- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
- bigyo108: A vén PC-Főnix újjászületése
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
energomatt
őstag
válasz
Freiherr #19041 üzenetére
Bennem már régem kialakult. Akik hajlandóak tovább elmozdulni a játék irányában, azokkal megvetetik mégegyszer az FS2020-at (ha már volt nekik) és a plusz missziókért fizettetnek velük újabb jelentős összeget. Bizonyára jól teszik, mivel az FS2020 irreálisan olcsó, ha a kettőt reálisan értékeljük.
-
lo_jo
senior tag
válasz
Freiherr #18960 üzenetére
Egyébként is sejthető volt, mivel ami nem teljesen új vagy a 2020 valamelyik kiadásából való gép, azok mind elérhetők a marketplace-en. Szerencsére megerősítették (korábban is elhangzott, a linkelt videódban 1:35:13-nál megint), hogy egyesével megvásárolható bármelyik edition bármelyik gépe külön.
-
redriot77
csendes tag
válasz
Freiherr #18671 üzenetére
Tegnap este nem tértem le a GPS útvonalról, nem volt csöcs, kóválygás vagy ilyesmi. Interceptre nyílegyenesen, onnan APPR és kész. Az alatt a rövid idő alatt amíg a standby-on volt a NAV1 nem tért le az útvonalról. Erre nem emlékszem pontosan de ekkor gondolom még GPS módban volt az autopilot, nem LOC-ban. Szóval sikerült normálisan megközelítenem a kifutót és leszállnom. Legalábbis én ebben a boldog tudatban élek most.
Tegnapelőtt nyilván leordított volna az ATC, és egy fogdában ülnék, mivel akkor voltak "csöcsök" ahogy írod, bónusz hogy mivel már lezsibbadt az agyam a kóválygástól fogtam és leraktam a Beechcraftet parasztba' az első kifutóra amit megláttam.
Mint egy 82 éves marutis bácsi szemben a forgalommal az m3-ason kb, nem érdekelt már semmi
-
lo_jo
senior tag
válasz
Freiherr #18671 üzenetére
A betű csak azonosít, a frekik szépen szét vannak dobálva, itt is 110.30 és 110.90. Majd egy irl pilóta megmondja, hogy ez mennyire probléma, de valószínűleg nem az, elég nagy forgalmat bonyolít LFPO, még arról sem hallani híreket, hogy az egymást keresztező 06 és 07 összeakadna.
A kérdés az, hogy itt a sim bugos vagy valami olyan interferencia van leszimulálva, ami a valóságban is probléma lehet, de mondjuk kivédik egy vectors to final irányítással.
-
redriot77
csendes tag
válasz
Freiherr #18669 üzenetére
Siker!
Újrarepültem a tegnapi útvonaltervet. Semmit nem változtattam rajta. Ahogy megadtam a NAV1 frekit rájöttem hogy eddig is jó helyre írtam be. Olyan a menü hogy nem lehet eltéveszteni.
Az első transition szakasz közben befogtam a jelet. OLO...
Próbáljuk meg újra befogni! Átraktam a NAV1-et standby-ra és így repültem kb. egy szűk percet. Aztán visszatettem 110.30-ra. És voilá, befogta az OLN-t! Vigyorogva leszállás, taxi, parkolás, kikapcs.
Tanulság: a LOC azonosítóját is érdemes csekkolni és ha rosszat fog be elsőre akkor újra megpróbálni. -
redriot77
csendes tag
válasz
Freiherr #18657 üzenetére
Úgy csináltam ahogy írtad, csak lehet hogy félreérthetően fogalmaztam. Az interceptnél megfelelő magasságon voltam, visszaraktam NAV-ba HDG-ről és nyomtam egy APPR-t.
Vette is a lokalizátor jelét, csakhogy...
Ismét újrarepültem és észrevettem valamit. Megadtam a megfelelő frekit az ILS lokalizátorának, jelen esetben 110.30. Amikor hatótávolságon belülre érkeztem meg is jelent a kijelzőn a lokalizátor azonosítója: OLO.
Csakhogy! A 02-es kifutóhoz (amire le akartam szállni, benne volt a tervben és az ATC is végig erről pofázott) nem az OLO hanem az OLN jelű lokalizátor tartozik! Az OLO (amit sikeresen befogtam) a közeli 24-eshez tartozik.
Az MFD-n látható téves LOC vektor is megfelel kb. a 24-es irányának.
Szóval úgy néz ki hogy az a freki, ami a 02-es kifutóhoz tartozik (a World Map szerint és online keresés alapján is) a szimulációban egy másik lokalizátorhoz kapcsolódik.
Megpróbálok egy másik kifutóra leszállni, kíváncsi vagyok mi lesz. -
lo_jo
senior tag
válasz
Freiherr #18400 üzenetére
Velem nem járnál jól, én rongyosra szoktam hajtani a legtöbb perifériámat.
Nem veszek mindenből felsőpolcost, de a régi Logitech kormányom (Wingman Formula Force GP) szó szerint már rojtosodott, elkezdett kicsapódni a piros gumi részből a trutyi, ami a kézről beszívott izzadsággal keveredve egy lemoshatatlan kombót alkotott és még foszlott is.
Az a baj, hogy az a 60k a covid+msfs2020 kombó előtt már bőven megvehető volt 32-ért, de úgy rémlik, hogy láttam valahol offline boltban akciósan épp 30 alatt 10 forinttal is. A csúcson meg 100 környékét is kértek érte. 30ért még agyaltam is rajta, hogy a HOTAS X helyett jól jönne (amit én 12-ért vettem), de végül volt más, ami előrébb került a guilty pleasure listán. Aztán amikor kijött a 2020, nem volt választásom, nagyon kellett az upgrade és végül a yoke mellett döntöttem. Akkor is ment az agyalás, hogy megéri-e nekem egy Honeycomb Alpha, de végül maradt a
SaitekLogitech és különbözet inkább ment a pedál+switch panel árába.Az is igaz, hogy ki lehet fogni nagyon szép állapotú használt dolgokat értelmes áron, csak nálam olyankor már jön a "viszketés", hogy ez alatt az idő alatt már használhatnék egy újat a boltból. A használt szerencse és türelem kérdése, szerencsében nem bízok, türelmem meg sok dologban van, a szórakozásban épp nincs.
-
lo_jo
senior tag
válasz
Freiherr #18398 üzenetére
Szigorúan a saját véleményem, de sosem vennék használt perifériát.
Vigyázok a saját dolgaimra, tudom, hogy hogy kéne kinéznie x idő használat után egy használt egérnek, billentyűzetnek, kormánynak, yoke-nak, joystick-nek és sajnos nagyon ritkán látom a hirdetésekben, hogy másoknál is így néznének ki. És akkor ez még csak a külső, ki tudja, hogy milyen poros helyen volt tartva, mennyi dzsuva gyűlt össze a belsejében, hányszor rángatta valaki recsegve-ropogva a végponton túl, stb. Ha pedig képek alapján is nagyon jó állapotú, akkor sokszor ennek megfelelően a ceruza is vastagon fog. Akkor én már úgy vagyok vele, hogy fogjon igazán vastagon, cserébe "én fingok bele először" és van teljes garanciám is.
Sok dologban nagyon jó a használt piac, nálam perifériában teljesen esélytelen.
-
-
Razor18
tag
válasz
Freiherr #17607 üzenetére
Köszi a törődést. Nem a beállítással volt gondom, nekem is így nézett ki ez a képernyő, hanem a fékpedálok karakterisztikája tök off volt. Amikor elkezdtem nyomni a két fékpedált, a két lineáris egyenes tetején lévő pont elindult lefelé, de már fél-fék állásnál elérte az alsó pontot, ami a kiengedett állást jelentené, és ha tovább nyomtam, akkor meg elindult visszafelé, és tök benyomva ugyanott kötött ki, ahonnan elindult. És ezen az axis reverse sem segített, hisz pont ugyanaz történik mindkét irányban.
-
-
Razor18
tag
válasz
Freiherr #17541 üzenetére
Nem tudom, Te melyik verziónál kezdtél játszani vele, de hónapokkal ezelőtt már kérdeztem ugyanezt itt is, az MS fórumon is, volt is, aki igazolta. Bizonyos gyártók bizonyos kontrollereivel van csak gond, nem generikus a probléma, tehát hacsak nem Saitek pedálod van neked is, nem fogsz tudni érdemben segíteni, szerintem... De azért köszi előre is.
-
Razor18
tag
válasz
Freiherr #17419 üzenetére
A "fix sebesség" történetet emelkedésnél nem teljesen értem, kifejtenéd picit? Szerintem az auto throttle meg a vertical speed egymástól teljesen független emelkedésnél is, süllyedésnél is. Persze szélsőséges esetben már nem tudja (emelkedésnél) tartani a sebességet, vagy (süllyedésnél) csökkenteni, de lehet félreértem, amit írtál...
-
Korcsii
őstag
válasz
Freiherr #16987 üzenetére
Igazából csak azért, mert így tanítják a Boeing Flight Crew Training Manual alapján, hogy az AutoThrotle csak az AutoPilot-tal együtt használható, mert egyidejű használatra tervezték.
Szóval vagy kézzel közelíted meg, vagy viszi végig az autoland (ebben most nem vagyok biztos, talán legkésőbb decision hight-ig kell leoldani, de az már bőven késő, hogy érezd a gépet leszállásnál - mondjuk anno billentyűzettel repülve azért jól jött
).
Mire az A/T lekövet egy nagyobb változást (akár széllökés, akár jelentős manőver), esetleg a késői reakció miatt túl is korrigálja, addigra már rég menthetetlen lesz a siklópálya, vagy akár átesés közelébe is kerülhet a gép. Kézzel ezt simán kezeled egyszerre. Illetve kilebegtetés alatt is simán rátolhatja a gázkart (ami ugye a gép orrát is elkezdi emelni mellékhatásként), így abból akkor már jó eséllyel átstart lesz a végén...
Rendesen előkészített, stabil approach közben nem sok mindenre kell figyelni (oké, 3 kijelzőt meg minden külső ingert, de na), meg a valóságban van melletted egy pilot monitoring is.
Mondjuk a buszokon ez máshogy van, ott ha jól rémlik alapestben végig megy az A/T (ezért is mondja a reterdot a végén), de az totál más rendszer, nem csak a gázkarok részéről is, de az egész computerizált fly-by-wire irányítás, meg az autopilot sajátosságai.
-
válasz
Freiherr #16675 üzenetére
És én is
És nem is arra gondoltam hogy rohanjon mindenki használt 2080ti-ket halászni negyedmillióért, vagy hogy pár hét múlva kétszer ennyiért vegyen 3090-et. Hanem arra, hogy a tendencia elindult, és ez szépen le fog csorogni az alsóbb szegmensbe is, szóval lehet hogy nem most érdemes új vagy használt 10xx-eket, vagy kisebb 20xx-eket vásárolni.
-
NvidiaRTX
őstag
válasz
Freiherr #16550 üzenetére
Egy játék ami arra sarkall, hogy vegyen az ember egy új PC-t.
Ügyes Microsoft.. nagyon ügyes.
Optimalizálás helyett növeljük a már amúgy is sok tech hulladékot a Földön.Ahová egy 2080Ti FullHD-be nem elég azt a játékot nem... sajnos nem fejezhetem be a mondatot ezen a fórumon.
-
Hedgehog9780
tag
válasz
Freiherr #15788 üzenetére
@sqpp
@Freiherr
Köszönöm mindkettőtöknek a választ. A live AI forgalom miatt kérdeztem, hogy megadható-e a simnek, hogy mely pálya élő.
Bár már IVAO-n is jártam úgy, hogy a Flight Radar 24-en láott és élőben használt pályával totál a szembe oldalon szállított le a center és twr. -
pepe75
csendes tag
válasz
Freiherr #15514 üzenetére
Igen, talán a "track IR 5 olcsóbb alternatívája" pontosabb megfogalmazás lett volna. Néztem teszteket, videókat róla: mint ahogyan az ilyesmi lenni szokott, kapott hideget - meleget. Konklúzió: nem olyan mint a track IR 5, kicsit több törődést (beállítást) igényel, de használható.
Sajna ritkán van eladó használt track IR, én meg sajnos türelmetlen vagyok, így rendeltem egyet. Majd referálok ha már van tapasztalat vele kapcsolatban. -
Cypresss
senior tag
válasz
Freiherr #15186 üzenetére
Szia,
Angol megy? Ha igen, akkor [ITT] minden le van írva részletesen.
Ha nem megy, akkor keress meg magánban, igyekszem segíteni. Elképzelhető, hogy késve válaszolok, legendásan szar latencyvel rendelkezem, ezt itt többen is megerősíthetik...
(#15174) Korcsii: Mától hivatalos, amit korábban elkotyogtam...[link]
(#15187) wolruf: Nem látom a GARMIN1000-es rendszert beszerelve, és ez a te esetedben megbocsáthatatlan bűn..., ha érted mire gondolok.
(#15189) dareal: Annyira megnézném ugyanezt a repülést egy erősebb konfiggal... Egyébként nagyon hangulatos, az autó forgalom iszonyú valóságosnak tűnik.
(#15191) wolruf: Feltettem a Flight Sim Worldot... Egy maci és a szopással kapcsolatos vicc ugrott be...
-
válasz
Freiherr #14822 üzenetére
Igen, sajnos ez ilyen...!
Az Sg forumon most meg vannak örülve az XP11 miatt...
Milyen super, milyen szép és milyen egyszerű...(Aztán nap mint nap megy a mókolás) Ez ide telepítsem, vagy oda? Ezt mivel írjam felül? Szerintetek miért fagy ki? Mi ez a hibaüzenet?
Szóval szerintem még mindig a P3D a legtutibb! -
hhelikopter
tag
válasz
Freiherr #12250 üzenetére
Kedves Barátaim!
Én is tisztában vagyok a CPU igénnyel, és ezzel nincs is problémám. Kicsit úgy érzem, hogy magammal beszélgetek, feltettem egy kérdést, érdemi választ, segítséget nem kaptam. Tudjuk, hogy az FSX - be 3-6 FPS nyerés is igen fontos. Még véletlenül se gondoltam, hogy egy másik GPU – tól + 60 FPS-t kapok.
Amennyiben valakinek van konkrét, tényeken, számokon alapuló tapasztalata, használja fent említett kártyák közük valamelyiket kérem az ossza meg velem tapasztalatait, általánosságokat Én is tudok írni, és nem ma kezdtem a szimulátorozást...Hála mindenkinek az eddigi válaszokért, és segítségért...
-
wolruf
őstag
válasz
Freiherr #11454 üzenetére
Pont ezen agyaltam én is
Kipróbáltam a tracknoir-t az érdekes volt (de annyira nem használható), ismerősömnek van a TrackirPro akármelyik verzió, ő szereti (csak baromi drága). Ez a kütyü érdekes lehet, bár a Kinect fejkövetése is elég esetleges volt Forza 4 alatt (nem is használtam, sőt még a Kinectet is eladtam).
-
Korcsii
őstag
válasz
Freiherr #10536 üzenetére
A 747-es jóval régebbi konstrukció, talán kevésbé is modellezett, mint az NGX. Emiatt talán kicsit kevesebb erőforrást is követel - bár kifejezetten érezhető az fps csökenés, amit okoz.
De, nem is ezért írok, sokkal inkább azért, mert elkezdtek (kezdenek?) dolgozni a 747 frissített változatán. Idén már valószínűleg nem lesz belőle sok minden (777 is előtte van még), és valljuk be, az se elképzelhetetlen, hogy jövőre sem jelenik meg. Mindenesetre ha azt a bizonyos lélektani határt súrolja, akkor inkább várnék a vásárlással, ugyanis nem lesz ingyenes update (bár 40% kedvezmény vagy mi rémlik). Persze ettől függetlenül egy remek gép, van B748 extension modellje is (nem teljesen 747-8, de legalább hasonlít rá).
-
Cypresss
senior tag
válasz
Freiherr #10465 üzenetére
Ja, hogy erősebb kell legyen a fény a futópályán is. Ezt valamiért nem voltam képes elsőre felfogni, és azt hittem, csak erősebb landoló fényeket szeretnél látni a többi gépen.
Ha nem add-on gépen szeretnéd az erősebb landolófényeket, akkor próbáld ki az RCH kolléga által l[leírtakat]. Fizetős gépeknél viszont nem tudsz módosítani, így marad a gyári érték.
Bár őszintén szólva PMDG és Level-D gépeknél kifolyik a szemem, ha line up közben felkapcsolom a fényeket. Nem lehet esetleg valamilyen beállítási probléma?
(#10464) Korcsii : Benne vagyok egy SFO parallel appban (természetesen ugyanazon pályára), de csak akkor, ha előttem fogsz ILS-t egy 400 tonnás 747-essel én pedig egy ultra glide-al követhetlek, kevesebb mint 10 mp-es szeparációval.
-
Cypresss
senior tag
válasz
Freiherr #10459 üzenetére
Kérdés hogy állítottad be FS9-ben? Manuálisan vagy valamilyen programmal?
Egyébként igen a válasz. [link]
cintula187: Esc megnyom egyszer, majd a felugró ablak után mégegyszer. Ezután már a megfelelő intenzitással kell szólnia a hangoknak. Ez egyébként programhiba, nem PMDG bug.
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Szétveri a kritikus gondolkodás képességét a ChatGPT
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- További aktív témák...
- MSI RX 580 8GB GDDR5 256bit!!! Beszámítás megoldható!!!
- MSI GTX 1060 3GB GDDR5 192bit!!! Beszámítás megoldható!!!
- Honor MagicBook 16 Ryzen 5 5600H 16GB 512GB FHD 144Hz
- Honor MagicBook 16 Ryzen 5 5600H 16GB 256GB FHD 144Hz
- Gainward Panther RTX 4070 Ti Super 16GB GDDR6X 256bit!! Beszámítás megoldható!!!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
- Akció! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- MacBook Pro 16" M3 Pro 36GB 512GB Gar. SPACE BLACK
- Lenovo ThinkPad L15 Gen 2 - 15.6" FullHD IPS - i5-1135G7 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- HP Omen 80G8E9 - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDR 400 - USB Type-C
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest