Új hozzászólás Aktív témák

  • Cypresss

    senior tag

    Tök jó, elképzelésem sincs, hogy miért szedték le. Raktam alá pár számot, amit feltüntettem a leírásban, ráadásul ezeket az előadókat nem is ismerik, és azt hiszem már nem is forgalmazzák itthon. :W :W :W
    A videó nagyobb részén meghagytam az eredeti hangot.

    Felraktam saját szerverre. Itt megnézhető. [link]

    Leírás alább:

    1. A szimulátort a Mechtronix nevű kanadai cég készítette.
    Ára 1,2 milliárd +áfa volt (forintban), nem részenként hanem egyben érkezett hajón Európába, onnan pedig túlméretes szállítmányként Magyarországra.

    2. Úgynevezett Level C full motion szimulátorról van szó, 6 DOF, elektro-hidraulikus karokkal, karok végén egy-egy elektromotorral, ennek köszönhetően rendkívül kifinomult a fizikai szimuláció (ha nem tudod, hogy szimulátorban vagy, azt hiszed igazi gépen ülsz). A karpárokat három nagynyomású olajtartály szolgálja ki, 10 baros nyomást biztosítva. A szimulátor pitchben 27 fokot, rolban 20 vagy 25? fokot tud, kb 1g-s gyorsulás mellett. Olyan turbulenciát is mutattak, ahol nem tudtam megfogni a HDG gombot, úgy rázkódott a gép (erről sajnos nincs értékelhető felvétel, mert a kamerázó kolléga kezéből kiesett az eszköz.)

    3. A 0:58-nál látható "lyuk" mögött a szimulátor hifi rendszere látható (éppen akkor finomhangolták) és körülbelül 12 millió forintba kerül.
    Külön kompresszor van az oxigénmaszkok működtetéséhez és van füstgép is, ezzel szimulálják a fedélzeti tűzet.
    A vetítésről: speciálisan, egyben hajlított üveglapra vetít - HD-ben - három kivetítő. Függőlegesen 40 fok, vízszintesen 180 fok a hatósági előírás. (A vetített kép alján található ferde vonalak nem láthatók a pilóta szemszögéből.)

    Mivel nem minden jön át a képen, alább a fontosabb pontok:

    02:48-tól környezeti beállítások bemutatása (figyeljük meg a betöltés gyorsaságát és finomságát: 05:54-nél például a landoló fények megcsillannak a hópelyheken).
    07:28-tól: első take-off
    12:30-tól: touch and go
    14:08-tól: Hajtómű leállás emelkedés közben, tűzoltó rendszer aktiválása.
    14:51-től: Egyhajtóműves leszállás (flaps15), nem léptem be eléggé... :-)
    16:23-tól: Eltört az orrfutó, miközben fordultam volna taxiwayre, kis füst.
    17:10-től: második take-off, majd 200 láb magasan kaptam egy igen erős szélnyírást. Trimmeltem a gépet, mint egy őrült, megérte mert nem zuhantunk le, csak majdnem. ;]
    19:00-tól: oldalszeles leszállás (szél: 24 csomó). Ez volt a legnehezebb, már későn fordítottam be a gépet és csúsztunk le a pályáról, béna voltam. :(((

    A felvétel 2010-ben készült, Béki Gábor szimulátor-mérnöknek ezúton is köszönet. :R

Új hozzászólás Aktív témák