Hirdetés
- iRiver: Prehistorik 2 - Retró Játékpercek! 1. rész
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Luck Dragon: Utazásra tervezve – Anker Zolo gallium-nitrid töltő
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- joghurt: frenda dsttöytoi
- Steven: Miért váltottam TV-ről projektorra?
- moongoose: Hajópadló (nem parketta) felújítása a realitások talaján maradva!
- hcl: Villanyórás okosóra számlap
-
LOGOUT
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
kapasz
tag
válasz
madagaszkar #11448 üzenetére
Chip + PIN, azaz bedugós tranzakcióval kell aktiválni bármely bankkártyát.
A Xiaomi Mi Band 6 jól működik Curve-vel és K&H-val is.
-
madagaszkar
tag
Sziasztok!
Azt szeretném még tőletek kérdezni, hogy Xiaomi Mi Band 6 NFC okoskarkötővel használja e még valaki rajtam kívül a CURVE kártyát?
Ha igen mik a tapasztalatok? Én így használom több mint 1 hete, nekem az első fizetésem elutasításra került, akkor még Revolut kártya volt mögötte és a Revolut zárolta a kártyáját, mert gyanúsnak ítéltek meg egy 19.000 Ft-os vásárlást. A zárolás feloldása után és miután igazoltam, hogy én végeztem a tranzakciót, a következő vásárlások már simán lezajlottak. Igaz utána már egy OTP-s kártyát is regisztráltam és felváltva vásároltam a kettőt váltogatva.
Pár napja csak úgy vásárolok, hogy az OTP-s a mögöttes kártya, de - lekopogom - eddig minden vásárlás probléma nélkül ment, kizárólag a MI Band-et használva.
Egyébként a fizikai kártyát még nem használtam vásárlásra, de itt korábban olvastam, hogy állítólag egy vásárlással vagy atm készpénzfelvétellel úgymond "aktíválni" kell? -
pictigjis
Topikgazda
válasz
madagaszkar #11445 üzenetére
bármelyik atm-nél, pin-csere menüpont
-
madagaszkar
tag
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy a fizikai Curve kártya pin kódját meg lehet e változtatni? Ha igen akkor hol és hogyan.
Köszönöm előre is a segítséget. -
Oliverda
félisten
válasz
pictigjis #11442 üzenetére
Szerintem ez inkább valami OTP-s probléma lesz, de, hogy bug vagy feature, azt nem tudom, habár a bankot ismerve inkább utóbbi. Mintha valamiért plasztikkártyával történő érintéses fizetésnek érzékelné a rendszerük a mobilos fizetéseket, ezért egy bizonyos összeg után már nem enged több tranzakciót az adott kártyával. Miután újratokenizálod, új kártyaszám generálódik, ezért működhet ismét.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Oliverda #11438 üzenetére
nahát, ma nekem is zsinórban kétszer elutasította a mobilos fizetést a gls-futár terminálja. bedugva működött. töröltem én is a kártyát, aztán újra digitalizáltam, a következő fizetés működött
sajnos, azzal számolni kell, hogy a curve-nél lehet szűk keresztmetszet a mobil (pláne az óra), valószínűleg soha nem is lesz teljesen hibátlan ez a szolgáltatás
-
Pharaoh
aktív tag
Hi!
Ha más nevére kiállított kártyát adok hozzá , abból lehet vmi gond? -
dredjudge84
őstag
Most hogy gondolkodtam, egyszer nálam is volt ilyen a postán, de másodjára sikerült. Kártya paypass kombó volt, mögötte CIB kártya.
-
Oliverda
félisten
válasz
tobias40 #11436 üzenetére
Nem tudom, de sanszos. Nekem is volt bő 1 hete ugyanazon a délutánon 2+1 Apple Pay-es elutasításom (iStyle és MM). Úgy rémlik, mindkettő OTP-s terminállal, 20k feletti összegekben, miközben a két hely között félúton simán kifizettem egy alig 1000 forintos összeget, ugyancsak OTP-s terminállal.
Végül chip+pinnel mindkét helyen simán rendeztem a számlát, és mivel az egyik tranzakcióval épp új telefont vettem, így kénytelen voltam újból tokenizálni a kártyákat. Azóta egy elutasításom sem volt.
-
dredjudge84
őstag
Tiszta szerencse hogy nálam mindig nálam van.
-
tobias40
veterán
válasz
Oliverda #11434 üzenetére
Mert ott otp-s terminálok vannak?
Ezeket lehet tudni hogy hol vannak még mert sztem ahol korábban szintén nem fogadta el az órás fizetést ott is az lehetett.(egy kis tüzép)
Akkor nem az összeggel van a gond?Már csak azért kérdem mert napi szinten tényleg sokat használom(5-10 alkalommal) és a 15000 alatti összegeket soha sehol nem utasították el.
Pedig járom az országot rendesen és nem válogatom meg hogy hol vásárolok. -
pictigjis
Topikgazda
-
tobias40
veterán
Ma akartam a Praktikerben fizetni a Curve kártyámmal kb. 25.000 ft-ot de nem engedte 2x sem.A mögé tett Revo kártyámmal egyből sikerült.
Mi lehet a gondja?
Ennyit ír az appban:"declined.try another card to complete the transaction" -
ACE-
addikt
válasz
dredjudge84 #11429 üzenetére
Pedig a Bank menti el, az eMag-nak és társainak is van egy Banki szerződése. Sosem a kereskedőnek adod meg a bankkártyaadatokat, hanem a banknak, pont úgy, mint amikor egy fizikai POS terminálon fizetsz a boltban... ott sem a Tesco-nak vagy a LIDL-nek adod meg a kártyaadatokat, hanem a POS terminál üzemeltetőjének.
Amikor elmentett adatokkal fizetsz, akkor a korábban megadott bankkártya adatokhoz társít egy felhasználót, és utána azért nem kell már semmit megadnod. Ennyi... hidd el, hogy nem onnan kerültek ki a kártyaadataid, ha egyáltalán kikerültek, és nem Te fizettél elő valamire, amit később idegennek könyveltél el. -
dredjudge84
őstag
Az érdekes, mert amikor úgy fizetek, hogy nincs elmentve a kártya, akkor a simple pay felületre irányít, ha elmentem, akkor meg semmit nem kell beírni, és azt se látom, hogy min megy keresztül a fizetés. A semmit pedig úgy értsd hogy még a cvc kódot se!
Egyébként meg szerintem nem így van amit írsz, mert ha bármilyen webshopon például Aliexpress eMAG satöbbi elmented a kártyaadatokat, akkor az bankba van elmentve? Nem hinném. Simán szar az applikáció, és lehet hogy betettek valami kémprogramot. Lásd vlc androidra.
-
ACE-
addikt
válasz
dredjudge84 #11427 üzenetére
Nem az applikációba mented hanem a szerződött bankba. Kizártnak tartom hogy onnan kerültek ki bankkártya adatok...
-
-
ACE-
addikt
Hát ezt nem hiszem el... Saját telefonomon talán helyre állt a GPay, viszont a feleségemén valami megakadt... per pillanat az app-ból nem tudom hozzáadni a kártyát, mert azt írja már hozzá van adva, pedig nincs... Ha a pay.google.com weboldalon adom hozzá, akkor megjelenik az app-ban, de szürke, nem lehet vele semmit csinálni, hogy a hozzáadás folyamatban van... vicc már ez az egész... Ráadásul a Xiaomi Pay-nél is valami hibaüzenetre fut...
-
tobias40
veterán
válasz
dredjudge84 #11422 üzenetére
Akkor neked marad a plasztik kártya,erről ennyit!
Sosem volt még lopásos tranakcióm,nyilván nem is szeretnék,gondolom ilyenkor a bank kifizeti a kárt ha nem minden hónapban történik ilyen az embernél.. -
válasz
dredjudge84 #11422 üzenetére
Na végre valaki, aki nem ment el minden információt a telóba. Már kezdtem azt hinni, hogy lassan egyedül vagyok a bolygón.
Mondjuk én semmilyen okos cumót nem használok a mobilon kívül. Meg is rendeltem Ali-ról az új alufólia sisakomat.
-
tobias40
veterán
válasz
dredjudge84 #11416 üzenetére
Vegyél olyan órát amivel tudsz fizetni és a probléma megoldva,remélem órát mindíg használsz!
Amióta így tettem nagyon kényelmessé és gyorsabbá tettem a fizetéseimet még akkor is ha a telefont vagy a bankártyát-pénztárcát otthon hagynám véletlenül.
Én egy Garmin Vivoactive4-et vettem de számtalan megoldás van,kinek mi tetszik! -
dredjudge84
őstag
válasz
Viktor0610 #11419 üzenetére
Offba is rakjuk.
Mindegy. Elengedem.
-
válasz
dredjudge84 #11418 üzenetére
De. De szemlátomást nem közelednek egymáshoz az álláspontok, plusz off is.
-
dredjudge84
őstag
válasz
Viktor0610 #11417 üzenetére
Miért? Nem lehet beszélgetni? Ez nem vita hogy moderálásra szorul.
-
Kérek mindenkit, lépjünk tovább!
Mások vagyunk (egyedi kis hópihék), fogadjuk el!
Köszi! -
dredjudge84
őstag
válasz
Williamgrant #11415 üzenetére
Ezt részben aláírom. Amúgy a telefonos topikokban mindenki rommá frissíti a telefont, ha nem jön hetente biztonsági frissítés már megy a nyavalygás. Én pedig nem nagyon frissítek mert azt tapasztaltam az eddigi készülékeknél, hogy a frissítés csak lassítja a rendszert, és az üzemidőt rontja. Ezen okból kifolyólag én nem mentek el kártyaadatokat sehova. Nekem többet ér a hosszú üzemidő és a sebesség. Egy kártyát meg elővenni a pénztárcából nem a világ, az mindig nálam van, igazolványok nélkül még a boltba se megyek le. Ha pedig online vásárolok akkor már fejből be tudom írni például a CIB bank internet kártya számát és kódjait.
-
válasz
dredjudge84 #11411 üzenetére
Maradjunk annyiban hogy mindenki másnak gyorsabb az nfc, te viszont egy egyedi kis hópihe vagy.
-
ACE-
addikt
-
zerodot
aktív tag
válasz
dredjudge84 #11411 üzenetére
...csak akkor még mindig a tárcádban van a kártya, nem a kezedben. Szóval kell még pár mozdulat, miközben a telefont már oda is érintetted. Arról nem is beszélve, hogy nagy valószínűséggel két kéz kell hozzá, míg a telefonhoz elég egy. Ezenkívül kártyánál limit felett a pin-t is be kell pötyögni a terminálon, míg a mobilt én már elővétel közben feloldom ujjlenyomattal.
Szerintem senkit nem zavar, hogy te konkrétan milyen módon fizetsz, de légyszi ne nézz már mindenkit hülyének aki nfc-t használ.
#11412 pictigjis:
Pedig ez egy szuper téma, mindenkit megfiatalít. Én legalábbis már teljesen az oviban érzem magam tőle... -
pictigjis
Topikgazda
válasz
dredjudge84 #11411 üzenetére
az esetek nagy reszeben nem viszek penztarcat sehova. mobilt viszont igen, szoval ezt a temat tenyleg ugorjuk mar at
-
dredjudge84
őstag
válasz
Viktor0610 #11410 üzenetére
Jó hát akkor úgy látszik csak én működik olyan furcsán, hogy egyik zsebben a telefon, másik zsebben a tárca, és mindegyiket csak egy mozdulat kiemelni.
-
válasz
dredjudge84 #11409 üzenetére
Ajj, ne már.
A telefon a zsebemben van, egy mozdulat a kártya meg a pénztárcában, ami a táskában, tehát biztosan több mozdulat.
De olyan is előfordult már néhányszor, hogy egyszerűen nem volt nálam más, csak a telefon. -
Oldman2
nagyúr
válasz
dredjudge84 #11400 üzenetére
Talán mert olyan bankkártyája van az illetőnek, amit közvetlen nem támogat a Google Pay, Curve-on keresztül meg igen?
-
zerodot
aktív tag
válasz
dredjudge84 #11405 üzenetére
Elfér, csak fizetéskor macerásabb előszedni, mint a mobilt, ami eleve kéznél van.
-
dredjudge84
őstag
Oké meggyőztetek már csak egy kérdés. Az egy szem bankkártya nem fér el senkinek a tárcájába az igazolványok mellett?
Nekem kifejezetten tetszik a dizájn is, úgyhogy én szeretek vele fizetni.
-
zerodot
aktív tag
válasz
dredjudge84 #11400 üzenetére
Millió oka lehet. A fenti válaszok mellé még kettő:
- GBIT
- összes tranzakciómat egy helyen látom, plusz a Curve tx history keresője/filtere elég jól használható -
Somatom
veterán
válasz
dredjudge84 #11400 üzenetére
Telóval, órával is lehet így fizetni, ami kényelmes. Ezért adtam hozzá a Gpay -hez. Kicsit visszaolvasva láthatod a 70-30 arányt. Ezért használom a Curve -ön keresztül a többi kártyát. Sztem elég logikus.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
dredjudge84 #11400 üzenetére
Nem minden kártyát lehet hozzáadni a Google Pay-hez. Például az OTP is ellenáll, az ő kártyái nem mennek be GPay alá (a saját megoldásukkal (Simple) nekem volt problémám, úgyhogy inkább Curve + GPay).
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell Latitude E6320 notebook eladó
- 118 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4070 - UK billentyűzet
- LG 24GQ50F-B - 24" VA / 1920x1080 FHD / 165Hz 1ms / AMD FreeSync Premium / Adaptive Sync / HDR 10
- Fujitsu USB Port Replicator PR09 docking station (1x5K vagy 2x4K felbontás) (DisplayLink)
- Samsung Galaxy A15, 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest