- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- droidic: Időutazás floppyval: A 486-os visszavág PCem-men
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
Hirdetés
-
LOGOUT
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cypresss
senior tag
Wizz: ok, akkor ezt megbeszéltük. Majd szólok, ha fejlemény van.
Azt hiszem szükség lesz egy nagyobb SSD-re és egy kb 200 magos procira.
[link]
(#11592) wd.taz: Nagyon brutál a ProcSpeed érték. Videót lehet kérni? Érdekelne mennyire folyamatos a mozgás.
-
wd.taz
aktív tag
-
wolruf
őstag
válasz
Cypresss #11589 üzenetére
"Más2: Gondolom mindenki hallotta, hogy lesz itthon Wizz oktatási központ (profi A320 szimulátorral együtt). Megpróbálom összehozni, hogy – valamikor az év második felében - elmehessünk. Érdekel valakit? "
Azért örülök, hogy te sem kérdezted komolyan
1 bebetonozott hely rendel
-
Cypresss
senior tag
Szia,
Gondolom ennek a használata akár képzés vagy gyakorlás céljából is egy pilótának úgy számít, mintha valódi repülés lenne, a repülési órák számát növeli.
Ugyanolyan repült órának számít, mintha igazi gépet vezetnél. Az éves szintentartó tréningeket is ezen csinálták a pilóták. Úgy tudom még itt van, a felszámoló majd kitalálja mit lehet vele kezdeni, de feltételezem majd valamikor elviszik innen.
Ha jól sejtem ez egy elég nagy élmény volt!
Abszolút.
Előtte is kedveltem a modellt, de itt
buzultambele teljesen. A következő időszakban elolvastam róla kb 1500 oldalt.#11569) wd.taz: Jó volt a sztori.
Többieknek is köszönöm a visszajelzést.
Más: a REX-ben van mozgó hullám (tengeren, óceánon)?
Más2: Gondolom mindenki hallotta, hogy lesz itthon Wizz oktatási központ (profi A320 szimulátorral együtt). Megpróbálom összehozni, hogy – valamikor az év második felében - elmehessünk. Érdekel valakit?
-
Đusty
addikt
Én is FSX újratelepítésnél tartok, végre a rendszer és az fsx-is kapott ssd-t.
Mit érdemes felrakni ami javít a grafikán? Felhőzet meg időjárás nem érdekel csak a talaj, domborzat, futópálya stb. grafika.
pl. FS global 2010 ebből a szempontból mehet? Esetleg valami más? -
Korcsii
őstag
REX 50% off till 7/4/13 [link]
Meg húsvét van, sok helyen akcióznak, bár ennél általában kisebb mértékben.
-
Korcsii
őstag
-
petikeh
tag
sziasztok!
van pár kiegem az fs9-hez (rex, active sky evolution) azonban hiába állítgatok vele a játékban ez nem jelenik meg... kell hozzá valami harmadik program, ami aktiválja, vagy hogyan lehet ezeket elérni? -
boeing
őstag
válasz
cintula187 #11575 üzenetére
Igen,és végre lesz egy el fogadható (szvsz) sebességű Liszt ferink,én nagyon örülök.
-
boeing
őstag
LH Simulator LHBP Alfa verzió,egy kis infó róla.[link]
-
wd.taz
aktív tag
válasz
Cypresss #11567 üzenetére
Ez nagyon-nagyon tetszett
. A videó minőségével sincs gond, brutál a technika, totál kész.... áááááá
Hát barátom, ezt én is kipróbáltam volna szívesen, de ezzel azt hiszem nem vagyok egyedül.
Valamikor régen, egy messzi-messzi galaxisban.... volt itt Kecskeméten MIG-21 szimulátor (mert kellett, hogy legyen, a bázison) és ugyan halványan (3 éves lehettem kb.) de emlékszek rá, hogy jóapám ölében ülve repültünk.
A "technika" a régi Star Treck Enterprise irányító termére hasonlított (amikor még TJ.Hoocker volt Kirk kapitány) és vetítő géppel volt egy bazi-nagy, sík vászonra kivetítve a suhanó táj, a"grafika"
Próbáltam keresni képet róla, de nem nagyon találok. Persze ez "hadititok" volt anno.....
-
uRSul
tag
válasz
Cypresss #11567 üzenetére
Hm, ez azért már egy elég komoly technika, ez a videón is átjön.
Gondolom ennek a használata akár képzés vagy gyakorlás céljából is egy pilótának úgy számít, mintha valódi repülés lenne, a repülési órák számát növeli. (?)
Lehet azt tudni, hogy ennek mi lett a sorsa? Oktat rajta valaki vagy elkerült innen?Félelmetes az időjárás változásának gyorsasága és (gondolom ott még inkább látható) a minősége!
Ha jól sejtem ez egy elég nagy élmény volt!
A repülési tevékenységeket nem kommentálnám, majd pár év és pár (tíz)ezer mérföld múlva
, szerintem rendben volt, sose legyenek rosszabb leszállásaim!
Köszi a videót!
-
Cypresss
senior tag
Tök jó, elképzelésem sincs, hogy miért szedték le. Raktam alá pár számot, amit feltüntettem a leírásban, ráadásul ezeket az előadókat nem is ismerik, és azt hiszem már nem is forgalmazzák itthon.
A videó nagyobb részén meghagytam az eredeti hangot.Felraktam saját szerverre. Itt megnézhető. [link]
Leírás alább:
1. A szimulátort a Mechtronix nevű kanadai cég készítette.
Ára 1,2 milliárd +áfa volt (forintban), nem részenként hanem egyben érkezett hajón Európába, onnan pedig túlméretes szállítmányként Magyarországra.2. Úgynevezett Level C full motion szimulátorról van szó, 6 DOF, elektro-hidraulikus karokkal, karok végén egy-egy elektromotorral, ennek köszönhetően rendkívül kifinomult a fizikai szimuláció (ha nem tudod, hogy szimulátorban vagy, azt hiszed igazi gépen ülsz). A karpárokat három nagynyomású olajtartály szolgálja ki, 10 baros nyomást biztosítva. A szimulátor pitchben 27 fokot, rolban 20 vagy 25? fokot tud, kb 1g-s gyorsulás mellett. Olyan turbulenciát is mutattak, ahol nem tudtam megfogni a HDG gombot, úgy rázkódott a gép (erről sajnos nincs értékelhető felvétel, mert a kamerázó kolléga kezéből kiesett az eszköz.)
3. A 0:58-nál látható "lyuk" mögött a szimulátor hifi rendszere látható (éppen akkor finomhangolták) és körülbelül 12 millió forintba kerül.
Külön kompresszor van az oxigénmaszkok működtetéséhez és van füstgép is, ezzel szimulálják a fedélzeti tűzet.
A vetítésről: speciálisan, egyben hajlított üveglapra vetít - HD-ben - három kivetítő. Függőlegesen 40 fok, vízszintesen 180 fok a hatósági előírás. (A vetített kép alján található ferde vonalak nem láthatók a pilóta szemszögéből.)Mivel nem minden jön át a képen, alább a fontosabb pontok:
02:48-tól környezeti beállítások bemutatása (figyeljük meg a betöltés gyorsaságát és finomságát: 05:54-nél például a landoló fények megcsillannak a hópelyheken).
07:28-tól: első take-off
12:30-tól: touch and go
14:08-tól: Hajtómű leállás emelkedés közben, tűzoltó rendszer aktiválása.
14:51-től: Egyhajtóműves leszállás (flaps15), nem léptem be eléggé... :-)
16:23-tól: Eltört az orrfutó, miközben fordultam volna taxiwayre, kis füst.
17:10-től: második take-off, majd 200 láb magasan kaptam egy igen erős szélnyírást. Trimmeltem a gépet, mint egy őrült, megérte mert nem zuhantunk le, csak majdnem.
19:00-tól: oldalszeles leszállás (szél: 24 csomó). Ez volt a legnehezebb, már későn fordítottam be a gépet és csúsztunk le a pályáról, béna voltam.A felvétel 2010-ben készült, Béki Gábor szimulátor-mérnöknek ezúton is köszönet.
-
Cypresss
senior tag
-
wd.taz
aktív tag
"egy 6 fős kötelékrepülésbe csöppentem, valamire gyakoroltak" A kecskeméti repülőnapra ?!
Aug.3-4, már vannak jegyárak !
Más:
Végre, elrendeztük a nagyszüleimet az új kecóban, ma este már lesz időm összerakni a gépet
Holnap rendszer, FSX telepítés és tolok egy LHDC-LHSM-et, akár m.sárkánnyal is, az idén még nem repkedtem csak 2-3 alkalommal.....
Tazi
-
uRSul
tag
válasz
Korcsii #11561 üzenetére
Mondjuk egy LPPS-LPMA!
Talán már le tudok szállni a Madeira 05-ösön!
Igaz ez talán túl rövid táv, bár csapatban is úgy jó, ha történik is valami, mint pl. tegnap éppen leszállásnál egy 6 fős kötelékrepülésbe csöppentem, valamire gyakoroltak!
Ennyit sikerült megörökíteni belőlük:#11552) Cypresss: Nem is ismertem ezt az oldalt, de vannak rajta hasznos dolgok, köszönöm én is!
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #11559 üzenetére
Kicsit bugosnak érzem az oldal végét.
Amúgy FP-t néztem, kívülről csak azokat lehet látni, és ott volt 5220N. No mindegy, akinek kell, az úgy is megérti.
Privát szerveres repkedés pedig tényleg nem hangzik rosszul.
Én valami rövidet repülnék... esetleg VFR. Londhaul azért szerintem csapatban is unalmas, ha nincs se keresztező forgalom, se ATC.
-
Cypresss
senior tag
válasz
Korcsii #11558 üzenetére
Na várj, ez az FMC-be írt formátum, aminek semmi köze az FP formátumhoz.
Flightplan-be elvileg az amit írtam, mert úgy a legérthetőbb az irányítónak (itt most kizárólag szimes környezetről beszélünk). Perc pontosságot (ha kell) úgy sem lehet nagyon másként megadni.
Találtam egy tök jó [oldalt]. A forrás ugyanaz amit te is írtál, de átláthatóbbak a trackek.
Tényleg kellene repülni egy oda-visszát. Ki is találtam hogyan. Privát hoszton repülünk. Kezdőknek szerintem sokkal jobb így, mint rettegve az online irányítóktól. Csak FSInn kell hozzá.
-
Cypresss
senior tag
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #11552 üzenetére
Accountom van, csak még egy percet nem repültem, így inaktiváltak is.
VATSIM-en elvileg nincs ilyen rendszer, bár azért egy max két havonta mindig repültem.
Gondoltam bemelegítésként IVAO-n repülöm az utolsó mission-t az island hoppingon, és azt logolni kell valamilyen online módon. Végül letettem róla, elég idő elmenne az aktiválással etc. Mondjuk vataware meg nem logolta, szóval..
Mindegy, megoldva.
Nekem a kedvenc hasonló programom a Dolomynum volt hosszú ideig, azt is ő fejlesztette, és mind a két hálózatot ismeri.
szerk: most nézem épp Cross the Pond van, akkor fel is rakok róla egy képet.
Videót meg megesszük nyersen is, de ha gondolod, az unalmas részekre keverj valami zenét alá.
-
Cypresss
senior tag
Én megint inaktív listára tettem magam IVAO-n köszönhetően az időhiánynak
, de egyszer tényleg repülhetnénk egy közös utat. Vajon a 2006-os VATSIM-es accom még aktív?
A webeye helyett nem is olyan régen még az IVAE-t használták, marha jó dedikált program volt, nagyon szerettem, ráadásul egy erdélyi srác Kósa Gergely fejlesztette, aki korábban a magyar divízió vezetője volt.
#11548) Korcsii: Van [hasonló], de account nélkül szerintem nem fogsz látni semmit.
Más: Szavazásra bocsátanék egy kérdést. Végre bedigitalizáltam a 2010 év végi ferihegyi szimulátor látogatást, még Mini DV-re rögzítettük az anyagot (nem röhög). Gondoltam megszerkesztem és feldobom Tube-ra. Eredeti hanggal vagy zenével érdekli jobban a kedves tagságot?
-
Korcsii
őstag
A fenéket, gyertek ti VATSIM-re, Geryson-nal várunk benneteket!
Amúgy nem nevezném magam szakértőnek, csak korábban kockultam pár órát, és így az ember akarva-akaratlanul is belefut dolgokba.
IVAO/VATSIM leírásoknál sosem leszek jobb, max más nézőpontból közelítem meg.
Kanadai képek meg már régiek, bár a vas nem változott alatta, de ma szebbeket csinálnék.
-
uRSul
tag
Ezért is szeretek itt kérdezni, mert gyorsan és sok használható választ kapok és valószínűleg nem csak én profitálok ezekből a válaszokból!
Korcsii alapossága és hozzáértése mindig lenyűgöz és a regény forma egyáltalán nem zavaró, sőt!
Nem fogom agyon dicsérni Cypresss-t és a többieket, de náluk is szintén érezhető a tapasztalat és a repülés iránti szenvedély. Köszönöm, hogy kapok ebből kis részeket! Van még mit pótolni!Egyébként friss élmény, hogy pont tegnap IVAO repülés közben ráírtam egy srácra, aki White Airlines légitársasággal repült (akinek bemutatkoztam talán tudja, hogy ez nekem miért érdekes
), de ami a lényeg, hogy kiderült, hogy az ilyen nevű portugál légitársaság pilótája volt és áprilisban kapott új munkát az Air Lingusnál évi 280 nap repüléssel és rendszeresen gyakorol FS+IVAO-val.
Nekem ez nagyon jó élmény volt, hogy ilyen emberekkel is lehet találkozni ebben a közösségben.Jó lenne közületek is többekkel együtt repülni IVAO-n, úgyhogy csak hajrá Korcsii!
Valóban jók voltak a páros kanadai repülés képei is.
(#11548) Korcsii - Ilyen tracker oldalt nem ismerek IVAO-n, én a webeye.ivao.aero oldalt használom ahol látod az összes online gépet flightradar szerűen. Minden gépről elég sok adatot ír, végülis az útvonalaikat innen ki is lehet másolni. Ennek nem tudom van-e loggolt változata, de hasznos lenne a későbbi statisztikákhoz. iOS és Android változata van, azt tudom!
Reméljük ilyen irányba is fejlesztenek.
(#11546) Cypresss - Köszönöm a linket, hamarosan ki is próbálom ezt a NAT track repülést!
-
Korcsii
őstag
Ja, és ma megjelent a végleges ActiveSky 2012 SP2.
Változások itten: [link]
-
Korcsii
őstag
vataware-hez hasonló létezik IVAO-n?
Márciust IVAO nyitással zárja a WizzVA, ki tudja, lehet még én is velük tartok.
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #11546 üzenetére
Meg remarks-ba nem árt beleírni, hogy melyik NAT trackot választottuk... na de én csak az útvonaltervezésről írtam, rádiózást, egyebeket nem érintettem.
FL285-FL420 újdonság volt számomra, bár tudtam, hogy a Concorde más útvonalakt használt (meg jóval magasabban repült).
-
Cypresss
senior tag
válasz
Korcsii #11541 üzenetére
Pár kiegészítés: NAT track FL285-FL420 között használható, a két érték alatt vagy felett egyéni útvonal engedélyt adnak.
NAT track repülésnél kötelező a fél óránkénti position report. Ez úgy tudom Vatsim-en is így van.
Ilyenkor meg kell adni, hogy mennyire vagy a következőt útvonalponttól és várhatóan mikor érsz oda (UTC időben kell megadni, FMC-ről könnyedén leolvasható). Erre azért van szükség, hogy ha lezuhannál, kb betudják lőni, hogy hol és milyen sugarú körben keressék a gép roncsait.
NAT track repülésnél nincs állandó rádiókapcsolat, SELCAL kommunikációt használnak HF frekin.
NAT repülésről minden [itt].
Helyes formátum: 60N20W 62N60W
A regény egyébként élvezetes volt.
-
czakof1946
tag
válasz
Korcsii #11541 üzenetére
Én is nagyon köszönöm a "regény írást"
Mindég vannak olyanok a fórumon, akik most kezdik a szimulátorozást.
Igaz az a mondás, hogy "Egy újszülöttnek minden vicc új" Remélem jól idéztem.
Sajnos a kezdőknek nincs fóruma. Az indexen volt FS2004 fórum /kettő is/, de azok megszüntek.
Írhatsz, írhattok ilyen regényeket. Valószínűleg sokan örülnénk neki.
Én eddig a PMDG737-800NG-vel "repültem" Most ismerkedem a PMDG747-400-val. Sok oktató videó van a YouTube-on, szöveges anyagot is lehet találni, van saját beépített oktató anyaga is. De a saját tapasztalat átadása életszerűbb.
Nagyon tettszettek a Kanadába tett utatokról készült képek. Az egymás melletti repülés látványa számomra szenzációs. Én még álmodni sem merek egy ilyen repülés megvalósításáról. -
Korcsii
őstag
A vataware az gyakorlatilag VATSIM log, szóval arra mérget nem vennék.
De mondjuk sokszor én is megnézem, hogy mások mit-hogy repülnek.
Flightaware-n ha szerencséd van, találhatsz IRL útvonalakat, bár sokszor csak az út fele jelenik meg, de van, hogy a másnapi tervet is megadják. (USA központú)
Routefinder-en pedig valószínűleg a TACAN lesz az előbb emlegetett kanadai útvonal. TCAN-ra emlékeztem.
Eseleg még VatRoute, bár nem tudom, hogy mostanában mennyire friss. Nyilván aktuális NAT-ok nem lesznek rajta (esetleg még régi AIRAC miatti hibák is előfordulhatnak).
-
uRSul
tag
válasz
Korcsii #11541 üzenetére
Huh! Köszönöm! Tudtam, hogy rád számíthatok!
Meg is néztem a routefindert, valóban a NAT használatával már ad valamilyen használható adatot is!
Igaz az Azori-ra továbbra sem adott ki semmit (sem oda, sem onnan indulva), de a Bermudákra és az amerikai repterekre már igen.
Viszont ezt a vataware-t, amit említettél még csak most láttam először, ott vannak komplett útvonalak is, pont amire szükségem van!Köszönöm szépen, így azért egyszerűbb lesz!
-
Korcsii
őstag
Routefinder-nél pipáld be a NAT-ok használatát, akkor menni fog - már ha működik.
Atlanti-óceán felett kétféleképpen lehet repülni, NAT track-okon, vagy a szélességi- és hosszúsági körök által meghatározott pontokat megadva.
Előbbit használják általában az Európa és az USA keleti part között repülők, utóbbit gyakorlatilag mindenki más: Kanadába, USA nyugati part, Dél-Amerika stb.
NAT trackok: [link]
Arról van szó, hogy minden nap meghatároznak napszaktól (vagyis gyakorlatilag a legtöbb repülő irányától) függően nyugat (ABC eleje) vagy kelet (ABC vége) felé irányú útvonalakat, track-okat, amit betűkkel jelölnek, értelem szerűen a legközelebbit kell választani. Ez a széltől függően általában minden nap változik. pl ma:202104 EGGXZOZX
(NAT-1/2 TRACKS FLS 310/390 INCLUSIVE
MAR 21/1130Z TO MAR 21/1900Z
PART ONE OF TWO PARTS-
A ERAKA 60/20 61/30 61/40 59/50 PRAWN YDP
EAST LVLS NIL
WEST LVLS 310 320 330 350 360 370
EUR RTS WEST ETSOM
NAR NIL-
...211259 CZQXZQZX
(NAT-1/2 TRACKS FLS 320/400 INCLUSIVE
MAR 22/0100Z TO MAR 22/0800Z
PART ONE OF TWO PARTS-
....
X YYT NOVEP 48/50 48/40 49/30 49/20 BEDRA NERTU
EAST LVLS 320 330 340 350 370 380 390 400
WEST LVLS NIL
EUR RTS EAST NIL
NAR N51B N59A-Lefordítva:
A fejlécben olvasható, hogy mikor adták ki, melyik időszakra érvényes.
Alatta felsorolva a NAT track-ok, kezdve a betűjelükkel, majd az útvonallal.
Alattuk a kelet és nyugat felé kiosztott repülési magasságok. Itt nem érvényes a páros/páratlan elv, ami ott meg van adva, ott lehet repülni, ltalában csak az egyik irányban, a másikban NIL.
Végül pedig hogy a két oldalon melyik légiútvonalakhoz, útvonalpontokhoz lehet csatlakozni. Ez nálunk általában egy másik waypoint, a túlparton airway.Vissza a track útvonalához: 60/20 az 60 fok észak, 20 fok nyugat. FMC 6020N-ként fogja ismerni. (N északnyugati, E északkeleti, S délkeleti, W délnyugati földrész). Hogy pontosan hogy kéne megadni flightplan-ban... hát... láttam pár pár fajtát.
Addig biztos, hogy a NAT előtt és után rendeseb neírod az útvonalat a NAT két végén szereplő waypoint-ig. Aztán vagy 6020N, vagy 60W20N, vagy 6000W2000N, vagy 6000W 2000N, vagy 60/20, vagy csak simán NATA.
Rég repültem már át óceánt, flightplan-okat sem néztem mostanság, én a 6020N-t használnám. Ha valaki tud valami hivatalosat, ne tartsa magában.
De szerintem megértik, pl vataware is kezeli az összeset.
Na szerintem NAT-okról ennyit, mondjuk a fónia megint megérne egy szösszenetet...
Kanadába csak egyszer repültem, de az etalon
[link]
Ezt még anno jeppview-ben tervezgettem (külön reptérről indulás miatt kicsit macerásabb volt), széltérképet (ejj, az az oldal is megszűnt már azóta), mindent figyelve.[link] Azt hiszem egész pontosan eltaláltam az aznapi BA járat útvonalát.
Azóta erről leszoktam, mert se jeppview nincs fent, se nem repülök longhault, rövidebb utakra meg általában van készen flightplan VA-knál, vagy max routefinder-en, stb.
Ja, Kanada: vannak szép hosszú és nyílegyenes (avagy parabola alakú) kanadai útvonalak, ezek fixek, pl mi az NCAJ nevűt választottuk. Ezek Kanada északkeleti részéről indulnak, és bevezetnek elég sokáig, átvezetve ezzel a kevésbé lakott, de szerintem szép (jég által felszabdalt, tavakkal teli) tályon.
Na megint regényt írtam...
-
uRSul
tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem útvonaltervezéssel kapcsolatban. Ha az Atlanti-óceánon keresztül akarok repülni, akkor hogyan kell útvonalat tervezni? Ilyen utat még nem repültem és nem tudom pontosan hogyan kell, a routefinder sem ír semmit rá, nyilván okkal. Egyelőre Lisszabonból repülnék az Azori szigetekre, aztán onnan az USA-ba (esetleg a Bermuda-szigetek még útba esik).
Köszönöm a választ! -
Cypresss
senior tag
válasz
Korcsii #11535 üzenetére
A textúra optimalizálására nagyon ügyeltek, talán azért mert béta állapotban még úgy szaggatott, mint állat.
Egyébként teljes mértékben NGX-re épül és talán már írtam, hogy jobban fut ugyanazon konfigon.
(#11536) cintula187:: Nem, az ár komoly.
A release date már nincs messze, az Angle of Attack is elkezdte promózni a 777 (fizetős) training anyagokat. [link].
Nem lesz nagyon deep az anyag, dehogy.(#11537) Korcsii: Ezt állítom azért csinálják, hogy az elviselhetetlenségig növeljék a "shut up and take my money" hatást. [link]
-
Cypresss
senior tag
-
Ombi5
őstag
Ti melyik REX-et hasznaljatok?
-
Korcsii
őstag
PMDG 777 Base Package for FSX
Price: $165,000,000.00 -
Frenky
csendes tag
Hi! Akit érdekel az FS, itt egy kis csoport a FaceBook_ON [A Flight Simulator 2004 Magyar felhasználók]
Hétvéhente szoktunk Online repkedni, mindenkit várunk! Részletek a csoportban, vagy itt is lehet érdeklődni.
Jelenleg az FS2004_el Online_ozunk, de lehet közös repkedést összehozni az FSX_re is :-)
A jelenlegi szervezés:
"Sziasztok!
Akkor hétvégén mi legyen a program? Bemelegítésnek egy laza iskolakör LHSM_ről a Balaton felett Siófokig majd vissza a reptérre.
Szerintem legyen Cessna és utána majd valami gyorsabb madárral kellene LHSM_ről elmenni LHDC_re.
Most találtam egy igen gyors vasat, amivel hamar odaérnénk Debrecenbe. IRIS Mig-29 Fulcrum http://www.irissimulations.com.au/hangar/free-flight-simulator-aircraft/classics-mig-29-fulcrum freeware/ingyenes FS9 MIG29 csak le kell szedni és telepíteni, van Hungary jelzése is. Akinek van kedve egy közös "baráti" repkedéshez, az telepítse fel a Team Speak 3 progit is, mert azzal még élvezetesebb a játék, tudunk egymással beszélgetni. TS IP-t valaki nézhetne…
A Játékszerver a szokásos német IP: 87.106.88.90 de ha valaki tud jobbat az is lehet.
5letek, javaslatok, tapasztalatokat írjátok meg!
Péntek vagy szombat, vagy esetleg vasárnap legyen? KEZDÉS 10:00 órakor helyi idő."Segítséget ha kell kérjetek! Akik most ismerkednek a játékkal, azok is bátran jelentkezzenek!!!
-
czakof1946
tag
válasz
BigBlackDog #11523 üzenetére
Kösz!
-
BigBlackDog
veterán
válasz
czakof1946 #11522 üzenetére
1. Végy egy Cessna-t.
2. Állítsd le a motorját, kapcsolj ki rajta mindent.
3. Ments el a játékállást. Ezt az 'é' billentyűvel tudod megtenni, ha jól sejtem. Mentésnél legyen bepipálva, hogy default flight-ként mented.
4. Ezek után bármit betöltesz a kezdőképernyőről, cold&dark állapotban találod.
5. Fogyassza egészséggel! -
czakof1946
tag
Üdv!
Elnézést, hogy nem FSX-es kérdés.
Mi az oka, hogy az F9-ben a 747-400 működő hajtóművel jön be? Le tudom állítani /sokat keresgéltem, mire rájöttem a módjára/, de jobb lenne az indítási procedúrával kezdeni.
Ha a programban kell valamit átírni, az sem gond.
Kösz -
válasz
hhelikopter #11520 üzenetére
Azonos felbontás mellett nem beállítás kérdése. Valszeg a nagyobb pixelméret és/vagy gyengébb panel miatt látod jobban a hiányosságokat.
-
hhelikopter
tag
Sziasztok!
Kérdezni szeretnék Tőletek tapasztalt szimulátorosoktól. Jelenleg egy 22’ LCD monitorom van amin csodás az FSX. (1920x1080 felbontás, panaszra nincs okom)
Kíváncsiságból a gépet azaz a videó kártyát HDMI kábellel rákötöttem a 80 cm –es képátlójú LCD TV-re. 1920x1080 felbontásban minőségromlást vettem észre. Megmondom őszintén mivel maximalista vagyok roppant mód idegesített az, hogy nem kellő tisztaságúak a műszerek, kicsi fűrészfog, stb. Ez minden esetben ilyen, vagy a nagyképernyőn okozza, vagy beállítás kérdése?
Köszi a válaszokat előre is!
-
Cypresss
senior tag
válasz
Geryson #11515 üzenetére
2007-es állapotról tudok beszámolni, akkor voltam utoljára BP-Frankfurt-NY-New Orleans útvonalon.
Átviszik a csomagod a tengerentúli gépre. Ezt az első check-innél kell kérni, ha jól emlékszem. USA-ba induló gép: check-in után, - felszállás előtt - feltettek még néhány kérdést a kapunál. Tehát tulajdonképpen kétszer ellenőriztek. Pl: biztos, hogy nem végeztél terrorista tevékenységet az elmúlt időszakban? Csomagodban nincs bombakészítéshez használható cucc? Vár valaki a célállomás reptérén? Ez lehet azóta már nem így van.
Majd felszállsz, utazol, megérkezel USA-ba, kiszállsz a gépből, vársz fél órát a csomagodra. Ezután beszélgetés a bevándorlási tiszttel (business or pleasure, voltál már az államokban, ha igen, mikor, stb.). Háromszor voltam USA-ban, minden alkalommal mogorva (de udvarias) tiszttel beszélgettem, ezért feltételezem ez a stílusú kommunikáció a munkájukhoz tartozik. Ezt azért mondom, mert sokakat zavar, és idegesek lesznek tőle. Felesleges.
Visszafelé egy dolog lehet, hogy a check-in után kiválasztanak enhanced security checkre. Teljesen véletlenszerű, nem lehet előre megmondani, hogy ki kap ilyet, de az utasok 90 százaléka szerintem sohasem találkozott még ilyennel. Persze minket kiválasztottak.
Fémdetektor, röntgengép a poggyásznak, (laptopot nem volt elég kivenni, be is kellett kapcsolni), majd ruha ellenőrzés, (cipőt külön is), ezután robbanóanyag nyomainak keresése egy olyan fülkében ami úgy működött, mint a porszívó, csak fordítva. Most már azt hiszem teljes test szkennerek vannak, reptere válogatja. Ha ezen túl vagy, akkor már nincs más dolgod, mint felszállni a gépre. Persze a frankfurti csatlakozást lekéstük, a következő gép pedig már "overbooked" volt, csak a harmadik géppel tudtunk hazajönni. Vártunk hat rövid órát Frankfurtban.Röviden ennyi.
-
Geryson
addikt
Mesterek! Tudtok nekem segíteni egy off-kérdésben? Még gyerek voltam amikor átszállással mentünk az Államokba és nem emlékszem rá, hogy hogyan zajlott. Szóval ha veszel egy jegyet, általában Frankfurt, Heatrow vagy pl. Zürich átszállással, akkor ott hogyan zajlik ez? Kiszállsz a gépből és utána? Megkapod egyáltalán a csomagodat (úgy emlékszem, hogy nem), vagy az átmegy (kis szerencsével) az új géphez? Hogyan csekkolsz be az új gépbe? Nyilvánvalóan én megoldanám, de a fiamnak intézem a repülést és ő már azért nagy ahhoz, hogy ilyen nyakbaakasztós cuccot hordjon, csak mégis szeretném neki a nagyjábóli irányvonalakat elmondani. Sokat segítene egy kis tapasztalat!
Ui.: Nem repültem már 2 hónapja, azt hiszem holnap kanyarodok is egyet...
-
Cypresss
senior tag
válasz
Korcsii #11505 üzenetére
Én kb fél évig két monitorral repültem anno, nem mondom, hogy álmaim ne továbbja volt, de egymás mögé csúsztattam a két monitort, így csak egy káványi volt a szélesség. Nem volt annyira rossz.
(#11506) hunfatal: Fél nap kell hozzá az tuti, finomhangolással együtt.
(#11507) Ombi5: Nem gondolkodtam még rajta. Küldök privátot, ha igen.
(#11509) wd.taz: Ha lesznek gyakorlati tapasztalatok oszd meg velünk lsz, egyébként gratula.
Más: ha valaki az FS (9 és X) alapértelmezett navigációs adatbázisát szeretné frissíteni, akkor itt van hozzá a tök új [AIRAC]. Csak az alap GPS-szel és az EASY FMC-vel használható, fizetős gépek FMC-jével nem.
-
skynet666
tag
Köszönöm mindenkinek!
-
skynet666
tag
válasz
wd.taz #11509 üzenetére
Még egy utolsó kérdés. Ha maradna a vas és kapna egy combos videókártyát, az már elég hogy meghajtsam a 3 monitort? Azaz a kérdés megfordítva, három képernyő kezelése csak videókártya kérdése, vagy vissza is esik az fps mert még jobban megizzad a proci?
mert videókártyába csak-csak beruháznék, de teljes gépcserébe már biztosan nem -
wd.taz
aktív tag
válasz
skynet666 #11508 üzenetére
Egyszerre nekem se ment az EyeFinity. Kinéztem egy viszonylag "jónak mondható" (samsung 2493HM) régebbi szériás monitort és szépen apránként vettem és cserélgettem őket. Jelenleg már 4 db van belőle, 31K-s átlagárral. Az egyik igazából tartalék....
Ami a húzósabb tételt képezi az inkább a VGA kártya ára, mert a Sapphire 7950 Flex 3GB nem egy olcsó darab.Mindenkinek:
Sikerült lecserélnem, az AMD konfigot. Immáron i5 3570K (4.5GHz) szívvel + AsRock Z77 Ext4-el rendelkezik a konfig.
Egyenlőre az asztalon van teszt üzemben, a hónap végén költözik be a házikóbaTazi
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #11501 üzenetére
RE: (#11493) skynet666: 1db 27-esről volt szó.
Azt még talán ki is tudja hajtani (VRAM kéne).
Én egy monitorral tolom még mindig (22"), 2 esetén szerintem zavarna, hogy pont középen van elvágva, a másodikat inkább más programok futtatására használnám. 3 monitor már feelinges lehet.
-
Cypresss
senior tag
válasz
cintula187 #11502 üzenetére
Én inkább a tiszta .cfg-be írom be a szükséges sorokat és számokat. Ezt azóta, hogy egy korábban lementett konfig fájlom miatt állandóan fagyott a program. Pepecs meló, de megér egy órát.
Egyébként mikor húztad utoljára a WIN-t?
-
Cypresss
senior tag
válasz
Korcsii #11484 üzenetére
Azt hiszem ezt hívja a szleng "szopórollernek".
(#11488) cintula187: Nekem TrackIR5 van és nem használom, többek közt az általad említett okok miatt.
(#11493) skynet666: Nincs erőgépem, egy core2quad Q9400 4 giga rammal, meg egy hulladék radeon 3850-essel, ami vélhetően cserés lenne. Elkegyeg ezen használható módon egy jobb videókarival több monitor, vagy felejtsem el és maradjak a 27-nél?
Nem ketyeg. Ha meglesz a váltás (azt ugyan nem mondtad, hogy mire), akkor két 21-es vagy 23-as monitort javasolnék, 3x27-hez már erőmű kell (natív felbontás minimum 1920x1080, tehát három monitor esetén 5760x1080 lenne a felbontásod) VGA és CPU területen egyaránt. Az pedig sajnos neked nincs.
#11500) cintula187: Miért kell félmegoldásokban gondolkodni? Tök szűz FSX-el mi a baj?
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy topik
- Autós topik
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Battlefield 6
- Suzuki topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Garanciális Gamer Számítógép, PC (GTX 1070 8GB, I7-7700, 16GB RAM, SDD) Beszámítás Posta ok (32)
- iPhone 11 128GB fekete, gyárilag független, újszerű karcmentes állapot, 87% akku, legjobb ár!
- iPhone 12 128GB FEHÉR, gyárilag független, újszerű karcmentes állapot, 94% akku, doboz, legjobb ár!
- iPhone 12 128GB fekete, gyárilag független, karcmentes kijelző szép állapot, 86% akku, legjobb ár!
- Félkonfig Asus z690, i7-12700k, 4x8gb 4400mhz, 1tb Ssd,
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- 15,6" Dell Latitude laptopok: E6540, E5550, E5570, 5580, 5590, 5500, 5501, 5510/ SZÁMLA + GARANCIA
- HIBÁTLAN iPhone 11 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2132
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3022
- Lenovo ThinkPad T14 Gen1 Ryzen5
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest