- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Mr.Csizmás: Bestbuy travel, utazós, kirándulós topic - szállások, jegyek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- votlage71: Kábel menedzsment
- Kempingezés és sátrazás
- GoodSpeed: AMD Ryzen 9 9900X (100-100000662WOF)+ Samsung 990 PRO 2TB MZ-V9P2T0BW
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
Hirdetés
-
LOGOUT
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geryson
addikt
Szóval az alap FSX-hez is van "torony mód", de ez elég egyszerű és természetesen csak azokat látod, akikkel bent vagy a multiban.
A "nagy" hálózatokon is vannak irányító kollégák, de azokhoz már bizony különféle vizsgák kellenek - ami attól lesz még komplexebb, még nehezebb, hogy mekkora légteret irányít. Magyarországon és a VATSIM hálózatán a VACCHUN kezeli az irányítókat, az ő honlapjukon elég sokat megtudhatsz!
-
Korcsii
őstag
válasz
czakof1946 #12394 üzenetére
Win 8.1 ajánlott az alaplaphoz, nem az FSX-hez.
Én a kérdést passzolom, páran próbálták, de VGA driver hibába futottak... fél éve... azóta már csak javították...
-
aviator
tag
Szerintetek érdemes a windows 8 (8.1) és az FSX párosításán erőlködni? Fog nekem ebből bármi előnyöm származni, vagy csak a szenvedés lesz vele, meg előjönnek új hibák? Azért gondolkodtam el rajta egy pillanatra, mert az alaplapom dobozára rá volt írva, hogy windows 8.1 ajánlott hozzá. Tudom, hogy ez csak marketing valószínűleg, de kíváncsi vagyok a véleményetekre, vagy hogy valakinek van e már tapasztalata, ebben a kérdésben.
-
Korcsii
őstag
Attól függ, hogy az adott pozícióban van-e valaki, aki irányít. Ergo lehet, hogy egész út alatt nagy csend van, van, hogy az összes pozíció be van töltve az útvonalad mentén. Ha van, akkor nyilván figyelni kell a rádióforgalmazást (vagy chat ablakot), ha nincs, akkor UNICOM-on kell figyelni, hogy a többi gép mit csinál a környéken, illetve jelenteni a fontosabb manővereinket. A forgalom változó, általában 500-1000 fő csatlakozik egyszerre a hálózathoz, viszont ez szétoszlik az egész világra (nyilván a fejlettebb térségekre koncentrálódva). Általában esténként és hétvégenként van nagyobb forgalom és nagyobb ATC lefedettség. Ha van valamelyen rendezvény, akkor egy adott területen a legtöbb pozíció be van töltve, illetve sokkal több gép repül arra (jó példa erre a CTP - cross the pond - óceánátrepülős esemény, ahol több száza repülnek egymás után kígyózva).
-
boost
veterán
Sziasztok, kezdő vagyok, ezért kérdem, a játékban egy Budapest - Zürich tényleg 1 óra 10 perc, mint a valóságban?
-
Gudi
tag
válasz
Geryson #12379 üzenetére
szia!
köszi a jelentkezést.
az jó, ha FSX-ed van, szerintem a legtöbbünknek az van (de ezt csak sejtem).
Ha a VATSIMEN repülsz, akkor kell, lássuk néha egymást...az én hívójelem HALAC.
LUKLÁBA spec gép kell tudod, mert abban a magasságban nem sok gép tud repülni. Amit ott használnak az a Twin Otter.. -
Geryson
addikt
Hú! Most, hogy mondod! Lukla, tényleg!
Meg aztán csináltunk mi a többiekkel Alaszkát Beaver hidroplánokkal, ahogy írtam Grand Kanyont - sőt ezt 2x is. USA nyugati parton egy jó darabig, végén KLAX mellé leszállás. Hát és mondanom sem kell, göröngyösre repültük a jó öreg Emma Fieldet FS9-ben.
Szia! Én zsebenyi néven vagyok fent Skype-on! Remélem lesz megoldás, bár nekem csak FSX-em van!
(FSInn-t használok én is)
-
Gudi
tag
válasz
Cypresss #12374 üzenetére
Szia! még elfelejtettem, hogy a harmadik lehetőség a VATSIM hálózat, ahol én is repülgetek az FSinn segítségével.
de nem biztos hogy mindenki tudja , vagy szereti az ilyen értelmű online repülést, ahol angol fónia, ATC irányítás, szigorú szabályok stb vannak. A host, vagy Gamespy-ban ugyebár kötetlen a repülés, ami nekem is jobban fekszik. Pl egy Cessnával a Grand Canyonban, vagy Twin Otterrel LUKLA-n..
Ezekhez le kell tölteni néhány sceneryt, amiben nagy segítségére lehetünk egymásnak. Persze ezeknek határt szabnak a számítógép erőforrásai, és az FSX különben is gyengén terhelhető, hacsak nincs erőműve az embernek.
De azért egy olyan 25-30 fps-t el kéne érni, hogy élvezhető legyen a repülés. De kiegészítő géppel, kiegészítő sceneryvel neccessé válhat a dolog, de ezt pontosan tudjátok anélkül is hogy én itt előadást tartsak...-))
AzFS2004-nél nincs ilyen probléma, még gyengébb géppel sem annyira.
Na szia! -
Gudi
tag
válasz
Cypresss #12374 üzenetére
szia!
én is bejelöltelek a skypeon
Örülök, hogy többeket is érdekel a multiplayer játék, értem itt Geryson-t, Korcsii-t, és még esetleg másokat is magunkon kívül....
Leírnám hogy alapesetben eddig én hogyan használtam régebbi társaimmal a multiplayert.
Először is FSX-el, és ott a multiplayer menüben LAN-t választva valamelyikünk pl én csinált egy hostot, és ha megadtam az IP címemet, akkor a többiek tudtak hozzám csatlakozni.
A másik megoldás kicsit bonyolultabb, a Gamespy-t választva. ezt én nem csináltam, hanem mindig én csatlakoztam valamelyik megadott "szobába" ahol aztán találkoztunk az éterben..
Harmadik megoldásról nem tudok. Akinek esetleg FS2004 van, abban is van multiplayer, de azt még nem próbáltam azokkal a fiúkkal, akikkel egyébként sikerült a csatlakozás az FSX-el, de állítólag azzal is lehet.
Nem tudom az érdeklődők közül ki melyik szimulátorral repül, de akkor ugyebár mindenkinek ugyanazzal kell repülni...
Nekem és a czakof-nak van mindkettő.
Régebbi multiplayeres társaim megfogyatkoztak, egy ember van már csak, de az profi nem csak a szimulátorban, hanem érezhetően van igazi repülési gyakorlata is. (Már nem tinédzser, mint ahogy én sem..)
Egyébként mindketten többször repültünk a nagy B737NG szimulátoron, ami felejthetetlen élményekkel gazdagított. (Highfly Budapesten, Kozma András szimulátora, Jövő háza)
Szóval javaslom hogy fogjunk össze, valahogy oldjuk meg ezt a csatlakozási problémát, mert minél többen vagyunk, annál több esély van arra hogy valamelyikünk mindig ráér ha "repülés" van...
Akit érdekel adja meg a skype címét, hogy felvehessük vele a kapcsolatot.
sziasztok, várom a válaszotokat -
Cypresss
senior tag
válasz
Korcsii #12370 üzenetére
Amúgy tényleg jó lenne, ha topic szinten tudnánk közösen repkedni.
Ehhez szerintem elsőként azt kellene tisztázni, hogy milyen programot használunk. Ha nem Vatsim vagy IVAO, akkor szerintem FSInn. Gyors, stabil, rendkívül jól optimalizálható, időjárást is frissíti. Emelje fel a kezét, aki nem ismeri!!!
Másik lehetőség, keresünk az FS Host Spyal egy szabad szerveret, csatlakozunk, repülünk és használjuk az FS beépített rettenetes multiját.
Harmadik lehetőség: adok privát hosztot.
-
Cypresss
senior tag
Mint azt meg is írta a fórumon minden portnál error jött ki. Hogy ez mit jelent, nem nagyon tudjuk,
Gondolj a netes kapcsolatra úgy mint a napfényre, számítógépedre pedig úgy, mint egy házra. A géped IP-címe a házad házszáma, a portok pedig a házadon-házadban található ajtók ablakok. Ha minden ajtó és ablak be van deszkázva, akkor nehezen jut be a napfény.
Van aki azt mondta, (nem ezen a fórumon) hogy a Windows tűzfalon egyszerűen be lehet állítani, hogy ezt a programot engedje át, mert valószínűleg le van tiltva. Ezt még nem próbáltuk, lehet hogy ilyen egyszerű a megoldás?
Könnyedén kipróbálhatjátok, itt az útvonal: Vezérlőpult\Rendszer és biztonság\Windows tűzfal\Engedélyezett programok
Rövid időre akár mindketten ki is kapcsolhatjátok a tűzfalat, utána próbálhatjátok újra a hosztot: Vezérlőpult\Rendszer és biztonság\Windows tűzfal\Beállítások testreszabása
Amennyiben nem sikerül, portot kell nyitni. Nagy az esélye, hogy erre szükség lesz.
Czako kollégának pedig mindjárt válaszolok.
-
Geryson
addikt
válasz
Korcsii #12370 üzenetére
Mi az a war thunder?
a beépített multi elég gyökér a beállítás szempontjából szerintem, de úgy viszont nagyon finom, hogy látod, hogy a másik ajtót nyit, oldalkormányt használ, futót enged. Olyan 7-8 éve esett szét a csapatunk (akkor jött az első fiam), de tényleg nagyon szép estéket repkedtünk. Duna végig, Grand Canyon egy jó darabig, Alpok, Niagara Vízesés, sorolhatnám még. Aztán 1-2 óra repülés után leszállás egy reptérre, mindenki tankolt, cigizett (aki éppen), kaja, ital és 30 perc múlva mentünk tovább.
Akkoriban Dornier 27-el mentem, azt meg ha ügyetlenül vezettél, akkor javítani is kellett szépen ezekben a szünetekben.
-
Gudi
tag
Sziasztok!
Ahhoz a problémához szeretnék hozzászólni, amit czakoff1946 (lelkes újonc) társunk vetett fel, nevezetesen a működni nem akaró multiplayer kérdéshez.
Nos, én lettem volna az FSX multiplayer partner, sajnos sokszori próbálkozásunk sem járt sikerrel. Megjegyzem, hogy az FS2004-el is próbálkoztunk, miután mindkettőnknek meg van mindkét szimulátor.
A lényeg az, hogy czakoff társunk kapott tippeket a fórumon a portok beállítására, többek között az FSPort 1.6 exe fájl futtatására. Mint azt meg is írta a fórumon minden portnál error jött ki. Hogy ez mit jelent, nem nagyon tudjuk, de próbaképpen én is lefuttattam ezt a fájlt, ugyanis nekem más társakkal működik a multiplayer. A program lefutása után nekem is minden port errort jelzett, illetve "timeout waiting for response", kivéve a legutolsót, ahol szintén error volt, de még hivatkozott egy URL valamire.
Na mármost az eddig leírtakból számotokra valószínűleg már kiderült, hogy sokkal több számítógépes ismeretem nekem sincs az említett társunknál...-))
Az lenne a kérésem, hogy van rá mód segítsetek nekünk a probléma feloldásában, hogy ne kelljen magányosan bóklászni a világban a legszebb gépekkel, a legszebb tájakon...-)))
Van aki azt mondta, (nem ezen a fórumon) hogy a Windows tűzfalon egyszerűen be lehet állítani, hogy ezt a programot engedje át, mert valószínűleg le van tiltva. Ezt még nem próbáltuk, lehet hogy ilyen egyszerű a megoldás?
Kérjük szíves segítségeteket, melyet előre is köszönünk!!!! -
Cypresss
senior tag
Vajon a biciklis még él?
-
Geryson
addikt
válasz
RCH663 #12363 üzenetére
Pont akartam újságolni, hogy visszavettem a REX felhőket 2048x2048-ra, az addon beállítást "dense"-re és láss csodát 2 giga RAM alatt repülök haza plusz közben ott van a makulátlan 30 körüli FPS-em. Annyira nagy a boldogságom, hogy az valami hihetetlen! Sokkal stabilabb is az egész, nincsenek olyan nagy grafikai ugrások (kevés fa helyett pikk-pakk megjelenik 8000 fa előttem, majd ugyanígy eltűnik amikor távolodom). FPS-ben ez nem okozott gondot igazából, csak látványra volt romboló.
Mondjuk cserébe tényleg azon gondolkodtam vasárnap, amit most írtál, hogy vakítanak a HD-cucokkal és közben maga az FSX nem is bírja.
Viszont ha ilyen szépen megy az FSX-em végre, akkor azt hiszem megveszem az ORBX Globalt végre-valahára, mert azért hiányzik a sok szép ház. Ha elmegyek 2-2.5 gigával utána, akkor még nincs semmi gond...
-
RCH663
aktív tag
válasz
gabesz222 #12362 üzenetére
Igen elképzelhető, de az ördög megint a részletekben lakik. Kicsit vissza kezdtem fejtegetni a memória problémát. Napok óta ezzel foglalkozom. Ténylegesen hatalmas probléma van az fsx motor 32 bites alapjával.
Némi állítgatással lehet javulást elérni. De hogy ezek pontosan mik, azt nem tudom még megmondani. Az egész rendszer működés szempontjából a dx10 javulást hozhat, csak rengeteg dolgot kell ott is megoldani.
Tegnap addig jutottam, hogy a végén mérgemben elkezdtem nézegetni az x-plane 10-et...
A tweak cikket is megint frissítenem kellene mert egy scomó új dolog derült ki számomra a motor működését tekintve. A legnagyobb szívás hogy még P3D esetében sincs szó arról, hogy végre 64 bites legyen a motor.
Jelenleg azt kell mondjam, hogy minden hyper, meg ultra, meg HD jelzővel ellátott addon önámítás, és userek pénzének elszedésén kívül nem tudja egyik sem reálisan azt nyújtani, amit várunk tőle, vagy csak nagyon korlátozottan.
-
gabesz222
csendes tag
sziasztok!
el tudjátok képzelni hogy egy i5 3470 és 8gb 1600 mhz memória mellett sapphire radeon hd4650-ről 7870-re váltás után konkrétan +0 fps-t hozott a vga csere? mert nálam ez a helyzet és nem tudom hogy az fsx ennyire elavult program vagy nálam van valamilyen hiba...
tudtam hogy az fsx inkább cpu igényes nem is elsősorban ezért vettem új videókártyát de azért egy kis javulást elvártam volna... -
Cypresss
senior tag
válasz
czakof1946 #12360 üzenetére
Így valóban nehéz lesz multiplayerben repülni.
A következő tartományokat kell megnyitni (ha egyedül nem megy, akkor megpróbáljuk együtt):
TCP: 3783, 6500, 6515, 6667, 13139, 27900, 28900, 29900-29901
UDP: 6073, 6515, 13139, 23456, 27900
(#12359) Jorus: Alapmű.
-
Cypresss
senior tag
válasz
czakof1946 #12355 üzenetére
Hi,
Valószínűleg egy port sincs megnyitva, ezt viszonylag könnyen ellenőrizhetjük. Töltsd le innen ezt a fájlt: [link].
Futtasd, felugró ablakhoz ne nyúlj, várd meg amíg lefut a teszt (nem lesz rövid idő). Amennyiben minden portnál azt írta ki, hogy error, akkor megyünk tovább.
Más: betelt a polc
-
czakof1946
tag
válasz
RCH663 #12356 üzenetére
Üdv!
Köszönöm
De sajnos ez nekem nem mond semmit. Én egy egyszerű FSX használó vagyok, aki szeretné a multiplayer módot használni. Nem vagyok informatikus.
Máskülönben tágranyílt szemmel olvasom az utóbbi, szakmai fejtegetéseket. Nagyon szégyenlem, de semmit nem értek belőle. Természetesen ez az én bajom.
-
RCH663
aktív tag
válasz
czakof1946 #12355 üzenetére
Dmz be kell rakni a gépedet a routerben. Vagy. advenced routing és port forwarding.
-
czakof1946
tag
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni.
Multiplayer módban szeretnénk repülni. A partner megcsinálta a host-ot. Nekem átküldte az IP értékeket. Én beírtam. Rövid idő után kiírta, hogy nem tud kapcsolódni. Mi lehet a hiba és a megoldás? Megjegyzem, hogy a gépem routeren keresztül kapcsolódik a nethez.
Kösz -
RCH663
aktív tag
Keresztbe, kasul tesztelve, és úgy látszik a sejtés beigazolódott.
FSX.exe mint 32 bites program, alapvetően összesen 2 gb memórián tud sakkozni, mindennel együtt. Ebbe a használt videó memóriák is benne vannak. Ha átlépjük a limitet brutális teljesítmény csökkenés következik be. ÉS EZ NEM CPU ALAPVETŐEN! Bár az erősebb proci segít hogy ne legyen annyira brutál a teljesítmény vesztés.
A process valahogyan "csal" a 4gb-ig terjedő össz memóriák felcímkézésével, de valahogyan ez nagyon megfekteti a rendszert. Kéne valaki aki vágja rendszer szinten hogy ilyenkor mi van.
Az hogy ez miért nem lett eddig promótálva.... nem tudom...
Ha ahhoz hasonlóan meg tudjuk oldani, a sebesség falat is 2 Gb-n túl, mint annó a sima memória túlhasználatot, akkor nagyon sok embernek tudnánk nagyon sok boldog órát szerezni.
-
RCH663
aktív tag
Előzőekhez kiegészítve:
Ha eléri a teljes összesített memória használat a 2 Gb, azonnal esik az addig stabil fps, ( process+ gpu mem dedicated + gpu mem dynamic) és ha meghaladja ezt a mértéket, akkor lassan folyamatosan elkezdi megtölteni a memóriát, 10 perc alatt a földön állva statikus körülmények között belerajzolt kb 40 megát. ami nem megy lejjebb, tehát a 2gb feletti részt valamiért nem tudja a törölgetni az exe, ezért telik meg hosszú repülések alatt. 10 perc stik után csak a camerát forgattam körbe a vc-ben és újabb 70 megát rakott magára.
Összesített 4gb-ig tudhat pakolni akkor menthetetlen kifagy. -
RCH663
aktív tag
válasz
RCH663 #12349 üzenetére
Szerk:
A Memória mérete a feltételezésem szerint a használt videó memóriával együtt vizsgálandó, ami összesen 800 Mb lehetett nálam, ezt hozzáadva a memóriához... BINGÓ... 2gb memória. Ami alapból limitje az FSX-nek, Ennyit tud alapból összesen mindennel együtt használni, címezni.
-
RCH663
aktív tag
Üdv mindenkinek.
Hozzászólásaitok kicsit gondolkodóba ejtettek. Egy ideje a dx10 móddal próbálkozom, de folyamatosan beleszaladtam hibákba ami miatt tolódik a cikk megírása... Kicsit elkezdtem spekulálni az FSX lelkivilágán és úgy tűnik nekem, hogy megvan a hiba csak még nem tudom a megoldását.
Memória kezelés.
Megfigyelések:
Uiauto...dll mélkül dx 10 alatt egyszercsak összeomlanak a textúra bufferek, FPS is fluktuál.
UIauto bemásol bufferek nem omlanak össze, de fps egy idő után fluktuál.
Ezután kitartó reptetés következett, folyamatos monitorozással. A Monitorozás már az itt ismertetett "patch'" telepítése után történt, tehát ezt kell esetleges eltérések alapjául venni.
És az eredmény: ha az FSX.exe memória használata futás közben átlépi 1240-1270 MB körüli értéket kezdődnek a gondok. (jó felhős idő, bonyás gép, stb) és több gép egymás után betöltögetve ( valami szemeteket nem dob el program, mert kivállóan lehet vele 150-200 megájával emelgetni egy szintig a memória használatot)
Ha limitre érünk, textúra hibák keletkeznek, fluktuál az addig stabil fps azonos géppel, és körülmények között. Ha tovább gyilkolom a memóriát, akkor nem omlik még össze a rendszer (azt is meg kéne nézni annak hol a határa) de a futás menthetetlenül instabil lesz. Gondolom régen itt omlottunk menthetetlenül össze, és ez is valami 32 bites örökség lehet,
Mi történik ezen a ponton vajon? Cypress Mester? Tudsz esetleg segítséget kérni? Többiek akik értenek a teszteléshez, és megnéznék ezt a lehetőséget, hogy nálatok milyen eredményt hoz?
Összesítve: Ha valahogy a memória használatot, 1240MB felé tornázzuk valahogy, akkor az addigi stabil futás is azonos körülmények között megborul. Ha sok mindent töltünk be, és e felett indulunk, akkor meg nincs is...
DX9 alatt nem tudtam most tesztelgetni, meg egy sok mindent még nem, de próbáljunk meg törpölni hátha...
-
Geryson
addikt
válasz
Korcsii #12345 üzenetére
Hát ez naggggyon jól hangzik, köszönöm, de sajnos nálam szerintem semmit nem csinál. Egyrészt a patch-elt .exe pontosan ugyan akkora, mint az eredeti (ez nekem gyanús, de lehet tévedek), de 3.2 giga RAM használatakor továbbra is elkezd bimm-bammolni a gépem. Kifagyni mondjuk nem fagytam ki, de ez a bimm-bamm már furcsa (nem is tudom, hogy mi adhatja ki - ugyanis üzenet nincs mellé sehol).
-
Cypresss
senior tag
válasz
cintula187 #12344 üzenetére
Bocs, most már jó: [link]
#12345) Korcsii: a 4GB-os patch semmit nem használ, csak picit kitolja a kezelt memória nagyságát, de részletes beállítások mellett, komplex gépnél és scnerynél ugyanúgy előjön az OOM. Nekem eddig két dolog segített, mindenféle forgalom nullára, és ha hallom a WIN hangjelzését (általában finalen), akkor full screenből kilépek keretbe és úgy szállok le.
-
Korcsii
őstag
válasz
Geryson #12343 üzenetére
4GB Patch megvolt? Ezzel elvileg tud több memóriát is kezelni.
Scenery complexity:
A scenery készítők beállíthatják az egyes elemekre, hogy a csúszka melyik állásánál jelenjenek meg. Nyilván minél nagyobb, annál kevesebb apróság jelenik meg. Ezek néhol teljesen feleslegesek, de pl Madeirán ha jól rémlik a befordító fénysor is csak (very?) high beállításnál jelenik meg.Autogen density:
Au autogen, vagyis a házak, fák mennyisége, sűrűsége. -
Geryson
addikt
válasz
Cypresss #12342 üzenetére
Hú, ez nagyon hasznos lesz szerintem, neki is fekszem!
Amúgy pont tegnap volt itt egy haverom és azt hiszem mi is rájöttünk a hibajelenségre. LHBP-n iskolaköröztünk és folyamatosan bimm-bammolt, majd egy idő után jöttek a grafikai hibák (tüskék az égig) és a végén az OOM. Na mármost a haverom indított egy feladatkezelőt és láss csodát, 3 giga környékén volt az FSX (nekem ugye minden fullra van húzva) és bizony itt juttatta eszembe a cimbi, hogy ez egy 32 bites program, aminek 3 giga a felső határa - hiába van ott a többi RAM még. És láss csodát, ahogy írtam is, 3 gigánál eldobta magát. Visszahúztam a az addon csúszkát dense-re, 2 - 2,5 giga környékén nuku hiba, még LHBP-n sem. Nekem ez elfogadható magyarázatnak tűnik.
Apropó. Scenery complexity és addon density-nél mi az optimális? A scenery komplexitása az az, hogy az adott terület (függően attól, hogy mennyire van kidolgozva) házaiból mennyit jelenítsen meg? Az addon meg a fák és a default házak mennyisége?
-
Cypresss
senior tag
válasz
Geryson #12339 üzenetére
Ugyanaz a problémád mint nekem évek óta, részletek itt (ha megy az angol): [link]
Ha lesz egy kis időm tervezem, hogy ebből az anyagból írok majd egy magyar nyelvű összefoglalót.
Voltunk a Futura szimben, sokkal jobb, mint a HighFly, komolyan foglalkoznak vele, frissítik, folyamatosan fejlesztik. Videó itt: [link] képek majd később.
-
Geryson
addikt
Mesterek! Tegnap repültem haza Dubaiból és süllyedés közben néha egy-egy csipogó (bim-bamozó) hangot adott ki a gépem - de ment minden tovább, majd finalon jött egy ablak, amit még életemben nem láttam: elfogyott a memória, (vagy system resources vagy valami ilyesmi). Miért tette ez, mi lehet a gond?
Jó, tény és való, hogy csúcsra van húzva az FSX, na de sem a 16 giga RAM nincs kihasználva (még a fele sincs), sem a VGA RAM-ja nincs szerintem kihasználva félig sem. Akkor mi fogyhatott el?
Én van, amikor úgy repülök, hogy megy az FSX és közben GTA-zom vagy valami tök más játékkal játszom és még soha nem láttam ezt a képernyőt (ezért is nyomtam rá az OK.-ra, mert azt hittem visszaenged az FSX-be, azaz csak tájékoztat). Az FSX CFG-ben piszkáltam mostanában, ott állítottam el valamit? Mik azok a paraméterek, amik kellenek RAM-hoz? HIGHMEMFIX és még mi?
-
Gudi
tag
Szia!
Köszi a választ, nagyon jól bevált az ötlet. Viszont telepítettem egy PMDG 747-400-at és abban a meglepetésben részesültem, hogy a gép gyönyörűen beindul, felpörögnek a hajtóművek, de 1 perc után elsötétül az összes képernyő.... a hajtóművek viszont nem állnak le.
A többi már meglévő géppel (pl PMDG 737NG) ez nem történik, tehát valószínűleg a telepítéssel lehet gond. Mondjuk azt el kell mondanom, hogy nem vásárolt kiegészítőről van szó.....
Szerinted lehet ez a baj, vagy valami olyan jelenség, vagy hiba amit én nem tudok? A mellékelt install txt-t pontosan betartottam, és vagy 5 ször eljátszottam, hátha én vagyok a béna.
Kíváncsi vagyok a véleményedre, amit előre is köszönök. -
Cypresss
senior tag
Néhány PMDG-s belső infó:
- 777x SP1 érkezik az első negyedévben
- a géphez kapcsolódó külső fejlesztők még mindig várnak a frissített 737-777 SDK-ra, emiatt FS2Crew és FlyEngravity támogatás sem lesz még egy darabig a 777-eshez
- 747 V2-t visszasorolták a road mapen
- WX radar implementációt továbbra sem tervezünk egyetlen géphez sem, eközben a versenytársak: [link]
- classic sorozat első gépe jól áll, hamarosan a rendszerek illetve a flight modell programozása kezdődik meg a gépet korábban repülő pilóták segítségévelElmentem aludni.
-
Korcsii
őstag
válasz
Korcsii #12329 üzenetére
Rögtönzött 747 indítási eljárás:
747-es szerintem viszonylag könnyen indítható. APU-ból kell áram (GEN 1-2) és levegő (APU ENGINE BLEED on, utasoknál minden off), az üzemanyag-szivattyúknak menniük kell, AUTOSTART-nak is benyomvava kell lennie. Egyszerre két hajtómű indítható (pl 2-3, vagy 1-4, 2-4, 1-4, ami szimpatikus). Az AUTOSTART gomb felett van 4 pöcök, amiből ki kell húzni kettőt (pl 2-3), majd ENGINE BLEED on (2-3), FUEL CUTOFF - RUN (2-3). Ha minden rendben, akkor az AUTARTST gomb melletti pöckök teteje fehéren elkezd világítani, és szépen lassan felpörögnek a hajtóművek.
Elvileg így működnie kell, a hivatalos verzióért kéretik elolvasni a manual-t, meg videókat nézni, azt hiszem rám is rám férne egy továbbképzés, de majd v2-vel.
-
Korcsii
őstag
9-ben nem tudom, hogy hogyan van, de FSX-ben úgy indítja a gépeket, ahogy az a default-ként választott mentésben van. Vagyis ha járó hajtóművel elmented pl egy kapunál (célszerűen default géppel), és mentésnél bejelölöd, hogy az legyen a default, akkor úgy fogy indulni legközelebb. Gyári gépeknél gondolom működik a Ctrl + Z is hajtóműindításra, komolyabb gépekhez pedig sokszor jár segédprogram/menü/FMC oldal, ahol a kezdőállapot beállítható.
-
Gudi
tag
Sziasztok!
Tud nekem valaki abban segíteni, hogy milyen módon lehet az FS9-ben a gépeket járó hajtóművel indítani? Az történt ugyanis, hogy telepítettem egy PMDG 747-400-es gépet, de cold&dark módban indul. A hajtómű indítási eljárást - azon túl hogy nagyon hosszadalmas és bonyolult - nem sikerült megcsinálnom, pedig szóról szóra követtem a manualt, és a youtube-n is néztem... Az EICAS képernyő nem éledt fel, stb
Na mármost: eddig az FS9-ben a gépek járó hajtóművel töltődtek be, egész addig, míg a VATSIM-es pilóták rábeszéltek a realitás okán, hogy cold&dark-ot állítsak be. Ezt nem lehetett másképp, csak úgy hogy egy gépet pl Cessnát leállítottam, és úgy léptem ki a szimulátorból. Ez nagyon jól sikerült, és attól fogva minden gépem hidegen töltődik be...
Igen ám, de a többi gépet, mint pl a PMDG737NG-t sec perc alatt elindítom, mert azokat megtanultam.
Gondoltam, hogy most visszafelé megcsinálom, tehát járó hajtóművel lépek ki.
Nem volt hatásos, ugyanúgy minden gép cold&dark-ban indul..
Úgy emlékszem, hogy valahol lehet ezen állítani, csak nem találom, hogy hol.
Na szóval, ha valaki tudna segíteni ebben, azt megköszönném! -
Korcsii
őstag
-
-
Korcsii
őstag
Mindenki hajt a jobb konfigra, aztán amikor megvan, már nem is repül.
-
aviator
tag
válasz
Geryson #12316 üzenetére
Köszönöm a választ, hasonló álláspontra jutottam némi olvasgatás és kutatgatás után, hogy egy Z87-es alaplap egy 4770(K)-val lenne a kiindulópont. A képeket szívesen megnézném, úgyhogy megköszönöm, ha feltöltesz párat. A kiábrándító 10-15 FPS...ha én ennyivel szállhatnék le boldog lennék.
A többiek válaszait is köszönöm.
-
-
Geryson
addikt
válasz
aviator #12315 üzenetére
Nézd csak: [link]
Annyi kiegészítést tudok mondani, hogy soha nem volt ilyen szép (főleg a REX2 ESS OD) miatt a táj. Nincs rész, ahol ne lenne fa, ne lenne felhő. Olyan felhőzet van, hogy már szinte túl sok. Otthonról majd rakok fel képeket. Viszont azt tudnod kell, hogy így is simán 10-15 FPS között vagyok, amikor vágom át a felhőzetet - szóval elég kiábrándító. Jó, leszállásnál ott van a 20-30 FPS, de azért elég furcsa, hogy csak ennyi.
-
aviator
tag
Sziasztok!
Biztos volt már kérdés párszor: Milyen vasat FSX alá??
Bocsánat, hogy én vagyok a százezredik aki ezt megkérdezi, de sajnos nem tudok már lépést tartani a technikával, meg a fejlődés ütemével. Jelenleg egy i3-2120, HD6850, 16Gb ram kombóval próbálok FSX-ezni, és hát ehhez a konfighoz képest kicsit nagy igényeim vannak a kiegészítők terén.
Egy olyan konfigot szeretnék összerakni (nem sajnálom rá az anyagiakat, de az ésszerűség határán belül), amivel az elkövetkező jó pár évben nem lesznek FPS problémáim. Jelenleg 8-10 FPS-em van Aerosoft Heathrow-n, Airbus X Extended-del, ASNext által generált időjárással, emellett fent van még az FSGlobal, mint mesh illetve az FTX Base pack és Global vector. Amellett, hogy igen, tudom, hogy ez sok ennek a konfignak, a 8-10 FPS közelít az élvezhetetlenséghez. A konfig amire most kíváncsi lennék ugyanezen körülmények mellett minimum a dupláját kéne, hogy tudja ennek az FPS-nek, de jobb lenne a 22-24.
Hozzáteszem az FSX.cfg-met FSXGenius videója alapján állítottam be, egyedül az affinity mask rontott a dolgokon javítás helyett, úgyhogy azt kivettem, a többi hozta a várt eredményt.Minden ötlet érdekel, privátban is akár, ha nem akarjuk terhelni vele a témát, előre is köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat!
Üdv:
Ádám -
czakof1946
tag
Üdv!
A PMDG MD-11 FMC programozásáról nincs véletlenül valakinek magyar nyelvű leírása?
Saját jegyzet is jó lenne.Kösz
-
czakof1946
tag
gudi!!
Írtam PÜ-t -
Geryson
addikt
Sziasztok! Nem kell valakinek egy Narita (RJTT) chart? Rövid Japan Air pályafutásom során nyomtattam ki a jó 120 oldalt és szépen össze is ragasztottam könyvszerűre nyomdában. Ingyen el tudom postázni Mo-n belül, csak az az igazság, hogy én sajnálnám kidobni...
-
Cypresss
senior tag
Most nagyobb léptékben gondolkodom (Wizz-szim), csak az a baj, hogy jelenleg az anyagiakat illető álláspontjaink több fényévnyi távolságban vannak egymástól.
-
Cypresss
senior tag
Hogy is szól a Wizz szlogen?
A repülés [mindenkié].
-
wolruf
őstag
válasz
drummer0330 #12297 üzenetére
Ha nem lennék felpakolva Saitek panelekből, akkor most bevásárolnék nálad...
-
válasz
drummer0330 #12301 üzenetére
Ehh, én írtam hülyeséget, bocsánat! Összekevertem az MCP Pro-val.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Honor 400 Pro - Gép a képben
- Goddess of Victory:Nikke
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Huawei P30 - kell ennél több?
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
- Xiaomi 15 12/256Gb 3 év gari Fehér kivitel/csere csak iphone 15 pro/
- AM5 Gamer PC - Ryzen 5 8400F / RX 9060 XT / A620M / 16GB vagy 32GB RAM 5600MHz / 256GB M.2 + 1TB M.2
- GF63 Thin 11UD 15.6" FHD IPS i5-11400H RTX 3050Ti 16GB 512GB NVMe + 1TB HDD magyar vbill gar
- Mamiya RB67, az eredeti kiadas + Mamiya - Sekor objektiv
- Samsung Galaxy S21 Ultra / 12GB RAM 256GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3047, 94% Akkumulátor
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3141, 95% Akkumulátor
- Bomba ár! Dell Latitude E7240 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- MacBook White unibody eladó töltőárban
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest