- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bambano: Bambanő háza tája
- Gurulunk, WAZE?!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
Aktív témák
-
JJános
addikt
válasz
Iron Funeral #27590 üzenetére
Takumaze Sato számomra felejthetetlen előzése. Moondjuk nekem a japan közvetítés tetszett a legjobban. Ott mit ordítottak, azt megmondom.
-
hunnylander
őstag
1 DEL 1:18.992 44
2 HEI 1:19.250 51
3 DIG 1:19.280 54
4 VET 1:19.850 50
5 BUE 1:20.005 50
6 GLO 1:20.482 62
7 WUR 1:22.673 12
8 ROS 1:22.876 47Allitolag ebben az autoban KERS-es sziv dobog.
-
soulcube
aktív tag
válasz
hunnylander #27592 üzenetére
Na ez érdekes lesz. Sokan aggódtak, hogy mi lesz eső esetén, látható lesz-e a verseny...
-
Peat;)
veterán
Vettel véleménye a red bull és torro autóról. Nagyon úgy néz ki a pletykák is igazak voltak, kíváncsi lennék hogy Webber vagy Coulthard volt az aki kipróbálta a Torro-t.
-
Mezcal
addikt
Valenciaihoz hasonlatos győzelmet várok: Massától!
-
#70869248
törölt tag
válasz
Iron Funeral #27593 üzenetére
McLaren nem mai gyerek, de még most is a legjobb, ill. a legjobbakkal egyenrangú.
-
Iron Funeral
őstag
válasz
hunnylander #27592 üzenetére
Jó a karikatúra!
Egy kis érdekesség. -
hunnylander
őstag
Szingapur, varhato idojaras:
-
Iron Funeral
őstag
válasz
Iron Funeral #27590 üzenetére
Ollé, nem is Japán nagydíj volt hanem Belga
-
#70869248
törölt tag
Általában el szoktam olvasni, a legutóbbit is elolvastam. Dávid Sándor-ral is úgy vagyok, mint mondjuk Böröczky-vel a MotoGp-ben...nagyon nem szeretem, de odafigyelek azért.
Egyszerűen azért mert régóta benne van,...mivel döntően nem befolyásol valakinek a véleménye, ezért nem vagyok rest meghallgatni/elolvasni olyasvalakiét, aki jóval régebb óta figyel az F1-re. -
gV
őstag
nagy üzem a Ferrarinál na igen, aki mind2 házi tesztpályáját egyszerre használja annak elnézhető, hogy nincs jelen jerezben
-
PazsitZ
addikt
válasz
PazsitZ #19725 üzenetére
Elért helyezések átlaga (kiesések esetén 22. v 20. pozicióval számolva):
1 Lewis Hamilton 5,29 +
2 Nick Heidfeld 6,21 +
3 Robert Kubica 6,43 -
4 Heikki Kovalainen 6,79 +
5 Felipe Massa 7 +
6 Kimi Räikkönen 7,57 -
7 Jarno Trulli 9,21 -
8 Mark Webber 9,79 -
9 Fernando Alonso 9,79 +
10 Timo Glock 11,79 +
11 Nico Rosberg 12 +
12 Kazuki Nakajima 13 +
13 David Coulthard 13,57 -
14 Sebastian Vettel 13,57 +
15 Rubens Barrichello 14,36 -
16 Jenson Button 14,64 -
17 Nelson Piquet Jr 14,86 +
18 Sébastien Bourdais 15,14 +
19 Giancarlo Fisichella 16,86 -
20 Takuma Sato 17 .
21 Anthony Davidson 18,75 .
22 Adrian Sutil 19,07 +Tisztán elért helyezések átlaga (kiesések nélkül):
1 Robert Kubica 4 -
2 Lewis Hamilton 4,15 -
3 Felipe Massa 4,5 -
4 Kimi Räikkönen 5,5 -
5 Heikki Kovalainen 5,62 +
6 Nick Heidfeld 6,21 +
7 Fernando Alonso 6,82 +
8 Sebastian Vettel 7,75 +
9 Mark Webber 7,92 -
10 Jarno Trulli 8,23 -
11 Nelson Piquet Jr 8,86 +
12 Timo Glock 9,18 +
13 Nico Rosberg 10,5 -
14 David Coulthard 11,64 -
15 Rubens Barrichello 11,7 -
16 Kazuki Nakajima 11,83 -
17 Jenson Button 12,1 -
18 Sébastien Bourdais 12,8 +
19 Giancarlo Fisichella 14,25 -
20 Takuma Sato 15,33 .
21 Anthony Davidson 15,5 .
22 Adrian Sutil 16,83 + -
nemma
addikt
válasz
Iron Funeral #27581 üzenetére
Jajj, Satot neeeeee.
Na..Renault..gyerünk! -
Iron Funeral
őstag
Vettel átvette a vezetést Jerezben
Nofene, Sato is ott volt -
Motion_Blur
félisten
2008 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX
F1 TIMETABLE
Fri 26 September 2008
Friday Practice 1 19:00 - 20:30
Friday Practice 2 21:30 - 23:00Sat 27 September 2008
Saturday Practice 19:00 - 20:00
Qualifying 22:00Sun 28 September 2008
Race 20:00mod: ez persze a helyi idő szerinti menetrend
-
wildrain
addikt
válasz
manutdzoli #27574 üzenetére
máváffánkúúúlo!
Azért szerintem érthető a sikoltozása. Ha valaki nincs hozzászokva a versenyszerű kanyarvételekhez, könnyen eltolódhat az ijedtség a halálfélelem felé, az pedig nem egy játékos érzés.Ráadásul szerintem egyáltalán nem fair dolog ilyet csinálni valakivel, ehhez képest még egész viccesen fogta fel a dolgot.
-
Pompi
nagyúr
válasz
!Overdose! #27567 üzenetére
Silverstoneban is ilyen trófeákat osztottak, akkor nem tűnt fel?
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #27570 üzenetére
Tényleg aranyos
nálam a kedvenc..a kedvenc autótesztelőmtől (Tiff szintén F1-zet anno) a Bentley gtc elküldése két cicababával a hátsóülésen.
ha nincs 5 perced rá, akkor a felétől is indíthatod..a vége az állat -
wildrain
addikt
Ez nagyon nagy!
-
c.zsolti
őstag
válasz
!Overdose! #27567 üzenetére
Hát szerintem már sokszor előfordult, hogy nem kupát adtak, igaz azok nem voltak cég logók.
-
!Overdose!
őstag
-
#70869248
törölt tag
Mivel nem töltöttem el időt Vettel-l, vagy akár Hamilton-nal. ..ezért kevéssé érdekel egy róluk szóló, egyéniségüket elemezgető cikk olyasvalakitől aki szintén nem ismeri őket.Számomra sokkal kerekebb a történet, ha a pályán lezajlott versennyel foglalkozik, és arról ad olyan plussz infókat ami nem volt látható....és tegye ezt más nézőpontból.
-
hunnylander
őstag
válasz
AMD Power #27564 üzenetére
Ha mar ennyire idezgetunk FP-tol: Az önmagukat adó versenyzőkkel mindannyian jobban járunk. Cserébe csak annyit kell tennünk, hogy nem forgatjuk ki minden szavukat, és nem kötünk bele mindenbe, amibe tudunk. Nem olyan nagy ár ez. Fogást úgyis bármin lehet találni; kötözködni nem nehéz.
Melyik nyilatkozatra gondolsz? Arra, amelyikben Kimi woodeye-nak nevezte Lewist?
Tulajdonkeppen mit varunk akkor toluk? FP azt, hogy legyenek onmaguk es mi pedig ne forgassuk ki a szavaikat es ne kossunk belejuk. Kimi es Lewis veszekedtek vagy osszeverekedtek nehany csipos megjegyzes utan? Nem, akkor a szurkoloik miert tennek?
Sem Kimi sem Lewis nem allt messze a valosagtol a megjegyzeseikkel. Lewis gyakran kimondja azt amit gondol, kerteles nelkul, ha tetszik masoknak ha nem. Ne valtozzon meg es merje megmondani, amit erez es gondol. Felolem az antiszurkoloi meg is pukkadhatnak mergukben, de en akceptalom a stilusat. Arrol nem is beszelve, hogy meg csak nem is fullentett, es bizonyitja az allitasait.
-
PazsitZ
addikt
Sokan azt hiszik, hogy egyesek a bőrszíne miatt találják ellenszenvesnek Lewis-t, vagy azért, mert túl hirtelen lett túl sikeres, holott nem így van: akikkel erről beszélgetek, szinte egytől egyig azt hozzák fel ellene, hogy túl művinek, vagy - csúnya szóval - túl "megcsináltnak" tűnik számukra. Éppen az a természetesség hiányzik belőle, ami Vettelt annyira elbűvölővé teszi. Hiába, soha nem használ, ha valakit túlságosan zárt közegben tartanak, és foggal-körömmel óvják a külső hatásoktól. Ha bebeszélik neki, hogy mindig igaza van (márpedig olyan ember nincs), akkor ezt előbb-utóbb ő maga is elhiszi, ami a fejlődés egyetlen valódi záloga, az önkritika rovására megy. Félő, hogy a McLaren segít burkot építeni Lewis köré, s ennek később éppen ő fogja a leginkább meginni a levét. Nem biztató jel, ha valaki fitymálóan kezd nyilatkozni az ellenfeleiről, ahogy Lewis tette Spa után Kimivel. Ez persze nem a mi problémánk, hanem az övék, de nem szabad megfeledkezni róla, hogy a versenyzők, amikor bekerülnek at F-1-be, még szinte gyerekek, s mivel eleve nagyon zárt és sajátos közegben szocializálódtak, nem feltétlenül van kiforrott személyiségük.
Bocs a hosszu idezetert, de szerintem teljesen jogos és igaz. -
borsi
tag
válasz
Motion_Blur #27558 üzenetére
Le vagyok maradva, vannak ilyen tervek? 2012 után?
-
#70869248
törölt tag
Erről a futamról sokkal jobb cikket is lehetett volna írni szvsz, mivel engem kevéssé érdekel a versenyzők háttere, így többet olvastam volna a magáról a futamról. Az jó hogy a Honda szóba került, a száraz gumi tényleg kicsit korai volt. De se Alonso és a Renault, se a Bmw..stb.
Nagyon rokonszenves Vettel közvetlensége, és első futamgyőztesként járt is neki, csak akkor lett volna kicsit hosszabb, több részlettel, a futammal foglalkozó rész. -
gV
őstag
-
wildrain
addikt
-
borsi
tag
válasz
[CS]Blade2 #27555 üzenetére
De jó lenne már egy 2000LE-s motor. Asszem picit átalakulnának a versenyek, elég sűrűn lennének elfékezések meg ilyesmi. Mert mondjuk 430-ról féktávokat venni.. Én élvezném. Bár én továbbra is a 250-300 liter/verseny mellett vagyok. Aztán mindenki oldja meg ahogy tudja.
A MotoGP-ben van ilyen szabály, 20 vag 21literrel kell teljesíteniük a versenyt. A Ducati elég sokáig előnyben is volt emiatt, de mivel ott nincs ilyen béna tilalom, a többiek szépen felzárkóztak. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
soulcube #27546 üzenetére
Korlátlan fejlesztésnél persze lennének 2000 lóerős motorok, de olyan aero-val hogy még úgy is tapadna, és biztonságos lenne, csak nem merik megjátszani, mert lehet nem mindenki tudna jót csinálni, és ha egyszer rossz irányba megy a fejlesztés, az végzetes lenne egy csapatnak.
A költségek úgyis maradnak, mert nem lehet szabályozni, ha lehetne is, az több pénzt emésztene fel, mint amennyivel le tudnák húzni a költségeket. kb. Minden F1-ben dolgozó ember mellé kellene 1 felügyelő non-stop munkaidőbe. -
hunnylander
őstag
válasz
Iron Funeral #27550 üzenetére
Talan latni szerettek volna, hogy a Renault motoros Bikabol mit tud kihozni. Azt pletykaltak, hogy mar iden levaltana DC-t a zaro futamokon. Korabban is tesztelt mar RB-t, emlekeim szerint.
-
PazsitZ
addikt
válasz
Iron Funeral #27550 üzenetére
Jövőévi teszteket nyomott gondolom és jövőre RB-ben lesz. Torro-RB meg amúgy is egy cég, szóval nincs nagy akadálya...
-
Iron Funeral
őstag
válasz
hunnylander #27549 üzenetére
Vettel mióta tesztel Red Bull színekben? Úgy értem hogyhogy nem STR-el csapatta neki? Vagy ez eddíg is így volt és csak az én figyelmem kerűlte el hogy RBR tesztpilóta?
-
hunnylander
őstag
Vegeredmeny:
1 KLIEN 1:19.537 84 (BMW)
2 VETTEL 1:19.878 60 (RBR)
3 BUEMI 1:20.209 88 (Toro Rosso)
4 PAFFETT 1:20.602 52 (McLaren)
5 KOBAYASHI 1:20.759 94 (Toyota)
6 DIGRASSI 1:20.853 90 (Renault)
7 WURZ 1:21.123 71 (Honda)
8 NAKAJIMA 1:23.171 61 (Williams) -
soulcube
aktív tag
És hogy teljes legyen a nap jó hírekkel. Mosley egységes motort akar .
Bocs ha volt már linkelve... -
soulcube
aktív tag
válasz
hunnylander #27517 üzenetére
Ajjajj... Mi ez ?
-
JColee
őstag
válasz
wildrain #27541 üzenetére
c.zsolti már mondta h a lényeg az h a saját tempójukban mehessenek
ez nálam sem és nálad sem volt benne a hszben szval mind1
Sanyi bá' rovata -
JJános
addikt
válasz
hunnylander #27537 üzenetére
Ez a régebbi szárny még elmenne, és nem is az a bajom, hogy magasan van, de egyszerűen undormány. Csúnya.
És a Williams szárnya sem sokal szebb. Ezt tudták kitalálni? Ezt nem kellett volna.
-
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #27532 üzenetére
Nem a benzinfogyasztás miatt parkoltak a boxkijáratnál. Mivel a megtett körök után tankoltak vissza benzint, ezért semmi értelme nem lett volna álló helyzetben fogyasztani az üzemanyagot, egyszerűbb lett volna kevesebbet tankolni, és később indulni.
-
#70869248
törölt tag
válasz
hunnylander #27530 üzenetére
R.Grosjean-ra leszek még kiváncsi, a GP2 mezőnyéből rá áldoznék energiát és teszteket..
-
Macka
veterán
válasz
hunnylander #27517 üzenetére
Na ennél még a Need 4 Speed beütésű Suzuki ruhaszárító is jobb.
-
Oliverda
titán
Nem értem hogy a 96-97-ben alkalmazott szárnyak miért nem lennének megfelelőek.
-
hunnylander
őstag
Persze, hogy fontos. A McLaren emiatt tudott tavaly odaparkolni a boxkijarathoz jaro motorral percekre (benzint fogyasztani). Senki nem tudta utanuk csinalni, mert megfoztek volna a motort.
Laptime in a can: the difference fuel and lubricants can make
-
hunnylander
őstag
1. C. Klien BMW Sauber F1.08 1:19.537 44
2. S. Vettel Red Bull Racing RB4 1:19.878 +0.341 34
3. G. Paffett McLaren MP4-23 1:20.602 +1.065 26
4. S. Buemi Toro Rosso STR3 1:20.870 +1.333 20
5. L. Di Grassi Renault R28 1:21.080 +1.543 48
6. A. Wurz Honda RA108 1:21.123 +1.586 23
7. K. Kobayashi Toyota TF108 1:21.186 +1.649 35
8. K. Nakajima Williams FW30 1:23.171 +3.634 35A Ferrari magantesztet folytat Mugelloban (szinten szerdatol pentekig). Kimi ma szimulatorozik Orbassano-ban.
-
sparx
tag
válasz
hunnylander #27521 üzenetére
Mennyivel szebbek azok a szárnyak amiket most Monzában használtak...
-
Oliverda
titán
válasz
hunnylander #27517 üzenetére
Vagy legyen szélesebb vagy legyen alacsonyabb mert ez így egy vicc. Nevetségesen néz ki vele az autó. Hányinger...
-
proof88
addikt
Anno mikor bejöttek a Dumbo-fülek, azokkal semmi bajom nem volt, de ez a hátsószárny.
Meg az a sok kis szép szárny, amik szintén megszűnnek, azokat is hiányolni fogom, olyan szép kifinomultak.
-
c.zsolti
őstag
válasz
hunnylander #27517 üzenetére
Nagyon bután néz ki... úgyhogy abban reménkedjünk, hogy legalább működni fog.
-
#70869248
törölt tag
válasz
hunnylander #27521 üzenetére
Nagyon ronda...szvsz egyszerűen otromba a formája, nem is értem hgoy illik ez egy, lehet mondani, kecses autóképhez ami a jelenlegi F1 autók sajátja.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Motion_Blur #27522 üzenetére
Olyan szamurájpáncél jellegű lett kicsit...Mondjuk az is tartalmaz "szárny" részt...
-
Motion_Blur
félisten
válasz
hunnylander #27521 üzenetére
undormány..
-
hunnylander
őstag
Engem mar az erdekelne, hogy a nagyok mit hoznak ki a 2009-es szabalyokbol. Valahogy ok mindig tobbet adnak az esztetikumra is.
-
gV
őstag
válasz
hunnylander #27517 üzenetére
ennél szebb volt az az elképzelés aminél ketté vágták a hátsószárnyat
-
Jofi81
őstag
válasz
hunnylander #27517 üzenetére
Ez a hátsó szárny elég furán néz ki. Ennek köszönhetően könnyebb lesz majd előzni?
-
hunnylander
őstag
-
Peat;)
veterán
válasz
hunnylander #27513 üzenetére
"A csapatok konszenzusaval pedig gyakorlatilag barmit a befagyasztott teruleten is. A csapatok mernokei rabolintanak vagy elutasitjak.
2. Gyakrabban kellene a beadvanyokra vizszintes vonalu valtakozo iranyu fejmozgasokat tennie, a fuggoleges vonalu valtakozo iranyu fejmozgasok helyett."
Én nem tudom hogy az FIA milyen formában juttatja el a változtatások indítványát a többi csapat felé, mert gondolom nem a csapatok küldözgetik emilben hogy légyszi bólints már rá..Az FIA nem hinném hogy részletes tervrajzot juttatna el a csapatok számára, nem hinném hogy leírná a pontos változtatásokat, és hogy az milyen anyagból állítják elő, milyen méretben.. de nem tudom. Ahogy azt sem tudom, hogy ha egyetlen csapat azt mondja hogy nem, akkor az visszatartó tényező-e, vagy 50%+1 csapat kell. Az én angolom pocsék nem tudok utánanézni, de ezzel a felfogással már többször találkoztam amit írsz, de ez csak egy nagyon tág keret, amiben nem tudni a konkrét részeket. Ez kb olyan hogy az EU-ban a képviselők szavazhatnak igennel és nem-el is. Oké, de én ezzel nem tudok mit kezdeni
A kenőanyagra meg nem írok semmit, kevesebb Palikszöveget hallgass.
Abban igazad van hogy a Renault is hibás, csak én ezt a mértéket kicsinek tartom, de ez persze személyenként változó.
-
#70869248
törölt tag
válasz
Peat;) #27509 üzenetére
Én ezt írtam:
"
- Lehet más vibráción a két motor
- Lehet a nyomatékgörbe eltérés jobban kedvez a kipörgésgátló nélküli kihajtásnak.
"
..a nyomatékgörbés rész:
Ehez nem kell semmiféle új alkatrész...egész egyszerűen motor és motor között lévő különbségről van szó. Mivel az egyiket a Renault a másikat a Ferrari építi 100% hogy nem egyforma a nyomaték és teljesítménygörbéje a két motornak. Ennél fogva nem zárható ki, hogy az idei szabályoknak..azaz nincs kipörgésgátló, az egyik jobban megfelel mint a másik.A Renault betartotta a szabályokat?
...ez elég komolytalanul hangzik, mégha jelen esetben igaz is lehet.
"Aztán volt olyan pletyka"..pletyka?..volt olyan pletyka is hogy Alonso a Ferrari-hoz szerződik. -
hunnylander
őstag
válasz
Peat;) #27509 üzenetére
Tegyuk hozza, hogy a motorperiferiat lehet fejleszteni. A keno- es uzemanyagokat ugyszinten. A csapatok konszenzusaval pedig gyakorlatilag barmit a befagyasztott teruleten is. A csapatok mernokei rabolintanak vagy elutasitjak. Es tegyuk hozza, hogy a korlatokon beluli fejlesztessel senki sem allt le, kiveve a Renault aki cakkompakk felszamolta az egesz motorfejlesztesi reszleget koltsegcsokkentesi megfontolasbol.
1. A Renault-nak nagyon gyorsan helyre kell allitani a motorfejlesztesi reszleget.
2. Gyakrabban kellene a beadvanyokra vizszintes vonalu valtakozo iranyu fejmozgasokat tennie, a fuggoleges vonalu valtakozo iranyu fejmozgasok helyett. -
Peat;)
veterán
válasz
venember83 #27503 üzenetére
Igen, engem az egységes gumi is kiakasztott anno, bár ez belátom jól sült el viszonylag, csak bridgestone nem veszi már elég komolyan. (minőségi kilengések ugyanazon fajta gumigarnítúrák között is...)
De ez a motorfagyi olyan mintha az úszóknak maximalizálnák a levegővételt. -
Peat;)
veterán
válasz
c.zsolti #27504 üzenetére
Akkor csak írom azt hogy az egyik leggyengébb igazad van.
Az ismert részek azok, hogy Alonso hisztizett egyet hogy újra fejlesszék a motorrészleget a Renaultnál mert a szabály után azt leépítették, egy két hír a maradását és ahhoz köti, hogy lesz-e változás motorfronton. Ami feltünő futamokon hogy valóban nemigazán megy az előzés a Renaultnak, volt olyan futam, hogy támadott Alonso, majd esett vissza fokozatosan minden támadásnál
Aztán a Red Bull csapatfőnöke [link] ezt nyilatkozta.Kiemelném: "Tavaly egy versenyképes motor állt a rendelkezésünkre, de az idei elemzések azt mutatják, hogy le vagyunk maradva. A Renault betartotta a szabályokat, míg mások előnyre tettek szert." Ha mezőnyben valaki ki tudja elemezni hogy le-e maradtak, akkor az a Red Bull a Torro által. És valóban idén alakult ki az hogy a Torro ugyanazzal a kasztnival elveri az anyacsapatot.
Aztán volt olyan pletyka, amit végül több más csapatnál dolgozó személy is lenyilatkozott hogy az egyik Red Bull-os beült a Torroba és finoman szólva meglepődött a tapasztaltakon.
Ez már túl sok ahhoz, hogy ne higgyem azt el, hogy idén alakultak ki ilyen mértékű különbségek a motorok között. Amikor beszüntették akkor valószínű jóval kisebb hézagok voltak a motorok között. De idénre ezek a hézagok kitágultak, ez alapból szabályszegés elviekben. Valaki írta hogy nem biztos hogy erősebb lett a motor, hanem pl a nyomatékgörbéjét tudték kedvezőbbre állítani. Értem én de ehhez is olyan új alkatrész kellett bele ami ennek megfelel, tehát szépen a jelenlegi alkatrész helyett terveztek egy könnyebbet és erősebbet, elfogadtatták hogy megbízhatóbb, majd ugyanakkora lóerő szám mellett nyomatékosabb lett a motor. Ez is előny, 2006-ban olyan pletykák mentek még hogy a rönyó ha nem is a legerősebb de a legnyomatékosabb motor.
-
#70869248
törölt tag
válasz
PazsitZ #27506 üzenetére
Versenyzők így is van... az évben már volt alkalma Webber-nek is kimagasló eredményt elérni, ...és talán ha repülőrajt lett volna akkor sikerül is, bár ő az első kanyar után pördült meg.
szerk:Silvertone-ban :
Kovalainen-----------------
----------------------Webber
Raikkonen-----------------
---------------------Hamiltonvolt a rajtrács
hihi..rajz -
hunnylander
őstag
-
PazsitZ
addikt
válasz
#70869248 #27505 üzenetére
Ez is jogos felvetes. De nekem olyasmi remlik hogy ugyanazt a motort kell a rendelkezesukre bocsajtaniuk amit ok is hasznalnak.
De jegyezzuk meg, hogy ev elejen meg nem kapta meg az uj aerot a torro. Miota megkapta azota viszont latvanyosan egyre jobbak.
Persze hozza kell tenni a pilotaik is jok. -
#70869248
törölt tag
válasz
PazsitZ #27502 üzenetére
Sztem a Red Bull-mál pontosan tudják, hogy mennyivel erősebb a Ferrari mint a Renault vagy fordítva, mivel mérési adataik vannak az év elejétől.
Nem tudom hogy hogyan szólhat a megállapodás, lehet hogy csak évenkénti frissítés van, lehet hogy évközbeni....az is lehet hogy a biztonsági fejlesztéseket azonnal megkapja a motort megvásárló csapat is...franc tudja.
De ezt a Red Bull-nál már tökéletesen tudják, ha megkapják az évközi fejlesztéseket a Ferrari-tól akkor egyszerű teljesítménymérési adatok alapján tudják mennyit fejlődött ennek köszönhetően a motor,...ha pedig nem kapják meg, csak évenként akkor miről beszélünk?...akkor a Torro Rosso már az év elején erősebb motorral bírt mint a Red Bull, és a biztonsági fejlesztéses elmélet Torro Rosso/Ferrari vs. Red Bull/Renault érve megbukott.Szvsz sok oka lehet, hogy egy motor jobban müködik, nem feltétlen a teljesítmény az elsődleges, bár kézenfekvő.
pl:
- Lehet más vibráción a két motor
- Lehet a nyomatékgörbe eltérés jobban kedvez a kipörgésgátló nélküli kihajtásnak. -
c.zsolti
őstag
válasz
Peat;) #27497 üzenetére
Miből gondolod, hogy most a Renault a leggyengébb? Egyelőre csak találgatások vannak. A másik, hogy akár már 2006 végén is lehetett erősebb a Ferrari motor. (pl. Schumi "sétakocsikázása" a Brizil GP-n) Ahogy gV írta, a motorbefagyasztás a költségek csökkentésére irányult, nem a teljesítmények egalizálására.
Abban igazad van, hogy nem fair, ennyi erővel minden fejlesztést befagyaszthatnak, aztán örökre McLaren - Ferrari versengést látunk... -
PazsitZ
addikt
Na igen, valahol megertem a dolgot es persze, aki jobban fejeleszt az lesz a jobb, ez tiszta sor és rendjen is van.
Csak mivel elvileg befagyasztas van, igy valahol egyenlotlenné valik a dolog. Bar azt sem akarom elhinni, hogy a renault tényleg hozza sem nyul a motorhoz, max nem megy nekik a teljesitmeny novelese.
Szval érdekes dolog ez. Engem pedig zavar, mivel Webber renault-val megy.
-
c.zsolti
őstag
Az nem lehet, hogy a Ferrari jobban alkalmazkodott az egységes ECU-hoz, mint a Reanult?
Aktív témák
Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nintendo Switch 2
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- sziku69: Szólánc.
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen notebookot vegyek?
- SD-kártyát vennél? Ezért ne csak a GB-ot nézd! – Tech Percek #9
- Stellar Blade
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation4 PRO 1TB fekete konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800XT 16GB Rampage SHIVA CM 750W
- Apple iPhone 11 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő (bolti áruk 100.000Ft)
- AKCIÓ! Dell Optiplex 5060 TWR számítógép - i5 8500 16GB DDR4 256GB SSD 500GB HDD UHD630 WIN10
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged