

[ Szerkesztve ]

(#1879) Ariadne válasza Mr. Teddy (#1878) üzenetére


Ariadne
őstag

Na ezen is lehet vitatkozni sokáig, de a fogyasztóvédelem értelmezése szerint ugyanúgy annak számít.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1880) Mr. Teddy válasza Ariadne (#1879) üzenetére


Mr. Teddy
őstag

Na megérdeklődtem az érintett webáruháznál hogy hogyan működik a 8 napos elállás. Érdekes választ kaptam.
"Sajnos nem tudjuk ezt a 8 napos elállási szándékot figyelembe venni mert cégünk csak olyan terméket értékesít, amelynek ára a pénzpiaci értékesítő által nem irányítható ingadozástól függ, ennek alapján értelmezi a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendeletet, a távollévők között kötött szerződésekről, melyet a vevő vásárláskor elfogad."

Furcsa kicsit számomra...

(#1881) luciferc válasza Mr. Teddy (#1880) üzenetére


luciferc
őstag

mi van? ne cicózzunk, melyik webáruházról van szó és mit vettél, mit akarsz visszaküldeni?

(#1882) Mr. Teddy válasza luciferc (#1881) üzenetére


Mr. Teddy
őstag

Nem is írtam nekik, hogy mit akarok visszaküldeni. Igazából még nem is boztos hogy visszaküldeném. Amúgy az Ipon-ról van szó, végülis beírhatom, mert normálisan kijelentették ezt a levelükben.

(#1883) luciferc válasza Mr. Teddy (#1882) üzenetére


luciferc
őstag

és mi az amit lehet, hogy visszaküldenél? csak mert mezei számtech terméknél nem áll meg a hivatkozott jogszabályi pont, mert ugyan függ a áruk a pénzpiaci változásoktól, de nem 8 napos tartamban. Ennyi erővel minden importált termékre rá lehetne ezt húzni, ami ugye nonszensz. Sőt a hazai termékekre is rá lehetne húzni, hiszen biztos van bennük import alkatrész, aminek az ára függhet a pénzpiaci mozgásoktól. Véleményem szerint amit írtak, az baromság és jogszabálysértő. Ariadne?

mod: amúgy tele van már a hócipőm az összes ilyen fostalicska ócska cégtől. A plusz értékesítési csatorna, a plusz vevők azok tetszenek, de a plusz szabályok már nem. Elmennek a jó büdös tudjátok hova. :( :( De persze amíg nem lesz normális fogyvédelem itthon, addig ezt megtehetik. Mert ez már nem egyedi eset, ez általános jogszabálysértés, és mint ilyen hatósági ügy kell legyen. Ha meg nem, akkor nem kívánom finanszírozni a fogyvédelmet az adómból.

[ Szerkesztve ]

(#1884) Mr. Teddy válasza luciferc (#1883) üzenetére


Mr. Teddy
őstag

Na visszaírtam, hogy azt a jogszabályra amire hivatkozott, pont tartalmazza ezeket a jogokat.
Majd erre jött már válasz is, tömören ez: "Nem veszünk vissza semmit, csak ha 3 napon belül meghibásodik. Egyébként meg ez a jogszabály csak házhozszállításnál van, személyes átvételnél nincs."
Egy szót nem írtam arról, hogy személyesen vagy futárral vettem, és mit vettem tőlük. Gondolom a nevem után megkereste, hogy pár napja vettem át személyesen (ám interneten rendeltem) egy tápegységet 15 rugó körül. Azt azért írta egyből, hogy személyes átvételnél ilyen nincs :)
Igazából már nekem is tele van a hócipőm azzal, hogy minden bolt a neki legjobban tetsző módon értelmezi a törvényeket.

Meg ez a 8 napon belüli visszavételt nagyon jónak találom, ha épp nem kompatibilis, vagy vmi más miatt mégsincs rá szükséged, akkor simán visszakapnád a pénzed.
Amcsiban ha jól tudom olyan is van, hogy egy hónapon belül is visszavesznek terméket.

[ Szerkesztve ]

(#1885) Mr. Teddy válasza Mr. Teddy (#1884) üzenetére


Mr. Teddy
őstag

Ja, mégsem, úgy sem veszik vissza, ha házhozhozzák.
Most írta mailben, hogy akkor sem veszik vissza.

(#1886) luciferc válasza Mr. Teddy (#1885) üzenetére


luciferc
őstag

És a hülye ezt leírta mélben? légy oly kedves továbbítani a fogyvédőknek... Vagy ha nem akarod, akkor küld át a levelezésed nekem, én továbbítom nekik, természetesen az adataid nélkül.

(#1887) Mr. Teddy válasza luciferc (#1886) üzenetére


Mr. Teddy
őstag

Jaja, leírta... Na majd elküldöm neked a beszélgetést, de megvárom a válaszomra mit ír.
Azt válaszoltam, hogy nem értem miért nem vennék vissza, elolvastam a törvényt, kivételt nem írtak...

Viszont egy aktuálisabb ügy:

Ma hoztam el egy fényképezőgépet szervízből. Eddig most volt másodszorra a gép szervízben. Itthon észrevettem, hogy rosszul rakták össze, körmömmel a bal felső sarkánál az illesztést szét tudom nyitni, egy csavar hiányozhat...
Szervízt felhívtam, válasz: vissza kéne hozni. Valszeg újra elküldenék Csehországba...pff unom már a tortúrát, a mászkálást, és hogy nem tudom a gépet fullosan használni.
Menjek be a boltba ahol vettem és álljak el a szerződéstől?
Most felhívom az extreme digitalt... elegem van már nagyon, megkérdem mit csináljak :), szeretem ha a hibában érintett mondja meg mit csináljak, mert utána le lehet oltani..:)

[ Szerkesztve ]

(#1888) Ariadne válasza Mr. Teddy (#1885) üzenetére


Ariadne
őstag

Nevetségesek, a honlapjukon lévő "Jogi nyilatkozat"-ból is látszik, hogy csak okoskodnak, a szokásos számtech üzleti tempó: laikusként próbálunk jogszabályt értelmezni, pedig nem értünk hozzá egyáltalán, aztán hipphopp egy tárgyaláson derül ki csak, hogy az bizony nem úgy van, mint szeretnék... (akinek nem inge ugyebár, no meg az ittlévők kivételek ;) )

Nekem abból van elegem, hogy nincs egy nyomorult számtech üzlet (pontosabban egy van :D), ahol jogász írná a garanciális feltételeket meg hasonló iratokat, meg ahol lenne egy átalánydíjas ügyvédjük, mint az előrelátóbb más cégeknek, akitől egyrészt lehet kérdezni bármikor, másrészt le lehet passzolni a perrel fenyegetőző vásárlókat.

Nem tudom, az ilyen "számtechboltosok" milyen címen akadnak ki a sarki gémer Pistikén, aki hozzáértés nélkül erőből szereli (barmolja) a gépet, mikor ők pont így tesznek, amikor a kis garanciális szösszenetüket felteszik a honlapra. Ja, hogy a gépszereléshez mindenki azt hiszi, hogy ért - de sajnos a joghoz is... :U

Bocs a kitörésért, csak néha felhúzom magam ezen. Mert lehetne másképp is. Lásd mindenki, aki itt van boltos részről és kérdez, vitatkozik (az is jó, mert érdekli legalább, hogy is lehetne jobb!), no meg pláne aki válaszol, és persze a többiek, akik elolvasgatták a dolgokat és most válaszolnak, mert már ismerik a szabályokat. Annyira azért nem ördöngősség ez az egész...

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1889) Ariadne válasza Mr. Teddy (#1887) üzenetére


Ariadne
őstag

Úgy érdemes továbbítani a levelüket a fogyasztóvédelemnek, hogy cc-zed a céget is. ;)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1890) Mr. Teddy válasza Ariadne (#1889) üzenetére


Mr. Teddy
őstag

Jaja, úgy van meg, végig válaszolgatás ment. Elküldöm lucifernek, hogy küldje el. Ebben én nem vagyok jártas.

(#1891) Mr. Teddy


Mr. Teddy
őstag

Na egy tök más üggyel kapcsolatban kérném segítségeteket.
Lenetebb is írtam már, egy Olympus fényképező szervizelésével van gond.
Másodszori szervizelést követően ma kaptam vissza a készüléket. A készüléket a szervízben (ez esetben Csehországban) rosszul rakták össze, észrevettem, ráirattam a jegyzőkönyvre. Itthon meg észrevettem, hogy a 2.szorra is bejelentett pixelhibát (amit elismernek garanciális problémának) amit állítólag javítottak újra megjelent. Leírták jegyzőkönyvbe hogy a LCD-t cseréltek, de ezek szerint olyanra, amin újra van hiba (kicsit odébb).
Összesen LCD-n található pixelhiba hibával 40 napot javították a gépet, és még mindig hibás, illetve rosszul is rakták össze.
Holnap megyek vissza az EDigitalba, ahol vettem, hogy tájékoztassam, hogy a kijelölt szervizük igencsak hanyagul dolgozik. Miket mondjak, vagy hivatkozzak, ha elállok a szerződéstől? Mivel már pénzt akarok vissza, mindenképp ezt szeretném.
Előreláthatólag azzal fognak védekezni, hogy a szervíz hibázott, vele beszéljem meg. El ha hibás el kell küldenünk Olympushoz, aki ír csereutalványt, stb..

Valami kemény elállok a szerződéstől szöveg kéne :D
fogyasztovedelem.com-on találtam egy formanyomtatványt, de gondolom ezt szóban is lehet közölni, ha mást nem azt átírom.

Köszi a helpet előre is.

[ Szerkesztve ]

(#1892) Ariadne válasza Mr. Teddy (#1891) üzenetére


Ariadne
őstag

Uff, Edigital... Csodálkozom, hogy még mindig vásárolnak ott emberek...

Sajnos ők is legtöbbször rá se rántanak a panaszokra... A jogszabályok lobogtatása segíthet esetleg, 151/2003. Korm. rendelet, 49/2003 GKM rendelet, meg Ptk. vonatkozó részei a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapján fent vannak Jogszabályok cím alatt.

Arra hivatkozhatsz, hogy egyrészt nem tudták megjavítani, másrészt már x hete húzzák, holott 15 napra kellene törekedniük, de hát törekedésnek nyomát sem látod. Nem tudták a neked okozott "jelentős kényelmetlenség" nélkül megjavítani, többszöri bejelentésre az elismerten garanciális hibát sem voltak képesek kijavítani, szóval most cseréljék ki egy pont ugyanolyanra - ha nem megy, teljes vételár vissza. Nem hivatkozhatnak arra, hogy de bizony a szerviz így meg úgy, ugyanis te egyedül velük, az Edigitallal kötöttél egy adásvételi szerződést, amikor megvetted a gépet. Vagyis ők kötelesek életben tartani a gépedet a jótállási idő alatt. A javítást azzal végeztetik el, akivel akarják, lényeg, hogy működjön. Tehát ők felelnek annak a tevékenységéért is, aki ott a szevizben manipulált a gépeddel, és mellékesen magasról nem érdekel, hogy ki mikor hol javította, mert ez az ő dolguk, az ő egyéni szociális problémájuk, téged ez nagyon nem érdekel, oldják meg. Lényeg, hogy vagy adjanak azonnal egy másik használható gépet, vagy a vételárat visza, különben békéltető testülethez fordulsz, majd a számodra pozitív eredménnyel a kezedben beperled őket. Ja, és by the way, addig is kéred a vásárlók könyvét. (Kötelező jelleggel lennie kell és köteles átadni.) Ha nem, érdemes élő egyenes adásban rögtön felhívni a fogyasztóvédelmet, röviden vázolni a problémát, majd átadni a kagylót az úriembernek (volt, akinél ez már hatásos eszköznek bizonyult)...

Na én kb. ezt mondanám nekik. :) _Nagyon_ határozottan.

mod: Ha hibásan jön a szervizből a cucc, soha nem szabad átvenni! Ha háromszor nem javítják ki, háromszor nem szabad átvenni. Így sokkal jobb helyzetből indulhat az ember, ha harcra kerül a sor, és mellesleg jelzed vele azt is, hogy nem nyerészkedni akarsz.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1893) Mr. Teddy válasza Ariadne (#1892) üzenetére


Mr. Teddy
őstag

Sajnos a helyszínen nem vettem észre a hibákat. Azzal a tudattal jöttem el, hogy megcsinálták. Itthon derült ki, azonnal visszamentem, és mivel ezek után mégegyszer egy új jegyzőkönyvvel nem akartam leadni megint a szervízbe több hétre, gondoltam csak feliratom, hogy a szervízből hibásan jött vissza, közben kiderült, hogy a kijavított LCD kijelző is pixelhibás, tehát kb lukat lukkal tömtek...
Így ezért akarok bemennni a géppel az edigitalba, hogy már 40napja törekednek a hiba kijavításán, elég lesz... (mert a két szervízidőt összeadva kb 40 nap jön ki)
Remélem sikerülni fog. Jogszabályokat kinyomtatva elviszem, nehogy elkezdjék mondani a fals értelmezéseket.
Azért szerintem a bíróságon is megállná a helyét, ha egy hibát kétszer, összesen 40 napig csinálnak, és aztán még mindig fenn áll...

u.i.: Jegyzőkönybe milyen stílusban, milyen személyben érdemes írni, meg mit?
pl. "Ekkor és ekkor vettem egy gépet, ennyit töltött a hivatalos szervízben, és még mindig nem jó, cserét kértem, azt megtagadták, így a szerződéstől ezen a napon elállok...."?

(#1894) ML320 válasza Ariadne (#1892) üzenetére


ML320
aktív tag

Uff, Edigital... Csodálkozom, hogy még mindig vásárolnak ott emberek...

Korábbi főnökünk istenítette őket! A biztos forrásokat fikázta, hogy az ED-ben így meg úgy occsóbb minden. És egy viszonteladói státuszt akart intéztetni.
A dologról lebeszéltük, őt kirugtuk :D

Ember tervez, Isten perverz...

(#1895) Mr. Teddy válasza Ariadne (#1892) üzenetére


Mr. Teddy
őstag

Na ma voltam bennt. Tényleg lehetetlen velük dűlőre jutni. Annyi lett a vége, hogy felvettük a jegyzőkönyvet a hibákkal, illetve hogy 38 napja csinálja a szervíz összesen. Az ottani üzletvezető csak a szervíz csereigazolására hajlandó cserélni. Kvázi folytatódik a gariztatás. Hiába mondtam a jogszabály így meg úgy, semmi. Mondta, hogy odaadhatja a vásárlók könyvét is, de akkor sem tudja kicserélni. Ezeknek csak a saját érdekük fontos, a fogyasztóra rá sem bagóznak.
Hihetetlen rosszul van a törvény megfogalmazva, hogy "törekedniük kell". Ez a kis szó bizonytalanná teszi az egészet, illetve rengeteg gondot szül. Miért nem lehet mondjuk 20 napban maximálni..Nem értem.

(#1896) ML320 válasza Mr. Teddy (#1895) üzenetére


ML320
aktív tag

Mert akkor a kiskerek húzhatnák le a rolót. Már ment itt pár vita erről. A te esetedben a kulcsmondat ez: "lehetetlen velük dűlőre jutni"
Ügyfélkezelés. Már régóta szajkózom ezt.
A gond az, hogy mindkét fél - mind az ügyfelek, mind a boltosok a legkirívóbb esetek tömkelegét tudják csak felhozni, hogy a mert a másik... És ezeknek iszod meg te a levét.
A szervízvezetőnek nincs olyan jogköre, hogy cseréltesse. Még ha akarja, akkor sem. Nem ő sza**k a törvényre (bár szinte ez látható), hanem az egész rendszer rossz.

Ember tervez, Isten perverz...

(#1897) Ariadne válasza ML320 (#1896) üzenetére


Ariadne
őstag

A szervizesnek nem is kell cserélnie, nekik tényleg csak az a dolguk, hogy ha beviszed, próbálják megjavítani. Minden mást már az üzletnek kell elintéznie, és itt ők azok, akik sz*rnak a törvényekre, mert nekik viszont kutya kötelességük lenne... Lehetne és kell is javítani a rendszeren, ez tény, de azért vannak alapvető dolgok, amiken bármennyire szeretnék is, nem fognak változtatni. Az "aktuális áron levásárlás" például egészen biztosan soha nem lesz jogszerű, viszont a készülő új Ptk-val lehet, hogy lehetséges lesz nem csak közvetlenül az üzlethez fordulni, hanem a gyártóhoz is.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1898) Mr. Teddy válasza ML320 (#1896) üzenetére


Mr. Teddy
őstag

Hát ja, ő is mondta, hogy ő nem tehet semmit, jogilag sem kötelezi őt semmi.
A legabszurdabb a dologban, hogy jelenleg Magyarországon nincs olyan ember, szervíz, stb, aki szakvéleményt tudna adni az Olympus fényképezőgépekről. Csak Prágában vizsgálják be, ott döntenek. És valószínű indoklás nélkül megint megfogják csinálni a gépemet, holott cserét kértem. És azt is borítékolom, hogy csereigényemnek ellenére, 3 munkanapon belül tuti nem fognak szólni, hogy mi lesz. Mert ugye a postázással fog elmenni az idő. Persze ez engem nem kell hogy érdekeljen.
Amúgy ha nem fognak most sem szólni 3 munkanapon belül, hogy mi lesz a géppel (javítják, amit megindokolnak, hogy miért, vagy cserélik ahogy kértem) akkor már eléggé hivatalosan is elállhatok a szerződéstől, ugye?
Mert eddig max az lett volna az érvem, hogy sokáig van szervízben, nekem kellemetlenséget okozott, hogy nélkülöznöm kellett a gépet.

(#1899) Ariadne válasza Mr. Teddy (#1895) üzenetére


Ariadne
őstag

Jegyzőkönyvileg: igen, pont így érdemes leírni, időpont szerint sorban elregélni, mi történt. Én úgy "szoktam" (hálistennek egyszer kellett csak magamnak élesben), hogy beírom és elhozok egy példányt, majd mivel 15 napjuk van válaszolni, annak leteltével visszamegyek és kérek egy másolatot a lapról - ha addig nem reagáltak rá, újabb beírásban leírom, hogy mikor hoztam el az előző bejegyzés nekem járó példányát, és hogy abban jogszabályi kötelezettség ellenére nem szerepelt válasz.

Ha ezzel szívóznak, és hajlandó vagy továbbmenni, érdemes a jegyzőkönyvesdit végigvinni, majd azzal a békéltető testülethez menni (ingyenes, nem kötelező erejű döntés), és aztán egy végső, tértivevényes, pert kilátásba helyező levél elküldése után lehet esetleg bíróságra. Szerintem is simán megáll elvileg a dolog, mert egy 40 napos javítás nyilvánvalóan kimeríti a "fogyasztó számára jelentős kényelmetlenség" mértékét (persze ehhez ezt az adott bírónak is így kell látnia, előre tutit sosem lehet mondani, ez nem matematika. :DDD )

Mivel jelentős kényelmetlenséget okoztak neked, mert hosszú ideje, többszöri felszólítás és sikertelen javítási kísérlet után sem tudják megjavítani, kicserélni pedig nem hajlandók, ezért Ptk. alapján visszajár neked a teljes vételár. Ezt valahogy így érdemes mondani/írni nekik (ott a sorrend a Ptk.-ban, tehát javítás/csere/vételár visszafizetés).

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1900) Ariadne válasza Mr. Teddy (#1898) üzenetére


Ariadne
őstag

Dehogynem kötelezi, mármint az Edigitalosokat. :K
Az meg ne érdekeljen, hol és hogy vizsgálják be és mit tesznek vele, az ő dolguk, az ő problémájuk. A szakvéleménnyel (mármint az övékkel) meg az a helyzet, hogy megint csak tehetsz rá magasról. Kit érdekel? Az, hogy hibás, egyértelmű, innentől köteles megjavítani. Egyedül akkor tagadhatja meg, ha be tudja bizonyítani független, külső szakvéleménnyel mondjuk a KERMI-től (mert a saját szerviz véleménye az csak a saját véleményük, nem szakvélemény), hogy a vásárlás utáni behatás okozta a hibát. Nomármost egy pixelhibánál ez kb. 100%-ra elkönyvelhetően lehetetlen... Vagyis nincs apelláta, köteles javítani/cserélni/pénzt visszaadni, más lehetősége vagy választása nincs, kivéve ha jó vagy hozzájuk és megegyeztek valami köztesben (pl. azonos vételárban más termék). Szeretik vagy sem, egyetértenek vele vagy sem, ez ma így kötelező.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.