- Ingyen kellene, de tegnapra
- Digitális Állampolgárság Program
- Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Asszociációs játék. :)
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Szólánc.
- Gurulunk, WAZE?!
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
kardkovacsi
senior tag
válasz szimi57 #69677 üzenetére
Ugye schuko azaz a sima konnektor max 16A, a töltők amik sima konnektorosak a BMW-nél 10A-esek már évek óta. Még valamikor 2017 végén cserélték 10A-re 12A-ről mert sok régi konnektort megfőztek a töltők.
10A-re meg elég egy sima 1,5-es hosszabbító, obi praktiker, bárhol lehet venni. Még csak melegedni se fog vele. Próbáltam már -
tasiadam
veterán
válasz szimi57 #67489 üzenetére
Magyar medián és átlagbérhez képest nem keresek szarul, de nem is tudnék venni semmi amperest. Amiatt meg nem fogok csinálni gyors 3 gyereket, hogy legyen olyanom, akármennyire szeretném. Pedig egy eup is untig elég lenne, de a ház vásárlás fontosabb jelen állás szerint, ami meg megint 1 másik topic, hogy miért nem tudnék venni
Még mindig másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz szimi57 #65521 üzenetére
O. Ugyan az amit en linkeltem. Itthon csak alisat kapni joforman, csak mas mas aron adjak el. Volt borfestek amit vettem 3e ft-ert aztan alin volt 600ft. Ugyan ez a kerekkupat, EGR kikoto es a tobbi, alis, megveszik, eladjak, es amiert mi azt hisszuk hogy nem 3e ft hanem 6, akkor az mar jobb/eredeti.
Még mindig másodrangú állampolgár
-
d@minator
addikt
válasz szimi57 #62330 üzenetére
Az indításkori három hengerezés megszűnt. Először mentem két hosszú utat (100+Km) Protec-kel, sokat javult az autó (Protec vagy gyenge akku töltődött?) de továbbra is volt 4-es henger misfire hibakód. Utána négyes Injektor megcserélve a hármassal. Azóta indul az autó hiba(kód) nem ment át. Nincs.
A 10 éves akkut lecseréltem, mert 11.6-11.8V feszültsége volt beindítás előtt. Mérés és a rejtett menüben is ezt mutatta.
A három éve fennálló NOx hibakódom is eltűnt és még nem jött vissza csak az O2 2C31 hibakód van. Check engine nem világít.
Féktisztítóval is körbe fújtuk a járó motort. Semmi rossz.
Rail nyomás folyamatos
Kollégám megolvasta az autót itt a 3. hengernél teljesen más érték van, mint a többinél.Sajnos én nem értek hozzá de ez ugye nem jó? Szóval eddig ennyire jutottam.
(PF31, 1.6 LCI Benzin N43B16A) -
KAMELOT
titán
válasz szimi57 #62505 üzenetére
Ez mind rendben is van, de a gond itt a következő!
1. Adják magas áron, így kevesebbet fognak venni (jelenleg most sem rózsás az EV autók ára)
2. Adják alacsonyabb áron, de így az 1 autón lévő haszon kisebb lesz.Melyiket vállalják be? Fejlesztésekbe nyomott milliárdokat valahol viszont kell látni.
Egy átlagpolgár 5-15.000eu között szeretne vásárolni kocsit. Mivel ilyen új nincs, így marad a használt piac.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
válasz szimi57 #62208 üzenetére
Ebbe az 50 évben benne van a kanada és orosz is? Mert ott az egész terület olaj.
Chris0321: Ja majd lesz külön világítás stb. meg töltésre villany! Sajnos ez nincs átgondolva rendesen.
Aztán majd jönnek a tüntetések a villany ára végett. Ilyet nem engedhet meg egyik ország sem.Gsx-rr: Nekem a benzines ír 900+ km teli tankal.
Otthon voltam 3 napot. 600km belé is ment a kocsiba. Pedig csak a környéken voltam.[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
nagyúr
válasz szimi57 #62208 üzenetére
Én arra is apellálok, hogy:
- Fogy az olaj, növényi dízel nem jó, mert kajára kell majd a növény, nem úri huncutságra.
- Az áram így is nagyon kell mindenhez, ez nem változik meg. Jön a fúziós erőmű, 10-20 év és talán megérkezik, onnantól lesz egy nagy energiabumm.
- Akkutechnológia is fejlődik, bízunk benne, hogy a szilárdtest akku is hozza a pozitívumokat.
Innentől hiába lesz majd egyre drágább a benzin, mert fogy és úri huncutság lesz robbanómotoros autót tartani, jó alternatíva lesz az elektromos autó.
- Vagy még feltalálják a hidrogén könnyű előállíthatóságát és tárolását, és akkor hidrogént égető autók lesznek, nem kell lemondani a hangról: https://villanyautosok.hu/2021/05/05/hidrogent-eget-a-toyota-benzinmotorja/ [link][ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Gsx-rr
veterán
válasz szimi57 #62189 üzenetére
Ez egy most megjelent cikkbol van:
Egészen pontosan 18.800 darab 5E kategóriába tartozó, tisztán elektromos modell rója Magyarország útjait.4 millio auto van Magyarorszagon. Ez hany szazalek?
Ha jol szamolom ez nincs 1 se?
Ennek ellenere beszelnek az elvakultak ,mint a fent emlitett cikk iroja elektromos auto forradalomrol.
Biztos lehetne ez akar tobb is de ennyi penzert ilyen azonos kategoriban gyengebb minosegu autok nem kellenek az atlag embernek a vilagon sehol se. -
98bja
senior tag
válasz szimi57 #62171 üzenetére
Ebben az esetben állóképekről beszélünk, nem pedig videóról. Nagyon más a kettő.
Ráadásul a képeket hosszú órákon keresztül dolgozzák fel, hogy kinyerjék belőle a szükséges adatokat. Szóval nem, nem adott a technika. Sokkal de sokkal több buktatója van mint az önvezető technika fejlesztésének.
És lehet linkelgetni baleseteket, de akkor azt is nézzük meg, hogy arányaiban az emberek mennyi balesetet okoznak Mert így nem korrekt. -
98bja
senior tag
válasz szimi57 #62164 üzenetére
Szerintem ez sokkal inkább távol áll a valóságtól mint a teljes önvezetés. Nincs meg hozzá a megfelelő technika, hogy kurvajó minőségű műholdfelvételeket kapjunk késés nélkül. Mert ugye már ha 10 másodpercet is késik a kép vagy az adat, akkor már bukta az egész, legalábbis egy szarvascsordánál. De akkor még ott van az, hogy be kell programozni, hogy felismerje a valós veszélyeket, hogy a szürkületben egy szürke pacából kikövetkeztesse, hogy az tényleg veszély, és még lehetne sorolni.
Ellenben a kátyúk kikerülése és annak felmérése hogy biztonsággal ki tudja-e kerülni az autó csakis programozás kérdése, ugyanis a technika megvan hozzá. (radarok, kamerák)
[ Szerkesztve ]
-
-
chess001
aktív tag
válasz szimi57 #59969 üzenetére
Hát nem teljesen így van, mert lehet gyártani szintetikusan üzemanyagot is-lásd Porsche, csak amíg van készen, addig nem gazdaságos...
Amúgy elég könnyen át lehetne állni alkoholos üzemre is.
Amúgy a napelem egy vidéki háztetőn megtermeli az utazás, fűtés, meg minden fogyasztását, csak elég húzós beruházás (jelenleg gazdaságilag nem megérős) egy komplett rendszer.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
nagyúr
válasz szimi57 #59836 üzenetére
Sziasztok!
Csütörtökön visszük szervizbe, valóban 1 hete az átvizsgáláskor mondták hogy a kicsi kiegészítő akku fesze alacsony és cserélni kéne. A nepper akkor azt mondta biztos csak az állástól merült le, feltölti ő. Most ki lesz cserélve saját költségen de ha nem ez a hiba okozója, akkor a továbbiakat már ők fizetik. Korrektnek tűnő ajánlat.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
CharlieDrop
veterán
válasz szimi57 #58950 üzenetére
a kémcsöves tesztek arra jók, hogy megmutassa mennyire folyékony az olaj. Amit vastagabbnak hívsz, vagyis a hidegtűrési képessége rosszabb, az azt jelenti, hogy tovább tart az olajnak mindenhova eljutni és megfelelően kenni, mint annak, amelyiknek a hidegtűrési képessége jobb.
A kérdés csak az, hogy cserébe a melegtűrési képessége hol van. egy 10W olaj is elég jó, ha nem nagyon van 0 fok alatti hőmérséklet.
És ezeken kívül van még pár olyan jellemzője egy olajnak, amit általában figyelmen kívül hagyunk, hiszen úgy is belevaló olajat veszünk (ha figyelünk).
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Anaren91
senior tag
válasz szimi57 #58168 üzenetére
Globálisan nézve, teljesen mindegy, hogy a városban vagy városon kívül nyomják ki az éterbe a károsanyagot. Max a városban lesz kevesebb a smog ennyi. A linkelt cikkben meg pont azt írják le amit én. Ha megújulóval van tölve fasza, de ha a hagyományos úton megtermelt hálózatit használják nem sokkal jobbak. Siránkoznak sokan, hogy a cryptovaluta bányászok mennyi áramot elhasználnak. Hát ilyen szempontból az elektromos autók se állnak túl jól.
[link] Csinált egy 2500 mérföldes kiruccanást, mindjárt egy átlag család 5 havi áramfelhasználását benyelte.MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz szimi57 #57682 üzenetére
Hát megmondom őszintén azt nem figyeltem, majd holnap ránézek. Írva van a kocsi az nem tudom mennyire befolyásolhatja ezt az értéket.
Viszont mentem vele most egy jó 50 km-t. Eleinte fura volt, mintha kicsit hezitálna. Nade mire hazafelé jöttem már teljesen más volt a kocsi. Adaptációt nem reseteltem, kellett neki egy kis táv mire beállt az új légtömegmérőhöz a rendszer. 99% ba biztos vagyok, hogy már rég óta szarakodott az előző.
Volt egy pont amikor úgy éreztem, mintha valami változott volna a kocsival, de ráfogtam arra, hogy biztos megszoktam..
Hát nem... rendesen izomláz van a hasamba úgy belepréselt az ülésbe a kocsi...MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Gézengúz
addikt
válasz szimi57 #57542 üzenetére
4 éve csináltam 36-ban M50B20, elég volt a csapágyakat cserélni és a szénkeféket a feszszabályzóban.
Szétfúrtam a szegecseket és csavarozva lett, (jut eszembe 36-nál az ablakemelő mechanikát is így kell javítani, szegecsek kifúr csavarok be) szépen be lehetett forrasztani az új szénkeféket, pöpec lett.
46 megoldása vajon mennyire szerelhető még itthon? Illetve mennyire hasonlít ehhez?
-
Anaren91
senior tag
válasz szimi57 #57448 üzenetére
Van itthon egy Carista kütyü, de szerintem az nem tudja, vagy legalább is nem találkoztam ilyennel benne. Másrészt írva van a kocsi, nem tudom, ez befolyásolhatja-e a levegő-benzin arányt. Ha lesz egy kis időm megnézem a levegőszűrőt, meg a maf szenzort megtisztítom aztán hátha csak ennyi baja volt. Levegőszűrőt milyen gyakran kellene cserélni? Az enyémbe 8k km van kb.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
-
chess001
aktív tag
-
Drago1
tag
válasz szimi57 #56869 üzenetére
" Dél-Koreában vissza is hívtak típusokat az autók gyulladását okozó, a kipufogógáz-visszavezető rendszer (exhaust gas recirculation, EGR) hűtőegységénél fellépő szivárgás javítása érdekében. Emiatt 27 autó gyulladt ki egy év alatt a délkelet-ázsiai országban."
Az a durva hogy a kigyulladós AgR-t pont dél kóreai beszálltótól van a német hella-val nincsen se probléma sem visszahívás!
Egyébként 2 hete egy peugeot 508 gt gyulladt ki az M7-en felismertem mert volt ilyen autóm ,az nem volt bent a hírekben .Nekem a német autópályán kezdett el füstölni dugóban,kiugráltunk ,aztán elindult a sor és menni kellett a menetszél visszahűtötte.Típus hibája hogy a hátsófőtengely szimering ereszti az olajat ,átázik a hővédő gyapot és abból a kipufogóra csöpög az olaj és ha pont regenerál az autó akkor kigyullad.Mostanra forrott ki a probléma és elkezdtek kigyulladni a peugeot 508 gt ék .
-
Elims
veterán
válasz szimi57 #56456 üzenetére
Köszi!
Itt is csak a gyári adatok vannak.Nem tudom,hogy mennyiben térhet el ettől a valós.WhiteZo: Egyre jobban elkeserítesz pedig már kezdtem beleélni magam,viszont egyre jobban azt is gondolom,nagyon jól tettem,megkérdeztem itt.....
"...e65 v8 megveszed, olajat cserélsz azt jónapot azt el lehet felejteni."
Pedig én ezt így képzeltem. :-(
Egyébként kifejezetten [Ezzel] szemezek nagyon.
Már beszéltem is a tulajjal.Nem egy takony gyerek..50 év feletti egy másik 5-ös bmw-je is van.
Nagyon korrektnek tünik. -
Gézengúz
addikt
válasz szimi57 #56370 üzenetére
Én nem hiszem, hogy az a 10 fok nagyon számítana, (fogyasztás terén) viszont minden más biztos meghálálná. Ezt én is díjaznám, egy igazán hozzáértő, mondjuk Ezredes, vajon mit mondana ezzel kapcsolatban?
Trianta
Pedig az bizony nem sok.
Kipuff is kormos, igaz?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szimi57 #56366 üzenetére
Erőmérő egyszer foglalkozott egy Focus-szal, ami zabálta az olajat, nem nagyon volt különösebb eltérés (teljesítményben) a gyűrűzés előtt és után. Ha a kompresszió gyűrűk jók, de az olaj lehúzó el van tömődve-kokszolódva, valószínű itt is jó lesz a nyomás. Bár álló helyben úgyis lefelé tud csak folyni az olaj, szóval szerintem is a hengerfejet kéne felújítani Alacsonyabb hőmérsékleten nyitó termosztát is jó lehet a későbbiekben. (Nyilván neked sok újat nem mondtam, csak a kérdezőnek próbáltam kifejteni )
-
Trianta
tag
-
-
p0lip
tag
válasz szimi57 #56338 üzenetére
A versenyolaj nem feltétlenül optimális utcai használatra, mást kíván a verseny és az utcai üzem, így eltérő az adalékolása is, pl. detergens, diszpergens vonatkozásában. Megnézed pl. verseny fékolaj is jó, de jóval hamarabb kell cserélni, mint a normált.
Az említett Motul 8100 Power 10w-60-ra mindez nem vonatkozik, mivel utcai és nem versenyolaj. -
Chris0321
addikt
válasz szimi57 #56338 üzenetére
Én nem tölteném bele, nekem a 320i-ben is 5w-van. Annyira úgysem hajtod nyáron, hogy a gyári olaj elmelegedjen viszont télen lenne nem egy hátránya mivel sűrűbb az olaj. Már 0 fokon az 5w-s 8 másodperce helyett 28 másodperc alatt ér el mindenhova és azért simán voltak a télen is -10 fokos hidegek amikor még lassabban érne el a rendeltetési helyére hidegindításnál.
-
Ck.
addikt
válasz szimi57 #56013 üzenetére
Én pont ezért gondolkodok erősen rajta, hogy itthagyjam a márkát. Képtelen vagyok azonosulni azzal, amit képvisel. Én nem ilyen vagyok, sose voltam és nem is leszek.
Sokkal közelebb áll hozzám a Toyota, de akár a Dacia is, ha csak pusztán a társadalmi réteget, a jóságot és a kivagyiságot nézzük. Nem akarnék sosem a 10 centivel a padló felett járó réteghez tartozni vagy egy társaságba kerülni velük vagy a porschés krémmel.
Egyelőre még a márka szeretete erősebb, mint a réteg ellenszenve, de ez mostanában nagyon közel áll a megdőléshez.[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz szimi57 #55695 üzenetére
Nekem az automatabfényszóró kapcsolóját kellene bekapcsolni a rendszerbe, de sajna nincs hozzá software. Sógorom szereli az autót, ő a CarlyBMW-t használja de lejárt az előfizetése mivel eladta a saját BMW-ét, majd megnézem mennyibe kerül az előfizetés ha majd eszembe lesz.
-
Gézengúz
addikt
válasz szimi57 #55509 üzenetére
Nem volt szimering csere, legalábbis a papírok szerint nem. Vezérlés csere volt 144 körül, most tartok 175xxx valahol.
Arra gondolok, hogy az álló fűtés jót tehetett neki, ( melegindítás) meg is kéne csináltatni, mert nem megy.
Papírok szerint Aral volt benne, most lehet sokan megköveznek ezért is, de ebben csak Mannol 5W-40 van. Év végén kap valami jobbat, megérdemli. -
H.Ezredes
őstag
válasz szimi57 #55396 üzenetére
?????????? "Elèg gàz lehet, hogy nem jön be a csajnak a BMW" Szerinted azért volt ez mert nem jött be a BMW ????????????? Szerinted ennek az esetnek van bármi köze az autóhoz ????????
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
Új hozzászólás Aktív témák
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Üveg tolóajtó RS 120 85x205 cm
- -60% ÚJ Soflow SO X elektromos roller, BONTATLAN
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Liftor Active - fekete, szövet+háló - ÚJ BONTATLAN
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest