- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
-
LOGOUT
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
vnorbi
aktív tag
válasz
pictigjis #17103 üzenetére
Nem csak a szövegezés maradt a régi, ténylegesen nem enged a limit feletti darabszámú kártyát hozzáadni.
Ma reggel megérkezett az e-mail is, amiben tényleg ki van emelve, hogy hamarosan eltörlik ezeket a limiteket, úgyhogy nem véletlenül törölték a dokumentumból. Érdekes, hogy a szabályzat szerint tegnaptól lett eltörölve, és a mai e-mail határidő nélkül említi, hogy majd a jövőben eltörlik. A valóság meg az, hogy továbbra is él a limit.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
jobarat01 #17073 üzenetére
Nálam nincs változás, ugyanúgy nem rakhatok új kártyát a Curve mögé, mint amikor még le volt korlátozva a darabszám. Mondjuk az app még nem is értesült az ÁSZF változásról, ha felváltanék X-re, azt is úgy kínálja, hogy 5-nél több kártya nem lehet mögötte.
Szerintem a legvalószínűbb az, hogy véletlenül törölték ezt a sort a dokumentumból, és majd visszarakják, ha sokan kérik rajtuk számon. Nyilván úgy, hogy ez innentől kezdve negatív változás, és csak 60 nap múlva jut érvényre, addig pedig minden csomagban korlátlan számú kártya rögzítését engedik.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
TrollBalint #15156 üzenetére
Állítsd szembe a magasabb havi díjat 12 hónappal szorozva az alacsonyabb éves díjjal. Az az üzenet, hogy ne várd meg a díjemelést, hogy aztán havonta fizess 17,99-et, hanem most fizesd be egyben a 150-et.
(17,99*12)-150=65,88
-
vnorbi
aktív tag
válasz
dredjudge84 #14928 üzenetére
Az még fontos talán ehhez, hogy a napok száma * napi limit valószínűleg nem elérhető senkinek, mert a havi limit hamarabb közbeszól. Nálam a napi limitek kimaxolásával 11 millió forint jönne ki egy hónapra, de a havi limit levágna 5,5 millió forint után.
-
-
vnorbi
aktív tag
Idő közben megint variáltak kicsit az új díjszabáson (szerintem a Foreign ATM Withdrawal Fees részt pontosították csak, más nem változott), ezzel megint nyertünk egy napot, az aktuális állapot szerint november 15-én élesedik az új. Ezzel a november 14-től érvényes díjszabás eltűnt, a korábbi e-mailben lévő link már ezt az újat tölti be.
A publikus https://www.curve.com/en/subscriptions/ oldalon is ez van már, és az aktuálisan érvényeshez kell elnavigálni.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
zerodot #14774 üzenetére
Nem mernék megesküdni rá, de nekem is úgy rémlik, hogy az első fizikai kártya előtt már javában használtam a GPay-t, és miután a megjött a fizikai, nem kellett semmit módosítani, működött tovább a mobil fizetés*.
Tegnap végül pont az lett, amit vártam a beszámolók alapján, nem csináltam semmi módosítást, és nem is tudtam fizetni a Garmin órával ("206 NINCS ILYEN U" hibával).
Ma utánakérdeztem, a fizikai kártya pénteken megérkezett a postázási címre, így bár még nincs nálam, de az aktiválást megcsináltam a Curve appban (amire megváltozott a lejárati dátum és a CVV kód), töröltem a korábbi beállításokat a Garmin és a Google rendszeréből, és sikeresen felvettem az új kártyát mindkettőbe. Elvileg ezzel kész, újra működik a mobil fizetés.
Szerk:
*Jó, nem csak rémlik, dokumentáltam itt, tényleg nem csináltam semmit a GPay-jel akkor.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
pictigjis #14707 üzenetére
Nálam is ez a jelenlegi állapot. Az új fizikai kártya úton van, az appban már látszanak az adatai. Viszont ezeket az új kártyaadatokat nem tudom Google Wallethez és Garmin Pay-hez sem regisztrálni. Mindkettő azt mondja, hogy ez a kártya már hozzá van adva. Pedig nincs, a kártyaszám is más, nem csak a lejárat és a CVV.
Ki kellene törölni a meglévőt, és akkor fel tudnám venni az új kártyát? Vagy valójában az a gond, hogy mivel még nincs nálam a fizikai kártya, nem aktiváltam a Curve appban sem? Vagy esetleg működhet a mobil fizetés a régi beállításokkal, hiszen az a kártya még szeptember végéig érvényes? Én ez utóbbira számítottam magamtól, de elbizonytalanítottatok.
-
vnorbi
aktív tag
"korlátlan számban lehet velük emiatt fizetni"
Az én Garmin órám viszonylag gyakran akadályozza ezt. Nem használom sűrűn fizetésre (mondjuk havonta egyszer), és a telefonnal sincs állandó kapcsolatban, így talán ezek miatt időnként bedobja, hogy a tárca zárolva lett, újítsam meg a telefonon a pass kódot, hogy újra használhassam.
Persze ezt nem akkor csinálja, amikor lezáródik a tárca, hanem amikor a következő alkalommal fizetnék, aztán vagy van nálam telefon, vagy nem vásárlok
-
vnorbi
aktív tag
válasz
olizatriznyá #14575 üzenetére
Nekem májusban volt utoljára ilyen. Harmadik próbálkozásra sikerült az Auchanben a fizetése, de mindhármat beterhelte. Az elsőt hamar visszakaptam (ezt automatikusan észlelte a Curve), a másodikat is valószínűleg visszakaptam volna 10 nap után, de kicsit gyorsítottam rajta chaten az elutasító fecni bemutatásával.
-
vnorbi
aktív tag
Nektek működik a Curve app rendesen? Nálam a kártyáim helyett "Network Error"-t dob, nem listázza őket, nem tudok köztük váltani. A status szerint viszont minden működik.
Android 11, rendszeresen frissített Curve app, ingyenes csomag.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
pictigjis #13424 üzenetére
Én tegnap este 10 után indítottam két gbit-et. Elvileg nem kellett volna működnie, mert a havi 3-at már kimaxoltam korábban, és azzal számoltam, hogy leghamarabb ma tudom indítani (előző hónapban is úgy volt, hogy elsején nullázta ki a maradék gbit darabszámot).
Tegnap nap közben még azt mutatta az app, hogy nem gbit-elhetek, aztán este már engedte. Az új kártyát sikeresen terhelte, a régire még nem jött meg a refund, de az amúgy is majd legjobb esetben ma este várható (inkább holnap).
Szóval volt "hiba" nálam is, de ezzel egyelőre én jártam jó.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
pictigjis #13076 üzenetére
Érdekességként megosztom (részben a témába vág):
Tegnap volt több vásárlásom mindenféle kombinációval, amik közül egy bukott el.
Bolti vásárlások:
1. K&H hitelkártya közvetlenül (majd a végén lesz a csattanó, hogy ezt miért írom)
2. GPay (telefon) mögött Curve, Curve mögött OTP hitelkártya
3. Garmin Pay (óra) mögött Curve, Curve mögött K&H hitelkártyaOnline vásárlások:
1. Barionon keresztüli fizetés Curve-vel, Curve mögött OTP hitelkártya
2. Revolut feltöltés GPay-jel, GPay mögött Curve, Curve mögött OTP hitelkártya
3. MÁV jegyvásárlás Curve-vel, Curve mögött OTP hitelkártyaA Barion bukott el. Azt dobta vissza, hogy a kártya nem felel meg a 3DS hitelesítésnek, közben az OTP-s kártyán azért a Curve zároltatta a fizetendő összeget. Curve-nél a tranzakció pending állapotban volt, amíg rá nem nyomtam a Barion hibaüzenetes oldalán, hogy akkor irány vissza a kereskedő oldalára fizetés nélkül. Erre rögtön eltűnt a pending, és a GBiT-nél megjelent, hogy visszatérítették, de az OTP-nél maradt zárolás alatt.
Ezt a fizetést nem próbáltam meg újra Curve-vel, hanem Revolutról fizettem ki. Annyi meglepetés volt, hogy ekkor már nem volt fontos a Barionnak a 3DS, a Revolut kártyával fizetés átment megerősítés nélkül.
Még egy érdekesség, hogy a MÁV az én tapasztalataim alapján nem erőlteti a 3DS-t, ezért mertem ott a Curve-re bízni a fizetést. Na, most kellett a 3DS, de itt (Simple) már működött, kértem SMS kódot, azzal jóváhagytam, és sikeres lett a fizetés (a Curve appos jóváhagyás nekem mostanában nem működik, nem jön meg a push, úgyhogy inkább SMS-t kérek).
Az eltelt egy nap alatt minden tranzakció le lett könyvelve a mögöttes kártyákon. A Barionos bukott fizetés is az OTP-nél, és ott van mellette a visszatérítés is lekönyvelve. Egyedül egy maradt zárolásban, a K&H-s kártyával közvetlenül intézett első bolti vásárlása (Aldi), ami majd várhatóan holnap könyvelődik.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
pictigjis #12085 üzenetére
Két hónapja van ZEN-em, nekem már akkor sem engedte a Curve mögötti hitelkártyás feltöltést a frontendes dumával. Akkor az lett, hogy feltöltés Revolutra Curve mögötti hitelkártyával, majd ZEN feltöltés Curve mögötti Revolut kártyával, de ez a kiskapu most bezáródik, ahogy írtad is.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
pictigjis #11616 üzenetére
Nekem még olyan is volt mostanában, hogy ránézek a chatek listájára, és azt mutatja, hogy a nyitottnál én írtam utoljára, és válaszra várok. Megnyitom ezt az adott chatet, és akkor derül ki, hogy valójában már rég válaszoltak (notif erre sem volt). Android 11, up-to-date Curve app.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
pusi1981 #11546 üzenetére
Nem az adott ország devizája élvez prioritást, hanem az, hogy milyen pénznemben terhelte az adott kereskedő a kártyát, utána pedig az, hogy van-e a Wise egyenlegen az adott devizában egyenleg (tehát ha Magyarországon fizetnél forintban, és a terminál sem szól be, hogy inkább más devizában terhelne, de nincs forint egyenleged, akkor az euróból venné le).
Curve-nél pedig az is számít, hogy milyen pénznemre van állítva a Wise kártyád benne. Ha ott eurón hagyod, akkor a forint terhelést előbb a Curve mindenképpen euróra váltja, és a Wise-hoz már csak az eurós terhelés jut el (amire ha nincs fedezet az eurós egyenlegen, de a forinton lenne, akkor visszaváltja az összeget forintra, és majd onnan veszi le, és bukod a két átváltás díját).
-
vnorbi
aktív tag
válasz
dredjudge84 #11469 üzenetére
A Curve digitálisnak hívja ezt a fajta kártyát, és ez az első, amikor regisztrálsz. Az appban egyből látod a kártya adatait, amivel online vagy mobillal rögtön vásárolhatsz is anélkül, hogy fizikai kártyát igényelnél. Hivatalosan csak a készpénzfelvétel funkció van a fizikai kártyához kötve, minden mást lehetne intézni a digitálissal, de ahogy pictigjis is írta, azt tapasztaljuk, hogy ez nem teljesen van így.
Én olyan 8-10 hónapig megvoltam a digitálissal, aztán kezdtek jönni a problémák az online vásárlásoknál, amire a hülyeségek mellett (például használjam a digitális kártyán a chipet a fizetéskor) azt tudták kitalálni, hogy rendeljek fizikait, és akkor jó lesz (jó is lett). Ha rendelsz fizikait, akkor a kettő egybeolvad, ugyanazok a kártyaadatok lesznek az appban, mint ami a fizikai kártyán is van (az appban frissül a cvv kód és a lejárati dátum, a kártyaszám marad).
-
vnorbi
aktív tag
válasz
Mauzes #11465 üzenetére
Fizikai Curve kártyád van, vagy csak a digitális?
Nekem kellett rendelnem fizikai kártyát, mert egy idő után online vásárlásra nem volt alkalmas a digitális (GPay-ben viszont működött), és a fizikai aktiválása kellett, hogy aktiválódjon a 3DS funkció, ami az online vásárlásokhoz gyakran szükséges.
Egy másik lehetőség, hogy valamiért blokkolták a kártyádat, és majd keres az ügyfélszolgálat az okkal. Ilyenben is volt már részem. De keresheted te is őket, hátha úgy hamarabb kiderül.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
dredjudge84 #11400 üzenetére
Nem minden kártyát lehet hozzáadni a Google Pay-hez. Például az OTP is ellenáll, az ő kártyái nem mennek be GPay alá (a saját megoldásukkal (Simple) nekem volt problémám, úgyhogy inkább Curve + GPay).
-
vnorbi
aktív tag
válasz
vnorbi #10966 üzenetére
Az enyém nem volt költői
Az OTP például nem annyira rossz devizaváltásnál a többi bankhoz képest, náluk megnéztem most a valutát, 380 körüli árfolyamot mutatnak (deviza 373,4), amitől azért most még jobb a Curve (MasterCard). Utcai pénzváltókat figyelő oldalon is vannak 372 körüli árfolyamok (nem tudom, mennyire hiteles az adat), úgyhogy akár még tényleg lehet a 374 is nyerő adott esetben, már ha nincs extra sarc limitmeghaladás miatt.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
pictigjis #10945 üzenetére
A helyzetnek két oldala van. Ha valaki euróból most akar forintot venni, neki 0,0028292 árfolyamot adnak, ami nekünk értelmezhetően 353,46 forint/eurót jelent (miközben a közép most éppen 369 fölött jár). Ha elég sokan adják most el az eurójukat, még nyerhet is a mai napon a MasterCard.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
Protezis #10706 üzenetére
Nekem is volt hasonló szintén Samsung telefonon, de már nem emlékszem, hogy még 10-es Androiddal vagy már 11-essel. Nálam attól megoldódott, hogy kilőttem, és újra elindítottam, de ettől te már mélyebben takarítottál, úgyhogy nem ez lesz. Azt próbáltad, hogy úgy indítod, hogy közben nincs aktív net kapcsolat? Van, amikor ez segít, és vagy belépés után kapcsolod be a netet, vagy a következő belépés előtt, és onnantól működik.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
pictigjis #10690 üzenetére
Igen, anomáliák voltak, meg még biztosan lesznek is.
Például amikor regisztráltam, akkor elvileg 90 napos cashback járt a kiválasztott 3 üzletláncban történő vásárlásért, és azt írták, hogy a 90 nap a kártya aktiválásától kezdődik. Mivel nem volt fizikai kártyám, amit aktiválhattam volna, szerintem ettől kicsit megbolondult a rendszer, mert az 1%-okat kaptam, viszont nem kezdődött el a 90 nap mérése. Kb 9 hónap után változott valami, aztán már nem jött visszatérítés.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
pictigjis #10687 üzenetére
Aha, köszi a pontosítást. Az végül is szürke folt nálam, hogy ha van legyártott, de nem aktivált fizikai kártya, akkor mennyire használható a virtuális. Volt úgy egy hét, amikor ez az állapot volt, de nem emlékszem, hogy ezalatt használtam-e, amikor meg megjött, akkor meg rögtön aktiváltam, hogy megnézzem, tényleg megoldja-e a 3DS jóváhagyást.
Azt tudom, hogy Revoluthoz újra hozzá kellett adni a kártyát az új adatokkal, viszont a Google Pay-jel nem volt szívás, ahhoz én nem nyúltam, még virtuális korában adtam hozzá, és a fizikai aktiválása után működött tovább.
@hr2: Én 2020 végén regisztráltam, akkor még volt lehetőség kihagyni a fizikai kártya. A szabályzat még most is úgy fogalmaz, hogy a fizikai kártya rendelése választható, ha akarod, és csak az ATM-ből történő készpénzfelvételt említik, hogy ahhoz elengedhetetlen a fizikai kártya. Tapasztalatból meg tudom, hogy az online vásárláshoz is, ami szerintem inkább szoftverhiba, de egyszerűbb volt nekik adni egy kis fájdalomdíjat, meg ingyen postázni a kártyát, mint ezt megoldani.
-
vnorbi
aktív tag
Bármi lehet, de valószínűleg nem lesz gond. Én kb egy évig használtam így, úgy hogy fizikai kártyát nem is rendeltem. Aztán kitalálták, hogy az online fizetéseket csak akkor engedik jóváhagyni, ha van aktivált fizikai kártyám is, de a mobil fizetéssel nem volt bajom, az ment mindig.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
pictigjis #10643 üzenetére
Olvastam itt reggel, hogy vannak gondok, és már elkönyveltem, hogy majd akkor inkább holnap vásárlok. Aztán ahogy többen írták, hogy már jó, vettem a bátorságot, és átmentem a Tescoba.
Ilyen "hibát" még nem is hallottam, lehet, hogy semmi köze a Curve-höz, de érdekességnek azért megosztom. Google Pay-jel fizettem, minden rendben, aztán elkezd zümmögni az önkiszolgáló kassza (mintha pénzt számolna), aztán kinyomtat egy papírt a végösszeggel, és hogy abból 0 forint lett fizetve, meg odaírja még, hogy "nyomtatóhiba". Mire ezt végigolvastam, kinyomtatott még egy blokkot a sikeres fizetésről. Egyszer érintette a telefont, a Curve-ön és a mögöttes kártyán is csak egyszeres terhelés van.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
pictigjis #10456 üzenetére
Ezt jól túlgondoltam, valóban nincs semmi okosság a Curve-ben ezen a téren. A kártya lejárt, de a Curve-öt ez kicsit sem zavarta meg, ugyanúgy maradt, még azt is engedte, hogy a lejárt kártya legyen az aktívan kiválasztott, úgyhogy most töröltem.
Az új hozzáadását megcsináltam már 30-án, és majdnem megszívattam magam vele (vagyis szívás így is volt, de az elején úgy tűnt, hogy nagyobb lesz). Egy OTP-s hitelkártyáról van szó, aminél az előző esetben úgy történt a hozzáadás, hogy a végén 30 napot ült a bank, mire visszaadta próbaterhelést. Azóta több kártyát is adtam már hozzá úgy, hogy 0 összegű terheléssel sikerült (pl ilyen volt a World utáni KH-s kártya most ősszel), ezért megpróbáltam itt is, hátha összejön. Jött egy próbaterhelés 3DS jóváhagyatással, amire rányomtam, hogy nem engedem, hátha nem is fontos. Persze fontos lett volna, enélkül ellenőrizetlen (=használhatatlan) kártyaként jelent meg.
Rányomtam, hogy jól van akkor, próbáljuk újra. A Curve tanult az első esetből, a második próbát már nem 3DS-sel csinálta, mert a végén még megint kinyomom, hanem simán beterhelt egy kb dupla nagyságú összeget az előző alkalomhoz képest jóváhagyatás nélkül, és várta, hogy írjam be a közleményben küldött kódot. Az OTP-nél én ezt csak előjegyzett forgalomnak látom közlemény nélkül (én hibám, nem kérek SMS-t, nem regisztráltam még az új netbankjukba), és nem akartam, hogy itt megálljon a Curve regisztráció, mert nem sikerül a könyvelés a hétvége előtt (vagy egyáltalán soha, mert a Curve direkt csak foglalásba teszi, és nem vonja le). Szóval itt jött egy kis szívás, mert egy fél órás telefonhívás lett a dologból, mire sikerült megszereznem a kódot (~20 perc zenélős várakoztatás + ~10 perc ügyintézés, mindkettő indokolatlanul hosszú), amivel aztán sikeresen befejeztem a kártyaregisztrálást.
Elkönyveltem magamban, hogy akkor mostantól 30 nap, és majd feloldják a terhelést, de itt most meglepetés volt, másnap már könyvelte az OTP a próbaterhelést és a visszatérítést is.
-
-
vnorbi
aktív tag
válasz
unicumnext #10451 üzenetére
Köszi! A kártyaszám is új, kb mindent át kellene írnom, ha lehetne ilyet. Korábban már töröltem kártyákat, de azokat azért, mert a kibocsátó lejárati idő előtt (évekkel) cserélte, innen tudom, hogy nem veszik el a tranzakciók listája. Ez lesz az első eset, amikor szabályos kártyalejárat miatt hullik ki egy, amiről a Curve is tudja, hogy már nem lesz használható, ezért érdekelt, hogy ehhez van-e valami kényelmi funkció, vagy javasolt módja a cserének Curve-ön belül.
-
vnorbi
aktív tag
Holnap lejár az egyik Curve alá regisztrált kártyám. Mi történik, ha nem csinálok semmit? Eltűnik Curve alól magától, vagy esetleg feldobja az app, hogy adjam meg a cserekártya adatait, és azzal folytatódik a mostani kártyám tranzakciós története? Vagy mivel új kártyáról van szó, ez a "csere" dolog nem is működhet, mindenképpen független életet élnek, az újat felveszem és majd törlöm kézzel a régit?
-
vnorbi
aktív tag
Én ezt azzal küszöbölöm ki, hogy a mögöttes kártyán pont annyi forint van, amennyit a próba alapján látott árfolyammal számolva terhelne. Ha a valós vásárláskor elmászik, akkor majd újratervezek. Olyan már volt, hogy addig szerencsétlenkedtem, hogy lejjebb ment az árfolyam, és maradt egy kis apró, de olyan még nem, hogy többet tudtak volna beterhelni, mint amennyit előzetesen már fejben elfogadtam.
Macerás, nem életszerű használat, de havi egyszer nekem belefér.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
pictigjis #10183 üzenetére
Hát ja. Jó, hogy ez most előkerült, mert legalább nem lepődök meg, ha pénteken (akkor lesz esedékes) nem a Curve-öt kell választanom a rossz árfolyam miatt.
Most a próbavásárlás 372,3457-es árfolyamot mutat 100 euróra. Amikor elkezdtem használni tavaly, akkor is volt valami hasonló "hiba" az árfolyamokkal, ezért a kezdetektől próbavásárlással nézem az árfolyamot, így ilyenbe nem ugrok bele. Ha a mostani állapot állandósul az alapján, amit kiszúrtál a dokumentumok közt, akkor pénzváltós tranzakciókra már felejtős.
-
vnorbi
aktív tag
Hivatalosan egy tranzakcióval 10600 forint a határ, összesítve pedig 53000 forint. Ha ezek egyike sem kerül elérésre, akkor is kell egy Chip & PIN minden ötödik tranzakció után, hogy újra működjön.
What is Strong Customer Authentication (SCA) and how does it affect my payments?
-
vnorbi
aktív tag
válasz
nyirzoz #9709 üzenetére
Most nekem is 365 fölött adná az eurót, de én már túl vagyok az 500-on az elmúlt 30 napban, úgyhogy lehet, hogy ebben már benne van a Curve díja is.
Nincs véletlenül dupla konverzió nálad? Curve-ben a mögöttes (Erste) kártyát HUF-ra kell állítani, Revolutban pedig EUR-t kell feltölteni, és így csak a Curve vált (mindegy, hogy még ott van közben a GPay is).
-
vnorbi
aktív tag
Egész elérzékenyültem, amikor a mai frissítés után a Curve app már nem a "The callable returned a null value"-t dobta üres képernyővel a limitlekérdezésre, hanem megjelenítette a limitjeimet. Csak sikerült megoldaniuk egy éven belül.
A másik gondom is változott kicsit, sikerült megint hozzáadnom a Curve kártyát Revolut feltöltőkártyának egy kisebb összeggel. A rendes feltöltés még most sem megy, most már nem kell a supportot kérdezgetni, az app is kiírja, hogy szerintük a contactless payment limit elérése miatt nem fizethetek online, és töltsem inkább Chip & PIN-es tranzakcióval a Revolut egyenlegem... Szóval itt van még mit reszelniük.
Volt levélváltás a complaints részleggel a fenti két témával egy hónapja, de egyikre sem ígértek megoldást a közeljövőben, inkább adtak 10 fontot. Ehhez képest az első mára megjavult, a másodikra meg azt írták, hogy a Revolut terheli rosszul a Curve kártyát, és már felvették velük a kapcsolatot emiatt. Erre reagálva visszaírtam, hogy lehet, de egy kicsit gyanús, hogy bárhol akarok online fizetni a Curve kártyával, ott lepattanok a Chip & PIN-es kéréssel, míg más kártyával fizetve az adott elfogadóhely képes 3DS megerősítést küldetni, csak a Curve-vel hal el a dolog. Erre még nem jött válasz tőlük.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
Sordoran #9603 üzenetére
Tegnap írták facebookon, hogy a support rendszer lecserélésekor összekeveredtek náluk a hibajegyek, és nem tudják megállapítani, hogy mi az ami régi, és mi az ami új. Kvázi véletlenszerűen választják ki, hogy mivel foglalkoznak, és amíg a végére nem érnek, addig ez a mostani válaszidő várható (és még várhatóan hetekig tart, míg rendeződik a helyzet).
-
vnorbi
aktív tag
válasz
Freerider89 #9348 üzenetére
Amikor az automata kérdezett, akkor azt kérdezte, hogy a 80 ezer forintot HUF-ban, változtatás nélkül terhelje a kártyádra (ebben az esetben ha a mögöttes kártya is HUF-ra van állítva, és HUF egyenleged van rajta, akkor nincs devizakonverzió, 80-at terhel, 80-at kapsz). A másik lehetőség az volt, hogy az ATM átváltja a 80 ezer HUF-ot előbb GBP-re (neked rossz árfolyamon), és azt terheli a Curve-re. Aztán amikor a Curve-re megérkezett a GBP terhelés, de neked meg HUF-ra volt állítva a kártyád, ott volt még egy devizakonverzió, amit a Curve végzett (valószínűleg jóval barátibb árfolyamon, mint az ATM, de mégiscsak belementél egy újabb váltásba).
A ~7%-os különbség elég nagynak tűnik amúgy, nem tudom, hogy csak az ATM árfolyama okozta-e ezt, vagy lehet még mellett valami más is.
Amúgy a 200 fontos limit csak a devizaváltós pénzfelvételre vonatkozik. Ha úgy veszel fel pénzt, hogy a Curve-nek ne kelljen devizát váltani, akkor havi 10 darab van ingyen, amihez még számításba kell venni a napi ATM limitet, ami 74 ezer forintról indul új felhasználóként.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
KaiotEch #9333 üzenetére
Én is bő fél hónapja várok tőlük valamiféle reakcióra a 3DS-es hibával kapcsolatban, de semmi. A limites problémámra (hogy nem mutat semmit az app), meg bő 8 hónapja nem jön tőlük semmi.
Biztos azért kellett lecserélni a hibabejelentő rendszert, hogy ezek a hibák ne legyenek a szemünk előtt, és ne kelljen nekik se foglalkozni velük.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
zerodot #9211 üzenetére
Nekem az online fizetési problémámra többször is megírták, hogy az NFC-s fizetésnél az SCA miatt időnként kell a Chip & PIN, hogy újra működjön. Az összeghatár nem világos, az első e-mailben 100 GBP egyszeri vagy 500 GBP összegzett költés után kell, a második levelük szerint 150 GBP / 50 EUR egyszeri vagy 500 GBP/EUR összegzett a határ.
De van itt egy publikus összefoglaló is erről.
Az online fizetési problémámat elvileg sikerült felsőbb szintre továbbküldeni a supportnak miután már 5-en írogattak haszontalan sablon leveleket (gyakran teljesen másról), és jeleztem, hogy ebből lassan elég lesz, haladjunk tovább.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
marquuard #9164 üzenetére
Ha nem kaptál bizonylatot a termináltól az elutasításról (ez lenne a legjobb), akkor is írhatsz a Curve ügyfélszolgálatnak, hogy nézzenek utána. Ha valamiért nem intéznék el a visszatérítést, akkor marad a chargeback indítása az OTP-nél.
Ha még bármelyik oldalon függőben van a tranzakció (pending, előjegyzett kártyaforgalom, zárolt összeg...), akkor egyébként lehet, hogy csak várni kell, és automatikusan visszakapod a pénzed reklamálás nélkül is, ahogy ACE- írta.
-
vnorbi
aktív tag
A Curve e-money kibocsátó. Amikor használjuk a Curve kártyát, azzal a pénzünk a Curve-höz kerül, aminek ellenértékéül e-money-t bocsát ki, és ezzel fizeti ki az általunk vásárolt terméket. Csak ez nagyon gyorsan történik, és nem is nagyon van részletezve.
"What should you know about your Curve account?
...
How it works.
...
When you make a transaction using your Curve card, Curve (with your permission) loads funds from your selected payment card to Curve. This is done for you automatically by the Curve processing system (no hassle to you). The amount loaded will be the value of the transaction, plus any fees for that transaction (including for any Curve services provided).The loaded funds are used to issue e-money which is loaded onto your Curve e-money account and are then used to pay for the transaction made with your Curve card.
..." -
vnorbi
aktív tag
válasz
KaiotEch #9116 üzenetére
Jelezd a supportnak, hogy nem tudod lekérdezni a limitjeidet (az hiba, ha a táblázat tölt be, de néhányunknak még ennyi sincs, csak üres képernyő lassan már egy éve), meg rögtön kérd is a limitek megemelését. Jó eséllyel az éves limitből futottál ki, az szokott gyakori hiba lenni, hogy valami nagyon alacsony limit marad benn erre.
-
vnorbi
aktív tag
Kezdek rájönni, hogy mi lehet az ok, de a Curve supportot még győzködöm, mert egész más irányba akarnak terelni.
Először azzal jöttek, hogy azért nem megy az online fizetés, mert kell egy Chip & PIN tranzakció, és linkeltek egy olyan help cikket, amiben arról írnak, hogy mit kell csinálni, ha nem megy az NFC-s fizetés.
A második körben azzal jöttek, hogy a mögöttes kártyán van limit, amiatt utasítja el a Curve. Viszont ez nem igaz, ha a mögöttes kártyát használom közvetlenül, akkor eljut hozzá a tranzakció, de a Curve-ön keresztül használnám, akkor már a Curve elkaszálja, a mögöttes kártyáig nem jut el. És amúgy tényleg elég messze vagyok a mögöttes kártya limitétől.
Idő közben a Google Pay-es online fizetés is elromlott, 10 eurót még enged, 100-at már nem, de ez már a Google-nél elakad, a Curve-nél nincs nyoma.
Néztem a forintos terheléssel az Államkincstárnál, 100 ezer forint még átmegy a mögöttes kártyáig, 1 millió már elakad a Curve-nél.
Arra jutottam, hogy az lesz, amit a Revolut hibaüzenete is ír, a 3DS ellenőrzést nem támogatja a kártyámon a Curve. Úgy gondolom, ennek pedig az az oka, hogy nincs fizikai kártyám. Más esetben is feltűnt már, hogy valamilyen feature a fizikai kártya aktiválásához kötött, ezért feltételezem, hogy a 3DS bekapcsolása is függhet ettől.
De ha tévedek, akkor zárjuk ki ezt a lehetőséget: van olyan köztetek, akinek csak digitális Curve kártyája van, és online fizetéskor már működött neki a 3DS? Lassan egy éve használom a digitális kártyát, eddig soha nem volt vele 3DS hitelesítési kísérlet sem, és eddig elutasítás sem.
-
vnorbi
aktív tag
Revolut alól töröltem a Curve kártyát, újra felvenni pedig nem tudtam, mert már a 10 eurós minimum összeg is elbukott a 3DS miatt.
A Revolut support viszonylag gyorsan reagált, és bár sablon választ kaptam szerintem, de rávezetett egy megoldásra. Szerintük a Curve-vel kell ezt megbeszélnem, de addig is felsorolták az egyéb feltöltési módokat, amik közt ott a GPay, és a telefonomon véletlenül pont meg is volt a GPay alatt a Curve kártya (eredetileg csak az NFC-s fizetés miatt tettem be, ezért nem jutott eszembe), úgyhogy egy plusz szereplő beiktatásával végül sikerült a feltöltés.
Írok azért a Curve-nek is.
-
vnorbi
aktív tag
Revolut egyenleget szeretnék feltölteni Curve-val. Ez eddig működött, ma is végigment az első próbálkozás, amivel az árfolyamot ellenőriztem, de amikor raktam pénzt a mögöttes kártyára, akkor elbukott a feltöltés. Revolut szerint nem felelt meg a 3DS ellenőrzésnek a Curve (a Curve mögötti kártyához nem ért el a folyamat). A minimális 10 eurós feltöltés sem sikerül, ugyanezzel a hibával dobja el a Revolut.
Van ennek megoldására gyakorlat? Használ a Revolut-ból a Curve törlése, és újbóli hozzáadása? Vagy marad a support (Revolut vagy Curve support)?
-
vnorbi
aktív tag
Én itt nem tudok ilyet, de odaát az indexen van.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
pictigjis #8665 üzenetére
Én rendszeresen (havonta 1-2 alkalom) használom, és feltöltésenként változó, hogy éppen milyen devizájúnak ismeri fel a "magyar" bines kártyámat a Revolut (3-4 különböző pénznem váltogatja egymást). Eurót és forintot is szoktam róla tölteni, de olyan még nem volt, hogy ne kérdezett volna vissza a Revolut, hogy ő más pénzneműnek látja a kártyát, és erősítsem meg, hogy tényleg így akarom a feltöltést.
-
vnorbi
aktív tag
-
vnorbi
aktív tag
Nem a konkrét kérdésre válaszolok, azért off, de a szabályzat szerint nem 20 font jön, hanem első lépésben 5, aztán ha mindketten teljesítettétek a maradék feltételeket, akkor a teljesüléstől számított 14 napon belül még 15 font.
Amikor még csak az 5 fontos jutalom volt, és volt meghívottam, szerintem nem jött róla értesítés (e-mailek közt nem találom, notifokra meg nem emlékszem), csak a Curve Cash-en jelent meg az összeg a meghívottam rövidített nevével.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
pictigjis #8586 üzenetére
Aha. Nem megijeszteni akarlak, de amikor én kértem a limitemelést, akkor nálam is minden rendben volt elsőre a babrálás után, majd olyan két hét múlva szállt el Limits képernyő.
Az utolsó levélváltásunk januárban volt ezzel kapcsolatban, és a ticket azóta is nyitott, úgyhogy biztos ezerrel dolgoznak rajta
-
vnorbi
aktív tag
válasz
HunBade #8449 üzenetére
Mondok egy trükköt. Lekapcsolod a telefonon az internetet, belépsz a Curve appba, elmész a limitekig. Ilyenkor nem a "the callable returned a null value" hiba jön, hanem az internetre panaszkodik. Ha ezen a képernyőn maradsz, és közben bekapcsolod az internetet, akkor betölt az általános limit oldal. Nincs benne semmi újdonság, ez megnézhető az appon kívülről is, de legalább van egy kis sikerélmény, hogy nem üres képernyőt látsz
A tényleges limitjeidet meg megmondja a support (nem prioritás a hiba javítása, nem foglalkoznak vele a fejlesztők).
Amúgy az éves ATM limit 370 ezer forintról indult nálam, lehet, hogy mindenki így kezdi, és ezt sikerült elérned. Ha így van, a support fel tudja emelni.
De az is lehet, hogy az alap napi limit (74 ezer forint) van nálad, és azt lépnéd túl.
-
vnorbi
aktív tag
Nekem is volt egy olyan hónapom nemrég, amikor 550 eurót még költség nélkül váltott, pedig a szabályzat szerint 500-ig működhetett volna így. És nem kipörgött a korábbi tranzakció a limitből, mivel az egész 550 egy napon belül volt, bár több vásárlással. De nem alapozok erre, úgy használom, hogy az 500-at ne lépjem túl, így nem lesz meglepetés, ha egyszer elmúlik a "hiba".
-
vnorbi
aktív tag
válasz
Williamgrant #8407 üzenetére
A vázolt eset szerintem pont ilyen bizonyos feltétel alá esik:
Hétvégén vásárol valószínűleg a mögöttes kártya pénznemétől eltérő devizában, amihez a Curve váltja a pénzt, és a váltási árfolyamba 1,5% költséget épít a hétvége miatt.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
olizatriznyá #8403 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek a választ. Akkor marad az kis bizonytalanság, hogy ritkán ezek még mindig előfordulhatnak boltokban függetlenül a fizetés módjától.
-
vnorbi
aktív tag
Ezzel a problémával nyugodtan mehetsz a supporthoz, ennyi idő után nem normális az éves 10 ezer GBP-s éves limit.
Nálam 370 ezer forintról indult, aztán eltűnt, és amikor szóltam, hogy ez valami hiba lehet, hogy a napi és az éves limit is ugyanannyi, akkor helyrerakták, az éves limitet felvitték 7,4 millió forintra, a napit pedig 740 ezerre. Aztán nem sokkal később megint teljesen elromlott ez a lekérdező funkció az accountomnál, most már csak üzenetben tudom lekérni a limiteket, és abból azt látom, hogy a napi limitem azóta már bőven duplázódott (1,6 millió forint fölött volt az utolsó megkérdezéskor), így az éves limitem is fölötte lehet már a 10 millió forintnak (bár ezt csak tippelem, mert erre nem tértek ki az üzenetben).
Nagyjából fél éves az accountom, eddig összesen olyan 600 ezer forintnyi tranzakcióm volt, ezért mondom, hogy nálad valami beragadhatott a limiteknél.
-
vnorbi
aktív tag
Én úgy tudom, hogy ezt a limitet sehol nem lehet követni. Mondjuk az én accountommal semmilyen limitet nem látni, úgyhogy itt teljesen vakon vagyok (kérdezgethetem a supportot, és akkor elárulják, hogy ők mit látnak, de inkább számolom én).
Ma az árfolyam 361 és 363 közt mozgott. 358 úgy egy hete volt, úgyhogy ez valószínűleg nem egy beragadt árfolyam, hanem ebben már benne van díj is.
-
vnorbi
aktív tag
Szerintem itt csak pár forintos differencia lehet nagyobb tételnél is. Arra tippelek, hogy a kétszeres devizakonverzió miatt befigyelt egy lekerekítés a tized centeknél (például 5 forint 0,014 eurót ér, ezt lekerekítik 0,01-re, ami már csak 4 forint...) És ha a kerekítés a másik irányba billenti a végét, akkor 1-2 forinttal nagyobb összeg terhelődik.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
olizatriznyá #7974 üzenetére
Na, kipróbáltam ma egy Tescoban az NFC-s fizetést. Működött, jött notif a Curve-től és a Google-től is a vásárlásról, de Google Pay app hiányában csak a notif van (és abból egyszer megnézhetőek a pontos részletek is), utána már nem tudom előkeríteni a tranzakciót (Curve-ben persze látszik).
A https://pay.google.com oldalt nézve meg minden üres. A Fizetési módok alatt nem látszik, hogy fel van véve a Curve kártya, és a Tevékenységek is üres (írja is, hogy csak akkor lesz itt valami, ha használom a Google Pay appot).
Szóval nálam ez most működik (Samsung, Android 10).
-
vnorbi
aktív tag
válasz
olizatriznyá #7972 üzenetére
Mármint a gombbal hozzáadtad a kártyát, aztán a boltban a terminál meg azt mondja, hogy nem jó? Pénteken tervezem kipróbálni, úgyhogy lehet, hogy nem megy, csak a telefon állítja ezt.
-
vnorbi
aktív tag
Nálam a múlt héten az egyik Curve app frissítés után megjelent a Curve appban a Google Pay-hez adás lehetőség a kártya alatt. Ezt ma megcsináltam, és most már ott van a Google beállítások közt az Account services alatt a Google Pay (korábban nem volt ott). Ha ezt megnyitom, akkor a Curve kártya van ott, és állítólag alkalmas NFC-s fizetésre, de még nem próbáltam.
Magyar (ukrán) bines kártyám van, a telefont is magyar címmel regisztrált Google accounttal használom.
-
vnorbi
aktív tag
Az idézett rész a pénz felvételének lehetséges díja speciálisan hitelkártyákra, de mivel a vázolt esetben pénzváltást is csinál a Curve, annak külön díja van 200 font fölött, és ez a limit nem naptári hónapban számolódik, hanem 30 napos kifutással gördülő hónappal. Hétvégén meg van még plusz költség.
Blue
Fee free currency conversion up to up to €200 per rolling 30-day period. Thereafter, we will charge a currency conversion fee of the greater of 2% or €2 over the standard exchange rate. -
vnorbi
aktív tag
válasz
pictigjis #7154 üzenetére
A privát banki ügyfelek ilyenek, eleve nagyon sok pénzt kell a banknál tartani, hogy ilyen státuszba kerüljön valaki.
A hirtelenséget és a kapkodást amúgy jól mutatja, hogy a január 2-től hatályos hirdetményt három lépésben sikerült a jelenlegi formájában összerakniuk, amik közül a második a leginkább informatív, de ez kb fél napig lehetett kinn az oldalon, aztán felülírták a mostanival, amiben már nincsenek meg a változáskiemelések és a változásokat összefoglaló bevezetés.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Nem várt platformon a OnePlus Nord 5
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Tőzsde és gazdaság
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iPhone topik
- Milyen házat vegyek?
- Proxmox VE
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 2in1 - i7-8G I 16GB I 256SSD I 13,3"FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gar
- Apple iPhone 12 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új és régi konzolok Okosítása/Softmodoloása, és Szoftveres szintű javítása - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- Csere-Beszámítás! Prémium vizhűtéses számítógép! I9 11900K / RTX 3090 / 64GB DDR4 / 1TB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged