Új hozzászólás Aktív témák

  • Korcsii

    őstag

    válasz uRSul #11540 üzenetére

    Routefinder-nél pipáld be a NAT-ok használatát, akkor menni fog - már ha működik. :)

    Atlanti-óceán felett kétféleképpen lehet repülni, NAT track-okon, vagy a szélességi- és hosszúsági körök által meghatározott pontokat megadva.

    Előbbit használják általában az Európa és az USA keleti part között repülők, utóbbit gyakorlatilag mindenki más: Kanadába, USA nyugati part, Dél-Amerika stb.

    NAT trackok: [link]
    Arról van szó, hogy minden nap meghatároznak napszaktól (vagyis gyakorlatilag a legtöbb repülő irányától) függően nyugat (ABC eleje) vagy kelet (ABC vége) felé irányú útvonalakat, track-okat, amit betűkkel jelölnek, értelem szerűen a legközelebbit kell választani. Ez a széltől függően általában minden nap változik. pl ma:

    202104 EGGXZOZX
    (NAT-1/2 TRACKS FLS 310/390 INCLUSIVE
    MAR 21/1130Z TO MAR 21/1900Z
    PART ONE OF TWO PARTS-

    A ERAKA 60/20 61/30 61/40 59/50 PRAWN YDP
    EAST LVLS NIL
    WEST LVLS 310 320 330 350 360 370
    EUR RTS WEST ETSOM
    NAR NIL-
    ...

    211259 CZQXZQZX
    (NAT-1/2 TRACKS FLS 320/400 INCLUSIVE
    MAR 22/0100Z TO MAR 22/0800Z
    PART ONE OF TWO PARTS-

    ....
    X YYT NOVEP 48/50 48/40 49/30 49/20 BEDRA NERTU
    EAST LVLS 320 330 340 350 370 380 390 400
    WEST LVLS NIL
    EUR RTS EAST NIL
    NAR N51B N59A-

    Lefordítva:
    A fejlécben olvasható, hogy mikor adták ki, melyik időszakra érvényes.
    Alatta felsorolva a NAT track-ok, kezdve a betűjelükkel, majd az útvonallal.
    Alattuk a kelet és nyugat felé kiosztott repülési magasságok. Itt nem érvényes a páros/páratlan elv, ami ott meg van adva, ott lehet repülni, ltalában csak az egyik irányban, a másikban NIL.
    Végül pedig hogy a két oldalon melyik légiútvonalakhoz, útvonalpontokhoz lehet csatlakozni. Ez nálunk általában egy másik waypoint, a túlparton airway.

    Vissza a track útvonalához: 60/20 az 60 fok észak, 20 fok nyugat. FMC 6020N-ként fogja ismerni. (N északnyugati, E északkeleti, S délkeleti, W délnyugati földrész). Hogy pontosan hogy kéne megadni flightplan-ban... hát... láttam pár pár fajtát. :D Addig biztos, hogy a NAT előtt és után rendeseb neírod az útvonalat a NAT két végén szereplő waypoint-ig. Aztán vagy 6020N, vagy 60W20N, vagy 6000W2000N, vagy 6000W 2000N, vagy 60/20, vagy csak simán NATA. :DDD Rég repültem már át óceánt, flightplan-okat sem néztem mostanság, én a 6020N-t használnám. Ha valaki tud valami hivatalosat, ne tartsa magában. :) De szerintem megértik, pl vataware is kezeli az összeset.

    Na szerintem NAT-okról ennyit, mondjuk a fónia megint megérne egy szösszenetet...

    Kanadába csak egyszer repültem, de az etalon :) [link]
    Ezt még anno jeppview-ben tervezgettem (külön reptérről indulás miatt kicsit macerásabb volt), széltérképet (ejj, az az oldal is megszűnt már azóta), mindent figyelve. :) [link] Azt hiszem egész pontosan eltaláltam az aznapi BA járat útvonalát. :) Azóta erről leszoktam, mert se jeppview nincs fent, se nem repülök longhault, rövidebb utakra meg általában van készen flightplan VA-knál, vagy max routefinder-en, stb. :)

    Ja, Kanada: vannak szép hosszú és nyílegyenes (avagy parabola alakú) kanadai útvonalak, ezek fixek, pl mi az NCAJ nevűt választottuk. Ezek Kanada északkeleti részéről indulnak, és bevezetnek elég sokáig, átvezetve ezzel a kevésbé lakott, de szerintem szép (jég által felszabdalt, tavakkal teli) tályon.

    Na megint regényt írtam... :U

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés