Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BeZol
őstag
Sziasztok!
Ma bukkantam erre a fórumra, látom itt sok a bmw szakértő, olyan kérdésem lenne felétek, hogy én olvastam 1-2 éve egy cikket, mely szerint a 2006 után gyártott 30d motoroknál vezérműlánc/szíj, nem emlékszem pontosan melyik, azt se tudom hol van a motoron..., szóval h ez elszakad és szétbarmolja a motort, és hogy ez egy típushíba, amit a bmw nem ismer el, de 150.000km után esély van erre. Erről ki mit tud? Csak azért kérdem, mert kezdek közeledni a 150.000km-hez, és nem szeretném, hogy váratlan meglepetés érjen. E93 330D cabrio-m van, de ezt a motort más autóba is szerelték, enyém 2008 májusi és még a 231 paci 500nm, de már 3000km után megchipeltettem, így nagyobb az igénybevétel
Egy másik kérdésem is lenne, hogy tudnátok ajánlani egy olyan szervízt, ahol értenek a bmw-hez, el is végzik a munkát, és nem is kerül sokba? Márkaszervizekkel elégedetlen vagyok, ahol eddig jártam sima szervizek, ott meg nem igazán tudták kiütni a computerből a service jelzéseket. Budapest és környéke jöhetne szóba.
üdv. BeZol
-
BeZol
őstag
-
BeZol
őstag
válasz Sziszka_88 #20745 üzenetére
Hát én eléggé szoktam nyomni neki, spórolósan országúton 5,8-at eszik, autópálya 130nál 6,2-őt, városban kímélve pedig 7,5 körül, ha dugó van, akkor 8,5 max, de nekem úgy, hogy főleg autópályán haladok, 8-8,5-es átlag jön ki, inkább ne is kérdezzétek mennyire nehéz a lábam
Pont vmelyik szervizes honlapon írták, hogy mindenféle előzmény és társai nélkül szakad el a lánc
BMW001 is ezt írtaMost járok 144ezer km-nél, úgyhogy akkor ez egy lánc csere lesz vmikor a közeljövőben, 300ért...
Köszi az infókat srácok, további kellemes BMW-zést mindenkinek
-
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #20770 üzenetére
Coupe, Sedan vagy Touring?
Én is 335D-t szerettem volna anno, csak cabrio-ba nem árulják.
Nekem 231 paci 500nm-ről 269 paci 609nm. Nekem ez fél liter fogyasztáscsökkenést hozott. Ha nem a 255-ös hátsó gumik vannak fennt, hanem a 225-ösök, akkor azon is lehet fél litert nyerni, cserébe sokszor kipörög és könnyebb faralgatni ha ez a cél.
Én kocsim 1825kg, nem csak 1650 körüli, nem tudom pontosan mennyi a sima bmw, szóval elég nagy handicappel indulok. Nekem 241 vagy 243 a gyári végsebesség, a chip után 263-ig ment a mutató tetővel, tető nélkül 254. Nálam ilyenkor 4400on pörög a motor (manuális a váltó), úgyhogy úgy tűnik az automata tovább csapatható.
Azt nem tapasztaltad, hogy szitál a kocsi 220 felettől? Ilyen enyhén jobbra-balra kormányzásra gondolok itt. Egyenesen mész, de mintha folyamatosan enyhén szitálna. Én csak azért kérdem ezt, mert külön rakattam fel pici hátsó szárnyacskát, azóta ez teljesen megszűnt és sokkalta stabilabb lett az egyenesfutás 220felett.
Ennek ellenére nem tűnik túl stabilnak a kocsi 260-nál, aztán lehet csak nem vagyok hozzászokva. Itt nem is az egyenesekre gondolok, hanem az enyhe kanyarokra. Kis bucka az útfelületen, és már érezhetően dobja meg a kocsit, és így bebilleg. Ha nagyobb a bucka, simán kicsaphatja a hátulját a kanyar közben, azt meg már nem fogja meg az elektronika sem ilyen sebességnél. Ilyet te nem tapasztaltál? -
BeZol
őstag
válasz KINKY_007 #20792 üzenetére
Ne is mondd, ma autópályán kivágott elém egy spanyol busz, 150nel mentem csak, így is max 20cm maradt. Se index, semmi, csak bumm kivágott úgy, hogy ami kamion előtte volt, legalább fél busznyira volt... Ilyenkor áldom a BMW-t, mert istenik a fékek! Régi honda jazz-emmel ez már ütközés lett volna!
Az a legrosszabb, hogy az ilyen ellen csak annyit tehetsz, hogy felkészülsz a legrosszabbra. Tehát veszel egy terepjárót böszme motorral, és sokkal nagyobbak lesznek a túlélési esélyeid egy ilyen szituban, -
BeZol
őstag
Nekem tök nagy csalódás lett az új 4-es BMW ahhoz képest, hogy milyen durva koncepció autót mutattak előtte. Annyira egyformák lettek az új bmw-k mint az audik. Már csak 1-2 autónyi távolságból lehet felismerni, most melyik milyen bmw. Főleg hátulról... pl. új 3as kombi kontra 5ös kombi hátulról.
Ismertek olyan átalakítást, amitől olyan lesz az első lámpa a 4es bmw-n, mint a koncepcióautón? Erre a középre benyúló csíkra gondolok, hiszen ettől nagyon durván egyedi bömös lenne. A hátsó lámpa már csak finomság lenne ezek után, ha lenne szintén a koncepció autóéhoz hasonló.Tényleg nagyon szép az új M4
Sajnos a kék amit beraktál, az koncepció autó, a valóságban nem lesz középre benyúló lámpája -
BeZol
őstag
válasz Tomoty #21117 üzenetére
Személyes tapasztalat, hogy az 1825kg-os E93-as 330D-vel otthagyod autópályán a 335i-ket, hiába nyomnak le 0-100-on, 90 km/h felett győz a többletnyomaték, és ez az, ami szerintem számít, mert nem piroslámpázni fogsz a legtöbbet. A hangélményért viszont tényleg ajánlom a 335i-t, szép hangja van, de a sor6 dieseleknek is sokkalta szebb a hangja, mint a sima 4hengereseknek. 645Ci-t körbeautóztam autópályán, az egy vicc egy kocsi, viszont a V8 még szebben szól.
Ha létezett volna E93-ban 335D, én is azt vettem volna, viszont mivel nem volt, maradt a 330D, és csöppet sem bántam meg, felesleges ide erősebb motor, így is otthagysz bárkit autópályán, viszont a 335D két turbója miatt nagyobb költségek üthetnek be idővel, jah és csak automatában kapható, ami szerény véleményem szerint gusztustalanul néz ki belül azzal a fehér aluminium vagy milyen karjával, de lehet a későbbi változatokba már ezt a szép fekete váltókart szerelték, de az nem 6misi körüli akkor.
Én 200zal szoktam autópályán haladni, így 8,5-es átlag jön ki, egy 335i-vel ez biztos 16liter vagy több lenne, és ha szeretsz 450km-enként tankolni, szíved joga. Én speciel tempomat 140-nel megteszem a Budapest-Stuttgart távot 1 teli tankkal.
Ajánlom figyelmedbe a [link] honlapot, írd be az adott típust, és megkapod rá az átlagfogyasztást. Én 330D-mre 7,44litert írnak, ami teljesen korrekt, mert 5,8-8,5 között lehet vele kijönni, egy 335i-re pedig 11litert írnak, de vajon ott mennyi a szélsőségesebb fogyasztás?
Ha áttérünk arra a szempontra, hogy évi 15.000km, akkor egy 335D 8,5 kontra 335i 11liter összevetésben most mondjuk 430Ft/literrel számolva mindkettőt, akkor kijön, hogy egy 335D: 550.000Ft, egy 335i: 710.000FT, egy 330D: 480.000Ft üzemanyagköltséget jelentene neked évente! Ezekkel a számokkal szerintem érdemes kalkulálni, ha hosszabb távra terveznéd az autót.
Amit szerintem fontos figyelni, azok a következő extrák: M-sportcsomag ( sokkal jobb megjelenés, kisebb légellenállás, M-es logók mindenfelé ), bőr ülések ( szövet nekem nem tetszik ), elektromos ülések ( azt hiszem bőrhöz kötelező eleve ), nagy Professional navi ( ha nincs, akkor otromba középen a kocsi, a kisnavi meg szimplán nevetséges, hogy nem tölti ki a teret ), xenon lámpa is legyen ( azt hiszem széria ), és a nagy hifi, na az mindent visz, igaz, azt hiszem csak E93-ashoz van a bmw high end audio system, coupe-hoz nincsen, csak a harman kardon-os.
Érdemes lecheckolni a lengőkarokat, nálam 95.000km-ig bírták a magyar utakat. Téligumi szett 17" 350k kompletten újonnan, érdemes utánaérdeklődni, hátha van. Nyári gumikból Michelin Pilot Sport 3-ast ajánlom, de gyárilag Pilot Sport 2-esekkel jöttek ki, ami defekttűrő, cserébe kanyarban mintha lepattogna a kocsi nagyobb sebességnél, és drágább is. Nálam a 255/35 R18 94Y-os hátsó gumik 30.000km-t bírnak, és 65-70k darabja, érdemes ezt is megnézni, milyen állapotban vannak. Nálam most 147.000km-nél hátul a difin van vmi csavar, ami egy gumigyűrűt fog oda, és a csavaron túlra is látszódik, és ez bal oldalon van csak, ez tompítja a hajtás rezgéseit vagy micsoda, és nálam kiszakadt, hiányzik a guminak pár darabja, ezért most cserélni kell, vagy szétszedi az egész hátsó futóművet később, úgyhogy ezt is érdemes ellenőrizni, mert egész hátsó futóművet ki fogják nálam most szedni...
Azt hiszem mindent leírtam legjobb tudásom szerint, remélem nem bántottam meg senkit vele, és nem indítok diesel vs benzin csatát
Utolsó szó jogán még annyit írnék, hogy ha teheted, akkor E93-ast vegyél, múltkor a muki mosatta mellettem az E92-esét, és tök depis lett, hogy nem kabriót vett, jah és hogy nem sor6dieselt. -
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #21121 üzenetére
Nekem is sokáig idegen volt a kocsi hátulja, aztán rárakattam egy gyári kisszárnyat, azóta teljesen korrekt a megjelenése.
A hatalmas túlsúly dinamikában annyira nem érződik, de tényleg riasztó
A kis csomagtartó annyira mégsem kicsi, és ha vmi nem is fér el, hát ott a hátsó üléssor is -
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #21143 üzenetére
Hát ez bizony tényleg jó alacsony fogyasztás
Nekem ez nem jönne össze, ennyit számítana +150-200kg?
Mikor németben voltam rendszeresen, akkor 7,5eket evett a kocsi, itthon meg 8 litereket ugyanúgy használva, bárhogy is mondják, tök más ott az üzemanyag, hozzánk csak a selejtes lötyi jut.
255ös hátsó helyett 225öst felrakva még tudnék 0,3-0,5l-t spórolni
Majd megyek most vidékre, készítek én is képeket, csak én padlógázzal közlekedem amikor csak lehet. Lesz benne egy pestről kidugózás, majd egy autópálya és ismét kicsi városi kocsikázás. Sebességkorlátokat betartva 6,2 a fogyasztás erre a szakaszra, most csak a tempós az érdekes -
BeZol
őstag
válasz ignorant #21150 üzenetére
Hát én z4 35i-t lehagytam, az új 535d 306 pacija ellen pedig annyi volt, hogy jobban megugrott neki az elején, hiszen új zf 8 fokozatú automata kontra manuális, és elkezdett letolni, aztán nem volt még hova menni, de maradt a seggemben, mikor meg végre le tudtam húzódni, akkor nem tudott feljönni, és 220nál már mindketten fékeztünk... Egyébként szerintem egy lehagyásnál az a lényeg, hogy mennyire hagyod el, most ilyen 90ről vagy akár 130ról gyorsulva csak oda jutsz, hogy fél autónyi távolságból lett max 2 autónyi míg elértétek a 230-at, akkor szerintem oda kár az erősebb motor. Egy 20d viszont már 160 után láthatóan leszakad, míg egy 330d vs 335d-nél ez inkább csak 220tól lesz látványosabb, de addig ritkán lehet eljutni, mert hát ugye a forgalom... Tehát az optimális választás szerintem 330d, de én is csipáznék egy 335d-t
(IMG:/dl/upc/2013-09/13/40585_fn7cjgwqzovfhggq_img_3990.thumb.jpg)(/IMG)
(IMG:/dl/upc/2013-09/13/40585_gco0prfj35e0rnzb_img_3992.thumb.jpg)(/IMG)
Nekem ez lett a mostani két átlagfogyasztás 31,4 és 83,8 km/h átlagsebességgel a 31,4 után nem nullázva.
Jó durca 335d-d van, termeli az üzemanyagot kb.
Egyébként városban dugó volt, autópályán is csak néha lehetett 160 fölé menni.[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
válasz Casanova* #21221 üzenetére
Külön extra hűtőkörök is kerülnek bele, hogy sose melegedjen túl, és még esetleges leállítás után is menjen a keringetés az elektromos pumpáknak hála. Olajnyomás is minden esetben rendben lesz, mindig jó lesz a kenés a motorban, bármennyire is durvulsz vele. Karbonból lesz a tető, ezért alacsonyabb a súlypont. Az M4-esen lesz egy pici hátsó szárnyacska. 80kg-mal könnyebb mint az előző M3 széria. Közvetlenebb a gázreakció mint korábban. A motor a 335i továbbfejlesztésének felel meg, csak itt most 2 turbó lesz, ezért a motorkód N55 helyett S55. Már alacsony fordulaton is meglesz a nyomaték, nem kell majd annyira pörgetni, ami jót tesz a fogyasztásnak is és a hétköznapi használatnak is. Elvileg 25%-kal kevesebbet eszik mint a korábbi széria.
Tehát könnyebb, erősebb, nyomatékosabb, kevesebbet eszik, jobban kanyarodik az alacsony súlypont miatt, tehát stabilabb, és jobban használható a hétköznapokban. Röviden ennyi, a többit pedig leírták korábban. -
BeZol
őstag
válasz ignorant #21227 üzenetére
És mi a helyzet a mostani M3 motorral? Lehet, hogy egyszer majd beszereznék egy teljesen ugyanolyan színű és felszereltségű M3 cabrio-t, mint a mostani kocsim, mint pl. ez: [link]
Aztán ha megvan, tetetnék bele egy g-power féle tuningot: Basis: M3 V8, Leistungssteigerung von 420 PS (309 kW)/400 Nm auf 610 PS (448 kW)/590 Nm
Sajnos egy 730 lóerős változat nem kap TÜV engedélyt, így gondolom az nem lenne használható nálunk sem
Ez most így kb. 10-12 millás használt autó + majdnem 5 millás tuningár lenne, ezért érne rá
Persze tuning már csak hab lenne a tortán -
BeZol
őstag
válasz KINKY_007 #21241 üzenetére
Hát anno mi gondolkodtunk a Nissan 350z roadsterben, mert csak 13,5 milla lett volna fullosan újonnan, viszont azóta eltelt 5 év, ezalatt pedig vagy 3szor frissítették, mert japánoknál 2 évente átgyúrják. Most nézz rá, mennyire gányúl néz már ki mostanra egy 350z... Mellette az E93 még most is szép új autó hatását kelti, de még a korábbi széria is sokkalta időtállóbb forma!
-
BeZol
őstag
válasz ignorant #21244 üzenetére
Porsche Carrera S-sel mi a helyzet? Abba nem fér el síléc sztem, de amúgy többi kritériumnak oké lenne, habár ott meg sántít a hátsó lábtér mint a 6os cabrioban. Továbbra is az E92/93 a legjobb választás. Ha cabrio-ról van szó, én viszolygok a vászontetőtől, az már csak tényleg 3.-4. autó esetén lenne választás, de nem élek németországban
Egyébként miért 300+ lóerő és miért benzin? Szerintem 200+ lóerő is bőven elég Magyarországra, hosszú távú utak esetén pedig jól jön a hatótáv és a nagyobb nyomaték, ami a diesel irányába billenti a mérleget, de akkor csendes gyilkos leszel, és nem hangos gyilkos
90 km/h-ról megnyomva pedig nem lesz egetrengető különbség egy 330D és egy 335i között, csak hangban, mert mire kijönne a teljesítménykülönbség, addigra már 200felett kéne haladni, addig viszont a nyomatékkal jobban kilő az elején a diesel, és tartja magát. Gondolom egy kezeden meg tudod számolni, hányszor gyorsultál lámpától lámpáig, és mikor száguldoztál 200 felett tartósan. Ha ezt tetted, biztos kijöttél 16 liter/100-ra, kontra 8,5 liter/100.
Tudom, minden racionalitást félredob a benzines hangja, a két nagy kipufogó, és a pörgetés lehetősége
Ha egyszer Óbuda/Tatabánya környékén járnál, írjál rám, és kocsikázhatunk egyet, meglátnánk ér-e annyit az a hang- és lóerőtöbblet.
Persze még ott van a 335D is -
BeZol
őstag
válasz Shadowbull #21254 üzenetére
Szép kocsi lesz, engem csak az "zavar", hogy a 3literes motor miatt kevesebb tartalék lesz benne, nem lesz már hova továbbpöckölni, ha netán valaki szeretné, és kérdéses az is, hogy a jobban csúcsra járatott technika hogyan fogja bírni idővel a kiképzést. Ez a hanggenerátoros dolog, mint ami az M5-be is került, nem tudom milyen hétköznapi használat során, de így M5-ös videók alapján kicsit viszolygok tőle, igaz úgy sem lesz belátható időn belül ilyen kocsim.
Azért van itt még érdekes cikk is: [link]
335D touring csak 4kerkékhajtással lesz kapható és a 8fokozató automatával. 4,9 sec a 0-100 sprint, 313 paci, és még a 335i variánsot is otthagyja menetteljesítményben. Ami érdekes, hogy már nem jár a két nagy kipufógó oldalanként, hanem csak a két karika bal oldalra, mint a 330D-ken is.
Ez is érdekes: [link]
Az új 335D-k csak xdrive-osak, így aki hátsókerékhajtás akar, annak 330D jut maximum.
Erre itt ez a tuningcég, és kihoz a kocsiból 302 lóerőt és 655nm nyomatékot, nem semmi -
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #21256 üzenetére
Az biztos, hogy a 0-100-as sprintérték javításához kell az a 4kerékhajtás. Anno A6 3.0tdi quattros kilőtt a lámpánál, én meg csak egy helyben kapargattam kábé, és mire ténylegesen el tudtam indulni, kidolgozta az 1 kocsinyi előnyt, ami biztos ér vagy fél másodpercet! Ezen kívül nem látom értelmét a 4kerékhajtásnak, mert eszementen nem fogok kanyarodni, hogy tényleg a 4kerékhatjás kelljen, télen is elevickélek hátsókerekekkel, autópályára meg minek, ott már megtapad a két hátsó is. X-drive miatt nehezebb is lesz a kocsi, és még a fogyasztást is megdobja, részemről teljesen felejtős, de van aki hasznosnak találhatja
-
BeZol
őstag
Youtube-on találtam egy jó kis videót, mennyit számít enyhén vizes úton a 4kerékhajtás nulláról gyorsuláskor / 535i vs 330D x-drive: [link]
-
BeZol
őstag
Úgy gondoltam, hogy ott van a 2 turbo, azokon tudnak még nyomást növelni, és kész, míg a régi szívó V8-ashoz a g-power kínál kompresszoros rendszert 730 pacira tuningolva Igaz, azzal nem mehetsz közútra, de a 600 lóerős variánssal igen. Az új M4-ből kíváncsi leszek ki tudnak-e majd hozni ennyit.
A legbetegebb átalakítás viszont még mindig az volt, amikor a szívó V8-as helyére berakták az előző M5 szívó V10-esét, arra rá a kompresszort, és így elvileg az M5-ből kihoztak 800 pacit
[link]
Közben találtam olyan M3-ast, ami engedélyezett közútra is :
[link]Szóval csak erre gondoltam, hogy ilyen adatokat szerintem nem fognak kihozni a mostani M4-esekből, mert már nincs mit rápakolni, igaz chippeléssel lehet hozni rajta kapásból, nem kell plusszba kompresszor.
-
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #21336 üzenetére
Nekem szinte mindegyik felniből hiányzik már egy ujjnyi darabka. A legdurvább persze a téli felni, ott a szélén kb. nesquik bogyó mélységnyire hiányzik több mint egy tenyérnyi hossz
Addig örülj, amíg csak a felni lesz sérült, és nem a fényezés/kasztni
Legalább használjuk az autót, és nem csak egy helyben áll -
BeZol
őstag
-
BeZol
őstag
Nézegettem képeket új 2es BMW-ről, és szerintem eddig ezen adja ki magát a legjobban ez az újabb fajta forma, minden passzol. Az M235i pedig 322 pacis lesz benne
Aztán teljesen meglepődtem, de lesz BMW 4 grancoupe is. Nekem eszembe sem jutott volna, de mégis megcsinálták Persze Audi A5 sportback után miért is ne lenne BMW-ben is
Nekem kicsit már soknak tűnik az Audi másolása, de hát a kínaiak mindent visznek! Minden piaci rés nagyobb haszon Csak hát annyira egyformák már ezek a BMW-k Néha még én sem tudom eldönteni, most milyen újabb típusú bmw-t látok messziről, pedig én aztán legalább képben is vagyok, és ez borzasztó szerintem -
-
BeZol
őstag
válasz ignorant #21423 üzenetére
Ezért: [2-es BMW specifikáció]
Eszerint dél-afrikában 240kw-os lesz az on-line konfigurátor alapján, tehát valószínűleg máshol is, és 240x1,36= 326,4
A motor egyébként ugyanaz, a coupe maga pedig a mostani M135i-nél 30kg-mal lesz könnyebb és sokkalta szebb
[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #21505 üzenetére
3 állása van, és így emlékezetből azt mondanám, a legalsó esetén töröl a leggyakrabban, és a legfelsőben a legritkábban. Általában ebben a két végletben használom én is, viszont van amikor pont úgy esik az eső/csapódik fel a víz, hogy az a legjobb, hogy simán lefele nyomod 1db törlésre a kart és kész.
-
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #21546 üzenetére
Nekem is most kuka lesz a két hátsó, milyen típusod volt és milyet veszel majd?
Nekem Michelin Pilot Sport PS2 volt sokáig, csak mivel erősített oldalfalú volt, nagyobb sebességű kanyarvételnél mintha apránként elpattogott volna az ívről, cserébe ha defektem lett volna, elgurulok a szervízbe, ami egyszer jól is jött.
Most pedig PS3-as volt, sokkal lágyabb volt így a rugózás, igaz előtte sem panaszkodtam volna, de végre megszűnt az apránként ívről elpattogás, cserébe defekt esetén nem tudok elgurulni, szerencsére most legutóbb úgy kapott be egy csavart, hogy nem eresztett levegőt
Tökéletesen manőverezhető volt az autó esőben is, csak ajánlani tudom ezt a két típust, de ha jól rémlik ezek a legdrágábbak, és ha van pozitív tapasztalat más márkáról, azt szívesen meghallgatom. -
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #21550 üzenetére
Nekem 255/35 R18-asok a hátsók, és ugyan még ezzel is meg lehet kapartatni simán, de szerintem kár nagyobbat feltenni. A téli az 225-ös, na az tényleg kevés lenne nyárinak, de ne költs 265-re vagy nagyobbra, max ha minimális az árkülönbözet.
Hát igen, RFT-vel nem maradsz az út szélén, viszont mióta nem RFT-s van, az M-es futómű ellenére még lágyabb lett a rugózás/menetkomfort, és autópályán 180feletti kanyarban és élesebb kanyarú országúti szakaszon nagy sebességnél megszűnt az apránkénti ívről elpattogás, ami egyértelműen a merevített oldalfalak miatt van.
Ha nem haladsz tempósan, akkor tényleg jó az RFT, de akkor már 225-öst is tehetnél.
M1-esen Bicske után Győr irányában van az éles lejtős jobbra kanyar 120-as táblával. RFT-s gumival úgy 180-as tempóig éreztem biztonságosnak. Mióta sima PS3-as gumi van, múltkor már 225-nel is ment úgy, hogy ugyanakkora volt a biztonságérzetem, de ezek szerint csak én közlekedem olyan tempóval, hogy ez fontos -
BeZol
őstag
Pontos választ nem tudok adni, de azt leírhatom, hogy én mit tudok:
1. nekem 2008as professional navi van, és 2D-s, DVD lemezről megy, a modellfrissített 3asokban pedig már 3D-s, de nem tudom, hogy ott is DVD alapú-e, és hogy most 2009 márciustól vagy 2010-től kaptak-e.
2. Az USB csatlakozót ha jól emlékszem külön kellett beikszelni 35 vagy 55k-ért, még a high end audio system mellé is! Volt olyan opció is, hogy iphone előkészítés, és akkor külön kis helye van a mobilnak a könyöktámaszban. Itt van a könyöktámaszban az USB csatlakozója, ha netán képeken keresed. Egyszerűen bedugsz egy FAT32-re formázott pendrive-ot, csinálsz mappákat, és belerakod a zenéket a kedved szerint és kész, DE nem tudom most pontosan megmondani, hogy a 8GB-os vagy a 16GB-os pendrive-tól nem ismeri-e fel a rendszer a pendrive-ot! Természetesen 4GB zene is kb 8 óra alatt megy végig Az iphone-ról lejátszott zenéket viszont nem rendszerezi, ömlesztve jön csak, és még a címeket sem írja ki, ergo használhatatlan, hacsak nem kérte a tulaj iphone előkészítéssel.Ha teheted, prof navi-s autót keress, mert elég gagyin néznek ki a 3asok navi nélkül, a business navi pedig nevetséges, hogy nem tölti ki a teret középen, szóval szerintem vagy prof navi, vagy akkor inkább ne is legyen! Egyébként tökéletesen megfelelő a 2D-s navi, mert én speciel mindig 90 fokos szögből nézem a térképet, a baj csak az, hogy a 2010-es kiadású prof navi-hoz való dvd az utolsó, amin 1 DVD-n van egész európa, és ennek is 2009 augusztus havi a térképadata. Az újabb DVD-ket pedig külön szedték nyugat és kelet európára, és ha ausztriában közlekednél, akkor oda már pont a nyugati európa dvd kell, mert Magyarországot kelet európába tették, de a francnak sincs kedve dvd-t cserélgetni, így én pl. még mindig a régi dvd-t használom, egyelőre nem találkoztam sok új útszakasszal, egyedül az új autópályák zavarhatnak be kicsit, hogy "szántóföldön" mész
Nekem mikor a váltózárat szerelték be, oda volt kábelezve egy csomó minden a kocsiban középen, szerintem nem probléma bármilyen bővítés, mert kábelek ott vannak. Remélem kicsit segítettem azért
-
BeZol
őstag
Szép mindegyik M-es BMW, viszont nézzétek meg a kifutó M3-as Sedan-t kontra M3 Coupe/Cabrio.
A Sedan formája már nem hat frissnek, a coupe/cabrio-k pedig még mindig odab*sznak
Szerintem hosszútávon itt is ez lesz a szitu, de majd az idő eldönti, csak ugye lesz még 4-es GranCoupe is, abból is lesz M-es tuti, az is faja lesz -
BeZol
őstag
válasz Xmodule #21767 üzenetére
Nekünk volt egy 1,3-as Toyota Yaris-unk, ami még a legelső Yaris modellfrissített változata volt, és ha jól emlékszem 86 lóerővel.
3 hetes volt az autó, mikor oldalról belementek az ajtónál, ami ki lett javítva, de onnantól kezdve 110felett sípolt a levegő, és tök idegesítő volt, ez volt az egyik ok, amiért el lett adva.
A másik ok pedig az volt, hogy kb. fél éves korában valami elromlott benne, mert 14,5 litert evett 100-on Nem vicc, Tatabányán telitankolva, el autópályán 130cal Mosonmagyaróvárra, akkor már visszafele Győrnél tankolni kellett, mert szinte üres volt a tank (tehát kb. 150km-re futotta 1 teli tank). Máig nem tudom, mi lehetett a kocsi baja, de el lett adva minél hamarabb. Egyébként annyi előnye volt a többletfogyasztásnak, hogy ment mint a veszett őrült, 212 volt a vége, és elég rendesen gyorsult is
Az én Honda Jazz-em 1,2es, 78 lóerős volt, és csak lejtőn lefele bírt 170be belekarcolni, de soha nem is evett többet 6,7-nél, pedig soha nem kíméltemVolt egy régi A6 2.0 140 pacis, az is 12 litert nyakalt, de az 1.6os mini cooper s, még a régi kompresszoros is 10,5-et zabál 163 pacival. Volt egy Daewoo Kalos vagy Lanos, fene tudja, az is 1.6os motorral, fenetudja hány lóerő, az is 10litert evett.
Csak arra akartam kilyukadni, hogy van, akinek ugyanaz az autó többet eszik, másnak meg kevesebbet, de hogy miért? Meg az is mi már, hogy szervizeltetem a kocsit, aztán azóta fél literrel többet eszik, isten tudja miért, mert amit akkor cseréltek, mindet cseréltettem már személyesen ott állva, és nem állt vissza a fogyasztás.
Említhetném húgom új Toyota Yaris-át is, 1.4 diesel, 90 lóerő, elvileg 3,9 a gyári fogyasztás, de 5,1-5,5 között van folyamatosan, másnak meg sikerül 4,5-ekkel eljárni ugyanezzel a típussal. De hogy ez miért, meg hogyan van?...
Bocsi az offért, de ezeket most jól esett leírni
-
BeZol
őstag
Nem feltétlen kell megijedni a sok km-es autóktól.
Régen vett a cég teljsen új 1.4d Ford Fiesta-t, beletettek 140.000km-t (most törték össze), de belül is teljesen leélték, és a motorja sem volt már teljesen rendben. Szükség volt további autókra, és lett véve egy nem K, hanem H-s rendszámú ugyanilyen Fiesta, csak már 240.000km-rel, amit hosszútávú utakra használtak, és az ment a legjobban a 4 fiesta közül, és azzal volt a legkevesebb baj. (ezt is most törték össze)
Ha tudod, hogy főleg hosszútávokra használták az autót, akkor annyira nem gáz a sok km.
Egyébként jobban jársz külföldi autóval. Gondolj csak bele, mennyire ramaty állapotúak nálunk az utak, szétrázzák a kocsit. Nálam a sportfutómű miatt lengőkarokat kellett cserélni 110ezer km-nél, holott nem is tudom, talán 240ezer km-nél kellett volna egyáltalán. (és ebből a 110ezerből csak max. 40ezer lehetet városi és vidéki út, többi mind rendes autópálya)
De legalább már nincs az, hogy kicsit tempósabban véve a kanyart mozog alattad a kocsi, és jobbra-balra mozog a kezedben a kormány, és be-bedölöngél/bicsaklik a kocsi, és ez még nem is az a tempó, amikor elektronika fékezi be a hátulját, hogy ne csapja ki és amiatt dölöngél, ez még annál is durvább volt alacsonyabb kanyarsebesség mellett, pedig én aztán kerültem a kátyúkat szinte mindig!Az biztos, hogy ami olcsóbb a többinél, azzal biztos van valami, ami miatt átlagár alatt akarnak szabadulni tőle, de lehet hogy csak gyorsan kell a pénz. 320D elég a hétköznapokra, de ha van rá keret, akkor 330D-t ajánlom, szebb hang, finomabb járás, sokkal durvább menetteljesítmények, mindez pedig 7,1 literes átlagfogyi mellett a 6,2 helyett (spritmonitor.de), ha pedig navigációról van szó, akkor vagy legyen, de akkor prof navi, vagy inkább ne is legyen. Az automata váltókarja nekem nem szimpatikus, de a sima váltókar sem, ezért ajánlatosabb M-paketos kézi váltósat keresni sztem.
Ha már BMW-t veszel, főleg nem újonnan, akkor ne sajnáld a pénzt a drágább autóra a több extra és nagyobb teljesítmény érdekében, így is eredeti ár kb. 40%-áért veszed meg, hova spúrkodni tovább? Márpedig egy rendesen felextrázott pl. 330D az igenis 17 misi körül alakult új árban, tehát olyan 6 misi körül kéne lennie a fullosoknak.
Egy BMW onnantól jó BMW, hogy ráköltesz a normál új ár mellett további legalább 3millió Ft-ot extrákra, tehát így kalkuláld be a mostani használt árat. Ami ez alatt van, az fapados, vagy fullos tekert kilométeres!
Sok sikert, de remélem nem olyat találsz, mint egyik ismerősöm, hogy az autó első fele volt 1 autó, a második fele pedig egy másik autó, és csak a kábelezésnél tűnt fel a turpisság, miután próbáltak rájönni miért nem húzódik le anyósülésnél az ablak -
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #21807 üzenetére
Nekem csak Michelin gumijaim voltak eddig, PS2 volt rajta gyárilag, ami RFT, emiatt jobban éreztem a buckákat, és nagyobb kanyarvételnél is mintha szépen lassan pattogott volna kifele az ívről a kocsi. Ez viszont csak határon közeli autózáskor lehet érdemleges, és országúton egyszer sem tapasztaltam, csak autópályán 220felett élesebb kanyarban.
Most PS3 van, ami nem RFT, és tökéletes, bukkanókat is alig érezni, és a kanyarban sem érzékelek problémát, csak az elektronika avatkozik be
Ha vmi jól bevált eddig, nem érdemes változtatni, de nekem a PS2 nem tetszett, a PS3-mal pedig az út szélén ragadhatok defekt esetén
A téli gumijaim viszont vagy goodyear, vagy dunlop, de nem tudnám most megmondani, épp fényezik a kocsit, mert még nyáron teremgarázsban meghúztam az oldalát, ill. már 4-5db körömnyi nagyságú kavicsfelverődés okozta festék hiányzott a motorháztetőről, nem várom meg míg berozsdálnak, hiszen ez az autó sosem lesz eladva, még nagyon sokáig ki kell szolgálnia Mondhatni időszerű volt 5,5 év után, aztán akksi csere is az lesz, kövi télre legalábbis mindenképpen.
A téli gumik 225ösök mind a 4, és nem panaszkodok, szerintem nagyon jók, 210ig bírják a tempot, nem érdemesebb nagyobb sebességindexűt vásárolni ha többe kerülne, igaz néha hiányzik a plussz a sebesség, de azért nem nyár van na...A michelineknek nagyon jó az aquaplanningos képessége, már mindegyikkel hajtottam bele 180felett kanyarban vízátfolyásba, és csak elektronika villogott, egy fél sávnyit mentem odébb, hiszen nem tudtam addig kanyarodni, de semmi extra, nálam jelesre vizsgáztak.
-
BeZol
őstag
válasz whitezo88 #21842 üzenetére
Én Óbudán lakom, és ide járok: [Óbudai gumiszervíz]
Mindent náluk csináltatok, aminél elkerülhető a márkaszervíz. Műszaki is náluk lett csináltatva fél éve vagy hogy, és viccesen meséltek sztorikat, hogy milyen autók is kaptak műszakit
Ha valahol, itt biztos nem lesz ilyen problémád.
Nekem ennyire szétlegózták a kocsit: [link]
Tökéletes azóta is az autó, és ami a jobb hátsó kerék mellett van horzsolás, azt most hétvégén javíttattam meg, na meg persze a motorháztetőt is, volt vagy 5-6 iszonyat nagy kavicsfelverődés...
Egyébként 330D, csak elírták
Tudom nem Pest, de lehet még belefér[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #21844 üzenetére
A hátsó futóműben vannak gumiszilentek (lehet nem ez a neve), és volt 4 nagy, 2 picike ha jól emlékszem, de lehet fordítva. Az a lényeg, hogy vannak a bazi nagy csavarok, körülöttük gumigyűrű. Ezek a gumigyűrűk néhol már kezdtek szétrepedezni, ill. részben hiányoztak. Ezek a gumik tompítják és nyelik el a rezgéseket. Ha ezek szétmennek, akkor idővel szétrázódik a futómű is, így a bajt megelőzendő, kicseréltettem őket. A fele rossz volt már, pedig csak 145k km volt akkor a kocsiban.
Aztán hogy mennyire igaz, amit mondtak, nem tudom, de most mintha megszűnt volna az, amikor 6-osban 100-110nél lepadlózom, nem hallok olyan darabolósabb hangot hátulról, ill. a futómű is hosszabb életű lesz a szar magyar utak ellenére is
Mikor benézel a kocsi alá, akkor te is láthatsz 1-csavart, ők is csak ezt látták. Bal oldalon van hátul középfele, biztos kiszúrod. Körülötte van ez a gumigyűrű, ami részben hiányzott már, és csak szétszedéskor derült ki, hogy a többi is szar volt már, de hogy azok hol voltak, passsz. -
-
-
BeZol
őstag
Én az ismerős autóját választanám, igaz szerintem már elég régiesnek hatnak a 2009 előttiek, de ez szubjektív, mert az első lámpák és a motorháztető sokkal jobban tetszik, a frissített hátsó lámpák viszont nem
A motorerő miatt szerintem nem kell aggódni, nem hiszem, hogy egetverő különbség lenne a 184, 177 és 163 lóerős 2literes dieselek között, de egy chiptuning mindent helyrepofoz ha kell.
Ha a felszereltség is megfelelő, és rejtett kellemetlenség nem várható, akkor ez egy jó vétel, és még spórolsz is
Az idők folyamán belül az iDrive kezelője változott, és a navi lett 3D-s. A többi apróság lehet, legalábbis én nem jegyeztem meg, de ezek sem fontosak sztem, csak a külső
Turbó-ra (lehet lassan cserélni kell, és 320d esetén talán 350k csak a turbó), esetleg vezérműláncra (nem tudom abban szakadnak-e, és cserélte-e már), gumik állapotára (főleg hátsó 2, mert gyorsan kopnak és nem suzuki méretek) és téli gumi szettre érdemes rákérdezni (az jó ha felnivel együtt van). Ezekkel a kérdésekkel lehet még alkudni is tudsz majd -
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #21902 üzenetére
Én úgy tudom, hogy az idő előrehaladtával minden autó egyre gyengébb lesz. Van valamilyen intézet BP-en, ahol a motorokat tesztelik, és ismerős mondta, hogy csak a Suzi motorok hozták azt a teljesítményt, amit a gyári adatlapon írnak, minden más márka alatta teljesített pár százalékkal, mint amit ígérnek, tehát már az sem mindegy, hogy gyárilag milyen motort kapsz (jobbat-rosszabbat-átlagosat).
Az is egy fontos dolog, hogy a gyári adatok milyen tengerszint feletti magasságnál és mekkora hőmérséklet és kitudja mi esetén van megadva. ( pl. sztem 300-500m-es tengerszint feletti magasság és 15-20 fok lehet, de valaki biztosan tudja )
Egy turbós autónál pedig méginkább fontos, hogy milyen külső paraméterek mellett zajlik a mérés, nem mindegy milyen az a levegő... (ritkább oxigénű, hideg-meleg stb.)
És akkor még nem is beszéltünk a motor és alkatrészei állapotáról, sőt lehet csak premium üzemanyag mellett hozza az elvárt szintet.
Ha a fentiek közül minden optimális, akkor gyári értéket kapsz, amúgy meg alatta leszel mindig pár százalékkal. Minél nagyobb értékeid vannak, annál többet számít 3-4%...
És igen, lehet, hogy még a szenzor is rossz, majd egyszer kiderül.
Olvastam egy peugeot tartós tesztet 1 éve. Nem tudom mi volt, csak hogy 1.6-os benzines 156 pacival talán, beletettek 98ezer km-t, és mikor újra lemérték, már csak 144-et tudott!
Én autóm gyárilag 231 lóerő 500nm helyett, mikor 12ezer km-esen chipeltettem, g-powernél németben lemérték és 233 lóerő 511nm-t tudott. A chipelést 270 lóerő és 600nm-re ígérték, de már ezt is csak körülbelüli értékben adták meg, végül 269 paci és 609nm lett, de biztos, hogy nem tudná ezt az értéket hozni, eltelt 4,5 év és 140ezer km azóta...
És akkor mégegyszer említeném a prémium üzemanyagot. Volt szerencsém Lukoil-on tankolni egyszer, érzésre -100 lóerő, komolyan Mintha mászás súlyokat pakoltam volna az autóba, hát alig ment.
Nálam a Shell vált be, de ott is mélyen bennem van még, hogy majdnem üres volt már a tankom (sima shell diesel volt benne), mentem M5-ösön Szegedről BP irányába, mindig fékezni majd gyorsulni kellett a forgalomtól, aztán tankoltam 20 liter prémium shell dieselt, és "érzésre" 6-osból visszaváltás nélkül ugyanannyi idő alatt 110ről nem 160ig gyorsultam, hanem 170-180ig. Ég és föld a két üzemanyag, és biztos hogy nem csak érzésre, hanem papíron is mérhető a különbség.
Én egyébként még azzal szoktam "kedveskedni" a motornak, hogy ugyan csak 30ezrenként cserélek olajat és nem 15ezrenként, de minden 30ezres cserénél teszek az olajhoz ilyet: [Cera Tec]
Mikor először tettem az olajba, az tűnt fel, hogy nyugodtabb lett a motor, selymesebben jár, nem is rezeg annyira alapjáraton (mondjuk amúgy sem rezgett nagyon), és ami a legfontosabb, hogy mikor lepadlózom, mintha sokkalta könnyebben szaladna fel a fordulatszám, mintha eddig erőlködött volna picit, most pedig mint kés a vajba, kicsit más, és biztos, hogy ez is számít valamit. -
BeZol
őstag
Hát, hétvégente megyek vele össz-vissz 160km-t, max hétközben 5-10-et, tehát igazából csak autópályán csapatom, igaz akkor 160+-szal
Tudod ez "longlife" olaj A szerelők is leszóltak a 30ezres csere miatt, de marad így, és remélem nem hamisított castrol olajat kaptam bele legutóbb.
Egyébként minden oké, még ha 120ezer km után tudtam csak meg, hogy nagy száguldozás után nem állítjuk le a motort azonnal a turbo miatt Na meg hogy hidegen sem padlózzuk le
Kis Honda Jazz-nél franc se figyelt ilyenekre Annak tiporhattam, csak a jobb első kereke tört ki félig-meddig, mert kicsit gyorsabban álltam be a garázsba, és a féltenyérni magas küszöb megreccsentette... Aztán autópályán nem ment egyenesen a kocsi, jobbra-balra cikázott, a kormány is mozgott a kezemben. Azt mondták a szerelők, hogy ha tempósan vettem volna be egy bal kanyart, kiesett volna a jobb első kerék a helyéről, mint egy Ladának -
BeZol
őstag
Egyébként a győri BMW szervíz legalább 1xer, de lehet hogy kétszer sem cserélte ki az olajat, mert tömény darabkás massza jött ki édesanyám Mini-jéből... A szerelő azt mondta, hogy most vagy sosem volt cserélve az olaj benne, vagy max 1xer, de hogy még ő sem látott ilyet. (120ezer km volt akkor abban a kocsiban, és utána újra ment rendesen, nem volt erőtlen)
Nesze neked 30ezres olajcsere, ha el se végzik neked -
BeZol
őstag
Igen, E93-as.
Édesanyámnak is Mini Cooper S-van, még a kompresszoros 163 pacis, abban nem cseréltek olajat...
Nekem cserélték, viszont akárhányszor vették le a kerekeket, az erőkarral a végén annyira meghúzta valamelyik baromarcú szerelő azt a spéci csavarkát, hogy S-alakú lett a menete...
Első alkalom után szóltam, hogy figyeljenek oda rá, és rendelni is kellett újat. Aztán az újjal is eljátszották, annak is szétszarták a menetét... Azt még láttam is, hogy a 90kg+-os pacák a dög hosszú erőkarral szinte ránehezedve húzta rá... No comment...
Slusszpoén, hogy mikor maszekoknál próbáltam a már majdnem használhatatlan menetű csavarkával kereket cseréltetni, a kisgép nem tudta leszedni, a nagy gép pedig levitte az egyik sima csavar tetejét
Szerencsére ráhegesztettek a csavarra és végül ki tudták operálni, nem kellett szétvágni a felnit...Én egyszer épp sétáltam elfele, és láttam hogy jön a szerelő, beül, és padlógázzal berodeózott a műhelybe...
Az a baj, hogy hiába normálisak az értékesítők és társaik, ha a szervizesek ekkora bunkók.
Mi már 3 éve nem járunk oda szervizre, lehet azóta változtak egyes személyek ott, de ahogy írtad, ezek szerint a padlógázast foghattátok ki.Egyébként engem továbbra is az zavar, hogy megvettük az olajat, odavittük, felszámoltak hozott olaj költséget, és még egy csomó apróságot, fizettünk egy rakat pénzt egy maszekhoz képest, és el se végezték a munkát, és lehet hogy a szervizesük fogta és hazavitte magának az olajat, nekünk meg átrakta a szakadt szarjából a használt olajat. Talán jobb nem is tudni, mit csinált, a lényeg, hogy kiderült mi miatt lett brutálisan erőtlen az autó, a problémaokozókat pedig kiiktattuk a továbbiakban. Én szervizelésre egyáltalán nem ajánlom őket, már minden kártyájukat eljátszották nálunk...
-
BeZol
őstag
4-es GranCoupe 420i, 420d és még 418d motorral is rendelhető, pff... Nagyon exkluzív kocsika lesz.
5ből 4db tuti 418d lesz, mint most az új 3asoknál, csak ott 316d-kkel rohangálnak... Azért van egy szint, aminél lejjebb nem kéne menni, vagy legalábbis első modellfrissítésig nem, erre már most így lépnek, nekem ez nagyon nem szimpi húzás, de biztos kimatekozták, hogy több lé folyik így majd be... -
BeZol
őstag
válasz Shadowbull #21947 üzenetére
Sokkal gyakoribb lesz, mint gondoltam. Engem zavar/zavarna, ha ugyanolyan autót látok/látnék mint az enyém
Azzal pedig, hogy ilyen alacsonyra vitték a belépőszintű motorokat, több jár majd az utakon, kívülről pedig csak a hátsó kipufogók alapján lehet majd tudni az igazságot, mert típusjelzést úgyis eltüntetik, ergo ha vettem is volna ilyen autót, most már biztos nem fogok, mert szó szerint irritálna, ha egy 435i GC-m lenne legalább 20-22 milláért fullosan, és látnék egy ugyanilyen kocsit a forgalomban, talicska 418d-vel, fapadosan, ami max 13misi ha volt, és mégis egy "lapon említenének" vele, hiszen kipufogókat leszámítva ugyanúgy nézne ki mindegyik autó...
Még egyetlen egy ugyanolyan autóval sem találkoztam, ami 1:1-ben olyan lett volna, mint az enyém, a GC esetén viszont sok-sok klónnal ütköznék, főleg 3 évvel megjelenés után, ez zavar/zavarna, ergo marad a 6os GC exkluzív autónak, a 4-es GC pedig felejtős lesz az elméleti vásárlási listámon.
Engem ennyi bánt csak, amúgy eléggé tetszik nekem is. Ha lesz M4 GC, na az majd szóba jöhet, csak hát diesel párti lennék a hatótáv érdekében...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest