Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
FRIZ 22
senior tag
válasz Weareus #284124 üzenetére
Nálam egy ilyen villa fut kb.6-7 éve, az alu nyakas verzió.
Akkor még JAVA néven lehetett kapni.
Lekopogom azóta hibátlan.
29x2,3-as gumi is elfér benne.
Nem túl hosszú, talán 420mm (tengely-kormánycsapi).[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz Weareus #284124 üzenetére
Csacsiság kizárólag aszfaltra MTB-t venni volt.
Nem ismerem a szituációdat, sem sportügyileg, sem anyagilag, sem jelenlegi bicikli vonatkozásában, sem semmilyen más formában, de a helyedben én elgondolkodnek egy fitness bicajra, vagy akár országútira váltáson.
Nekem is van egy cross trekkingem, ami átmenet egy MTB, és egy fitness között, ráadásul teleszkóppal, de épp azért, mert gyakran elfogy alólam az aszfalt, hiába nem tervezem, vagy eleve olyan minőségű, hogy jól jön a csillapítás. De ha könnyű, gyors bringával akarok valóban sportolási megfontolással tekerni, és van esélyem megtervezni az útvonalat, akkor nem is kérdés, hogy az országútira ülök. A cross trekking nekem is könnyítve van, ahol ésszerűen lehetett (1x-es hajtás, 32-es, aszfaltos gumik, minden sallang leszerelve), de a teleszkópról a fentiek miatt nem szívesen mondanék le, illetve nem bírtam még magam rászánni a gravelre váltásra sem.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
félisten
válasz Weareus #284188 üzenetére
Továbbra is azt mondom, hogy a legjobb megoldasnak az tűnik, ha ezt eladod, a kapott összeghez hozzáteszed a villára szánt 100k-t, és veszel egy alu fitnesst, gyári karbon villával. Ha annyira fontos a súly, akkor egy karbon fitnesst.
Az MTB eleve egy vastagabb, nehezebb váz, sok értelme nincs karbon villával könnyíteni. Merev villásítani is akkor szokták, ha tönkremegy a teleszkóp, javítani nem eri meg, a rászánt pénzből meg csak valami nagyon gagyi jönne ki, aminek semmi értelme.
Szóval ez ilyen tábortűzre locsolt benzin projekt, egy pillanatra jól néz ki, amíg fellobban, de aztán csak ugyanúgy ég az egész tovább, mint addig.
Villára sajnos nincs ötletem, engem sosem foglalkoztatott a dolog, de úgy rémlik, itt a topikban volt már, aki meglépte.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Weareus #284188 üzenetére
Og-Evkint használnak itt többen. Amúgy ez biztos mtb? Mert az a Suntour NRS-X egy trekking teló, szóval vagy össze volt legózva a bringa, vagy trekking.
parandroid: a logika mentén azt hinné az ember, hogy az xc vázak nehezebbek, mint a trekking, fitness, outi vázak, de valójában furcsa módon nem így van. Fitness-outi bringák azonos szintű felszereltséggel nagyjából a merev villa és a sokkal kisebb-könnyebb gumik miatt vannak súlyelőnyben szerintem. Viszont a geo teljesen más és tudom, sokak szerint nem számít, de szerintem meghatározza a bringa viselkedését.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Weareus #284201 üzenetére
Szerintem ez egyértelműen nem mtb, ez egy crosstrekking bringa . Ha merev villát veszel bele, arra figyelj, hogy a beépítési magassága kb azonos legyen a jelenlegivel, különben megemeli a kormányt és elrontja a geot. Keress vissza, hátha találsz arról a villáról véleményt, amit kinéztél, emlékeim szerint valakinek van már itt. Amit többen használnak és elvileg megbízhatóbb márka, az az Og-Evkin. Esetleg ha nem sürgős kivárhatsz egy jó akciót rá, 11.11-kor ha jól rémlik nagyon jó árban mentek.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
parandroid
félisten
válasz Weareus #284201 üzenetére
Ez egy crosstrekking, ilyenem van nekem cube-ban. Amire használod, arra tökéletes, és itt valóban lehet értelme a merevvillásításnak. Én azért hagyom a teleszkópot, mert amilyen minőségű kerékpárutak vannak helyenként (gyökerek, kátyúk, padkák, macskakő, térkő, stb), néha nagyon hiányozna. Persze ahogy írtam, nekem sportolásra ott az országúti, ezt kimondottan városi mászkálásra, boltba szaladgálásra, meg asszonnyal kirándulgatásra hazsnálom.
Jjeahh: Akkor azért jó volt az első gondolatom, hogy minimum 2kg, de akár 4kg lehet a különbség a jobbfajta fitness, és az XC között. Az más kérdés, hogy ezek szerint nem a vázon, hanem máshol spórolják meg a súlyt. Nyilván a fitnessen az egyéb országúti alkatrészek (a kerekek mellett a hajtás, váltás, nyeregcső, illetve a kisebb, könnyebb kormány) is sokat számítanak. És akkor még ott a geo is, ahogy írtad.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ZolkoW
őstag
válasz Weareus #284124 üzenetére
merevvilla forevör, vagy for prezident, vagy mi, annyi, hogy ránézésre kissé alacsony lehet, de itthon is fel-feltűnik néha használt 29er villa, ha valaki nem bízik a karbonban, akkor ott a Mosso, régen csak alut gyártottak, de láttam már szénszálast is ilyen címkével. Én erkölcsileg támogatlak, itthon egy Niner (ebay), meg egy OG-Evkin (Ali) szénszálas csoda teljesít pár éve, igaz, a kilométerekkel nehéz lenne dicsekednem.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Speedy007
őstag
-
Fall-N
veterán
válasz Weareus #284188 üzenetére
Én is Alföldön lakom, MTB-t vettem. A rossz utak miatt óckodtam az outitól és a keskeny gumiktól, de akkor még nem volt gravel kategória. Ha most építenék nulláról, akkor lehet gravel lenne. Viszont jó ötlet a merev karbon villa is, én is gondolkodtam rajta. Végül city/trekking levegős teló lett.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Weareus #284531 üzenetére
Egyáltalán nem tűnik gyenge telónak amúgy, szvsz én így utánnanézve lehet megtartanám és kapna egy alapos szervizt. Ez egy levegős teleszkóp, ami kb. a montis Raidon szintjén lehet és elvileg egyáltalán nem nehéz, 1600g körül van . Egy nagygenerál után valszeg nagyon szépen mozoghat és gondolom masszív is, szal nem biztos érdemes leváltani egy merev villára. A beépítési magasságról nem találtam infót, de gondolom 470-480mm körül lehet.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Weareus #284635 üzenetére
A nyeregcsöved, nyerged lehet nehéz, a kormányod szintén lehet az, nem tudom, de ezeken simán lehet spórolni...ööö... 200- max 400g-ot . A gumikon szintén sokat meg lehet fogni és amire elsőre nem is gondolnál: a markolatokon is lehet 50-100g-ot spórolni úgy, hogy közben kényelemben is előrelépés lehet . Sőt, neked valami szarvas ergonómikus csodák vannak, az valszeg baromira nehéz, hozzá képest egy ESI Grips Chunky pillekönnyű és valszeg sokkal puhább. Az állíthatő stucni sem lehet könnyű cucc és ha már mindenképp kell csengő, abból is lehet szerintem könnyebbet kapni . A pedál vajon hány gramm? Egy kompozit pedál lehet könnyebb, pl. egy ht pa12a elnyűhetetlen is egyben. Szal valszeg bőven van ott amihez nyúlni akkor is, ha a teló marad a gépben.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Weareus #284838 üzenetére
Szerintem az nem mérethatár, valszeg kb. 55mm-ig bármekkora mehet rá. Ha elkopnak a gumik és cseréled, valszeg azzal is faraghatsz akár 400g-ot is, de lehet, hogy még többet. Én biztosan előbb nyúlnék minden máshoz ezen a bringán és legutoljára hagynám a telót, már csak azért is, mert nem rossz darab és nem is nehéz. Irdatlan sokat azért lehet nem éri meg költeni a projektre, hisz XTR és szuper alkatrészek ide vagy oda, ha jól gondolom nem mai gyerek. De ha már ennyire csúcs felszereltségű, a viszonylag olcsón megúszható könnyítéseket valszeg én is megejteném rajta, gumik, stucni, markolat menne a kukába, talán a kormány, nyeregcső is. Aztán meg lehet nézni mennyivel lett könnyebb és örülni. Vagy nem..
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz Weareus #284848 üzenetére
Nekem az Ergotec.
Betűkből gyenge vagy?Ha már rossz idő, nekiálltam bringát nagytakarítani.
Még igazából hozzá sem kezdtem, csak állványra tettem a bringát. Közben sikerült kiborítanom az asztalra/szőnyegre egy fél flakon vizet, utána félórán át kerestem egy olyan alkatrészt, amit kb. két hete vettem, de úgy elraktam, hogy már-már kételkedni kezdtem benne, hogy tényleg megvettem-e
Lehet, hogy ezen előjelek után mégsem ma kellene darabokra szednem a bringát[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Weareus #284848 üzenetére
Nem találtam infót a bringa koráról, csak azt, hogy valszeg Stevens X9C Pro Cross. Viszont a hátsó váltó 2007-es RD-M971-nek tűnik, amiről arra tippelnék, hogy a bicaj 2008-2012 között kerülhetett piacra.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Speedy007
őstag
válasz Weareus #285253 üzenetére
Itt úgy is a csapás számra fognak voksolni ami olyan jelenség amit említettél. 44-s es 48-s esetén 40-622 gumi-val 50km/h körül van a vége de ezekhez marha nagy lejtő szükséges. Kicsit ha nehezíteni akarod a tekerést akkor ahhoz talán jobban passzolna a 48-s tányér ettől nagyobbat nem hiszem hogy szereltek volna trekkingre
[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
válasz Weareus #286539 üzenetére
Lehet pedal(ok)-t, hajtokart (ebbol letezik csak balos olcsobban), Spidert, meg vannak meg mas talan kevesbe elterjedt megoldasok is, velementem szerint ha nem 1% pontossag a cel, hanem a zonakban maradas, mindennapi hasznalat, a akkor egy hajtokar is jo lehet a celra teljesen.
Az egyetlen igazi hatranya a balosnak a labaid kozotti erokulonbseg lehet, mert az mindig a balbol fog szamolni (duplaz), mig az altalad linkelt dupla pedal pl. szepen kimeri oldalankent.
Hajtokarosbol is van 2 oldalas, nyilvan dragabban. -
dom1n0
senior tag
válasz Weareus #286542 üzenetére
Nem kell programozni, a teljesitmeny nem fugg sulytol, amire gondolsz szerintem a watt/kg ertek.
A masodik egy jo kerdes de mivel az is erokifejtes ami eri a pedalt, csak tukorkep mozgastartomanyban, szerintem meri.
Leteztek regebben olyanok amiket a kerekhubra vagy valahogy annak a kornyekere kellett rakni, de szerintem mara foleg a pedal es hajtokaros dolgok terjedtek el a bevallt, megfizethetoek kozul.
Szerintem amig valaki nem rak bele rengeteg orat, boven eleg barmelyik bevalt megbizhato gyarto alap termeke is, maradek lovebol inkabb egy gorgot kell venni fos idore -
Ringman
nagyúr
válasz Weareus #286545 üzenetére
vsz. ezt fogom rendelni, ha majd rendelhető lesz (2-3 hónap múlva), mármint az egyoldalast.
a legolcsóbb az a 4iiii bal oldalas hajtókar, az szokott 250€ körül lenni.
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
lsebestyen
addikt
válasz Weareus #286542 üzenetére
Én ez alapján mertem venni egyoldalas InPeak wattmérőt, szerintem elég pontos: YT link
Illetve a videó második felében van egy kis érdekesség (sw bug), amire nagyon korrekt módon reagált a gyártó, nekem ez is pozitívum.4iiii wattmérők már jól mérnek? Nekem a legutóbbi dolog ami megmaradt, hogy pontatlan és van pár szoftveres idegesítő baja. szerk.: elvileg javítottak a szoftveren: GPLama videó
[ Szerkesztve ]
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Weareus #287804 üzenetére
Szép gratulálok hozzá.
A világcsúcs...1026km/nap...ugyanakkor aki rendszeresen kerékpározik az tudja, hogy 300km is megsüvegelendő, egy seggel meg egyenesen tiszteletreméltó.
#287806 fattyu...el kell rejteni az erdő szélén egy odúban.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Weareus #287809 üzenetére
Ezek a gumik nem hosszú aszfaltos ridera valók
...ahogy mondod, de nem miattad, mert sportolni jó, hanem a gumik miatt, kár őket aszfalton koptatni...remélem is, hogy rendeltetésszerűen használod majd a bringát.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Sleek
senior tag
válasz Weareus #288290 üzenetére
A jobbos teleszkópot merre hagytad el ? Vagy részletben vetted a bringát és még az utolsó törlesztő részlet elmaradt Gratula amúgy hozzá . Sok km-t
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
mauimagic
senior tag
válasz Weareus #288290 üzenetére
"budget" gravel? fasza lesz!
Ha játszik a kommunista stratégiai partnerünk is, akkor Elitewheelstől bármi vehető.
szerk. ja elb.sztam, ez 28h, mindegy hátha van 24h is, nézd meg a store-ban[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Weareus #288296 üzenetére
Hajtásügyileg hamar elfog fogyni, csajok az acélvázassal fognak alázni.
Ha van lóvé had menjen. -
Ringman
nagyúr
válasz Weareus #288290 üzenetére
amúgy ha a felni darabja legyen 500-550g, abból alu is kijön.
DT Swiss R 500 28" Disc Rim - 30€ és 495g.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
addikt
válasz Weareus #289202 üzenetére
lehet van egy tengelyem hozzá, holnap utána nézek
(az is lehet, hogy nem XTR tengely lesz, de kompatibilis, pl 540)
szerk: a pedál tengely vége törött le?
[link] itt a robbantott ábra[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
-
addikt
válasz Weareus #289972 üzenetére
A 26-27,5-28-29" nem a felni mérete. Emberi mértékegységre lefordítva, felni átmérőben járatos:
559 mm (ősmonti kerekei)
584 mm (27,5"-nek hívott)
622 mm (országúti / MTB kerekek)Létezik még néhány vadhajtás, de azokkal végképp nem akarlak összezavarni. A 28" (711 mm) vagy 29" (736 mm) már úgy jön ki kerék (külső) átmérőben, hogy milyen vastag az adott külső. Normál jelöléssel egy külső mérete is úgy néz ki, hogy pl. 32-622. Ebből a 32 mm a szélessége, a 622 mm a felni átmérője, amire jó. A teljes átmérő adódó méret, ebből kifolyólag alkalmatlan bármiféle azonosításra.
Bele kéne tenni már az összefoglalóba.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
addikt
válasz Weareus #289988 üzenetére
A 28 mm W a szélessége lehet, kérdés, hogy külső vagy belső méret. A 25 mm D meg talán a felni magassága, nem tudom. Nagyon sz@r a leírása, ezek alapján én nem mernék felnit rendelni.
A 27 mm (vagy 28 vagy a fene tudja) szélesség, ha belső, akkor baromi széles, tankra való felnik ezek. Milyen bringára kell?
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest