- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- Gurulunk, WAZE?!
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
-
LOGOUT
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
lasse001
senior tag
Sziasztok. Be van téve 1 Erste bankos kártya a Curve mögé. Hitelesítve meg minden. De nem tudok vele fizetni. Be van állítva az órámon ,próbálom elutasítva 1999Ft(fedezet hiánya) több mint 500 van a számlán. Bedugtam a kártyát mondom élesíteni kell. Pin kód beír elfogad, fizetés elutasítva. Mit kell még állítanom hogy működjönk?
-
pictigjis
Topikgazda
-
pictigjis
Topikgazda
néha úgy érzem, kicsit át kéne gondolnom, mikor is használom a curve-öt. közel vagyok ahhoz a döntéshez, hogy csak olyan tranzakcióknál fogom elővenni, ahol később szükségem lesz back in time-ra
az elmúlt pár hét nagyon hektikus volt. volt egy esztergomi hétvégénk, majdnem az összes ottani tranzakciónkkal baj volt:
- egy fagyizóbeli költés másfél héttel később egyszer csak visszajött, a semmiből érkezett egy refund. ma, újabb másfél héttel később szó nélkül beterhelték újra, még csak notification sem jött róla. az eredeti tranzakció napján továbbra is szerepel a költés az appban, elegáns megoldással megduplázva. érdekes
- volt egy kávézó, az ottani költést áttettem egy másik kártyára. mindkét kártyán könyvelték, de a refund azóta sem érkezett vissza az eredeti kártyára. a curve szerint ők nem hibáztak, azt állítják, ők elindították a refundot (egy jó sok számból álló tranzakciós azonosítót is megadtak). a panasz a kh-nál van (de 99 százalék, hogy nem fogják megtalálni, az ilyen esetekben jellemzően a curve a hunyó. szerencsére csak 2500 forintról van szó)
- ezen a hétvégén volt egy költés, amit áttettem egy másik kártyára. az eredeti kártyán azonnal kikerült zárolásból, de a célkártyán nem érkezett rá könyvelési kérés, így arról egyszerűen lejárt az időlimit, és kikerült zárolásból. ezt is ma terhelték be újra szó és notification nélkül (viszont számomra rossz időben, így buktam rá az erste forintokat)
alkalmi elutasítások is előfordultak, a múlt pénteken például a sparban. a terminál elutasította a kártyát, a wallet pedig rögtön írta, hogy "refunded", de hozzám persze nem érkezett meg. a könyvelés is megtörtént másnap. öt nap cseszegetés után ma jött a szokásos sablon, hogy nem ők hibáztak, hanem a kereskedői oldal nem jelezte, hogy sikertelen volt a tranzakció, blablabla, de manuálisan küldték a visszatérítést (erről most jött is notification kivételesen). sose fogom megérteni, hogy ha a wallet app is tudja, hogy sikertelen volt a tranzakció, ki is írja, hogy refunded, miért jönnek a sablonkamuval
és akkor még a feleségemnek is volt egy költése egy étteremben, az egyelőre szintén ingyen volt, mert valamiért x órával később refundolta a curve. ilyen egyébként velem is volt már télen: az ismerős kürtőskalácsosoknál fizettem, minden rendben volt, és amikor autóztunk hazafelé, egyszercsak a curve visszacsinálta az egészet. velük mindig találkozunk, így ki tudtuk fizetni újra a hiányzó pénzt
csak arra tudok gondolni, hogy ez az új "Smart Rules" hülyeség azt is elrontotta, ami eddig amúgy működött... remélem, nektek jobban mennek mostanában a dolgok
-
válasz
dredjudge84 #11585 üzenetére
Régen minden jobb vót'!
-
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
dredjudge84 #11581 üzenetére
olvastad az osszefoglalot? ezek szerint sajnos nem
-
Oliverda
titán
válasz
dredjudge84 #11581 üzenetére
Ha ennyi volt a baja, akkor viszont nem értem, hogyan működhetett egyáltalán eddig bármikor. Egyébként természetesen online vásárlásnak minősül az összes Curve-ös tranzakció az appban regisztrált kártyákra.
-
Oliverda
titán
válasz
dredjudge84 #11579 üzenetére
Az okát viszont nagyobb eséllyel tudják megmondani, ne adj isten orvosolni.
-
Általában egy kártya megérkezése mennyi idő szokott lenni?
Igényeltem fizikai kártyát, és május 2-re igazolták vissza (tudom, hogy ez csak előzetes infó, postától /is/ függ), ma már tizedike van, se híre, se hamva. -
pictigjis
Topikgazda
válasz
pictigjis #11573 üzenetére
csak elméleti példa: nekem van itt az asztalon egy 27 százalékos líra kupon, azt mondjuk felhasználom egy rendeléshez. fizetek a szórakozás kategóriás erste kártyámmal, így jön 4 százalék erste forint az mcc-alapú visszatérítés miatt, és mivel a fizetésnél közvetlenül használom a kártyát, elvileg újabb 7 százalékot a moneyback miatt is kapnom kellene - vagy nem, mert ilyen feltétel, olyan feltétel, amolyan feltétel
azért ezt ki fogom próbálni, de számomra például ez az egyetlen értelmes ajánlat
-
-
Oliverda
titán
válasz
dredjudge84 #11568 üzenetére
Írd meg a supportnak a problémádat.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Lazio1974 #11569 üzenetére
ez a fajta visszaterites altalaban nem tud maskepp, csak kereskedonevvel mukodni. spar=oke, crv*spar valoszinuleg nem oke, es ertheto is lenne, ha a kozvetlen kartyahasznalatot osztonoznek
egyebkent probald ki: vasaroljal kozvetlenul es curve mogott is a sparban, aztan kiderul, mi lesz belole - hatha megis meglep minket az erste
-
Oliverda
titán
válasz
dredjudge84 #11564 üzenetére
Milyen BIN-es a Curve?
-
dredjudge84
őstag
Sziasztok!
Curve mögött szeretném használni a wise kártyámat, mostanában egyre többet előfordul hogy elutasítják a vásárlást. A boltban azt mondják hogy fedezethiány, a Curve alkalmazásban csak annyit látok, hogy a bank elutasította. Lehet erről tudni valamit, esetleg másnál is fordult elő ilyen? -
Lazio1974
csendes tag
Sziasztok! Tudja valaki közületek, hogy az Erste moneyback funkciója működik Curve alatt?
-
TigerDzsó
tag
válasz
Viktor0610 #11560 üzenetére
Írok majd nekik, de ahogy néztem a Play áruházban páran írtak hasonló problémáról.
zeon.hu #11561
Be vagyok még lépve a régin.
Szürke képernyő jön csak be, bejelentkezési adatokat be sem tudok így írni. -
-
TigerDzsó
tag
Telefont váltottam és a Curve egyáltalán nem akar működni. Megnyitom majd a logó után szürke képernyő és semmi nem történik.
Újratelepítés és telefon újraindítás megvolt.
OnePlus 9 Pro az alany.A régi telefonon viszont továbbra is működik.
-
M_AND_Ms
veterán
válasz
Somatom #11552 üzenetére
Köszönöm!
Időközben ki is próbáltam egy pár dolláros Ali vásárlással. Szépen átment az USD mindenhol és úgy érkezett meg a Revoluthoz, a Curve meg nem váltott semmit sem.
Hamarosan az USA-ba utazom, ahol a mostani remek USD-HUF árfolyam miatt szeretném ezt a kettőst használni minél hatékonyabban.
Most akkor úgy tervezem, hogy mindenhol (pl szállásoldalokon), ahol lehet a Curve kártyát adom meg és utána váltogatom majd, hogy melyik mögöttes kártya és milyen pénznemben legyen ténylegesen használva. Így a kereskedőknél nem kell a kártyákat cserélgetnem
Mivel új vagyok a témában, ezért szívesen fogadok egyéb tanácsokat, figyelmeztetéseket, a Curve használatával kapcsolatban -
pusi1981
aktív tag
Szuper!
Köszönöm mindenkinek a gyors és pontos válaszokat! -
M_AND_Ms
veterán
Sziasztok!
Egy kezdő Curve/Revolut kérdés.
Mivel, olvasom, hogy a Curve mostanában nem igazán vált jól és ajánljátok, hogy más, pl Revolut kártyát használjunk erre, ezért merült fel bennem egy dolog.
Jól okoskodom-e akkor...?
Ha a Curve alá berakott Revolut kártyára azt állítom be a Curve-ban, hogy az USD elszámolású, akkor a Curve kártyával történő USD fizetésnél a Curve az USD-vel fogja terhelni a mögöttes Revolut kártyát, így a váltás a Revolut részéről fog megtörténni. Vagyis a Revolut is USD-ben látja a beérkező terhelést (és akár dönt, hogy az USD alszámláról vonja az összeget a váltás helyett). Tehát, a lényeg, hogy így, bár Curve kártyát használok, mégsem vele váltok, hanem a Revoluttal.
Előre is köszönöm a segítséget! -
-
vnorbi
aktív tag
válasz
pusi1981 #11546 üzenetére
Nem az adott ország devizája élvez prioritást, hanem az, hogy milyen pénznemben terhelte az adott kereskedő a kártyát, utána pedig az, hogy van-e a Wise egyenlegen az adott devizában egyenleg (tehát ha Magyarországon fizetnél forintban, és a terminál sem szól be, hogy inkább más devizában terhelne, de nincs forint egyenleged, akkor az euróból venné le).
Curve-nél pedig az is számít, hogy milyen pénznemre van állítva a Wise kártyád benne. Ha ott eurón hagyod, akkor a forint terhelést előbb a Curve mindenképpen euróra váltja, és a Wise-hoz már csak az eurós terhelés jut el (amire ha nincs fedezet az eurós egyenlegen, de a forinton lenne, akkor visszaváltja az összeget forintra, és majd onnan veszi le, és bukod a két átváltás díját).
-
pusi1981
aktív tag
Sziasztok!
Curve alá egy Wise-os kártya van berakva.
Legtöbbször okos órával fizetek itt kint németben.
A wise-os számlámon van euró és van forint is.Ha csak simán a wise al fizetek wise kártyával Magyarországon akkor alapból a magyar forint számlából vonja le az összeget, Németországban pedig euróval fizetek tehát az eurós számláról vonja le a pénzt.(prioritást élvez az adott ország devizája)
Ha Magyarországon használom majd a curve kártyát, akkor az alá berakott wise-os számla, melyiket fogja terhelni,használni? A forint alapút vagy az Eurós számlát?
-
Jól értem, hogy már nem jár az 1% visszatérítés a meghívásért?
-
zerodot
aktív tag
Nálatok is megjelent a Smart Rules az appban? Automatizálni lehet, mikor melyik kártyát használja. Mondjuk csak kategóriához (Groceries, Cash, stb.) és összeghatárhoz lehet szabályt rendelni, teljesen szabad szöveget (pl. konkrét üzlet neve) vagy MCC-t nem látom hogy meg lehetne adni. Pedig úgy lenne az igazán érdekes.
(Androidon a Wallet fülön található a jobb felső sarokban a hangszóró és a kártyaválasztó ikon között) -
zerodot
aktív tag
válasz
zerodot #11530 üzenetére
A payment gatewaynél volt AP/GP és kártyaszám megadás opció is. Mindkettő elhasalt a nem érkező sms kódon.
Végül megpróbáltam mobilról is (bár ott is ugyanúgy böngészőben), ott a gatewaynél a GP-t választva már nem sms kódot kért, hanem ujjlenyomatot (fogalmam sincs melyik app kérte, a GP vagy Curve vagy mi?), na és azzal instant átment a tranzakció.
Pedig amúgy a Curve hülyeségei nélkül se unalmas az életem... na mindegy, a lényeg hogy sikerült kifizetni végül. -
zerodot
aktív tag
Van most vlmi kiesés a Curve-nél? Online fizetnék, a 3DS kódot küldené sms-ben, de csak nem akar megjönni. Már 3x nyomtam a resend-re, de semmi...
-
pictigjis
Topikgazda
nézegettem a tranzakcióimat, és úgy tűnik, hiányzik egy back in time-refund még április 24-ről
nyitottam egy chatet, és két meglepő dolog történt. egyrészt, azonnal jött a válasz, real-time tudtam elintézni a hasfájásomat. másrészt a supportos screenshotot és tranzakció-azonosítót is küldött a konkrét tételről, ami igazolja, hogy márpedig a curve elindította a hiányzó refundot, szóval úgy tűnik, a kh-nál veszett el, és ők nem írták jóvá valamiért
ilyen ügyem se volt még, ezt is ki kell próbálni... most a kh-val fogok levelezni
-
dredjudge84
őstag
Üdv!
Előfordult már párszor, hogy paypass fizetésnél elutasította a kártyát a terminál, majd másodszori próbálkozásnál elfogadta. Másnál is szokott ilyen lenni? Ha igen ez mitől fordul elő?
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Mauzes #11526 üzenetére
nem igy kellene lennie, de mostanaban igy van. amikor a felesegem automatikus kartyacsereje volt, es az apple payben is automatikusan frissultek a kartyaadatok, onnantol a regi kartya nem mukodott
technikailag "kartyamegujitaskent" kene elinditani egy ilyen igenyt, ilyenkor hasznalhato maradna a regi. de sokszor "uj kartyaigenyleskent" indul el a folyamat, ez meg a regi letiltasaval jar. a curve sajat foruman is panaszkodtak errol korabban
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, írtam korábban, hogy nem megy minden online vásárlás uk bines kártyámmal. Kértem új kártyát, amit nagy nehezen elfogadtak pár napja. Azóta a meglévő kártyám egyáltalán nem működik, pos-nál sem, mintha letiltották volna. Ez a szokásos curve gyakorlat? Nem teljesen értem, hogy miért ne tudjam használni pár hétig, amíg megérkezik az új...
-
Oliverda
titán
válasz
dredjudge84 #11522 üzenetére
Ha van hozzá bankkártya, akkor természetesen.
-
ACE-
addikt
válasz
zerodot #11521 üzenetére
Nekem is ezek, plusz hogy én vagyok a családfenntartó és így az asszony költése is szintén egy helyen látszik. És nálam is úgy van hogy Revolut van mögötte, így rögtön látom hogy a Gbit rendesen sikerült-e, illetve megjött-e a refund a kártyára.
- GBIT
- összes tranzakcióm egy helyen látható, kereshető, szűrhető -
-
tobias40
veterán
válasz
madagaszkar #11510 üzenetére
Értelek,én is használom erre de ezt megtudom csinálni a Revolut-al is a Curve nélkül.
Tényleg csak a kíváncsiságból kérdezem,nem kötözködöm.. -
tobias40
veterán
válasz
pictigjis #11505 üzenetére
Én is itt néztem.
Tehát március 18-án kapcsolódtam,onnan március 30-ig van 6db. vásárlásom volt eszerint ami után kaptam visszatérítést.
Viszont 24 vásárlásom volt összesen a mögötte levő revolut kártyámon.A többire miért nem kaptam visszatérítést?
Nem reklamálok nyilván csak érdeklődöm mit rontottam el.(eddig sem foglalkoztam vele csak véletlenül ránéztem)
-
tobias40
veterán
válasz
Viktor0610 #11501 üzenetére
Nem értettem az egészet de vszínűleg így volt,március 31 után ezen a fülön(kártyán) nem volt forgalom csak a rendes Curve kártyákon ami mögött revolut virtuális kártyák vannak.
pictigjis: ezeket a visszatérítéseket hol kellene látnom ,mert én folyamatosan a Curve kártyával fizetek de nem tudom hol keressem a visszatérítéseket.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Viktor0610 #11501 üzenetére
igen, ezt az automatikus használatot be lehet állítani a "use automatically" kapcsolóval. ha nincs elég fedezet a curve cashen, az alapértelmezett kártyáról fog menni a költés
viszont a curve-pontok fontnak felelnek meg, azaz forintos költésnél a vacak mastercard-árfolyamon fog menni a váltás
-
válasz
tobias40 #11500 üzenetére
Ha jól értelek, akkor a Curve Cash csak azokat a vásárlásokat fedezi, amik teljes mértékben kifizethetőek azzal.
Pl. nálam volt 5 font alatta. Ha a pékségben vettem valamit pár száz forintért, azt onnan rendezte, de ha magasabb árú terméket fizetek, az az alap kártyáról megy.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A20e/Samsung Galaxy A40/Samsung Galaxy A04s/Samsung Galaxy A03s
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
- Lenovo ThinkStation P520 Workstation! W-2145, 64GB, 512 SSD /Quadro - Számla, garancia
- Beszámítás! HP Victus 16-R1002NF Gamer notebook - i7 14700HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB WIN11
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest