- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
-
LOGOUT
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ACE-
addikt
Na most megint spec van. Most fizettem online egy csekket, meg egy MVM-es számlát. Mindkettőnél az volt, hogy Curve fizetés, rendben lement, az Erste először értesít, hogy lejárt kártya miatt sikertelen, majd azonnal jön egy másik értesítés, hogy sikeres.
Szerintem ez most már szinte biztos valami Erste bug...
-
pictigjis
Topikgazda
ha jol olvastam, a revolutnal is ugyanez a gondod van ezzel a kartyaval. a lejarat miatti cserek nalam mindig gond nelkul mentek, nincs trukk. ezzel a kartyaval valami problema lesz. nekem is volt mar hasonlo hulyeseg az erstenel, egy kartyam apple pay-hasznalhatosaga letiltodott, es az ugyfelszolgalat nem is erti, mi a problemam
-
-
pictigjis
Topikgazda
igen, utána teszi fel a kérdést. ez 20 dollárnál nagyjából oké, de a 110 ezres coffee shopnál nem igazán segített volna rajtam
itt ugye láthattuk, hogy a curve is meg tudná oldani a hitelesítés nélküli tranzakciók tiltását, de ez egyelőre túl nagy falat lehet nekik. mint annyi minden más is
-
pictigjis
Topikgazda
a link1 nem a curve-ös visszaélesekre hasonlító példa volt, hanem arra vonatkozott, hogy különböző csalások magyar bankok kártyáival is előfordulhatnak
egyébként tényleg garantálhatom bárkinek, hogy nem néztem be semmit, nem telepítettem semmit, sehonnan nem szivároghatott ki a kártyaszámom. kivéve a posta vámügynöki osztályáról, ha felbontották az én borítékomat is, de ilyesmi viszont tényleg bárkivel megtörténhet, erre semmi ráhatásom. még akár le is klónozhatták, és úgy vásárolt vele valaki mekkában. sose tudjuk meg, bizonyítékom meg nincs
úgy van ezzel a dologgal, mint sok mással: amíg másokkal történik, sokan biztosak benne, hogy velük aztán nem történhet meg, ki van zárva, mert mindenre odafigyelnek, amire felhívják a figyelmet, meg maguktól is tisztában vannak a veszélyekkel. aztán mégis megtörténik, és mivel velem úgy történt meg, hogy tényleg száz százalékig biztos vagyok abban, hogy nem hibáztam, nem voltam óvatlan, nem kattintottam semmire, így a teljesen nyilvánvaló sértetti ráhatásos esetektől eltekintve már nagyon is elhiszem, hogy másokkal is megtörténik ugyanígy
szerintem jobb amúgy, ha tényleg senki nem ringatja magát hamis biztonságérzetbe
(egyébként a link1 sem azt állítja, hogy google walletbe tették be a kártyát, a 0 huf-os terhelés csak azt mutatja, hogy egy google fiókban felvehette valaki a fizetési módok közé. ez a kártyaszámmal, a lejárati idővel és a biztonsági kóddal bárki számára lehetséges. ha például a curve-kártyát így rögzíti valaki a google-be, 0 forintos tájékoztatás sem jön róla)
-
pictigjis
Topikgazda
egeszen biztosan errol van szo, a december 5-i fordulonap alapjan pont annyi jart volna vissza euroban, amennyi forintban erkezett. ez baromi kinos hiba
az oka valoszinuleg az lehet, hogy az elofizetesi dijat forintra allitott kartyarol vontak le toletek (nalam eurora allitott van kivalasztva erre), es valamiert megint osszekeveredett valami
-
cadj92
csendes tag
-
pictigjis
Topikgazda
fogalmam sincs, milyen tranzakció volt, hiszen ezt soha nem jelezte a curve az appban. nyilván nem jött semmilyen jóváhagyási kérés, eu-n kívüli kereskedő
a kh appban az látszik a helynél, hogy "makkahdubl", de mivel a dublin már a curve lokációja, a tranzakció - akár online, akár valami más - mekkában történt
egyébként baromira nem értek egyet azzal, hogy bármit is vizsgálni kellene, mert szaúdi riál devizában soha az életben nem volt tranzakcióm, ez a curve rendszerében is nyilván látszik, és az összeg is teljesen irreális egy "coffee shop" nevű kereskedőhöz
konkrétan ki vagyok akadva, hogy szarakodnak a pénzemmel, holnap ráadásul amúgy elutazunk. kiváló hangulatban vagyok hozzá, mondhatom
egyébként ha kitalálnák, hogy nem adják vissza a pénzt (nem gondolom, hogy így lesz, csak egyszerre rohadt sok csalási bejelentés érkezhetett), akkor addig volt curve accountom, mert akkora chargebacket indítok rá a kh-nál, hogy csak úgy porzik, és nem fog érdekelni, mi lesz ennek a következménye
(és itt jegyezném meg, hogy nyilván baromira eszébe jut az embernek, hogy a postán talán az én borítékomat is felbontották, onnantól meg történhetett, ami történt. azokat is beperelem a ge.-be)
-
kircsi21
csendes tag
Detto...
Nekem eddig nem volt túl sok problémám a Curve-vel, de most sorban jönnek sajnos. Elutasított vásárlás (40k), ami "természetesen" lekönyvelődött a hitelszámlán, de majd valamikor visszajön, múlt hét csütörtök óta ide sem jön az 1%, most ez a chat history kipucolása, miközben vannak folyamatban lévő ügyek... Külön "mókás", hogy ha le akarom mondani az éves előfizetést, akkor a jótanács az, hogy legyen downgrade, majd újra upgrade és ezzel együtt jön az új kártya
. Olvasva az elmúlt hónapok postás szopatását sok kedvem nincs ehhez (sem). Telik a pohár.
-
pictigjis
Topikgazda
nalam soha nem volt keses ahhoz az allapothoz kepest, amikor gbit-elhetove valik egy adott tranzakcio. de amugy ehhez is van kotve. pending valoban elofordul akar orakig is, de a gbit funkcio aktivva valasakor jonnie kell a cashbacknek
mondjuk nem lenne meglepo, ha a limitek bevezetese mellett a 9399-re is ravagtak volna egy tiltast
-
jano_77
nagyúr
meglepődnénk, hogy mi mindent tudnak ellenőrizni a bankban. Nekem pl az említett tegnapi látogatásomkor azt is ellenőrizte a kedves hölgy, hogy a nemzetközi rendszerben mit mutat a dolog, hogy hányszor szerepel a kártyafoglalás - mert hogy nemzetközi rendszeren keresztül kommunikálnak a kártyák és terminálok a müholdak segítségével (mint megtudtam).
-
-
jano_77
nagyúr
az érdekes, hogy a rendes banki app-ban, ha az iSMS-eket nézem, ott mindkettőt levonta, más az egyenlegem, ha viszont a számlainformációnál nézem, ott kétféle képpen látszódik: 1x Bauhaus (és a bolt jele) másiknál pedig a CURVE jele látható és ez utóbbinál Kártyafoglalás szerepel. Gondolom ezt kellene feloldaniuk!?
-
jano_77
nagyúr
Nekem volt október 5-én egy Bauhaus-os vásárlásom, amit 2x vontak le a kártyámról, a bolt csak 1x terhelt, de a pénzt még nem kaptam vissza a kártyámra!? Bankomat keressem meg vagy a CURVE-nek írjak?
Az az érdekes, hogy ugyan ezen a napon volt egy ALDIS vásárlásom is, amit a CURVE csak 1x jelölt, de mégis vissza kaptam azóta a vásárlás összegét. -
7Heads Drago
veterán
Naivitás azt hinni hogy bármire is figyelnek. A gyártónak az az érdeke hogy te elhidd azt hogy biztonságban vagy.
Meséljél milyen galibát...... Bő 20 éve van pc-m, kb 14 éve droidom, de példát se tudnék rá mondani erre. Mindig csak azt rakom fel ami szükséges és probléma mentes a visszajelzések alapján. És ez igaz win-re és droidra is vagy bármire. Minden egyes folt az elöző folt nyakába megy és csak arra kapsz javítást ami már kiderült. Sose csinálják meg olyanra őket hogy ne kelljen folt. És kb 15 évig pc-ket javítottam, és 1 évig haszbnáltam iPhonet is. -
-
Már írtam. "Nem vagyok paranoid, de lehetnék." Csak helyesbítettem, mert már másodjára keveri valaki ide a NAV-ot, ami jelen esetben érdemi tévedés.
A NAV egy hivatal, dolgozói hivatalnokok. A Magyar Posta egy Zrt, dolgozói egyszerű - sok esetben alulfizetett - alkalmazottak. Teljesen más a merítés, teljesen más a felelősségi kör.
Akár Posta maffia, akár csak egyetlen személy megcsúszása, technikailag nincs mit beszélni róla. Ez egy bankkártya és pont. Semmilyen körülmények között nem volna szabad ennek más kezébe kerülnie, főleg felügyeletlenül nem. Egy hagyományos bankban még az ott dolgozók sem veszik át fizikailag a kártyát, terminált használnak.
Az, hogy abban a pillanatban aktiválatlan nem jelent semmit. Ha valaki vissza akar ezzel élni, nem kell hozzá agysebésznek lenni, hogy várjon vele, akár 1-2 évet. Aztán pedig sok sikert hozzá, hogy felderítsd, hogyan éltek vissza a kártyáddal. -
pictigjis
Topikgazda
nem érted. egyáltalán nincs olyan szabály, ami megengedné, hogy NEM áruküldeményként érkező levélpostai küldeményeket bárki csak úgy, ráadásul tömegesen felbontogathat. ez súlyos probléma, amit nyilván ki fognak majd magyarázni, de maradjunk annyiban, hogy nem csak a posta ügyfélszolgálatának írtam panaszt. már legalább két topiktárs is megkapta végül a borítékját anélkül, hogy a 650 forintot ki kellett volna fizetnie, szerintem a posta pontosan tudja már, hogy darázsfészekbe nyúlt
-
Technikailag a Posta bontja fel.
A Posta jogosult vámügyintézésre, ezt az ügyintézést fizetjük ki amikor valóban igénybe kell venni a szolgáltatást.
Nem NAV dolgozók ülnek a kicserélőben, hanem a Magyar Posta alkalmazottai, akiknek van joguk vámáru kezelést bonyolítani.Legalábbis így volt amikor még volt ez a "minimum értékhatár" dolog, és nem volt kötelező minden küldeményt vámeljárás alá vonni. Most, hogy nagyobb a volumen, kétlem, hogy a NAV adna oda embereket.
-
pictigjis
Topikgazda
erre a curve semmit nem tud mondani, ez jelenleg kizarolag magyar jelenseg (es nem mellesleg jogszerutlen is). egy ilyen pocsom orszag korrupt postaja miatt meg senki nem fog valtoztatni a bevett postazasi rendjein. egyebkent 99 szazalekban biztos vagyok benne, hogy ez postas maganakcio (lasd gagyi a4-es nyomtatott kamu vamnyilatkozat), a nav-nak valojaban semmi koze hozza
-
-
jézusom
addikt
Ezt kifejtettem másik topikban. Régi telómmal feloldottam a képernyőzárat odatartottam chippant kész mentem a dolgomra.
Mostani állapottal odatartom csippan kiírja hogy azonosítsam magam akkor rá kell bökni megint oda tartani, jó esetben a pénztárosnak nem kell megint bepötyögni, ekkor talán sikerült kifizetni.Másik lehetőség hogy előre megnyitom a wallet appot, sorban állás közben azonosítom magam. Igy elvileg gyorsabb, de volt olyan hogy mire odaértem a pénztároshoz újra azosítani kellett magam...
-
pictigjis
Topikgazda
mivel a revolut már nem vált túl jól, valóban nincs nagy jelentősége. én viszont egyben fizetem az egész évet, 100 eurónál már nem volt annyira mindegy, hogy a korábban olcsóbban megvett euróból vagy forintból megy a fizetés. ezért mentem biztosra az euróra állított devizanemmel
-
tlala
addikt
Van magyar bankkártyám is (arról töltődik automatikusan a Revolut).
Szóval jól értem?
Ha az eredeti fizetéskor a Curve appban a Curve kártya pénzneme EUR-on maradt, akkor utólag átállítva Ft-ra és azután alkalmazva a Gbit-et pl. a magyar bankkártyára, akkor utólag Ft-ra változtatja a terhelést a Curve? -
ACE-
addikt
Na, a 27-i hibás tranzakciók most "fordultak meg". Plusszosan jelentkezik a Curve history-ban, a listában nem szereplő tranzakcióról pedig jött Erste üzenet, hogy sikertelen, bár a zárolás még nem oldódott fel, de remélhetőleg akkor holnapra az is feloldódik. Ja és a Curve listában is előkerült, mint "Pending" tranzakció...
-
pictigjis
Topikgazda
a kulcs az "áru". ha nem "áru", akkor az eu-n kívülről is levélküldeményről van szó. a posta valamiért azt feltételezte, hogy az én borítékomban pénzért vett "áru" van, de eléggé melléfogott
egyébként abból is látszik, hogy hibáról van szó, hogy még családon belül is megjött egy ilyen küldemény vámszarság nélkül, sőt szinte mindenki időben megkapta mostanában a kártyáját. mi vagyunk a peches kivételek, akiké elakadt. de teljesen logikus, hogy egy ilyen szarságnál is érintett leszek, hiszen nálam többet amúgy is kevesen szívnak a curve-vel, tökéletesen illik a mintába, hogy még a kártya elakadásával is szopok
-
-
jobarat01
tag
Nem jött meg elsőre a kártya, azt. Gondolom azt is elküldték, valahol meg kellene lennie, hacsak nem hagyta el valamelyik postás.(másodjára megjött) Régebben találtunk postásgumival összerakott leveleket az egyik villanyoszlopban...
Postán csak olyat szabad küldeni, ami nem sürgős és nem baj, ha nem érkezik meg. (tehát semmit) -
pictigjis
Topikgazda
-
pictigjis
Topikgazda
érdekesen működik a rendszer, mert mostanában egyébként nálam is inkább egyből felszabadulnak a hibásan zárult összegek. legutóbb a kfc maradt zárolva - ami nyom nélkül szívódott fel. nyilván a gls-es tranzakciók közül is az ragadt zárolásban, ami az appban sem jelent meg. úgy tűnik, ha ilyen appból is hiányzó tétel van, akkor valamiért fixen zárolásban ragad az elutasított tranzakció összege
és nyilván más esetekben is beragadhat, most a hiba miatt bármi előfordulhat sajnos
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Csapj le az új MSI MPG B550 GAMING PLUS-ra most! 0% THM-RE is!
- LG 65QNED86T / 65" - 164 cm QNED / 4K UHD / 120Hz & 3ms / HDR 10 Pro / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest