- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
- bigyo108: A vén PC-Főnix újjászületése
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
Cypresss #17869 üzenetére
Köszi az infókat! VRInsigth-tal kapcsolatban csak annyit olvastam eddig, hogy megy a reszelgetés LINDA + FSUIPC téren, de még sehol sem írtak semmi biztosat. New LINDA 4.0.4a BETA - MSFS 2020 Compatible (9 Feb 2021)
Kíváncsi leszek, sajnálnám kicsit az MCP-t -
bunnyhu
senior tag
válasz
Cypresss #17806 üzenetére
Igazából a VR pozíció javítása lenne fontos, de azért nem életbevágó. A kontrollert akkor se használnám ha lehetne, annyi kezem nincs. Engem jobban zavar, hogy többnyire 2. indításra hajlandó tényleg elindulni, nem értem miért és főleg tartok attól, hogy emiatt esetleg beragad valami és lassítja az amúgy se gyors programot. Mindegy, jövő héten jön az új gép friss windows, remélem megoldja.
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #17785 üzenetére
Végén meg az FS is a drónok sorsára jut...
Más: ez eddig nekem kimaradt: [VATSIM (?) LHBP twr]
-
energomatt
őstag
válasz
Cypresss #17781 üzenetére
Jet, vagy turboprop gépekkel repülök. Arra utaltam, hogy a valóság virtualizácìója egy bizonyos ponton túl úgyis csak illúzió, mert pl. honnan is tudnád a valós utasszámot és a valós csomagterhelést, azt már mindenképpen te fogod önkényesen meghatározni, esetleg egy véletlen generáló program. Az illúzióhoz nem biztos, hogy az a módszer visz a legközelebb, ha központi kérdéssé tesszük a minél pontosabb adatazonosságot egy olyan valósággal ami természetesen sok tekintetben véletlenszerűen alakulhat.
-
Razor18
tag
válasz
Cypresss #17736 üzenetére
Értem, de azt is a szim-en kívül kell megcsinálni oda is, vissza is... Remélem megoldják hamarosan.
Ja, VR zoom, mint olyan, csak cockpit-on belül működik? Olyan nincs, hogy a külső képre tudnék rázoomolni, pl. egy távoli final-en a célréptérre is, és nem csak a műszerekre? Track IR 6DOF vs zoom beállítás talán plasztikus analógia rá. -
sheep
addikt
válasz
Cypresss #17683 üzenetére
Köszi a részletes választ (mindenkinek)!
Monor lehet hogy működik, bár én inkább a kisebb kanadai vagy kolumbiai reptereken próbáltam, és ott sajnos nem volt ennyire pontos. De persze azt sem tudtam hogy mit kell nekem mint pilótának csinálnom, ezért sem oda érkeztem ahová akartam. Igazából azt gondoltam hogy ha VFR repülök, az irányítás akkor is rávezet a pályára ha bejelentkezem.
"amiben szerepel, hogy TPS-t milyen magasságon és milyen irányon közelíted meg, ha elhagytad, onnan milyen vektorra fordulsz Győr VOR-ra, és így tovább"
Ezt esetleg el tudnád magyarázni hogy hogyan lehet a játékban megcsinálni? Vagy ez mindenképpen külső programmal kell megcsinálnom, a FS2020 nem tudja?
Egyébként IRL is na valaki VOR repül akkor az azt jelenti h nem kell repülési terv, mondjuk felszállsz egy Cessnával Budaörsön és leszállsz Balatonfőkajáron, adott magasságon repülve, nem kell bejelentkezni sem? -
Jadro
veterán
válasz
Cypresss #17682 üzenetére
Köszi, ismerem az oldalt, csak egyelőre nem érzem, hogy azon a szinten vagyok repüléstechnikailag, ahol megérné havidíjba vernem magam. Ami késik...
Az útvonaltervezés egyébként úgy ahogy megy is. Nekem a problémám csak annyi, hogy a szépen simbrief által megtervezett útvonalamat a játék ketté tudja törni már azzal, hogy az ATC más kifutóra irányít. Innen kezdve a megadott SID értelmét veszti.
Tegnap nézegettem és szerintem ki tudom küszöbülni azzal, hogy egyszerűen a játék útvonaltervezőjével is tervezek a simbrief által megadott kifutóról és akkor nem cserélgeti át az ATC. Mondjuk ezt egy repülés után mondom, de még nézegetem.
-
energomatt
őstag
válasz
Cypresss #17601 üzenetére
Néhány FS-el volt már dogom 1981 óta. Egyik sem tartalmazott ennyi funkciót, ennyiféle repülőgépet, ennyiféle sceneryt ekkora léptékű újítást a megjelenésekor. És azok sem voltak akkor "készebbek."
Ez nem egy alma, hanem inkább egy alma ültvetvény. Csak önmagához hasonlítható. Arra meg eléggé hasonlít is. -
Jadro
veterán
válasz
Cypresss #17595 üzenetére
Ízlések és pofonok illetve használati gyakoriságtól is függ. Itt erősen korlátozott a tárhely és ha a kép kilóg a fájlméretből akkor még szerkesztgetheted.
Havi tárhely (0 kB / 20 MB)
Támogatott formátumok
JPG max. 16 Mpx, 5 MB
PNG max. 16 Mpx, 1 MB
GIF max. 65x65 px, 60 kBNekem egyszerűbb a külső, de elfogadom ha másnak meg ez a megfelelő. Így legalább több alternatívát megismert.
-
Razor18
tag
válasz
Cypresss #17566 üzenetére
Szerintem sajna ez marad, lásd még pl. DCS. Ők úgy oldják meg, hogy eleve Bétaként aposztrofálják mindegyik új típust (és a egy kicsit olcsóban adják), hogy ne reklamálhass a hibák miatt. Rajtad tesztelik az update-eket, amik majd hónapokkal később kerülnek át a végleges verzióba, már amelyikből van már végleges változat egyáltalán. Megtehetik, úgyis tudják, hogy a szimulátoros csapat elég türelmetlen, úgyis szinte mindenki megveszi Bétaként az új típust, többnyire válogatás nélkül. Utóbb talán kicsit visszább vettek a teljesen értelmetlen és konkrét célcsoport nélküli kibocsátásokból, de már így is teljesen szét vannak forgácsolva az erőforrásaik a mennyiség miatt a minőség rovására, mert csak a Béta típusok száma nő, a fejlesztők száma nem, tehát szinte sosem fogják magukat utolérni már most sem. Az F-18 pl. már jó két éve "Early Access". A bevétel mindennél fontosabb, a minőségnél is, sajnos ehhez a userek konzumidiotizmusa abszolut termékeny talaj. A "tömegnek" még mindig inkább "játék" kell, mint szimulátor, mert
lusta... pardon, nincs ideje megtanulni a típust teljes mélységében. Bocs az OFF-ért, de szerintem az MS FS ugyanez pepitában, a modulok helyett itt a feature-ok tömkelege behelyettesíthető, az MS-nak azokat nincs idejük kidolgozni. Szerintem... -
energomatt
őstag
-
Csorbi
addikt
válasz
Cypresss #17447 üzenetére
Az első résszel nem feltétlenül értek egyet. Ott az Origin, ha pl SW Battefront II-höz kijön egy új patch, ami sokszor 2-8 GB, akkor az azonnal települ, mégpedig olyan tempóval ami a csövön kifér. De ez igaz bármilyen Origin-es vagy Steams-es játékra, sőt még az EPIC Store-ral is ez a tapasztalat. Szóval az infrastruktúra megteremthető, csak akarni (finanszírozni) kell
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #17129 üzenetére
[Microsoft SDET Explains Why Windows 10 Bugs Exist] Volt egy korábbi videója is a témában, amikor őt is kirúgták egy csoportos leépítésnél, de azt most nem találom...
Anno egyetemen mesélték, hogy egy Boeing/Airbus kódnál nem csak a kódot kell kommentelni, hanem az abból lefordított gépi kódot is, illetve hogy a fordító miért úgy fordította. aztán elágazásonként végigmenni minden ágon, minden lehetséges inputtal. Erre itt egy 737MAX, ami lassan talán újra felszállhat...
-
fatal`
titán
válasz
Cypresss #17129 üzenetére
OFF
"nem két év lenne egy ilyen szoftver fejlesztése, hanem öt-hét, és mire megjelenne, addigra már elavulna alatta a hardver."
Szerintem az idő (mármint az 5-7 év) lenne a legkisebb probléma a legtöbb esetben (most nem a játékokra gondolok, hanem az üzleti alkalmazásokra, ha már bugokról beszélünk). A legnagyobb probléma, hogy ezt senki nem fizeti ki. Ezt nem szokták érteni a legtöbbenWindows esetén sem térülne meg, de azért a jelenlegi állapotnál lehetne sokkal jobban is csinálni, ahogy volt erre példa a múltban, mielőtt szélnek eresztették a belső tesztelőcsapatot...
Egy szoftverfejlesztő
OFF vége -
wollnerd
aktív tag
válasz
Cypresss #17121 üzenetére
"Na nagyjából ez a helyzet a FS2020-al is. Tulajdonképpen kiadtak egy bétát, amit a frissítésekkel foltozgatnak, a regression teszteket pedig majd elvégzik a userek. Ilyen ez a pop szakma 2020-ban"
(SAJÁT VÉLEMÉNY)
Na ez kár. És pont ezért van az hogy sok játék/szoftver de főleg a WIN10 is, bugossan jelennek meg, hibás frissítések stb, mert már saját maguk nem hallandóak tesztelni (eleget), hanem rátolják a userekre és oké, reportolások vannak, de hiába, túl sok report érkezik hozzájuk, nem biztos hogy szervezetten és emiatt nem feltétlen jól itélik meg azok fontossági sorrendjeit... Ha még mindig a cégek csinálnák, mint ahogy régen, ők is átérzik hogy mennyire is súlyosságú az a bug és így jobban éreznék a kötelezettségüket a kigyomlásukért... (SZERINTEM) mint ahogy régen... Régebben sokkal kevesebb voltak a hibát halmozó update-k, főleg a videójátékiparban, de még ha megnézük a Windows-okat, azok is jobbak voltak! Pl. Bizonyos tekintetben a Windows XP okosabb volt mint a 10. Manapság mit csinálnak ezek?
Az biztos hogy régebben több volt szorgalmas(abb) programozó és tesztelő a szoftvercégeknél (És a videójátékipar is kevéssbé függött a kiadótól) és maguk csinálták a teszteléseket mielőtt kiadják az adott verziót. Hát hiába, változnak a trendek... -
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #16999 üzenetére
A kolléga jegyezte meg, amikor mondtam, hogy két kattanás?
Airbusokon kicsit más a gázkar, nem mozgatja a robot mint Boeing-en, hanem alap esetben "kattanásokig" avagy detent állásokig tolod.
Rég volt, amikor ebbe beleástam magam, de valami ilyesmi a funkciójuk:
- CL: climb/cruise - alapesetben itt van repülés közben földetérés (retard) előttig
- FLX/MCT: MCDU által kiszámolt (súly, hőfok, stb) felszállási/max emelkedési teljesítmény
- TO/GA: abszolút max tolóerőCL alatt meg van a manuális, ami pittyeg, ha az A/T be van kapcsolva, és szerinte annál épp több teljesítmény kéne, mint amennyire épp állítod.
-
wollnerd
aktív tag
válasz
Cypresss #16181 üzenetére
A 14:00-nél látható interior melyik repcsié? Icon A5? Csak mert nagyon tetszik.
Lehet h ez lesz a kedvenc repcsim a Cessna 172 után. (vagy előtte? XD)
Szerk.: Úgy olvastam h Icon A5 vizeken is tud landolni.
Még egy kérdés: Az Icon A5 is támogatja a ILS landolást és az autopilot-ot? -
cintula187
addikt
válasz
Cypresss #16181 üzenetére
Azért vannak benne pofátlanúl részletes dogok:
-3:20 az ujjlenyomatok
- 4:09 kijelző tükröződésviszont: 10:38-nál ahog a Krisztus szobor betöltődik az nem éppen szép. Az épp most töltődik le a netről? Ha már ilyen közel vagyok valamihez ne legyen már ilyen.
-18:40 jajj az a szélzsák
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #16148 üzenetére
[FS2020: VR, Steam Edition, Third-Party Info and Future Plans]
Steam EditionWhen the initial release date was mentioned earlier this month, Microsoft made pre-ordering the simulator available via the Windows Store. Starting today (time TBA), Microsoft Flight Simulator can be pre-ordered through the Steam store. It will be made available to those who purchase through steam on the same day, August 18th 2020.
-
fatal`
titán
válasz
Cypresss #16148 üzenetére
Elvileg elég jó időjárás lesz, persze majd meglátjuk. Egyelőre évek óta nem repültem, időhiányban szenvedek, de VFR-re biztosan benevezek.
Lehet, hogy rosszul emlékszem, de mintha arról lett volna szó, hogy frissítik majd havonta a szimulátorba épített navigációs adatbázist, nem? Emiatt lehet hogy navigraphra nem is lesz úgymond szükség. Csodálkoznék, ha pont a FlyTampa nem fejlesztene FS2020-ra.
-
wollnerd
aktív tag
válasz
Cypresss #16079 üzenetére
Megnéztem közelebbről a Honeycomb-ot és az tényleg jónak néz ki, mondjuk a beépített swich panel miatt kicsit jobban húzna arra a szívem. Még szebb is, sztem. De az ára...
Egy Saitek yoke system +saitek rudderpedal (aminek az árát én sokkalom.) = 126 880 HUF...
Honeycomb yoke + Saitek Pro Flight Throttle Quadrant (mást nem nagyon láttam) = 134 080... És akkor még nem számoltam hozzá mondjuk a Thrustmaster rudder pedált...
Kérdés: Mennyire lehet nélkülözni a rudder pedálokat a Yoke-k mellett?!
A 2 napja visszatelepített FSX-ben találtam 'autorudder' opciót. Hozzáértő megmondaná hogy milyen mechanikával kezeli azt a program? És akkor ki tudja h FS2020 hogyan fogja, sztem abban is lehet, az avaliablity miatt.)
(nem mondanám h végleg, hanem átmenetileg, mondjuk köv. hónapokban ruháznék rá az együttesen magas árak miatt.)Ui.: A rudderpedal helyhiány miatt már nem annyira aggódom, ugyanis kitaláltam hogy az asztalom alatt van egy deszkarúd alul és mondjuk odarögzítve tárolhatom addig a autóspedált.
-
wolruf
őstag
válasz
Cypresss #16079 üzenetére
Megírtam, komolyan gondolom, a budai motorosok ne jöjjenek. Vagy tagadják le, hogy budaiak
Vagy mittudomén.
A lényeg, ha valaki meg szeretne nézni Saitek szettet, esetleg a 16000m-et működés közben (netán kipróbálni Rift S-sel a szerencsétlenkedést
) , akkor tényleg szívesen megmutatom én is. Nekem bejött a Saitek, de !figyelem! GAGYI. Kár szépíteni. Fröccsöntött hatás nagyon és érzésre is eléggé az. Nem bántam meg, mert ,,olcsó'' yoke megoldás, de azért érezhető, hogy kihasználták az olcsóság lehetőségét. A másik meg a bele... kellett javítanom már (minő meglepő) és ami belül van, az mindben ócska (szinte). Ezt (sajnos) el kell fogadni. Hihetetlen nagy pluszt ad élményben, de amikor összetákolom a szettet, mindig bennem van az a ... ejnyeno ... érzés
-
cintula187
addikt
válasz
Cypresss #16030 üzenetére
Tehát.
Amúgy lehet, hogy az alapokkal kapcsolatban vannak hiányos infóim.
Szeretném tudni hogy az induló reptéren melyik az aktív kifutó.
Ez az utóbbi napok tapasztalatai alapján P3D -ben hol működik ha behangolom pl. PMDG 777 ben az atis frekit hol nem. Illetve útközben szeretnék időben infót kapni, hogy melyik lesz a várható pályairány, amire tervezhetem a STAR-t. Vagy a simbrief - navigraph párosra már a tervezéskor lehet hagyatkozni? Úgyértem amiket ők feldobnak az használható? Bár egy hosszú út alatt, de akár percről percre is változhat az aktív pálya. -
Korcsii
őstag
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #15997 üzenetére
Igen, én is 1-4, 2-3 indítottam világ életemben (sőt, ahogy tudom, van amikor csak 1-4 taxiznak). Máshol 4-3, 2-1 bontásban olvasom (tutorial videókban is sokszor). Régen BAVirtualnál volt erről külön topik (talán több is, de nemrég nullázták a fórumot
), de csak az derült ki, hogy mindenki másképp csinálja.
Fónia: igen, én másik vidit láttam tőlük
Mondjuk szép lett volna, ha mondjuk egy 787-essel mehettünk volna értük, de hát kis ország kis foci. -
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #15928 üzenetére
Ha már rendszerkövetelmények:
Kíváncsiságból megnéztem mi volt az FSX rendszerkövetelménye...[FSX / Acceleration]
[Steam Edition]Csak hogy nevessünk egy jót - vagy sírjunk az FS2020 gyanánt?
-
sqpp
őstag
válasz
Cypresss #15890 üzenetére
Sajnos én egyre valószinűbb hogy kilépek egy időre a csapatból... Annyira nincs a környéken munka, hogy vagy Pestre kell költöznöm vagy külföldre. Ahhoz meg el kell adnom a gépem és minden egyéb technikai cuccom. Nagyon nem örülök neki, de elég veszett ügy ez a Nógrád megye most.
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #15873 üzenetére
Valahonnan ismerős ez a szimuláljuk inkább a levegő áramlását szemlélet.... ja, hogy így álltak neki 24 éve az X-Plane fejlesztésének.
Amúgy annyiból nem volt újdonság, hogy már a legelső vagy talán második hírben már volt ilyen kép, ahol a hegyek felett áramló levegőt ábrázolták, mindenesetre jó egy kicsit részletesebben hallani róla.
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #15850 üzenetére
NGXu-ra ébredtem facebook-on, kommenteket olvasva valahogy nem tűnik úgy, hogy mindenki rá akarna ugrani. Lassan olyan lesz, mint az évente megjelenő játékok.
Ja, XP alatt meg ingyenes moddal kb ugyan itt tartunk, és ingyen frissül, fejlődik hetente.Viszont valahol azt olvastam, hogy a most (mikor?) rendelőknek jár majd ingyen az FS2020 verzió, amikor elkészül, ami pozitív - de mondjuk a linkelt termékoldalon erről pont semmi infó, lehet nem aktuális még/már?
-
weinmaker
őstag
válasz
Cypresss #15600 üzenetére
Szia! Hidd el, hogy tisztában vagyok vele. Régebben nagyon sokat játszottunk a faterral repülő szimulátorral, azért is leptem meg egy repüléssel, ami nagyon jól sikerült, és hatalmas élmény volt neki (és nekünk is). Így egy picit újra belecsöppentem a dologba. Szeretnék feldobni neki egy rendszert, és ha egy kis fölös időm van (ami igen ritka, mert triatlonozom, meg van 2 gyerkőc), akkor szórakoznék egy picit én is vele.
Az x-plane lesz a befutó szerintem, csak meg kell találni a kompromisszumos megoldást rá, hogy okés legyen. Lehet, veszek egy külső vinyót a notihoz, meg még 8gb ramot, bagyjából ez a maximum amit tehetek. Igazából jó lenne a szép látvány, de fontosabb, hogy viszonylag simábban fusson. Gépből a boeing 737 tökéletes, és ha jól láttam abból van valami zibo mod, ami ráadásul ingyenes.
Most fent van x-plane 11, a hungary vfr budapest, meg repülőtér. Ortofoto nincs, azt nem láttam, hogy honnan lehetne, illetve nem tudom, hogy mi kellene még, de olvasok bőszen. Nem akarom a problémámmal szétoffolni a topikot. Sajnos itt a közelemben nem tudok olyat, aki nagyon benne lenne a témában, mert az lenne ugye a legegyszerűbb ha vele beszélnék. Azért ha nagyon megakadok legfeljebb kérdezek itt.
Van egy saitek cyborg 3d joystick is a cucchoz.
Minden tanácsot, ötletet szívesen fogadok. Kár, hogy a bevezetőben az x-plane ről nincs összefoglaló, bár gondolom ez nem az a topik.
Köszönöm a türelmet!Ui: A 3 monitoros setup betyáros! Fantasztikusan néz ki!
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Battlefield 6
- Milyen egeret válasszak?
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- A Redmi 15 5G-t power bankként is lehet majd használni
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Xbox Series X|S
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Battlefield 6 - Bemutatkozik a többjátékos mód
- További aktív témák...
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
- Gamer egerek és billentyűzetek kitűnő árakon! Most extra 10% kedvezmény!
- Windows 10 / 11 Pro Retail aktiváló kulcs Azonnal szállítással, számlával, garanciával!
- Wimius W2 okosprojektor / Számla + Garancia / 30 000 Ft
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest