- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- Gurulunk, WAZE?!
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
-
LOGOUT
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Oliverda
titán
Most tűnt fel, hogy Dublin helyett már Amsterdamot írnak a tranzakciónál:
És akkor már meg is van az oka, hogy miért ugrott annyira meg a 074-es elutasítások száma. Nálam már a legelső amsterdamos tranzakció is elhasalt, azóta pedig volt még legalább fél tucat.
-
Oliverda
titán
válasz
pictigjis #17666 üzenetére
Velem még nem fordult elő, hogy egy elindított refund nem érkezett meg. Talán egyszer fordult elő, hogy problémás elutasításból tévesen beterhelt összeget nem kaptam vissza automatikusan a Curve hibájából.
Egyébként épp pár hete történt meg, hogy a webshop és a fizetési szolgáltató (Viva) közötti kommunikációs probléma miatt egy sikeres fizetést sikertelenként értékelt az előbbi. Írtam nekik és kézzel elindítottál a refundot.
-
Oliverda
titán
válasz
Grande Ale #17621 üzenetére
Nem meglepő...
-
Oliverda
titán
válasz
pictigjis #17606 üzenetére
Nem rémlik, hogy lett volna ilyen gyakorlat az elmúlt legalább fél évben. A taxis cégeknél (leginkább az Ubernél) szokás, hogy a foglalásnál beterhelnek egy általuk jellemzően kissé túlbecsült összeget, amit az út vége után korrigálnak. Utóbbit legfeljebb úgy vehetem észre, ha feljegyeztem a korábbi összeget, mert sem a Curve, sem semelyik bank (még a Revolut sem) nem küld értesítőt az összeg változásáról. Ergo, ez nem külön refundként jelenik meg, hanem az eredetileg terhelt összeget változtatják meg. Valószínűleg épp ez történik az esetedben is.
-
Oliverda
titán
Tök mindegy, mit írnak a policyben, ennek nem sok köze van azokhoz a limitekhez. Túl nagy összegekkel operáltál (milliós tételeket ritkán fizet valaki, pláne nem többször pár hónapon belül), ez pedig triggerelte az forrásellenőrzést. Ha nem mutatod be a kért dokumentumokat, akkor bezárják a fiókodat.
-
Oliverda
titán
válasz
unicumnext #17570 üzenetére
Nem szokott.
-
-
Oliverda
titán
válasz
7Heads Drago #17295 üzenetére
Igen, az. Miért nem keresel másik topikot, ha ennyire unatkozol?
-
Oliverda
titán
válasz
pictigjis #17275 üzenetére
És még, ha az új kártyával el is tűnne a gomb, a példám alapján bármikor visszatérhet!
Nekem gyanús, hogy valamiért megint szarabbul működik az OTP fizetési rendszere, ami a Curve és bizonyos alá betett kártyát kombinációjával ezt eredményezi. Ha nem Curve-vel fizetsz, nem jelentkezik a probléma, és, ha nem OTP-s terminálon fizetsz, akkor sem.
-
-
Oliverda
titán
válasz
pictigjis #17247 üzenetére
Az utóbbi időben alapvetően rosszabb az elutasítások aránya minden OTP-s terminállal, akár POS, akár online (Simple). Utóbbi miatt kétlem, hogy ennek bármi köze lenne az Apple Pay-hez, mert a korábban elmentett kártyaadatokkal is jellemzőbb az első alkalmas elutasítás. Érdekes módon másodjára szinte mindig átmegy.
-
Oliverda
titán
válasz
7Heads Drago #17220 üzenetére
Légyszi fejezd be az OFF-ot, ennek semmi köze a témához.
-
Oliverda
titán
válasz
7Heads Drago #17215 üzenetére
Igen, lustaság fél egészség. Dolgozzon más helyetted, hisz épp erre való egy ilyen fórum. Kereső pedig csak dísznek van.
-
Oliverda
titán
válasz
axlfsi #17206 üzenetére
"ahelyett, hogy bíztattál volna vagy jössz egy pédával Neked miért jó és nekem (hozzám hasonlóknak) miért nem vagy miként lenne AZ"
Lassan hat éve használom, úgyhogy jól tudom miről, beszélek. De fizess csak elő nyugodtan, ha van időd és energiád, költsd csak erre!
Nekem már nincs magyarázgatni sokadjára is...
-
Oliverda
titán
válasz
axlfsi #17193 üzenetére
Mi nem volt szép? Hogy megmondtam a véleményemet?
Tíz kérdésből kilencre itt megtalálod a választ a kereső használatával. A Curve a sajátos hibái miatt elsősorban olyanoknak való, akik ki tudják kaparni maguknak a gesztenyét. Nekem úgy fest, te nem tartozol ezek közé, amivel alapvetően semmi gond nincs, csak akkor a következő hasonló problémánál már ne lepődj majd meg.
-
Oliverda
titán
válasz
7Heads Drago #17099 üzenetére
Ez sem csak hitelkártyákkal működik. Egyébként ezt chargebacknek hívják.
-
Oliverda
titán
válasz
7Heads Drago #17095 üzenetére
Nem tudom, mi az, hogy "egyből". A hitelkártya annyiban jobb, hogy ott nem a te pénzedet nyúlják le, hanem a bankét. Ez a legnagyobb különbség.
-
Oliverda
titán
válasz
7Heads Drago #17092 üzenetére
Akkor jól megvezettek, mert a betéti kártyánál is visszakapod a pénzed, ha önhibádon kívül történik ilyen eset.
-
Oliverda
titán
válasz
7Heads Drago #17082 üzenetére
Alapvető hiba, hogy egyetlen kártyára bízza magát az ember. Nálam az összes valamirevaló, használható kártya be van téve Apple Pay-be, plusz három fizikai kártya a tárcámban. Így legfeljebb akkor szívok, ha a terminál döglik be, de az legalább nem az én hibám lenne.
ACE-: Nem tudom, mikor kötötted, de nálam a Wizz kártyának nincs havidíja, a Maxnek pedig valami 300 forintos összegű. Ha nem éri meg, mondd le.
-
Oliverda
titán
Gondolom, ilyen esetben felmondhatod és visszaadják időarányosan a pénzedet.
pictigjis: A helyükben pont ugyanezt csináltam volna. Ha azt mondják, hogy 30-45 nap múlva lép életbe, akkor azok, akik miatt ezt most elsősorban bevezették, azonnal elkezdik orrvérzésig nyomni a cashbackes tranzakciókat, amíg még lehet alapon. Szerintem a limitek korrektek. Egy év alatt 300-600 eurónyi cashback nem olyan rossz, pláne úgy, hogy ez hozzáadódhat az esetlegesen bankodtól kapott összeghez.
-
Oliverda
titán
válasz
pictigjis #17076 üzenetére
Várható volt, hogy egyszer korlátoznak a trükközők miatt.
Reálisan nézve itt legfeljebb az azonnali hatályba lehet belekötni. A havi 25 és 50 euró szerintem még mindig elég kedvező, szemben a magyar hitelkártyák jellemzően havi max 6-8 ezres, vagyis 15-20 eurós visszatérítéseivel. Így is a havonta számlázott havidíj 2,5-2,7-szeresét lehet behúzni.
-
Oliverda
titán
válasz
7Heads Drago #17070 üzenetére
Az elszámoló bank a lényeg, nem a terminál típusa vagy kora.
-
Oliverda
titán
válasz
7Heads Drago #17068 üzenetére
Mert ott nincsenek OTP-s terminálok.
-
Oliverda
titán
"cashback is csak akkor jön automatikusan, ha alacsony összegről van szó"
Bocs, de ez marhaság. Mármint az, hogy nagyobb összegre nem írja jóvá automatikusan a rendszer. A napokban vásároltam 160K-ért és azonnal megjött a cashback. Az esetedben valószínűleg valahol eltérés van a részletekben, illetve az egy összegben való fizetés tranzakciói között. -
Oliverda
titán
válasz
szkorhetz #16971 üzenetére
Valószínűleg itt is az lesz a gond, mint néhány másik magyar banknál: túl nagy a késleltetés a bank fizetési rendszere és a Curve között, ami miatt gyakran időtúllépésbe fut tranzakció (074-es hiba). A probléma elsősorban az OTP-s terminálokkal jön elő, ráadásul valamilyen okból egyes helyeken (pl. Spar, Lidl) gyakrabban. Talán utóbbi, terheltebb üzletekben gyakoribb a késleltetésprobléma.
-
Oliverda
titán
válasz
pictigjis #16967 üzenetére
Gondolom, az Apple és Google felé fizetendő jutalékot próbálják megkerülni. (Vagy valamelyik vezető beosztásban lévő tagnak ez lett a nagy célkitűzése.) Ez hitelkártyák esetén az USA-ban 0.15%, az EU-ban valószínűleg kevesebb. Csak azt nem tudom, hogyan szeretnék rávenni az ügyfeleket, hogy hosszabb távon is inkább a saját, az eddigiekből kiindulva jó eséllyel rosszabb megbízhatóságú megoldásukat használják. Ez a bankoknak még Andorid esetén sem sikerült, elég megnézni a Simple és a többi cucc példáját idehaza.
Gondolom, az elején lesz valami beetetés (mondjuk 1% cashback minden Curve Pay-es vásárlásra), de aztán? Az szép nagy öntökönlövés lenne, ha megszüntetnék a jelenlegi Apple/Google Pay támogatást, pláne, hogy a sajátjukkal legfeljebb POS termináloknál lehet majd fizetni, online nem. Ennek szerintem megint az lesz a vége, mint a Curve Sendnek és a többi átgondolatlan fejlesztésnek. A banki jutalék csökkentésének pedig talán hatékonyabb módja lehetne, ha inkább a debit->credit kártyás átállásra feküdnének rá, az ugyanis semmilyen hátránnyal (sőt, bizonyos esetekben előnnyel) járna a felhasználók szánára, miközben minden debites költésen kereshetnének legalább 0.1%-ot.
-
Oliverda
titán
válasz
simati #16955 üzenetére
Korábban akkor is nőtt, ha az eredeti tranzakció pillanatában még nem járt volna cashback, de a GBiT pillanatában már igen. Most ezt sikerült megfordítaniuk...
Egyébként nálam nem a teljes cashback tűnik el, csak egy része. Pl. a 0.19 GBP-ből 0.17 lett, de ez csak az egyenlegből látszik, a tranzakciós listában maradt a +0.19 GBP.
-
Oliverda
titán
válasz
unicumnext #16944 üzenetére
A Sparban sajnos elég jellemző…
-
Oliverda
titán
válasz
razorbenke92 #16897 üzenetére
Ez már tényleg durva. Mintha egy röntgennel nem lehetne simán megállapítani, hogy egy plasztik bankkártya van benne. Ha van rá időd, szerintem mindenképp tegyél panaszt.
-
-
Oliverda
titán
Mától működik. Elvileg az online tranzakcióra is érvényes.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- LEGO klub
- Milyen légkondit a lakásba?
- Okos Otthon / Smart Home
- Windows 11
- Óvodások homokozója
- Xiaomi 12T Pro - kétszínű, mint a kétszázas
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Samsung T22E390EW TV monitor garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B460M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650XT 8GB Cooler Master MB600L Chieftec 600W
- 35" ASUS ROG Swift PG35VQ curved GAMER monitor
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest