-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#TOTTI
őstag
A1 (B125)-ös jogsi átvétele után 3 héttel már leadtam az igazolást (A) és várom a 4. jogsimat az idén!
-
Mr.Peter
aktív tag
válasz huszi.gyb #50379 üzenetére
Én beneveznék egy ilyen ponyvára... Melóhelyen nem tudom fedett helyre vinni a mocit, így inkább letakarnám, hogy ha esetleg bejön egyszer csak a hóesés, és nem tudok hazajönni vele, akkor ne legyen belőle egy hószobor.
Budapesten megoldható majd az átvétel?<<<KEEP IT REAL!>>>
-
huszi.gyb
senior tag
Igen, csak pont a motor lényegét veszítené el... Parkolni nehéz, sorok közt nem fér el... És fenntartásban sem jelentősen olcsóbb egy öregebb, jó állapotú autónál. Szóval engem sosem vonzottak ezek a kis konzervdobozok. Ettől függetlenül lehet olyan felhasználási terület, ahol jó. Fogyasztása valószínűleg kevesebb...
Bár itthon úgy tudom, hogy B1 kategóriával vezethető.www.dongosofor.hu
-
Skizz
addikt
Alternatíva télire: [link] Aztán tavasszal megint jöhet a 2 kerék.
-
mormota
senior tag
ha a gázmarkolat nem jár simán, akkor kis zsírozással rá lehet segíteni?
(a jelenség, hogy nem áll vissza alaphelyzetbe, ha elfordítom, és elengedem)Illusztrálok, tehát vagyok
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Grillo #50380 üzenetére
Kicsit kevesebb, mint fele az ár, de normál áron, kedvezmény nélkül 4900. Egy próbát megér, eső ellen az is véd valamennyit. Lehet, hogy kevésbé lesz tartós, de szerintem megpróbálom. Ahogy mondták a 8500as is bélés nélküli, csak márkás(abb). (Felár? Minőség?)
Viszont az igazsághoz hozzátartozik, hogy most, amíg nincs kifizetve a motor, és nem vagyok túl a motorgenerálon nagyon óvatosan költök, mert nem akarok elszállni. A szezonból meg nincs sok hátra, azt csak kibírja. Hóban már garázsban fog állni.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50375 üzenetére
Ismerős a helyzet... Bár mostanában (látványosan!) kevesebbet megyek, közelebb van az egyetem, kevesebbet ingázok melóba, túrázni meg nincs idő és pénz. Azért így is van intézni valóm bőven, és hát... néha olyankor is felülök a motorra, amikor nem lenne muszáj.
szerk: Ponyva kérdés megoldódni látszik, ez tetszik. Kell esetleg még valakinek? Még némi kedvezményt is tudok rá. 3900Ft.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
30z.Samu
félisten
válasz huszi.gyb #50374 üzenetére
Ennyi! Szeptember elején vettem a motort, azt hiszem akkor 143000 körül volt, 1 hónap alatt tettem bele ~4000km-t. Azt hittem sokkal kevesebbet mentem vele. Javarészt csak melózni járok vele, az ~25km/nap. Mondjuk majdnem mindenhova motorral megyek szabadidőmben is.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
Na! Mindenki motorozik ezen a szép szeles reggelen?
Sic Parvis Magna
-
lacima
tag
Sziasztok!
Segítséget kérnék tőletek. Adott egy 2006-os itthon vásárolt Yamaha Jog R. Pár karc van rajta nem vészes, idáig jórészt állt garázsba be is volt a karburátorba rohadva a benzin kitakarítva pöcc röff. Nincs benne 2000 km. Mennyit lehet érte adni? Karburátortisztítás, új olaj, akkumulátor kellett bele semmi más.
Laci
-
30z.Samu
félisten
A mocikám hazafele meglépte a 14700 km-t.
Sic Parvis Magna
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #50362 üzenetére
Tudom, hogy nem reális az ár érte... De egy eladónál mindig gyanús, hogy patent a motor, csak a karburátort kell beállítani.
A bontós motorokkal jártunk így, többször is. Csak a szívató rossz, csak a karbit kell beállítani. És nem lehetett belőle motort csinálni.
Szóval ha ennyire csörög, és csak 10k lenne rendbe tenni, sokkal hamarabb eladná. Így gyanússá válik, hogy mit takar a csörgés... Ezért nem adnék érte normális árat...
www.dongosofor.hu
-
wolfnet
tag
válasz Bogyó bá' #50346 üzenetére
Jah, de a lánc cseréhez le kell kapni dolgokat a motorról. Alsó hangon 5-6 órás meló, valakinek a rezsióradíjával (5-6k). Nameg ha lekaptad a szelepfedelet, kell oda tömítés, és a többi és a többi. Ez egy 50ezres történet, és akkor még mást nem cserélt ki.
Privátban érdeklődj! :)
-
30z.Samu
félisten
válasz huszi.gyb #50356 üzenetére
Nálam azért még annyira nem gáz, mert tisztában vagyok vele, hogy ez nem egy versenygép, meg nem is megyek nyél gázzal (annyit na jó, tényleg nem ), de azért egy 55-60-as tempót simán visz alattam a gép kényelmesen és ki is használtam ma, nem tötyögtem a busz mögött, ha nem volt muszáj, meg ilyesmi. Ha most lett volna rendőr az utakon, tuti megb@szott volna... Mondjuk a bekötőnél 65-öt mentem vele. De hamar elvettem a gázt, mert nem akarom gyilkolni szegénykémet. Csak kíváncsi voltam, hogy mit megy, ha üres a hátamon a táska...mert azért többségben nem úgy közlekedek. Mindig van valami a táskámban és az is ugye plusz súly. Tegnap vettem az anyagot a szobámhoz, meg kaját, volt olyan 10 kiló még a táskámban plusz ugye szerénységem 90 kilója. 50-et így is ment simán, ahhoz képest erős a motorja.
Sic Parvis Magna
-
-
30z.Samu
félisten
Jó reggelt! Ma reggel szerintem elfért volna a seggem alá egy nagyobb köbcentis gép...vagy lehet, hogy most pont az mentette meg azt, hogy csak 50-es van. Kissé agresszívan vezettem megint (ésszerű keretek között persze), lehet, hogy kezdem kinőni az 50-est? Első szezon után szerintem korai lenne.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
válasz szentkuti11 #50352 üzenetére
Én jó pofának találtam, bár nem kellene még ingyen sem. Viszont az Address nagyon kelleti magát, megnézik, főleg, amikor beindítom, meg amikor kis sebességnél elengedem a gázt, mert akkor szép mély hangja van. Szerintem azt hiszik, hogy egy kávédaráló a sok közül. Aztán felmorog a négyütemű japán erőgép. Alagútban durva, majd ha adódik lehetőség, csinálok hangfelvételt. Egyik nap kocsi mögött mentem, olyan 15-ös tempóval (mert olyan jó ott az út, hogy többel nem érdemes....), egy pillanatra elengedtem a gázt, néztek hátra, hogy ez mi volt.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
Egy mini Suzuki találkozó volt délután. Mögöttem egy Suzuki GSXR volt.
Tudom, le kellene már mosni nekem is a motort.... Csütörtökön meg is ejtem szerintem, ha szép idő lesz és nem jön közbe semmi. Ma a szobám ázott be, azt kellett csinálni.."jó" kis program volt. Az Madaras Teszkóba mentem cuccért. Kifele jövet megláttam ezt a kis gyöngyszemet.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
üszök
őstag
válasz szentkuti11 #50345 üzenetére
Szoktam látni egy pizzást olyannal,majdnem lábbal tolja,hogy elinduljon.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #50347 üzenetére
Hallanád a csótányomat nagy fordulaton (pedig a vezérműve szemre kopásmentes)! Az úgy csörömpöl 8-10 k RPM körül, mintha a parasztbácsi a terménydarálóba kukorica helyett egy vödör csapágygolyót öntött volna. Még sincs semmi baja, ez - a túlbonyolított ezernyi alkatrész miatt - ilyen. Ilyen volt mikor megvettem, és azóta sem változott a hangja. (A láncok feszesek, a hézagokat 5k-nként állítom/ nem nagyon kell, csak legelőször volt muszáj, a vezérműtengelyek és a himbák mintha most jöttek volna ki a gyárból). Mondjuk alapjáraton nem hallani semmit szerencsére. Zárt bukóban sem hallatszik, csak nyitottban...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz szentkuti11 #50345 üzenetére
Ha csak a lánc sz*r, az nem is drága: 10k HUF
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
szentkuti11
addikt
50 4T-ben szerintem ez egy ideális motor lesz nekem.
(#50343) wolfnet Kérdezz meg egy szakit, hogy mennyibe fáj egy vezérműlánc csere plusz esetleges apróságok, és tekintsd ezt a hibát kiváló alkualapnak. Még mindig jobb, hogy láttad videón, mintha odamentél volna és ott hallasz csörgést (vagy esetleg meg se hallod).
-
wolfnet
tag
válasz Bogyó bá' #50339 üzenetére
Hm, lehet. A tulajdonostól kaptam egy szép listát amiket felújított a vasban (338e huf). Nincs közte lánc szett, viszont az okosok azt mondják a suzuki vezérműlánca elég strapa.
szentkuti11: igen, ez a bajom nekem is. Nagyon tetszik, gondolkozok a vásárláson, de fosok ettől a hangtól. A tulajdonos szerint motorikusan hibátlan, de hallottam már gs-t és az nem zörgött sehol.
Privátban érdeklődj! :)
-
üszök
őstag
válasz szentkuti11 #50326 üzenetére
Nem tartott sokáig a szerelem.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
wolfnet
tag
Jó fülű kollegák! Ennek a motornak a járásában hallotok valami kivetni valót? Nem mondok se jót se rosszat előre, tehát nem befolyásolom a véleményezőket. Thanks a lot!
Privátban érdeklődj! :)
-
Skizz
addikt
Én is biztos voltam benne, hogy a kipuff zörög, aztán véletlenül kiderült, hogy a hengertömítés ki volt lazulva. Először bizonyosodj meg róla, hogy nem egyszeráen csak rezonál valami, aztán ha nagyon mélyről jön valami, akkor irány a szerelő... sajnos ilyeneket fórumon keresztül megoldani csak Gyurcsók tudna.
-
Mr.Peter
aktív tag
válasz DigitXT #50335 üzenetére
Én ugye unortodox módon kezdtem a "tuningot", mivel én a végsebességet szerettem volna kitolni egy kicsit. Nem a gyorsulás az elsődleges szempont, viszont egy kicsivel azért lehetne pörgősebb, hogy ha 40 alatt fel akarok menni egy dombon akkor ne alapjáraton nyammogjon a motor. Vagyis ha jól értem egy erősebb rugó (most 10+ éves gyári van bent) segítene azon, hogy magasabb fordulatszámon engedje dolgozni a variót a túl nehéz görgőkkel.
(Egyébként indítás után elindulva, amikor feltehetően még megy a szivató, vagy csak az állás miatt dúsabb a keverék, úgy lő ki mint a rakéta, de utána már nagyon lomha.)<<<KEEP IT REAL!>>>
-
DigitXT
nagyúr
válasz Mr.Peter #50334 üzenetére
A varió működési tartományát, meg a szíj kopását. (Ti. túl erős kontrasztrugó használatával a szíj erősebben kopik, túl gyenge kontrasztrugó esetén meg hajlamos megcsúszni, ami szintén nem tesz jót neki.) Amiért viszont cserélni szokták: erősebb kontrasztrugó használatával adott súlyú görgők magasabb fordulatszámhoz elegendőek. Ha már nincs könnyebb görgő az adott varióba, akkor szokták ezt a "trükköt" bevetni. Elvileg az a kontrasztrugó az optimális, ami nem hagyja megcsúszni a szíjat, de nem is kényszeríti túl nagy erővel magasabb pályára a hátsó tárcsákon. Ha a kontrasztrugó el van gyengülve, akkor a visszaváltás nehézkes, a motor lomhábban indul, pont úgy, mint amikor túl nehéz görgők vannak benne. Ja, és ha rossz az áttétel (nem vált vissza rendesen a varió), akkor nagyon pörgeti a kuplungot alacsony motorfordulaton is, tehát túl hamar kicsapódnak a kuplungpofák: nagyon döcögős/remegős lehet az indulás is emiatt. Elméletben.
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Peter
aktív tag
Fel lett rakatva a téli gumi.
Az első tapasztalat az, hogy tökig kell húznom a féket, hogy megtudjam csúsztatni... míg a ContiTwist-nél éppen, hogy csak félig behúzva már csúszott. (25-30-as tempóval fékezgetve)
Visszatérve a görgős témához..., a kontrasztrugó cseréjével mit lehet állítani valójában?<<<KEEP IT REAL!>>>
-
lajo
senior tag
válasz szentkuti11 #50324 üzenetére
Igen, biztos vagyok benne. Nagyobb gáz elvételekor, és nagyobb (40-50) sebességről motorfékkel gurulás közben jön ki, vagy a gáz rángatásakor.
-
30z.Samu
félisten
válasz szentkuti11 #50329 üzenetére
Lejárt a szerk.: idő
Ááá, nem akarom felrúgni a barátságot. Az Address tökéletes japán gépezet (kopp-kopp), igaz a 2T-hez képest tényleg lomhább kicsit, de imádom a hangját.
Egyébként 4T-ben mi az elképzelésed?
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
válasz szentkuti11 #50326 üzenetére
De miért akarod eladni? Csak mert a 4T-hez képest "eléggé paraszt"?
50327) DigitXT : Csak hülyéskedtem (bár az is így indult, amikor Ákos motorjával hülyéskedtünk, most meg itt pihen a garázsban. ), nem hiszem, hogy kap másik kipufogót. Így is bitang a hangja, megfordulnak utána az emberek. Pláne, ha van egy kisebb dugó és 0-20, fék játék van. Olyan szép mély hangja van, amikor elengedem a gázt... Alagútban durvább.
#50329) szentkuti11: Csere 1-1?
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
DigitXT
nagyúr
válasz 30z.Samu #50325 üzenetére
4T motor, 4Road-ot neki, hadd szóljon.
-
addikt
válasz fagylalt #50321 üzenetére
Ha kicserélem a főtengelyt kapni fog sport cdi-t
Úgy engedték el, h dolgoztam a szerviznek (reklám tevékenység...). És nem elengedték csak beszámoltuk a munkám a kipufogóba. Kipufogót a munkáért, cserekereskedelem, de jó...
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
lajo
senior tag
Sziasztok!
Piaggio robogómon a féléves kipufogóban valami zörög/csörög. Ez normális dolog lehet? Esés nem volt.
-
fagylalt
senior tag
válasz body007 #50320 üzenetére
Elvileg nem gáz, ha raksz bele egy fojtatlan elektronikás CDI-t, sőt, most, hogy van egy sportkipufogód, szerintem kellene, mert azok magasabb fordulaton 7-8 ezer környékén adják le a legtöbbet, ahol kb. tilt a CDI. Igaz, attól még nem bírja jobban a főtengely, meg a csapágyak, de én olyat olvastam, hogy a gyári főtengely (Dionál) elég erős ahhoz, hogy elbírja. Nem egy alu hengerről van szó, ami 12-14 ezereket pörög.
Csak sztenderen, terheletlenül és túl meredek lejtőn ne fordasd, mert sík úton nem pörög túl (elvileg), de nem akarok okoskodni.Hogy engedték el a felét? Ha nekem is elengednék, már holnap rendelném.
Láttam már Leo ZX-et Dion, szóval lehet jó lett volna rá. -
addikt
válasz fagylalt #50319 üzenetére
Jól hallod a cdi gyári, és nem is igazán akarom kivenni félek, h szétpörög...
Én boltoltam / barteleztem de 37 lett volna teljes áron, nekem megállt 20-ba.
Nem tudom milyenek vannak - először egy Leo-t akartam, de arra azt mondták: nem tuti, h felmegy rá, ez meg biztos volt. És ez még jobb is mint a LeoDe használtan is láttam és kínából / tájvanból is lehet rendelni
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
fagylalt
senior tag
válasz body007 #50318 üzenetére
Csak Tecnigas van Diohoz náluk, bár őszintén már ennek a hírnek is örülök, hogy egyáltalán még lehet kapni valamit? Ha szabad kérdeznem mennyit kóstál egy ilyen?
Nekem igazából a gyári 50ccm-es hengerhez kellene, nem szeretnék hozzányúlni (kicsit félek, hogy nagy lesz, de majd megkérdezem őket, hogy mit szólnak hozzá).Jó hangja van valóban, de ha jól hallom még benne van a tiltás?
-
fagylalt
senior tag
Sziasztok!
Jelentkeznék én is tagságra, nekem is van 2 kis ördögöm. Az egyik egy Yamaha Jog 27V, a másik pedig egy Honda Dio AF28.
body007: Honnan sikerült venned sportkipufogót a Dióra? Mert én már egy jó ideje nézelődök utánuk, de egy típust se lehet kapni újonnan. Régen volt Techigas Next-R (a Tied, ha jól látom ilyen) és Leo Vince ZX is, de ma már nem látok sehol se.
-
addikt
Az új kipufogómról egy kis vidi
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
huszi.gyb
senior tag
-
Mr.Peter
aktív tag
válasz szentkuti11 #50297 üzenetére
Valami borzalom a műsor amit ezek csinálnak. Nem értem, hogy miért nézik ennyien. És a "sztárok" akiket meghívnak... pfff.
<<<KEEP IT REAL!>>>
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- ASUS routerek
- Gitáros topic
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Valami baja van a tápomnak
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen processzort vegyek?
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- További aktív témák...