Hirdetés
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Digitális Állampolgárság Program
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
-
LOGOUT.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #57790 üzenetére
Haveromnak volt E92 320d, én is tudom h megyeget, keveset fogyaszt, de a hangja pocsék sajna, és ő is mindig inkább lesajnálva érezte magát h "csak" 20d-je van, hiába tökéletes menetdinamikailag és nem feltétlen kéne több kakaó az utakra.
Papa-Het:
Ha ilyen "erős" Accord-od van, akkor esélyesen nem igazán éreznél különbséget egy 20d-vel. Szerintem még egy 325i-vel sem (218ló), csak hangzásban.
Vehetsz 30i-t, de mindig 35i-re fogsz vágyódni, ahogy vehetsz 30d-t is (meg 25d-t is, itt még 6hengeres), de mindig 35d-re fogsz vágyódni.
35i/35d esetén pedig mondhatnám h vágyódnál egy M3-as után, de annak olyan fenntartási költségei lennének, hogy annyira már biztosan nem vagy a saját pénztárcád ellensége.
Fenntartásügyileg egy 35i/35d annyira minimálisan drágább (+1 turbó, nagyobb fékek és talán ennyi), hogy szerintem ésszerűbb választások, főleg 2. autónak.A 35i/35d esetén még project-autó is válhat belőle, mert a 35i-k azt hiszem 500 lóerő környékére, a 35d-k pedig 400-450 lóerősre átalakíthatóak.
A hosszú távú autómegtartással én is úgy voltam, hogy sosem adom el a 0km-esen vett E93 330d-met, aztán csak eladtam... Változik a világ
-
Papa-Het
aktív tag
Nem említettem M47-et. N47 és M57-ről tettem említést szerintem
@chess001 fiatalabb bódésat szeretnék jóval. Z4 30i közel duplája a keretemnek.@H.Ezredes Szerintem 30d vagy 25d lesz a vége szerintem
-
CharlieDrop
veterán
-
Papa-Het
aktív tag
válasz CharlieDrop #57794 üzenetére
Eszem ágában sincs hasonlítani a kettőt Egyedül a neten, fórumokon, TC 20 motor amit kerülj el írás alapján ítélem meg az N47-es motort. Nincs személyes tapasztalatom, csak a 184-es lovassal 2013-ból. Biztos jó a honda dízele is, azt csak hallani volt szerencsém, nekem 2,4 szívó van (189 le). Nyilván megvan mindkettőnek a maga előnye, a hátrányával együtt. Nem vitát szeretnék szítani hogy melyik a jobb. Szeretnék egy vagány autót a műszer mellé, ennyi.
-
Papa-Het
aktív tag
válasz H.Ezredes #57792 üzenetére
helló,
a keret az kb 2,2m - 2,6m között lesz jövőre. 20d-től félek kicsit a kiszámíthatatlansága miatt, habár ezek a legolcsóbbak a piacon és mivel második autó lenne, fene tudja... nem volt dolgom dízellel, mostanim szívó benzin, de inkább azt mondanám, amelyiket találok jobb állapotban, és belefér a keretbe, az lesz. Ha elég semmitmondó válaszra sikerült, bocsánat.
Vissza fogok keresni, és begyűjtök minden infót!
[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
válasz Papa-Het #57788 üzenetére
Ha visszakeresel a nevemre rengeteg hozzászólást írtam ezekkel a motorokkal és karbantartásaikkal. Minden lényeges dolgot leírtam. Ha van konkrét kiszemelt annak az átvizsgálásában is tudunk segíteni. Érdemes lenne tudni mekkora összeget szánsz a vásárlásra. És lényeges lenne tudni,hogy pontosan mit szeretnél mert,hogy 20D 25i 30i 30D-t írsz úgy elég tág.... M57-en is kell vezérlést cserélni ~250E Km után mindenképpen ajánlott. Nem mind1,hogy volt karban tartva eddig illetve,hogy volt használva lehet egy 400E Km-es autó is patent állapotban és egy 200E Km-es meg lefingott állapotban. A Km nem feltétlen mérvadó inkább az állapot a lényeg. Futómű úgy gyenge pont,hogy ha benne van a Km és a kor akkor foglalkozni kell vele biztosan. CCC ritkábban ha be az E90-en E60-ba főleg PRE LCI-be jellemző. A ZF váltók nagyon jók főleg ha rendszeresen karban vannak tartva.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Papa-Het
aktív tag
Nagyon köszi a gyors választ.
Pont ezért is számolok második utóként vele, mert jó, BMW fórumban vagyok most, de a japánnal lényegesen kevesebb baj tud lenni - ezzel még ami nekem van 7gen accord szívó benzin - és a BMW mindig is izgatott, és izgalmas a maga nyűgjével, de nem fő autónak. Így viszont hogy van egy, bátrabban vágnék bele.
Ez a lánccsere para ugyanúgy igaz az M57-re is egyébként? Valóban, 6 henger alá nem szívesen mennék, mert na, csak sor6... annak meg csak megvan az íze. Az valóban igaz, hogy bármelyik is lesz, időzített bomba. Garázsban elfér ha éppen nem megy, és hajtom a japót.
A mostanim az első autóm, és nem szándékozom eladni. Bennem van egy ilyen dac, lehet más embernek hülyeségként hangzik, de képes vagyok megszeretni az autót és ha már annyi lóvét belefeccöltem és időt, akkor soha nem adom el, még akkor se ha sokba van. A ráköltött pénz soha nem jön vissza, akár tuning, akár javítás. Ezért is mondom a haverjaimnak amikor szóba kerül másik autó, hogy nem helyette, hanem mellé.
Mindenképpen olyat tervezek venni, nézni, amin már volt lánccsere és papír is van róla pontos km óra állással. Az olajcsere periódus az tényleg 15-20 ezer között van vagy nem baj az ha 10 ezrenként kapna újat? -
BeZol
őstag
válasz Papa-Het #57788 üzenetére
Röviden tömören:
Bármelyiket is veszed, tudsz orosz-rulettezni h mindig épp azt javítod rajta ami elromlik, és így használod 2. autóként x ideig, csak hát esélyesen mindenki más is így használta előtted
VAGY
Hosszabb időre tervezel és kvázi minden elöregedett, hamarosan elromló és/vagy időzített bomba alkatrészt cserélsz, akkor számolj 2m Ft tartalékkal, de utána további 150ezer km-en belül nehogy eladdMivel 2. autó és élményautó, ezért 6hengeres motor alá ne menj kérlek, megvétel előtt pedig hozzáértő szakemberrel MINDENKÉPP nézesd meg, mint pl. H.Ezredes.
Ezek után lehet a hibalistát nézegetve tudni a kiszemelt autók közötti különbséget.
-
Papa-Het
aktív tag
Hello mindenki.
3-as kópé bömbölőt nézegetek az e92 sorozatból. Totál második autónak keresek vagy vegyes felhasználásban max évi 15k - 18k km-re mert van egy accordom ami ugyan 300k fölött jár, de az egy igásló és csak megy...
Szóval, a kérdésem első sorban az lenne, hogy dízelt mennyire érné meg évi 15k futásra? Napi ingázásra használom a 2.4-es benzines accordot is, igaz, csak rövid távokra sajnos (max 30km per nap). Ami a motorpalettát illeti a kópénál, azt már tudom hogy a 320d/177 lovas nem éppen a legjobb választás a lánc miatt. Ide az lenne a kérdésem, hogy ha megvolt a lánccsere előző tulaj által, akkor azt továbbra is cserélgetni kell mondjuk 100k-200k után, vagy olyankor a lánc is változik, vagy ugyanúgy bicikliláncot tesznek bele és a szakadás fennáll? 330xd/330xi van még képben, de dízelből az M57-es kódú mert ha jól tudom az a világból is kimegy minden probléma nélkül, illetve ezen még elől van a lánc. Viszont a 30i már N53-as ami ha minden igaz közvetlen-befecskendezéses rendszerű és szeret lehalni. Ezek mennyire javíthatók adott esetben saját garázsban, vagy szakszerviz kell hozzá? A hondán is én javítom amit tudok, kivéve a futóművet mert ott nincs csáposom sajnos... szóval nem áll messze tőlem a szerelgetés. 25i is csábító, habár annál a magas olajfogyasztás amiről tudok. Ha véletlen navisat sikerül kifogni, ott a CCC modul szeret lehalni? Vagy csak e60-ra jellemző?Totál gyáriban gondolkozom, semmi re-map, semmi chip tuning nem kell hogy legyen rajta.
Futómű mennyire gyenge pont, vagy rohadás jellemző rájuk? Automata váltó megkotlik? A futás az engem annyit nem zavar igazából, inkább legyen őszinte 400k benne mint tekert 200k...
[ Szerkesztve ]
-
bucihost
senior tag
Sziasztok! Az alany egy 97' E36 compact. 26-án este lefejelt egy vaddisznó. Tegnap 95%-osan helyre lett állítva a gépezet, viszont a hátsó díszléc (jobb oldal) az istenért nem akar a helyére vissza menni. Nem kattan be a patent. (Minimálisan repedt a díszléc belseje, lehet emiatt nem megy vissza.) Van ennek valami speciális módszere, hogyan kellene vissza tenni? Vagy csak simán vissza pattan a bolha és kész?
-
Anaren91
senior tag
válasz Gézengúz #57782 üzenetére
Egy emelőm van csak, de így belegondolva jah a másig oldal teljesen le volt nyomva, jó hogy feszült De nem szpok vele itthon, a szerelő srác akihez hordom a kocsit seperc alatt olcsón kicseréli. Annyira nem sürgős, csak megelőzés céljából cserélném, mert bal oldalt kiszakadt már a gumi. És videó alapján egyszerűnek tűnt
#57784 Zola007
Hát igen ezt sejtettem De néztem többet videót is, amiket otthon csináltak, mindenhol könnyen kijött nem gondoltam volna, hogy ennyit fogok szívni veleMSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Zola007
veterán
válasz Anaren91 #57778 üzenetére
(1) ha megfigyeled, autodoc-on szinte új kocsikat szerel a srác
(2) ki tudja hányszor vették fel, mire ilyen simán ment.Az sosincs odaírva, "hogy mi ezzel szoptunk amúgy 2 órát ezért a 3 perc anyagért"
Mint a filmeknél a bakik.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gézengúz #57782 üzenetére
Otthon stabpálca cserénél, csak az egyik oldalt felbakolva én palackos emelővel tehermentesítettem, talán a kormány gömbfejnél fogva. Off típus, de a MacPherson az is. Szóval ha van kéznél pár tégla vagy fadarab, szerintem érdemes nekifutni mégegyszer
[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
válasz Gézengúz #57779 üzenetére
Nem tudom mire gondolsz. Letekertem a két anyát, és megpróbáltam egyszerűen kihúzni a helyéről mint a linkelt videóban. Csak éppen a fenti menetes szár az lefelé konyult, nem lehetett kihúzni a lyukból, az alsó meg felelé kapott bele a lyukba...
Megnéztem vagy 3-4 különböző videót amúgy, mindenhol kerék le, két anya le, és könnyen ki kellene csusszannia. Na az enyémet szerintem csak a flex hozza majd ki.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz Gézengúz #57776 üzenetére
Pár DIY alatt már rájöttem arra, hogy ha megnézel valamit youtubeon, és a végén úgy vagy vele, hogy ez easy, akkor olyat fogsz vele szpni, hogy nem igaz Jobb oldali lámpám már volt szét szedve. Biztos nem lehetett egyszerű, mert szét van barmolva. Nade mondom szétszedem én is még1x mert párásodott. Szélvédő ragasztóval rakták össze, az istenért nem jött szét pedig mindent probáltam. Lehet amúgy venni új búrát, de én biztos nem esek neki szétszedni még egyszer az tuti
Ma megnéztem youtubeon stabpálca csere. 2 csavar tartja, kerék le, csavarok ki, pálca ki, új be és kész. Olyan szptam vele akna és csápos nélkül, hogy na, és ez még csak az alsó csavar kivétele volt... A pálcát ki se tudtam venni, mert bele van feszülve teljesen a két lyukba... Visszaraktam a 2 anyát, januárban elviszem inkább a sráchoz aki szokta csinálni a kocsim..
[link] És amúgy youtube alapján csak ennyi... Csak éppen még kalapács sem hozta ki nekem se az alját se a tetejét a pálcának XD[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Gézengúz
addikt
válasz CharlieDrop #57775 üzenetére
-
CharlieDrop
veterán
válasz FIREBLADE78 #57772 üzenetére
nem jellemző. Ezeket már nem csak úgy cserélgeted, már egy e36 búra is úgy jött, le hogy sütőbe raktad, az e90 lámpám felújítását meg senki sem vállalta az országban...
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Chris0321
addikt
válasz FIREBLADE78 #57772 üzenetére
Biztos lehet hozzá venni búrát de én is inkább felpolíroztattam. Azóta is tökéletes, pedig lassan két éve csinálták.
-
Anaren91
senior tag
Egész tegnapi napot azzal töltöttem, hogy felcsiszoljam a két fényszórómat
Egész jól sikerült a csiszolás. Aztán jól elkrtam a lakkozást, az egyik megfolyt, a másik meg tiszta narancs lett... úgyhogy most elvittem egy sráchoz, aki holnapra újracsiszolja és lelakkozza rendesen... Tanúlság: Aki nem tud úszni, ne másszon fára, mert elüti a villamos...
Holnapra elvileg mejön a két műanyag keret is az aljára, mert mind a kettő el van törve...
Ma meg megjött a két stabpálca szal azzal fogok szórakozniMSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
whitezo88
nagyúr
válasz CharlieDrop #57769 üzenetére
attól még örök tény marad, hogy ne lepődjön meg valaki, aki eredeti ára nyolcadáért-tizedéért vesz autót, akkor annyival többet kell karbantartásra adni. E60akat 10-15% áron lehet kapni mint ami volt. Épp tegnap néztem, M5 mai ára 36M forint, plusz extra. És ezeket nem alappal veszik, hanem akkor már Individual, sportkipuf és már 40M+. V10 M5 ára 7-8M ft. Motorgenerál, váltócsere és még mindig sehol sincs az ember eredetihez képest. Elképesztően veszítik az árukat az autók, de az alkatrész nem. Ami nekem van új ára Eurotax szerint 14Mft. Áruk most 2-2,5Mft. F10esek még jobban tartják de az is lejtőn van már. E60 és felette legalább előny hogy nem rohad szét alattad közbe mialatt próbálod rendben tartani.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gsx-rr #57756 üzenetére
Sok mai autó vezérműszíj szettje 150-200k km körül cserés, év mondjuk változó, de jópár típusnál 10 évig is elmennek (pl PSA dízelek) A kellemetlen része, ami miatt szerintem sokszor meglepődnek, az a több munkaóra a szokásos elrendezéshez képest. Nade ha cserélni kell, akkor nincs mese bár vissza lehet térni a jó öreg nyomórúdhoz is, csak többet fog enni, ha ugyanannyi ló kell
[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
válasz H.Ezredes #57766 üzenetére
Am ezek a dolgok csak kb a szegényebb országokban élőket érdeklik. 5 év 200k km pl egy új autó ahogy írod. Azokat akik újonnan megveszik bőven kiszolgálja, utánna állatlában úgyis cserélik, az meg hogy utánna aki használtan megveszi mennyit fog rá költeni, meg szívni vele se a gyártót se az előző tulajt nem érdekli. Első tulaj garancia alatt elviszi kötelező szervizekre, nincs vele gondja. Az aki használtam megveszi meg majd szpik a 30k km-es olajcserével futott vackokkal. Gyártónak abból van pénze, hogy évről évre eladja az új autókat, nem abból hogy Józsigyerek megveszi a 20 éves, Lakatos Brendon által leharcold e60-at.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
H.Ezredes
őstag
válasz Newlachka #57762 üzenetére
Én ha a sajátom lenne azon a motoron nem cserélnék vezérlést 220E Km-nél. Talán esetleg 300E km környékén elgondolkodnék ( de inkább akkor sem... )
#57764 Ylgram1
20 éve??? Pl M5 M3....
Benzinesekből ma a turbós motorok azok amikben cserélni kell.... 20 éve egy 6 hengeres 30D tudott annyit mint 10 éve egy 4 hengeres 20D akkor miről beszélünk ? 20 éve BMW-be nem is volt DPF-se így nem is volt ez probléma..... 30 éve a 750 tudott V12 5L-ből 300Le-t a 35i 2006-ban fele annyi hengerrel és majdnem fele akkora hengerűrtartalom mellett tudja ugyan azt.... Ma már a 2L 35i tudja ugyan úgy a 306Le-t.... A másik dolog erőltetik az 5W30-as olajakat meg kitolt olajcseréket. Nem csoda,hogy ezek pluszba hozzájárulnak ahhoz,hogy hamarabb elkopjanak a dolgok meg hát a magas fordulat is. Dízelnél manapság nem ritka az akár 5-5500-as fordulat ami régen nagyon nem volt jellemző.... Definiáld kérlek amúgy,hogy mi az élettartam ? Mert az élettartam az új autóknál ~5év ~150-200E Km-t ezt meg tapasztalataim alapján tudják is sőt az újabbak jobbak is kicsit.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Anaren91
senior tag
válasz Ylgram1 #57764 üzenetére
Régi Suzuki Swiftet tudom ajánlani Pont kölcsönkértem nagyapámtól, és alattam szakadt el a szíj. Semmi baja nem lett a motornak, kapott egy új szíjat és megy ugyan úgy Keveset fogyaszt nem kell rá költeni, mert hamarabb lerohad a kasztni, mint hogy valamit cserélni kellene.
De amúgy ami mozog az kopik... Naiv elvárás lenne, hogy ha egy autóban láncos vezérlés van akkor azt az életbe ne keljen cserélni. Egy szaros biciklin is cserélni kell a láncot, és közel nem éri akkora behatás mint egy 200+ lóerős kocsiban...[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Ylgram1
tag
Srácok!
Nem azzal van a gond, hogy költeni kell egy öreg autóra, hanem, hogy olyan dolgokra kell, ami 20 éve ismeretlen volt. A lánc azért került be, hogy ne kelljen a szijjal szarakodni. (Most rizikósabb, mint egy szíj). 20 éve ki hallott olyat, hogy csapágyakat kell cserélni egy motorban??? Lehet, hogy a dízel a regeneráció miatt higítja az olajat, de a benzinesekben is u.ez a gond.
Illetve természetesen mindent rá lehet kenni a bonyolultságra, meg a környezetvédelemre, de akkor ne kerüljön egy új autó 15-20 m Ft-ba!Nem vita indítónak szántam az írást, csak a saját csalódottságomnak adtam hangot.
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
H.Ezredes
őstag
válasz Ylgram1 #57755 üzenetére
Nem így van ahogy írod..... Pl M57-nél 2005-től ( alublokk D3-D5 ) lehet tudni,hogy vezérlést kell cserélni !!!!!! Ez cirka 15 év !!! Aki ez alatt nem fogja fel,hogy ki kell cserélni 2020 év végén 2021 elején azzal lehet a probléma. Aki kicseréli miért megy gond nélkül ???????? M57 esetében 250E Km-nél lecserélni akkor probléma ?????????? Vagy aki elment 300E Km-t és még nem szakadt el akkor lecseréli először az akkora dráma ?????? Szíjas motoron ezalatt 2x is lecseréled... Másik N47-N57-nél is tudni lehet,hogy LE KELL CSERÉLNI 2007-óta van jelent ez a motor !!! Az első generációs N47 177Le abból is az A-s blokkok közül nem 1 el-el repedt a C-sek szerettek leginkább szakadni ha nem cserélték ki. De annyi a titok,hogy 150E Km után le kell cserélni.... N47N 184Le viszont egy jobb konstrukció ott 150-200E Km között illik / kell cserélni ami nem hiszem el,hogy vállalhatatlan dolog.... N57-nél pedig szintén 200-250E Km között kell cserélni a csapágyakkal együtt. Mivel DPF-el van szerelve és állandó regeneráció van ezért jobban kopik a lánc és a csapágy is mivel gázolj kerül a motorolajba. Így nem meglepő módon nem ken megfelelően az olaj.... Persze,hogy cserélni kell.... A másik pedig az,hogy változtattak idővel is. Mi régóta csak Tritan láncot rakunk be amivel hosszabb az élettartama, de már a BMW-be is csak ezt a fajtát lehet venni.
Nem gondolnám,hogy vállalhatatlan dolgok ezek akinek pedig nem fér bele egy vezérlés lecserélése ( annak a költsége ) az nem vegyen ilyen BMW-t mert ahhoz,hogy jó legyen ki kell cserélni ezeket. De a vezérlés csak a jéghegy csúcsa hiszen van ott még 100 másik dolog amit rendben kell tartani. Pl csapágyak szívósor , hengerfej szívócsatorna. Hűtők takarítása turbó szíjtárcsa vízpumpa automata váltó olaj csere befecskendező rendszer stb stb.... Szóval ha valaki vesz egy ilyen modern autót ami tele van elektronikával kipufogógáz utókezelő rendszerrel modern EGR-el ami mellett legyen erős fogyasszon jól melegedjen be gyorsan és ne is szennyezze a környezetet( és még legyen karbantartás mentes is ????????????? ) az ne csodálkozzon egy HASZNÁLT 5-10-15 éves autónál,hogy ezekkel foglalkozni kell
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Gsx-rr
veterán
válasz CharlieDrop #57759 üzenetére
60-100.000 kozott
-
whitezo88
nagyúr
válasz Gsx-rr #57756 üzenetére
Nagyon régóta nem szíjasak a BMW-k, és ott mindig is nyilvánvaló volt hogy rendszeresen cserélni kell. De a láncosok elvileg "lifetime" életűek, működött is, aztán a 2000es évek derekán ez se volt igaz. Amíg egy vasblokkos M57 nem szakad, még 35d se tudtommal, alublokkosnak már max 300nál gyakran vége. Nekem 250 ezernél már majdnem teljesen kint volt a patron. Ezredes autójában is szakadt az előző tulajánál. N47/57 még hamarabb szokott. Pedig ugyanaz a motor az előző esetben, ugyanaz a lánc meg vezérlés, de mégse. Én is sokat olvasgattam, de nem találni pontos írást, miért van ez, hogy motormodell revízió alatt így változik, nem kellett az N57ig várni.
[ Szerkesztve ]
-
Ylgram1
tag
válasz whitezo88 #57754 üzenetére
Szerencséd volt!
Azért ez valahol szégyenteljes dolog, hogy egy pémium márka ennyit nem ad magára!
150-200ekm-t bírnak a láncok? Uraim, egyre jobb anyagminőséggel és gyártástechnológiával rendelkezünk és a kimenet pedig az egyre szarabb termék?
Mindig is BMW-s voltam, de az utóbbi 10 évben nagyon megingott hitem a márkában és ezzel együtt a modern autogyártásban is.whitezo88 az a legrosszabb, hogy amire kicserélték a láncodat, az sem egy újabb revízió, hogy bocsika ezt benéztük, hanem ugyan az a szar, méregdrágán!
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
whitezo88
nagyúr
Hopp, újabb szomorú példa a 197 lovas e60 25d szakadására. Szerencsére még időben cseréltem H Ezredes tanácsára. Nem olcsó de jóval olcsóbb mint rendberakni ha szakad... [kép]
-
Anaren91
senior tag
25d vagy 25i alatt nem nagyon nézelődnék. Ha elég a kis motor nézelődj szerintem olcsóbban fentartható autómárkában. Nehéz a kasztni, ahhoz, élvezhetően lehessen vele autózni nem árt bele a nagyobb motor. 4 hengeresek amúgy se tartoznak a megbízható kategóriába. Na meg ha késpbb el akarod adni majd, ezek a kis motorosok szart nem fognak érni már.
Bár mondjuk, ez lehet hogy csak az én felfogásom, de nekem a BMW mindig is sport szedán volt, a kis motor elveszi ezt a varázsát, és csak egy kötséges nagy lomha valami marad... Ha már költeni kell rá, legalább menjen, ha úgy akarom.MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Puma K
nagyúr
Úgy kezd a vásárlást, hogy az autó teljes vételárán felül még _legalább_ az autó árának a fele legyen hozzáférhető közelségben és az se rázzon meg ha még ezen az összegen felül rá kell dobni 200-300k Ft-ot.
Hasonlóképpen terveztem mint te.
Legyen autó amivel munkába tudok járni (azaz minimum napi ~32 km), olyan 10.000 km-t fogok menni évente és ha el akarok-akarunk ugrani-menni valahova akkor akár irány az ország másik fele. Esetleg tengerpart...
Ha megveszem, akkor az ismert hibáival együtt is érje meg az autó a vásárlást.
A gyakorlatban úgy néz ki, hogy az 1 év alatt mióta megvan az autó 10.000 km-es olajcsere periódus mellett 2. alkalommal voltam már a szerelőnél, mert beleszaladt több mint 20.000 km.
Egyszerűen jó vele menni és menet közben nem csak a sebességet máshogy érzékeled de a megtett út sem tűnik annyinak mint amennyi valójában.
Mióta nálam van azóta ezek lettek cserélve ami eszembe jutott:
- teljes fékbetét, féktárcsa csere TRW-re
- 2x volt cserélve motorolaj olaj, olajszűrő, pollenszűrő
- 1x volt cserélve a difiolaj
- csak az utastérből lehetett nyitni a csomagtartót ez egy kis elektronikai masszást igényelt az autón
- összes lengőkar cserélve, és a hátsó 2 rugó, mert a bal hátsó törött volt mikor vettem az autót
- bal hátsó ablakemelő motor csere, mert nem működöttAz utastér fűtéséért felelős ventilátort kell majd cserélni, mert automatán hagyva ciripel. Adott-fix fordulaton kergetve meg csak úthibáknak megfelelően és emelkedő vagy lejtő függvényében nyikkan meg... ez egy napos és egész műszerfal beontását igénylő mutatvány lesz jövőre.
Aztán van még rajta egy kis lakatolni és fényezni való és egyben van az autó.
Hibakód nincs benne.Jah igen... és akiről szó volt ő egy E39 520i (170le), 2001-es FC-es.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
CharlieDrop
veterán
jó vétel
nagyon szubjektív. e91-em volt ugyanezzel a motorral. Maga az M47 nem rossz konstrukció, de ha el volt hanyagolva előtted, akkor költhetsz rá rendesen. Én megtettem, rálapátoltam nem kevés pénzt. Ezt vedd figyelembe. Amúgy egész strapa kis gép tud lenni.
18i-t passzolom, de szerintem ahhoz hogy rendesen menjen túl nehéz az e90... a motor nyűgökről nem beszélve.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Chris0321
addikt
Ekkora futásteljesítmény mellett én inkább a benzines felé hajlanék. Az e90-nél tudtommal csak a 325i-től 6 hengeres, a kisebbekben ugyan az a 4 hengeres motor van. A 4 hengeres benzin motorról nem tudok nyilatkozni, nekem e46-om van és azt is sokan használják a rosszabbik N-es motorral és van aki meg van vele elégedve.
-
olle
senior tag
válasz Chris0321 #57748 üzenetére
Néha bejárni dolgozni oda-vissza 20km. Illetve eljutni az ország különböző pontjaira kikapcsolódni. Ha nem indokolt nem ülök autóba. Évi 10.000 km kb. Mindenképp automata kell.
ASUS ROG Strix B650E-F Gaming. AMD Ryzen 9 7900X (OC) 5.5 Ghz. AMD Radeon™ RX 6950 XT Phantom Gaming 16GB OC
-
Chris0321
addikt
Hello.
Én először is eldönteném, hogy dízelt vagy benzinest akarnék-e venni. Alacsony éves futásteljesítmény mellé a dízel felesleges, ahogy városi vagy rövid távú használatra is mert nem tesz jót a motornak.
Ha ezt eldöntötted utána már lehet nézelődni, hogy melyik lenne a jobb választás. Az, hogy egy autóban 350-450.000 km van még nem feltétlen probléma főleg ha rendesen karban volt tartva. -
olle
senior tag
Üdvözletem uraim.
Érdeklődnék hogy 320D (E90) M47/T2 2005-ös gyártás. 450.000km-el mennyire lehet jó vétel? Vagy mire kéne figyelni. Az ársáv ahol nézelődök mind ilyen 350-400.000 km a futásteljesítmény. Van 1-2 db 200-255.000 km-el (se egy rendszám se egy alvázszám) de azokat én fenntartásokkal kezelem. Lehet hogy azok is ilyen 400+ ot futottak? (okosítva) lettek.
Szerk.
318i lenne még árban csak ott az N47 es motor van. (Csak rosszat olvasni róla) mennyire igaz hogy sz@r?Mi volna a helyes irány?
Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
ASUS ROG Strix B650E-F Gaming. AMD Ryzen 9 7900X (OC) 5.5 Ghz. AMD Radeon™ RX 6950 XT Phantom Gaming 16GB OC
-
Anaren91
senior tag
H.Ezredes
Még jóval korábban tettél fel képet vagy a saját vagy valamelyik ismerősöd gyári Intercooler cseréjéről egy nagyobbra. Megkérdezhetem, hogy honnan rendeltétek? Mindenhol csak a Wagnert látom, 300-at viszont sokallok érte... MTC-t néztem Angol ebayen fele áron, de ha itthon lehetne valahol venni a gyáritól nagyobb coolert ami bírja a @350 lóerőt az még jobb lenne.És ha valakinek van ötlete, hogy mivel lehetne oldani a szélvédő ragasztót (tapétavágón kívül ) akkor várom szeretettel. Tegnap megpróbáltam leszedni a búrát a lámpámról, de hát szerintem vagy 2 tubus szélvédőragasztót belnyomtak amikor összegányolták, már kezem szétvertem rajta, de az istenért nem akar szétjönni...
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
-
Zola007
veterán
válasz szabi325 #57737 üzenetére
ezeket itthon kapni polcról?
külföldi rendeléssel most nem szórakoznékMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-
Zola007
veterán
Hello
► N46 B20 B (e91 320i) milyen hűtőfolyadék való?► K2 Roton vagy hasonló "bleeding" felnitisztítóval van tapasztalat?
ráégett fékporos felnit szeretnék letakarítani kímélően[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Geller72
veterán
válasz CharlieDrop #57722 üzenetére
A diag nem mondta meg, de a hűtővizem, a motorban üzemi meleg, csövek melegek, arra gyanakszom, hogy a szelepek ragadtak le. Vagy valamelyik.. Mindenképpen meg kell bontanom a kesztyűtartót ahhoz, hogy hozzáférjek?
-
H.Ezredes
őstag
válasz Ylgram1 #57725 üzenetére
Nem kell neki. Elég a szelepet dugózni. Ennél van az egyik legnagyobb értelme mivel nagyon magas a kockázata a beszívásnak.
Tömb is kész. a hidroakkumulátor-ok teljesen össze voltak nyomódva...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Anaren91
senior tag
Na nagyon remélem, hogy az Increased Emission téma végére értem. Ma megint belebújtam a kocsiba, és ezt találtam:
Nem az a kábel, ami a légtömegmérőre megy, de egy kötegbe futnak bele, van egy Y ott ágazik el kétfelé. Hozzáért az EGR hűtőhöz, és teljesen átégett, már kint volt a réz. Szétvágtam, össze forrasztottam, remélem ez lesz a történet vége[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Ylgram1
tag
M57 esetében az örvénycsappantyúk ledugózását kell vmi szoftveres módosításnak is követni? Vagy elég a vákuumszelepet ledugózni? Esetleg nem kell vele csinálni semmit?
Egyáltalán ennél a motornál van értelme, ez is be tudja szívni?[ Szerkesztve ]
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
válasz molnarpeter #57717 üzenetére
Pont ebből a cikkből van a kép is! Sajnos ez nem adválaszt a kérdésre. Ráadásul mivel a cikk amerikai így csak a benzines gépeket tárgyalja! Tehát még mindíg adott a kérdés, van az M57D30-ban olajhőmérséklet jeladó?
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Geller72
veterán
Üdv.
2004/E60/530D-ben nincs fűtésem. Az autó pár hónapot állt (2-3) mert külföldön voltam. Hazajöttem, és azóta nincs fűtésem a kocsiban. Kicseréltük a felső termosztátot, de most sincs. iDrive-ban be van állítva a fűtés, de semmi. . Ötlet? Hol induljak el, mit nézzek meg?
Geller -
Anaren91
senior tag
válasz Anaren91 #57715 üzenetére
Időközben felhomályosítottak az egyik facebook csoportban, hogy miért ilyen nagy az eltérés a mért és cél érték között:
Mert ki van írva az egr. Kaptam még pár tippet, és tekintve, hogy akkor jön elő, amikor megállok valahol meleg motorral 5-10 percre, majd beindítom, valszeg valahol törött lehet a maf kábele, és lecsapódik rajta a pára.. Holnap lecsekkolom.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Ylgram1
tag
Srácok, M57D30 motorban van olajhőmérséklet adó? Megosztó dolgokat olvastam, van aki szerint csak az M5-ben van, mások szerint az olajszűrő környékén van 2 jeladó, abból az egyik a hőmérséklet.
Ezt a hiányosságot szeretném megszüntetni:Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Anaren91
senior tag
Komolyan mondom a kocsim tuti utálja a falut ahol a szerelőm lakik... Leugrottam ma hozzá dumálni egy pár szóra, jövök haza, bamm check engine megint... Először is tőle haza menet jött a hiba. Megint az increased emission édesannya.
Hazajöttem, légtömegmérő ki, motor takaró le, mondom tuti valahol ereszt a szemét. Először nem találtam semmit, aztán észrevettem, hogy van egy tömítés a vastag csőben amibe belemegy a légtömegmérő.
Nem vettem észre amikor először cseréltem, szerintem biztos összegyűrődött amikor raktam be először, mert el volt deformálódva. Most összeraktam rendesen, törölném a hibakódot, nem engedi... MAF meg MAF hőmérő vagy mi kínja van... Na már ideg elkapott, nincs egy hetes az új légtömegmérő. Megyek előre, elfelejtettem rádugni a csatit...
Kód töröl, csináltam egy MAF resetet(ezt am járó motornál kell vagy csak gyújtás alatt?Járt a motor amikor reseteltem), vártam pár percet, mert írta az Ista, hogy vegyem le a gyújtást és várjak. Mondom nézek már egy MAF értéket. Hát még mindíg eltér a cél értéktől... [link]
Amikor kicseréltem először a légtömegmérőt nem csináltam adaptáció resetet. Jó volt vagy egy hétig, aztán ma megint jött a hiba.. Már ideg megesz
Más amit találtam:
EGR hűtő alatt az az Y cső tiszta dzsuva. Nem tudom, hogy olaj-e,vagy hűtő folyadék, idegembe már elfelejtettem megnézni miután szórakoztam a légtömegmérővel. Ez mi lehet?MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
koanla
aktív tag
válasz molnarpeter #57712 üzenetére
Ó, köszi szépen!
-
Anaren91
senior tag
válasz Navaze 2 #57706 üzenetére
Neten utánna olvasva pár fórumon (igaz többnyire benzinesekről írtak, mert usankába nem nagyon van dízel), pár dologra lehet leszűkíteni a kék füstöt. Egyik a levegőztető szelep (CCV), bár nem tudom dízelben ez van-e egyáltalán, vagy máshogy van megoldva, a másik leggyakoribb ok és ez elvileg a BMW álltal elismert hiba, az a turbó olajellátó rendszere, vagy maga a turbód adta meg magát. Valahol olaj kerül az égéstérbe, ahogy azt már előttem is írták. Mindenképp ajánlott lenne megnézetni a turbód és annak az olajellátó rendszerét.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Navaze 2
tag
válasz CharlieDrop #57700 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek. 2-hete egr takarítás. 1 honapja termosztát csere egrn is. Szeptemberbe izzitofelujitás, teljes szűrők, DPF takarítás (kiégetős megoldás) előtte is volt ez a gond csak bíztam benne a felújítás alatt ki bukik. Melegen is füstől most ülök benne hol jőn hol nem alapjáraton köszi felkeresem. Az hogy büdös ok. De a kékfüstől lever a víz
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Jövedelem
- Autós topik
- ZIDOO médialejátszók
- Villanyszerelés
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- Eladó vagy Csere Ebike Fully-ra a képen látható 2023-as Cube Stereo one77 pro kerékpár
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Max DE (Gar: 2027.08.13-ig)
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips FC6725/01 SpeedPro vezeték nélküli porszívó közel 2 év garancia
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips HD9285/90 XXL Forrólevegős Wi-fi sütő 7,2L, 2000W ,2 év garancia
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Gen2 (Gar: 2026.08.16-ig)
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest