Új hozzászólás Aktív témák

  • csiga8

    senior tag

    válasz BlacKSouL #1933 üzenetére

    Részemről másképp közelíteném meg a 10W40-e s Jazz problémát. A 10W40 olaj alapolaja eleve kevésbé jó ( minőségű?) hőtűrő képességű, és alacsony viszkozitási indexű. A dugattyú tűzgát résznél és a turbónál ég meg leghamarabb az olaj szerintem. Egy 5w40-es jobb viszk. indexű olaj lépcsőfokokkal jobb lett volna , egy 0W40 meg pláne. Sokkal jobban bírják a hőt. Szerintem a 10W az csak az egyik gond, az alapolaj az igazán gond, és nem a …W40.

    Nézzél meg egy adatlapot 40C fokon egy 5W40 olaj cirka 75-90 mm2/s kinematikai viszkozitású.

    A 0W40-es olajok 40 C fokon kb 70-80 mm2/s kinematikai viszkozitásúak.
    A 0W30-as olajok 40C fokon kb 65-75 mm2/s kinematikai viszkozitásúak.
    A 0W20-as olajok 40 C foon kb 45-50 mm2/s kinematikai viszkozitású.
    A 10W40-es olajok 95-105 cst értékűek.

    100 C fokon a különbség már JÓVAL kisebb, de van és SZÁMÍT.

    Kb 8,5 cst a 0W20-as olaj
    10-12 cst a 0W30-as olaj
    12,5-13,5 cst a 0W40-es olaj
    13-14 cst az 5W40-es olaj.

    Abban –valószínűleg- egyetértünk, hogy az olaj jóval később melegszik fel, mint a hűtőfolyadék.
    Vegyünk egy átlagos magyar hideg hónapokat. Nagyjából 5 hónap lesz az, amikor 0-5 C fok között van a reggeli indításkor. Az olaj „sűrű”, de néhány sec alatt körbeér és ken. Elindulsz,jó pár Km és perc, mire felmelegszik a víz, de az olaj még mindig nem, majd csak később. Szóval ez idő alatt elégtelen lenne a kenés? Szerintem nem…

    A hidegindításkori olajzás pár mp alatt körbeér, addig grízes csak. ( ok, nem MDC olajjal) Ekkor azért még ne beszéljünk hő elszállításról.
    Szóval 40-60-80 cst értéknél és alatta is! van olajhozam, keringés és kenés. Akkor 13cst értéknél miért ne lenne?? Amikor egy 0W20-as olaj cst értéke jóval több, mint 50, mert hidegebb 40 C foknál, pl 10 C fokos, akkor nincs kenés? De van. És az ugyanekkora cst értékű, de más viszkozitású olajnál is van.
    A kérdés, hogy az a másik olaj milyen alapolajból van. Ha megég, attól lesz koksz, ráégés, gyűrűberagadás, stb.

    Tehát a kérdésre visszatérve, egy minimum közepes minőségű 5W40, vagy 5W30 olajjal, normálisan cserélve – szerintem – nem lett volna semmi gond.

    A doktorüzemben – amikor szinte be sem melegszik a motor- én is a 0W20-at használnám. Városban – és egyébként- már inkább 0W30-at.

    -Igen, motor és váltóolaj is ugyanaz.

    -Értem, hogy vannak idióták, az ellen nincs gyógyszer, de a kicsit magasabb HTHS érték nagyobb motorkopás elleni védelmet ad, cserébe pici többletfogyasztásért. Én ezt szoktam választani. Egy viszkozitási osztályt büntetlenül lehet ugrani. Magyar klímához a hidegoldali 5W teljesen jó, a 0W a meg a legjobb. A melegoldalon meg – szerintem télen a W30, nyáron a W40. Mondom ezt úgy, hogy 4 db VW van az udvaron, Japán egy sincs. (egyenlőre)

    Nincs meg a legújabb Würth Wow! , 2013-ig a Honda Jazzbe ezek az olajok mehetnek a program szerint:

    Japánéknak még hiszek is, de az ökölszabályként elfogadott egy viszkozitási osztállyal ellépéstől nem félnék, HA jó az alapolaj. Feltételezésem szerint a viszkozitási osztály meghatározás inkább annak szól, hogy 0w20-as rissz-rossz ásványi olajat nem találsz, ezért nem is tudsz beletölteni.

Új hozzászólás Aktív témák