- sh4d0w: Árnyékos sarok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- sziku69: Szólánc.
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #13416 üzenetére
Nem nehezebb vagy költségesebb, csak ha nem jó a motor struktúrája, akkor úgy járnak, mint a Unity vagy az Unreal Engine 4. Mindkét motornak van DX12 módja és megfelezi a sebességet.
A legfőbb gond az, hogy kvázi hasonló időben elérhető volt két explicit API. Most ne számítsuk a nagyon korai elérést. Az AMD Mantle a tömegek számára nagyjából 2014 februárjától, míg az Apple Metal márciustól vált elérhetővé. Majdnem azonos időben, az az egy hónap nem számít. Számos cég a Mantle-t igényelte, míg a másik tömeg az Metált. Ekkor már mindenki tudta, hogy lesz DX12, tehát akartak valami tapasztalatot róla.
A Frostbite Team, a Rebellion, a Firaxis, az Oxide, a Nixxes, az EIDOS Montreal, a CIG, az Arkane Studios, a Capcom, a Crytek, a Crystal Dynamics, a Codemasters, a Bohemia Interactive, stb a Mantle-t kezdték tesztelni és erre írták át a motorokat. Nekik a DX12 (és a Vulkan is persze - csak az akkor még nem létezett) implementálása egyszerű volt, mert tulajdonképpen a Mantle a két új PC-s API apja, tehát hasonlók az igények. Emiatt tudott az Oxide előállni egy DX12-es tesztprogrammal viszonylag hamar, és ezek közül a cégek közül más sem panaszkodott gondra. Ezzel szemben voltak akik az Apple Metalt implementálták elsődlegesen, ami persze ment. Ilyen cég az Epic, a Unity, pár Zenimax és WB stúdió, és akik ezeket a motorokat használják erősen panaszkodnak, mert amíg a Metal nem igényel új motorstruktúrát, addig a DX12 igen. Tehát az az elmélet, hogy először tesztelem a Mantle vagy a Metal API-t és aztán majd onnan megyek szabványra csak a Mantle-lel működik. Nem azért mert a Metal rossz, hanem azért, mert túl sok az eltérés a DX12-höz képest. A Unity motorprogramozója ennek teljes előadásokat szentelt az előző évben, hogy portolta a motort Metalra, aktiválta és alázott a teljesítmény, aztán innen portolta DX12-re és még a DX11-hez képest felére esett a tempó. Nem helyrehozhatatlan csak az elmélet nem találkozott a gyakorlattal. Tipikusan egyébként azoknál a cégeknél van a baj, ahol a motor nagyon öreg, így a konzolokon sem használják az alacsonyabb szintű elérést, tehát rá sem voltak kényszerítve arra, hogy modern struktúrát tervezzenek.
Aztán még ott vannak a gyártói profilozó és debug eszközök, amelyek nagyon bugosak a DX12-re vonatkozóan. Ezek javítása nem kevés időt vesz igénybe, tehát a kódok ellenőrzése igen lassan halad. Jellemzően azok a cégek állnak jól, akik írtak maguknak DX12 profilozót, mint az Oxide, mert még az MS cuccával sem lehet igazán haladni. Valószínűleg sokat segít, hogy az AMD a saját fejlesztőcsomagjának a forráskódják nyilvánosságra hozza, hogy lehessen javítani a bugokat a fejlesztőcsomag biztosítója nélkül is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Projektor topic
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- iPhone topik
- Új telefont és tabletet mutatott be a Telekom
- Google Chrome
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 12GB 512GB 14" FHD 1év garancia
- Prémium gépház most fantasztikus áron!
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE Z97X-Gaming 3 Z97 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3014, 91% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest