Na ma megérkezett a jogsim, tényleg elég gyorsan, kicsit több mint egy hét alatt kézhez kaptam
hát most nagy a fosás, hogy egyedül kell vezetnem, 3 hónap kihagyás után, de csak lesz valahogy
Na ma megérkezett a jogsim, tényleg elég gyorsan, kicsit több mint egy hét alatt kézhez kaptam
hát most nagy a fosás, hogy egyedül kell vezetnem, 3 hónap kihagyás után, de csak lesz valahogy
mágneses T betű powa told be. kicsit te is nyugibb leszel, meg a többiek is
T betű kétélű fegyver.
Van aki türelmes, van aki szívatja a t-betűs autókat.
Ezen sokat gondolkodtam, de nem teszem fel. Sok embert megkérdeztem erről volt nem is egy aki be is vallotta, hogy néha ha olyanja van direkt szívatja a T betűs autókat.
Szerintem inkább maradok nélküle. Egyelőre az a terv, hogy szombaton egy haverommal aki tapasztalt sofőr végigmegyünk a legtöbbet használt útvonalakon 1x-2x (munkahely oda vissza, muter oda vissza stb.).
[ Szerkesztve ]
Egyelőre az a terv, hogy szombaton egy haverommal aki tapasztalt sofőr végigmegyünk a legtöbbet használt útvonalakon 1x-2x
Jó ötlet. Jó ideig még parázni fogsz, ez teljesen természetes, egyetlen dologra figyelj: ne engedd magad belehajszolni olyan helyzetbe, amibe nem kellene. Ne hajts azért gyorsan, mert tol mögötted a "buzibömbis", ne akard sietve csinálni azt a parkolást mert anyázik a "prolisuzukis", stb. Szépen lassan, megfontoltan, és nem lesz gond
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
Jó ötlet nem föltenni. Tényleg kétélű fegyver. (Mikor először vezettem nem T-s autót, kicsit fura volt, mert senki sem tartotta a távolságot, meg semmivel sem volt velem türelmesebb, mert feltételezték, hogy sofőr van a vezetőülésben, nem mazsola De belémjönni úgysem mertek volna, egy kis suzuki swiftből ültem át egy suzuki carrybe, ami egy kisteher, végre rendesen ráláttam az útra De tanulóként is volt, aki direkt szivatni akart, simán az autó seggébe álltak, még emelkedőn is)
Nem rossz, hogy a megszokott útvonalakat bejárod valakivel, de ehhez nem feltétlenül kell tapasztalt sofőr, egy tök laikus is ülhet az anyósülésen (legalább garantáltan nem pofázik bele), úgyis az nyugtat meg, hogy valaki van melletted Viszont, még a bejáratott útvonalakon se menj soha rutinból. Nagyon könnyű belebambulni, és akár egyik napról a másikra változhatnak dolgok (feltúrják a hétvégén, stb.), és akkor és ott kell kitalálnod, hogyan tovább, ami nehezebb, ha a bejáratott dolgokat követnéd.
Ezekiell: +1. Ahogy az első oktatóm mondta: nem foglalkozunk más sofőrök lelkivilágával. Ha idegbeteg, hadd menjen, ha tud, ha meg nem, akkor kénytelen lesz várni.
[ Szerkesztve ]
Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare
Üdv!
Forgalmi vizsgán ha jól tudom a biztos beül hátra? A szabály úgy van ha jól tudom ha az oktatónak be kell avatkozni akkor bukta, előfordult már valakivel olyan hogy vizsgán segített az oktatója? Pl pedálokkal? Mert azt nem hiszem hogy hátulról látni lehetne, ez csak úgy átfutott az agyamon tapasztalt e már valaki ilyent, illetve lehetséges e.
Nem segíthet, csak az irányt meg a manővereket mondhatja.
Pedálba se nagyon tud, ha jól tudom az oktatóocsik belső visszapillantóján (legalábbis az enyémnél vol) van egy kisebb alsó tükör ami a pedálokra néz, egyrészt onnan látja a vizsgabiztos, hogy milyen a pedálmunkád, másrészt nézi, hogy az oktató belenyúl-e.
Persze ha rásegítesz a vizsgára szerintem minden lehetséges, még az is, hogy elnézi, ha az oktató belenyúl a pedálba.
Ez csak úgy felvetődött bennem, mondom rákérdezek olyantól aki már vizsgázott, nekem csak közeleg, vészesen....
Volt itt már olyan, akinek segített az oktató, néhány elindulásnál.
Attól függ mit lát a vizsgabiztos, és mennyire jó arc, meg ugyanez vonatkozik oktatóra is.
Sejtettem, nálunk nem láttam semmilyen kisebb tükröt egyébként
Nem jellemző, hogy ilyen direkten segít. Nálam az oktató annyit csinált, hogy amikor beültünk, akkor a biztonsági övét vagy fél percen keresztül kötötte be, NAGYON látványos mozdulatokkal - hogy el ne felejtse a vizsgázó a stresszben De azon túl nem tudott segíteni. Ha lebukik, akkor őt is "feljelenti" a vizsgabiztos, és megbírságolják/eltiltják.
Pl nálam anno a sikeres vizsga után a biztos jól lebaszta az oktatómat, hogy kimaradt a "főútvonalra balra kanyarodás alárendelt kereszteződésben" lépés, és közölte, hogy csak azért nem nyomja fel, mert akkor fizetnie kéne több tízezret.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
Értelek, nincs panaszom az oktatómra de kicsit tréningezhetné az agyam vezetés közben, sokszor kap majd fél órás telefonokat jól elvan persze figyel rám de akkor is...
Hiányolom hogy ami nem megy azt nem erőltetjük addig amíg nem megy, lehet szólnom kellene ha már ennyit fizetek.
Persze, ez egy kétirányú utca, hogy úgy mondjam. Szólj neki nyugodtan, sőt, ajánlom is.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
Az lesz, pl a parkolásokat ha nagyon akarnám meg tudnám számolni mennyit csináltunk, pedig ma volt a negyvenedik órám, persze hogy bizonytalan az ember.
Még egy 10 órát tervezek, meglátjuk elég lesz e, sajnos a vírus miatt kimaradt 3 hónap, na meg én sem vagyok 20 éves.
Sajnos ez ilyen én is azt hittem hogy én fizetek akkor a saját tempómban haladjunk, aha a nagy l#&@. Nekik van minden tanulóra egy általános "menetrend" és mindenkinél azt alkalmazzák mert nekik így a kényelmes, nem az a terv hogy megtanulj vezetni nem azért tanulsz azt majd akkor mondhatod el ha majd magad vezettél már le legalább 1000Km-t. Csak arra van hogy kapsz egy kártyát hogy innentől fogva magad gyakorolhass.
Nekem vizsgán jófej vizsgabiztost fogtam ki, de az oktató annyiból segített hogy elindulásnál pl. ha látta valamit nem vettem észre kicsit lejjebb nyomta a kuplungot, de ennyi. Rásegíteni nem ajánlott a vizsgára mert egyrészt már el sem fogad(ják)hatják mivel szigorúan figyelik őket másrészt felnyomnak téged és ha jól tudom egy jó darabig utána nem is mehetsz vizsgázni azaz bukod a dolgot.
- Kreatív módon kell áramvonalasítani a stagnáló koncepciót! -
Üdv!
Ma volt a 42. órám és hát egy paralimpia volt amit műveltem, más is volt ennyire stresszes? Komolyan itt már azért nem kellene stresszelnem, mindent elbaltáztam amit ember el tud, lehet nem való nekem ez az egész... Holott ha tök egyedül vagyok, vagy nincs oktató, olyan pengén megy minden...
Sziasztok!
Valaki segítsen ki Traktor jogsiból.
2010-ben szereztem B-re a jogosítványom. [link]
Eszerint: Akik tehát 2012 vége előtt vizsgáztak le a B kategóriára, automatikusan megkapták az F illetve M kategóriát, így traktort és motokultivátort is vezethetnek. Akik ezt követően vizsgáztak, azoknak már nem járt a B kategóriával együtt ez a két kategória. Akiknek pedig lejár a jogosítványuk, nem kell aggódniuk, mert automatikusan beírják nekik az új jogosítványba is.
Tehát elvileg érvényes Traktorra a jogsim.
És akkor az a kérdés, hogy mezőgazdasági vontató és két pótkocsi akkor most milyen kategória?
[link] Itt tájékozódtam:
Kinek van szüksége T kategóriás jogosítványra? Aki fekete rendszámos traktorral (mg. vontató) szeretne 1 vagy 2 db nehéz pótkocsit húzni.
Miért?
Mert B kategóriás jogosítvánnyal, 185,186 korlátozó kód alapján "T" kategóriába tartozó mezőgazdasági vontató könnyű pótkocsival, illetve lassú járművet és pótkocsiját vezetheti. (hivatkozás:326/2011(XII.28.)Korm.rendelet 4.sz és 8.sz. melléklet)
De hát nekem bent van a jogsim hátuljába a T betű. Igaz a T után ott van a 185 és a K után a 186.
A szöveg szerint vezetheti, de mégse??
Szia!
Mezőgazdasági vontatót érvényes „T” kategóriás vezetői engedéllyel lehet vezetni.
A „T” kategóriára vonatkozóan szerzett jogosítvánnyal vezethető járművek:
mezőgazdasági vontató és két nehéz pótkocsi, lassú jármű és pótkocsi.
Mezőgazdasági vontató: kerekes vagy lánctalpas kialakítású, legalább két tengellyel rendelkező, pótkocsi vontatására és/vagy mezőgazdasági, erdészeti feladatú berendezések, gépek vontatására, hordozására, tolására, működtetésére alkalmas, 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni képes jármű, mely teher- és személyszállításra is alkalmas lehet.
Lassú jármű: olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes.
A „T” kategóriával vezethető még:
kerti traktor, állati erővel vont jármű. segédmotoros kerékpár (ide értve a „mopedautót is”)
Mezőgazdasági vontatót és hozzá kapcsolt egy darab könnyű pótkocsit érvényes „B” kategóriás személygépkocsi vezetői engedéllyel is lehet vezetni.
Remélem tudtam segíteni.
Lillus
Ha B-vel együtt kaptál T kategóriát is, akkor az a T bizony korlátozott. Vezethetsz mezőgazdasági vontatót, vagy vontatót egy könnyű pótkocsival. (gyakorlatilag egy lassú utánfutós "autó")
Ha van E kategóriád, akkor már mehetsz nehéz pótkocsival is.
Ha megcsinálod a korlátlan T kategóriát akkor mehetsz 2 nehéz póttal.
Köszi mindenkinek.
Igen, közben leesett, hogy a megannyi hamis tájékoztatás az interneten kavart meg. 185 -ös korlátozással csak könnyű pótkocsit lehet vezetni. Nekem nehéz kell.
Ilyen esetben újra ocsmányiroda majd, illeték, fénykép, plasztik kártya bevonása, új csináltatása?
Levizsgáztál rendes T-re? Ha nem, akkor az okmányiroda nem fogja levenni a korlátozást.
Van E kategóriád? Ha igen, akkor szerintem 1 nehéz póttal vezethetsz traktort, de ez csak az én véleményem.
Ha nincs E kategóriád, nem vizsgáztál le rendes T-re, akkor az okmányiroda sem fogja levenni a korlátozást.
Ja, nyilván Csak arra voltam kiváncsi, ha levizsgázok T-re majd, akkor mi lesz a menet az okmányirodával. Csak, mert pont 1 hónapja hosszabbítottam 10 évre jogsit(nem egész 10 év, mert nem adták meg kereken, mert csak születésnapig, ami épp 9 év 3 hónap -- hogy .... ), aztán ilyenkor újra plasztik kártya nyomtatás meg minden ezzel járó dolog?
Jaaaaa, hogy csak ennyi?
Igen, a műanyag kártya cseréjével jár, és minden egyéb kellemetlenséggel, ami egy jogosítvány cseréjéhez tartozik.
Hát az tök jó. Akkor újra illeték és sorbanállás és minden finomság.
Ahogy néztem az autósiskola weboldalán, T-nél nem szükséges az orvosi alkalmassági. Ez igaz?
sikerült? : DDDDDD
kápé kápé kápé
Az megvan hogy egy 14 éves hozzászólásra reagáltál?
- Kreatív módon kell áramvonalasítani a stagnáló koncepciót! -
Arra kellene rájönni, hogy miért stresszelsz..? Itt már mindent tudnod kell/kellene amire az oktató megtanítot.
Mert a stressz magával hozza a figyelmetlenséget/kapkodást ami meg a hibához esetlegesen balesethez vezet.
Ismerős körömbe hallom többször is, hogy vannak akik megszerezték a jogsit és nem mernek itt felénk bemenni Pécsre a városba... mert félnek....
[ Szerkesztve ]
Ha megtanított, eddig csak lötyögtünk a forgalomban, erre kanyarodjak, arra, valahogy elment rengeteg óra. Tényleg ha megerőltetném magam akkor meg tudnám számolni hányszor parkoltunk, 10-15 alkalom össz de lehet sokat mondtam. Az a baj van egyfajta megfelelési kényszerem, ami ezt a stresszt szüli, ami minden hibát hoz magával. De kicsit úgy is érzem sok apró dolog van amivel nem tágított a fejem, csak most a végén megy a pislogás.
Értem, szerintem mindenképpen beszélj erről vele és mondd el mi nem tetszik és mit szeretnél mert akkor ennek így nincs értelme, és az órák telnek te meg csak egyre feszültebb leszel.
Én elég korrekt oktatót fogtam ki, igaz itt is megvolt a bolt/patika/ebéd stb gyors beugrások.
Volt olyan, hogy hívták az egyik gyerek át szeretne menni mert már 2x megbukott stb, és olyan utvonalon amit nem is ismert, oktatóm mondta is mindjárt a telefonba a szabályokat kell tudni és akkor nincs ilyen. Ahogy letette felém fordult és mondta nekem is, hogy ő nem fog konkrét vizsga útvonalakat "betanítani" stb mint egyes oktatók, hanem vezetni tanít meg.
Én 40 órán mentem vizsgázni ahol elsőre meg is lett, nulla hibával. 30 óra körül jártam és még néha előfordult, hogy egy-egy egyírányú utcát benéztem és balra kanyarodásnál ugye nem balra soroltam.... ami úgye vizsgán bukás (hozzáteszem ezeknél sokszor annyira hülye helyen is volt a tábla, hogy teljesen kiesik az ember látómezejéből) De ő is úgy volt vele meg én is, hogy veszek +10 órát és kész, legalább tudok többet gyakorolni még jobban fog menni minden. Nem sajnáltam rá a pénzt mert ha megbukik az ember + vesz még 3-4 órát majdnem ugyan ott van... Ennél a plusz 10 óránál már rendszeresen 4-5x parkoltam az 50 perces "órák" alatt. Illetve többször kérdezte is, hogy mi nem megy úgy és szeretnék-e valamit jobban gyakorolni vagy arra felé menni ahol valami nem ment stb.
Vizsga napján pont egy srác volt még előttem és előbb felvettek engem is, így láttam vezetni.
30 óránál járt a srác, de az oktatónak folyamat beszélnie kellet, mit csináljon: ide soroljon/index/ hátranéz/akkor pár parkolás ahol nagy helyre nem tudott beállni a gyerek és a végén még annyira ráhúzta volna a kocsit, hogy össze is tőri. Az oktatónak kellet bele nyúlni.
Utána amikor kettesben voltunk mondta is, hogy lesz vagy 50-60 óra mire talán vizsgázni tud, mert annyira nincs érzéke hozzá.
Én meg mindjárt mondtam is neki, engem bezzeg kb a semmiért baszogattál...
a lényeg, hogy beszéld meg ezt vele mindenképpen, lehet kell még neked is jó pár óra, hogy teljesen magabíztos legyél. És ami nem megy úgy azt gyakoroljátok a legtöbbet, értelemszerűen.
Nyílván ezt látnia kell az oktatónak is, nem tudom milyet fogtál ki mert sok a kókler de ha nem tetszik valami azt szóvá kell tenni. Remélem tudtam segíteni, majd írj mi a helyzet aztán hajrá.
[ Szerkesztve ]
Köszönöm a bátorítást, nekem kicsit az is betett hogy online kresz-re kellett mennem, ami a maga módján nagyon jó de egy tantermi oktatást ahol az oktató kimondottan kiemel dolgokat szerintem nem helyettesít. Néha néha kibuknak a kresz-es bakik, tény hogy gondolom van egy tantervük átlagra szabva azzal oktatnak van akinek az jó van akinek nem. Jelenlegi oktatóm fiatal, talán pár évvel idősebb nálam, áldom mert egyébként a türelme végtelen. Csak ugye én aki soha nem vezettem, a kis városomban van egy egész közlekedési lámpa, nekem kicsit jobban a számba kell adni a dolgokat. Itthon kicsit gyakorolnék, de sajnos itt a környéken nem lehet elmenni sehová, főképp nem a parkolásokat gyakorolni aminek lenne is értelme. Jelenleg ez, illetve a sávváltások nagy forgalomban a gyengéim valamiért, de hát majd csak alakul ez tény ha vissza gondolok milyen voltam 20 órával ezelőtt sokkal jobb.
[ Szerkesztve ]
Én is online voltam, szerintem az jobb mint a tantermi mert saját ütembe lehet tanulni, van teszt stb, de tény kinek mi jön be. Én is kisvárosba élek ahol egyetlen lámpa sincs, de ha egyszer normálisan megtanulod akkor menni fog az bárhol.
"Itthon kicsit gyakorolnék, de sajnos itt a környéken nem lehet elmenni sehová, főképp nem a parkolásokat gyakorolni aminek lenne is értelme." Ezzel az a baj, hogy egyrészt nem lehet, másrészt még ha forgalomtól elzárt területen is van, ha csak nem ugyan olyan kocsitok van mint amivel tanulsz akkor teljesen más az egész. És csak bezavarna mert az hosszabb, meg dizel, stb.....sok tényezős dolog.
Ha a parkolás nem megy akkor szólj neki, hogy nem érzed úgy gyakoroljatok többet stb. Lassan kell csinálni és nem szabad kapkodni, a kuplung csúsztatás meg ha jól megy akkor könnyű lesz parkolni. Sávváltás meg nagy forgalomnál ott is türelmesen kell és időben kiteni, hogy beengedjenek. (Most még míg tanuló autóba ülsz, még többször fognak engedni átsorolni majd amikor már civilbe nyomod még annyiszor se.) Ha meg nem engednek be esetleg vizsgán vagy és nem engednek be, nem kell beparázni mindjárt elmész másfele és kész, kapsz egy hibapontot és kész. Annyi a lényeg, hogy szabályosan menjél arra.
Én az idő alatt míg tanultam vezetni akaratlanul is emlékeztem na most, erre hogy miként megy az út stb. Gondolom ott is sokszor elmentek arra amerre jártál már, és ha valami nem ment az úton mert benéztél valamit, ha haza mész felmész google maps-ra és megnézed, hogy akkor most mit is rontottam el. (Nálam is volt ilyen, pl annyira szétvolt málva az út nem láttam a záró vonalat és átmentem rajta aztán ugye oktató szólt, hogy ott az van hazamentem és megnéztem azon át.) Szóval lehet ilyeneket, vagy az aznapi útvonalat amerre mentetek végig követed és újra nézed stb. Ezzekel is tudod fejleszteni magad szerintem, és nem gáz az, hogy így megnézed ha valami nem ment.
[ Szerkesztve ]
Szia!
Igen, hátul ül a vizsgabiztos.
Nekem a vizsgán volt egy szituáció, hogy merőleges parkolás hátra, szépen csináltam, kúsztatom hátra a kocsit és egyszercsak érzem, hogy megáll az autó és nem én fékeztem. Utána az oktatóm mondta, hogy lábujjkörömmel rásimított a fékre, mert kukák voltak mögöttünk (féltette az autót, na ), de a vizsgabiztos nem vette észre. Simán átmentem hibavonal nélkül.
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
Igen valjuk be az oktatónak is van a sikeres vizsgához szerepe.Az ilyen kis segitségekkel.Simán bele is fékezhetett volna ha olyan,az pedig vizsgabiztosnak is feltűnt volna.😀
Sziasztok
Másfél éve sikerült a B jogsi, azóta elég sokat vezettem már, és rájöttem hogy kellene a motoros jogsi is.
Eddig csak bicikliztem és egyszer mentem egy simsonon.
Aki letette az A2 és A jogsit azt hogy tettétek?
Motoroztatok elötte?
Kicsit azért tartok attól hogy szinte 0 tapasztalattal már A jogsit tegyek.
Egyáltalán milyen motort adnak?
Gondolom az A2 és A osztozik a motorokon, vagy nem?
Szolnokon tanultak véleménye is jöhet :)
[ Szerkesztve ]
Press "F" to pay respects.
Ha van pénz vegyél egy 50-es robogót, azt hajthatod B-vel és gyakorolhatsz rajta amennyit akarsz.
Egyébként meg kb. annyi az elvárás motoros oktatáson, hogy tudjál 2 keréken gurulni borulás nélkül = tudjál biciklizni.
Az oktató motorok inkább csak nagyok és nehezek, mert senki sem akar tanulókat az árokban látni vagy egykerekezni.
Egyébként a motoros KRESZ tényleg ennyire eltér a B-től, hogy külön vizsgázni kell belőle?
Mennyivel rövidebb mint a B KRESZ? Gondolok itt arra hogy a vizsgán hány kérdésből válogathat a vizsgarendszer?
Gs500-át néztem, 500 körül már vannak vannak belőlük, 1-2 szezonra elég lehet, ami tetszik az az újabb Honda CB500F, de jelenleg nincs másfél millió motorra
Press "F" to pay respects.
Üdv!
Lehet badarságot kérdezek, épp most olvastam egy személyes tapasztalatot miszerint valakit aki forgalmi vizsgára ment, a kartonján nem szerepelt hogy szemüveges időközben az lett levetette vele a vizsgabiztos mondván hogy nincs a kartonban, ez lehetséges? Pont én is ebben a cipőben vagyok, távolra kell, de még az orvosin nem szerepel.
ha eddig nem okozott gondot a hiánya akkor most miért?
Az összes vezetést ebben csináltam, nélküle igencsak fura lenne. Orvos meg sem vizsgált rendesen, viszont én irattam később mert távolra a részletek nem az igaziak. Úgy voltam vele használom, de ha végül mégcsincs a jogsin hogy kell hát egye fene...
Szia!
Én 0 motoros tapasztalattal tettem le A korlátlant (B jogsi akkor 3 éve volt meg kb.), nem éreztem hátrányát, hogy egyből ezt tettem le, az utána jövő "Milyen motort vegyek?" kérdés a lényeges, nem szabad egyből egy vadállat gépre ráülni, mert csak elveszi a kedvedet a motorozástól és neadjisten még balesetet is szenvedhetsz egy nem megfelelően megválasztott motorral.
Én példám: Vizsgázni egy 600 ccm 100 LE-es motorral vizsgáztam (Honda Hornet 600) és mégis egy 500 ccm 50 LE-s motort hajtok már 3 éve (Kawasaki ER-5), már ~6000 km-t mentem vele és csak mostanában gondolkodtam, hogy egy erősebb motorra szívesen átülnék.
Egy szóval: fokozatosság.
A képzés során is megvolt ez, először egy 125-ös motorra ültetett fel az oktató, majd amikor látta, hogy jól kezelem, akkor mentünk feljebb szépen fokozatosan, a végén már a fent említett vizsgamotorral mentem.
Ha van még kérdésed, írd meg nyugodtan, és ne félj, vágj bele nyugodtan az A kategóriába, ha úgy érzed
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
Szóóval.
Szerintem itt jobb helye lesz ezen kérdéseknek, később ha kell más is megtalálhassa!
Szóval,
Beszéltem egy oktatóval, azt mondta hogy valószínűleg a rutint még talán betudnám fejezni az évben, viszont a városit szinte kizárt.
Ti mit tennétek?
Emlékszem autónál sokat jelentett az időkiesés (itt pl ugye akár 5 hónap is lehet, mire eljutok a rutinról városba).
Elég szerencsétlen időpontban kezdtem az egésznek, bár még csak most leszek 24, szóval vezetni nehezen tudtam volna korábban.
Elkezdenéd/tek a helyemben most?
Valamiféle védőfelszerelést be kell egyébként szerezni?
Ezt elfelejtettem az oktatótól megkérdezni.
Számodra volt valami ami nehezebben mint, így hogy először ültél motoron?
Nézegettem pár cég számait, elég szép %-ban sikerül az A jogsi, míg a B jó ha 50%-on áll, ez igaz lehet?
Itt mennyire számít hogy milyen motorral mész?
Autónál valamilyen szinten számít, úgy vettem észre. Kis 4-es Golfal tanultam, jó volt, nem irigyeltem azokat akiket valami nagyobb állatba ültettek.
Város ahol vizsgázol? (Mennyire számíthat?)
Két lehetőségem van igazából,
Az első ahol szinte nincs is lámpa de sok a kisutca.
A másik pedig ahol B jogsit tettem, sok lámpa, sok jobbkezes utca. Itt azért a sofőrök néha elég hülyén viselkednek..
[ Szerkesztve ]
Press "F" to pay respects.
Elkezdenéd/tek a helyemben most?
Inkább jövő tavasszal kezdeném, jobb az ilyet egy füst alatt letudni, sokat lehet felejteni a tél alatt, kijössz a rutinból.
Valamiféle védőfelszerelést be kell egyébként szerezni?
Ezt elfelejtettem az oktatótól megkérdezni.
Jó, ha van (bukó, kabát, nadrág, csizma, kesztyű), a legtöbb oktatónál szoktak lenni felszerelések, de a saját a legjobb, hisz később is abban fogsz motorozni, jobb szerintem úgy megszokni a mozgást.
Számodra volt valami ami nehezebben mint, így hogy először ültél motoron?
Mai napig kísért, hogy nem merem eléggé dönteni a motort, mert hát nem természetes pozíciója az emberi testnek, még így 3 év múltán is mondogatnom kell magamban, hogy "döntsed csak nyugodtan, döntsed csak nyugodtan"
Nézegettem pár cég számait, elég szép %-ban sikerül az A jogsi, míg a B jó ha 50%-on áll, ez igaz lehet?
Erről nem nagyon tudok nyilatkozni, rutinon nálunk talán ha 1 ember nem nem át.
Itt mennyire számít hogy milyen motorral mész?
Autónál valamilyen szinten számít, úgy vettem észre. Kis 4-es Golfal tanultam, jó volt, nem irigyeltem azokat akiket valami nagyobb állatba ültettek.
Huhh, ezt nem tudom. Az oktatók szerintem nagyon nagy százaléka naked motoron tanít (régen az ER-5 volt a sláger, most már a Hornet 600), gondolom elsősorban ha bukik a tanuló, ne a drága idomok törjenek, másrészről talán az a legkönnyebben megülhető.
Város ahol vizsgázol? (Mennyire számíthat?)
Két lehetőségem van igazából,
Az első ahol szinte nincs is lámpa de sok a kisutca.
A másik pedig ahol B jogsit tettem, sok lámpa, sok jobbkezes utca. Itt azért a sofőrök néha elég hülyén viselkednek..
Nagyon is számít. Szerintem. B-s jogsit kisvárosban tettem le (Kalocsa), a motorost pedig már megyei jogúban (Dunaújváros), azért érződött a különbség.
Én inkább az első esetet választanám szvsz.
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
Sziasztok!
Sikerült a KRESZ. Jövőhéten talán már elkezdhetek vezetni. Oktatómmal már konzultáltam, nagyon jó lesz érzem.
Kérdésem az lenne, hogy most már kell EÜ? Vagy még érvényben van, hogy nem kell a jogsihoz?
E-learninghez egy szakmai megjegyzés: Ha én így fejlesztenék tananyagot, mint az ahogy összevan rakva, kilőnének a Holdra az biztos. Iszonyatos. Tananyag logikai összetétele értékelhetetlenul rossz. Kotra könyv simán jobb. Ellenben dícséretes, hogy az ottani kérdésekből van a vizsga. Meglepetés nem érhet, ha elégszer megcsinálod a témaköri+szitu+próbavizsgákat.
[ Szerkesztve ]
Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!
Messze van még a jogosítvány ügyintézése az okmányirodában.
Jobb ha van, mint nincs.
Szia gratulálok.Már kell elsősegély vizsga én héten vizsgáztam forgalomból és feljött ez a téma azt mondták kell.Mondjuk én kresz alatt megcsináltam.
Értem. Köszönöm. Akkor nekilendülök.
Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!
Üdv!
Érdekelne a véleményetek, nemsokára forgalmi vizsgám lesz, szerintetek van értelme próbavizsgát csinálni? Nálunk van hogy beül hátra a suli vezetője és rendesen mennek 50 percet, sokak szerint jó ha nem a vizsgán találkozom azzal először hogy van aki ül mögöttem és figyel, oktató szerint nem fontos csinálni....
[ Szerkesztve ]
Én mindenképp ajánlom, saját felmérésnek nagyon jó.
- Kreatív módon kell áramvonalasítani a stagnáló koncepciót! -
Nem fontos, de ahogy az oktatóm mondta, az egész egy színjáték, ahol a vizsgabiztos a kritikus. Ha van főpróba is, nem rögtön bemutató, az segíthet.
(Nekem nem volt, de ettől függetlenül elsőre meglett.)
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.