Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-17 10:46:17

LOGOUT.hu

FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________

SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD AKTUÁLIS ÁRFOLYAM: [link]
-----
SUPPORT: [email]
-----
VÁLTOZÁSOK 2024. MÁRCIUS 21-TŐL:
- ettől a naptól minden limit számítása naptári hónap szerint történik
- NINCS hétvégi díj, ha HUF-ra állított kártyával EUR, USD vagy GBP devizában történik vásárlás [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK
Eddig ingyen vettem fel készpénzt a Curve-vel, de most többet vontak le, mint amennyit felvettem. Miért?
2023 novemberétől az ingyenes csomagban megszűnt az ingyenes készpénzfelvétel, minden tranzakcióért 2 százalék (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. Curve X-ben havi 300, Black esetén 500, Metal csomagban 1000 eurónak megfelelő összeget lehet díjmentesen felvenni, efölött 2 euró vagy 2 százalék díjat kell fizetni (amelyik nagyobb). A havi limit naptári hónapra vonatkozik.
-----
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, ezen a formon tegyél bejelentést (Topic -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):

---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)

_______________________

Mi az a Curve?
A Curve egyfajta helyettesítő kártyát kínál azzal a céllal, hogy sok kártya helyett elég legyen egyet a pénztárcában tartani, amely vásárlásra, illetve (2023 novemberétől jelentősen szigorított feltételekkel) készpénzfelvételre is alkalmas. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a szolgáltatótól igényelhető, saját névre szóló bankkártya „mögé” a Curve applikációjában (csomagtól függően) a felhasználó akár összes bankkártyája is beregisztrálható.

Hivatalos bemutatkozó oldal: How Does A Curve Card Work?

Hogyan érem el a supportot?
Évek óta sajnos elég nehezen. Az ügyfélszolgálatnak preferáltan ezen a linken, a support@curve.com email címen, vagy az appban a Launchpad -› Support -› Chat útvonalon írhatsz. A chat nem valós idejű. Komolyabb probléma esetén ne várj a supportra, a complaints@curve.com címen tegyél panaszt!

Milyen előfizetések vannak?
Négyféle szint közül választhatsz. Az ingyenes Curve Standard egyfajta demóverzió nagyon korlátozott használhatósággal. Az ingyeneshez képest kevés valós pluszt adó Curve X csomag havi díja 5,99 euró, illetve további funkciókért (például egy százalék visszatérítésért 6 vagy 12 általad kiválasztott kereskedőnél) választható a Black (9,99 euró/hó) és a Metal (17,99 euró/hó) is. További összehasonlító infókat a képen találsz, illetve itt olvashatsz a csomagokról: [link]

Mennyibe kerül a fizikai kártya?
A fizikai kártya szállítási díja az ingyenes csomagban 5,99 euró, az előfizetők számára a kártya és a postázási díj egyaránt ingyenes.

Ha Black vagy Metal csomagot választok, hogyan kapok visszatérítést?
Black csomagban 6, Metal esetén 12 üzletet lehet kiválasztani az appban, ezekben minden vásárlásod után egy százalék visszatérítést kapsz. Ezek az egy százalékok (GBP-alapon) a Curve Cash kártyára kerülnek (jellemzően azonnali jóváírással), ezt a kártyalista végén találod. Jól meg kell gondolnod, milyen üzleteket választasz ki, mert a Curve csak nagyon indokolt esetben engedi meg a változtatást. Módosítási igény esetén minden esetben a supporthoz kell fordulnod, az appban nem tudsz változtatni a kiválasztott üzleteiden. A tapasztalatok alapján évente egy módosítást engedélyeznek. FIGYELEM: a Curve Cash pontok érvényessége fél év! Bővebben itt: [link]

Hogyan működik?
A Curve-alkalmazásban lehet beállítani, hogy a Curve alá beregisztrált kártyák közül melyik legyen az aktív kártya. Mindig az aktuálisan kiválasztott kártyáról történik a fizetés. Amennyiben az aktuálisan kiválasztott kártya devizaneme megegyezik a vásárlás devizanemével (vagyis például forintra állított kártyával forintban vásárolsz), a Curve változtatás nélkül továbbítja a vásárlást a mögöttes kártyára. Ha a kiválasztott kártya devizaneme eltér a vásárlás devizanemétől (vagyis például forintra állított kártyával vásárolsz eurós országban vagy webshopban), a Curve váltja át forintra a vásárlásod értékét az általa alkalmazott árfolyamon (lásd lejjebb). Ha nem akarod, hogy a Curve váltson, a kiválasztott kártya devizanemét bármikor át tudod állítani. Ha a visszatérítéseidből szeretnél költeni, a Curve Cash kártyát ugyanúgy ki tudod választani, mint bármelyik másikat. Fontos tudnod, hogy ha a Curve használatával vásárolsz, technikailag a Curve lesz a kereskedő (náluk is kell reklamálnod probléma esetén), ezt a tranzakciók elejére kerülő CRV* előtag jelzi. A Curve által jelenleg használt fizetési lokáció Dublin (IE), ami azt jelenti, hogy a kártyakibocsátó bankod a curve-ös vásárlásokat külföldi vásárlásként könyveli majd.

Milyen költségei vannak, ha Curve-vel fizetek?
Nincs költsége.

A bankszámlámon mit fogok látni, ha a Curve-vel fizetek?
A fentiek alapján külföldi kártyás vásárlásként könyvelik a tranzakciókat. Még pontosabban külföldi internetes vásárlásokról van szó, így a mögöttes kártyán szükség lehet az internetes vásárlásokra vonatkozó limitek módosítására.

Ha hitelkártyát rakok be, minden tranzakció után megkapom a visszatérítést?
Elméletileg igen, gyakorlatilag a bankok önkényesen blokkolhatják a visszatérítéseket az ilyen típusú használatnál. Az a biztos, ha egy próbafizetés alkalmával ellenőrzöd. Több bank is MCC-kód alapján biztosítja a visszatérítéseket, a Curve pedig ugyan változatlanul továbbítja a kódok nagy részét, bizonyos MCC-ket mégis átalakít, így vagy nem kapsz visszatérítést, vagy kevesebbet kapsz, mint közvetlen kártyahasználat esetén kapnál. Hitelkártya esetén egyes tranzakciókért (MCC 6012, például Zen-feltöltés; MCC 9399, például államkincstári vásárlás, okmányirodai fizetés) 1,5% felárat kérhet a Curve, ezekhez a tranzakciókhoz szükség lehet a Curve Fronted (Launchpad -› Fronted) opció bekapcsolására. A tapasztalatok alapján a 9399-es MCC-vel futó tranzakciók Magyarországon kikapcsolt Curve Fronted esetén is felár nélkül teljesülnek.

A következő kódok a tapasztalatok és visszajelzések alapján biztosan változnak:

5691 -› 8999 (férfi és női ruházat -› máshova nem besorolt professzionális szolgáltatások)
5462 -› 5999 (pékségek -› egyéb kiskereskedelmi üzletek)
7230 -› 7299 (fodrászatok, szépségszalonok -› máshova nem besorolt egyéb szolgáltatások)
4214 -› 4111 (futárszolgálati háznál kézbesítés, GLS + DPD + Sprinter + Express One is tesztelve -› helyi közlekedés)
5198 -› 5399 (festékek, lakkok és kiegészítők -› egyéb vegyesüzletek)
5995 -› 5999 (kisállat és állateledel szaküzletek -› egyéb kiskereskedelmi üzletek)
5697 -› 5699 (ruhajavítás, varroda, szabóság -› egyéb ruházati üzletek)
8111 -› 8999 (jogi szolgáltatások -› máshova nem besorolt professzionális szolgáltatások)
8249 -› 8999 (oktatás -› máshova nem besorolt professzionális szolgáltatások)
5945 -› 5999 (játék és hobbiüzletek -› egyéb kiskereskedelmi üzletek)
7251 -› 7699 (cipőjavító szaküzletek -› egyéb javító szaküzletek)

Hogyan zajlik a fizetés külföldön, illetve más devizában? Milyen az árfolyam?
Ha forintra állított kártyával külföldön (vagy webshopban) más devizában fizetsz, a Curve végzi el a váltást a Mastercard tárgynapra vonatkozó árfolyamán. Ez nem valós időben, hanem csak naponta egyszer (magyar idő szerint este kilenc körül) frissül, egyes esetekben akár jelentősen is eltérhet az aktuális bankközi árfolyamtól. Ha számodra fontos az igazán jó árfolyam, lehetnek olyan esetek, amikor érdemes más fintech alkalmazáson keresztül váltanod!
Ingyenes csomag esetén havi 250, Curve X esetén 1000, Black csomagban 2000 euró értékig jár a díjmentes váltás, utána 2,5% díjat számítanak fel. Metal csomag esetén évi 100 ezer euró összeget válthatsz át. A havi limit 2024. március 21-től naptári hónapra vonatkozik, de az app sajnos nem mutatja, mennyinél tartasz.
Hétvégén a devizaváltásnak nincs költsége, ha a mögöttes kártya pénznemétől függetlenül EUR, USD vagy GBP devizában történik vásárlás. Minden más esetben van díj, ennek mértéke egy százalék.
Hivatalos leírás: [link]

Go Back in Time - mi ez, hogyan működik?
Ha nem azzal a kártyával fizettél, mint amivel szerettél volna, vagy csak egyszerűen szeretnéd egy másik kártyára áttenni a költéseidet, mert így - például - optimalizálhatod a hitelkártyás visszatérítéseidet, élhetsz a Go Back in Time funkcióval. Fontos, hogy a tranzakció nem lehet régebbi, mint 30 (Curve Standard), 60 (Curve X), 90 (Black) vagy 120 (Metal) nap. Ingyenes és X csomag esetén mindössze havi három-három darab tranzakciót tehetsz át más kártyára, a Black- és Metal-előfizetők korlátozás nélkül használhatják a funkciót.

A Go Back in Time használatakor a célkártyán azonnal zárolásba kerül az összeg, az eredeti kártyára való visszatérítés viszont eltarthat pár napig (banktól függően 1-5 munkanap). Ha devizaváltás is történt a Curve-ön keresztül, a vásárlás időpontjában érvényes (átváltott) összeget kapod vissza. Ha forintra állított kártyával forintban vásároltál, csak forintra állított kártyára tudod áttenni a konkrét tranzakciót. Ha forintra állított kártyával - például - euróban vásároltál (=történt devizaváltás a Curve-ön keresztül), forintra, illetve euróra állított kártyára is kezdeményezhetsz Go Back in Time-ot, vagyis a funkció használatával akár árfolyamnyereséget is elérhetsz, illetve az esetleges hétvégi vagy devizaváltási felárakat is "kinullázhatod". Olyan tranzakciót, amire részben vagy egészben visszatérítést kaptál, nem lehet mozgatni.



Figyelem! Az appban kezdeményezett GBiT esetén a tranzakció eredeti MCC-kódját továbbítja a Curve (a fent jelzett kivételekkel), de ha egy tranzakció átmozgatását a supporttól kéred, manuális beavatkozás esetén minden esetben 8999 lesz az új MCC. Hitelkártya esetén ez befolyásolhatja a visszatérítések mértékét.
Hivatalos leírás: [link]

Milyen pénzfelvételi limitekkel számolhatok belföldön?
2023 novemberétől az ingyenes csomagban megszűnt az ingyenes készpénzfelvétel lehetősége, minden tranzakcióért 2 százalék (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. Curve X-ben havi 300, Black esetén 500, Metal csomagban 1000 eurónak megfelelő összeget lehet díjmentesen felvenni, efölött 2 euró vagy 2 százalék díjat kell fizetni (amelyik nagyobb). A havi limit 2024. március 21-től naptári hónapra vonatkozik, az appban viszont csak az utolsó 30 napot tudod követni. A készpénzfelvételt is kártyás vásárlásként könyveli majd a bankod. (A készpénzfelvétel MCC-kódja 6012-re változott, ezt a bankok jelenleg nem büntetik extra díjjal, de hitelkártya esetén visszatérítést sem kapsz rá.)

Külföldön is tudok készpénzt felvenni ATM-ből?
Fontos tisztázni, hogy a "külföldi pénzfelvétel" a Curve-nél úgy értendő, hogy a felvett pénznem nem egyezik az alá beregisztrált kártya pénznemével - például forintos kártyáról eurót veszel fel, vagyis akár belföldön is előfordulhat ilyen. Egyébként nagyjából a fenti feltételek és díjak érvényesek, vagyis Standard csomagban nincs ingyenes készpénzfelvételi lehetőség külföldön sem: váltás a Mastercard árfolyamán, plusz a felvett összeg 2 százalékának megfelelő (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. Curve X esetén havi 300, Blacknél 500, Metal esetén 1000 euró összeghatárig ingyenes a készpénzfelvétel (vagyis technikailag a Curve ad egy ekkora ingyenes váltási keretet, mintha forintos kártyáról forintot vennél fel), a limitek átlépése után szintén a felvett összeg 2 százalékának megfelelő (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. További saját díjat az ATM is felszámíthat.
Hivatalos leírás: [link]

Külföldi ATM-ek, amelyek nem számítanak fel díjat
Érdemes előre tájékozódni, hogy külföldön mely bankok ATM-je ingyenes, ez a lista segítségedre lehet: Revolut Free ATM
A listát egy másik fintech-szolgáltatást használók közössége építi, így lehetnek eltérések, pontatlanságok, de a tapasztalatok alapján, legtöbb esetben amelyik ATM-nél ingyenes a Revolut Mastercard kártya használata, ott a Curve is az.

Anti-Embarrasment Mode - ez mire jó?
Előfordulhat, hogy az éppen kiválasztott kártyáddal valamilyen okból nem sikerül a fizetés. Ha bekapcsolod ezt a funkciót, a Curve megpróbálja másik kártyáddal teljesíteni a tranzakciót. Akár kettőt is beállíthatsz abban a sorrendben, amilyenben szeretnéd.

Smart Rules - erről mit kell tudni?
A Curve lehetőséget biztosít arra, hogy beállíts kettő (Curve Standard), öt (Curve X) vagy korlátlan számú (Black és Metal) szabályt a tranzakcióidra. Vásárlási kategóriákra vagy akár összegre vonatkozó szabályokat is beállíthatsz, például: a szupermarket besorolású költésekhez mindig az A, a 20 ezer forint fölötti költésekhez mindig a B kártyádat használja a Curve.

Nincs is szükségem semmilyen másik kártyára ezután?
Ez túlzás. A Curve csak munkanapokon dolgozik Mastercard-árfolyammal, hétvégén, amikor nincs kereskedés, devizától függően egy százalék lehet az átváltási felár. Amennyiben például - ingyenes csomag esetén - hétvégén EUR, USD vagy GBP-től eltérő devizában fizetsz, de korábban már elhasználtad a 250 eurós ingyenes váltási keretet, az átváltási ÉS a hétvégi felárat egyaránt meg kell fizetned, vagyis a Curve-öt érdemes más fintech-szolgáltatásokkal kombinálni.

Milyen kártyákat regisztrálhatok a Curve alá?
Csak MasterCard és Visa típusú kártyákat, fizikait és virtuálist egyaránt. Csak saját (néven regisztrált) kártya hozzáadása engedélyezett, ezt szúrópróbaszerűen ellenőrzik is.

Hogyan történik a kártyák hozzáadása?
A kártyaadatok kitöltése után a Curve 0 HUF-os terheléssel ellenőrzi, hogy valós kártyaadatokat adtál-e meg. Ugyanolyan internetes vásárlásról van szó, mintha egy webshopban vásárolnál, vagyis a 0 HUF-os terhelést is engedélyezned kell a kártyádhoz beállított hitelesítési módszerrel (banki app/sms). Ha a hitelesítés sikeres, a kártya azonnal "ellenőrzött" státuszba kerül, és máris használható.

Nem tudom aktiválni a kártyámat - mit tegyek?
Ha a kártya megérkezése után nem tudod aktiválni az appban, akkor fel kell venned a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, és valószínűleg igazolnod kell a személyazonosságodat (képet kell küldened egy okmányról + szelfi).

Hol fogadják el a Curve-kártyát?
Mivel egy standard MasterCard kártyát kapsz, mindenhol tudod használni, ahol elfogadják a MasterCardot.

Elhagytam/ellopták a Curve kártyám, mitévő legyek?
Ha nincs meg a kártyád, és nem akarod, hogy illetéktelenek kezébe kerüljön, akkor a telefonodon lévő app segítségével ideiglenesen zárolhatod azt. Ha nem kerül elő a kártyád, akkor írj a supportnak. Ha nem férsz hozzá az apphoz, kártyád letiltásáért hívd ezt a számot: +44 203 322 2585

Támogat a Curve valamilyen mobilfizetést?
Igen, az Apple Pay elérhető a Curve-felhasználóknak.
2020 novembere óta a Google Pay is támogatott.
Ezen kívül, UK felhasználóknak a Samsung Pay is működik, viszont magyarországi regisztrációval (cím és okmány) ez valószínűleg addig nem lesz elérhető, amíg hivatalosan meg nem érkezik a szolgáltatás az országba. Okosórák/aktivitásmérők közül a Fitbit, Garmin és Wena payt támogatja a Curve, de egyelőre szintén csak egyesült királyságbeli felhasználók számára.

GYIK:

Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?

Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, ezen a formon tegyél bejelentést (Topic -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):

Lottózóban próbáltam fizetni többször, de mindig elutasította a kártyát. Miért?
A Curve minden szerencsejátékos tranzakciót blokkol, használj másik kártyát!

Felvettem a kártyát Google Paybe, de nem megy az NFC-fizetés, mit tehetek?
GPayjel kapcsolatos kérdéseidet itt tedd fel: [link] és [link]

Van hétvégi váltási felár a Curve-nél?
EUR, USD és GBP devizában történő vásárlás esetén nincs hétvégi felár, minden más esetben 1 százalék.

Mennyi az ingyenes váltási limit az ingyenes csomagban?
Havi (naptári hónap) 250 eurónak megfelelő összeg.

Forintban fizettem, de a terminál más devizában akart terhelni, mit kell ilyenkor választani?
Akárhol is vagy, csak és kizárólag a helyi devizában fizess, Magyarországon mindig HUF-ot kell választani. A terminál- és ATM-üzemeltetők egy része megpróbálhat lehúzni az úgynevezett DCC-árfolyamokkal, ezt csak úgy tudod elkerülni, ha mindig helyi pénzben fizetsz.

Megjött a fizikai kártya, aktiváltam az appban, de hiába próbáltam órával/mobillal/érintéssel fizetni, elutasították a tranzakciót. Mi történt?
A fizikai kártya aktiválása után a korábbi virtuális kártya adatai új lejárati dátummal és biztonsági kóddal frissülnek, ellenőrizd, hogy stimmelnek-e a számok! A fizikai kártyával mindenképp végezz egy bedugós (chip+PIN) tranzakciót is, ha ezután se működik, írj a supportnak - lehet, hogy más probléma van a háttérben.

Korábban minden OK volt, de most mobillal/órával próbáltam fizetni, és elutasította a terminál. Miért?
Ez sajnos bármikor előfordulhat. Másodszor a fizikai kártyával próbálkozz chip+PIN módon, szinte biztosan sikerülni fog a fizetés.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.