Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- RIOS Gépház: Rebootoljuk a PROHARDVER YouTube csatornáját!
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- GoodSpeed: Így lettem telekomos, mégsem lettem telekomos, és vagyok telekomos...
- lezso6: Frutiger Aero
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
-
LOGOUT.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chris0321
veterán
válasz
KAMELOT #62097 üzenetére
Én csak ásványvizet iszom, nálunk nagyon sokáig arzénos volt a víz, ezt elvileg szűrőkkel megoldották, de nem bízom bennük. A munkahelyemen is vacak ízű a víz, igaz van helyette ballonos de azt valamiért nem szereti a gyomrom. 6-8 zsugor víz elég sok helyet el tud foglalni, a mellé nem biztos, hogy be tudsz pakolni egy sedan csomagtartójába, főleg ha még van alapból más is benne.
-
chess001
aktív tag
válasz
kardkovacsi #62091 üzenetére
Szvsz aki saját pénzből veszi, az szerintem tölti is, mert ő választotta, számolt vele, flottásoknál viszont sokan nem és onnan már papírkutya csak.
Más helyzetét nem akarom méltatni, én villanyos irányba fogok menni, rohangálósnak jó, remélem, hogy megbízható is lesz. -
Chris0321
veterán
válasz
koanla #62095 üzenetére
Igazad van, két sedan után most én is touringot vettem. A legtöbb esetben csak ketten ülünk egyszerre az autóban, bőven elég lett volna egy coupe is ilyenkor de mivel egy autót tudok fenntartani még egy nagybevásárlás is egyszerűbb egy touringgal amikor a legtöbb cucc befér a csomagtartóba és az összes ülésre lehet ülni.
-
koanla
aktív tag
" Sokan ezt nem mérlegelik, csak puffognak, hogy ha el kell menni 4-500km-t akkor mi van."
Kicsit olyan ez, mint a csomagtartó. Sokan esküsznek a nagyra, mert ha egyszer kell, akkor ott van, és ezért olyanok is kombit vesznek, akiknek "semmi szükségük" rá. Szeret az ember felkészül(ebb) lenni, ez van.
-
kardkovacsi
senior tag
Bár kitöröltem korábban, de akkor leírom.
Szóval nekem két üzemmód van. Az egyik ez a sok rövid táv amiket írtam már. A másik meg amikor megyünk valahová kirándulni a családdal, jellemzően több száz km illetve még egy neuralgikus pont, hogy évente párszor le kell rongyolnom az ukrán határra (Beregsurány) és egyből vissza (625 km). Ezt egy pluginnal 5 óra alatt simán megteszem oda vissza, tankolással. Már többször is gondolkodtam útközben, hogy azért villannyal ez nem lenne annyira egyszerű még egy i4-el sem amit nemsokára elkezdenek szállítani. Abban egy nettó 81 kWh-s akkumulátor van. 130-as tempónál 20 kWh-s fogyasztással olyan 50 kWh kell bele ha tele aksival indulsz. Na most ez egy IONITY töltőn 20 perc de a nyomi ötvenes töltőkön, amik arrafelé vannak meg több mint egy óra.
Ilyenkor elképzelem, hogy ülök Vásárosnaményban a Mol kúton a Plugeen, egy órát vakarom a fejem ahogy töltődik a 2xM-es autófeltéve ha épp üres és működik. Ha nem akkor meg szívás, mert jön a teknős mód meg az araszolás a következő töltőig Nyíregyházára.
Persze ezen az egyen kívül no problem, mert garázsba beáll és tölt. Igazán jó áron mert tele a tető napelemmel. -
válasz
kardkovacsi #62091 üzenetére
Sokan elzárkóznak pont a hatótáv miatt az elektromos autóktól, aztán mikor a valóság megmutatja mennyi is az átlagosan szükséges napi/alkalmankénti km igény, mindig van fejvakarás. Ez is érdekes, hogy 50% korul tippeltél és 75% volt a valós. Sokan ezt nem mérlegelik, csak puffognak, hogy ha el kell menni 4-500km-t akkor mi van.
Még 100k forint alatt van az idei I3 “tankolásom”, pedig 16,5 ezer km-nél tartok. Z4 esetén olyan 200 ezer körül járok idén (nem írogatom, meg volt pályás külföldi tankolás is benne), pedig alig 3,5 ezret mentem, már nem is fogok sokat. Azért szerintem ez nem mindegy, összevetve a kettőt.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
chess001 #62089 üzenetére
Kevés van, mert alapvetően a flottások is tudják, hogy ha ingyen benzinkártyát adnak a plugin mellé az nem lesz töltve. Ezért itthon egyre gyakoribb, hogy korlátos benya kártyát kap meg mellé korlátlan töltő kártyát. Így a felhasználó rá van kényszerítve, hogy töltse. Meg jellemzően ezen irodaházakban van töltő slot is. Mivel a mai hibridek elmennek 50-60 km-et (de a C merci 25-ös aksival 112 km-et tud) ezért szerintem egyes felhasználóknál simán kijöhet a gyári adat is.
Hogy ontopic is legyek, nekem pl. a pici 6 kWh-s akkumulátorral 37e km után 2.3L az átlag fogyasztásom meg 14 kWh de volt 1.8 is csak a Covid miatt home office van és nem járok be dolgozni ami oda vissza pont annyi volt mint a megtehető hatótáv hidegebb időben is viszont a hosszabb utak megmaradtak. Annyit hozzátennék, hogy nem vagyok az spórolós típus, autópályán szeretek gyorsan menni, szóval a 150-170 közötti tempó inkább a jellemző.
Azért is szoktam morcosan nézni amikor szidják a pluginokat, mert a legtöbben nem érzékelik vagy csak nem is gondolják (én se gondoltam), hogy milyen sok rövidke távokat megyünk amikor a villany hajtás pont jó, mert nem kopik a motor és nem fogy a benya.
elugrasz Auchanba oda vissza 10km, elviszed a gyereket oviba oda vissza 4 km, elviszem a gyereket a nagyanyjához oda vissza 15 km, beugrasz a városba 15 km, esetleg ha plázába mész ott töltesz és akkor mindjárt 30 km. Ezek így pörögnek folyamatosan.Amikor megvettem az autót olyan 40-50% közötti villanyhajtást valószínűsítettem közben meg ameddig a régi BMW app volt ami kijelezte, az 75%-ot mutatott. Jelenleg havi 200-250 kWh közötti áramot tolok az autóba ami 20 kWh-s fogyasztással meg valamennyi töltési veszteséggel ezer km per hó kivéve amikor covid van mert akkor nem megy senki sehová
Addig amíg nem lesznek a 3-as méretű szedánokban 80-90 közötti akkumulátorok és rendes nagy teljesítményű (200-300 kWh) töltők legalább 60-70 kilométerenként az autópályákon addig a phevek a legjobb választás ha legalább részben villannyal akarsz menni.
[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz
kardkovacsi #62088 üzenetére
Igen, azért már rájöttem, hogy nem a leghitelesebb forrás a TC, de ott legalább van valami adat. A Sprintmonitor nem lehet látni olyat, hogy a konnektorost töltés nélkül használják.
Lényeg az, hogy a nem töltögetős flottások a dízellel kevesebbet fogyasztanak, mint a benzin-hibrid, hogy igazam legyen!Ha nincs igazam, akkor az első szabály lép életbe...
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
chess001 #62083 üzenetére
Na és tegyük hozzá, hogy a TC-s mérésben annyira birkák voltak, hogy még edrive módba se rakták be az autót, ezért egy csomószor bekapcsolt az ICE. A villanyautós csoportban szénné röhögték magukat az emberek, hogy milyen jó képességűek nevezik magukat autós újságíróknak, hogy legalább előtte megnézett volna két videót, hogy működnek a plugin hibridek mik a fő paraméterek, állítási lehetőségek. Azt se lehet mondani, hogy annyira új technológia lenne, mert 2013 óta velünk vannak a PHEV-ek.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
-
#48584626
törölt tag
válasz
H.Ezredes #62085 üzenetére
A csavo azt hazudta hogy az auto belevezette a szalagkorlatba. Tehat szandekosan, erovel belehuzta a kormanyt. Nem azt mondta hogy elvesztette a savot, en meg balfasz voltam, nem figyeltem, nem fogtam a kormanyt...
Termeszetesen elofordul hogy nem jo latja a savot, vagy nem jol koveti, kulonosen ha nem egyertelmu a helyzet. De elvileg sem fordulhat elo hogy belekormanyozza magat valamibe, hiszen a sofor vezet, keze a kormanyon, az auto csak segit savban tartani, de nem vezet magatol. A rendszer hasznalata soran MINDEN PILLANATBAN a sofor a felelos. Egyebkent ezert is van ugy programozva a rendszer, hogy minimalis bizonytalansag eseten is inkabb elengedi a dolgot, a Teslak meg pont forditva vannak programozva, ott a rendszer bizonytalansag eseten is hoz egy dontest es megy tovabb hatarozottan. Ami 10 bol 9 esetben mukodik is, a maradekban meg megy a falnak/rendorautonak/beton elvalasztonak az auto.
Az hogy utana a csavo gorcsosen keresni kezdte azokat a szituaciokat ahol az auto szerinte "nem jol vezet" elvi hibas felteves, hiszen az auto nem vezet, es sehol sem allitjak hogy azt tenne.
Az ostoba Zach meg egy USA reklamot tett be, ami raadasul eggyel ujabb rendszerrol szol, az USAban teljesen mas szabalyok vannak, mas a rendszerek programozasa is.
(Az hogy nem all meg tolataskoz akadaly elott szandekos programozas, nem hiba.)
-
H.Ezredes
őstag
válasz
#48584626 #62072 üzenetére
Mi is tapasztaltuk, hogy random elvesztette a savot pl. G05 M50D vagy ide oda "pattog" savon belul vagy a sav szelen megy vagy epp kanyarodik a sav es nem koveti.... De gondolom en is hazudok meg a teszt autok nem. Eleg ujak. Van bennuk par ezer km rossz esetben es az mar nagyon hasznalt... Kiprobaltuk az auto tolatast szepen visszament de, hogy mogotte allsz siman elutne 😂 biztos ebbe is bele kellett volna akkor rakni meg par munkaoorat...
-
CharlieDrop
veterán
-
#48584626
törölt tag
Sogoromek jottek ki mult heten, egy viszonylag uj Corollaja van, meseli hogy felismeri a tablakat az auto meg minden. Mondom neki hogy ha tempomattal mesz nem veszi fel a tablan jelzett sebesseget? Mondjuk gombnyomasra? Aszondja á nem, azt nem tudja.
Par nappal kesobb mentunk ket autoval autopalyan, utana meseli hogy de, megis tudja, egy gombot kell nyomva tartani es akkor atveszi a tablan jelzett sebesseget. Hat, o sem olvasta a hasznalati utasitast
-
válasz
Chrys_ #62076 üzenetére
Nagyon ritka nálam is, főleg olyankor van, ha több sávos úton megyek és az enyém kicsit kanyarodik, szembe meg már szembejövő kanyarodósáv van, azt hiszi szembe megyek a forgalommal. Arra csak egy videóból jöttem rá, hogy olyat is tud, ha sávtartó + tempomattal megyek autópályán, akkor az index nyomva tartásával képes magától sávot is válltani.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
Tsebacsi #62073 üzenetére
Ez amit én se értek teljesen, hogy a phevek miért fogyasztanak ennyivel többet. Vannak ötleteim:
Javarészt városban használjuk őket és nehezek, illetve a kis villanymotor miatt a regeneratív fékezés korlátozott.
Lehet az is, ez a vékony, váltóba épített motor kicsit rosszabb hatásfokú mint a rendes BEV villanymotorok.
Ugye a villanyos autóknál eléggé ráfekszenek a fogyasztásra meg a légellenállásra mert ott tényleg számít pár % fogyasztás is míg ezeknél meg senkit nem érdekel. Fontosabb, hogy jól nézzen ki az autó. -
válasz
H.Ezredes #62070 üzenetére
Én odáig meg vissza vagyok az autómtól de azért igyekszem helyén kezelni a dolgokat. Biztos velem van a baj de a 22kWh fogyasztást nem tartom annyira überfaszának egy full elektromos 14kWh-val szemben, de tudom is hogy ez egy nagy és nehéz, de rohadt jó és kényelmes phev.
-
#48584626
törölt tag
válasz
H.Ezredes #62068 üzenetére
"De itt is az ember hülye "
Nem hulye, a "szalagkorlatba vezette az autot" csavo az szimplan hazudik. Nem figyelt oda, belement a falba, aztan szerette volna elverni a cegen. Utana pedig hazudik mint a vizfolyas.
Arrol nem is beszelve hogy a TC is hazudik, szokas szerint, tipikus Zach Dani. -
H.Ezredes
őstag
válasz
Tsebacsi #62067 üzenetére
óóóó Rengeteg tesztautónál találkoztunk ezzel mi is de biztos mi voltunk a hülyék meg az új autók szarok... Befékez másik autó miatt ami miatt reagálnia se kellene....nem találja a felfestett sávokat/ nem követi a sávot ) / össze vissza megy sávon belül stb stb..... Vannak azért a BMW-be is érdekességek... [link] De itt is az ember hülye meg a tesztautóknál is mi vagyunk a hülyék....
Csak mikor többen tapasztaljuk ugyan ezeket és van nálunk az 120D-től az M760Li-g minden..... De amikor a G05-be is elhaláloznak a középboxban lévő teljes idrive rendszer az elég meleg
Vagy beszarik a tesztautóba a kanyar lámpa stb stb. BMW Magyarországtól kapjuk az autókat nem a sarki fűszerestől jön és mégis rendre találkozunk hibákkal......
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
BMW topic nem offolunk, szerintem a BMW hajtáslánc problémáival vagy azzal, hogy összehasonlítjuk más autókkal.
A Toyotának valami tripla bolygóműves elrendezése van, ahol külön külön is tud mindkettő hajtani meg együtt is, meg a visszatermelés is azon keresztül megy. Lehet ott is van önindító. Nem tudom, nem vagyok gépészmérnök. Én ezt az önindító megléte dolgot nem tartom olyan nagy problémának...annál inkább, hogy elromlikIlletve nem tudom ennek a hajtásnak mik a hátrányai, biztos van, ha nem kezdték el tömegesen lemásolni.
Ennek az indító motor témának utána nézek
Egy-két bejegyzést láttam a 330e facebook csoportban is. Illetve megnéztem, 2018 február elejétől (enyém áprilisi gyártású) másik alkatrész van ami az előzővel nem csereszabatos, a realoem szerint.
Most jól értem, hogy a Mercinél is ugyanez volt a baj, hogy kifeküdt az önindító? A BMW-nél ahogy olvasom valami szolenoid makkan meg és nem enged el rendesen az önindító a lendkeréktől. Csak mire észreveszik a userek addigra kinyírja az önindítót is.
[ Szerkesztve ]
-
#48584626
törölt tag
Pont ugyanaz a baja mindkettonek (Prius, RAV4). Valoszinuleg nem foglalkoztak eleget a finomhangolassal (koltseghatekonysag, ugye). Tipikus hibaja az amikor ujra fel akarod venni a korabbi sebesseget, mondjuk haladsz konstans 80nal, es 90 volt a korabbi, akkor aktivalaskor 10 esetbol 9x rant egyet az auto. Vagy ha magatol gyorsit es deaktivalod, akkor is tipikusan rant egyet, (gazadas/motorfek atmenet eleg problemas). Van par ilyen szituacio, aminek a hibatlan megvalositasahoz bele kellett volna tenni meg jocskan munkaorat. A RAV 4 radaros tempomatja kanyargos autopalyan hasznalhatatlan, siman rafekez mondjuk a kanyarban ha mesz a belso savban, a kulsoben meg megy mondjuk egy kamion, es a radar ugy gondolja hogy az igazabol elotted van. Ugy altalaban is eleg butan mukodik, nem is hasznalom, csak orszaguton, de ott is csak akkor ha a forgalom nem valtozik dinamikusan. (direkt nem BMWt mondtam, hanem VWt. BMWkben ezek a rendszerek hibatlanok)
De a hibridrendszer sem olyan csodalatosan finom, mint ahogy azt sokan allitjak, az is tud rantani, vibralni, meg akkor is ha tulnyomoreszt az tenyleg szepen csinalja az atmeneteket. -
Ck.
addikt
válasz
#48584626 #62062 üzenetére
Egy Prius IV PHEV-hez volt szerencsém rövid ideig, amíg a Mercedes önindító cserén volt, nem volt problémám vele, tette a dolgát rendesen. A Lexus konkrétan május óta van meg, durván 10 ezer km-t toltunk le együtt eddig. Igaz nem plugin, csak sima hybrid, de pl. a C350e nagyon gagyin működött viszonyítási alapként. Nekem tökéletesen működik az IS adaptív tempomatja, konkrétan nálad milyen problémák merültek fel a RAV4-nél, ami így megmaradt?
-
#48584626
törölt tag
Mennyit hasznaltal Toyota PHEV-et?
A kifinomultsagrol nekem mindig az jut eszembe hogy mennyire nem tudnak Toyotaek egy primitiv tempomatot leprogramozni ugy hogy rendesen mukodjon, mondjuk olyan szinten ahogy 20 eve mukodott egy szaros VW Golfban. Nem sikerult a Priusban sem, es nem jott ossze a RAV4-be sem...
-
#48584626
törölt tag
válasz
chess001 #62046 üzenetére
Csak akkor vegyel Teslat ha van szerviz a kozelben, sanszos hogy sokat fogod latogatni. A Tesla hires arrol hogy notoriusan mindent alulmeretez, igy aztan rengeteg garancialis problemajuk van, minden teren. Nyilvan ha lelkesit a Tesla-feeling akkor vegyel olyat, akkor gyakorlatilag minden hulyeseget es primitiv hibajat megbocsatja az egyszeri rajongo, mert a szent Tesla csinalta, ha ha szar is akkor is jo.
Amugy meg csak fogni fogod a fejed, plane ha ott tartasz hogy a BMW az szar.Es akkor nem is vettem figyelembe hogy mennyi penzt kernek erte.
[ Szerkesztve ]
-
#48584626
törölt tag
A teny meg az hogy mind a Merci, de kulonosen a BMW messze-messze a Toyota elott van hibrid technologia teren. A Toyota gyakorlatilag nem gyart PHEVet, az a par ami van nekik az tenyleg a kirakat miatt van, muszajbol.
A HSD az tenyleg a vegletekig ki van optimalva, nade gyakorlatilag nem is valtozott husz eve, de itt vege is van a tudomanynak.
-
Ck.
addikt
válasz
kardkovacsi #62056 üzenetére
A rendszer működése (hajtáslánc milyensége, önindító megléte) nem releváns annak függvényében, hogy PHEV vagy HEV. Amikre rámutattam különbségekre, azok ettől teljesen függetlenek. Egyébként az enyém 70 km/h-ig, az újabb rendszer pedig már 130 km/h-ig tudja a tisztán elektromos haladást. Van plugin a RAV4-ből is, azonos működési jellemzőkkel. De ahogy említettem, a Mercedes is változtatott azóta a rendszeren az önindítót tekintve, nem kizárt, hogy az újabb modellekben a BMW is. Igen, tudom, hogy F30 330-e-re volt visszahívás, azonban a cserélt darabbal is ugyanazokat a problémákat tapasztaltunk és nem vagyunk egyedül sajnos, a típus klubfórumokban hosszasan ki van vesézve a téma. Van tőlünk elég messze egy G20 330e, amit meg akartunk nézni, ezért voltam kiváncsi az itteni tulajok tapasztalatára. Mindenesetre inkább folytassuk privátban ha gondolod, nem akarok itt offolni (annak ellenére, hogy én kezdtem bele).
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
De az nem plugin hibrid. Ne hasonlítsuk össze a kettőt. Mennyivel tud menni villany hajtással a Lexus? Max 25-30 kmh?
Merci később hozta a phevjét, a BMW az LCI-vel jött 2015 végén, azaz 2016-os modellévre.
Megnéztem ezt az önindítót. Az első 2016-17-es változatokra volt visszahívás. -
Ck.
addikt
válasz
kardkovacsi #62054 üzenetére
Bevallom, nem néztem utána a konkrét számoknak worldwide, csak helyi viszonylatban. Pl. az UK-ban mind a 330e, mind a C350e 2017 körül jelent meg és 18’ év vége fele futottak ki az utolsók.
Egyébként ez a bőgetés sem igaz már, én az F10 520d, majd az S205 C350e-t követően egy 2018-as IS 300h F Sportra váltottam, egyáltalán nem bőget, padlózva sem. Hasonló a motorhang nyélgázon kigyorsítva, mint amikor bármilyen hagyományos automatát lepadlózva visszagangol magasabb fordulatra. Minimális különbség. Lehet, hogy egy Toyotánál ez máshogyan jelentkezik a kevesebb hangszigetelés miatt, de a Lexusoknál nem tapasztaltam ilyen bőgetést, fel van fújva a dolog. -
kardkovacsi
senior tag
De a Toyota másképp csinálja a hibridet. Ott meg az ordító motor van piros lámpánál és egyáltalán nincs váltó, semmi. Nem tudom ennek köze van-e ahhoz, hogy nincs PHEV-jük szinte egy sem.
2015-ben amikor megjelentek a BMW hibridek nem volt kvóta sőt, ezt a 1.5 éves modellciklus se állja meg a helyét mert egész a végéig gyártották a 330e-et. 2015 novemberétől 2018 májusáig, majd 2019 júniusban kezdték az új modellt ami azóta is megy, mellesleg a váltója teljesen ugyanaz a réginek meg az újnak is.Annyira rossz konstrukció nem lehet
Az LCI-vel együtt jött a 330e és 3 hónappal korábban állították le a gyártást. -
kardkovacsi
senior tag
válasz
chess001 #62046 üzenetére
Akkora pont mint egy 3-as BMW sőt kicsit szélesebb is. Kevesebb mozgó alkatrész van az tény, de ha valami elromlik (és azért el szokott ott is) akkor szopsz, mert minden horror áron van egy BMW-hez képest is.
Ez a csapágy szerintem meg nem BMW függő hanem, hogy mennyit ütik vágják az autót. Volt egy Honda Intera Type R-em, ilyen utcai versenyautó, még egy ideig megvolt a BMW-vel együtt. Ha azzal átmentem egy közepes gödrön akkor kb. leszakadt a veséd olyat ütött. Ha átmentem a BMW-vel az meg csak egy kis puffanás. Na most ne legyen senkinek se kétsége, hogy a veseszaggató ütést mindkét csapágy megkapja csak épp a BMW esetén a futómű többi része szépen elnyeli. Az első autónál szépen kerüld a közepes kátyúkat, a másiknál meg átmész mert meg se érzed. Te nem, de a csapágy igen. Ez simán lehet az oka annak, hogy miért kell többet cserélni egy prémium autó futóművében elemet mint mondjuk valami egyszerű veserázós autóban.
Ezért, ha lehet akkor nem szoktam ráengedni a kerekekre még az sima gödröcskéket a BMW-nél sem. -
Ck.
addikt
válasz
kardkovacsi #62047 üzenetére
Pedig hidd el, sajnos típushiba, elég csak ráguglizni angolul. Örülök, hogy Neked minden oké.
Egyébként pont a hybrideknél lehet könnyen megoldani az indítómotor mellőzését, hisz maga a villanymotor képes ezt a szerepet betölteni, mint ahogyan a Lexus (és Toyota) hybridek esetében sincs indítómotor. Egyébként a Mercedes már tanult a hibájából és az új A250e és CLA 250e már szintén nem rendelkezik indítómotorral. A G20/G30 PHEV-ek esetén nem tudom, hogy történt-e ez irányú változás.
“Szerintem elég hamar nem beszélve arról, hogy egy BMW-től vagy Mercitól elég idegen lenne az, hogy nem sima az átmenet?” Azt hittem így van, amíg ki nem próbáltam a Lexust, megtapasztalva az észrevétlen átmenetet villany-és belsőégésű motor között.
Nekem elég csúnyán megkeserítették a mindennapjaim C350e gyermetegségei. Kristálytisztán látszik, hogy csupán a kvóta miatt kerültek legyártásra és tényleges, alaposan átgondolt műszaki tartalom nem igen van mögöttük, minimális átalakításokat végeztek a már meglévő széria autókkal. Nem véletlen a kemény másfél éves termékciklus sem.
Mind a bajor márkának, mint a stuttgarti társának van mit tanulnia a hybrid technológiát illetően.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
FIREBLADE78 #62041 üzenetére
Én amikor az F30-at vettem akkor, igaz raktárkészletes autó volt, a 17.1M-es autót egyből 14M-ért adta volna alku nélkül. Nem hoztam el mert épp építkeztünk...aztán 4 hónapra rá fenn volt a hahun mint demó autó 13-ért amiből még alkudtam 300e-et, bár szerintem keveset mert elég gyorsan belementek. Az indexes F30 fórumban is írta pár ember, hogy 18-19%-ot sikerült alkudnia.
Viszont egy másik ismerős vett új, G20 330e-et a megjelenés napján rendelte meg és ő is kapott 16%-ot. 19.4M-es autót megkapta 16.5M-ért. Akkor kicsit morcos is voltam pár hétig, mert kb. mindenki azt mantrázta, hogy az új modellekre nem adnak kedvezményt és ezért nyugodtan megvettem a régi mondván az jó áron van.
Amúgy a szomszéd fogta és bekérte az összes BMW szalontól az árajánlatokat és neki Nyíregyházán adták a legjobb árat, egy másik ismerős meg a Wallistól ment át a Budapest Motorshoz. -
chess001
aktív tag
válasz
CharlieDrop #62048 üzenetére
Biztosító fizeti látod, nem gond ;P
-
Carlytoo
senior tag
válasz
FIREBLADE78 #62042 üzenetére
Szia!
Az árat nem publikálom. A lényeg, hogy a jelenlegi legmagasabb piaci árat, amennyit egy ilyen felszereltségű és állapotú autó érhet. Természetesen a “roncs” ár az plusz, ami megint csak egy olyan összeg, ami számomra elképesztő(pozitív értelemben). Ha nagyjából be szeretnéd határolni, akkor ez az-az ár, amiért simán veszel egy jó állapotú e60-at. Többet erről nem írnék. Elvitték megcsinálni. Hétfőn már kezdik is. A problémám az, hogy dec. elejére ígérik. Mindegy, ez van. Mivel ilyen bőkezűek voltak, ezért a káron kívül cseréltetek még: komplett futómű, 2 zsír új lámpa előre. Az összes tartóbak. Az összes vákuumcső, üzemanyagcső, fékcső, kap egy telipolírt.
-
kardkovacsi
senior tag
Nekem F30 van több mint 3 éves, 41e km van benne semmi baja nem volt eddig.
"Ami nagyon el lett baltázva mind az F30, mind pedig a W205/S205 esetén, az az indítómotor megtartása. " - de hogy oldod meg, hogy ne legyen? Rárántatod a 120-al menő autóra? Mikor ugrana át a vezérlés indítómotor nélkül? Szerintem elég hamar nem beszélve arról, hogy egy BMW-től vagy Mercitól elég idegen lenne az, hogy nem sima az átmenet? Szóval nem hülyék ám azok a mérnökök akik az autókat tervezik.
Amúgy két üzemmód van, az egyik amikor túl nagy a fordulatszám különbség és akkor indítómotor, szinkronizálás és összeengedése a két hajtásnak. A másik meg amikor kicsi (gondolom alacsony motor oldali fordulatszámnál) akkor tényleg berántja a motor a villannyal.
Érdekes ez az indítómotor téma, sok 330e ismerős van de egynek se volt ezzel baja. Lehet a barátodnak van speciális vezetési szokása és azért van ennyi önindítózás. Én jellemzően edrive módban használom addig amíg ki nem fogy a szufla belőle és utána jön a benzin motor. Emiatt lényegesen kevesebb az önindítózás. -
chess001
aktív tag
válasz
#48584626 #62045 üzenetére
A 3-as nem olyan nagyon nagy, sokkal kevesebb alkatrész, kevesebb lehetőség a meghibásodásra. 'Valaki' írta, hogy kevesebb ember kell a villanyos összerakásra. A későbbi szerelésre is... Nekem nagyon bejön, hogy lehet állítgatni, nem kell a falu szélére menni az okosságért. Szaladgálósnak pont jó... A bele tényleg nem éri el a 15 éves prémium szintet sem, de nekem az nem szempont.
-
chess001
aktív tag
válasz
#48584626 #62043 üzenetére
Azt írtam, hogy az újak közül én nem veszek, mert nagy-nehéz-felesleges. A tesla 3-ban pedig van trackmód, meg egy csomó cucc mehet a S-ből is bele.
A régiek közül sok tetszik (illetve a M2 széria), csak az M típusokkal kell menni rögtön a falu szélére, hogy cseréjenek csapágyat, csavarokat benne... -
FIREBLADE78
addikt
válasz
FIREBLADE78 #62040 üzenetére
Árengedményre: Amikor kezdődött a korona ( talán 19?) leakartuk cserélni az új X6-ra. Megvolt előleg stb. Vissza oett mondva,mert befostunk,hogy no mani. Akkor sem engedtek a lista árból 20 %-ot! Kiröhögött a fő eladó ipse. Aszongya 20? Életben nem adtak annyit soha. Ok,ez Szeged.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz
kardkovacsi #62036 üzenetére
Én is olyat szeretnék majd. Semmi pénzért nem válnék meg a kamerától. Inkább várnék. Érdekes telefonba van kamera csak kocsihoz nincs? Ok,nem ugyanaz... Említed a ki nem látást. Soha sem tolatok úgy,hogy hátsó ablakon nézzek ki. Tükör vagy kamera. X5-ben sem látsz ki,ha úgy vesszük.
-
Ck.
addikt
válasz
kardkovacsi #62038 üzenetére
Egy Mercedes S205 C350e-m volt, onnan a tapasztalat. Az ráadásul még durvább élményt adott, mert az össz rendszer teljesítmény 600 Nm/279 lóerő, nagyon meg tudott indulni, az tény. Csupán kiváncsi voltam, hogy a BMW is így oldotta-e meg a hajtást. Nem vagyunk egyformák; engem zavart ott a váltás, konkrétan lehetett érezni elektromos módban, elinduláskor. Próbáltam az F30 330e-t, szintén ilyen volt, ezért voltam kiváncsi, hogy a G20/G30-nál változtattak-e.
Ami nagyon el lett baltázva mind az F30, mind pedig a W205/S205 esetén, az az indítómotor megtartása. Gyakorlatilag kopó alkatrész. Nálam a Mergában a 3 évesen korára a 3. indítómotor + relé páros volt benne, míg kolléga F30 330e esetén szintén hasonló dolgokat tud elmondani. 8 hónaposan cserélték neki garanciában olyan 11-12 ezer km-nél, azóta is 1–1,5 évente a helyi BMW vendége, egy-egy újabb önindítóra. Mivel a cserélt alkatrészre 2 év garanciát adnak, ezért legalább nem kerül neki pénzbe, csak az ideget eszi olyankor. Elég nagy tervezési butaság önindítót használni, ahelyett, hogy a villanymotor forgatná meg a benzinmotort. Nem tudom, hogy a G-szériában ezt végre elhagyták-e már. Eladta volna már más típusért cserébe, de jelenleg nincs használtautó választék.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Miért is lenne illúzió romboló? Vezettél már ilyet? Egyrészt csak az első 1-3 fokozatot használja, érzésre, mert meg nem mondod mikor vált.
Viszont ennek rengeteg előnye van. Egyrészt be lehet rakni a sima váltó helyére mivel a két típusú váltó teljesen ugyanaz. A nyomatékváltó helyére került be a váltóba (ez az ami gurítja az autód a sima automata esetén). A fokozatokkal lényegesen erősebbé teheted a villanymotort. Az a kis "nyomi" 88 lóerős villanymotor (F30-ban, a G20-ban már 113 lóerős) is meg tud lepni emiatt. Már sima nedves aszfalton is keresztbe vágja a farát mielőtt az elektronika bele tudna nyúlni. Volt is, hogy esős időben telezöldnél intettek, hogy akkor menjek balra én meg nagy gáz és hopsz meg is volt a 90 fokos forduló
Mivel váltóban van a villanymotor a váltó elektronika gyakorlatilag fokozatmentes érzéssé teszi a váltásokat a benzines használatban is mert amikor esik a fordulatszám akkor tol oda a villanymotornak egy löketet. Sőt sport módban vicces módon kicsit túl is tolja, mert akkor érzed a hátba rúgást amikor épp vált a váltó.
Aztán még ott van, hogy minél közelebb kell lennie a motorhoz a villany hajtásnak és így ez pont érvényesül mert sima hibrid üzemmódban is néha tölt picit, néha használ áramot az akkumulátorból ezzel optimalizálva a benzin motor hatásfokát.
-
kardkovacsi
senior tag
Basszus tényleg. Felmentem a nagyker oldalára és az a panel ami nettó 43 volt két hónapja az most 54.
Autó fronton meg tényleg durva mennyire akadozik a gyártás. Szomszéd rendelt egy M340i-t még június elején. Szeptember elejére ígérték az autót. Azóta már többször kikerült a gyártásból egyeztetések miatt. Nincs kamera így a tolató kamerát ki kellett venni, ugye ez ilyenkor adminisztráció, hogy elfogadja, árcsökkentés stb...aztán nincs motoros csomagtérajtó újra megint. Most ott van, hogy alvázszámot még nem kapott és onnan két hét mire ideér az autó. De ahogy olvasom most már a touch kijelzőt is ki fogják venni.
Én tuti nem vennék most ha nem muszáj, mert ezek az autók 3-4 év múlva eladhatatlanok lesznek. Egy hármasból kb. semmit nem látni hátra, főleg ha kéred a hővédő üvegezést (szinte mindenki kéri) kamera nélkül elég szívás a tolatás még ha van is radar.
Nem beszélve arról, hogy most elég nehéz alkudni bármire is, konkrétan minimálisat. i4-re 7%-ot, a nem i modellekre 13%-ot hallottam. Két három éve ezek még 18-22% között mozogtak.[ Szerkesztve ]
-
Carlytoo
senior tag
Összetörték az E39 530D-met. Várom a biztosító ajánlatát.
Update: Az autó GTK. lett. A biztosító számomra hihetetlen összeget fizet ki. Konkrétan annyit, amennyiért vettem az autót és az csak a kár összege.A "roncs" értékét is nagyon szép árra becsülték fel. Természetesen nem fogom eladni. Elvállalták és már neki is láttak összerakni. Kb december eleje, közepe mire kész lesz.
-
-
válasz
kardkovacsi #62030 üzenetére
Én is szeretném cserélni a Z-t, vagy mielőtt túl "sok" km lesz az I3-ba azt, de nincs merre menni... alkudni csak akkor lehet, ha épp valaki megszorult és kell neki a likviditás.
Nagyon durva időszaknak nézünk elébe, nincs olyan szegmens ahol ne ez lenne... napelemmel küzdök egy hónapja, de lassan ott tartok, hogy inkább elengedem és ha kétszer ennyi lesz az áram akkor ez van, de pl ott is, 30-50%-ot emeltek hetek alatt, ami vicc kategória. Konkrétan ez az energia mizéria, nagyon kezd begyűrűzni, ingatlanokról meg ne is beszéljünk, egy ügyfelem mesélte, hogy 8 hónapot késett az átadása a lakásnak, kérte a kötbért, az volt rá a válasz, hogy nincs és ha kardoskodik, akkor szerződést bont és eladja inkább drágábban másnak az építtető.
-
Ck.
addikt
Ha már a 30e a téma…itt is úgy van megoldva az elektromos hajtás, mint a Mercedesnél? A váltó ugyanúgy közbe iktatva és gyakorlatilag a tiszta villanyüzem során is ugyanúgy végiggangolja a fokozatokat? A Mercedes így csinálja, eléggé illúzió romboló.
-
kardkovacsi
senior tag
Mindennek felment az ára ami autó.
Ismerős el akarta adni a 330e-jét januárban, eleinte magasabb áron de a végén már 8.8M-et kért az autóért de nem vitte el senki ezért levette a hirdetést néhány hét után. Felrakta pár napja 9M-ért, közben lejárt az autó garanciája, eltelt 9 hónap, belekerült még 25e km az autóba. Első nap jött 3 ember megnézni, 1 közülük vitte volna alku nélkül!!!
Végül nem adta oda, mert közben meg rájött, hogy semmi nem tudna venni mert nincs autó. Nem lehet újat venni, mert akadozik a gyártás emiatt a használtak ára is jelentősen felment az utóbbi hónapokban. -
FIREBLADE78
addikt
Én meg úgy gondolom,hogy ennyi erővel hamarosan az összes erős autó drága lesz. Pláne ha kinyírják a belsőégésűeket és nem kell M-nek lennie ehhez.
-
válasz
nincsnév007 #62025 üzenetére
Én inkább egy Z3M meg egy Z4M coupe-t nézegetnék.
Abból sincs túl sok…
-
BeZol
őstag
válasz
FIREBLADE78 #62021 üzenetére
Annyit ér amennyiért megveszik.
Ezt már saját bőrömön megtapasztaltam, hogy hiába hirdetsz vmit akár ársáv alján is (ársáv 3/4-étől ársáv aljáig lecsorogtam az 5GT-vel 1 év alatt), ha nincs érdeklődő, akkor úgyis mindegy. Néha beeshet egy fanatikus akinek kimondottan ez kell, de az ritka, főleg h szinte azonnal megtörténjen.
Az E93-asomat is ársáv 3/4-ről végül ársáv 1/4-énél sikerült eladni (1 év után), hiába volt "best-buy" azt leszámítva, hogy diesel volt -
válasz
FIREBLADE78 #62021 üzenetére
Ez nem így megy, ugyanis nincs belőle sok eladó, és több nem is lesz már. Ami pedig egyre ritkább/vagy magasabb a kereslete az egyre drágább, bármilyen normától függetlenül. I3-nak is felment az ára tavasz óta közel 5-600k-val, arra meg nagy a kereslet.
-
KAMELOT
titán
válasz
BUZZLGHTYR #62017 üzenetére
Meyle
-
Puma K
nagyúr
válasz
BUZZLGHTYR #62017 üzenetére
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Lengokrbol mit erdemes venni, meyle vagy lemförder?
-
H.Ezredes
őstag
Mitől meredek ? Nézd meg mennyit ért a Forint 2010-ben meg milyen árak voltak.... Mennyi volt a FT / EUR árfolyam mennyi volt 1L üzemanyag. Vagy nézd meg milyen árak voltak a ingatlan piacon és nézd meg most. Nem értem a csodálkozást...... Minden iszonyat drága lett főleg így 2021 év végén. 11 éves árakat kár is hasonlítani..... De mobile-n is nézegetve az értelmesebb E39-ek ( facelift ) Ft-ra átszámolva is 2-3M között mozognak. Sőt nem rengeteg van 8-9-10E euro környékén is.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Annyira meredek hallani, ill. olvasni, hogy 2,5 milláért E46-E39…2010-ben 1.490.000-ért vettem egy 2000/12. évjáratú patika Audi A6-ost, szomszéd srác szintén akkoriban vett egy 2002-es BMW 530-at 1.7 M-ért, gyönyörű állapotban. Eltelt azóta több, mint 10 év, az akkori 9-10 éves autók ma már több, mint 20 évesek és többe kerülnek? Kész röhej.
[ Szerkesztve ]
-
negro
őstag
Ennyi penzbol nem kapsz nem kokanyolt, gyari, plane benyas sor6 bmwet. Esetleg E36-ot. De egy 2 - 2,5 millas E46 eseten is siman lehet kalkulani 2 even belul 1 millaval akar... kozhely de nem megvenni nehez ezeket hanem az allapot megorzesuk kerul sok penzbe ha nem csak disznek van es havi2x veszi elo az ember. 1x kell rendbetenni, akkor evikig koltsegmentesen hasznalhatok de annak ara van.
-
FIREBLADE78
addikt
Prémium világához nem elég a 1,5 misi. Vagyis elég,de milyen áron. Én is gondolkoztam egy városi olcsó autón. Néztem az egyeseket,benzinest városba. Hát so so. Félek beleugrani. Nem akarok milliót,milliókat szervizre költeni vásárlás után. Aki tud egy fasza 120i vagy erősebbet jó áron az jelezze azért
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- AliExpress tapasztalatok
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Háztartási gépek
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Autós topik
- További aktív témák...
- 2 x Nanoleaf Shapes Triangles Expansion Pack 3 Pack + töltő eladó!
- BASETBL Office Chair eladó Győr-ben! 200 kg teherbirás!
- Új hangfalkábel OFC 2x4 mm2 réz hifi hangszórókábel hangfal vezeték
- Új digitális forrasztó állomás PTC hőfokszabályzós trafó 24V 110W
- Új digitális forrólevegős hőlégfúvó műanyag hegesztő Hotair 959D BGA
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest