Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Asszociációs játék. :)
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Digitális Állampolgárság Program
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
-
LOGOUT.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #62021 üzenetére
Annyit ér amennyiért megveszik.
Ezt már saját bőrömön megtapasztaltam, hogy hiába hirdetsz vmit akár ársáv alján is (ársáv 3/4-étől ársáv aljáig lecsorogtam az 5GT-vel 1 év alatt), ha nincs érdeklődő, akkor úgyis mindegy. Néha beeshet egy fanatikus akinek kimondottan ez kell, de az ritka, főleg h szinte azonnal megtörténjen.
Az E93-asomat is ársáv 3/4-ről végül ársáv 1/4-énél sikerült eladni (1 év után), hiába volt "best-buy" azt leszámítva, hogy diesel volt -
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #61859 üzenetére
IX ( "i" és "x) --> [link]
-
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #61822 üzenetére
Jó az, mi most vettünk 3hengeres Yaris-t , full retro feeling a Wartburg-hang miatt
-
BeZol
őstag
válasz Gsx-rr #61714 üzenetére
Azért nézd meg mennyi töltő volt 9 évvel ezelőtt 2012-ben, mennyi van most, és mennyi lehetne 9 év múlva 2030-ban, úgyhogy ha akarják, megcsinálják, ha nem, nem.
De sztem év/év %-os változásról biztos találni kimutatásokat, és mint a kamatos kamat, simán meglehet a kellő mennyiség idővel. -
BeZol
őstag
válasz chess001 #61686 üzenetére
benzines kocsi -> rövidebb távokra mert hamar bemelegszik és üzemmelegen nincs már elszállt fogyasztás (10-15km-ig)
diesel kocsi -> hosszabb távokra mert nehezebben melegednek be (10-15+ km-től), lásd én kocsim 11,5-12 l/100km télen városban, most nyáron 8,5-9,2 l/100km-rel letudtam ugyanazokat a rövidebb szakaszokat
A távolságon belül nem mindegy, hogy városon belül vagy kívül, mert elvileg környezetszennyezőbb a diesel a városban, így ott nem illene sokat használni.
öntöltős hibrid -> városba a legjobb (mi jövő héten hozzuk el feleségem Yarisát, 3,8-4,3 l/100km városban...), mert a legdurvább fogyasztás elindulásoknál van, ami városi dugózás esetén elég gyakori jelenség, ezt a részt viszont átveszi az elektromos motor, így a benzines motornak (ami atkinson ciklusú, tehát eleve hatékonyabb és kevesebbet eszik, cserébe nem megy annyira) csak akkor kell bekapcsolódnia a hajtásba, amikor már optimális a sebesség (ezért optimális fordulatszámon száll be ahol a legjobb a fogyasztása).
plug-in-hibrid -> ugyanaz mint az öntöltős, csak a tisztán elektromos táv sokkal több (20-70km kocsitól függően), ehhez már tölteni érdemes a kocsit, és ha vki ezen belül le tudja tudni a napi ingázását, akkor teszem azt 2l/100km-es fogyasztásnak megfelelő áramktg.-el közlekedhet otthonról töltve. (bennem viszont felmerül, mi van ha valaki tényleg csak így használja és már x hónapja be sem lett indítva a benzin/diesel motorja )
Amikor viszont lemerült az akksi, akkor sima öntöltős hibriddé válik a kocsi de annál rosszabb lesz, mert sokkal nagyobb súlyt cipel, továbbá a hibridek fő csapásvonala a város, ezért városon kívülre tévedve ott az extra súly a hibrid rendszer + sok-sok akksi miatt.
Ugyanakkor megvan az a felhasználói kör, aki tisztán elektromosan le tudja tudni a napi teendőit ha rendszeresen tölti, de ha hosszabb távra kell mennie (ami esélyesen sokkal ritkább mint a városban töltött idő), akkor nincs megkötés mint egy tisztán elektromos autónál, mert benzinkutak mindenhol vannak és extrém ritkán kell várakozni + gyorsan teli a tank.elektromos -> főleg városba a legjobb mert nem szennyez menet közben, a hatótáv és a töltési lehetőségek függvényében tulajdonképpen mindenre jó lehet, én a magam részéről csak olyan távokra használnám, amikhez max. 1xer kell töltenem (legyen az oda-vissza út során 1 töltés, vagy odamenni, ottmaradni és tölteni, majd x nap múlva vissza), de persze be lehet néha vállalni extrémebb szakaszokat is.
Az árazásuk újonnan még viszonylag magas, a felárukat nem igazán tudják behozni (még), gyorstöltések esetén sokkal drágább az áram mint otthonról töltve és gyakran nagyon-nagyon messzire közlekedőknek (még) nem megfelelő annyira, de vitathatatlanul ez a jövő és/vagy a hidrogén autók.
Nyilvános töltők áraival nem vagyok most tisztában, de anno 1 éve kb. 5 l/100km ill. 10-12 l/100km-re jött egy a gyorstöltő sebességétől függően a nyilvános töltögetés, de aki vágja a témát, írhatna aktuális árakat (főleg h már nem 400 Ft az üzemanyag litere, hanem 500 Ft)A plug-in hibridek és tisztán elektromosok további előnye persze a zöld rendszám, így aki sokat parkolgat pl. BP-en belül, annak ez (egyelőre) elég szép "ajándék", mert ingyen van.
#################################################################
Most, hogy új autót veszünk, körbejártam pár szalont, és hát 6+ hónapos szállítások vannak legtöbb helyen (ami a valóságban 8+ hónap is lehet a végére), úgyhogy csak készletes autót érdemes vadászni.
Nézegettem spritmonitor.de alapján a sima benzines kocsik fogyasztását, igazából városon belül simán 6,5 l/100km az összes, de akár 8-10 l/100km sem lehetetlen (és most kb 90-160 lóerő közötti tartományokra gondolok), és hát legalább 2 l/100km-rel kevesebbet esznek a nyamvadt öntöltős hibridek, úgyh hiába drágábbak, mi esetünkben 85ezer km után behozza a felárat a hibrid (automata benzines vs automata hibrid), csak hát öntöltős hibrid nem sok márkánál van... Ezek a mild hibridek a szememben parasztvakítások (és +1 hibaforrás majd x évesen)
Plug-in-hibrid-et esélyesen még akkor sem vennék ha jól ki tudnám aknázni, mert nincs kedvem a nyakamba venni a belső égésű és az elektromos kocsik nyűgjeit. (a japánok már bizonyítottak ilyen szempontból a priusokkal)
Továbbá ha gyakran kihasználnám az akksi kapacitását, akkor az napi szinten simán 2xer teli lehetne töltve (melóba beérkezve, majd hazaérkezve melóból), az simán 600+ ciklus lehet 1 év alatt, tehát 3-4 év után esélyesen gatya az akksi, kérdés milyen gari van rá még ilyenkor.
És akkor ilyen esetekben hétvégén meg menjek nagyobb távokra h mozogjon a belső égésű motor is Inkább nem...A tisztán elektromos pedig egyelőre viszonylag drága, bár bizonyos típusok esetén egész baráti az áruk (pl. iX3 vs hasonló X3), részemről több töltő (vagy családi ház saját töltővel ) és picit faragottabb ár lenne a kívánt, és utána már teljesen jó vételek lesznek az emberek 80+%-ának, a maradék nagyon sokat közlekedőnek meg marad a diesel ha majd még gyártják 2030 után.
Nekem vagy egy öntöltős hibrid, vagy egy tisztán elektromos lesz mostani nézeteim szerint a kövi autóm a 35d után, aztán majd meglátjuk h ha aktuális lesz, mit enged a budget
-
BeZol
őstag
válasz Anaren91 #61518 üzenetére
Több mint 1 éve raktam fel hirdetni.
Fokozatosan csökkentgettem ahogy teltek a hónapok és 0 érdeklődő volt.
8 -> 7,5 -> 7 -> 6,6 -> 6,3 -> 6 (itt hirtelen lettek érdeklődők) -> 6,6 -> 6,3 -> 6misiért (most megint lettek)
--> hiába árulják sokan 7-8 közötti áron kisebb vagy hasonló motorral (felszereltség kb azonos ezeknél, csak évjárat lehet frissebb, de ugyanúgy faceliftről van szó, km meg ugyanaz azoknál is), érdeklődők esélyesen nincsenek náluk sem, csak rohad a hirdetés.
Anno lementettem facelift előtti 5GT hirdetéseket (parkolóba) és ami 5m felett volt, azok közül még mindig van ami ott van
Ez az 5GT pl. 6,7misiről kezdte a pályafutását mikor először néztem (2020 júniusban), most is ott rohad, de még sok másikat felismerek képről (csak új lett a hirdetés, nem hosszabbították, ezért eltűnt a parkolómból), és azt is látom, hogy 1 évvel ezelőtthöz a legalja ár fél misivel biztosan lejjebb csúszott.--> az 5GT piacon hiába vannak azok az árak amik, esélyesen egyáltalán nem egy felkapott típus, ezért nem elég likvid ahhoz, hogy úgymond normál áron elmenjen, le kell menni ársáv aljára h legyenek egyáltalán érdeklődők.
A kabriómnál is így volt, ott kb. annyit számított h magyar első forgalombahelyezés és magyar első tulaj + elég sokminden meg volt már rajta motorikusan csinálva, hogy a külföldi tekert km-es bőven rosszabb állapotú vackokhoz képest amik gyári M-pakettal 3.6misiről indultak ugyanezzel a motorral, szóval ehhez képest 3.8-ért vitték el nagy nehezen, de 4misinél is még 0 érdeklődő volt.
Szóval ki lehet tartani az árakat, de amikor már bő 1 év eltelt és még mindig nincsenek érdeklődők, és már tényleg csak útban van az autó mert már az utódja is megvan, akkor engedni kell az árból.
Kakukktojások mindig lehetnek, mert én is aszerint néznék autót h mi az ami közel 100%-osan megfelel az elképzelésemnek és erre hajlandó is lennék extra pénzt áldozni, DE eddig 3ból 3 rétegautónál az a tapasztalat eladásügyileg, hogy engem legalábbis ilyen kakukktojások nem találtak be 2év, 1,5év ill. most bő 1 év után sem.
Ezek után én azt a következtetés vontam le, hogy olyan autót kell venni, amit az átlagos emberek is meg akarnak venni, mert olcsón fenntartható (fogyasztás, szervízktg., meghibásodások száma, éves ktg.-ek), megbízható és jól is tartja az értékét.
Húgom Yarisát 2012/05-hóban vettük újonnan kereken 5misiért (1.4 diesel, legnagyobb executive felszereltség, extra ledje is van elől, annyi h nem automata). Most 2.2-2.4m Ft-ot ér használtautó.hu alapján, ergo 2m Ft-ért esélyesen pikk-pakk elvinnék (138ezer km van benne azt hiszem).
Itt a 2013/07 havi 535D GT-m, tehát csak 1 évvel idősebb, újkori ára extrákkal együtt árfolyamfüggően 27-32m Ft lehetett.
Most 186ezer km-esen 6m Ft-ért alig van vmi mozgolódás iránta. Ha 1 hónappal korábbi pre-LCI lenne, akkor esélyesen 4-4,5-et érne csak... Van itt ám értékvesztés rendesen, míg az egyszerű Yaris-nál meg alig van vmi.
Azt meg nem is kommentelném, hogy a hibrid yaris, ami 5,35misi lett volna anno hasonló felszereltséggel, az most 3+ misi...Persze így idősebben már kb. hasonló lesz mindegyiknek a hátralévő értékvesztése, csak nem mindegy, hogy közben kell-e milliókat rákölteni.
Természetesen ég és föld a különbség felszereltségben, menetteljesítményben és prémiumérzetben, szóval kvázi "nem is probléma" h milliókat bele lehet ölni a bömbikbe
-
BeZol
őstag
válasz ddjtomyy #61447 üzenetére
Az E46 M3 az sor6os, az E90/92/93 M3 a V8-as.
Mindkettőnek emelkedik az ára vagy minimum stagnál pár éve, DE a karbantartásuk egy vagyon.
A porschék ára is fordul egyet 9m Ft körültől (legalábbis legutóbb mikor néztem), az már más tészta h vajon van-e vevő rá!Faceliftes (2013/7.hó utáni gyártások) 5GT-met 6m Ft-ért hirdetem. Külföldön 7m Ft-tól indulnak (535D), itthon is 7-7,5m Ft-ról, és nincs is nagy kínálat.
6,3m Ft-ért 0 érdeklődő volt hónapokon keresztül.
Most 6m Ft-ért van heti 1-2 (csak sokalltam az érdeklődőket, visszavittem 6,3-ra és egyből megint 0 érdeklődő lett).Szóval az egy dolog, hogy mennyiért hirdetik a kocsikat, az meg egy másik, hogy vajon el is megy-e annyiért (mert mindenki kitartja az árát, de amúgy senki nem ad értük annyit).
Erre egy jó teszt lehetne felrakni egy kamu M3 hirdetést a részedről és monitorozni h vajon mennyien hívnak telefonon miatta, mert most az 5GT alapján ársáv legalja vagyok (faceliftesek között) és látod kb nincs mozgás.
Legközelebb ha használt kocsit veszek, biztos h előtte így felmérem a piac "érdeklődését" az adott kocsi iránt, mert a másik 2 autónkat (amik jó állapotban voltak és jól felszerelve és km sem volt sok + 1. tulajosak volta) is csak ársáv 1/4-énél volt érdeklődő...Amúgy meg ha olcsó élményautót akarsz és nem vagy magas ember, akkor vegyél egy MX5-öst, ill. én ajánlom az E93-asokat (keménytetős kabrió), meg úgy mindenféle kabriót (bár én nem vagyok vászontető párti, elég csúnyák korosabb állapotban).
-
BeZol
őstag
válasz vedini #61435 üzenetére
Csak a prémium diesel-t rakd ilyen autóba.
Tisztább is marad a motor és jobban is megy tőle.
Sosem felejtem el mikor folyamatosan tapostam neki autópályán de kivételesen normál shell üzemanyag volt a kocsiban, majd tankoltam gyorsan v-power dieselt és érzésre +50 lóerőt kaptam... (jó így utólag lehet csak visszahűlt a motor és jobban meg tudott indulni így)Én is agyaltam anno M550D-n, de kötelezően m-csomagosak és olyan brutál fekvőrendőr van itt nálunk, hogy meguntam a kabriónál már a kötelezően keresztbe gyök2vel átdöcögést...
A mélygarázsba pedig az 5GT-vel (ugye 5m hosszú) csak azért tudok ki/beparkolni, mert van hátsókerék-kormányzása, egyébként esélytelen lenne a kanyarforduló a feljáróhozCserébe legalább sportos és jól fekszik kanyarban a tied (még ha nem is olyan könnyűek ezek már).
-
BeZol
őstag
válasz crissprivat #60930 üzenetére
Mikor a kabriómnak (E93 330D) lemerült az akksija hosszabb ácsorgás után (6hónap), ugyanezt csinálta, feltöltöttük akksit és jó lett, de ha nálad biztosan jó az akksi, akkor ja, tényleg vmi köztes dolog lehet, amit én passzolok
-
BeZol
őstag
E90 M3 ellen:
Nekem is régi álmom (E93 M3), de anyagi csőd fenntartani és szervizelni főleg 100-150ezer km környékétől, mert minden horror árú hozzá. Sokkal józanabb választás egy 335i + tuning hozzá, annyi h a szívó V8 hangjáról le kell mondani, de 380+ lóerősen már otthagyja egyenesben az M3-ast (azt hiszem 500 lóerő környékéig húzhatóak a 35i-k), futóművet meg lehet szintén tuningolni, mikor meg nem nyomod neki, akkor meg a fogyasztásuk is barátibb.Én akkor tettem le ezekről a régi szívó benzinesekről (M3 V8, M5 V10), amikor láttam hogy mennyire elgyepálja az M5 V10-et egy új 440i xdrive: [link]
De itt sem sokkal jobb pl. egy M5: [link] (kis pöcköléssel m140i és a 840d is otthagyta volna)
Itt pedig M3 vs M5: [link]Szóval nagyon-nagyon elhivatott bmw-őrültnek kell legyen vki, ha ezek után is ilyet tervezne vásárolni, ugyanakkor nagyjából értéktartóak, mert 8-10millió Ft-os sávban mozognak már 4-5 éve (oké, infláció is volt )
Egy szerelővel konzultálj a típushibákról, hogy mi mikor fárad el és ezek így összesen mennyik lennének x km futás esetén, továbbá kopó alkatrészek cseréje esetén is mennyi az annyi.
Nekem úgy rémlik h 100-150ezer km után kuka a motorja ezeknek (versenymotor, és nem tudni mennyire figyeltek oda pl. az olajcserékre és mennyire gyilkolták). -
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #60366 üzenetére
A kabriómban sem jött ennyire gyorsan, a a GT-ben kb. 300m után már ömlik a hideg, az e93-nál kellett egy 600+m (de eleinte inkább langyoskás hideg volt, a GT-ben meg egyből hideg ilyenkor).
Egyébként a G-szériás 7-est meg ugye anno szétcincálták h izzadnak a kocsiban mert már másfajta a klíma vagy a gáz benne a környezetvédelem miattFIREBLADE78:
hát nem igazán örülök h városban pöfögök vele a legtöbbet, de úgy alakult h már a rokonokat sem kell látogatni vidéken, mert a közelben van egy ház ahol összefutunk, konkrétan csak átgurulok 10percen belül a másik kerületbe , a munka home office, bolti rendelés meg kifli.hus, ha kajarendelés lenne, akkor meg netpincérrel meki vagy zilago-n keresztül menü, ha meg éppen edzenék/fogyóznék, akkor sportfood-ról rendelek csirke-rizs-brokkolit
Úgyhogy ja, eléggé kevés szitu maradt, ami miatt kocsiba kell ülni, az meg városon belül lesz... -
BeZol
őstag
válasz whitezo88 #60360 üzenetére
Ne is mondd, hétvégén tesztvezettem egy suzuki sx4 s-crosst. Mivel itt van a szokásos útvonalom mellett a márkakereskedés, ezért az értékesítő megengedte h elguruljunk vele a lakásunkig (jó sok fekvőrendőrön át, amiken egyébként tök jól átment), majd vissza, és ez az útvonal 2/3 részben megegyezik a korábbi munkábajárós útvonalammal, csak ugye oda-vissza lett, szóval munkábajárós útvonal 1,5szeresének mondhatnám (5,5km * 1,5).
Elindulás után 2 sarokkal nulláztuk a fogyasztást.
1.4-es turbós hibrid 130 lóerővel és kb. 1250kg volt ez a verzió (automata fwd)Előtte ecsetelte h 6.5-7l/100km, nagy dugóban max. 7.5liter/100km a fogyasztás és h ő is ilyen rövidebb távokon jár és h ez ennyi.
Hát 10.7l/100km lett (ami a végén csorgott le ennyire, egyébként 11+-t mutatott és nem tapostam meg neki csak 1szer állóról 60ig).
Persze az egész el lett annyival intézve, hogy még bejáratós a kocsi és azért eszik ennyit.Rokonságban is van egy ilyen (csak manuális váltóval), és náluk sem eszik ennyit a kocsi, de nem is mennek az én rövid szakaszomon!
5GT 3liter biturbó diesel 313+ lóeró 1905+kg automata rwd 10,3literből megoldja ugyanezt a szakaszt (lemértem direkt, mert lakás-meló 8.3l/100km egyébként) úúúúúúúúgy, hogy 300méteren belül ömlik rám a hideg és érzem h a felforrt kocsiba beülve pont mire ömlene rólam a víz már hűl is vissza minden.
Na a suzukiban (ami szintén tűző napon állt előtte) 2km után sem jött még annyira hűvös levegő + éreztem h enyhén folyamatosan izzadok... (és nem stresszeltem )Ez a tipikus papíron minden ugyanúgy adott, aztán a való életben meg nem hozza azt amit kéne, mert más a színvonal...
-
BeZol
őstag
Nálam már ott tárgytalan egy ilyen, h USA modell
Persze ettől még lehet jó, csak ugye anno vki ügyeskedett vele h európába importálták (mert olcsóbbra jött ki mint az aktuális kínálat EU-ban), és nekem innentől kezdve (még ha nincs is így) egy olyan autó van a képzeletemben, hogy ha már EU-modellre sem tellett és ment az ügyeskedés, akkor milyen ügyeskedések mehettek még az autóval kapcsolatosan.Ezzel a benzines motorral pedig fixen nem venném (akkor már legyen a szívó V8... ), mert még dieselként sem fogyasztanak keveset, mert SUV, egyébként 12,5-13,5litereket ehet (spritmonitor.de) és akkor nem nyomtad neki, csak átlagosan közlekedtél
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #60146 üzenetére
Ahol nincs jobb opció, ott el kell tűrni a 3hengert, de így h 1es bömbiből létezik 4 és 6hengeres is (igaz az újban már csak 4 a max), így biztos nem venném 3hengerrel.
Kíváncsi leszek tartósságra mit alkot majd az a kis turbós fiat, én nem mernék ilyeneket venni. Sztem add el és vegyél 500e-t 3-4szeres áron -
BeZol
őstag
Sokkal lassabban melegszik be a motor.
Sokkal később lesz emiatt pl. télen fűtés benne.
Megnövekedett lesz erre a bemelegedési időszakra a fogyasztás (főleg télen).
Amíg nincs bemelegedve szennyezőbb a motor, telipakolja a DPF-et, ami a városi rövidtávok miatt kb. sosem tud majd regenerálni, ezért eltömődik és hamarabb kuka is lesz, pedig nem 2 fillér.
A diesel elvileg szennyezőbb is, pont városi használatra nem kéne azt venni ha kicsit is zöldek vagytok, ugyanakkor ha 1-2 hetente vannak nagyobb távok is vidékre, akkor nem probléma az eltömődés és "oké" a diesel is.Továbbá a 116d egy 1.5literes 3hengeres diesel-motor 2015 óta, én inkább költenék pici plusszt egy 118d-re ami már 2literes 4hengeres, mert bottal nem piszkálnék semmilyen 3hengeres motort.
Én anno számolgattam magamnak benzines vs diesel-t, és emlékeim szerint 15km-nél nagyobb távolság esetén éri meg dieselt venni.
Ez a hideg motorral elmegyek reggel dolgozni max 15km-re, délután/este ismét hideg motorral megint megyek 15km-t (+shoppingkör).Én pl. 5.5km-re jártam be dolgozni amíg bejártam, be se melegedett a diesel-motor, DE ha nem is minden hétvégén, de minden 2. hétvégén volt egy legalább 75+75km-es rokonlátogás, így a dpf is kiürítette magát útközben, nem voltak problémáim, így "oké" volt dieselt venni, hiszen heti szinten 55km-t mentem városban és 150+km-t városon kívül.
Úgyh csak a felhasználásnak megfelelően válasszatok diesel/benzinest, ill. szerintem érdemes 80ezer km környéki régebbi darabokat is nézni (csak ha tetszenek neki persze), azoknak még új szaga kéne legyen, vaskosabb ráköltés pedig majd 200ezer km környékén van, úgyhogy ha ez egy 5 éves terv és megvan mennyi az éves futásteljesítmény, akkor úgy nézelődnék, hogy 200ezer km-en belül legyek 5 év múlva, aztán akkor eladni.
-
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #59966 üzenetére
Aha, max Toyota/Lexus vonalon, azok már bizonyítottak, a BMW-k milyen strapabírók hibrid vonalon? Activehybrid szériák emlékeim szerint jól leszerepeltek anno...
Szóval én plug-in vagy sima hibridet bmw vonalon csak akkor vállalnék be ha tényleg jó lesz x évesen is, nekem ne kelljen belsőégésű + elektromos autók nyűgjeit is cipelnem... (elromlandó alkatrészek tekintetében).Gsx-rr:
sztem meg teljesen jól leírta cOxeR a dolgokat, megvannak a pro és kontrák, aztán majd mindenki eldönti neki mi felel meg anyagilag és élethelyzetügyileg.
Nem értem miért írkáltok ilyen aggresszívabb stílusban -
BeZol
őstag
válasz Gsx-rr #59952 üzenetére
Nálunk covid-mentes esetben 80+80 (szülőkhöz) ill. 120+120km-es (nagyszülőkhöz vagy balcsihoz, de ugye a balcsi nem lenne oda-vissza azonos napon) hosszabb szakaszok vannak, erre már egy nagy akksis elektromos csoda megfelelne.
A többi esetre elég lenne egy kisebb akksis elektromos csoda is.
Szóval nekünk pl. kéne a hétvégékre a kényelem érdekében egy nagyobb hatótávú elektromos, hétköznapokra meg egy kisebb.
Ha mennénk esetleg külföldre (mostanság mindig repültünk), akkor legdurvább esetben német rokonok meglátogatása és horvát tengerpart jöhetne szóba, ami 800+ km oda, na ezt évente pár alkalommal egy nagy hatótávúval meg lehetne emészteni ha a szándék meglenne.Részemről egyelőre a kizáró ok az árazás és h nem tudom otthon tölteni.
Ha tudnám otthon töltögetni, akkor sztem már bevállalnám a dolgot, csak csorogjanak lejjebb az árak -
BeZol
őstag
válasz Anaren91 #59920 üzenetére
Bennem mindig megmarad az, amikor a balcsi északi-partján végigcsorogtam lenyitott tetővel (e93 330d 231->269lóerő 1740kg) úgy, hogy nem volt nagy forgalom, klíma nem ment, végig 50-70nel közlekedtem, nagy hifi sem ment sztem végig, és 5,4 l/100km-t dobott nyáron a 28 fok körüli hőmérsékletben.
Az, amit leírtál, az nekem kb. a balcsira lemenetel volt országúton, és ha betartottam mindent, akkor 6,3, amúgy meg 7,5 körül jártam meg.
A lényeg, hogy én sokallom amit kaptál, tudnia kéne kevesebbet is, mert ezt a 7,5öt még az 5GT-m is hozni tudja (1940+ kg 313->400+lóerő és elég nagy homlokfelület). -
BeZol
őstag
Én 35i/40i-ként venném, teljesen más orgánum, sokkal jobban megy, és tuning esetén is jóval több hozható ki belőle.
Nem mondom, hogy ki kell autózni belőle, mert én sem autózom ki a 35d lelkét minden nap, de amikor gyors ki/besorolás, egy-egy országúti előzés, vagy autópályás veretés jön, akkor jól jön az extra lóerő.
Természetesen teljesen jó a 328i/330i ereje az ilyen esetekre, mert kb. a 330d-m szintjén mennek, de amikor jól jönne az ennél is több kakaó, akkor rendelkezésre fog állni.
Én többször is éreztem az E93-asomnál (269 ló), hogy jól jönne még bizonyos esetekben több lóerő (főleg országúti hosszú sorok előzésénél, vagy autópályás kamion mögüli kigyorsításoknál), és a mostani épphogy 400+ lóerőnél (313ról) most azt mondom, hogy ez már teljesen jó. Annyi, hogy az 5GT nagyobb test, tehát 313 lóerősként ment egy lehelettel jobban, mint az E93 330d-m 269 lóerősen, de most már ég és földHa tartósabb ideig tartanád meg a kocsit, akkor +1 a 35i/40i-nek, mert azért ott 3literből hoznak ki 306/326 lóerőt, a másiknál 2literből 245/258 vagy már ki tudja mennyi lóerőt, szóval jobban ki van hegyezve gyárilag a kisebb variáns, jelentsen ez bármit is hosszabb távon.
És a 3GT? (LCI előtti, LCI nekem nem tetszik)
-
BeZol
őstag
válasz KAMELOT #59683 üzenetére
Oké, de Te is 400+ lóerőn vagy?
Nálam most ennyi itt BP-en rövidtávozva, de ennyi autópályán 160felett végigrongyolva is.
Egy fix, a nagyobb test nagyobb tempó mellett iszákosabb, mint a kabrió, azon ha szélvihar volt kint, azt is alig éreztem, ennél meg azért már érezni ha megfújja egy erős oldalszél.FIREBLADE78:
440i kabrió: 11,5literrel járkál haverom úgy, hogy főleg 70es táblás szakaszon rongyol végig (ami elég optimális, ott nekem 8liter alatt lenne), mikor pedig elugrik Eger-be haverokhoz meg vissza, az közel 1 teljes tank.
Inkább úgy fogalmaznék, hogy meglepően keveset tud enni, ha nem nyomod neki, de h csapatva 10liter, az országúton 70-110 között fékezős kanyarok nélkül, az úgy sima.Én is néha direkt országúton mentem közel autópálya-tempóval, mert gyorsabbnak érezted, közben pedig nem is mentél annyira gyorsan a fogyasztás pedig parádés volt.
-
BeZol
őstag
Azt kell mondani, hogy még van 3 másik kiszemelt ami a tarsolyban van, utána majd tisztábban látsz és majd eldöntöd, de addig is köszönöd szépen a segítséget.
Én továbbra is azt mondom egyébként, h ha sokat mászkálsz, inkább a 35d-t, ha viszont évi 15ezer km körülig mászkálsz, akkor kérdés nélkül a 40i-t venném, főleg ha nem zavar a kb. 30%-kal magasabb fogyasztás.
A 40i egyébként újabb konstrukció lesz, mint az a 35d.
05/2015–10/2018 - 340i --> maga a motor pont az F30-ban debütált 2015ben
07/2013–10/2018 - 335d --> maga a motor 09/2011 óta szolgál és F10-ekben jelent megA 2 motor között van közel 4 év különbség , szóval +1 a 40i-nek, na meg mert szép hangja van kis piszkálást követően és sztem nem lesz később vele annyi szívás a környezetvédelmi tiltások következtében.
Én nem mertem a 35i motort bevállalni az 5GT-hez, ahhoz túl nagynak éreztem a testet, viszont ahogy jobb idő lett még itt városban is kocsikázva megállok a 35d-vel 9 literből, ami télen akár 11liter is volt.
-
BeZol
őstag
válasz malacka87 #59664 üzenetére
Igen, és elég gyorsan váltogat, ezt már képtelenség manuális váltásokkal überelni, az fix.
Nekem annyi bajom van csak vele, hogy keveslem a motorféket gázelvételnél, manuálisan kéne visszaváltogatnom és ugyanakkora lassuláshoz mint korábban az E93 30D-vel megvolt 2000es fordulat körül, ahhoz itt 3000es fordulat kell, az meg olyan kellemetlennek érződik már nekem.
Ennek következménye, hogy jóval többször kell fékezgetni, szóval a gyakoribb fékcsere is egy járulékos költség.Összességében több a pozitív mint a "negatív", én csak coupe/cabrio-hoz vennék már manuálisat, mert +1 vezetési élményre számomra, de tény és való h pl. dugó esetén baromi nagy könnyebség h nem kell kuplungolni automatával
CharlieDrop:
ja, ilyen ez a használtpiac
Én először 3as kombikkal szemeztem, aztán kb mind fapados volt, nekem meg full-extra közeli kell. (3as GT detto)
Aztán ránéztem 5ös kombikra, ott a felszereltség is jobb volt, és még az ár is alacsonyabb volt azonos évjárat mellett...
Az X-es BMW-k árai szintén "egekben" voltak.
Aztán igazából az 5GT-nek is elég nyomott az ára (meg a 7es bmw-nek is, 6ost nem néztem), így tudtam megcsípni számomra jó áron (5,7+ktg.-ek) valós 176ezer km-el 7 évesen úgy, hogy faceliftes is. Akkoriban az 535d GT-k és 535d touringok 4,5körültől indultak 2010-2012 közti évjáratokkal és még a 299 lóerős motorral és 260+ezer km-el legtöbbnél. Az F11-ből még be is vállaltam volna, de mikor mentem volna kocsit nézni nem értek rá, közben 5GT-t megnéztem (faceliftest akartam mindenképp), árban a következő LCI 535D GT 6,8misiről indult és főleg 7-7,5misinél mozogtak (azonos km-el) max 1 évvel fiatalabbként, úgyhogy nagyon jó vételnek tűnt és bele is fért így a budget-be.Én nagyon szeretem, de vmilyen szinten minden nap elrettent, hogy még mekkora értékvesztés vár rá 3 éven belül, emellett ha elromlik vmi, az horror lesz.
Ennek ellenére van az az ár, amennyiért elvihetik (ezért is hirdetem), és akkor anyagilag józanabb kocsi lenne belőle + asszonynak is egy kocsi.
A mai napig nem bánom a vásárlást, mert 4-6 hónapig napi szinten néztem az LCI E61, aztán már E60 kínálatot is, és ha volt is jól felszerelt 535d, mindig kiderült róluk h 450+ezer km-esek és nem 250-300ezer környéke... Kb. havi 1 "kapás" ha volt így az ársáv tetején (2,5-3,5m Ft), de nekem ennyi valós km-el ezek nem fértek bele és muszáj volt fiatalabbak felé kacsingatnom, h még ne legyen a km-állás az egekben + már asszonynak is 2szer becsípődött a dereka a kabrióból kiszállva (8 hónapos terhesen), úgyhogy már muszáj volt valamit venni
-
BeZol
őstag
válasz malacka87 #59655 üzenetére
E90 335i-ket nézd meg hol járnak, na kb. ide fog érkezni az F30 35i is idővel.
F10 nyomottabb lesz árban, de gondolom most is olcsóbb a 3as bömbinél.Ismerős 440i kabriója xdrive-os, ha városban szereted lepadlózgatni a kocsit a megengedett sebesség gyors elérése érdekében, akkor lámpától megindulásnál és egy-egy kereszteződésből kikanyarodva mikor ilyen 30km/h környékén lepadlózod, akkor mint amit sinen húznak úgy kilő, nálam az azonos súlyú 5GT (igaz már erősebb) csak villog h halló nincs tapadás (pedig a gumim is pöttyet szélesebb hátul)
60-80km/h környékén már csak taknyosabb időben számítana h összkerekes-e a kocsi.
Ha a fenti "előnyök" megérnek neked legalább +0,5liter fogyit, +80kg súlyt és idővel egy 800ezer-1,3m Ft közötti szervízköltséget (azt hiszem ennyi), akkor jó az az xdrive
Én szándékosan xdrive és adblue nélküli kocsit kerestem, mert városban nem száguldozom, nálam csak országúton és autópályán van kihasználva az erő. Amikor meg néha lámpánál gyorsabban akarok elindulni, akkor fél gázzal még bőven jó a tapadás és nagyon lemarad mindenki...
#59657 Ck.:
próbáld ki mindkettőt. Alapvetően hosszabbak a fokozatok a benzinesben, ezért nincs annyi váltás alacsony sebességről és a megindulást követően csak pörög-pörög 4000ezernél is feljebb, ezért jobban eloszlik az ülésbe passzírozódás, holott maga a 35d is gyorsan vált csak gyakrabban, na meg nagyobb nyomaték társul olyankor a lóerőkhöz.
Ízlések és pofonok, ill. ki tudja mekkorák a pontosabb fenntartási költségek, ill. h ha külföldön élsz, akkor ott mennyire tiltogatják a dieseleket, szóval +1 pont a benzinesre emiatt, na meg értéktartóbb is (de csak ha kevés benne a km! ), ha sokat mész vele mint a dieselekkel szoktak, akkor nyomott ára lesz annak is. -
BeZol
őstag
válasz KAMELOT #59522 üzenetére
Én első 3 évben 5ből 4szer kézi autómosósokhoz vittem a kabriómat.
Akkor álltam le ezzel, amikor észrevettem, hogy 2-3 helyen lejött az elejéről a lakk.
Érdekes módon amikor saját magam mostam a kocsit kézi-mosóban (vagy az udvaron), akkor nem jött le lakk csak rá 2-3 évre (akkor is saját hibámból)...
Az sem tetszett, amikor frissen tankolva és nullázott fogyasztással elmentem a 3-5km-re levő kézimosóba 6,4l/100km-es fogyasztással a mosóba beállva leadtam a kocsit, és amikor jöttem ki (és még mindig a mosóban állt a kocsi, 1métert nem gurultak vele), akkor 11,4l/100km-en állt a kocsi (beindíthatták és 1 helyben bőgethették a motorját...)
Hosszú évek kihagyása után esküvő előtti napon elvittem a lurdy-nak a mosójába a kocsit h legyen teljes külső-belső tisztítás, hát a jobb oldali ajtó kilincsénél kívülről ahova bemarkolsz mélyedésbe, na ott feljött a lakkTanulság: mindent jobb ha magadnak csinálsz...
-
BeZol
őstag
válasz Anaren91 #59518 üzenetére
Az a baj, hogy sztem az az új céges 318i belül sem lesz igazán prémium.
Én ilyenkor mondom azt, hogy vagy legyen úgy felextrázva és motorizálva, ahogy szeretném, vagy inkább hagyjuk az egészet a fenébe. Rühellem a kompromisszumokat.
Lehet amit láttál, az is csak kívülről nagyzol, bent meg szövetülés, kis navi, kézi váltó, alap hifi, manuális ülés, full "fapad". Nekem ez nem prémium, de sokan a külsőségekre mennek, és abban az m-pack nagy felnikkel tényleg odatesz
Inkább más márka de fullosabb felszereltségű és jobban motorizált autóját választanám ilyen esetekben ha annyira kell kocsi, egyébként meg gyűjtögetnék a "kompromisszummentesre".FIREBLADE78:
M3-ason láttam tegnap egy baleset eredményét, citroen c3-as olyat kapott hátulról h kb megsemmisült a hátsó üléssor közepéig. Ha ott ültek (vagy ültek volna, nem tudom), akkor azoknak kampec fixen, na nálam ilyen szempontból a swift is csak egy mozgó koporsó (meg az összes kisautó), a smart-tal az élen[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #59489 üzenetére
Fel kell hozni h mekkora görények voltak h nem szóltak és h ez extra 1k font discountjukba kerül
-
BeZol
őstag
40i-vel jobban tudsz vigyorogni a hangja miatt, főleg ha teszel rá sport kipufogó-rendszert, ill. nekem +1 a 40i mellett, h nem összkerekes, ami zsebbenyúlós mikor elromlik, míg a 435d-ket sztem csak összkerékkel árulták. Ha nem gyorsulgatsz álló helyből és alacsonyabb sebességekről, akkor nem gáz h csak hátul hajt a kocsi.
Ezt leszámítva egyformán menne mindkettő, csak egyiket kevésbé kell tankolni, kb. 11liter körül jár ismerősöm a 440i kabrióval itt BP-en mászkálva, míg 8,5 körül kijöhet a 435d.
Ha pedig tuningolgatnál, akkor simán chippeléssel kb. egyformán lesznek erősebbek, de ha komolyabb átalakításokat eszközölnél, akkor a 35d inkább 430 lóerő környéke, a 40i pedig 700 lóerő környékéig is juthatÉn egyébként aszerint döntenék, hogy mennyit mászkálok. Ha sokat, akkor a dieselt venném.
Ha a használt árakat nézem, akkor pedig a benzinesek jobban tartják az árukat, szóval ha egyforma árban lennének, akkor később jobb deal lehet eladáskor a 40i.
Én a 40i-t venném, de a 35d-vel sem panaszkodnék. Ugye sportcoupe/kabrio/grancoupe-ról van szó, ide jó a benya, de most pl. az 5GT-met fixen nem vettem volna a 35i motorral, de a 449 lóerős 550i-re csorgatom azért a nyálam (6os GT-ből már nem gyártottak ilyen erőset, szóval ritka darabok ) -
BeZol
őstag
Már F10-esekről is beteg sztorikat hallok néha, képzelheted mi lehet korábbi példányoknál
Itt van pl. ez az E60 550i: [link]Képeken gyönyörű, nem látsz problémát.
Élőben mikor 1 éve februárban voltunk megnézni, hát az egész eleje full kavicsfelverődés, visszapillantók is, ablakoknál a fekete cucc fel van buggyanva, belül kis navis, kormány viszonylag ki van kopva (ülés talán nem), a bal első lámpánál meg gumivmi lógott enyhén kifele.Nem tudom változott-e elmúlt bő 1 év alatt a kocsi állapota, de talán egetrengető nagyszervíz sem volt a motoron és a futóművön (ezekre már nem emlékszem), annyi rémlik h ami a motor gyenge pontja, azt már cserélték időben.
Szóval még erre a "hibátlan" kocsira is simán lehet 2misit rákölteni, és akkor a fékek állapota passz, stb.
A hangja oltári volt, nagyon tetszett és szépen szedte a lábát, de 4.8misi alatt nem akarta adni anno (megengedheti magának h kitartja az árat), csak hát pl. az 535d-vel chipelést követően porba alázom úgy, hogy 2/3 annyit eszik a kocsi
Szóval nem feltétlen kell azonnal ráborítani egyik kocsira sem 1misit, de ha hosszabb távra tervezel, akkor erősen érdemes, és akkor közben kiderülhetnek turpisságok, de legalább tudod hányadán állsz a kocsinak, csak legközelebb akkor érdemes újra meghirdetni, mikor újra megint esne szét a kocsi
-
BeZol
őstag
Ilyen hosszú utakra rokonságból/barátoktól kérnék inkább csere-autót, addig meg élvezzék ki az i3-ast míg távol vagyok, vagy ugye eleve az i3 2. autó kéne legyen, ergo kéne lennie egy családi kocsinak ilyen hosszabb utakra.
Persze ha vállalkozó szellemű az ember, mehet i3-al messzire -
BeZol
őstag
válasz whitezo88 #59316 üzenetére
A súly is fontos mellé. Én régebben írtam h volt első generációs mini cooper s a családban, ami 1230kg talán + 163 kompresszoros lóerő, na az tépte ki a kormányt a kezedből már.
Azóta eltelt nem kevés idő és biztos vannak okosságok h pl. 300 lóerős (ekörül vmennyi) honda civic type r még mindig elől kaparva gyártásba kerül. Nem is érdekel különösebben milyen a váltó ezekben, az elől kaparó 156lóerős diesel peugeot 5008-asban is botrány mikor lepadlózod kis sebességnél, csak kaparnak a kerekek és villog az elektronika...
Szóval részemről elsőkerék-hajtás súlytól függően 150-200lóerőig, aztán összkerék/hátsó legyen, de inkább hátsó.
Az, hogy automata v. kézi, döntse el mindenki maga. -
BeZol
őstag
válasz Chris0321 #59310 üzenetére
Minden csak gyakorlás kérdése, ugyanakkor elsőkerék-hajtású erős autónál borzalom mikor alacsony sebességnél lepadlózod, mert ha már picit is rosszabb az út minősége, már jobbra-balra cincálja a kormányt a kezedben, és akkor emellett váltsál egyet mikor 2kézzel kellene fogni a kormányt...
Hátsókerekessel nincs ilyen baj -
BeZol
őstag
válasz KAMELOT #59040 üzenetére
A srác is úgy vette, hogy fullos kocsi, átlagnál jóval jobban felszerelve 35d motorral 220ezer km-rel és ránézésre is jó állapottal.
Csak aztán mindig megadta vmi magát neki, ami esélyesen nem a kor miatt, hanem a valós 530+ezer km-es futásteljesítmény miatt történt meg. -
BeZol
őstag
Én tavaly április-májusban erősen gondokodtam h veszek egy faceliftes E61 535d touringot, csak hát amikor lekérdeztem ismert agyonreklámozott oldalon keresztül, akkor kiderült h talán 440+ ezer km a valós állás és nem 220ezer km.
A srác vezetett róla blogot már előtte is, illetve ezt követően is folytatta, akit érdekel a hogyan költs el bontott alkatrészekkel is 3misit egy 2,8misért vett kocsira amit 2,5misiét adsz el 1,5 év múlva, az erre fáradjon: [link] -
BeZol
őstag
válasz Tsebacsi #58993 üzenetére
Részben csatlakoznék Anaren91 véleményéhez.
Nekem ismerős most kapott céges octaviát: 1 hónapig előző szériás facelift előtti 1.6dieselt, utána faceliftes 2.0d, utóbbi pedig jobban felszerelt is. Azt mondja h teljesen jó kocsika, ez már megyeget is ha nyomja neki, ugyanakkor amint beül a bömösömbe, egyből érzi h nagyon más világ mind anyaghasználat, zajszigetelés, menetteljesítmény, vezethetőség, stb. terén, és ezek után jön a kérdés, hogy pl. neked megéri-e ez azt, hogy drágább és drágábban fenntartható bmw-t vegyél a skoda ellenében.
Másik dolog ami még felmerült bennem, hogy én per pillanat se nem vennék új octáviát, se nem vennék 2017-es G30-ast: régen olvasgattam vmelyik autós újságot, amiben az ADAC-osok mindig szétszedték a zsír újonnan megjelent 100ezer km-es tartósztesztre kapott kocsikat (praktikusan 1-2 év elteltével) ÉS mindig kielemezték h mi az aminek nem ilyennek kéne lennie (általában egy 5-10 elemű lista volt a negatív dolgokról), ilyen pl. h szétmállik vmi gumis cucc, zörög vmi, túlzottan kopik vmi, stb., a vége pedig az volt, hogy a gyártót megkeresték vele, ÉS szinte az összes felsorolt hibát a gyártás beindulását követő fél-másfél évben fixálták!
Mikor az 5GT-met kerestem, fórumokat utánaolvasgatva azt találtam, hogy a 2009-2010-es, de akár még a 2011-es gyártásúakban is vannak olyan "problémák", amiket idővel kiküszöböltek.
Én nem tudom, hogy a G30-asnál milyen ilyen jellegű optimalizációk történhettek a gyártásuk beindulása óta, de most pl. találtam egy 540i-s tartóstesztet: [link] (de biztos vagyok h az írott verzióban jobban részletezik a dolgokat)
Eszerint a kormányművet kellett cserélni, a motor járása sem stimmelt 90ezer km körül, vanos-vmivel volt a baj, és a hardy tárcsa sokkal jobban kopott mint kellett volna neki, de semmi extra zörej és társai, szóval simán jó gyártásúak lehetnek ezek 1. évtől
Mi anno mindig 1. év utáni gyártásúakat vettünk.A 2 év jótállás az úgy van, hogy mindig márkaszervízbe kell vigyed és nem csúszhatsz a pl. 60ezres szervízzel teszem azt 62ezer km fölé, mert akkor onnantól már ha baj lesz, rádfogják h nem tartottad be a hivatalos előírást.
Kétféle szervizes kedvezményesdi, az egyik a Service Inclusive, a másik a Service Inclusive Plus.
Előbbi esetén az olaj és szűrők cseréjét állják ingyen, utóbbi esetén pedig első-hátsó fékek (betét és tárcsa is), ablaktörlő lapát és kuplungcsere is benne van.
Érdemes utánajárni h melyik van, mert most 2 tesztet is olvasva 60ezer km-nél mind a 4 féktárcsát cserélték a kocsiknál , de ismerős sem húzta 60 és 80ezer km-nél tovább az első + hátsókat, ami nem BMW-szervizes árakon nálam 450ezer Ft volt E93 330d-nél, és 600ezer Ft lesz az 5GT-nél. Ha jól emlékszem ismerősnek a márkaszervízben csak az első fékek cseréje volt annyi, mint nekem anno a komplett 4, de ugy gari miatt muszáj márkaszervízben cserélned, nincs menekvésÉn sztem 180ezer km környékén érdemes lehet megválni a kocsitól (pl. éppen egy fékcsere előtt), mert 200ezer km környékén már érdemes rákölteni egy 1,5-3m Ft közötti összeget a motor/váltó/futómű témakörre, és akkor újabb 180+ ezer km-ig ezekkel nem kéne probléma legyen. Ezeket lehet húzni akár 250-300ezer km-ig is, de hosszú távú célok esetén nem ajánlott.
Én egyébként 520i-t néznék, azokat fel lehet okosítani 530i szintre, és az 530i-ket is lehet okosítani 300 lóerő fölé, tehát papíron 184 lóerős autó 300+ lehetne , legalábbis F-szériánál így volt, gondolom még itt is van ilyesmi.
-
BeZol
őstag
A jobb oldali a sport-automata, annál lesz a kormányon is váltófülecske, míg a baloldali esetében nem.
Azt hiszem amúgy egyforma maga a váltó szerkezetileg, talán csak kicsit fel kell programozni a baloldalit h tudjon ugyanolyan gyorsan váltani sport v. sport+ verzióban, de biztos jobban tudja ezt vki. -
BeZol
őstag
válasz ittakary #58973 üzenetére
Azon a típuson is agyaltam, de abból nem volt a felnimre való méretű...
Direkt megnéztem hogyan tesztelik a 4évszakos gumikat:
1. Téli tudást: full havas pálya jobbra-balra kanyarokkal -20 fokban h körülöttük akár 2méter magas a hó
2. Vizes tapadást: nyári 30-35fokban fellocsolt pályán
3. Száraz tapadást: nyári 30-35fokbanSzóval a 4évszakos gumikat úgy tesztelik a téli és a nyári gumi ellenében, hogy praktikusan extrém hideg és erősebb kánikula a külső hőmérséklet.
Extrém hideg ritkán van Mo.-on, olyankor meg ha nem muszáj úgysem megy senki sehova.
Erős nyári meleg jó szezon esetén 4-6 hétig van.A téli keverékek főleg -5 fok alá vannak optimalizálva --> közel 0 értelme Mo.-on
A nyári keverékek pedig talán 15-18foktól felfelére, ÉS az összes gumi optimális tapadási tartománya kb. 12 fok.Tehát ha a téli gumi -5foktól optimális keverékű, akkor -5 és -17 fok között hozza az elvárt tapadást.
A nyári gumi 18-30 fok között. (ezt kb. meg is erősíteném, mert 15-18fok környékétől lefele már éreztem anno h észrevehetően csökkent a tapadás, 5-10foknál meg már drasztikusan, alatta meg totál felejtős inkább)
A 4évszakos pedig pont a téli és a nyári tartományai közé van "optimalizálva" keverékügyileg, tehát kb. 1-13fokos hőmérsékletre.
Anno volt vmi jó ábra amit találtam, ez csak félig-meddig jó:
A tesztkörülményeket pedig ebből a videóból szedtem: [link]Praktikusan nem tesztelik a 4évszakosakat 7 fok környékén, vagy csak én nem kerestem eléggé , de a teleink is gyakran ekörül vannak, a tavasz-ősz sem mindig "optimális" a nyári gumiknak, szóval én úgy voltam vele, hogy ősztől-tavaszig tutira jobban járok egy 4évszakossal, nyáron pedig kis hátrány ér.
Nálam ez az első ilyen, szóval lehet a nyári melegben pikk-pakk lekopik a futófelülete majdKAMELOT:
magyar átlag 15ezer km, ahhoz képest fele - kétharmada van mostanság.
Régen volt évi 30-40ezer, akkor megérte váltogatni, de így már nekem nem éri meg azt az évi 2 gumislátogatást, szóval spórolok egy 1-1 órát évente + alkalmanként 5-10ezer Ft-ot -
BeZol
őstag
válasz Anaren91 #58969 üzenetére
Csírájában elfojtottam a dolgot és 4évszakosat tettem fel ősszel
8ezret ha megyek évente, ebből 2-3ezernél biztos nem több a tél, mert mi is nyáron mozgolódunk jobban.Bridgestone Weathercontrol XL A005 EVO 245/45R19 - 102V
Bridgestone Weathercontrol XL A005 EVO 275/40R19 - 105Y -
BeZol
őstag
válasz whitezo88 #58892 üzenetére
Igen, ami E60 550i-t voltam anno kipróbálni, azon nem volt típusjelzése, és pont ilyen sztorikat mesélt a tulaj (Azt hiszem kipufogó alapján 525d, 530d, 535d, 525i, 530i, 540i is lehetne, max a féktárcsákon látni h nagyobbak, meg miután megindul a hangjából hallani h van ott lóerő)
-
BeZol
őstag
válasz KAMELOT #58885 üzenetére
El kell olvasni
Én ami garit adtak volna, az csak főalkatrészekre vonatkozott, és hogy ha észleled a meghibásodást, akkor még kármegelőzési kötelezettséged is van, ergo csak ha instant ledöglik mint derült égből villámcsapás a kocsi, na akkor él a garancia az adott "főalkatrészre".
Továbbá csak akkor él a garancia, ha márkaszervízbe hordod a kocsit
Ezért nekem féli misit kellett volna fizetni, és úgy voltam vele h minek, ha van úgyis sima használtautó-garancia is amit a törvény ír elő + úgysem megyek sokat h pikk-pakk előjöjjön bármi giga-probléma. -
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #58698 üzenetére
Ja, az biztos h még sokat nem használták és emiatt újszerű, mert marha kevés benne a km, de ez így átverés 12,49millióért, előbb vennék töretlent, ami eleve nem amerikai típus és 100ezer km körül van 10,7misiért.
Erre így ebben a formában én max 8 misit adnék, DE még akkor is ódzkodnék kicsit tőle, mert eladni ugyan úgy nehéz lesz később, ill. kérdéses h mennyire sérültek a biztonságot szolgáló elemek egy újabb baleset bekövetkezése esetén, márpedig számomra ez kritikus.Az 5GT-mnél is jelzett a carvertical 2 sérülést:
egyszer sztem hátulról belementek és így belekoccant az előtte levőbe
egyszer pedig szimplán nekimentek az első lökhárítóval vminek
DE ezek ilyen minimális ütközések lehettek mert még carvertical sem dobott óriási összegeket és csak lökhárítókat kellett cserélni, azok felfogtak mindent, fő elem 1000% h nem sérült így nyugodtan vásároltam meg.Ismerek olyat, akinek fél éves volt a kocsija, oldalról elkapott egy őzikét, így az autó egész jobb oldalát első keréktől a hátsó ajtóig javítani/cserélni kellett.
A baleset után márkaszervíz, ott kijött a szerelő mondta h fel se vetessék a kocsit, maszekba megcsinálja. 2 hónap múlva kész volt a kocsi, nem tudom rétegvastagságmérő miket dobálhat, de hogy nincs nyoma carverticalon meg sehol, az is biztosAmire ki akartam ezzel lyukadni, hogy úgymond vannak olyan balesetek, amikor a biztosítónak nem kell fizetnie senkinek, és még hivatalos szervízbe sem kerül a kocsi, akkor annak biztosan nem lesz nyoma
Ez minden olyan esetre igaz lehet, ahol nem 2 jármű ütközik, szóval ja, ez a carvertical sem tökéletes, a jármű szolgáltatási platformot meg hagyjuk is: külföldről jöttem, hibáim száma nulla, km-em annyi amennyire vki állította kategóriaNa ezért kell állapotot venni, csak el kell jutni odáig h tényleg tudjuk miken mehetett át az autó és h ahhoz képest tényleg oké-e az ár Hát nem egyszerű!
-
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #58671 üzenetére
Én 10 misi körül vennék egy használt BMW 550i GT-t, a faceliftes 449 lóerőset (ez már kevésbé konstrukciós-hibás), és ezt pöckölgetném feljebb úgy, hogy a maradék 8-10 misiből fizetném az extra fogyasztást
6os GT-hez már csak 640i/640d volt a max, szóval ez ilyen kuriózum kategória, és a 6GT is meg fog szűnni
Ja és a 6GT annyira nem jön be csak a hátsó szárnyacskája[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
válasz BossBoss #58659 üzenetére
Ez szép és jó, csak amikor ránézel az árakra mennyibe kerül egy F31/34, akkor ugyanazzal a motorral egy F11 ugyanannyi vagy olcsóbb, emellett gyakrabban jobb is a felszereltségük.
Nálam ezért is lett a gondolatmenetből 5ös bmw, ültem 2 sedanban (kombiban pont nem csak régebben), és őszintén megvallva az egyik közepesen volt felszerelve, a másik full-extrás volt, és sem fekete bőrbelsővel, sem vöröses/barnás bőrrel nem fogott meg, olyan semmilyen volt mindkettő, hátra nem tetszett a beszállás és az E93-as után nekem túl közeli volt a B oszlop helye, de nem csak én éreztem így, akik elkísértek más is így érezte h "semmi extra" a kocsi, jó-jó de nem fog meg.
Aztán beültünk az 5 GT-be és ott normális a B oszlop helye (menetpróba nélkül is láttam h nem fogok ideggörcsöt kapni mikor oldalt hátra kellene nézni), nagyobbak az ajtónyílások, jóval-jóval több a hely hátul minden tekintetben és érezted azt h "ez igen, ez már jó". Egyedül a csomagtartóval nem vagyok kibékülve, egy ökölnyivel hosszabb lehetne vagy úgy kéne csúsztathatónak lennie a hátsó üléssornak, hogy nőjön vele a csomagtér. (csúsztatható az üléssor, de a háttámla és csomagtér közötti lemez az ilyenkor nem megy vele, aztán lehet csak jobban rá kéne néznem )
Annyi h városba sztem too much méretügyileg.Nálam kizáró tényező volt a SUV, úgyhogy X3/X4/X5/X6-ot elvből elvetettem, de azért üléspróbát tettem, az X5 tetszett de féltünk h ha kiesne vmi oknál fogva a gyerek, akkor bazi nagyot esne
Egyébként simán jónak éreztem az X5-öst, de H.Ezredes sem ajánlotta és akkora a légellenállás + a súly is, hogy a chipelt E93 330d után tudtam h autópályán ugyanehhez egy X5 M50D kéne, mert a 35D/40D fixen lassabb (chipelve hozta volna az E93-asom szintjét).
Na meg ugye mivel a SUV a divat, ezért az áraik is jóval magasabbak, szóval több sebből vérzett a SUV ötlet. -
BeZol
őstag
válasz KAMELOT #58641 üzenetére
Az 5GT egy nagy batár.
Nagyon széles és nagyon hosszú.
A csomagtartója rendben van, de egy pöttyet lehetne hosszabb és akkor tökéletes lenne, így viszont az összecsukott babakocsi alját + a mózeskosarat nem tudom hosszában berakni egymás mellé (mert a mózeskosár túl hosszú), hanem csak keresztbe úgy, hogy a mózeskosarat élére kell tegyem és épphogy becsukódik a csomagtartó. Ez sztem gáz, de még nem volt meg a babakocsi mikor vettükParkolóhely-vadászat szívás.
Súlyban sem filligrán.
Ha van intelligens aktív kormányzás (kevesebbet kell tekerni a kormányt + hátsó kerekek is fordulnak) akkor viszont simán 3as bmw szinten lehet vele forgolódniAz 5GT benzines motorban 535i-ként értelmezhető csak, az 550i konstrukciós hibás, tilos megvenni.
Fogyasztásban alsó hangon 11 literrel kell számolni városban, de én 13 literrel számolnék inkább.
Nálam az 535d GT eszik 11et ha dugó van, egyébként 9,8-10,5 körül eszik városban. Kevés megállással ez 8,3-ra is lemehetSzóval jó családi kocsi, de inkább utazásos családi kocsi, nem városon belüli, ehhoz túl széles és hosszú. Nekem is gyakran kell nézni h elfér-e a szembejövő mellettem. Soha életemben nem néztem ennyit mennyire tudok a padka felé lehúzódni..., még a szüleim peugeot 5008-asa is szűkebb autó, még ott sem jön elő ilyen "kellemetlenség".
-
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #58616 üzenetére
De a 35/40d-t is lehet húzni Na az meg brutális sztem.
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #58538 üzenetére
Hát jóval jobb befektetés a házikó, az fix
Mi marad meg a kis fiat mellé? -
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #58535 üzenetére
És mi a terv helyette?
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #58487 üzenetére
De, keret nélküliek.
-
BeZol
őstag
Megvolt az első hosszabb veretősebb autópályázás, kb. 400km átlaga lett 10,8 liter/100km.
Ez nem olyan jó, mint az E93-assal volt (ott ha ennyire nyomtam neki 8,5 helyett inkább 9,3 volt az), de +200kg és nagyobb légellenállású a test, úgyhogy sztem teljesen rendben van.
Kb. 180-200 között tudtam végig menni. Nagyobb intercooler simán bírta a terhelést mikor többször gyorsítottam vissza 130körülről 200körülig, annyi h nem a középső vonalon áll meg a hőfokmérő ha sokkal jobban nyomtam neki, hanem 1-2 mutatóvastagsánynyival jobbrább. Ennél jobbrább sosem ment, még tartós 240km/h-nál sem.
A kocsi pedig hát egy álom ahogy megy. Szélzaj a nagy test + keret nélküli ablakok miatt azért nagy sebességnél már rendesen van (de még bőven E93-nál halkabb ilyenkor is), de akkora élmény minden újragyorsítás az utazósebességre, hogy csak na
Megemelkedik a kocsi eleje és elindul a ménes és csak megy és csak megy és csak megy hopp 240, ennyit bír a gumi[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
Bridgestone Weathercontrol XL A005 EVO 275/40R19 - 105Y négyévszakos gumik vannak nálam hátul (400+ ló 640+ nm közel 2t) október óta és csak hátul hajt a kocsi, majd jelenlegi futásteljesítmény mellett 2-3 év múlva tudok helyzetjelenteni (4szer tankoltam azóta, szóval 2500km ha van bennük és még nem kukkantottam rájuk)
Annyi, hogy az én használatomnál azért szoktak jobban elkopni a gumik, mert 180 körül megyek az autópályán. A 255ös hátsó kerekű 1740+kg-os E93-ason 30ezreket bírtak így a hátsók michelin pilot sport gumik, de netes review-k alapján ez ugye sokkal tartósabb fajta, más márkánál inkább 20ezer km ez.
[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
válasz Chrys_ #58425 üzenetére
Az a régieknél az dynamic drive, újabbaknál az adaptive drive, hogy x g oldal-erőig nem hagyja bedőlni a karosszériát. Ezt az oldaldőlést ugye vmilyen elektronika monitorozza, és a stabilizátorrúdnál olajnyomással tart ellen a dőlésnek (vagy vmi ilyesmi).
A "maszek" megoldás erre (utólagos beszerelés horror ktg-e helyett, meg amúgy ugye ezeket karban is kell tartani), hogy vastagabb stabilizátorrudakat teszel a kocsiba: praktikusan szélsőséges esetben ilyen az eredmény: [link]Az aktív kormányzás az más, ott pl. alacsonyabb sebességgel bólyák közt szlalomozva megoldod az egész jobbra-balra kormányzást úgy, hogy nem kell levegyed a kezedet a kormányról (képzelj el egy veszélyhelyzetet mennyire hasznos is ez egy manővernél!). Egy 90 fokos kanyarodásnál pedig jóval-jóval kevesebbet kell tekergetni a kormányt, de ugyanez ki/beparkolásnál is.
Az újabbakban pedig már integrált aktív kormányzás is van (nekem is az van az 5gt-ben), ilyenkor még a hátsó kerék is enyhén fordul kis sebességgel ellentétes irányba (mint a targoncák), nagyobb sebességnél vele megegyezően.A gyakorlatban ez úgy csapódik le, hogy nagyon fordulékony a kocsi, 5méteres hossza ellenére úgy tudok vele fordulgatni és ki/beparkolni kevesebb kormánymozdulattal, mint az E93-assal, ami rövidebb volt és jóval többet kellett kormányozni.
Hasznos cuccok ezek, csak a javításuk drágább
-
BeZol
őstag
válasz KAMELOT #58420 üzenetére
Gyárilag azok az 5ös touringok.
Azért "jó", mert tök8 mennyi lomot pakolsz be hátra, vízszintben tartja a kocsi hátulját, nem lesz az, hogy kevés cuccnál magas a feneke, sok cuccnál meg a földön húzod a kocsi hátulját. (lásd autópálya karácsonyi szezon sok-sok román vendégmunkás épp hazatérőben) -
BeZol
őstag
válasz whitezo88 #58136 üzenetére
Nálam prémium üzemanyag 2-3 decit segített. Igazából sztem max 10szer tankoltam normál üzemanyagot anno az 330D-be
FIREBLADE78:
Egyébként hiszitek vagy sem, most így télre nekem is lejjebb ment, 9,5es az átlagom heti 2 újpest-kispest oda-visszával, amúgy 10,3 szokott lenni.
Chrys_:
nyugi, engem sem érdekel, mert a valós fogyasztás biztos több, annyira sokat használom az állófűtést , enélkül pedig már nem fogok a jövőben autót venni -
BeZol
őstag
válasz whitezo88 #58129 üzenetére
E93 330d-vel 8,3as átlagom volt 160-220 között közlekedve.
Amikor kijött a lépés és lehetett 200+ haladni, akkor 9,5.Az 5GT-vel már ahogy nő a tempó (vagy több a városi meg-megállás), úgy száll el jobban a fogyi is, holott 50-140 között ugyanannyit eszik a két kocsi.
Múltkor sikerült kb. 180-200as tempóval végigrongyolni mert üres volt a pálya, na úgy 11literes fogyi volt.
Tartós padlógáz egyik kocsinál sem éri meg, bár ezt csak E93-assal tettem meg eddig, nem mértem a fogyit, de az addig 150es tempomattal írt 200kmes hatótáv kb. felére zuhant
-
BeZol
őstag
Ez csak szokás kérdése legtöbbször. Én is mikor még párhuzamosan megvolt az E93 és az F07, mindig olyan szűkösnek éreztem az E93-ast, pedig nem az, csak teljesen más a térérzet.
Az én értelmezésemben egyébként az a szűk, amikor összeér a két ember könyöke középen, vagy szimplán hülyén van tervezve a kocsi és a középkonzol nyomja a térdem/sípcsontom, ugyanakkor volt már 100+kg-os haverom aki magas is, na neki basszus tényleg szűk volt az E93 Leghátulra tolt üléssel is beleért picit a térde a kesztyűtartós részbe...
-
BeZol
őstag
válasz chess001 #57802 üzenetére
Neked baromság, nekem nem, ezért sem vagyunk egymás klónjai és ezért is fórum egy fórum, mert véleményt nyilvánítunk.
Ha esetleg a kiautózhatóságra akartál célozni, abban igazat adok, még az i3-asra is (ugye 0-50km/h-ra M3/M4-es szinten gyorsul), csak nekem személy szerint az nagyobb élmény, hogy mikor lepadlózom a kocsinak, akkor megindul mint a szemét (nem csak városi körülmények között), és nem csak a hangja jön meg. Értelem szerűen aki gyengébb autóval közlekedett eddig, annak +50-80 lóerő is bőven elég ugrás, ugyanakkor én bátorítanám +1 lépcsővel a 35i/35d irányába, mert afölé anyagi csőd menni, ráfordításban pedig csak minimálisan több egy 30i/30d-nél.
Ha pedig kanyarvadászat szempontjából közelíteném meg a témát, akkor én személy szerint azért sem erre bazíroznék, mert kanyarvadászat során 4-szer majdnem baleset lett a vége (igaz, ezek beláthatatlan kanyarok voltak):
- motoros, aki a sáv közepén kanyarodik és majdnem frontális ütközés lett a vége (épphogy elfértünk)
- 2 biciklis aki teker éppen felfele, de nem belátható a kanyar és miközben előzöd megjelenik valaki szemből... (épphogy elfértünk, de ha motoros vagy busz jön, akkor valszeg bicikliseket leszorítom)
- őzike éppen kanyarban ácsorog (satufék + kikerülés)
- lerobbant vészvillogós autó a sávodban úgy, hogy padlófékkel pont megállsz mögötte (mert jöttek éppen szemből)
Még említhetném 2 távoli ismerősömet is, aki "kanyarvadászat" közben dobta el a vasat, szerencsére nem lett bajuk, de a kocsik totálkárosak lettek.A gondolatmeneted alapján egyébként bennem nem egy bmw képe, hanem egy mazda mx5-ös ugrik be vmi tuningkipufogóval , vagy a régi Honda Jazz-em, ami alig ment, de tök jó hangja volt 6ezer felett (ereje ott sem volt persze), és autópályán néha azon kaptam magam h csak 100-110zel megyek, akkora volt a szélzaj és olyan gyorsnak érezted így is a tempót h már úgymond kelletlenül adtál neki extra gázt, szóval így is lehet...
-
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #57790 üzenetére
Haveromnak volt E92 320d, én is tudom h megyeget, keveset fogyaszt, de a hangja pocsék sajna, és ő is mindig inkább lesajnálva érezte magát h "csak" 20d-je van, hiába tökéletes menetdinamikailag és nem feltétlen kéne több kakaó az utakra.
Papa-Het:
Ha ilyen "erős" Accord-od van, akkor esélyesen nem igazán éreznél különbséget egy 20d-vel. Szerintem még egy 325i-vel sem (218ló), csak hangzásban.
Vehetsz 30i-t, de mindig 35i-re fogsz vágyódni, ahogy vehetsz 30d-t is (meg 25d-t is, itt még 6hengeres), de mindig 35d-re fogsz vágyódni.
35i/35d esetén pedig mondhatnám h vágyódnál egy M3-as után, de annak olyan fenntartási költségei lennének, hogy annyira már biztosan nem vagy a saját pénztárcád ellensége.
Fenntartásügyileg egy 35i/35d annyira minimálisan drágább (+1 turbó, nagyobb fékek és talán ennyi), hogy szerintem ésszerűbb választások, főleg 2. autónak.A 35i/35d esetén még project-autó is válhat belőle, mert a 35i-k azt hiszem 500 lóerő környékére, a 35d-k pedig 400-450 lóerősre átalakíthatóak.
A hosszú távú autómegtartással én is úgy voltam, hogy sosem adom el a 0km-esen vett E93 330d-met, aztán csak eladtam... Változik a világ
-
BeZol
őstag
válasz Papa-Het #57788 üzenetére
Röviden tömören:
Bármelyiket is veszed, tudsz orosz-rulettezni h mindig épp azt javítod rajta ami elromlik, és így használod 2. autóként x ideig, csak hát esélyesen mindenki más is így használta előtted
VAGY
Hosszabb időre tervezel és kvázi minden elöregedett, hamarosan elromló és/vagy időzített bomba alkatrészt cserélsz, akkor számolj 2m Ft tartalékkal, de utána további 150ezer km-en belül nehogy eladdMivel 2. autó és élményautó, ezért 6hengeres motor alá ne menj kérlek, megvétel előtt pedig hozzáértő szakemberrel MINDENKÉPP nézesd meg, mint pl. H.Ezredes.
Ezek után lehet a hibalistát nézegetve tudni a kiszemelt autók közötti különbséget.
-
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #57677 üzenetére
Én rendőrt hívtam legutóbb mikor nem volt kedvem becsomagolni magamat.
Gondolom elég kellemetlen, mikor a rendőrségtől kapsz egy hívást
Mondjuk nekem nem volt sietős, mert csak 1 órával később terveztem elindulni, de mikor 10 perccel később visszanéztem, már nem állt ott -
BeZol
őstag
Nekem csak városban 5,5km-es távon (mire célbaérek most a hidegben még nem meleg az olaj egyébként meg pont meleg szokott lenni) 10,3-as átlagom van (4 fekvőrendőrrel az elején/végén, ami elég sok extra fogyasztást okoz). Autópálya 160-200 ugyanez. (F07 535d és nem xdrive)
Az E93 330d ugyanezt a városi 10,3 körült produkálta télen, viszont a 160-200as tempo megvolt 8,3ból, ennek meg 10,3 a nagyobb test miatt, ugyanakkor sebességet betartva +0,5liter a különbség a két motor és autó között.Nyáron mikor vettem a kocsit, akkor decire pontosan 8,3 volt az E93-ommal és az F07-tel is az 5,5km-es szakasz
Tehát nálam elviekben nincs különbség (elég kevésszer kell megállni, majdnem tempomat 50-65 az egész szakasz), ugyanakkor ha több a dugózás a belváros fele menve, akkor a sok el-elindulás kedvezőtlenebbül érinti az 5gt-t (200kg a kettő között) és durvább dugóban 8,5-9,5-eket írt a 330d, az 535d inkább 10,5 környéke.
-
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #57494 üzenetére
Az E93 sportülései nekem nagyon bejöttek, de aki kicsit nagyobb darab volt, annak belevágott az oldalába (+ sokan utáltak mélyre ülni)
Most az 5GT-ben komfort ülések vannak, és igazából ugyan úgy magamra tudom húzni mint az E93 sportüléseit, közben pedig szélesebbre is lehet venni, egy testes embert is simán elbír és nekem még nem volt problémám az üléssel, igaz 1,5 óránál messzebbre még nem mentem, a kabrióval 8-10 óra után sem zsibbadt el semmim, húgom Yarisában 40+ perc után fáj a derekam, édesapám peugeot 5008-asában pedig 6+ óra után fáj a derekam, a régi seat alhambrában 2+ óra után fájt. -
BeZol
őstag
válasz Anaren91 #57485 üzenetére
Mikor az E93-asommal azt a kanyart amit 220-al is be tudtam venni, már 140nel alig mertem és még elektronika is bejelzett h megfogta a hátulját, na akkor elmentem futóműveshez, rázópad, lézeres bizbasz, stb., és minden rendben volt a műszerek szerint...
Akkor a lengéscsillapítókat cseréltük, és láss csodát, minden jó lett (165ezer km-nél volt a csere, de 155ezer körültől már gáz volt, csak kerestük a "hibát").Előtte tempósabb kanyarvétel mellett jobbra-balra mozgott a kormány, nem tartotta a kocsi az ívet, na az meg lengőkar probléma volt (115ezer km-nél).
Én 180-220 között közlekedtem a kocsival autópályán, amikor csak lehetett a 160+ biztosan megvolt, 115ezer km-es koráig defekttűrő gumik voltak fennt, sztem az is jobban ette a futóművet, és úgy amúgy annyira vacak utakon nem jártam, tehát akkoriban még sok BP-en belüli közlekedés sem volt, ami meg igen, arra sem fekvőrendőr, sem rossz út nem volt, országút pedig nagyon ritkán volt, tehát ez az egész nem igazán volt írható a magyar úthálózat hiányosságaira, annál inkább a nagysebességű közlekedés ette meg a futóművet (és a motorháztető fényezését is).
-
BeZol
őstag
válasz Anaren91 #57459 üzenetére
Én is így voltam az E93-asommal, aztán csak el lett adva 12 év után...
Annyiból más mondjuk a szitu, hogy az E60as legalább jó családi autónak, nekem is csak családi kocsi vétele miatt volt "muszáj" váltani, úgyhogy most az F07-tel vagyok így, h akkor ezt tartjuk meg (vagy adjuk el veszteség nélkül ). -
BeZol
őstag
válasz Chrys_ #57242 üzenetére
Ha jól olvastam és jól rémlik, akkor nem.
Nekem a hátsó puttonya nem adja ki oldalról, de végülis mindegy, mert koncepció autó még, reméljük innen már csak szebb lesz
Ugyanakkor azt írják a motorok darabjai 400 lóerősek lehetnek, szóval ha előlre és hátulra is sikerül berakniuk egy-egy ilyen bikább elektromotort, akkor elméletileg 800 lóerős M-es típus is érkezhetne belőle, és nem csak ez a kezdeti 500 lóerő környéki.
2021 vége még odébb van, nem lepne meg ha netán 2022 elejére csúszna, addig meg még sok minden fog történni és a mostani adatok sem lesznek egetrengetőek (mint pl. akksi mérete 100kWh+). -
BeZol
őstag
Hát ez az új elektromos bmw, felfújt is és ronda is, nem is értem
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #57216 üzenetére
Igen, akkori 7es alapjaira épül.
Csúsztatható a hátsó üléssor, de az ülések mögötti rész, ami elválaszt a csomagtértől, az nekem fixnek tűnt, ergo hiába tolom előrébb az üléssort (hiszen bőven van lábtér), a csomagtartó mérete ettől még nem nő, és igazából csak egy picike hiányzik h kényelmesebben elférjen benne a cucc.
A másik dolog, hogy ugyan magasabb a csomagtartó, de ahogy az üvegrész fut, oda már nem tudsz pakolni (kalaptartó nem vmi széles, arra a részre lehetne csak, tehát a végén marad az eredeti hasábrész, és esélyesen sima sedan méretű csomagtartód van, csak kényelmesebb belepakolni. -
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #57211 üzenetére
Én nagyon szeretem, bár még ezer km-t sem mentem vele.
Így utólag babakocsi + mózeskosár kombináció épphogy befér csomagtartóba, ez számomra csalódás, egy kombi jobb választás lett volna ilyen szempontból.
Nem tudom mennyire általános dolog egy kombi esetén, de a 4 nyári gumi is csak ledöntött hátsó ülésekkel fért be a GT-be (oké, 245 és 275 szélesek).
Ugyanakkor a kombikban nincs ennyi hátsó lábtér, ez nagyon jól jön amikor a babát kell ki/becsomagolni, egyáltalán nem kell szenvedni, annyira bőséges a térkínálat, és ugye a 4zónás klíma miatt ott is be lehet állítgatni a hőfokot, ergo én is boldog vagyok elől ha melegem van és jobban kell hűteni, de hátul meg nem szabad ennyire a baby miatt.
A bézs bőr tényleg hamar koszolódik, majd gyakrabban fogom takarítani..., kérdés meddig bírom idegekkel
Ez a sötétszürkés szín viszont olyan szempontból telitalálat a le mans kék után, hogy itt 1 hónapnyi ácsorgás után sem mocskos annyira (látványban, főleg közelről) a kocsi, mint a kabrió volt 3-4 nap után! Erre őszintén megvallva nem számítottam, ez nagyon-nagyon kellemes csalódás Igazából 1 hónap után is csak azért mosom le, mert tudom, hogy 1 hónapja nem volt... A kabriót kb. hetente moshattam, de 2 hét után már tényleg muszáj volt.
Persze nem olyan látványos annyira a kocsi mintha le mans kék lenne, de ez sem sima sötétszürke, ilyen csillogó vmik vannak benne, teljesen jó.Nyári kánikulában mikor szemből sütött a nap akkor azért picit beleizzadtam a bőrülésbe, ezért én így utólag hiányolom az ülésszellőztetést, de ha üléscsere lenne egyszer emiatt, lehet elgondolkodnék a barnás árnyalatú bőrbelsőn és cserélnék akkor akár mindent olyanra (mondom ezt így bátran, de nemtom mennyi az annyi ).
Városon belül szűkebb utak esetén kicsit "izzasztóbb" vezetni mikor jön szemből egy busz/teherautó, mert tényleg a szegélyig kell húzódni h elférjünk, olyan széles. Ez autópályán szűkített sávú tereléseknél kamiont előzve is zavar, mert tényleg nagy levegő + kövérgáz a megoldás amikor látom h jobban jobbra húzódik a kamionos.
Ez gondolom 7es BMW és SUV-ok esetén is így lenne, csak pl. ott a 2010es peugeot 5008 egyterűnk, az nem ilyen széles meg nem ennyire prémium, de elég tágas az is, és annál ilyen problémák nincsenek. Oda a kabrió 4 kereke tutira befért a csomagtartóba döntögetés nélkül, 225 és 255ösök gumik, és nem kell méricskélni h elférek-e a sávban. Ilyen szempontból szintén csalódás és mondhatni napi szinten bosszantó ez a dolog.Az automata vs kézi váltó témát már megvitattuk korábban + az ezzel eljáró extra fékkopást, ez ilyen kikerülhetetlen dolog manapság, úgyh nem panaszkodok miatta és tényleg egy automata illik egy ilyen kocsihoz.
A motor + váltó az csodásan teszi a dolgát, mióta downpipe-ot kapott a hangja is csodálatos.
Lámpától gyorsabban megindulni gyerekjáték, ahogy 1-1 gyors besorolás vagy x tempóra felgyorsítás is az.A motortuning előtt csak jól ment a kocsi (picit volt talán gyorsabb mint a kabrió, ugye nagyobb test, nagyobb súly), de mióta H.Ezredes kezelésbe vette, azóta brutálisan jól megy. Ég és föld a kocsi before-afterje, és ez még csak nem is a végleges program, mert ez épphogy megy 400 lóerő fölé, de olyan szinten megindul most, h kb. felemelkedik az eleje
Egyszerűen annyira gyorsan reagál a gázadásra és olyan szinten megindul, hogy csak lesek még mindig. Főleg sportmódban durva ez az élmény, de comfortban is tisztességesen húz (ilyenkor 1200-1500 körüli fordulatról indul meg, nem vált vissza csak talán 3/4 gáz felett, viszont hétköznapokban nekem pont ez kell, kézi váltóval is így gyorsítanék fel).Még nem mentem sokat egyedül, az biztos, hogy nem kanyarvadász a kocsi, mert comfort módban használva is eléggé puha a futómű és azért érezni h bedől a kasztni gyorsabban kanyarodva. Sport módban még nem vettem tempósan kanyart, a comfort+ fokozat pedig szó szerint ringatózós. Most ugye defekttűrő gumik is lekerültek, hagyományosak mentek a helyére, most még az eddigi finom rugózás is finomodott pár fokozatot.
Nagyon szépen vasalja ki az úthibákat a futómű, nem tudom ezt hova lehetne fokozni, mert az egy dolog h olvassa az ember, h létezik olyan h nézi az utat és aszerint hangolja a futóművet pl. az S-merci, de lehet h élményben már fel sem tűnik, mert bőven jó ez is.
Ami még feltűnt, hogy a keret nélküli ablakok + a belső légtérrel egybenyíló csomagtér miatt sztem hangosabb lehet az autó (pl. egy sima 5ös sedan vagy 7eshez képest), de ez is csak azért tűnt fel, mert csomagtartóból néha hallom h eldőlt vmi csomag, ezt a kabriónál nem hallottam volna, vagy ha igen, biztosan nem ennyire. A zajszigetelés kifele viszont fényévekkel jobb mint a kabrióban volt, itt ha mellettem áll egy kamion, szinte nem hallom h jár a kamion motorja pl. lámpánál állva. A kabriónál ezt elég rendesen áthallottam, itt meg kb koncentrálni kell rá, pedig keret nélküli volt mindkettő.
A forgalomban közlekedve is hasonló az élmény, hogy kb. vagyunk mi és vhol a "távolban" a többiek, elvagyunk a magunk kis világában, mert alig jön be zaj, és ez meglepően megnyugtató érzés! Egyáltalán nem sarkall semmi arra, hogy még befurakodjak vki elé, legyorsuljak vkit, vagy még gyors elérjem a következő zöldet, stb..
Kb. a hibrid autók kapcsán szoktam cikkekben ilyet olvasni. Teljesen más szellemben vezet az ember egy ilyen autót. (magyarul sokkal nyugodtabban száll ki az ember)Most annyi van, hogy feleségem benyögte, hogy szeretne magának egy kocsit (van jogsija, de nem tud vezetni kategória), én meg megmondtam, hogy luxusnak érzem, hogy az 5GT mellett legyen még1 autónk (főleg h alig mászkálunk), így annyiban egyeztünk meg, h kisebb bukóval rakjam fel az 5GT-t hirdetni, ÉS ha valaki ennyiért elvinné, akkor veszünk helyette 2 másik autót az árából. (amiknek összességében a fenntartása és értékvesztése ugyanaz lesz, mint az 5GT-nek önmagában)
Értelem szerűen az 5GT-t nem akarja és nem is engedném vezetnie.Mivel látom, hogy 7-7,1m Ft-ért sem viszik el az LCI 535D GT-ket, ezért a 8m Ft-os hirdetésemnek sztem esélye sincs, de amit az asszony kért (legyen meghirdetve), én elvégeztem, és remélem nem viszik el ennyiért
-
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #57209 üzenetére
Én az 5GT árakat nézegettem (35D), ill. volt pár kiszemelt F10 535D is, és van jópár, ami a mai napig nem kelt el, konkrétan már fél misivel olcsóbban árulják őket.
Az egyik F11 535D 5misi helyett már 4,5m (és konkrétan egyik legolcsóbb a piacon így már, de még mindig fent van).
Sima 535D GT 6m helyett 5,5m.
Egy LCI 535D GT 7,5m helyett 7,1m.
Tudom, ez nem egy pörgősebb 2m Ft körüli kategória, de eltelt konkrétan bő 4 hónap, fél misit engedett mindenki az árakból, közben pedig még mindig nem tudták eladni őket, a HUF pedig időközben lecsorgott kis időre 345-ig is nyáron, most meg ugye 360 körüli értéken fityeg, és amikor pl. LCI 535D GT-ket megnézem mobile.de-n, akkor 6,5m Ft a legolcsóbb (360-as árfolyam), amire még rámegy a fél misi mire itthon rendszáma lesz (közben pedig talán 2-3 hónapos sor van eredetvizsgálatra!!!), és ezért sem értem, hogy a 7m Ft-os LCI 5GT-ket h-h nem szippantja fel a piac, ill. ezek még olcsónak is számítanak, mert inkább 8m Ft-okért árulják az LCI 535D GT-ket németeknél, amire még rámegy a fél misi ktg....Tehát olyan árak vannak pl. a fenti esetben, hogy matematikailag sem jön ki, hogy németből hozza be az ember a kocsit.
Nekem ezek a "nyomott" magyar árak azt magyarázzák, hogy nincs rá kereslet, pedig a kínálat így sem óriási, hogy nyomott árakon kéne ezeket árulni. -
BeZol
őstag
Régen ez úgy volt, és sztem ma is úgy van, hogy van egy alapdíj, és arra megy egy szorzó attól függően, milyen típusról van szó (autótípus + motortípus is).
Tehát pl. hiába van ugyanaz a 20d motor egy 120d, 220d, 320d, 420d, 520d és 620d-ben, ahogy egyre "nagyobb" a kocsi, annál drágább lesz ugyanaz a szervíz, pedig ugyanazt cserélik egy olajcserénél.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Eredeti játékok OFF topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Házimozi belépő szinten
- Milyen videókártyát?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Elemlámpa, zseblámpa
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- További aktív témák...
- Eladó vagy Csere Ebike Fully-ra a képen látható 2023-as Cube Stereo one77 pro kerékpár
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Max DE (Gar: 2027.08.13-ig)
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips FC6725/01 SpeedPro vezeték nélküli porszívó közel 2 év garancia
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips HD9285/90 XXL Forrólevegős Wi-fi sütő 7,2L, 2000W ,2 év garancia
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Gen2 (Gar: 2026.08.16-ig)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest