Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    nagyúr

    válasz Mr.Peter #50334 üzenetére

    A varió működési tartományát, meg a szíj kopását.:) (Ti. túl erős kontrasztrugó használatával a szíj erősebben kopik, túl gyenge kontrasztrugó esetén meg hajlamos megcsúszni, ami szintén nem tesz jót neki.) Amiért viszont cserélni szokták: erősebb kontrasztrugó használatával adott súlyú görgők magasabb fordulatszámhoz elegendőek. Ha már nincs könnyebb görgő az adott varióba, akkor szokták ezt a "trükköt" bevetni. Elvileg az a kontrasztrugó az optimális, ami nem hagyja megcsúszni a szíjat, de nem is kényszeríti túl nagy erővel magasabb pályára a hátsó tárcsákon. Ha a kontrasztrugó el van gyengülve, akkor a visszaváltás nehézkes, a motor lomhábban indul, pont úgy, mint amikor túl nehéz görgők vannak benne. Ja, és ha rossz az áttétel (nem vált vissza rendesen a varió), akkor nagyon pörgeti a kuplungot alacsony motorfordulaton is, tehát túl hamar kicsapódnak a kuplungpofák: nagyon döcögős/remegős lehet az indulás is emiatt. Elméletben.:R

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák