- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Yézi: 10 év
- GoodSpeed: Ugrás 32 GB RAM-ról 64 GB RAM-ra: Corsair Vengeance CMK64GX5M2B6000Z30
- Met: Az elfeledett kerékpár.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- MasterDeeJay: Mindkét irányból bedugható USB-A?
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
-
LOGOUT
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gippazoid
senior tag
válasz
bandi0000 #228485 üzenetére
Azért van sok O4 a hahu-n, mert sok a flottás. A flottakezelőknél a kereskedők licitálnak ezekre az autókra aztán mennek szanaszét az országban. Olyan is van, hogy a flottakezelő adja el (van olyan, aki el is mondta egy barátomnak, hogy a kevésbé problémásakat ők maguk értékesítik, a nyűgösebb történettel rendelkezők mennek licitre).
Olyan flottakezelő is van amelyik direktben a gyártól vásárolja az autókat és így csak a 2 éves gyári gari van rá, az importőri 4 éves gari nem érvényes. Ezeknek már a 2. olajcseréje sem márkaszervizben történik - pont emiatt. Így nyilván a különöző visszahívások, frissítések sem történnek meg.
-
Corsa02
őstag
válasz
bandi0000 #228485 üzenetére
Ahogy írják is 2022-től teljesen jó az O4 is(hardware is változott), de előtte is a frissítések után rendben lett. Az, hogy MIB3 az még csak egy alapot jelent, de sok "megoldás" van rá a konszern alatt.
O4 nagyon sok van forgalomban, sok a flottás is azért látsz sokat hahu-n. -
-
rbalint88
addikt
válasz
bandi0000 #228480 üzenetére
A Passat rendszere egy generacioval regebbi, sokkal kiforrottabb es talan eleve kevesbe integralt (pl klima alapfunkcioknak van dedikalt kezelofelulet a Passatban, az uj rendszerben pedig teljesen a kozponti kijelzorol vezerled a klimat is).
Egyebkent 22-es modellevtol mar jok az Octaviak is, de Corsa02 tud pontosat mondani. Ugy emlekszem az ujabbakban a hardver is erosebb, nem csak az alapbol ujabb szoftververzio miatt jobbak -
Corsa02
őstag
válasz
bandi0000 #228126 üzenetére
Passat 8.5-ben érdemes kiiktatni a 2 hengerezést? Bár ahogy olvasgattam nincs nagyon negatív tapasztalat, csak a rángatás, de az elvileg sw frissítéssel orvosolva lett
Corsa02 kolléga megnézte, és szerinte van a kocsin, amit kinéztem 2 elmaradt frissítés, elvileg garanciális még, 2+2 év, begurulnék vele a szervizbe akkor ingyé megcsinálják ezt?Szerintem nem érdemes kiiktatni, de ha zavar (Passatban nem fog szerintem) akkor ki lehet persze. Műszakilag nem indokolt a kiiktatása.
A frissítést megcsinálják ingyen, igen.Olvastam valahol valami módosított olajnyomást, bár ezt lehet a dízeleknél, hogy egyik frissítéssel visszábbvettek belőle, hogy hozzák a normákat, ha ez fennáll benzinesnél is, akkor érdemes lehet megbuheráltatni ezt?
Nincs szükség ilyen beavatkozásra az EA211-nél.
Kicsit még mindig agyalok, hogy jó lesz-e ez az 1.5 tsi, bár a facebook csoportba minden motort kevésnek tartanak ebbe az autóba, talán csak a 2.0 tsi meg a 190LE-es cr-t szeretik... Igazából mire nem elég egy ilyen? Nézegettem gyorsulásokat, faszán pörgeti szerintem, gondolom egyedül emelkedőn megpakolva kellhet majd visszaváltani ha úgy van, de minden másra elégnek kell lennie nem ?
Gondolkoztam a 2.0-án is, de ott azért elrettentem a fogyasztási adatokon, és csak azért nem vennék azt, mert Jóska Pista szerint az 1.5 meg se tudja hajtani az autót, csak ha tényleg van értelmePróbáld ki szerintem, az egészséges közlekedéshez elég, ha még ugrósabb autót keresel akkor 2.0TSi kell, valamivel nagyobb fogyasztással.
-
426os
őstag
válasz
bandi0000 #227760 üzenetére
Nekem (igaz Golfon) 17" a nyári és 16" a téli. Most használtam először egy egész szezont a 16-os kerekeket és visszarakva a nyárit érződik a különbség. 17"-on kicsit gokartosabb az érzés, de még bőőőven rendben van. Úttartásban, stabilitásban nem volt különbség (igaz a határokat sosem feszegettem) Feljebb nem mennék, mert a magyar utakon 16"-on is húztam a számat néha.
-
-
lsebestyen
addikt
válasz
bandi0000 #227743 üzenetére
Nekem hetekig volt bent hahu parkolóban egy autó, de egyrészt belsejéről nem voltak képek, másrészt képről totál úgy tűnt mintha meg lenne nyomva a küszöb. Aztán csak felhívtam a hirdetőt, a belseje a megtett km ellenére szinte hibátlan, a küszöbnek kutya baja nincs, csak a fény/árnyék esett rá pont úgy…azóta meg is vettem. Még nem jelentkeztem be ide vele a csoportba, hiányzik a 40 HD kép.
-
Sza_Sa
senior tag
-
-
426os
őstag
válasz
bandi0000 #227279 üzenetére
10 év/210e km, de ha jól rémlik ekkor is még csak ellenőrizni kell és szükség esetén cserélni hivatalosan. Azért ekkor már számolnék a cserével, talán korábban is kicsit. 5 évesen viszont még nem rohannék cseréltetni, mert zsebbenyúlósabb tétel. Kell hozzá pár spéci eszköz a vezérműtengelyek pozícionálásához, emiatt nem is mindenhol csinálják még (szakszerűen legalábbis). Márkakerben többszázezres mutatvány.
-
válasz
bandi0000 #227263 üzenetére
Olajcsere, szűrők, 4 gyertya - anyagár jó minőségű cuccokkal 55-60 e Ft, a szerelő kérjen el 20-at (30-at), eddig reális.
Pluszban jöhet még a fék, nézd meg az árát pl. a Kauffernél, tippre megáll körben 70-100 e. Ft-ból a 4 tárcsa és a betétek. Munkadíj legyen egy másik 20-30.
-
grizlisandor
veterán
válasz
bandi0000 #227270 üzenetére
Attól függ, hogy hova viszed, voltak itt a topikban márkaszervizes számlák, olajcseréről ~150 ezer forintért.
Meg van a maszek szerelő, akihez elviszem a 20 éves kocsit, benne az olajcseréhez szükséges anyagokkal(~20 ezerért vásárolt jó minőségű olaj+szűrők) és 10 ezer forintért megcsinálja(csúsztatás, mert fékfolyadékcsere is benne volt). -
-
Đusty
addikt
válasz
bandi0000 #227263 üzenetére
Szerintem ha szervizkönyves és ott rendben vannak a bejegyzések nem kell túlzottan aggódni, sokat bírnak ezek ha karban vannak tartva, apró-cseprő típushibák meg bármikor jöhetnek.
Én a huszonsok éves toledot úgy viszem vizsgára, hogy miután elvittem a gyerkőcöt suliba beugrok vizsgáztatni és kész. Mintha boltba mennék, sosem volt semmi gáz ami menet közben jön és elromlik meg kell csináltatni ennyi. -
426os
őstag
válasz
bandi0000 #227257 üzenetére
Nem tudom mennyivel nehezebb a Passat, de a Golfban simán elég mindenhol. Megpakolva járunk hosszabb utakon, a fogyi ilyenkor is baráti. Az elmúlt 2 hétben nyugisabban közlekedtem, hegyen (1600+ méter)-völgyön, pályán, országúton, óra szerint autózva a megengedett sebességet és 5,8 lett a legutolsó átlagom.
-
Sza_Sa
senior tag
-
grizlisandor
veterán
válasz
bandi0000 #227225 üzenetére
Erre ne építs, vétel előtt át kell átnézetni egy típust ismerő emberrel és az alapján eldönteni.
Szavatosság kb arra jó, hogyha liter számra eszi az olajat/vizet és hasonlók. Ehhez az is kell, hogy az eladó pariban legyen, mert ha üzengetni kell ügyvéddel, meg igazságügyi szakértővel szétbontani a motort nem jó móka.Saját szavaimmal leegyszerűsítettem, de google ad neked infót, hogy pontosan mire jó.
-
rbalint88
addikt
válasz
bandi0000 #227225 üzenetére
Vasarlas elott kell elvinni atnezetni, nem utolag. A szavatossag amugy is kb csak kereskedovel szemben ervenyesitheto, mert ott rajta van a bizonyitasi teher, hogy a hiba nem all fent a vetelkor. Maganszemelytol vasarolva pedig rajtad van a bizonyitasi teher, hogy a hiba mar fennallt a vetelkor. Evek es szazezrek-milliok elkoltese utan talan-esetleg visszakapod a penzt, de nyilvan nem eri meg a buli.
-
426os
őstag
válasz
bandi0000 #227169 üzenetére
Ahogy Corsa írja, ezekhez kell a nagy kamera. Ha van, akkor nagy valószínűséggel csak kódolni kell, könnyű dolog. A képek alapján ebben kicsi kamera van (vagy az sem), szóval ezek felejtősek (vagy kamera és szélvédőcsere, kábelezés, sok kódolás)
A holttér figyelőhöz pedig a hátsó lökösben lévő szezor kell, plusz jelzésre alkalmas tükör. -
Corsa02
őstag
válasz
bandi0000 #227164 üzenetére
A B8 csak EA211 -el volt szerelve, ez az autó, ha tényleg ilyen az írva van és a képek mutatják akkor jó vétel.
Mondjuk nem szétextrázott az biztos, kicsit alkudni kellene belőle.Eladás szempontból franc tudja akkor mi lesz majd a piacon... van akinek pont előny lesz az 1.4TSi van akinek meg pont nem.
-
Atish19
őstag
válasz
bandi0000 #227155 üzenetére
Egyenként, specifikusan!
Van azért bőven ami szoftveres, de akadnak fizikai problémák is. Jobb első zár nemrégiben cserés volt és most már a bal első is rákezdett. Lassan az is cserés. Kormánykerék is cserés volt érintésérzékelő hiba miatt. Indítógombot kellet cserélnem törés miatt (erről korábban raktam fel képet is). A napokban az elektromos fokozat előválasztónak ugrok neki. A vezérlők jó része már frissítve. Pár darab maradt még régebbi szoftver azok is aktualizálva lesznek. Óracsoporton a vízhőfok jelző és tankszintjelző háttérvilágítása villog néha-néha. Ezutóbbit is szoftverfrissítés fogja javítani. Főfelhasználóvá válás is lehet egy rémálom (vadonatúj fl-re is volt ilyen panasz a napokban). Volt meg van is azért mit tenni, de a nehezén túl vagyok
Klima és tempomat hibátlan és csoportokban sem látok rá panaszáradatot.
-
Atish19
őstag
válasz
bandi0000 #227143 üzenetére
2020.11. Voltak és vannak is bajok, de már minimálra redukáltam és remélhetőleg lassan a többi is orvosolva lesz. Én így is szeretem
Újra megvenném ha vétel előtt állnék. Én is B8 és O4 között vacilláltam, de valahogy az O4 külseje közelebb áll hozzám főleg a Matrix főfényszóróval. Ha nem akarsz szenvedni akkor a B8 stabilabb technika. Ha azért szereted te is ha néha fáj és nem ijedsz meg a változatos random hibáktól nyugodtan vegyed te is az O4-et
-
426os
őstag
válasz
bandi0000 #227143 üzenetére
"én nagyon félek, hogy szenvedni fogok az SW miatt, amúgy is elég kényes vagyok ilyenekre"
Akkor ne kockáztass
'22 előttiekben csak a sw frissítésekben bízhatsz, meg az előző tulajokban, hogy mindent megreklamáltak gariban (erre ne építs). '22től erősebb lett a HW, de az olvasottak alapján én inkább csak '24től, a faceliftesekben bíznék. Főleg, ha alapvetően nem vagy nagy techmágus, aki minden áron mindig a legújabb kütyüre vágyik, hanem inkább szereted a jól bevált dolgokat az autókban.
Egyébként meg ki kell próbálni (én megtettem anno, nekem nem tetszett, ezért maradtam 7.5 Golfnál a 8as helyett, pedig eléggé összecsúsztak tavaly az áraik). -
Kicker
őstag
válasz
bandi0000 #226996 üzenetére
Szia
2019 b8.5 1.5tsi dsg passatot használtam, jó autó, gazdaságos, én 5.5-6.5 fogyasztással használtam , 30ezer kmnél intercooler tömítetlensége volt, ez 2019körüli 1.5tsinél jellemző(trocban is volt)..
150lóerő alapvetően elég, de ezt mindenki maga érzi...
Most 2.0tsi kombit használok, ez jobb egyértelmüen dinamikára, azonban 6.5-7.5 a fogyasztás, ami nem sok, de ha azt veszem hányszor használom ki a plusz erőt, és hányszor zavar a korábbi a pluszfogyasztás... háát.. -
Corsa02
őstag
válasz
bandi0000 #227003 üzenetére
A dizelek részecskeszűrője, üzemanyagrendszere sokkal nyűgösebbé kezd válni 200e km környékén. Persze nem tudom most milyen futásteljesítménnyel keresel autót, de 2017-es évjárat környékén már mindben lesz azért bőven.
Az Octavia 4 műszakilag hasonló, kivéve a fedélzeti rendszert, abból az évjáratból csak akkor ha minden frissítést megkapott és rendesen működik a multimédia rendszere is. A Passat ebből a szempontból jobb.
-
426os
őstag
válasz
bandi0000 #227000 üzenetére
Valamivel azért gyorsabban melegszik a benzines, mint a dízel (bár már nem sok előnye van), meg talán a részecskeszűrője kevésbé kényes, mint a dízelnek. pár km-es utak egyiknek sem tesznek jót, de talán a benzines jobban tolerálja. Egy GTE a megoldás a rövid utakra
Én 2x6,5km-re használom az 1.5-öt, de persze vannak hosszabb utak is, meg néha még rövidebbek. A víz az már eléri a 90 fokot 1-2 km alatt, de az olaj az télen mindig hideg maradt. -
426os
őstag
válasz
bandi0000 #226996 üzenetére
Volt kollégám használt 1.5 TSI Passat-ot céges autóként, ő elégedett volt vele. 2.0 TDI Passatja volt előtte, napi szinten az M6-on ingázott. Fogyasztást nem tudok. A dízel biztos kevesebbet eszik hosszú távokonn, de a lényeg, hogy a benzines sem fog kienni a vagyonodból.
-
Corsa02
őstag
válasz
bandi0000 #226996 üzenetére
Ebben az évjáratban ajánlott a benzines és a dízel is. Hosszútávon a benzines is tud keveset fogyasztani, városban meg mind a kettő tud sokat
A dízeleknél ugye ott a DPF ami tud kellemetlenséget okozni, ha már nagyobb a futásteljesítmény és sok a város. Benzinesnél pedig 2018. szeptembertől az OPF, de azzal nagyon foglalkozni nem kell, viszont dióhéjas tisztítás benézhet nagyobb futásnál. -
bnorci71
addikt
válasz
bandi0000 #226444 üzenetére
én majd 1 hónap különbséggel használtam csereautóként Octáviát B8-t
Nekem a beülés volt 3 nap után kényelmetlen az Octaviába de onnantól semmi problem pedig ha jól emlékszem az csak 1.6Crtdi volt a Passat 3nap után megvett így amikor elment az XC60 azt vettem.
Próbáld ki mindkettőt az a biztos. -
Kicker
őstag
válasz
bandi0000 #226435 üzenetére
Nehéz kérdés, aki skodát használt és meg van vele elégedve jellemzően nem érti a vw felárat...
Aki pedig vw-s, jellemzően nem venne skodát, hiába olcsóbb és kb ugyanaz...
Én a vw passatot használok, volt 1.5 tsi sedan b8.5, és most kombi 2.0tsi van...
Ki kell fogni egy jóállapotút... b8, b8.5 facebook csoportban van aki rendszeres hirdető... de pl a car-era nal meg sok az ex flottas skoda...
Nekem inkabb az új fele húzna a vélemenyem, jo lizing konstrukcioval...
Nehéz ügy... -
imyourfriend
őstag
válasz
bandi0000 #223180 üzenetére
Caristát használok, hibakód kiolvasásra + dpf funkciókra megfelelő lehet vele pár dolgot kódolni bár igazából nem kódolásra van, ár/érték arányban egész jó.. leginkább, mikor távol vagy a szerelőtől és ki kell olvasni, kesztyűtartóból előszeded csatlakozol androiddal és már olvassa is a hibát.
-
válasz
bandi0000 #218454 üzenetére
Egy új autónál is előfordul hogy cella v modul hibás lesz. A márkaker nem cseréli csak a teljes csomagot. Keresned kell egy hibrid specialistát aki el fogja vállalni. Egy modul anyagára kb 1700€+ posta . Ebből van passatnal ha jól láttam 4 db. (Hansnál 12, etronnál 30 körüli darab). Visszahívást nem ismertek el rá. Hansnál volt egy modul csere. Hidd el nekem ha azt mondom hogy nem akarsz vele foglalkozni - lehet pár év múlva lesz mindenhol tudás és alkatrész de ha ez most stresszel akkor neked nem lesz jó
Ha bármit jelent neked Hansnál a gyári kb 50 km-ből 275knál van cca 30. Jah és sokan azt hiszik, hogy ez olyan mint ICE. Hát nem. A ráírt hatótávja csak a gyártó szabályait tartva hozható, tehát aki arra veszi hogy városon belül csak ezzel megy meg fog lepődni. -
-
-
-
Audience
aktív tag
válasz
bandi0000 #218385 üzenetére
Nézd, nekem az autó egy használati tárgy, így nem nagyon vannak érzelmeim. Praktikus nagy csomagterű autó, minden sarkon van szerviz és kapni OEM alkatrészt is ha kell. Most múlt 3 éves de soha semmilyen meghibásodása nem volt. Ablaktörlő lapát is még a gyári. Bírja az autópályás tempót is tartósan, akár a német pályákon is, de a városi forgalomban sincs vele nyűg. Az alapfelszereltsége is rendben van, csak a hátsó extra légzsákokat, hátsó ülésfűtést és 230V-os aljzatot kértem, amúgy elvagyok a széria felszereltséggel. Vannak idegesítő dolgai de az az EU előírások miatt vannak, sávtartó ami néha biciklist szeretne gázolni, start-stop amit már nem tudok diag aljzatról kiiktatni mint régen......de ezzel is együtt tudok élni.
-
válasz
bandi0000 #201816 üzenetére
A Jetta egy némileg olcsósított, puttonyos / szedán Golf, Mexikóban készül elsősorban az USA piacra.
A Passat pedig a Golf feletti VW, technikai szempontból nincs jelentős különbség, az anyaghasználat jobb.
Magyarán a Jetta és a Passat közt kb. 1,5 kategóriányi anyaghasználati különbség lehet. -
iceQ!
addikt
válasz
bandi0000 #201336 üzenetére
Nem tudom, nekem egy olyan ember írta, aki már csinált ilyet vagy is ezzel IS foglalkozik. Úgyhogy én erről lemondtam, amúgy is azt tanácsolták, hogy ha gyárilag így van, akkor maradjon is így. Illetve FB-on volt aki írt erről, hogy annyira nagy huzavona volt neki az egész, hogy megbánta mint amelyik kutya hetet fialt
Nem is annyiba lett végül, hanem jóval többe..stb
-
imyourfriend
őstag
válasz
bandi0000 #201319 üzenetére
Nem kell ezen aggódni, nálam is két héttel a vásárlás után derült ki, hogy DPF van benne addig nem nagyon foglalkoztam.. 110 lovas 1.6 cr, úgy tudom a 90 lovasban nincs, amennyiben mégis rászánod magad szerintem egy eml327 obd2-es olvasó nem árt BT-s pl. és ott már sok dolog kiderül a DPF-ről. Amit használok az amolyan 450-500km-enként regenerál, jó darabig még elfut vele a szekér mire tisztításra kerülne a sor. Persze van még millió más dolog, de az egy jó jel ha a DPF rendben van.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bandi0000 #201319 üzenetére
Magasnyomású felújítással számolj, szintén megelőzés jelleggel (hogy ne kelljen tanktól porlasztóig mindent cserélni, mikor ledarálja magát a szivattyú)
5 gang sem feltétlenül rövidebb áttétel, szvsz jelentéktelen, megbízhatóságra emlékeim szerint 5-össel kevesebb a gond és pl egytömegűt is eltűri egyébként még az 1.9, 2.0 már nem nagyon. -
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bandi0000 #201313 üzenetére
1.9 PD ami gyárilag DPF-es, más a vezérműtengely is, és konkrétan gyengébb az anyaga (kopik). Jobb lenne keresni olyat, amin gyárilag sem volt részecskeszűrő, de amúgy euro 4-nél ez még opcionális volt, talán itt a legjobb az esély megúszni a hiányát (elvégre még gyárilag is létezett nélküle)
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel X540-T2 dual-port 10GbE RJ45 hálózati vezérlő (10Gbit, 2 port, áfás számla, garancia)
- BESZÁMÍTÁS! 2TB Kingston KC3000 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! 860W Fractal Design ION + 2 Platinum tápegység garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550 R9 5900X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700 XT 12GB Rampage SHIVA Enermax 750W
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest