Új hozzászólás Aktív témák

  • gbors

    nagyúr

    válasz Malibutomi #13408 üzenetére

    Ennél egy kicsit komplikáltabb a dolog. A DirectX 11 jól láthatóan zsákutca, túl sok előrelépési lehetőség nem látszik benne, ugyanakkor olyan komplikált lett, hogy egyes IHV-k már alig tudnak hozzá drivert írni ;] Mindenki tisztában volt vele, hogy ennek előbb-utóbb változnia kell, de az erősebb szereplőknek ez nem állt érdekében, mert a Microsoftnak kényelmes volt, hogy a versenyképtelen OpenGL-lel szemben mindenkinek Windows + DX-et tud eladni, az nVidia meg szívesen elad mindenkinek évente egy új kártyát DX11-re optimalizált architektúrákkal.
    Ezzel szemben az AMD-nek 2012. március óta folyamatosan termelte a felesleges extra költséget a post-DX11 architektúra, ezért nekik fontos volt az elmozdulás, és szerencséjükre a fejlesztők irányából is érkeztek jelzések (fene tudja, mennyire erősek, de érkeztek), hogy erre lenne igény. Jött a Mantle. Erre lépni kellett az MS-nek a DX12-vel, amire meg válaszul a Khronos egy elegáns mozdulattal megpróbálta átugrani a konkurenciát a Vulkannal. Eddig a pillanatig a cselekmény nagy része pofázásból állt, utána jött volna az, hogy a fejlesztőcégek dollártízmilliókat öntenek az új API-kra való átállásra. Ez utóbbinak a közepén vagyunk most, és mint azt tudjuk, júniusig 20-25 low-level API-t használó játéknak kell érkeznie ;) Ha ez nem történik meg, akkor levonhatjuk a következtetést, hogy a dollártízmilliók öntése helyett csak jelentősen szerényebb összegek csepegtetése valósult meg, és akkor ott tartunk, amit kettővel ezelőtt írtam.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés