Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zizmand
aktív tag
válasz bandi0000 #158364 üzenetére
Szia
Nekünk B5.5 Passat van 1.9 PDTDI motorral, így arról tudok konkrét véleményt mondani."benzin vagy diesel?" Ezt neked kell eldönteni, mennyit, hol, hogyan használnád. De szerintem a napi 30 km-re inkább benzines lenne a jobb választás. Mi éves szinten 30-35k ezer km-t megyünk javarészt főúton, autópályán, de városban is van használva az autó és becsúszik egy-egy rövidebb táv is vele, de nem ez a jellemző, összeségében 70% pálya, 30% város. Ha benzines mellett döntesz nem tudom mi lenne az ideális motor a kocsihoz, de van választék bőven, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, W8. Nem tudom melyik lenne a leggazdaságosabb választás, én dízeleket ismerem viszonylag jól.
"diesel a fogyasztás miatt tetszik, de amennyire értek hozzá úgy tudom hogy nyűgösebb is, tehát jobban oda kell figyelni rá" A dízel tényleg elég jól fogyaszt, sokkal jobban mint a benzines változatai. Szerintem nem feltétlenül nyűgösebb a dízel, mint a benzines, ezek már 15-20 éves autók, mindig mindegyiknek lesz valami nyűgje. Mondjuk az nem mindegy, hogy az a nyűg egy kiégett izzó, vagy egy turbó csere. Ha megkapja az autó a rendszeres olajcserét, karbantartást, akkor nagyon sokáig kiszolgál.
De egyébként, igen, jobban oda kell rá figyelni, mint egy benzinesre."1.9 es dieselt ajánlották hogy jó" Tényleg jó 👍, TDI-ből az AFN a legjobb, PD-ből az AVF motoros verzió. Nekünk az utóbbi van.
"mennyi km -t mehetnek el" Rengeteget elmennek, megfelelő karbantartással kb. bármennyit. Vásárlásnál állapotot is nézz, ne csak futásteljesítményt.
"mennyiért érdemes nêzni" Na ezt nem tudom megmondani, vannak túlárazott szarok, de olcsó jók is, fordítva is. B5-5.5 kb. 500k-1.5m között vannak én, a valahol a kettő között nézelődnék, aztán a hibáktól függően alkudoznék, minden alkatrész van hozzá minden mennyiségben, elég olcsón.
hdman + tibee77 gartulálok
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bandi0000 #158679 üzenetére
Az utolsó szériás b6-ból vennék, 2010-est, 2.0cr tdi motorral vagy 1.9tdi bxe, dpf nélkül. A többivel csak a baj lesz. A gyengébb 1.9 nem valami fickós, szóval inkább a 2.0. Rohadni tud a bódé, drága a hátsó futómű, kábelkorbács a motortérben be tud ázni. Sok a törött, tekert, mókolt a piacon, jól meg kell nézni, nézetni.
-
atos19881101
senior tag
válasz bandi0000 #167247 üzenetére
Szia,
Attól függ, mennyire gondos gazdától veszed. Van pár sarkalatos pontja.
Amikre érdemes figyelni
Ajtók
- zárak
- ablakemelők
- gumi tömítések
- van még egyáltalán más egy ajtóban?Karosszéria
- ha nem volt törve, nagy gond nem lehetMotor
- PD elemek
- PD kábelköteg
- turbó
- turbócsövek
- vákuumcsövek
- tandem pumpa
- vezérmű tengely
- hidrotőke
- megfelelően beállított vezérlésBeltér
- máló műanyagok (értsd gumi borítás leválik)
- kárpitok lógása
- ha ülésfűtéses, akkor elszakadó ülésfűtés szálErőátvitel
- féltengelyek
- ha automata, akkor wandler, olajpumpa, olaj, olaj, olajFelfüggesztés
- sok-sok lengőkar/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
válasz bandi0000 #167257 üzenetére
Attól függ. Ha szarok az elemek, azt észreveszed füstölésből, motor egyenletlen járásából, nehezen indulásból. VCDS-el rá tudsz nézni, de az nem mond semmit nagyon. Attól még lehet kaka, hogy az értékek látszólag jók.
Sok függ a tankolt üzemanyag minőségétől, de ezt ember mondja meg utólag, hogy mivel futott.
Azzal azért számolj, hogy ezek már közelebb vannak a 20-hoz, mint a 10-hez. Így bármi IS előjöhet. Patikát ne keress, inkább lottózz.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
c00per
tag
válasz bandi0000 #167261 üzenetére
Sajat tapasztalat: sok 15 koruli gepben meg gyari futomu cuccok vannak.Foleg ha vegig autopalyan futottak mielott behoztak.Ha hosszu tavra tervezel, akkor azt ne nagyon nezd,hogy amit kiprobalsz a futomu zorog,log stb hanem a motor es valto hogyan muzsikal illetve a bode legyen egybe.A futomuvet pedig alkudd le.A fek ugyan csak kopo dolog ha latod hogy necces a betet,tarcsa ismet emlitsd meg.Kb 2-300ezret ra kell sok gepre vagni,hogy ujra rendbe legyen.
[ Szerkesztve ]
-
-
Zizmand
aktív tag
válasz bandi0000 #168286 üzenetére
B5/5.5 1.9 PD-ből volt 101, 116 és 131 lovas. Nekünk b5.5 van 131 lovas, 6-os váltóval. 100 lovasat nem vennék, szerintem a legidálisabb a 130 lovas 5/6-os váltóval. Nem egy rakéta, de lehet vele haladni.
Én a helyedben vennék egy közepesen jó állapotút, amin csak apróságok rosszak és azokat viszonylag olcsón rendbe raknám magamnak.
Ha venni szeretnél lépj be pár Fb Passat Adok-Veszek csoportba, én ott mindig jobb vételeket látok, mint Hahu-n.[ Szerkesztve ]
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz bandi0000 #189108 üzenetére
Nekem a B6 nem tetszik, kollégának B5.5 van és itt-ott rohad, néhányszor vakarták is a fejüket, például mikor több hűtőfolyadék fogyott, mint gázolaj és ez a harmadik Passat, mit megérte megtartania. Nekem B5 van, ismerőstől vettem, aki 14 évig hajtotta.
Véleményem szerint egy használt autó adhat meglepetést, mindegy, hogy B5, 5.5, vagy 6 széria. Vagy ismert előéletűt keress, vagy legyen a zsebben 250-400k.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Lacess
tag
válasz bandi0000 #189108 üzenetére
Ez egy hosszú válasz lesz, ami leginkább vélemény.
Nem szeretnék megbántani egy B6 tulajt sem, de szerintem az 5.5 egyszerűen egy jobb autó. Jobbnak tartom, pedig van hibája annak is. A futómű kényes (ami talán nem is hiba, inkább csak az útjaink nagyon sz@rok), a hosszmotor okán kicsit macerásabb a szervizelés. Viszont a B6-hoz képest kevésbé rohad, rozsdát én 5.5-nél csak a kritikus pontokon láttam (csomiajtó, sárvédő). B6-ot többet láttni szó szerint hónaljig felrohadva.
5.5-ben sokkal jobb a motorpaletta, B6-ban kb. keresni kell a valamire való motort, ami talán jó : 1,9BXE (de csapágycsere kell, meg kicsit kevés abba a bódéba), 3.2/3.6VR6 (ez inkább hobbiautónak való mert azért igényli a törődést, de kurv@jó motor), meg talán a CR-ek (olajpumpát ott is rendbe kell rakni, plusz DPF ennyi idősen már biztos nem kerek). A többi motort én be nem vállalnám B6-ban. 5.5 elektronikában stabil, B6-ban van pár taposóakna (elektromos kézifék, kormányoszlopelektronika, gyújtáskapcsoló, etc)
Érdemes megnézni az árakat is, egy valamire való 5.5 egy árban van, vagy drágább egy hasonló állapotú B6-nál. Ennek is oka van.
Még eszembe jut sok minden, de nem szeretnék regény írni. Azt gondolom, hogy nem lett méltó utódja a B6 az 5.5nek.
Az 5.5-tel az a baj mára, hogy nem nagyon lehet épkézlábat találni, megöregedtek. Na nem mintha a B6-ok olyan fiatalok lennének, azok viszont sokkal csúnyábban öregednek/-tek.Kiemelném, hogy nem vitaindítónak szánom a hsz.-t és csak a véleményemet szerettem volna megosztani. Peace és
[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz bandi0000 #189111 üzenetére
Ezzel nem szerettelek volna lebeszélni egyikről sem, sőt, azt gondolom, hogy kellő kitartással és pénzmaggal a zsebben még lehet találni jó 5.5-öt. Ha ép a bódé még sokáig hű társ lehet. Persze a törődést kérni fogja, már csak a korából fakadóan is.
Esetleg nézd meg az MK1 Superbeket is, csak sedan van belőle, ugyan az a technika mint az 5.5, csak nagyobb a tengelytáv.Drizzt01: Nekem is egy ilyen fantomtáp van Alpine 9887R mellett. Ritkán hallgatok rádiót, de akkor nincs vele gond. (azon kívül, hogy ugye alig vannak rádióadók) A gyári rádió olyan rövid ideig volt bent vásárlás után, hogy nincs összehasonlítási alapom. Más megoldást viszont nem tudok.
[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
macilaci78
nagyúr
válasz bandi0000 #189116 üzenetére
Ezeket... Egy 15-20-25 éves autón ha mindent ki is cserélsz, a kora még nem változik.
Tehát például veszel egy rozsdamentes példányt, ami nálad kezd el rohadni...
Vagy kicserélteted a kuplungot, de a szimering 2 év múlva adja neg magát és lehet megint szétszedni.
Valamelyik ajtózár, vagy kábelátvezetőben a kábel adja meg magát.Ne azért vegyél nagyobb értékű autót, hogy a 300k-s javítás ne 70%-ot, hanem 25%-ot jelentsen.
Nálunk kb 3 év múlva jut el a kocsi a következő vezérléscseréhez. Valószínűleg fékpofák, első tárcsák, kuplungtárcsa is esedékes lesz, valamint a hidrotőkék. És még nincs meglepetés. Meglátjuk, mik lesznek akkor a lehetőségeink és lehet, cserélünk egy fiatalabbra.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
őstag
válasz bandi0000 #189118 üzenetére
Meglepetés bármivel lehet. Az előző autóm egy még garancialis B7 volt. Nagy harcok után garanciaban megcsinálták rajta a légszűrő házat, kicserélték a termosztátokat és a két első lámpát. Ez a mutatvány 1 millió Ft felett lett volna saját zsebből. Az autó akkor ért 4-et.
Szerk.: biztos nem vennék már b5 vagy b5.5-öt. Mondom ezt úgy, hogy van itthon egy b5 500k+ km-el ami újkora óta a miénk.
[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
válasz bandi0000 #189118 üzenetére
Használt autó bármi bármikor taftogathat meglepetést, az új tulajdonosának.
Én max 2010 ig veszek autót magamnak.
Azt ha kell sos van magad is még javítod de már itt is a szerviz kell, vagy egy rendes megbízható autó szerelő.
Menyivel jobbegy 7 éves 350k rol visszatekert céges oktavia?
Azt vedd amit elbir a keret és a keretből hagyj tartalékot a javitasra ha kell. -
bul07
nagyúr
válasz bandi0000 #189116 üzenetére
Csak annyiért vegyél kocsit amennyit nem sajnálsz kidobni, nem hiányzik a megléte
Egy saját hibás törés és könnyen gazdasági totálkár lehet
(egy fekete jégbe bárki belefuthat és vége,
nem is kell felelőtlenül vezetni hozzá)Vagy olyan fiatalt érdemes venni hogy megérje Cascót fizetni rá
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz bandi0000 #189122 üzenetére
Jaja, ez a B5 kombi mindenben kiszolgál, ami az igényem. Jön, megy, megáll, mindezt akaratom szerint. Tudom, kicsik az igényeim.
Egy kocsi infotaintment rendszere nem érdekel, majdnem olyan gyorsan avul, mint egy mobiltelefon, de a kocsit nem akarom kétévente cserélgetni, mint a telefonjaimat kell.
Parkolni tudok mindenféle segítség nélkül is, így a tolatóradar, kamera, park assist számomra felárat nem ér.
Vegyes fogyasztásban 6,5 literrel megvan a 116 lovas 1.9 PD TDI.
Helykínálat korrekt, érzésre több is, mint egy Octavia 3-ban.Persze csak EURO 3, meg a biztonság már nem összemérhető a frisebb típusokkal, ezt is tényként kell kezelni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
ZolkoW
őstag
válasz bandi0000 #201058 üzenetére
nem vagyok annyira képben árakkal, csak keresés közben feltűnt, hogy A4-ből annyi van eladó, mint a szemét (és az utakon is), alkatrészárakkal mégkevésbé, de elolvasnám ezen autók vételi tanácsadóit (milyen motort ne, mire kell számítani, pl. Audinál rémlik valami alu lengőkar, ami drágább az átlagnál), meg pár alkatrészre keresnék mindegyik autóhoz, pl. kuplungszett, meg vezérléscsere.. végül megvenném azt, amelyik tetszik ;)
ha jól emlékszem, felmerült az 1.9-es tdi is, mint motor, olyannal nekem úgy tűnt, a 2 misihez közel is voltak A4 ajánlatok bőven, jó, lehet, hogy inkább 2.5. ezek közül aminél kipipálható 1-2 drágább szerviz, mert van számla, vagy valahogy igazolható, és még jó állapotú is..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
iceQ!
addikt
válasz bandi0000 #201172 üzenetére
1.9 105 paripa is jó B6-ból, nekem az van. Enni nem kér, gázolaj legyen benne meg olaj csere 10 000 km-ként.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bandi0000 #201313 üzenetére
1.9 PD ami gyárilag DPF-es, más a vezérműtengely is, és konkrétan gyengébb az anyaga (kopik). Jobb lenne keresni olyat, amin gyárilag sem volt részecskeszűrő, de amúgy euro 4-nél ez még opcionális volt, talán itt a legjobb az esély megúszni a hiányát (elvégre még gyárilag is létezett nélküle)
-
vzsryl
nagyúr
válasz bandi0000 #201319 üzenetére
"de csere után ismét több 100k km-t lehet menni vele"
Ha hosszútávra veszel autót, akkor szerintem se kéne ez probléma legyen. Ha valaki pár évente cseréli, és pont nála jönnek ki fél millás problémák, az meg inkább vegyen Toyota hybridet.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bandi0000 #201319 üzenetére
Magasnyomású felújítással számolj, szintén megelőzés jelleggel (hogy ne kelljen tanktól porlasztóig mindent cserélni, mikor ledarálja magát a szivattyú)
5 gang sem feltétlenül rövidebb áttétel, szvsz jelentéktelen, megbízhatóságra emlékeim szerint 5-össel kevesebb a gond és pl egytömegűt is eltűri egyébként még az 1.9, 2.0 már nem nagyon.[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz bandi0000 #201319 üzenetére
Nem kell ezen aggódni, nálam is két héttel a vásárlás után derült ki, hogy DPF van benne addig nem nagyon foglalkoztam.. 110 lovas 1.6 cr, úgy tudom a 90 lovasban nincs, amennyiben mégis rászánod magad szerintem egy eml327 obd2-es olvasó nem árt BT-s pl. és ott már sok dolog kiderül a DPF-ről. Amit használok az amolyan 450-500km-enként regenerál, jó darabig még elfut vele a szekér mire tisztításra kerülne a sor. Persze van még millió más dolog, de az egy jó jel ha a DPF rendben van.
-
iceQ!
addikt
válasz bandi0000 #201313 üzenetére
Jó sok választ kaptál. Én annyit hozzá rakok, hogy nekem teljesen gyári az autó, minden benne van + kapott tavaly egy csipsz tuningot, 140 paripa lett így. Dpf szépen regenerál azóta is, illetve nem zabál többet az autó.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
iceQ!
addikt
válasz bandi0000 #201331 üzenetére
Fog, de nem akarsz te olyat magadnak. Én utána jártam 2-3-400 ezer Ft. Inkább a gyári amivel adták.
Kintről hozassál be egyet, ha van rá lehetőséged.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
iceQ!
addikt
válasz bandi0000 #201336 üzenetére
Nem tudom, nekem egy olyan ember írta, aki már csinált ilyet vagy is ezzel IS foglalkozik. Úgyhogy én erről lemondtam, amúgy is azt tanácsolták, hogy ha gyárilag így van, akkor maradjon is így. Illetve FB-on volt aki írt erről, hogy annyira nagy huzavona volt neki az egész, hogy megbánta mint amelyik kutya hetet fialt Nem is annyiba lett végül, hanem jóval többe..stb
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
veterán
válasz bandi0000 #201816 üzenetére
A Jetta egy némileg olcsósított, puttonyos / szedán Golf, Mexikóban készül elsősorban az USA piacra.
A Passat pedig a Golf feletti VW, technikai szempontból nincs jelentős különbség, az anyaghasználat jobb.
Magyarán a Jetta és a Passat közt kb. 1,5 kategóriányi anyaghasználati különbség lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs