- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- antikomcsi: Celebtanya - Farm VIP V.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Bevezetés a wokok világába
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- weiss: Pant* rant
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz
Hieronymus #28 üzenetére
Nekem ne mutasd be, én ezt már régen végigjártam és ki van építve egy rendes fal töltő a házban. A vésztöltő károsítja a konnektort és a vezetéket is hosszabb távon, -a vezetéket csak akkor, ha nem megfelelő keresztmetszetű, de a magyar házak jelentős részében még ma is 1,5-es vezetékek vannak a falban a konnektorhoz húzva ami nem megfelelő erre a célra-. A konnektor pedig dedikáltan nem bírja, mivel nem arra van tervezve, hogy napi 12 órán át csorogjon rajta 8-10A. Volt már ebből nem egy tűzeset. Nem ok nélkül gyártanak speciális EV töltésre alkalmas konnektort, csak erre beruházni igazából nincs értelme, mivel nem oldja meg a gyenge fali vezeték problémát és a túlfeszvédelmet sem, másrészt így is lassú lesz a töltés. Az autóhoz mellékelt schuko töltő nem véd a túlfeszültség ellen sem. Valójában ez a cucc tényleg csak arra van, hogy ha nincs rendes töltési lehetőség, akkor ezzel alkalmi jelleggel feltölthető az autó egy sima konnektorból. De nem arra való, hogy napi szinten töltse vele valaki az autót.
-
Egyrészt, a családiházak konnektorait és vezetékeit nem ilyen terhelésre méretezték, ezért hosszabb távon sem a dugalj, sem a vezetékezés nem fogja bírni (tűzveszély!).
A járművekhez általában jár egy töltő. Egyfázisú nagyon kis teljesítményre képes töltő. Egy teljes töltés minimum 12 óra. Nagyobb autó esetén a duplája is lehet a szükséges idő. Csak vészmegoldásnak jó. Nem megy tönkre tőle a vezeték vagy konnektor.
Ha három fázis elérhető, akkor lehet fali egységet vásárolni.
Ha van szabad hely a házon kívül kialakítható egy nyilvános töltőhely.
Erre vannak szakosodott cégek. Lerakják a töltőt. Az onnan töltött járművek bevételéből részesedést kap a tulajdonos és kedvezménnyel tölthet. Költség kímélő megoldás. -
Vesa
veterán
Még egy gondolat (mert ezt sajnos az új EV-sek jelentős része kihagyja a költségszámításból), az pedig az otthoni töltés kérdésköre. Nem írtad mivel töltöd (vagy csak átsiklottam felette), de itt megjegyezném, hogy bár az autót lehet tölteni konnektorból a hozzá adott vésztöltővel, ez valójában nem ajánlott hosszabb távon. Több okból sem. Egyrészt, a családiházak konnektorait és vezetékeit nem ilyen terhelésre méretezték, ezért hosszabb távon sem a dugalj, sem a vezetékezés nem fogja bírni (tűzveszély!). Másrészt, kevés szó esik róla pedig fontos, hogy az elektromos hálózat anomáliái ellen illik megvédeni a kocsit, különben súlyos pénzek repkednek ki a zsebből, ha netán gond van (pl. egy inverter milliós összegbe kerül).
Ezért, mindenképpen ajánlott egy rendes kiépített fali töltő beszerzése! EV topikban Biker kolléga tud segíteni. A töltő elé pedig ajánlott kiépíteni egy minimum T2-T3 túlfeszvédelmet, ami megvédi az autó inverterét és BMS-ét egy esetleges túlfesz miatti leégéstől. A töltőt szépen elkábelezik az órától dedikált, arra alkalmas kábelekkel, és többé nem kell aggódni emiatt.
-
Vesa
veterán
Napi rohangálásra a létező legjobb megoldás egy ilyen autó.
Nem érzéki csalódás, ez a tech így működik. Nem a megtett hatótávval van összefüggésben, hanem az akku töltöttsági szintjével. kb. 40% alatt gyorsabban merül. Feltöltésnél pedig pont fordítva, az üres akku maxon veszi fel az energiát, de 80-85% felett egyre lassul a töltés (valójában ez sokmindentől függ, de kb. ez a helyzet). -
A klímát már mi is észrevettük.
A többiről nem tudok nyilatkozni, sötétben még nem sokat volt használva főleg nem városon kivül.Mivel 90-95%-ban itthon töltődik és hosszabb utakra nem használjuk, erre a felhasználásra remélhetőleg jól szolgál majd.
Ami még feltűnt, hogy 100-110 km-es hatótávtól lefelé mint ha gyorsabban csökkenne a megtehető táv. Országúton tűnt fel, városban nem annyira. De lehet csak érzéki csalódás.
-
Vesa
veterán
Én az elsődleges autóval visszatáncoltam PHEV-re, bár azzal is 70%-ban elektromosan járok. Viszont az a helyzet, hogy az E autózásnak még mindig vannak problémái, sőt, paradox módon, egyre több. Pl. a töltőhálózat, hosszabb utaknál még mindig gond, valójában egyre isnkább gond, pont azért, mert egyre több az EV. Aztán odamész egy Ionity-re, ahol általában van kemény 4db kábel, és egyre többet van fullon. A legtöbb DC töltőn még ennyi CCS kábel sincs. Tesla SUC persze más kategória, és már nyitva is van sok országban más márkák előtt is, de sok olyan helyzet van, amikor nem akar az ember csak azért egy 150km-es kitérőt menni, mert ott van SUC.
Épp most írtam az EV topikba is, hogy már azzal sem megyek semmire ha EV töltős szállást foglalok, mert annyi már az EV, hogy valószínűleg foglalt lesz és nem tudok ráállni. Ezért ha hosszabb távra megyek és nem tudok tölteni, akkor beröffentem a füstöst és kész. A napi rohangálásra viszont szinte kizárólag EV módban járok, és töltöm otthon.
-
Vesa
veterán
Második autónak használunk egy ilyet, még garisan vettem 3 évesen. Feleségem imádja, napi rohangálásra kiváló. Szerintem tőlünk megy a bontóba. Egyetlen autónak szerintem kevés. Sok barátomat megleptük már a fogyasztással, párom csúcsa 6,7kWh, ezt 20km-en tudta hozni nyáron klímával, de az átlaga is kb. 9kWh. Ebből következik, hogy a kicsi akku ellenére tavasztól-őszig elmegy 250Km-t vagy többet is (írt már ki nekünk 295km-t is). Persze nem autópályán, hanem vegyesben. Pályán 180km körül, de mi gyakorlatilag nem használjuk ott.
Viszont három negatívum:
1. A LED lámpa nagyon gyatra fényerővel rendelkezik.
2. A klíma nem jó. Pontosabban, megfelelő hideget fúj, de nem lehet komfortosan beállítani a rácsot. Vagy a vezető mellkasára jön a hideg, vagy az utasra, és sajnos a ventilátor a legkisebb fokozaton is túl sok. Egyedül utazva ez kevéssé gond, akkor el lehet tolni az utasonldalra, de ha ott is ül valaki, akkor halál.
3. Rettentő drága hozzá minden gyári cucc.A miénken sajnos komplett hajtóművet kellett cserélni 4 évesen, szerencsére garanciában cserélték, egyébként 1,7millió lett volna+munkadíj.
-
-
Knight666
aktív tag
Ami a fogyasztást illeti, 10.6 és 12.3 kW közötti értékeket mutat eddig 100km-re.
Egy apró korrekció: A fogyasztás mértékegysége kWh/100km. Elég hülye mértékegység a Wh, nekem is sokszor bele kell gondolnom, hogy használjam helyesen.
-
DeFranco
nagyúr
Jó, hát elragadtattam magam (sarkítottam inkább), rég óta a bögyömben van a téma, és most merült fel. Egyébként én ha közlekedési rendőr lennék ki is szedném, a többi akrobatával együtt, de valszeg kiszórnának az alkalmasságin
Tényleg sok olyan e-autóssal találkoztam, akinek ez tényleg sznobfaktor, hogy annyira csendes, hogy neki a VESS se szóljon, amit persze kérdés nélkül közöl is mindenkivel.
Nem ellened irányult a megjegyzés, bár fenntartom, és a te sztoridban is ott az élő példa, miért. Egyszerűen ez egy kötelező elem, mindenki biztonsága érdekében, mint pl. a láthatóság meg a féklámpa. Egyik sem véleménykérdés.
-
Amit most leírtál az nagyon messze van a korábbi írásodtól:
Ha rajtam múlna, akkor a tilos jelzésen átrongyolással lennek egyenértékű büntetési tétele a lopakodó elektromos autózásnak, nem érdekel, hogy hány milliót fizetett a csendért, feküdjön ki a hegyoldalba relaxálni és ne a városban fakksuizzon.
Mindössze ezért írtam amit írtam. Ez alapján kb. úgy tűnt mindenkit büntetnél aki nem használja.
Ha történt baleset ha nem. Nem kötekedésnek szántam, hanem a fenti 1 mondatból indultam ki.
Egyébként az EU-ban 2019 óta kötelező a hanggenerátor elektromos autóknál.
-
DeFranco
nagyúr
Úgy érzem, hogy most te sarkítasz. Nem azt írtam, hogy ha kikapcsolod a VESS-t akkor el fogsz ütni valakit, hanem azt, nem szükségtelen, és a kikapcsolás extra kockázat.
Hülyeség meg ANC ellen nem véd, de más esetben viszont véd, nem véletlenül tartozék, és igazán hasznos. Én sokat bringázom, és bizony a szétnézés mellett a fülemre is hagyatkozom, bringán is van holttér, és ha állandóan hátranézel (amellett hogy nyilván körültekintő vagy, ne kelljen minden kiskaput lezárnom a mondandómban pls.) akkor szemből kenődsz fel valamire.
Büntetni meg pl. úgy lehetne, hogy ha volt egy gázolás, akkor bizony a yard kér egy menetpróbát (megint csak ne kelljen lezárnom a suttyomban aktiválja a tulaj szálat) és ha ninja mód van, akkor az súlyosbító körülmény. Ismerem a hazai közlekedési kultúrát (megint csak ne kezdjük el a bontószökevényezést) ez nem segít semmin valójában, de attól még véleményem van a dologról és le is írom.
Mindemellett go go e-mobilitás, csak legyünk felelősek és legyünk tekintettel egymásra.
-
Nem hiszem, hogy büszkélkedés lenne.
A közlekedés alapvetően minden résztvevőtől kellő körültekintést követelne. A gyalogostól, a biciklistől, autóstól...kamionostól..mindenkitől.
Ha én kikapcsolom a VESS-t, attól még nem feltétlen kell elütnöm senkit emiatt. Mi is óvatosabban közlekedünk azóta. Mint írtam alig két hete van nálunk az autó, sok tapasztalat nincs.Ez a kezdeti, tanuló fázis. De ahogy Csandi is írta fentebb, azért mert pl. füles van valakinek a fülében, attól még szétnéz ide-oda és figyel. Hány olyan baleset volt (villamos, vasúti gázolás) ahol a telefonját nyomkodó vagy zenét hallgató ember lépett a szerelvény útjába. Pedig ott aztán van hang amire fel lehet figyelni. (Megjegyzem sok esetben a benzines/dízel autót sem veszi észre sok ember parkolóban vagy lassú haladásnál)
Ilyen szempontból az utcán is bárhol átmehetek, minek szétnézni.
Azt sem értem miként lehetne ezt büntetni. A rendőr ott fülel a parkolóban vagy az utcán? Hogy 20km-es sebesség alatt ad-e ki hangot az autó vagy kikapcsolta a tulaj? Aztán villogva rohan utána a rendőrautóval?
No para, no dráma. Kicsit úgy érzem túlságosan feketén-fehéren nézzük a dolgot. A megoldás valahol félúton lenne.
-
válasz
Hieronymus #14 üzenetére
Ez így van, kivéve ha a másik (első) autó céges.
Legjobb autó az ingyen autó.
-
-
-
-
DeFranco
nagyúr
Ez azért van mert a közlekedők vigyáznak rád, nem azért mert sentinel vagy minimum bagoly vagy. Nem látod a balról hátról jövő autót, nem veszed észre a parkolóban a mozgást, csak figyelnek rád és még nem csaptak el.
Ha rajtam múlna, akkor a tilos jelzésen átrongyolással lennek egyenértékű büntetési tétele a lopakodó elektromos autózásnak, nem érdekel, hogy hány milliót fizetett a csendért, feküdjön ki a hegyoldalba relaxálni és ne a városban fakksuizzon.
-
-
Kinder
senior tag
Teljesen más élmény mint a belsőégésű társaik. Idővel biztosan elmúlik majd az újdonság hatása mindkettőnknél de lehet megmarad majd...a fene tudja
Meg fog maradni, méghozzá olyan szinten, hogy ez lesz számotokra a normális, és a belsó égésű lesz a fura....zúg, zörög, hörög, rezeg, büdös, stb.
10 éve e-autózom, tudom. -
mepet
addikt
Sokat hajtok egy ilyen kicsi kocsit, ez az elso es egyetlen full elektromos, amit valaha vezettem. Koszi az irast hdanesz, nem tudok belekotni semmibe, amit irtal. Remelem elfer itt, en is megosztom par gondolatom a verdarol!
Eloszor is, ez egy jo kocsi. Szerintem kivulrol jol nez ki, es igen franko szinekben arultak. Kenyelmes ulesek, el van talalva a kormanyszervo, osszessegeben jo erzes hajtani. Ami viszont egybol szemet szur, az az igenytelen belso ter, a dizajn csunya, az anyagok gagyi muanyagok. Varosi korulmenyek erezhetoen jobban huz, mint egy kis motoros benzines, varoson kivul kb ugyanugy. Ami szornyu, az a felfuggesztes; reszben a villany hajtas csendje es a nagy tomeg is tehet rola, de minden katyunak baleset hangja van, es raz is; tul kemeny, de megsem feszes. Ami meg meglepo tud lenni, az a nagy fektav; megallas elott, egy-egy nagyobb fekezes mar veszfekezesnek tunik (jo gumikkal, jo uton is), dolgozik szepen az ABS... Erdemes nagyobb kovetesit hagyni, hogy ne legyen baj. Varosi rohangalosnak, masodik autonak a csaladban boven jo kocsi, meg a "draga" otthoni villannyal is nevetseges osszegre jon ki 100km. Raadasul mar igen jo aron mennek hasznaltan, az ovatos soforoknek csak ajanlani tudom, a vadulosabbak inkabb keresgeljenek tovabb!
-
-
Én kb egy évig használta VW e-UP autót. Abban a rekuperációs szintet maximálisra állítva szinte soha sem kellett fizikai féket használni.
Imádtam. Egy pedállal lehetett közlekedni. Zajkeltés 20 alatt abban sem volt.Még valami. A maximális nyomaték alacsony fordulatszámon indul. a fordulatszámot emelve gyorsuló ütemben csökken. A maximális sebesség elérése esetén már csak a sebesség tartásához elegendő.
Vicces volt, amikor sikerült "lefullasztanom" az elektromotort és a rendszer a motor újra indítását kérte.
-
HThomas
őstag
Mondjuk a fentebb említett parkolós esetben azért hasznos, kivéve ha valakinek az a fétise, hogy a gyalogosokat rémisztgesse... de ugyanez pl akkor is, ha olyan helyen mész, ahol nincs járda és szűk az úttest. Nyilván forog az ember feje, de azért nem fog mindig hátrafelé nézegetni, nem életszerű. Főleg, mivel megszokta, hogy eddig hallotta, ha valami közeledik. De ugyanez a probléma sokszor a járdán biciklissel és rolleressel, relatíve gyors és nem mindig hallod, főleg ha takarásból érkezik. Balesetveszélyes, a hang meg valamennyit segít ezen, cserébe zavaró... ennyi.
Egyébként a kocsi jópofa, én is gondolkodom, hogy ha kell második, akkor az elektromos legyen. Ha ott van mellette a benzines hosszabb utakra, akkor a hatótáv sem para. -
Csandi
őstag
Amúgy nem értem azokat az embereket akiknek hang kell, hogy észrevegyenek egy autót.. Én zajszűrős fejesben/fülesben megyek akárhova amikor kilépek a házból, de szerencsére van szemem (ami működik) és forog is a fejem, hogy körbe tudjak nézni, így nem kell hangra hagyatkoznom, amit ugye szándékosan kizártam, a fejessel/fülessel.
-
vadkörte
addikt
Üdv!
Először is gratulálok, jól választottál!
Előrebocsátom, hogy nem BEV járművem van, "csak" egy fullhybrid Toyota Prius P2.A Hyundai alapból bekapcsolja a 'VESS' nevezetű hanggenerátort, ami kb. 20 km-es sebesség alatt aktív és kifelé szórja a hangot (de bent is hallani az űrhajót), hogy észleljék a gyalogosok a közeledő autót.
Gyűlölöm de kétségkívül hasznos. A Prius nem rendelkezik űrhajószimulátor"ral, ezért nyugodtan húzogathatnám a strigulákat, hogy mennyi gyalogost, kerékpárost, nyugdíjast sikerült majdnem kilapítani... Egyszer a helyi Interspar parkolójában követtem vagy 50m-en át egy párt, akik többször megálltak hallgatózni, mert hallottak valamit (engem). Megálltam mögöttük 1-2m-re, majd amikor elindultak mentem tovább én is. Kb. a 4. alkalomnál vette észre a hölgy, hogy ott állok mögöttük. Ijedtében akkorát sikított, hogy a fél parkoló odakapta a fejét. Én meg majd kiestem a kocsiból a röhögéstől... (tudom, szemét vagyok)
Egy másik alkalommal egy zárt udvarból kiállva repült át majdnem rajtam egy kiscsaj, mert a telefon nyomogatása fontosabb volt és nem hallotta a Néma Leventét.Ez az első olyan autó, amire a barátnőm azt mondta hogy szereti vezetni. Nevetgélve, ujjongva szokott vele közlekedni. Teljesen más élmény mint a belsőégésű társaik. Idővel biztosan elmúlik majd az újdonság hatása mindkettőnknél de lehet megmarad majd...a fene tudja.
A Prius-ra is azt mondják, hogy semmi élményt nem ad, csak egy érzelemmentes közlekedőedény. Nagy tévedés!!! 2021-ben vettem, óra szerint 156.365Km-rel (Belgiumból jött, a futás valós) most van benne 213.párszáz Km, a nálam töltött 4 év alatt 50+E Km-t vándorolt bele és minden megtett Km-t élveztem. Megesett, hogy több tíz Km-t autókáztam csak úgy, mert jólesett. Beülök, bekapcsolom, behúzom az előválasztót "D"-be és megszűnik a külvilág. Átjár valami zen-es nyugalom...Meglepően autószerűen kanyarodik, nem érezni benne semmi mesterséges, gumis, nyúlós érzést.
Meg fogsz lepődni. Azért teszi, mert a BEV hajtásláncot leszámítva egy kutyaközönséges autó.A fékeket elég ritkán kell használni, ezért nem meglepő hogy egy 80 ezret futott autón még a gyári féktárcsa és betét van, szinte zéró kopással. Érzetre azért nem olyan harapósak, de mivel eddig kb. csak az utolsó 2-3 méteren használtuk a teljes megállásig - egy-két kivétellel - így annyira nem tűnik zavarónak.
A varázsszó a regeneratív fékezés (rekuperáció). Időnként nagy sebességről ABS határon nagyot fékezve (megfelelő forgalmi viszonyok között persze) pucold le vakrozsdát. Az első tárcsáim és a betéteket 160E-nél cseréltettem, 4 év és 50+E Km után a betétek fele még megvan a tárcsák olyanok, mint ha 1,5 éve a kocsi hozzá sem nyúlt volna. Ennyit tesz a megfontolt fékkezelés. A hátsó féket ~180E-nél újították fel. Elvileg még gyári volt.A tolatókamera felbontása a mai világban már inkább átlag alattinak mondható, de azért nem egy kaputelefon minőség, amire ki lett találva...azt a funkciót ellátja.
Amire kell, arra elég...Kíváncsi vagyok, hogy fél év vagy egy év múlva is ilyen jó véleménnyel leszek-e a kocsiról.
Szerintem igen. -
NvidiaRTX
őstag
Szép kocsi, grat hozzá.
Én az elektromos Mokkát teszteltem anno amikor megjelent.
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Autós topik
- Bluetooth hangszórók
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Az új vezér szerint már nincs a legjobb tíz chipgyártó között az Intel
- Projektor topic
- További aktív témák...
- Szerezd meg a tökéletes házat most!
- ÁRCSÖKKENTÉS TP-Link Archer C1200 Router eladó (1200 Mb/s Wi-Fi)
- LG 42C4 - 42" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest