- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #63365 üzenetére
Ezt a témát rendesen körül kellett járni. A kipufogó cseréje muszáj volt, mint írtam. Ez nem a teljesítményről szólt. Azóta kikalapáltam a gyárit pont azért, hogy vissza kerülhessen.
Igazság szerint, ha lehetne, inkább "elhangolnám" a rezont.Sok felvetés volt külföldi fórumokon, hogy árt-e a rezon egy injektoros 2T-n, vagy használ. Volt, akinek igen és akinek nem.
Visszakerül a régi, aztán meglátjuk. Ha meg végre meg lesz a tiltásmentesítés, akkor legfeljebb megint lesz egy próba.
-
válasz
Casoli #63363 üzenetére
Nem törvényszerű, hogy módosítani kell a benzin levegő arányon. Ötvenes vasra felrakva egy rezonátort előfordulhat, hogy még a fúvóka méret is maradhat. Bár az is igaz, hogy ez azért nem gyakori. A gyertyakép majd eldönti.
A hasznos fordulatszám tartomány meg nem általában hanem mindig feljebb tolódik.(#63364) mumtaz "8500 környékén kezdi az elektronika elvenni az üzemanyagot (fordulatszám korlátozás)."
Ha ez van akkor ilyen motorra tök felesleges egy rezonátor. Csak ront a helyzeten.
-
mumtaz
senior tag
válasz
Casoli #63363 üzenetére
Itt sokat nem küzdhetsz vele, ha egyszer injektoros. Itt egy ponton meg is állhatunk. A gyári kipuffal a kb 7000 környékén volt a legnagyobb nyomaték. Ezzel most kb. 8000. Ami mondjuk annyiból nem jó, hogy 8500 környékén kezdi az elektronika elvenni az üzemanyagot (fordulatszám korlátozás). Holnap rakom vissza a gyári kipufogót.
Hangsúlyozandó, hogy nem teljesítmény fokozás miatt lett ez rárakva, hanem mert akkor le akartam cserélni az állapota miatt a kipufogót. Bontottat nem találtam akkor, így maradt ez, mint alternatíva.
A varió rendesen van hangolva.
-
válasz
mumtaz #63362 üzenetére
Kipufogó cserénél egy picit módosítani kell a benzin-levegő arányon. Aztán sportkipufogónál általában a hasznos fordulatszám tartomány is feljebb tolódik. A variátort pedig erre a fordulatszámra kell beállítani. Nekem a robogómon egy Gianelli reverse van, meg kellett vele küzdeni.
-
mumtaz
senior tag
válasz
Topiccsendőr #63360 üzenetére
Nyomástartón nem hiszem, hogy sok mindent el lehet szúrni, ahogyan a kompresszor felújításon és a hengerhonoláson sem. Ezeket maximum jól, vagy rosszul lehet csinálni. Nem azon múlik, hogy meg van-e a típusismeret. Meg aztán, ha ugyanazzal a varióval sem megy, ami gyárilag volt benne, akkor ott sem lehet hiba. Pláne, hogy a Multivar meg gyakorlatilag tökéletesre lett hangolva. Csak a kipufogó lehet.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
V.Stryker #63323 üzenetére
Ez egy mikuni benzinpumpa eredetileg, es a forgattyushazbol kellene szivnia a vakuumot. (legalabbis tobb apriliaban igy mukodik)
Tobb dolgot el lehet rontani a cserejenel. Ugyanugy kell elvezetni a vakuumcsovet szigoruan, es ugyanolyan hosszunak kell lennie. Ha a forgattyushazbol szivja.
Ha szivocsonkbol, akkor nem annyira fontos az elhelyezes.
Tehat. Tudd meg, honnan szivja a vakuumot.
Ha tele tankkal beindul, azt nezd meg, hogy mikor valik ejtotartalyossa a rendszer. Lehet egyaltalan nem mukodik a pumpa, csak atereszti a benzint a gravitacioval. Nezd meg h koze van-e a benzinszinthez tehat.
Ha szivogatid a vakuumcsovet, nyomnia kene a benzint a pumpanak, ezt is probazd le.De ha ennyire nem latod at, biztos forumrol akarod megjavitani?
-
Lacko32
tag
válasz
Tothgera30 #63358 üzenetére
Ha nem mondod,le sem esik,hogy ditechről van szó
-
-
mumtaz
senior tag
válasz
Lacko32 #63355 üzenetére
Ez ugyebár nem karbis.
A varió szinte tized grammra van belőlve. 7g sok volt, 6,5g pedig kevés. Most 6,7g-osak vannak benne.
Amire még gondolni tudok, az pont az, hogy nem a gyári kipuff van rajta. A 75km/ó idején még a gyári volt rajta. Most egy Gianelli Extra V2.Szerintem visszateszem a gyárit.
-
Lacko32
tag
válasz
mumtaz #63354 üzenetére
Próbáltad más görgővel,esetleg egy sportosabb kipuffal? Nekem most Leovince ZX van fenn,görgőket pontosan nem tudom,viszont így,ilyen hengerrel,hengerfejjel képes volt a 78-ra - ami óra szerint 88-89 volt.
Egy próbát megér,hátha...
Nem beszélve arról,hogy ez egy ditechről átalakított motor,karbis kábelköteggel, Del'Orto 17,5-s karbival,82-es fúvókával, plusz a hengerfejbe a gyújtógyertya nem ért be teljesen az eégéstérbe,plusz a ledugózásra szánt gyertya beleér az égéstérbe -
mumtaz
senior tag
válasz
Lacko32 #63353 üzenetére
Ez az enyémhez képes gyári új állapotúnak számítana.
Én most a végre rendesen behangolt multivar-al nem vagyok képes 60-nál töbre. Néha belenyal a 65-be, de szinte semmi. Sírok még mindig, ha azt veszem - ahogyan korábban is írtam -, hogy amikor hozzám került a gép, akkor a még gyári, 15000(!)Km-t futott hengerrel, hibás nyomástartó szeleppel, gyári széttrancsírozott varióval és szíjjal ment 75-öt.
Most új nyomástartóval, szimeringgel, honolt hengerrel és új dugóval, új multivar-ral nem képes többre. Egymás után minél több új cucc kerül bele, annál szarabb lesz. -
válasz
benceman00 #63350 üzenetére
Nekem a legnagyobb 2T robogóm egy 180-as Runner volt, igaz, csak egy hónapig volt nálam.
Nem azt mondom, hogy úgy ment mint a 250-es CR hondám (már befejeztem a crosst), de szépen lehetett pirítani vele. Az a kategória volt már, amivel már városon kívül is viszonylag kényelmesen lehetett előzni. -
tevike
senior tag
válasz
benceman00 #63348 üzenetére
Ez igy szomorkas, ertem, koszonom
Csak Japant ajanlanatok es azokbol is ezeket ilyen arfekvesben? Mire kell odafigyelni vasarlaskor?
Vonzo a gondolat a 125osre, mar ket ember is szallithato, es az megy is legalabb.
-
tevike
senior tag
válasz
sityupityu #63345 üzenetére
Es ilyen arban melyik az a roboggo amibol azert kilehet hajtani egy 60-80km/h-t?
Mert neha mennek nagy emelkedon es nem lenne poenos ha a jarokelok azt hinnek turista varosnezo jarat.
Az sem baj ha nagyobb testu kicsit, en sem vagyok olyan kicsi -
válasz
body007 #63343 üzenetére
Ő....igen is, meg nem is.
Korban valóban van különbség pl egy Af-18, Af-28, vagy egy Af-34 között. De az egymás mellett lévő számúak pl 27-28, 34-35 viszont nagyjából egyidősek, vagy legalább is gyártották őket egyszerre is. Felszereltségben van különbség köztük, az egyel nagyobb számúak gyárilag jobb felszereltségűek (tárcsafék pótféklámpa stb).
Természetesen motorban is vannak eltérések. A legnagyobb különbség, hogy az Af-34 és a 35 már fekvőhengeres. De ezeken belül is vannak variációk (eltérő kuplungok, fojtások kipufogók stb). -
tevike
senior tag
válasz
sityupityu #63341 üzenetére
Koszonom Urak!
Tehat ami elmondhato altalanossagban, hogy Japan motort szabad csak venni!?
Tehat a szamozas ahogy no ugy egyre ujabb.
Es mire kell robogo vasarlasnal odafigyelni?
Ti mit ajanlanatok, 2 utem vagy 4? Ugy olvastam 80%ban hogy a 2utem ajanlott.
Olyan robogot keresek ami azert megy is nem 40-50-nel haldoklik a lejton
-
válasz
sityupityu #63341 üzenetére
Jah, a számozáshoz annyit, h minél kisebb a szám annál régebbi.
-
-
-
Gyerekek hajtóműolajat hidegen vagy üzemmeleg állapotban érdemes cserélni?
-
tevike
senior tag
válasz
sityupityu #63337 üzenetére
A roviditeseket leirnatok egeszeben?
Dio?
Af 34-35?
-
-
tevike
senior tag
válasz
perge666 #63334 üzenetére
Sziasztok!
Imadom ezt az oldalt, itt minden forum megtalalhato
tudtam hogy kell lennie robogo forumnak is.
Na amiatt irnek mert a jogsimat most csinalom, es a vezetesnel tartok, es szeretnek majd egy robogot venni. Elso kerdesem lenne, hogy
- Kotelezo megvarni a jogsi veget ha 50es robogot akarok vezetni?A masik az, hogy 100.000 kornyeken hasznaltan milyen megbizhato gepet ajanlanatok varosi furikazasra?
-
perge666
veterán
válasz
mumtaz #63333 üzenetére
Akkor nálad is meg vannak a problémák.
Az enyémet külsőre kéne rendbetenni,de nagyon.
Szerdán eltört a kitámasztó,de nem a rúd,hanem ahová fel kell fogatni,a vezetékek lógnak össze-vissza azt sem tudom mi micsoda.
Valamelyik reggel elment a világitásom,a kábelcsomót megbogozgattam és azóta jó.
Lánc,fogaskerék most lett cserélve.
Indexek fel vannak szigetelővel ragasztgatva,berúgókar rugó nem húz vissza,most valamiért nem akar pörögni 60 körül megáll de hallatszik hogy nem magas a fordulat,meg ezelőtt 70-75-öt is vitte.Szóval nekem is lenne rajta mit csinálni,ha lenne időm.
Lehet ősszel darabokra szedem és csontra felújítom. -
mumtaz
senior tag
válasz
perge666 #63331 üzenetére
Én - mióta benne a henger (kb. Február eleje) - 912Km-t tettem bele. Napu szinten megyek nunkába és haza. Ez napi szinten 2x15Km. Kevesebbnek tűnik, mert ez Budapesten belül.
Élménymotorozás most nincs, mivel annyira nem jó.Volt az utóbbi két hétben már átszakadt gyertyamenet a hengerfejben (ott a postán a megrendelt hengerfej, csak nem tudtam értemenni). Tegnapelőtt meg lelazult a varió anya a főtengelyről. Akkor este 3 órámba telt, mire annyira összeraktam, hogy lassan haza tudjak menni vele. Ezt tegnap orvosoltam. Megkapta az új Multivart is. Azt ma még hangolom egy kicsit, mert a 7g-os görgő is nehéz egy picit.
Még nem jó a gép, de alakul. :-) -
Levmen
tag
Sziasztok!
A robogóm mikor jár, pöfékel, mintha valahol dugulás lenne vagy fars levegőt szívna, ilyenkor majdnem le is áll. Pl ha befogom a kipufogó véget és elengedem kb ugyan azt produkálja. Valaki tudna segíteni abban, hogy mitől lehet? Menet közben is néha csinálja, ilyenkor kicsit megtorpan a motor.
Előre is köszönöm a megtisztelő válaszokat!
-
perge666
veterán
válasz
sityupityu #63326 üzenetére
Én idén már 4X voltam 25-30km-es távon motorozni,meg napi szinten 6km-t megyek minimum melóba-haza.
Ma nekem is lett volna kedvem kicsit kirándulni mocival,de sajnos idehaza is várt a munka,remélem szombaton lesz érkezésem. -
-
válasz
sityupityu #63328 üzenetére
Tennék ha elmenne a kútig, de nem merem megkockáztatni, nincs kedvem tolni
Kannám meg nincs, eltűnt... -
-
válasz
sityupityu #63326 üzenetére
Az enyémbe nincs benya, így autóval kell járjak
-
Itt a jó idő gyerekek!
Aki tudja az használja ki. Én ma nem dolgoztam (holnap sem), mentem is egy jó nagy kört. -
V.Stryker
nagyúr
Hát megszívni nem tudod, mert ilyen membrános szar és a vákumcső, a hengerfejhez van bedugva mit tudom én hova...és az rezegteti a membánt, ami által szívó hatás lesz. Legalábbis én így vezettem le a dolgot.
Farsot nem tudom honnan szívhat... a vákumcsövet már cseréltem. A benzin sehol se folyik.
Ha tele van tankolva akkor viszont felszívja és ha már megy, akkor nincs is gond. Gond akkor van ha a fél alatt van a benzinszint és rég nem volt járva, hogy a karbiban lévő benzin nem elég,hogy beröffenjen és kéne újjat felszívjon...na innentől nem indul, csak ha teletöltöd.
-
máyköl
veterán
Egy nagyon klasszikus kérdés, de hátha valakinek van valami tuti tippje:
Fék nyikorgására valami jó tipp? Borzasztó éles és hangos hangja van... -
Lacko32
tag
Sziasztok!
Segítségre volna szükségem az alábbiakban...ahogy olvastam akad itt hozzáértő,aki ki tud oktatni egysmásról
Szóval: Van egy Aprilia SR 50-em, 2002-es, Morini blokkos,eredetileg vízhűtéses,injektoros csettegő.
Át lett alakítva karburátorosra,és most előjött egy olyan probléma,hogy nagyon nincs alapjárat a motoron. Több fúvókával próbálva,membránház cserélve,új karbi (Del'orto 17,5).
Tehát henger és dugattyú csere maradt utolsó körben...
Igen ám,de magyar oldalakon kb alig van,vagy ha van is,horribilis összegekért.
Ennek fényében szeretnék segítséget kérni,ha valaki cserélt már karbisra alakított morini blokkos motorban hengert-dugattyút,honnan szerezte,milyen márka...vagy ha csak ajánlani,milyet érdemes,milyet nem?!
Találtam egyet relative olcsón,viszont az a Morini karbis csoportban van,az injektoros csoportban már nem található meg: [Link]Segítségeteket köszönöm szépen!
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Van egy 50-es kétütemű aprilia habana motorunk és olyan gond van vele, hogy ha fél alatt van a benzinszint, akkor nem indul.
Ilyen vákumos benzinpumpa már lett cserélve, most cseréltem megint vákumcsövet, de semmi. Látszik, hogy indításnál -mindegy,hogy rugod vagy önindítóval - a benzint nem szívja fel csak pár centit, de még kéne vagy 10 centi, hogy legalább a pumpáig eljusson.Találkoztatok ilyennel ? Esetleg az új benzinpumpa is fos?
-
boncser
aktív tag
Sziasztok, a segítségeteket szeretném kérni. A robogóm egy peugeot vivacity 50-es karburátoros, léghűtéses. Pár hónapja adta meg magát,sajnos csak most lett időm foglalkozni vele. Egyik reggel beindítottam, elindultam vele de kb 50 méter után nem bírt menni,alapjáraton pöfögött, de gáz adásra fulladt,letettem nem foglalkoztam vele. Következő alkalommal nem is indult be, kb minden 3. rúgásra pöffen 1-et. Szikra van, benzint kap, hidegindítóval sem indul. Közben vettem egy ugyanilyen hiányos példányt alkatrésznek. Áttettem a blokkot,hengert,karbit is kicseréltem de nem jó. Kompresszió is rendben van (13 bar). Egyszerűen már kifogytam az ötletekből.
Nagyon megköszönném ha valaki tudna segíteni. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Mozilla Firefox
- Megújult a PROHARDVER!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy Tab S10 FE - a szoftvertámogatás felára
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Elemlámpa, zseblámpa
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Fűnyíró topik
- Tippmix
- További aktív témák...
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! HP X2 210 G1Tablet - Intel Quad Z8300 I 2GB I 32GB SSD I 10,1" Touch I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest