Hirdetés

2024. május 24., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-17 10:46:17

LOGOUT.hu

FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________

SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD AKTUÁLIS ÁRFOLYAM: [link]
-----
SUPPORT: [email]
-----
VÁLTOZÁSOK 2024. MÁRCIUS 21-TŐL:
- ettől a naptól minden limit számítása naptári hónap szerint történik
- NINCS hétvégi díj, ha HUF-ra állított kártyával EUR, USD vagy GBP devizában történik vásárlás [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK
Eddig ingyen vettem fel készpénzt a Curve-vel, de most többet vontak le, mint amennyit felvettem. Miért?
2023 novemberétől az ingyenes csomagban megszűnt az ingyenes készpénzfelvétel, minden tranzakcióért 2 százalék (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. Curve X-ben havi 300, Black esetén 500, Metal csomagban 1000 eurónak megfelelő összeget lehet díjmentesen felvenni, efölött 2 euró vagy 2 százalék díjat kell fizetni (amelyik nagyobb). A havi limit naptári hónapra vonatkozik.
-----
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, ezen a formon tegyél bejelentést (Topic -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):

---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#11589) pictigjis


pictigjis
Topikgazda

néha úgy érzem, kicsit át kéne gondolnom, mikor is használom a curve-öt. közel vagyok ahhoz a döntéshez, hogy csak olyan tranzakcióknál fogom elővenni, ahol később szükségem lesz back in time-ra

az elmúlt pár hét nagyon hektikus volt. volt egy esztergomi hétvégénk, majdnem az összes ottani tranzakciónkkal baj volt:

- egy fagyizóbeli költés másfél héttel később egyszer csak visszajött, a semmiből érkezett egy refund. ma, újabb másfél héttel később szó nélkül beterhelték újra, még csak notification sem jött róla. az eredeti tranzakció napján továbbra is szerepel a költés az appban, elegáns megoldással megduplázva. érdekes

- volt egy kávézó, az ottani költést áttettem egy másik kártyára. mindkét kártyán könyvelték, de a refund azóta sem érkezett vissza az eredeti kártyára. a curve szerint ők nem hibáztak, azt állítják, ők elindították a refundot (egy jó sok számból álló tranzakciós azonosítót is megadtak). a panasz a kh-nál van (de 99 százalék, hogy nem fogják megtalálni, az ilyen esetekben jellemzően a curve a hunyó. szerencsére csak 2500 forintról van szó)

- ezen a hétvégén volt egy költés, amit áttettem egy másik kártyára. az eredeti kártyán azonnal kikerült zárolásból, de a célkártyán nem érkezett rá könyvelési kérés, így arról egyszerűen lejárt az időlimit, és kikerült zárolásból. ezt is ma terhelték be újra szó és notification nélkül (viszont számomra rossz időben, így buktam rá az erste forintokat)

alkalmi elutasítások is előfordultak, a múlt pénteken például a sparban. a terminál elutasította a kártyát, a wallet pedig rögtön írta, hogy "refunded", de hozzám persze nem érkezett meg. a könyvelés is megtörtént másnap. öt nap cseszegetés után ma jött a szokásos sablon, hogy nem ők hibáztak, hanem a kereskedői oldal nem jelezte, hogy sikertelen volt a tranzakció, blablabla, de manuálisan küldték a visszatérítést (erről most jött is notification kivételesen). sose fogom megérteni, hogy ha a wallet app is tudja, hogy sikertelen volt a tranzakció, ki is írja, hogy refunded, miért jönnek a sablonkamuval

és akkor még a feleségemnek is volt egy költése egy étteremben, az egyelőre szintén ingyen volt, mert valamiért x órával később refundolta a curve. ilyen egyébként velem is volt már télen: az ismerős kürtőskalácsosoknál fizettem, minden rendben volt, és amikor autóztunk hazafelé, egyszercsak a curve visszacsinálta az egészet. velük mindig találkozunk, így ki tudtuk fizetni újra a hiányzó pénzt

csak arra tudok gondolni, hogy ez az új "Smart Rules" hülyeség azt is elrontotta, ami eddig amúgy működött... remélem, nektek jobban mennek mostanában a dolgok :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.